PDA

Volledige versie bekijken : Aanschaf Google Nexus 4



Wedge2
26 maart 2013, 15:54
Beste (duitse) medeijsbeer,

Ik kom wellicht met een vreemd verzoek, een goede vriendin van me wil graag een Google Nexus 4 telefoon, maar deze is dus alleen (goedkoop) te krijgen met een Duitse creditcard! (via Google Play Store). Sowieso werkt de Play Store in Nederland helemaal niet :mad:

Is er wellicht een ijsbeer bereid om deze telefoon te bestellen (uiteraard betaal ik van te voren het gehele bedrag) zodat ik deze dan kan laten bezorgen in Nederland via www.mailboxde.com - dat is een soort van doorstuurservice vanuit Duitsland. Dus het bestellen kan ook gewoon ergens in een internetcafé - er worden geen pakketjes naar de CC houder thuis gestuurd.

Voor de duidelijkheid, ik heb geen persoonlijke gegevens / creditcard gegevens of wat dan ook nodig o.i.d. die kun je lekker voor je houden (wil ze ook niet weten, ik zou ze zelfs niet aan mijn vrouw geven als ik die had :tongue:) en ik betaal van te voren gewoon het bedrag contant (of overmaken als dat fijner is) - het is puur een kwestie van het bestellen, dat gaat gewoon niet als je Nederlander bent!

Als tegen prestatie rij ik je graag een keer naar een PC / FKK-club naar keuze, zodat we daar nog de nodige uurtjes kunnen genieten!

Groeten,

Wedge

P.S. Ik hoop dat de Duitse beren dit Nederlandse schrift ook kunnen lezen

Badslippers
26 maart 2013, 17:56
Beste (duitse) medeijsbeer,

Ik kom wellicht met een vreemd verzoek, een goede vriendin van me wil graag een Google Nexus 4 telefoon, maar deze is dus alleen (goedkoop) te krijgen met een Duitse creditcard! (via Google Play Store). Sowieso werkt de Play Store in Nederland helemaal niet

Is toch gewoon te koop in Nederland. Of mis ik de point?
http://www.belsimpel.nl/lg/lg-nexus-4-black/overzicht

rob45
26 maart 2013, 18:10
Hij zegt "goedkoop" te krijgen.
Hier in Nederland is een los toestel €435.00 en mogelijk is hij in Duitsland een stuk goedkoper.Vandaar dat je dan Duitser zou moeten zijn om de Duitse uitvoering te mogen kopen,tenminste zo word het voorgesteld.

Wedge2
26 maart 2013, 18:16
De "Duitse" uitvoer is exact hetzelfde als de Nederlandse (alleen taal is anders).

Als je hem in Nederland koopt betaal je dus 435 euro voor de 8 GB verzie en in Duitsland 350 voor de 16 GB verzie!

Nibor76
26 maart 2013, 18:40
De "Duitse" uitvoer is exact hetzelfde als de Nederlandse (alleen taal is anders).

Als je hem in Nederland koopt betaal je dus 435 euro voor de 8 GB verzie en in Duitsland 350 voor de 16 GB verzie!
Zijn er goede postorders met gratis of goedkope verzending.
In Nederland kan ik met sites zoals hardware.info tweakers.net kieskeurig.nl zoeken op Nederlandse webwinkels op electronica en zo de goedkoopste kiezen.
Is dat er ook in Duitsland.

Willem2
26 maart 2013, 18:43
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2919499_-google-nexus-4-lg.html


Eeuh ja ik kan hem ook wel kopen .....

Maarrrr alleen als bbertb zegt dat het goed is :)

Wedge2
26 maart 2013, 18:51
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2919499_-google-nexus-4-lg.html


Eeuh ja ik kan hem ook wel kopen .....

Maarrrr alleen als bbertb dat het goed is :)

Deze site kende ik nog niet, ik heb zelf een CreditCard, zal eens kijken of het gewoon zelf lukt op deze site.

Overigens heb ik ergens anders weer gelezen dat Google daar dus niet intrapt, want ze zien aan de CC dat je dus geen Duitser bent en dan gaat de transactie niet door :confused: Maar goed, nooit geschoten is altijd mis!

Badslippers
26 maart 2013, 22:46
Overigens heb ik ergens anders weer gelezen dat Google daar dus niet intrapt, want ze zien aan de CC dat je dus geen Duitser bent en dan gaat de transactie niet door :confused: Maar goed, nooit geschoten is altijd mis!

Toch snap ik het niet goed (kan aan mij liggen hoor).

Een credit card is toch bedoeld dat je wereldwijd kunt betalen? Een bedrijf is gek als ze alleen Duitse credit cards accepteren dan ben je zo "Out of business"



Maarrrr alleen als bbertb zegt dat het goed is :)

Uit kosten oogpunt én expertise zet ik mijn kaarten op The Joker

Carlitos
27 maart 2013, 06:54
De "Duitse" uitvoer is exact hetzelfde als de Nederlandse (alleen taal is anders).

Googles Android heeft een heel arsenaal aan talen. Dus de Nederlandse zit daar ook bij en die registreert die bij de opstart aan de hand van de simkaart.

MichelJ
27 maart 2013, 17:04
Toch snap ik het niet goed (kan aan mij liggen hoor).

Een credit card is toch bedoeld dat je wereldwijd kunt betalen? Een bedrijf is gek als ze alleen Duitse credit cards accepteren dan ben je zo "Out of business"


Apple doet hetzelfde; voor een Roemeense Appstore-account heb je een Roemeense cc nodig.

Gelukkig zijn er ook zijwegen :)

Wedge2
27 maart 2013, 17:14
Allemaal bedankt voor de reacties, inmiddels heb ik al een soort van oplossing gevonden;

In Duitsland is de Nexus in de winkel te koop voor 399 euro (16 GB verzie). Nu vind ik dat verschil van 50 euro nog steeds hoog, maar ik verwacht dat ook de Duitse mediamarkten van die speciale aanbiedingen hebben die je op TV ziet (met name de 21% BTW - WEG ERMEE schreeuw reclames).

Kan iemand dit bevestigen? Met 21% korting is namelijk gewoon een reële prijs voor dat ding (zelfs te laag, maar goed).

Oja, natuurlijk heeft Duitsland een ander BTW tarief, weet iemand dat ook toevallig :hammer:

MichelJ
27 maart 2013, 17:23
Allemaal bedankt voor de reacties, inmiddels heb ik al een soort van oplossing gevonden;

In Duitsland is de Nexus in de winkel te koop voor 399 euro (16 GB verzie). Nu vind ik dat verschil van 50 euro nog steeds hoog, maar ik verwacht dat ook de Duitse mediamarkten van die speciale aanbiedingen hebben die je op TV ziet (met name de 21% BTW - WEG ERMEE schreeuw reclames).

Kan iemand dit bevestigen? Met 21% korting is namelijk gewoon een reële prijs voor dat ding (zelfs te laag, maar goed).

Geen idee of MM Duitsland ook acties heeft, maar vaak zijn populaire artikelen uitgesloten van de actie: http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/btw-voorwaarden.html


Oja, natuurlijk heeft Duitsland een ander BTW tarief, weet iemand dat ook toevallig :hammer:

19%

hansdordt
28 maart 2013, 11:45
Vandaag via ibood voor 390 euro 16gb versie

Nibor76
28 maart 2013, 12:00
Geen idee of MM Duitsland ook acties heeft, maar vaak zijn populaire artikelen uitgesloten van de actie: http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/btw-voorwaarden.html



19%
19% ja.
Echter ik bestel al jaren bij Rose.de en kreeg afgelopen jaar deze mail.


Wij zijn al jaren in vele Europese landen actief. Ook in deze landen zijn wij belastingplichtig. Tot op heden hebben wij bij de calculatie van onze verkoopprijzen geen rekening gehouden met het hogere btw-tarief van 21% in Nederland en België.

Vanaf januari 2013 zijn wij echter genoodzaakt het Nederlandse/Belgische btw-tarief (21%) mee te nemen in de calculatie. Deze wijziging geldt uitsluitend voor Rose Versand.
Bezoekt u Rose BIKETOWN Bocholt dan blijft u profiteren van het lagere btw-tarief in Duitsland. Online kunt u nog tot en
met 15-01-2013 profiteren van het lagere Duitse btw-tarief (19%).

Ik vraag me dus af of Nederland dit soort grote postorders die veel aan Nederlanders leveren verplicht om 21% te rekenen.
Ik doe toch zaken met een Duitse onderneming GmbH en betaal daar middels cc.
Er is toch vrij verkeer van goederen, welke expert hier weet hier meer over te vertellen.