PDA

Volledige versie bekijken : 30 april 2013, een verslag



Goedemorgenallemaal
1 mei 2013, 08:35
Tja, ik ben maar niet naar Duitsland gegaan. Misschien als er acties waren dat Nederlanders vanwege de inhuldiging korting zouden krijgen... Nou nee, er lagen bergen werk op kantoor.

Dan maar de TV erbij, en koffie.
Nou ja, in de ochtend was het nogal formeel. Lekker kunnen doorwerken. Kreeg nog een beetje een flauw mailtje van één van het grut die zogenaamd de hitlergroet bracht... Flauw hoor, iedereen die uitbundig zwaait heeft op het een of andere moment zijn/haar arm wel in die houding. Kun je net zogoed zeggen dat het publiek van Armin van Buuren (familie van W.A. van B?) uit fanatikee Gristenen bestaat. Hijzelf trouwens ook. Kijk maar eens naar een concertje van Armin en vergelijk dat met een Gristelijk zangprogramma op de kabeltv, altijds maar die handjes in aanbidding de lucht in.

Daarna ging de famlie ongetwijfeld een kopje koffie dirnken en een broodje wegwerken. Niet teveel koffie natuurlijk, je kunt niet halverwege de bijeenkomst in de Nieuwe Kerk roepen “kunnen we even stoppen? Ik moet naar de WC”. Dat ging allemaal zoals het hoort en Bea leek zowaar te ontspannen, ze was meer Oma die alles aan de kleindochter uit legt dan de vrij afstandelijke vrouw die we allemaal in haar zagen (wat wel los zal lopen hoor, ze was toch vrij meelevend na Enschede, na Apeldoorn nietwaar?). Maar goed, dan heb je zo’n evenement, eens in de 33 jaar. Dan moet je wel een beetje netjes er uit zien. Het haar van Willem Alexander zat strak, te strak, ik kreeg een SMS-je. “Zelfde kapper als Trump?”. Maar nogal wat kledingfouten, soms te verhelpen door even strak te trekken, soms iets verkeerd gekozen of je medaille aan de verkeerde kant meneer van Baal.

Ergens zielug voor zich uit te staren zaten een paar parlementariers die de eed/belofte niet wensetn uit te spreken. Ja leuk zo’n principe maar je hoort je wel te gedragen volgens de regels die op de werkvloer gelden. Dat wist je toen je je verkiesbaar stelde. Of zou moeten weten. Als je er tegen bent dan zorg je dat het wordt afgeschaft en zolang dat nog niet het geval is hoor je je aan te passen. We kennen allemaal dat soort toestanden van ons eigen werk en wij houde ons daar meetsal wel aan. Of je neemt een andere baan als je er echt niet mee kunt leven.
Wat je ook vond van de hele toestand, toen het Wilhelmus klonk dacht ik toch: Dit is het enige echte Koningslied.

Gaandeweg de hele toestand zag je Bea meer en meer ontspannen, op het laatst za je haar echt kijken mer “Hehe, het zit er op, het is mooi geweest”. 3x11, een mooi getal. In het bestaan van veel carnavalsverenigingen is met name 3x11 een mooi jubleum, mooier dan 2x11 of 4x11.
Willem Alexander, die had duidelijk een blik van “Hehe, eindleijk ben ik eens ergens de baas”. Het is maar goed voor hem dat hij Koning is want thuis heeft hij met zo’n vrouw en drie van die dochters geen donder te vertellen. Ik weet wel wie daar de vaatwasser moet inruimen..... (Jaja ik heb uit redelijk betrouwbare bron dat er echt niet elke avond voor ze gekookt wordt).
Maar goed, dat dacht W.A.. Maar je zag aan Maxima toch wel dat zij zijn gedachten kon lezen en op haar beur dacht “Ohnee, daar komt niks van in, dat dacht je maar..”. En Amalia, die vandaag wel een stijve arm heeft van al dat zwaaien, die zag je duidelijke denken “Zo, en nu ben IK Kroonprinses”. Daar gaan we nog wat van meemaken.

Even serieus, ik had wel een beetje medelijden met Mabel...

Ondertussen lekker door kunnen werken, helemaal klaar met de offertes, even van het weer genieten in de tuin.
Hapje eten en bij gebrek aan iets anders te doen maar weer de TV aan... Neus in de boter... Net voor het lied een optredentje van Rowwen Heze. Blijft toch wel goed he.
Maar ho, hee. Wat zingt Jack Poels nu? Hoor ik daar:

’t is een kwestie van geduld,
Rustig wachten op de dag
Dat de Koning Limburgs lult
Dat de Koning Limburgs lult
Of beeld ik me dat in?

Dan het lied... Zoveel over te doen geweest en eigenlijk viel het best wel mee in die zaal. Buiten hoorde ik overigens niemand meezingen. Gelukkig deed de Nederlandse Opera niet mee aan dit spektakel.
Dan de boot op, Maxima zag er strak uit in die jurk maar het rooie geval van Femke (van der Laan), was dat geen mooiere jurk eigenlijk? Het eerste dele van de toch was een overizcht van allerlei sporters. Het begon natuurlijk met de folklore van het schaatsen. Leek het zo of hadden die wintersporters het koud ? Het was wel typisch Nederlands, allemaal in de pakjes van de sponsor. Alleen Annamarie T. Toch met een wat scheve schaatsrijdende reputatie als ik de geruchten mag geloven droeg netjes een nationaal pakje. En zo hoort het eigenlijk op een dag als deze.
Verder blonk het schaatsdeel uit in Hollandse kneutergheid qua uitvoering.
Leuk gevonden die roeiploeg, Florian had wat last van de wind en petje af voor Epke om in die wind en golven zijn ding te doen. Inge, meid, moet jij niet zwemmen? Ohnee heb je gelijk in, Amsterdams water is vies. Dan naar de Nederlandse Film, kan natuurlijk niet missen he, beginnen met de Soldaat van Oranje. En steeds verbaas ik me weer over dat pakkende van de beginmuziek, je weet het meteen. Dan natuurlijk de Flodders. Of het aansluit bij het Culturele geveoel van onze voormalige Vorstin, ik waag het te betwijfelen maar het was een filmhit in de jaren dat W.A. nog groeiende was.
Ik miste wel een film trouwens.
“Amsterdamned”.

http://www.youtube.com/watch?v=Dk_A5rr-Z6A

Dan de afdeling Musical. Tja, lees allerlei musical teksten maar eens en je ziet dat hetw el meeviel met het Koningslied. Dan nog wat bootjes: Daklozen, gays, de oudste Carnavalsvereniging uit Nederland (Jokus uit Venlo. De oudste nog bestaande vereniging. De eerste carnavalsvereniging was overigens Momus uit Maastricht, maar die is een keertje opgeheven) en vast nog meer dat ik niet zo snel gezien heb.

Ohja, het Concertgebouw orkest en Armin van Buuren.
Ik was moet ik zeggen een beetje teleurgesteld, ik had wat meer interactie verwacht, meet samenwerking. Maar nee, het was toch meer apart dan samenspelen. Ik heb nog steed sgeen idee wat Armin nou met zijn knopjes deed bij de Boléro. Jammer.
Oei wat diet die boot nou. Is er wat mis? Problemen? Eberhardje zenuwachtig aan het bellen?
He, ze stappen uit. Hee ze lopen door het publiek. Zozozo, gewaagd. Iets nieuws.
Toch wel briljant, met een paar stappen het hele Nieuw-Republikeins gedachtengoed een jaar of 20-30 terug trappen. Minstens. Misschien wel gewoon de grond in.

Dan nog een 10-tal F-16’s. Het hadden er 12 moeten zijn maar eentje had een stroing en met 11 vliegen ziet er zo gek uit dus moest er eentje blijven staan.. Wat zal die piloot balen zeg. Geen pech en toch niet mee mogen. Nog een beetje een slap vuurwerkje, laat dan nou, je weet toch dat dat er bij daglicht eigenlijk niet uit ziet...

En toen gingen ze rustig een privéfeestje houden.
Mag wel na zo’n dag.

En ik, geen oranjebiiter, maar gewoon een goudblonde Hertog Jan op de gezondheid van Willem-Alexander en Beatrix.

Dalton
1 mei 2013, 12:49
Mooi verslag van de grootste uitvreters in ons land niet te geloven dat er nog zulke mensen bestaan,kom ijsberen verenigd u en laten we ze gewoon verdwijnen zoals ze dat met de 2 republikeinen hebben gedaan op de dam,wat een zielige vertoning van onze politie het lijkt net RUSLAND eerst verdwijnen en dan komen de slagters aan huis kost helemaal niks.
Dat ze nog naar zo'n vertoning kijken en de regering ons maar wijsmaken dat het niet meer dan 4 miljoen kost,ha ha ha ha omdat ze het juiste bedrag niet durven te vermelden in deze tijd dat de mensen massaal ondersteund worden door de voedselbanken waar ze dan een beetje eten kunnen halen wat over de datum is,omdat ze onder de armoede grens leven.
Weg met de kroontjes familie en geef hun geld aan de armen,ik dacht altijd dat goedemorgenallemaal dat wel begreep of betaal je geen belasting en bezorg jij ze de kroontjes.
Het wordt hier in NEDERLAND steeds gekker de politie die de kinderen op de fiets bekeuren en de oudjes die toevallig geen gordel omhebben even ertussen uit halen.
Maar wat doen ze met de echte criminelen,ja juist helemaal niks die lopen vrij rond en bedrijgen de uitvoerende macht wat heel normaal is maar moet je als zielig mannetje eens tegen een agent klootzak zeggen dan krijg je meteen een klap recht voor je kop of wanneer een man halfdronken tegen een raam leunt dan komt er wel een vrouwelijke agent om hem even in elkaar te trappen en slaan.
Jullie hebben dat allemaal op de tv kunnen zien en dan heb je ook nog die cowboys die het leuk vinden om mensen die even hun verstand kwijt zijn neer te knallen met dodelijke afloop wat door de onderzoekers geoorloofd is.
Niet normaal hier al die toestanden met bewindslieden die hun eigen ideeen uitvoeren zonder overleg met de personen die daarvoor gekozen zijn wat een democratie gewoon een politiestaat en anders niks,heren vermaak jullie maar lekker met de kroontjes en schopt de arme mensen maar dieper het gat in zodat ze op een gegeven moment uitgehongerd en morsdood op hun bed liggen dan hebben jullie weer wat om te lachen maar pas op wanneer ze het allemaal zo vergaat dan is er geen klootjes volk meer om de centen voor die galbakken binnen te krijgen aub ijsberen denk hier maar eens serieus over na en zegt het voort.

Goedemorgenallemaal
1 mei 2013, 14:09
Ik ben het niet helemaal met je eens. Groot gelijk dat de politie aandacht heeft voor fietsende koters.... Deschrik van iedere automobilist, ook zij die zich altijd aan de regels houden. Slingeren, met minstens 3 naast elkaar en vooral dat zonder licht rijden.

Die twee arrestaties overigens wel afkeurenswaardig, evenals het "preventief opsluiten" ("ja hij had nog wat open staan") van de waxinelichtgoier en die arme damschreeuwer zal ook wle ergens weggestopt zijn. Liever dat ze die aandacht hadde geschonken aan de fietsende kinderen.

Ik begrijp dat je denkt dat ik het niet begreep maar dat valt wel mee. Ja laat ze maar belasting betalen. Grotere eigen bijdrage? Natuurlijk.
Afschaffen? Welnee. Ik geloofd ehet ook niet maar met name in het buitenland kicken ze op Royalty.
Ik dacht laatst ook "waarom moet die nou zo nodi g een nieuwe fabriek van heinz openen". Echt waar. Maar bij grote berrijven scheelt dat. Ik weet niet of dat in dit geval zo is maar als Econmische Zaken een buitenlands bedrijf naar Nederland wil halen, of over wil halen om toch hier te investeren, dan wordt een opening door een lid van het Koninkljk Huis vaak als hulpmiddel, soms laatste redmiddel ingezet. En dat werkt. In China en Rusland kan een ambassadeur lullen wat ie wilt, je kunt de Burgemeester van Amsterdam of Tilburg op handelsmissie sturen maar daar liggen ze niet wakker van, het gemiddelde Chinese dorp is groter dan die twee bij elkaar. Stuur een lid van de Koninklijke familie en je opent deuren die anders gesloten blijven...
Het ontvangen van bv Chinese Bobo's om de inhuldiging op de Ambassade te bekijken kost een paar Euro maar levert meer op dan een handelsmissie van een Minister en een paar Burgemeesters.
Duur? Jazeker maar zou het duurder zijn dan al die handelsmissies en snoepreisjes waar iedereen aan meedoet?? Van de Burgemeester van Amsterdam tot die van het kleinste gat van Nederland.
(Kosten Koninklijke familie ongeveer 7 miljoen per jaar, vergelijk dat eens met wat mismanagement bij de banken ons gekost hebben.)

Waar zou Poetin meer van onder de indruk zijn, een Nederlandse president of een lid van het Koninlijk Huis? Ik denk het laatste, ze hebben niet voor niets al die Tsaristische symbolen terug ingevoerd.

foots
1 mei 2013, 14:09
Het wordt hier in NEDERLAND steeds gekker de politie die de kinderen op de fiets bekeuren en de oudjes die toevallig geen gordel omhebben even ertussen uit halen.
Maar wat doen ze met de echte criminelen,ja juist helemaal niks die lopen vrij rond en bedrijgen de uitvoerende macht wat heel normaal is maar moet je als zielig mannetje eens tegen een agent klootzak zeggen dan krijg je meteen een klap recht voor je kop of wanneer een man halfdronken tegen een raam leunt dan komt er wel een vrouwelijke agent om hem even in elkaar te trappen en slaan.


Als anti monarch zag ik dat de republikeinen dik in de minderheid waren en zodoende heb ik vrede met de monarchie als de meerderheid van de democratie zo massaal enthousiast is. Wie ben ik om hun dat niet te gunnen ? De macht (en ook de kosten) van de monarchie is trouwens redelijk beperkt de vele grotere bedreiging komt heden ten dage van de EU commissie die zich dictatoriale waarden heeft aangemeten waarmee geen 1 EU land zelf nog zijn eigen land bestuurd. De EU commisie is geen EU vrijhandelszone en verbond van landen in vrede, maar een regime dat meer gelijkenis heeft met de voormalige Sovjet Unie. Zie hiervoor wat speeches van Nigel Farage op Youtube en na een paar filmpjes is het kristalhelder.

Waar ik eigenlijk op wilde reageren is het antwoord van Dalton, ik ben het helemaal met hem eens dat ze tegen de echte criminelen hier niets doen en dat deze inderdaad vrij rondlopen. Echter is was wel verbaasd om net dat uit zijn hand hier te lezen.

Groet, Foots :wink2:

Goedemorgenallemaal
1 mei 2013, 14:19
De EU is nog altijd een los samenraapsel van verschillende landen, de EU stelt regels op en die worden door de lidstaten weer anders uitgevoerd. En Nederland is ook hier vaak het braafste jongetje van de klas.

Dalton
1 mei 2013, 14:51
Waar ik eigenlijk op wilde reageren is het antwoord van Dalton, ik ben het helemaal met hem eens dat ze tegen de echte criminelen hier niets doen en dat deze inderdaad vrij rondlopen. Echter is was wel verbaasd om net dat uit zijn hand hier te lezen.

Ach FOOTS hier heb je weer eens gelijk ik word al jarenlang gezocht door interpol en in nederland sta ik bovenaan de lijst van zware misdadigers want ik weeg nl 120 kilo.
Als jij pillen mee neemt uit de philipijnen voor je leuter weer omhoog te krijgen en die verkoop je in de clubs of aan vrienden dan ben je gewoon een man die iets doet voor een ander maar je wilt toch wel de centen beuren voor waat je meebrengt.
Dat is nu het punt bij je lieve vriend die we hier allemaal kennen en zelfs JOOP SLIM en bij deze mij erin heeft gelegd met zijn mooi praterij wanneer je zo'n iemand dan tegenkomt waarvoor je zelfs je nek hebt uitgestoken en dus een risico gelopen hebt kan die jonge man nog altijd wat van me krijgen wanneer ik hem nog eens zie en dan houd ik me niet meer in,oplichterij is crimineel.
Dat is crimineel gedrag FOOTS of is smokkelen dat wat jij doet ook crimineel,ja natuurlijk dus je bent een crimineel maar jou vriendje verdraaid echt alles en het is te hopen voor jou dat hij je er nog niet ingelegd heeft.
Dus waarom zo bijdehand doen om iets wat kant nog wal raakt en bescherm je vriendje maar goed,wanneer is de bruiloft.

VOOR DE REST BEN JE TEGENWOORDIG BELG OMDAT HET ZO GOEDKOOP IN NEDERLAND WAS.

Goedemorgenallemaal
1 mei 2013, 16:31
De macht (en ook de kosten) van de monarchie is trouwens redelijk beperkt
Nu je het er over hebt... Ik heb eens zitten rekenen. 7 miljoen is minder dan 50 cent per persosn per jaar. Inhuldiging 55 miljoen. Da's een schokkende 3,45 per persoon. Ik vind wel dat je dat mag uitsmeren over de 33 jaar dus 10 à 11 centen per jaar per persoon. Kom je uit op 60 cent per jaar per persoon en da's het hele Koninklijke Huis (wat flink kleiner geworden is, er zijn er sinds gisteren 4 of 5 afgevallen.). Ik geloof niet dat er veel Nederlanders zijn die dat niet minsten jaarlijks kwijtraken doro onachtzaamheid, door bv een gat in de broek, op straat laten vallen of zo.
Even tussendoor, huwelijken mogen van mij wel uit de eigen zak betaald worden.

Nu even reflecteren en in begrijpelijke ijsbeertaal....
We hebben 25.478 leden Niet iedereen is even actief maar laat ons eens zeggen dat we allemaal twee keer per jaar naar Duitsland gaan. Dan betalen we entree en laat ons zeggen twee kamergangen. Dat komt neer op twee keer entree à € 50,00 en 4 kamergangen à € 50,00 . Oftewel 25.478 * € 300,00 = € 7.643.400,00 wat we naar het buitenalnd exporteren. Nog afgezien van even tanken in Duitsland, even peuken kopen, onderweg wat eten of drinken. En dan zouden we ook nog extra geld uit moeten gaan geven aan wegenvignetten. Gen cent daarvan vloeitt op wat voor wijze dan ook terug in de Nederlandse Staatskas.

Ik ben trots op onszelf, wij kosten met zijn allen meer dan het Koningshuis.

Dalton
1 mei 2013, 18:04
Een ding zie je verkeerd GOEDEMORGENALLEMAAL maar dat komt natuurlijk dat je iedere dag vroeg opstaat,wij betalen het kroontjes volk maar het kroontjesvolk betaald niet onze kosten naar duitsland.
Zelfs 1 euro cent is nog teveel voor die uitvreters en je kan het keren of niet maar tel al het geld wat we kwijt zijn aan dat leipe gedoe eens bij elkaar op en nu niet de trein,jacht ,vliegtuig en de diverse koetsen plus de paarden die ze nodig hebben daarvoor en natuurlijk het personeel wat allemaal betaald wordt door ons.
Kosten zijn honderden miljoenen euro's per jaar,maar dat vertellen ze ons niet,netzo als de feesten en recepties die regelmatig gegeven worden.
Wat betreft de buitenlandse reizen denk je nu werkelijk dat ze daar ook maar een cent voor betalen,als die willempie met zijn kroontje het huis in wassenaar geprobeerd heeft het via de belasting binnen te halen zodat het hem niks kost maar die vlieger ging voor deze keer eens niet op.
Wanneer ze met een groep mensen naar een land gaan voor orders of nieuwe fabrieken in nederland neer te zetten denk je echt dat het de scgatkist wat opleverd.
Nederland is een belastingparadijs voor buitenlandse invvesteerders,ze hebben hier zelfs postadressen in NEDERLAND om de belasting in eigen land te kunnen ontduiken,waar wij toch al niet goed voor zijn en dat de banken op de fles gaan komt zeker door de gewone man die zelfs nog geen spaarrekening heeft omdat bij hem niks te sparen valt en dus alleen maar een betaalrekening.
De kosten van het in stand houden van die banken wordt doorberekend bij deze mensen wat een grote schande is,en de top van die banken die al dat geld tussen hun oksels laten verdwijnen zodat ze zelfs miljoenen bezitten die laten ze met rust.
Pak ze gewoon met terugwerkende kracht aan en inleveren dat geld wat zo verkregen is omdat ze zulk puik werk hebben geleverd dus kunnen door dat goede werk wat ze hebben geleverd de banken niet failliet gaan.
Onze oude bankdirekteur NAUT WELLING kan je beter beschouwen als het hoofd van dat stelletje oplichters ZALM 750,000 EURO,DE NIEUWE VAN DE SNS 550,000 het zijn gewone ambtenaren die toch niet meer mogen verdienen dan de BALKENENDENORM en als klap op de vuurpijl de oude KOK die meer dan een miljoen heeft en wat dachten jullie van de lekkere mensen bij de VVD met als grootste graaier WIEGEL en dan de diverse ambtenaren en burgemeesters.
Ze worden zelfs niet eens bestraft of ze moeten een paar duizend euro terug betalen maar dat dekt nooit wat ze in hun zakken hebben gestoken,wie draait daar voor op ja natuurlijk het klootjesvolk.
Heren dit is maar een kleine tip van de sluier die ik hier gelicht heb maar de mensen die met de kroontjes meereizen zullen echt wel bepaalde bedragen of gunsten aan de kroontjes kwijt zijn zoals met alles hier in nederland,waar het ene fraudeschandaal na het andere steeds weer de kop opsteekt en de mensen die het aanbrengen worden vastgezet en monddood gemaakt omdat anders hun handeltjes niet door kunnen gaan,maar alles gaat gewoon door en steeds opnieuw,kijk naar ELCO BRINKMAN het hoofd van bouwen nederland die wist daar natuurlijk niks vanaf maar ga zijn bezittingen bekijken en de rekeningen die hij heeft dat kan hij nooit op een eerlijke manier bij elkaar gekregen hebben en zo zijn er nog meer van die leuke politicie.
Het geeft allemaal niks want wij zorgen voor dat gajes met onze belastingen en zo hoort het toch of niet goedemorgenallemaal of zit ik hiermee verkeerd leg het mij dan eens uit wat niet goed is.
De pensioenfondsen zijn voor de werknemers die uitgewerkt zijn en van hun oude dag willen genieten,waarom zitten daar aan de top mensen die meer dan een miljoen verdienen en de staat der nederlanden zo af en toe ook nog eens een greep daaruit nemen,moet je eens zien bij de winkelcentra's die verkocht of aangekocht worden wat de makelaars in hun zak steken plus de top niet te vergeten anders kan dat nooit.
Mogen de scholen van hoog naar laag met geld op de beurs speculeren,zelfs de ziekenhuizen en de zorgverzekeraars doen daar aan mee en wanneer ze weer geld nodig hebben gaan de premies de hoogte in daardoor wordt alles hier in nederland op den duur onbetaalbaar,iedereen graait en graait waarom mogen wij als klootjesvolk niet graaien nee wij moeten dat graaien met ons allen betalen.
Ondanks dat de zorgverzekeraars op het moment geld zat hebben moeten we toch meer gaan betalen dat is zeker een miljarden-buffer voor slechte tijden die alleen maar beter wordt voor ze omdat we niet meer de zorg krijgen waarvoor we moeten betalen maar omdat je de meeste dingen gewoon zelf moet bekostigen.
WILLEM2 jij als onze president van de republiek kom eens in opstand en zorg dat je toch wat miljarden van de regering binnenhaald want het water staat ons aan de lippen(DAT KOMT OMDAT ZE DE BUITENBADEN BIJ DE CLUBS GEVULD HEBBEN)