PDA

Volledige versie bekijken : 'John Ewbank trekt Koningslied terug'



Big30
20 april 2013, 23:51
http://www.nu.nl/muziek/3402849/john-ewbank-trekt-koningslied-terug.html


Componist John Ewbank heeft zich boos uitgelaten over de massale kritiek op het door hem geproduceerde Koningslied en lijkt het nummer nu te willen terugtrekken.

"Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitteraccount te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee", aldus John Ewbank.

"Ik ben zelf de enige paraplu in deze zeikregen en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat bejegenen", laat de componist van het Koningslied weten op Facebook.

"Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug", vervolgt Ewbank.

Nederland op zijn smalst maar eigenlijk ook weer op zijn breedst. Heerlijk deze ophef over feitelijk niets zonder dat men dat inziet. Wat leven we toch eigenlijk in een mooi land waar dit soort discussies de media bezighoudt!

30 April maken we er met zijn allen een mooi feestje van en in het buitenland begrijpt men er helemaal niets van, niets van deze onzin discussie en ook niets van dat speciale 30 april en Oranje gevoel :wink::wink:.

Het enige echte Oranje lied is ook al geschreven:


http://www.youtube.com/watch?v=iOxYmMNOE-o

Bluebear
21 april 2013, 08:04
Belachelijk, om dit liedje zo af te kraken. Ik vindt het nog geeneens een slecht liedje. Met dit soort gelegenheden krijg je toch altijd dit soort BN-ers producties. Gewoon accepteren en waarom hier zo tegen ageren? Een liedje naar ieders smaak maken is het moeilijkst wat er is. Wel grappig om te zien dat John Ewbank in zijn kuif gepikt is, en hoe hij reageert op dat twitterberichtje. Een lieve mevrouw beledigen die een foto van haar en haar baby bij het twitteraccount geplaatst heeft. Hij vraagt in het antwoord:" Waar ze toch die Chinese naakthond heeft gehaald?". Dit gaat zelfs Bluebear toch wel een beetje te ver!! :ranting2: :wink: :biggrin:

Breezahlover
21 april 2013, 10:55
Ik vond het wel een mooie ode op ons aller Willem2 :-)

Nibor76
21 april 2013, 11:31
http://youtu.be/tQqqpPikUMU

Willem2 is toch gein naam, hè is toch gein nummur.
Willem2 noem hem gewoân Willem hè is gein Turk.

MiniME
21 april 2013, 12:17
Willempie vond het toch echt heel erg mooi:


http://www.youtube.com/watch?v=aW3tD4gXsUI

:)

Geweldig dat NL zo saamhorig en eensgezind dit dramatische gedrocht lekker heeft afgevoerd. De kracht van de massa en de sociale media zullen we maar zeggen en aangezien er echt nauwelijks iemand is/was te vinden die het wel wat vond, was het ook meer dan terecht! :biggrin:

Goedemorgenallemaal
21 april 2013, 12:58
Ik heb geen waarde oordeel over het nummer zelf, ik heb het zelfs nog niet 1 keer gehoord.
Maar , hoe waardeloos ik de meeste creaties van meneer Joewbenk over het algemeen ook vind, je kunt hem niets verwijten.

Hoofdschuldige is natuurlijk het comitee. Hoe kom je in hemelsnaam op een "nationaal lied"? Dat is toch van ee polderkneuterigheid die het in de tijden van Wilhelmina en de eerste jaren van Juliana nog best goed gedaan zou hebben maar nu, met de veelheid van muziekstijlen die we hebben weet je toch dat dat niet gaat werken?
Het idee is bijna net zo slecht als die -tig balonnen van Eberhard. " Maar het zijn afbreekbare balonnen". Ja ik ken ze, maar de touwtjes zijn dat niet en zelfs afbreekbare balonnnen zijn niet meteen afgebroken, daar gaat wel wat tijd overheen en in die tijd kun je er donder op zeggen dat ze slachtoffers maken.

Goed, het commitee is dus schuldig. Niet alleen om het idee maar ook om de keuze van de componist. Ik weet ook wel dat joewbenk verantwoordleijk is voor de NederGoth bombast waar Marco B successen mee boekt maar dat hij zo'n beetje de meest populaire Nederlandse zanger is wil nog niet zeggen dat het de keuze is van de overgrote meerderheid en die gaat zich dan roeren. Zeg dattum 2 miljoen fans heeft, zijn er nog 13 miljoen die dat niet zijn en die hebben hele andere smaken. Maar dat is Joewbenk vast ontgaan en daarmee begint zijn (relatief kleine) aandeel in de schuld. Hij is veblind door de combinatie van Roem aan de ene kant en de uitnodiging aan de andere kant en heeft dat beschouwd als zijn uitverkieizng tot de God van de Nedermuziek en dus gedacht "alles wat ik doe is goed". Dan krijg je in Nederland nog meet weerstand. Sorry jongen, terug met de benen op de grond, ga gewoon door met jouw keuze en als we het niet pruimen is dat risico van het vak.

Jansen
21 april 2013, 19:52
Klopt het koningslied leek helemaal nergens op :

- Geen refrein wat door het volk mee gezongen hoort te worden of mee brullen zoals hup Holland Hup
- De rap die er inzat was ook onverstaanbaar
- Ook de tekst slaat helemaal nergens op daarom snap ik het wel dat enkele zich snel hadden teruggetrokken.

Maar om iemand te beschadigen of te dreigen slaat helemaal nergens op.

Maak maar snel een liedje met koning keizer admiraal poepen doen ze allemaal.

John Ewbank kan niet eens zijn eigen naam schrijven dus een liedje wordt dan helemaal lastig. ( Jan hangbank )

Kunnen we niet als ijsberenforum niet een liedje voor Máxima schrijven en voordragen in GT ?

Big30
21 april 2013, 20:01
Laat Andre Rieu gewoon deze nummers spelen met zijn orkest, bedenk er eventueel een tekstje bij!


http://www.youtube.com/watch?v=VUKEOwM0F4s

MiniME
21 april 2013, 20:20
Maak maar snel een liedje met koning keizer admiraal poepen doen ze allemaal.

Jij kijkt teveel Bananasplit! :biggrin:

Maxima of Minime.............een minimaal liedje dat we maximaal kunnen meezingen moet toch mogelijk zijn :cool:

Wedge2
21 april 2013, 20:45
Laat ik vooropstellen dat ik de bedreigingen en beledigingen totaal uit den boze vind

MAARRRR

Het is gewoon een bedroevend nummer, en dan bedoel ik echt bedroevend. Dit is niet de schuld van de componist of de deelnemers maar van de mensen de die opdracht hebben gegeven dit nummer te maken.

Beste was om gewoon de boel uit te laten besteden aan een klassieke componist die er dan ook tijd in steekt om er een mooi nummer van te maken. Sowieso vind ik een "koningsnummer" eigenlijk al belachelijk, we hebben gewoon het Wilhelmus en dat hoort elke Nederlander maar te kennen.

Ik ben blij dat het koningsnummer weg is, vond het echt een aanfluiting en ook het failliet van de Nederlandse muziek als dit serieus ter ore aan de nieuwe koning zou worden gebracht tijdens de abdicatie.

Maar ja dat is mijn mening

Sphinx
21 april 2013, 20:56
Laat Andre Rieu gewoon deze nummers spelen met zijn orkest, bedenk er eventueel een tekstje bij!


Toevallig heeft Rieu een week voor het Konigslied uitkwam bij Giel in zn show zijn Kroningswals laten horen, leuke medley met een typisch van Otterlo-begin, wat doedelzakken, oranje boven zit er ook in


http://www.youtube.com/watch?v=Ni4ZUolwlpk

anali
21 april 2013, 20:58
Heren-beren, m'n l*l is na het lezen van dit topic ZO slap dat ik 'm deze week waarschijnlijk niet meer op oorlogssterkte krijg...:confused:

Sphinx
21 april 2013, 21:16
Prima toch? Hoef je een weeklang je niet meer met een eventueel clubbezoek en alle trivialiteiten te bemoeien en het geld kan je in je zak houden voor als je tijdelijke bui van impotentie over is. En mocht je toch zin krijgen, kijk in even in dit topic voor tegengif (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?32789-Geile-muziekvideo%92s)

Goedemorgenallemaal
21 april 2013, 21:27
Laat Andre Rieu gewoon deze nummers spelen met zijn orkest, bedenk er eventueel een tekstje bij!


Zoals ik al eens in een EK of WK of wat voor evenement dan ook dradje al eens zei, we gaan toch niet "Viva Hollandia" gebruiken? Een van oorsprong Duits, of beter Keuls, nummer?


http://www.youtube.com/watch?v=Hw5HmEjSyM4


Toevallig heeft Rieu een week voor het Konigslied uitkwam bij Giel in zn show zijn Kroningswals laten horen, leuke medley met een typisch van Otterlo-begin, wat doedelzakken, oranje boven zit er ook in

Goh, die hoor ik ook voor het eerst. Ik vind het niet eens zo belabberd (ben niet zo dol op Rieu maar goed, da's wat anders) en eigenlijk kan ik een heeeeele goeie tekst verzinnen....
Gewoonn, het klassieke:
"lalalala
lalala
lalalaaallalaal
etc etc."

Ik geef toe dat dat bij de koffie nog nergens op lijkt maar zo halverwege de meeste feesten kent iedereen die tekst wel.

Hoewel.. Zat daar op het laatst ook niet zo'n buitenlands deuntje bij? Door Hazes gekopieerd?

Inderdaad. En zijn de Oranjes, mits er geen sprake is van een paar ongelukjes tussendoor, eigenlijk niet ook buitenlands? Orange in Frankrijk, Nassau in Duitsland... Muliticulti ten top.
Ik ga maar niet meer klagen over een Duitse oorspring van een nummer, al blijf ik het voor een voetbaltoernooi hoogst ongepast vinden.
En trouwens, het "Wilhelmus"is ook al op een buitenlandse melodie geschreven geloof ik...

Big30
21 april 2013, 21:42
Zoals ik al eens in een EK of WK of wat voor evenement dan ook dradje al eens zei, we gaan toch niet "Viva Hollandia" gebruiken? Een van oorsprong Duits, of beter Keuls, nummer?
Dat zou inderdaad zeer toepasselijk zijn, zoals je zelf ook al opmerkt. Willem van Oranje is in Dillenburg iets meer dan 100 km van Keulen geboren en in ons Koninklijk Huis stroomt denk ik meer Duits dan Nederlands bloed :wink:.

Als fan van FC Köln en de Haie uit Köln, helaas vandaag geen kampioen bij het IJshockey geworden, die eer ging uiteraard naar de Eisbären uit Berlin, pleit ik zeer sterk voor dit Lied uitgevoerd door de Maestro Andre uit Maastricht :tongue:.

Zowel sociaal, economisch als cultureel gezien zijn we feitelijk al het achttiende Bundesland, zeker economisch gezien valt er veel voor te zeggen dit te gaan formaliseren. Net als Bayern moeten we dan maar een Freistaat binnen de Duitse Bondsrepubliek worden, met een beperkt aantal privileges zoals bv. dat we ons Koningshuis wel kunnen behouden.
Of misschien nog beter toetreden tot Duitsland met dezelfde constructie zoals Schotland deel uitmaakt van het Verenigd Koninkrijk dan kunnen we nog wel een het EK en WK deelnemen :biggrin:, die folklore moet wel blijven vind ik.

Goedemorgenallemaal
21 april 2013, 22:06
Als fan van FC Köln en de Haie uit Köln, helaas vandaag geen kampioen bij het IJshockey geworden, die eer ging uiteraard naar de Eisbären uit Berlin, pleit ik zeer sterk voor dit Lied uitgevoerd door de Maestro Andre uit Maastricht :tongue:.
Ach ja, dei Duitsers hebben wel wat met muziek maken, de Schotten hebben feitelijk geen eigen volkslied. Eén van de grote kanshebbers om het wel te worden, als ze voor onafhankelijkheid gaan, is een nummer, geschreven door Duitsers. Wel speciaal voor doedelzak voor een een of ander Duits Doedelzakfestijn en je kent het vast wel, in ieder geval in de Kölsche uitvoering:

http://www.youtube.com/watch?v=ATkRb9LfuQg


http://www.youtube.com/watch?v=Y1LAYRXDOVM&list=RD02MHNGtZyHIAs

Big30
21 april 2013, 22:20
Ach ja, dei Duitsers hebben wel wat met muziek maken, de Schotten hebben feitelijk geen eigen volkslied. Eén van de grote kanshebbers om het wel te worden, als ze voor onafhankelijkheid gaan, is een nummer, geschreven door Duitsers. Wel speciaal voor doedelzak voor een een of ander Duits Doedelzakfestijn en je kent het vast wel, in ieder geval in de Kölsche uitvoering:
Iets meer eer en respect voor wat inderdaad mijn favoriete Kölsche band is namelijk de Bläck Fööss :tongue:, heb ze dat nummer al vaak live zien uitvoeren bij zo'n Carnaval Sitzung in Köln. Dan is een optreden van de Höhner waar ze Viva Colonia spelen ook een verplicht nummer, net als bij de wintersport trouwens.

Red Devil
22 april 2013, 13:28
Het is een soort van "voor het zingen de kerk uit". :biggrin:

Groeten,
:teuflisch:

Big30
22 april 2013, 18:15
Comité: Koningslied blijft

AMSTERDAM -

Het Nationaal Comité Inhuldiging (NCI) houdt ondanks alles vast aan het Koningslied. Dat heeft het zojuist bekendgemaakt. De betrokken artiesten hebben aangegeven te willen doorgaan met het lied. Na overleg met componist John Ewbank en de Nederlandse Publiek Omroep (NPO) is daarom besloten vast te houden aan het nummer en het zoals gepland gezamenlijk te zingen op de avond van de troonswisseling.

http://www.telegraaf.nl/troonsafstand-beatrix/21502355/__Comite__Koningslied_blijft__.html

Bluebear
22 april 2013, 18:40
En zo ist !! Schijt aan heel de wereld. Skon liedje !! :tongue: :freu: :biggrin:

The Joker
22 april 2013, 18:49
Dat commitee kan zo de tweede kamer in.
Precies het omgekeerde doen wat het stemvee wil.
Ik steek nog liever mijn paspoort in de fik dan dat ik ook maar 1 regel uit dat fucklied mee zal bleren.
Als echte student ken je overigens wel 2 versen uit het Wilhelmus...

Bluebear
22 april 2013, 18:55
Ik steek nog liever mijn paspoort in de fik dan dat ik ook maar 1 regel uit dat fucklied mee zal bleren.

Maar, beste Joker, dan zwijgt toch maar in alle talen. Anders moet je clandestien "nach Deutschland". ;) :biggrin:

Goedemorgenallemaal
22 april 2013, 21:13
Ik heb het nog steeds niet gehoord dus ik kan geen oordeel geven maar ik ben nooit fan geweest van de Joewbenk-sound. Maar het siert het commitee achter de keuze die ze gemaakt hebben te blijven staan. Zij zijn verantwoordelijk voor de bagger die Joewbenk over zich uitgestort heeft gekregen. Maar ik ben vast naief, het zal wel met de rechten te maken hebben.

Big30
22 april 2013, 21:14
Als echte student ken je overigens wel 2 versen uit het Wilhelmus...

Ik zal je helpen ;).

Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den Vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een prinse van Oranje
ben ik, vrij onverveerd,
den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd.

Mijn schild ende betrouwen
zijt Gij, o God mijn Heer,
op U zo wil ik bouwen,
Verlaat mij nimmermeer.
Dat ik doch vroom mag blijven,
Uw dienaar t'aller stond,
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.

Big30
23 april 2013, 20:04
André Rieu is klaar voor het optreden dat hij op 30 april geeft tijdens het koningsbal. Hij staat dan met een orkest van zo'n 100 man op het Museumplein in Amsterdam.

http://www.zie.nl/video/algemeen/Andre-Rieu-klaar-voor-koningsbal/m1nzdpofdt41

Goedemorgenallemaal
24 april 2013, 08:04
Nou, poeh, hehe.

GMA heeft eindelijk het kroningslied gezien en gehoord. Wat een idioot gedoe om het terug te willen trekken, het is niet beter of slechter dan wat we in Nederland op het gebied van opgepimpte luisterliedjes, een muzieksoort waar ik niks mee heb, net zo min als met rap, over ons uitgestrort krijgen door Marco Borsato, soms een Paul de Leeuw (ik vind het echt wel een Paul de Leeuw/Ruth Jacott-sound hebben en die mag ik in tegenstellig tot de rest van Nederland ook al niet, zeikmuziek vind ik dat). Het heeft dus alles in zich om niet door mij gewaardeerd te worden maar het sluit denk ik nauw aan bij wat men in Nederland "mooi" pleegt te vinden. Dat een enkele persoon met goede smaak het nummer niet goed vind kan niet de reden zijn dat heel Nederland het slecht vond, waarschijnlijk ook weer de Nederlandse "kop bove het maaiveld afhakken"-gewoonte. Ik snap ook niet dat Joewbenk het wilde terugtrekken, dan zou hij al zijn muziek moeten terugtrekken.
Hmm. Da's wel een idee.

Nope, laat maar draaien, het is denk ik een redelijk standaard type Nederlands Luisterliedje met twee stukjes rap d'r tussendoor. Je kunt het niet meezingen, je kunt er niet op dansen. Sexen lijkt me ook al niet lukken, 't is geen geile muziek hoewel sommige dames in de Clip me wel erg vragend aan lijken te kijken. Maar Do of Willeke Alberti , daar heb ik nooit fantasieen bij gekregen.

Dat het echt slecht zou zijn had ik overigens niet verwacht, dat kan toch ook niet als Jack Poels en Tren aan het nummer meewerken?

Big30
24 april 2013, 17:36
Het Kroningslied is niet alleen muzikaal gezien misschien wel het slechtste lied ooit gemaakt, maar vooral de tekst moet worden gezien als een belediging voor dat gedeelte van Nederland dat zich nog weldenkend durft te noemen.

Ik interpreteer het als een oproep tot verzet en roep op tot een lichte vorm van Anarchie en Revolutie op 30 April in Amsterdam, het zou dan een gelegitimeerde vorm van revolutie zijn feitelijk gedragen en daartoe opgeroepen door het Huis van Oranje zelf.

Verzet, revolutie, de barricaden op zeg ik! Dit hoeven we toch niet te pikken, we worden behandeld als een stel randdebielen en dat mogen we niet accepteren. Dan maar in wat afgezwakte vorm herhalen wat in 1980 gebeurde bij de kroning, dit hoeven we niet te pikken en mogen we als volk niet over ons heen laten gaan.

Nederland ontwaakt en neem uw verantwoordelijkheid!!!

Bluebear
24 april 2013, 17:55
Na also, also, also, Big30, Jij weet toch als alles controlerend digitaal brein dat wij Nederlanders na 5 potten bier niks anders als "Lalalalalalllaaaaaalllaaa hhee llalalalalaaaaaa" kunnen uitbrengen !! 4044

Big30
24 april 2013, 18:35
Ach Bluebear, we zeggen in feite hetzelfde ;)!

Vind lalalala lalala wel een ijzersterke tekst een kroningslied waardig :biggrin:.

Goedemorgenallemaal
24 april 2013, 19:38
Ach Bluebear, we zeggen in feite hetzelfde ;)!

Vind lalalala lalala wel een ijzersterke tekst een kroningslied waardig :biggrin:.

Maar dat had ik in een eerdere post al gemeld als de tekst voor de Kroningswals.... Ja die is toch beter dan dit Kroningslied wat ik in wezen niet slechter vind dan het gekweel van vele deelnemende "artiesten". Het is me te "luisterlied", een vorm van stemgebruik die het cultureel verantwoorde deel der Natie graag mag aanhoren. Ieder volk krigt wat het verdient.

Dalton
24 april 2013, 19:43
Het Kroningslied is niet alleen muzikaal gezien misschien wel het slechtste lied ooit gemaakt, maar vooral de tekst moet worden gezien als een belediging voor dat gedeelte van Nederland dat zich nog weldenkend durft te noemen.

Ik interpreteer het als een oproep tot verzet en roep op tot een lichte vorm van Anarchie en Revolutie op 30 April in Amsterdam, het zou dan een gelegitimeerde vorm van revolutie zijn feitelijk gedragen en daartoe opgeroepen door het Huis van Oranje zelf.

Verzet, revolutie, de barricaden op zeg ik! Dit hoeven we toch niet te pikken, we worden behandeld als een stel randdebielen en dat mogen we niet accepteren. Dan maar in wat afgezwakte vorm herhalen wat in 1980 gebeurde bij de kroning, dit hoeven we niet te pikken en mogen we als volk niet over ons heen laten gaan.

Nederland ontwaakt en neem uw verantwoordelijkheid!!!

Het werd eens tijd om je republikeinse gevoelens te uiten en PRESIDENT WILLEM2 eens goed te steunen.
We worden niet alleen gezien als randdebielen door dat zooitje wat ons ook nog eens uitneemt dus weg met de kroontjes dragers en lang leve WILLEM2.
Het wordt echt tijd dat we in opstand komen we moeten hier in dit pokkeland ons scheel betalen aan belastingen en of dat nog niet genoeg is zijn de bekeuringen tegenwoordig op een heel hoog niveau gekomen die volgens de regels van BRUSSEL niet eens zo hoog mogen zijn netzoals de bijdrage aan BRUSSEL het begint mij de spuigaten uit te lopen en vanaf nu trek ik van alles wat ik koop gewoon 30% eraf en zoniet dan kunnen ze het houden.Zo kom je pas een beetje bij de prijs van wat het mag kosten en dan wordt er nog genoeg winst opgemaakt.
Een andere optie is ook mogelijk we sturen een afgevaardigde van WILLEM2 met een lijst voor welke spullen we belangstelling hebben naar CHINA en laten hem daar alles kopen wat we nodig hebben.
In china betaal je nog geen een vijfde deel van de prijs wat het hier kost lang leve china.

Bluebear
24 april 2013, 20:40
Het wordt echt tijd dat we in opstand komen we moeten hier in dit pokkeland ons scheel betalen aan belastingen en of dat nog niet genoeg is zijn de bekeuringen tegenwoordig op een heel hoog niveau gekomen die volgens de regels van BRUSSEL niet eens zo hoog mogen zijn netzoals de bijdrage aan BRUSSEL het begint mij de spuigaten uit te lopen en vanaf nu trek ik van alles wat ik koop gewoon 30% eraf en zoniet dan kunnen ze het houden.Zo kom je pas een beetje bij de prijs van wat het mag kosten en dan wordt er nog genoeg winst opgemaakt.


@Dalton, Snappen de Roemeentjes dat principe van 30% ook. Als ik ga pingelen dan wordt er een complete Balkanoorlog uitgevochten. Van je verrekte "pula" en wat er zo niet meer naar je hoofd geslingerd wordt. Fijn is wel dat er na de oorlog weer vrede is die bekroont wordt met een stukje gemeenschap. Het "mindfucken" gaat mij altijd wel goed af, want er is altijd oorlogsbuit voor "Bluebear". Dat "husselen" gaat de meesten niet zo goed af.
Zo ken ik er op het moment eentje die denkt gehaaid, of genaaid, over te komen. Die begint de handelingen per stuk af te rekenen. Niet beseffende dat ze minder beurt als dat ze gewoon de vaste prijs rekent. :hah:
Ik prijs haar daarna dan ook welgemeend dat ze een echte handelsvrouw is. En weer verlaat een tevreden klant het pand. :roll3: :sleep: :biggrin:

sofaking
24 april 2013, 21:52
Als er dan toch met de vingers een "W" gemaakt moet worden zou het wel cooler zijn om het op deze manier te doen.

4047

Goedemorgenallemaal
28 april 2013, 14:55
dat ze een echte handelsvrouw is. En weer verlaat een tevreden klant het pand.

Dat was Bea ook, al was het op een ander niveau dan hier op dit forum regelmatig bedoeld wordt. Ik was, en ben voor een deel nog steeds trouwens, altijd erg sceptisch over snoepreisjes onder de verzamelnaam "handelsmissie". Wat kan het een fabrikant in China schelen of de Burgemeester van Tilburg of zo op bezoek komt, zo iemand stelt niks voor, Tilburg is kleiner dan de meeste dorpen in China. Dus ik zat daar laatst eens over te ouweprostitueren met een handelaarsvriend van me. Ja dat was inderdaad zo, handelsmissies van Nederlanders beneden het niveau "minister" zijn weggegooid geld , als de minister (of staatssecretrais) gaat moet het heel specifiek over dat ministerie gaan (zo heeft een missie over handel in landbouw alleen zin als ook de minister van Landbouw gaat), de premier werkt wat beter maar het buitenland gaat "plat" als de Koningin of aanstaande Koning gaat. Royalty sells, vooral in het buitenland, deuren vliegen open die anders dcht zouden blijven, ook voor een premier of een gekozen president.

Terug on topic, wat een walgeljke clip, hebben jullie al goed gekeken, na 2'10"? Eerst een vent die zaagt met een zaag zoals nog geen wijf dat zou doen en dan even later, wat doet die viespeuk met die hond?

LittleJoe
29 april 2013, 13:49
29/4/2013 09:21 | Door Belga, www.belga.be (http://www.belga.be)

Belgische band vervangt koor dat Koningslied niet wil zingen
De Zeeuwse stad Middelburg heeft geen enkel koor gevonden dat dinsdagavond naar aanleiding van de troonswissel in Nederland het Koningslied wil zingen. Dat meldt omroep Zeeland. Het was de bedoeling dat uit elke provincie één koor het koningspaar gaat toezingen, maar in Zeeland blijft het voorlopig stil.


http://db2.stb.s-msn.com/i/71/C9496C68D1A9B7D050F977412CA320_h360_w329_m2_q80_ca DvxRYIj.jpg


Het koor dat het lied zou zingen, heeft zich teruggetrokken vanwege de tekst van het lied. Organisator Sjaak van den Berg heeft tot nu toe geen vervanging kunnen regelen. "Ik begin wanhopig te worden. Het is heel jammer, maar ik denk dat het te laat is om nu nog een koor te vinden", zo is hij door de regionale omroep geciteerd. Als alternatief zal de Belgische band MaverIX Tribute het lied spelen en zingen. "Op Koninginnedag zelf gaan studenten flyers met de tekst van het lied uitdelen. Op die manier hopen we dat het publiek gaat meezingen met MaverIX. Zo krijgen we misschien toch nog het idee van een koor dat het lied zingt." De landelijke openbare omroep NOS maakt van alle provinciale koren een bijdrage en zendt die dinsdag uit op grote schermen in Ahoy voor het nieuwe koningspaar en duizenden toeschouwers.

Goedemorgenallemaal
29 april 2013, 16:19
Ach ja, Belgie hoorde eens bij Nederland... Moet kunnen.
En ze winnen best vaak het Groot Dictee dus als Belgen het willen zingen zal het wel loslopenmet de fouten.

(En in het buitenland lijkt het meer te leven dan in ons eigen land, wij willen toch meer weten waar de feesten zijn en de leuke bandjes spelen. Ik in ieder geval.)

Bluebear
29 april 2013, 16:25
http://www.dumpert.nl/mediabase/6540293/83482f80/koningslied_auf_deutsch.html

Vinden jullie deze versie van ons koningslied dan wel leuk??? Zeikerds. :tongue: :wink: :biggrin:

Goedemorgenallemaal
29 april 2013, 17:18
Vinden jullie deze versie van ons koningslied dan wel leuk??? Zeikerds. :tongue: :wink: :biggrin:

Gelukkig met hondsjorrende man

Big30
29 april 2013, 18:22
Vinden jullie deze versie van ons koningslied dan wel leuk??? Zeikerds. :tongue: :wink: :biggrin:
Bijna net zo leuk en goed als het origineel vind ik! Wat een gezeur toch over dat mooie kroningslied, een muzikaal hoogstandje niet meer en niet minder.

http://www.hetofficielekoningslied.nl/tekstpagina/hetkoningslied.html

Goedemorgenallemaal
29 april 2013, 19:29
Beetje laat maar ik kreeg een idee, al die mensen die het een te moeilijk lied vinden zouden maar het Wilhemus moeten leren, niet het eerste stuk maar ook het tweede (dus zesde couplet).

Nog een gekuk dat we niet met het lied van Geert W, het tamelijk xenofobe:

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
Wiens hart voor land en koning gloeit,
Verheff' den zang als wij:
Hij stell' met ons, vereend van zin,
Met onbeklemde borst,
Het godgevallig feestlied in
Voor vaderland en vorst.
zijn opgezadeld.