PDA

Volledige versie bekijken : Wel/niet meedoen aan Vrijkaarten acties!?!



Big30
29 maart 2013, 17:44
BS slaat over wegens "principiële" bezwaren ! ! ! (en oh, wat wegen die zwaar).

Badslippers en "principiële" bezwaren :tongue:!
Ik geloof er geen ene moer van, je vindt gewoon Babylon net wat te ver van je favoriete clubjes en dames :cool:.

Anyway den Tieg heeft inmiddels al getrokken en de eerste 5 winnaars zijn bekend. Behalve aanmelden wat nog steeds kan (we gaan denk ik wel over de 100 aanmeldingen heen), kan er uiteraard ook een discussie gevoerd worden of het ethisch en moreel wel verantwoord is aan deze verloting van vrijkaarten mee te doen.

Mocht je echt in gewetensnood komen dan kun je je ook anoniem aanmelden, overigens deelname is niet verplicht en kaartjes zijn op naam en niet overdraagbaar, hier zal streng op worden toegezien. Hoe vertel ik hier uiteraard niet!

Picasso 1
29 maart 2013, 18:01
we gaan denk ik wel over de 100 aanmeldingen heen
Mocht het bij 99 aanmeldingen blijven steken dan meld ik me wel aan, ik vind het onverantwoord om de teller op 99 te laten staan.

PS Dit is dus niet impliciet de aanmelding! :eek:

Big30
29 maart 2013, 18:08
PS Dit is dus niet impliciet de aanmelding! :eek:
We zijn hier niet streng hoor! Bij deze ben je dus aangemeld, maar geen angst ik beloof je dat je niet zult winnen :biggrin:.

sofaking
29 maart 2013, 18:34
Een suggestie voor de aanpassing van vrijkaart acties.
Om de zoveel tijd valt er een vrijkaart (met beperkte levendsuur) uit de hemel.
En af en toe wordt er een ijsbeer beloond met een kaart.

Maar die worden niet 1 op 1 gematcht. Neen, de beer krijgt een Gutschein (of hoe heet dat) en als het hem past kijkt hij in het gamma van voorradige vrijkaarten of er iets is dat past.
Indien niet, dan houdt hij zijn optie tot een volgende keer.
De kaarten zijn dan beperkt in tijd tot 1 of 2 maand, maar de kaartwinst kan dan veel langer geldig blijven.
Ja 't is misschien wat meer administratie, maar daar huur je dan een secretaresje voor in.

uurtje
29 maart 2013, 18:42
een gegeven paard kijk je in principe niet in de bek. Mede door dit systeem waar ik ook weleens tot de gelukkigen heb mogen behoren heb ik ook tenten mogen zzien waar ik anders niet heen gereden zou zijn. Dus.........de chocolate box, you never know what you are gonna get.....:)

sofaking
29 maart 2013, 19:05
Heeft natuurlijk niets te maken met het paard in de bek kijken, maar alleen met practische belemmeringen.
In een chocolate box kies je trouwens ook een chocolaatje uit de hele box. :)
Ik realiseer me ook wel dat zoiets practisch niet haalbaar is. Gewoon wat wishful thinking.

Big30
29 maart 2013, 19:06
Een suggestie voor de aanpassing van vrijkaart acties.

Maar die worden niet 1 op 1 gematcht. Neen, de beer krijgt een Gutschein (of hoe heet dat) en als het hem past kijkt hij in het gamma van voorradige vrijkaarten of er iets is dat past.
Indien niet, dan houdt hij zijn optie tot een volgende keer.
In de praktijk doen we dit ook zo. Win je een kaart bij de tombola, brvdm of een Voetbal F1 competitie en denk je de komende 2 maanden geen club te kunnen bezoeken regelen we het zo dat je later je kaart krijgt. Dat moet je dan wel aangeven. Maar dit gebeurt maar hoogst zelden.

Echter standaard gaan we er bij bv de Tombola wel van uit dat je binnen 2 maanden gebruik maakt van je kaartje, dat lijkt me een zeer redelijke termijn. Je inschrijven voor een tombola terwijl je toch niet kunt of zelfs de club niet wilt bezoeken is niet zo collegiaal, ook niet als je iets wint en de termijn dan laat verstrijken.

Handel in vrijkaarten is trouwens uit den boze, komen we daar achter gaan we maatregelen nemen. Formeel kun je ook een VK niet overdragen aan iemand anders maar stel dat je echt door omstandigheden niet gebruik kunt maken van een kaart dan zal dat wel eens gebeuren en levert in de praktijk ook geen problemen op.

Heb het nu niet over bv de in de tijd begrensde Babylon actie.

uurtje
29 maart 2013, 19:28
pfffffff....het is komkommertijd. gaan we hierover ook nog zeuren en zeiken.... Mensen hoeven wat mij betreft ook niet te motiveren waarom ze wel of niet aan dingen mee doen. Neem die beslissing voor jezelf en zwijg....:)

Don Rudo
29 maart 2013, 19:38
Het IJBF weet de hand te leggen op een aantal vrijkaarten voor de clubs, en mag bepalen of en hoe ze die vergeven.
Dat doen ze in de praktijk via tombola's, brvdm, competities en wat al niet meer.

Van de kaartjes die vergeven/verloot worden, mag van de forumleden op zijn minst verwacht worden dat ze aangeven in een
kaartje geinteresseerd te zijn? (25000 forum-leden)
Daarbij kun je er zelf voor kiezen om voor zo veel mogelijk tombola's in te schrijven, of selectief in te schrijven.

Anyway, de grote Paasactie voor Babylon is de eerste tombola waar ik me voor ingeschreven heb, en ben 1 van de gelukkigen.
Afgaand op de verhalen lijkt me dit een interessante club om op te zoeken, en een vrijkaartje is een mooie incentive om een datum te prikken
en hier met Souza naar toe te rijden. Als gewoonteman zou ik regulier hier niet gauw naar toe rijden.

Bedankt IJsberenforum voor het kaartje en een verslagje volgt.

Toulouse-Lautrec
29 maart 2013, 19:52
Om van alle wekelijkse bedel- en herhaal- inschrijvingen af te komen zou je de regel in kunnen voeren dat bij méér dan 2x inschrijven de inschrijving voor de betreffende tombola nietig wordt verklaard.

Wijze grijze
29 maart 2013, 20:16
Los van het feit op welke manier je de vrijkaart wint/krijgt, vind ik wel dat je na je bezoek een morele verplichting hebt een fatsoenlijk verslag over je bezoek te schrijven.

Indien zo'n verslag achterwege blijft, of je maakt je er met een Jantje van Leiden vanaf, diskwalificeer je je voor de overige tombola's.
Controle kan niet moeilijk zijn. Maak een lijstje met winnaars en streep een naam weg als het verslagje er is.

Voor wat, hoort per slot van rekening ook wat.

sofaking
29 maart 2013, 21:51
In de praktijk doen we dit ook zo. Win je een kaart bij de tombola, brvdm of een Voetbal F1 competitie en denk je de komende 2 maanden geen club te kunnen bezoeken regelen we het zo dat je later je kaart krijgt. Dat moet je dan wel aangeven. Maar dit gebeurt maar hoogst zelden.

Echter standaard gaan we er bij bv de Tombola wel van uit dat je binnen 2 maanden gebruik maakt van je kaartje, dat lijkt me een zeer redelijke termijn. Je inschrijven voor een tombola terwijl je toch niet kunt of zelfs de club niet wilt bezoeken is niet zo collegiaal, ook niet als je iets wint en de termijn dan laat verstrijken.

Handel in vrijkaarten is trouwens uit den boze, komen we daar achter gaan we maatregelen nemen. Formeel kun je ook een VK niet overdragen aan iemand anders maar stel dat je echt door omstandigheden niet gebruik kunt maken van een kaart dan zal dat wel eens gebeuren en levert in de praktijk ook geen problemen op.

Heb het nu niet over bv de in de tijd begrensde Babylon actie.

Akkoord dat je je niet inschrijft in een tombola wetende dat de kans groot is op een niet-consummatie. Het is aan de andere kant wel begrijpelijk dat de verleiding groot is. In mijn beginjaren heb ik me ook eens ingeschreven voor de Sans Soucis tombola. Maar na enige reflectie, na enkele weken weer uitgeschreven.

Maar op het eerste zicht leek dit een eerder humoristische babbeltopic, (zoiets als Badslipper's saunaclub), en ik dacht dat het prentje onder mijn suggestie zou aantonen dat het niet al te serieus genomen moest worden. Maar komt daar toch weer een serieus antwoord op. Poeh.

Enfin, al wie dit antwoord niet serieus neemt wint een...

Badslippers
29 maart 2013, 22:23
Badslippers en "principiële" bezwaren :tongue:!
Ik geloof er geen ene moer van, je vindt gewoon Babylon net wat te ver van je favoriete clubjes en dames

Ha, gelukkig nog mensen met gevoel voor humor hiero. Tja, soms moet je een beetje ingelezen zijn wil je het allemaal kunnen vatten. Naast de flauwekul zit dan ook een minuscuul steekje waarvan we kunnen zeggen: "Wie de schoen past trekkuhhh hem aan". Bovendien, je begint me een beetje te goed te kennen!


pfffffff....het is komkommertijd. gaan we hierover ook nog zeuren en zeiken.... Mensen hoeven wat mij betreft ook niet te motiveren waarom ze wel of niet aan dingen mee doen. Neem die beslissing voor jezelf en zwijg....:)

Ho ho, We zwijgen hier pas als SFL met de "Tavor" gaat zwaaien en ratelen. Ik moest je trouwens nog iets doorgeven van die kamelendrijver waarvan je gaat ejaculeren als een wilde. Tevens even dit draadje volledig "Off Topic" vervuilen. Dit schreef de ijzervreter (het gaat over een zg. "Sniper")

"Ik weet niet of je iets van schieten afkent (buiten 3 of 4 klodders die je 3x per week in een saunaclub wegschiet), maar laat me stellen dat hij hier een demonstratie van jewelste heeft gegeven. We stonden op een hoger gelegen deel te midden van de woestijn en hij stuurt twee jonkies al lopend weg met een houten plaat in de vorm van een menselijk gedaante. Ze lopen 1.2km van ons vandaan op een lager gelegen stuk… Hij geeft wat uitleg over het bepalen van windrichting en sterkte, het bijstellen van een vizier, de houding, het soort munitie, zelf de rotatie van de aarde speelt minuscuul een rol…enz. Dan gaat ie plat op zijn buik liggen en richt zijn sniperifle. 20sec neemt hij de tijd en haalt de trekker volledig over. De kop van die plaat werd van de romp geknald 1km en 200m verder. Kerel, jij snapt daar misschien de ballen van, maar ik zeg jou dat het verdomme geniaal is. Vraag dat maar eens aan Uurtje, die zal mijn bewondering voor die kerel bevestigen."


Los van het feit op welke manier je de vrijkaart wint/krijgt, vind ik wel dat je na je bezoek een morele verplichting hebt een fatsoenlijk verslag over je bezoek te schrijven.

Indien zo'n verslag achterwege blijft, of je maakt je er met een Jantje van Leiden vanaf, diskwalificeer je je voor de overige tombola's.
Controle kan niet moeilijk zijn. Maak een lijstje met winnaars en streep een naam weg als het verslagje er is.

Voor wat, hoort per slot van rekening ook wat.

Helemaal mee eens. "Noblesse Oblige". Alleen maar mee vreten uit de ruif dat kan gewoonweg niet. Minimaal een bijdrage van 500 woorden. Voor minder gaan we niet.



Maar op het eerste zicht leek dit een eerder humoristische babbeltopic, (zoiets als Badslipper's saunaclub), en ik dacht dat het prentje onder mijn suggestie zou aantonen dat het niet al te serieus genomen moest worden. Maar komt daar toch weer een serieus antwoord op. Poeh.



Een humoristisch babbeltopic? Nou nou! Hier worden harde noten gekraakt al moet ik zeggen dat de plaatjes van geile deernes voor een aardige verstrooing zorgden. En de bankkoning kennende zal hij inderdaad zijn oren spitsen als de humor zachtjes om de hoek komt kijken.

Big30
29 maart 2013, 22:38
Maar op het eerste zicht leek dit een eerder humoristische babbeltopic, (zoiets als Badslipper's saunaclub), en ik dacht dat het prentje onder mijn suggestie zou aantonen dat het niet al te serieus genomen moest worden. Maar komt daar toch weer een serieus antwoord op. Poeh.

Enfin, al wie dit antwoord niet serieus neemt wint een...
Mea culpa. Mijn reactie in dit luchtige topic van verstrooiende aard was te serieus en dat was zeer ongepast!

Wel wil ik opmerken dat leden waarvan ze zelfs maar een vaag vermoeden hebben dat ze kaarten doorverkopen meteen een ban voor het leven krijgen, geldt ook voor leden die zonder betaling hun vrijkaart belangeloos aan een ander lid geven. Voor de duidelijkheid dit nog maar even vermeld.

Verder is het zo dat we nooit zullen eisen dat tov een vrijkaart een positief geschreven bericht hoort te staan, zeker bij grensclubs is dit van belang want hier dienen we zorgvuldig te waken dat de waarheid over de minimale service in die clubs niet geschreven wordt.
Maar schrijft men toch negatief passen we dat uiteraard aan :biggrin:! Een ban volgt dan uiteraard ook onmiddellijk, spreekt ook voor zich :tongue:.

Tot zover mijn serieuze reactie in dit serieuze topic. Graag nu alleen nog off-topic reacties want anders volgt dus ook weer een ban, dat dat dus wel ff duidelijk is.

MiniME
30 maart 2013, 11:19
Tsjonge, dat er nu zelfs een discussie komt over vrijkaarten................het moet niet gekker worden (zou J42 zeggen :biggrin:).

Wees blij dat je als (al dan NIET schrijvende/gewaardeerde/bekende/populaire/etc) ijsbeer kans maakt op een vrijkaartje, waar je feitelijk niet veel voor hoeft te doen. Vertegenwoordigd toch 50-60 euro (afhankelijk van de club) en is misschien niet veel op jaarbudget van de gemiddelde ijsbeer, maar geeft zeker aanleiding een keer een nieuwe club te bezoeken en je te laten verrassen (positief dan wel negatief).

Dus bij voorbaat dank vast :cool:

BefBeer
30 maart 2013, 13:24
Ook Mea Culpa!

Ik heb net een paar dagen geleden mijn vrijkaartje doorgegeven zonder dat ik wist dat dat niet mocht van de baas! Zonder betaling uiteraard!!
Ik kon wegens werk er geen gebruik van maken en dan lijkt het me beter dat iemand anders die vrijkaart benut ipv het te laten verlopen.....
Heb enkele vrijkaarten gewonnen en die altijd kunnen gebruiken maar deze keer snijdt mijn baas dit door.

Fijne paasdagen!

BefBeer

bosbeer
30 maart 2013, 16:26
Ook Mea Culpa!

Ik heb net een paar dagen geleden mijn vrijkaartje doorgegeven zonder dat ik wist dat dat niet mocht van de baas! Zonder betaling uiteraard!!
Ik kon wegens werk er geen gebruik van maken en dan lijkt het me beter dat iemand anders die vrijkaart benut ipv het te laten verlopen.....
Heb enkele vrijkaarten gewonnen en die altijd kunnen gebruiken maar deze keer snijdt mijn baas dit door.

Fijne paasdagen!

BefBeer


Laat je toch niet voor de gek houden.

Big30
30 maart 2013, 16:30
Vertegenwoordigd toch 50-60 euro (afhankelijk van de club) en is misschien niet veel op jaarbudget van de gemiddelde ijsbeer, maar geeft zeker aanleiding een keer een nieuwe club te bezoeken en je te laten verrassen (positief dan wel negatief).

Dus bij voorbaat dank vast :cool:
Hoi Minime,

Naar een Vrijkaartje van welke grensclub gaat nu je voorkeur uit :tongue:? Gaan we voor je regelen hoor, geen dank!

:smkiss::smkiss:

BefBeer
31 maart 2013, 14:01
Altijd leuk!
Verwacht sancties!!!:mad:

:smile:

BefBeer



Hoi Minime,

Naar een Vrijkaartje van welke grensclub gaat nu je voorkeur uit :tongue:? Gaan we voor je regelen hoor, geen dank!

:smkiss::smkiss: