PDA

Volledige versie bekijken : Het einde van de saunaclubs zoals wij ze kennen ?

bad pritt
8 mei 2013, 09:10
In het Fungarden proces is recht gewezen.
Er speelde mensenhandel en belastingontduiking.

De ex eigenaar is veroordeeld tot bijna 6 jaar celstraf en zijn levensgezellin/vrouw tot 2 jaar en 6 maanden.
Zowel belasting ontduiking en mensenhandel is bewezen verklaard. En belastingontduiking en achterhouden van werknemers premies werd ook in 27 gevalen bewezen verklaard.

En hier wordt het gevaarlijk voor andere saunaclubs, lees maar mee met de rechterlijke uitspraak:

Keinen Zweifel hatte die Kammer im gestrigen Fungarden-Prozess daran, dass die Prostituierten abhängig beschäftigt waren. „Dafür spricht sehr, sehr vieles“, leitete Henckel ein. Es habe einen eindeutig vorgegebenen Betriebsablauf gegeben, in den die Frauen eingebunden gewesen seien. Sie hätten sich abmelden müssen, es habe Festpreise für sexuelle Dienstleistungen gegeben, Werbung durch das Unternehmen selbst. Trotz Miete hätten die Frauen keine festen Zimmer besessen. „Und von dem Geld, das sie dafür zahlen mussten, hätten sie sich ein schönes Appartement leisten können. Das beweist doch, dass sie auch gar nicht selbstständig arbeiten wollten“, so Richter Henckel.

Bron:
http://www.derwesten.de/staedte/emmerich/bordellbetreiber-kommt-mehr-als-fuenf-jahre-in-haft-id7928008.html

In Fungarden oordeelde de rechter dat er genoeg aanknopingspunten waren om aan te nemen dat de dames geen vrije ondernemers waren maar werknemers van Fungarden, als je leest wat er aangehaald wordt als bewijsmiddelen,dan zit vrijwel ELKE duitse (sauna)club in de p6 branche ruim in de gevarenzone schat ik zo maar in.

De verslaggever van de Rheinische Post schat dat ook zo in:
Das Urteil war ebenso klar wie ausgewogen – und es hat das Potenzial, in ganz Deutschland das Geschäft mit der käuflichen Liebe zu erschüttern
http://www.rp-online.de/niederrhein-nord/emmerich/nachrichten/fungarden-betreiber-duo-muss-in-haft-1.3382880

De vraag komt op, hoelang blijft de konstruktie van de zelfstandige vrouwen in de in de saunaclubs werken nog overeind voor de duitse fiscus en justitie ? Met dit oordeel in de hand worden de messen geslepen denk ik.
Maar er zal waarschijnlijk nog wel hoger beroep komen.Dus wie weet wordt de soep niet zo heet gegeten.
Maar zeker een zak om met aandacht te volgen voor clubeigenaren en clubliefhebbers.

MiniME
8 mei 2013, 09:11
Is, naar eigen zeggen, ook de belangrijkste reden dat in Panthera nu aan de dames zelf betaald moet worden en niet meer aan de theke (plus disclaimer die er bij de ingang hangt).

Ben benieuwd hoe lang Babylon en Bernds dit nog vol (durven) houden.

Het blijft allemaal wel erg optiek natuurlijk: in GT, Oase, etc zijn de dames net zo "zelfstandig" als in Bernds of Babylon, maar goed, daar is weer een ander draadje voor :cool:

bad pritt
8 mei 2013, 09:14
Is, naar eigen zeggen, ook de belangrijkste reden dat in Panthera nu aan de dames zelf betaald moet worden en niet meer aan de theke (plus disclaimer die er bij de ingang hangt).

Ben benieuwd hoe lang Babylon en Bernds dit nog vol (durven) houden.

Het blijft allemaal wel erg optiek natuurlijk: in GT, Oase, etc zijn de dames net zo "zelfstandig" als in Bernds of Babylon, maar goed, daar is weer een ander draadje voor :cool:

Dat dacht ik al vwbt Panthera.
Waarbij aangetekend dient te worden dat in FG direkt van de klant aan de dames werd betaald.
Het blijft een dun lijntje, zelfstandig of niet, dat is ook conform de nederlandse rechtspraak.
En met alleen aan de meisjes laten betalen ben je er niet denk ik.
Want ook deze toestanden uit de uitspraak vind je in veel clubs:
es habe Festpreise für sexuelle Dienstleistungen gegeben, Werbung durch das Unternehmen selbst. Trotz Miete hätten die Frauen keine festen Zimmer besessen

uurtje
8 mei 2013, 11:10
dan sluit die tenten maar. Kan ik eindelijk een dure auto en bling-bling kopen en trek op die manier vrouwen aan....hahahahahahahahahahahaha

Goedemorgenallemaal
8 mei 2013, 12:25
Want ook deze toestanden uit de uitspraak vind je in veel clubs:
es habe Festpreise für sexuelle Dienstleistungen gegeben, Werbung durch das Unternehmen selbst. Trotz Miete hätten die Frauen keine festen Zimmer besessen

Wat het eerste betreft zie ik inderdaad een 1-0 voor de belastingdienst, hoewel je dat in veel gevallen wel kunt ondervangen door disclaimers met niet alleen dat alle dames zelfstandig zijn maar dat je voor iedere transactie ook met de dame moet onderhandelen over de prijs. Nu werd dat als één van de nadelen van het oude BaddaDinges opgevoerd maar goed, van alles waar die tent van beschuldigd is was deze problematiek er in ieder geval geen van.

Wat betreft het "trotz mieten"verhaal kan de belastingdienst het wat moeilijker krijgen, de dames huren de beschikbaarheid van een kamer , niet een kamer op zich. In een hoger beroep zal vast worden aangevoerd dat als je een hotelkamer huurt, je ook niet van te voren weet welke je krijgt of bij ieder bezoek dezefde kamer.

Wat betreft Babylon en Bernds, ik vermoed dat er genoeg advoctaen en belastingmensen in de clientele zitten die ze onndershands even uit kunnen leggen hoe het zit en zou moeten zitten en doorverwijzen naar een advocaat/adviseur die "onafhankelijk"is (d.w.z. die niet aan zijn/haar familie hoeft uit te leggen waarom hij/zij nu net door de club is gevraagd de zake te behartigen).

Keesbe
8 mei 2013, 13:51
Zou het niet beter zijn zoals ze in sommige clubs doen?:

Je betaald de dame, en je betaald kamerhuur als klant, dan is er toch niet veel meer aan te doen? als ik een dame in een hotel aan de bar ontmoet en we besluiten een kamer te huren in dat hotel. Dan is daar toch niks fout aan? die dame kan mijn vrouw wel zijn! Dat hotel weet toch niet wat ik daar ga doen? Ik kan best lang vergaderen hoor :biggrin:

de duisburg spesjalist
8 mei 2013, 17:10
heb ik toch al vaker geroepen bp een sauna club verplicht dames te veel .ik heb verhalen gehoord van een dvp waar ik al lang geen klant van ben en nog zo nu en dan bij haar over de vloer kom. ( laten we zegen om een bakje te doen want als ik wat anders zeg wordt het toch niet geloof : Biggrin :)

NU WETEN WE OOK ALLEMAAL DAT ER OVERAL WEL GEDWONGEN DAMENS WERKEN MA Dat sauna clubs zig hier mee bezig houden :Hammer:

Keesbe
9 mei 2013, 12:25
Is fun garden nog wel open na dit verhaal?

KevinK
9 mei 2013, 12:37
Zou dit echt het eerste proces in de geschiedenis zijn over dit onderwerp? Ik denk dat er juist regelmatig deals gesloten worden tussen fiscus en clubs, aangezien de inkomsten van zowel dames als clubs lastig vast te stellen zijn. Zelfde verhaal als bij coffeeshops in Nederland, waar ook deals met de belastingdienst worden gesloten.

The Joker
9 mei 2013, 12:56
Stel dat DE prostitutie helemaal zou uitbannen omdat de fiscus maar de helft ontvangt waar zij recht op meent te hebben.
Hoeveel denk je dat de fiscus na dat besluit nog zal ontvangen van de DVPs?
En hoeveel personeel komt er dan een aanmerking voor een uitkering?
En hoeveel vennootsschapsbelasting ontvangen ze dan nog van de clubs?
Nee, de fiscus zal echt wel nadenken voor ze saunaclubs gaan verbieden...

Big30
9 mei 2013, 13:19
Nee, de fiscus zal echt wel nadenken voor ze saunaclubs gaan verbieden...
De fiscus verbiedt ook niets. Dat is aan de rechter die bestaande wetten uitvoert en zoals in het FG proces nogal vreemd interpreteert, wat wel kan gebeuren is dat men wetgeving strenger gaat maken. Maar fiscale impact zal bij strengere wetgeving maar een nevenbelang zijn, het gaat dan primair om bestrijding van mensenhandel en gedwongen.

Picasso 1
9 mei 2013, 16:03
Vaste prijzen mogen zolang de dames het met elkaar afgesproken hebben en dus niet door de club is opgelegd. Deze zelfstandigheidsnuance wordt voldoende benadrukt in flyers bij de clubs.
Wil je in sexfora graag het tegendeel aantonen dan schiet je als liefhebber jezelf in eigen voet.

de duisburg spesjalist
9 mei 2013, 16:19
Vaste prijzen mogen zolang de dames het met elkaar afgesproken hebben en dus niet door de club is opgelegd. Deze zelfstandigheidsnuance wordt voldoende benadrukt in flyers bij de clubs.
Wil je in sexfora graag het tegendeel aantonen dan schiet je als liefhebber jezelf in eigen voet.

dit noem men ook wel comparatief net zoals de boeren in nl vroeger ook prijs afspraken gemaakt hebben en er zijn meer bedrijfstaken te melden die dat hebben ;)

sunny
9 mei 2013, 18:01
Das Urteil hat durchaus das Potential, eine Gefahr für alle Saunaclubs in D zu werden. Insbesonders, nachdem das "Düsseldorfer Modell" nicht anerkannt wurde, nach dem sich ALLE deutschen Clubs richten, ganz zu schweigen von "unsere Damen haben sich auf bestimmte Preise geeinigt" (dies wurde übrigens auf Anraten der Behörden in den Clubs so ausgeschrieben -GT war der 1., der diesen Passus eingführt hat - und heute solls nicht mehr richtig sein :wand: ) und etliche Sachen mehr. Ich glaub, da können sich etliche warm Anziehen....................

KevinK
9 mei 2013, 18:46
Preisabsprachen bedeuten die Bildung eines Kartells, sind somit absolut unzulässig!

Eddy_V
9 mei 2013, 23:01
De situatie bij Fungarden was toch wel afwijkend, waardoor de stelling van BP hopelijk genuanceerd kan worden.
de eigenaar (een voormalige Bulgaar als ik mij niet vergis) zou zich volgens de rechter aan meerdere delicten schuldig gemaakt hebben:
1: belasting ontduiken door vooral de clubinkomsten creatief in de boeken te verwerken;
2: mensenhandel, oa bewezen door het "bemiddelen" bij het leveren van valse paspoorten cq identificatie papieren;
3: bedreiging en intimidatie;
4: door de combinatie van vorige punten werden de dames niet als zelfstandig werkenden beschouwd, maar in dienst van FG waardoor ook hier belasting en werkgevers premies afgedragen had moeten worden;

uit de berichtgeving blijkt niet goed of de 5-jaar gevangenis straf voor alle punten geldt of alleen voor 2 en 3.
voor 1 en 4 zal nog een naheffing en boete van "dass Finanzamt" folgen.

de meeste saunaclubs waar ik de afgelopen ca 10 jaar geweest ben, zorgen er inmiddels wel voor dat zij zich houden aan de afspraken die zij ieder individueel met het Finanzamt gemaakt hebben.
de gevarenzone komt in zicht als de dames volgens roosters aanwezig mogen/moeten zijn: dan is de dvp ineens geen gast meer, maar kan er een werkgevers relatie aangetoond worden.
ook hier zal de soep niet zo heet gegeten worden, want dan verliest de belastingdienst te veel van haar inkomsten.
zolang de clubs niet teveel de schijn tegen zichzelf krijgen, loopt het allemaal wel los.

FG ging te ver over de schreef, dat zag je in 2009/2010 al aankomen. Ik denk dat de meeste bezoekers wel zagen dat het daar niet ok was, zo schuchter of angstig als sommige meiden zich gedroegen.
Bada Bing bij Breda ging over de schreef, op redelijk vergelijkbare incidenten. Idem zichtbaar voor de bezoeker die zijn ogen er niet voor sloot.
Er zullen vast nog clubs volgen die zich te ver over de grens van het toelaatbare bewegen.
Bij YY zien we ook allemaal dingen gebeuren die niet ok zijn , maar zolang het openbare drugsgebruik en de controle daarover door minder frisse types net niet tot over die grens gaat en zolang bij de paspoort controles alles netjes in orde is, zal dit bio-vakantie oord ook niet snel in de problemen komen.
Zo zijn over de meeste clubs wel voorbeelden te geven die sec niet tot sluiting en/of strafvervolging leiden, zolang het geheel maar binnen de perken blijft.
Mijn stelling: "het mag wel ruiken, maar niet stinken" :-)

bad pritt
10 mei 2013, 07:20
heb ik toch al vaker geroepen bp een sauna club verplicht dames te veel .ik heb verhalen gehoord van een dvp waar ik al lang geen klant van ben en nog zo nu en dan bij haar over de vloer kom. ( laten we zegen om een bakje te doen want als ik wat anders zeg wordt het toch niet geloof : Biggrin :)

NU WETEN WE OOK ALLEMAAL DAT ER OVERAL WEL GEDWONGEN DAMENS WERKEN MA Dat sauna clubs zig hier mee bezig houden :Hammer:

Je moet gedwongen werken en dat saunaclubs de dames tot van alles verplichten niet op een hoop gooien.

bad pritt
10 mei 2013, 07:23
Preisabsprachen bedeuten die Bildung eines Kartells, sind somit absolut unzulässig!

Naar duits en europees recht is dat ook juist.
Maar de suanaclubs vliegen op de een of andere manier steed onder de radar door ?

bad pritt
10 mei 2013, 07:25
Das Urteil hat durchaus das Potential, eine Gefahr für alle Saunaclubs in D zu werden. Insbesonders, nachdem das "Düsseldorfer Modell" nicht anerkannt wurde, nach dem sich ALLE deutschen Clubs richten, ganz zu schweigen von "unsere Damen haben sich auf bestimmte Preise geeinigt" (dies wurde übrigens auf Anraten der Behörden in den Clubs so ausgeschrieben -GT war der 1., der diesen Passus eingführt hat - und heute solls nicht mehr richtig sein :wand: ) und etliche Sachen mehr. Ich glaub, da können sich etliche warm Anziehen....................

Dat is voor de mensen die het niet weten dat er voor elke vrouw een vast bedrag per gewerkte dag aan belasting wordt afgedragen door de club. Iets inde orde van een 15 euro.

Maar de rechter in de FG zaak, zegt dat dit Duesseldorfer model niet toegepast mag worden in clubs maar allen bedoeld was voor de strassenstrich en laufhausen.

Sofica
10 mei 2013, 08:13
In een van de grensclubs betalen de meiden blijkbaar niet meer deze € 15,--, maar dienen ze nu steuer te betalen over het "verdiende" geld (nav een inval van het Finanzambt).
Hoe ze dit willen bijhouden is me vooralsnog een raadsel, maar het kan natuurlijk grote gevolgen voor de meiden hebben.
Zeker ook omdat de meiden blijkbaar een Steuernummer moeten hebben.
Veel meiden zullen dat niet zien zitten, omdat ze dan geregistreerd zijn met hun hobby, die veelal zwart wordt uitgevoerd, zeker door enkele Duitse dvp's die wat bijklussen

Enkele meiden overwegen blijkbaar al te verkassen of het slipje aan de wilgen te hangen.

de duisburg spesjalist
10 mei 2013, 11:07
Dat is voor de mensen die het niet weten dat er voor elke vrouw een vast bedrag per gewerkte dag aan belasting wordt afgedragen door de club. Iets inde orde van een 15 euro.

Maar de rechter in de FG zaak, zegt dat dit Duesseldorfer model niet toegepast mag worden in clubs maar allen bedoeld was voor de strassenstrich en laufhausen.dat is op de vulkaan ook al zo dat er per dvp per gewerkte dag een vast bedrag aan belasting wordt ingehouden dit zit bij de huur van de pees kamertjes in

aamu
10 mei 2013, 11:27
... Enkele meiden overwegen blijkbaar al te verkassen of het slipje aan de wilgen te hangen.

Past mooi binnen het FKK concept ;)

KevinK
10 mei 2013, 17:11
Naar duits en europees recht is dat ook juist.
Maar de suanaclubs vliegen op de een of andere manier steed onder de radar door ?

Het Kartellamt of de NMA komen pas in actie als er wordt geklaagd. Als Aldi onder de kostprijs verkoopt, kunnen ze dat net zolang doen totdat er iemand over klaagt. De autoriteiten gaan niet zelf op onderzoek uit.

bad pritt
11 mei 2013, 09:23
Is fun garden nog wel open na dit verhaal?

Ja zijn nog open.
Hebben doorstart gemaakt met andere eigenaren.

sander_33
11 mei 2013, 11:46
oke gelukkig zijn ze verder gegaan

Keesbe
11 mei 2013, 11:51
Dan kan het blijkbaar wel met de wet in de hand :), dan is de vraag van de topic starter hierbij beantwoord!

bad pritt
13 mei 2013, 06:18
Dan kan het blijkbaar wel met de wet in de hand :), dan is de vraag van de topic starter hierbij beantwoord!

Ik snap niet wat je bedoelt en een vraag had ik niet gesteld.
Deze materie is nog lang niet over.

de duisburg spesjalist
13 mei 2013, 07:03
Deze materie is nog lang niet over. nee inderdaad is de materie niet over ik verwacht dat er straks alleen nog ma sauna clubs in nl zijn en in dutseiland ze allemaal gesloten worden. ying yang en sixen zullen 10 keer zo groot worden en uit gaan brijden ik heb me fezietenkaartje er al afgegeven :biggrin:

bad pritt
13 mei 2013, 07:06
nee inderdaad is de materie niet over ik verwacht dat er straks alleen nog ma sauna clubs in nl zijn en in dutseiland ze allemaal gesloten worden. ying yang en sixen zullen 10 keer zo groot worden en uit gaan brijden ik heb me fezietenkaartje er al afgegeven :biggrin:

De vulkaan gaat ook dicht maar alle meiden die lid worden van de HA mogen verder werken.:smile:

de duisburg spesjalist
13 mei 2013, 07:48
De vulkaan gaat ook dicht maar alle meiden die lid worden van de HA mogen verder werken.:smile: of de vulkaan dicht ga of niet het lijk mijn sterk vorige week nog plannen gehoord dat ze nog meer huizen willen hebben voor inpandige prostitutie. en dan praat ik niet over de vergunning die vorig jaar is afgegeven voor het pand naast 11 vulkaanstrasse. ma grootendeels over de chalotenstrasse .

op de vulkaan verplichten ze de dames ma 1 ding en dat is de huur op tijd betalen ;) in een sauna club verplichten ze veel meer bp de damens moeten zonder pijpen het tarief voor een kampergang staat vast ze mogen niemand weigeren kortom meer reden om de saunaclubs te sluiten dan de vulkaan te sluiten .

over het verhaaltje gedwongen prostitutie hoeven we het niet te hebben wand dat heb je helaas overal zelfs in nl

de exploitanten op de vulkaan hebben niks met de motorbendes te maken althans op papier. dus zal er geen sluiting plaats gaan vinden .alleen de getto waar jij gedurig rondloop worden gesloten op last van de voedsel en waren autorietijd en ik alleen ma op de 2e etage kom voor die ene topper ik vin dat pand huis 23 25 27 vulkaanstrasse echt onder de maat ze doen er helemaal niks aan en het stink er nog steeds gewoon schande :biggrin:

Keesbe
13 mei 2013, 09:25
Deze materie is nog lang niet over.

De vraag: Het einde van de saunaclubs zoals wij ze kennen ? (check het vraag teken! :cool:)

Ja zijn nog open.
Hebben doorstart gemaakt met andere eigenaren.

Wat ik bedoel, is als ze nu doorgestart zijn en ze zijn gewoon weer open, dan neem ik aan dat hier de wet zeer goed is nageleefd, waar ik de conclusie aan verbind dat het met de huidige wetgeving dus wel kan. Antwoord op de vraag is dus: Het lijkt niet afgelopen te zijn met de sauna clubs zoals wij ze kennen :biggrin: Of ehhhh ben ik nu echt te voorbarig? :confused:

aamu
13 mei 2013, 09:48
De doorstart is volgens mij al enkele maanden geleden gebeurd. Het proces waar nu uitsprak in was, ging over de vorige eigenaren. Fun Garden is in de tussentijd van eigenaar gewisseld en doorgestart. Dus wellicht iets voorbarige conclusie (helaas).

Met de wet in de hand zijn er 'hopelijk' genoeg mogelijkheden, maar als je leest over bijvoorbeeld het regelen van valse paspoorten welke bewezen is geacht, dan is hier duidelijk niet met de wet in de hand gehandeld. De mate waarin wetten gebroken zullen worden, zal in mindere of meerder mate aanleiding geven om in te grijpen. Kleine delicten zullen wellicht door de vingers gezien worden, meer serieuzere delicten zullen toch zeker aangepakt worden (en terecht).

Zoals altijd zijn er wetten en is er handhaving. Niet alles is te handhaven. Des te meer je wetten breekt, ga je de handhaving instanties opvallen en zullen zij eerder ingrijpen.

Eddy_V
13 mei 2013, 10:05
Zoals altijd zijn er wetten en is er handhaving. Niet alles is te handhaven. Des te meer je wetten breekt, ga je de handhaving instanties opvallen en zullen zij eerder ingrijpen.

Vanuit een ver verleden kan ik dit bevestigen en vandaar mijn uitspraak:
" het mag wel ruiken, maar niet stinken"

en de komende jaren zal het vast wel loslopen allemaal, zo nu en dan wordt er 1 uitgepikt die te ver over de schreef gaat.

LittleJoe
13 mei 2013, 12:00
Zo'n vaart zal het wel niet lopen.
Schijnbaar moeten alle DVPs nu een steuernummer hebben en een boekhouding bijhouden met inkomsten en onkosten.
Dit is me toch door een meid uit LR verteld, ze vroeg me raad hoe ze dat het beste kon doen. Ich mus ein buch haben um meine einkomsten auf su schreiben zei ze, heb haar verteld dat ze maar beter 2 boeken neemt, 1 voor de inkomsten en 1 voor de uitgaven.
Ik weet niet van af wanneer het in voege zal zijn, bovendien zullen de clubs dan ook een papiertje moeten overhandigen aan de DVP als ze entree moeten betalen, anders kunnen de meiden het natuurlijk niet bewijzen.
In iedergeval zullen de clubs op deze wijze niet meer kunnen smossen met betrekking van het aantal dames dat daar werken.
Denk dat ze bij het steuerambt niet weten wat ze zich op de hals halen als ze dat allemaal moeten kontroleren, de meiden zullen natuurlijk een hoop onkosten inbrengen zoals: inkom bij club betalen, smink, doctors kosten, silic tieten, enze... lol

Boy69
13 mei 2013, 13:07
Schijnbaar moeten alle DVPs nu een steuernummer hebben en een boekhouding bijhouden met inkomsten en onkosten.

Krijgen wij dan ook een kwitantie van de meiden ?

kunnen wij die wellicht bij de belastingdienst opvoeren als aftrekpost :)

de duisburg spesjalist
13 mei 2013, 15:17

kunnen wij die wellicht bij de belastingdienst opvoeren als aftrekpost :) dan moet je alleen ma saunaclubs in nl bezoeken :biggrin:

LittleJoe
13 mei 2013, 17:14

kunnen wij die wellicht bij de belastingdienst opvoeren als aftrekpost :)

Nu zonder te lachen, maar dat heb ik dus al eens gedaan, niet van een saunaclub maar van een nightclub.
Namelijk Moonlight Nightclub net buiten Münster, kreeg netjes een faktuur voor onkosten aller aard, namelijk met betrekking voor het onderhouden van "Relaties". Ge moet toch af en toe je goede klanten goed verwennen. Natuurlijk verwende ik alleen mijne kleine. Ik weet niet meer juist hoe die club het omschreven heeft, maar ik heb die ingevoerd in de boekhouding en nooit iets van gehoord. Dus neem ik aan dat het geen enkel probleem was.

rolo
16 mei 2013, 08:21
Overpeinzingen over de recente ontwikkelingen;

Nooit echt bij stilgestaan wat voor complicaties die saunaclub bezoeken kunnen opleveren, echter ik weet dat de ned fiscus bodeel bezoek als zakelijke kosten wilt accepteren echter de btw is weer niet aftrekbaar [eindconsumptie]. Zelf doe ik dat niet want een factuurvragen gaat me net te ver echter mogelijk is gewoon een bedrag opgeven zoals er `omkooppremies`geaccepteerd worden zonder factuur bij veel offshore activiteiten.

Dat de dames niet zelfstandig zouden zijn kan mogelijk met een cooperatie constructie opgelost worden, prijsafspraken, gedeelde kamers, vaste werktijden enz. Moeten wel hun eigen boekhouding voeren en btw / ib afdragen. Dus van E 50 blijft dan nog E25 netto inkomen over, triest. Buitenlandse dames kunnen met kortstondig werk misschien in hun eigenland belastingplichtig blijven [soort van grensarbeider].

Waar het schoentje echt knelt is de vrijheid van de dames om zelf te beslissen in conflicten. Een inmenging van de uitbater duid op een gezagsverhouding die tot werkgeverschap leidt en dan nog de uitoefening van druk, hoe dan ook, en we hebben mensenhandel. Wij die hiervan gebruik maken kunnen medeplichtig zijn of gewoon strafbaar bij wijziging van de wetgeving zoals in scandinavie waar de lopers strafbaar zijn.

En als klap op de vuurpijl kan justitie gewoon alle ip adressen van de ijsberen opeisen en onze eigen verhalen zijn feitelijk bekentenissen, dankzij o.a. ace2 :wink:[die altijd uitbundig vermeld wie die op de dag tegenkomt], is er ook een getuigen van onze fysieke aanwezigheid en we kunnen groepsgewijs door de molen gedraaid worden.

Zo dat is grofweg het ergste wat kan gebeuren, of we onderhandelen iedere keer met een onderneemster over de prestaties/prijs en verlaten de sauna met een handvol bonnetjes of we kunnen met z`n alle vervolgd worden en een gezamenlijke een taakstraf gaan doen bv verplicht 200h papierprikken in het park in een witte schand-badjas, wordt het toch weer gezellig :roll3:

de duisburg spesjalist
16 mei 2013, 14:58
Overpeinzingen over de recente ontwikkelingen;

Nooit echt bij stilgestaan wat voor complicaties die saunaclub bezoeken kunnen opleveren, echter ik weet dat de ned fiscus bodeel bezoek als zakelijke kosten wilt accepteren echter de btw is weer niet aftrekbaar [eindconsumptie]. Zelf doe ik dat niet want een factuurvragen gaat me net te ver echter mogelijk is gewoon een bedrag opgeven zoals er `omkooppremies`geaccepteerd worden zonder factuur bij veel offshore activiteiten.

Dat de dames niet zelfstandig zouden zijn kan mogelijk met een cooperatie constructie opgelost worden, prijsafspraken, gedeelde kamers, vaste werktijden enz. Moeten wel hun eigen boekhouding voeren en btw / ib afdragen. Dus van E 50 blijft dan nog E25 netto inkomen over, triest. Buitenlandse dames kunnen met kortstondig werk misschien in hun eigenland belastingplichtig blijven [soort van grensarbeider].

Waar het schoentje echt knelt is de vrijheid van de dames om zelf te beslissen in conflicten. Een inmenging van de uitbater duid op een gezagsverhouding die tot werkgeverschap leidt en dan nog de uitoefening van druk, hoe dan ook, en we hebben mensenhandel. Wij die hiervan gebruik maken kunnen medeplichtig zijn of gewoon strafbaar bij wijziging van de wetgeving zoals in scandinavie waar de lopers strafbaar zijn.

En als klap op de vuurpijl kan justitie gewoon alle ip adressen van de ijsberen opeisen en onze eigen verhalen zijn feitelijk bekentenissen, dankzij o.a. ace2 :wink:[die altijd uitbundig vermeld wie die op de dag tegenkomt], is er ook een getuigen van onze fysieke aanwezigheid en we kunnen groepsgewijs door de molen gedraaid worden.

Zo dat is grofweg het ergste wat kan gebeuren, of we onderhandelen iedere keer met een onderneemster over de prestaties/prijs en verlaten de sauna met een handvol bonnetjes of we kunnen met z`n alle vervolgd worden en een gezamenlijke een taakstraf gaan doen bv verplicht 200h papierprikken in het park in een witte schand-badjas, wordt het toch weer gezellig :roll3: over die taak straf kunnen we niet als taak straf het bier aan gaan vullen in een of andere sauna clup of in mijn geval op de vulkaan :biggrin:

Ma doare in pula
29 mei 2013, 21:45

Dat de helft van het inkomen naar de fiscus gaat is natuurlijk triest, maar niet meer of minder triest dan voor de rest van de werkende mensen. Elke werknemer en ondernemer dient belasting te betalen. Behalve dat de inkomsten van een hoer lastig te verifiëren zijn en het een soort van schemergebied is, is er geen reden te bedenken om geen belasting te heffen bij deze mensen. Grensarbeider lijkt me lastig, als prostitutie verboden is, zoals dat bijvoorbeeld in Roemenië het geval is. Gezien de bedragen die naar Roemenië en Bulgarije worden gesluisd, valt er best wat voor te zeggen dat de fiscus een graantje mee wil pikken. Ik lig er ook niet wakker van dat meneer de Roemeense ondernemer nu wat langer moet sparen voor z'n auto omdat de dame die de hoer speelt in de club, nu belasting moet betalen.

In de praktijk zal het allemaal lastig te controleren zijn. Als de fiscus echt die papieren wil zien, dan kan een dame gewoon het beste wat minder inkomsten opgeven en wel de kosten vol opvoeren.

De hoerenloper strafbaar stellen zie ik in Nederland en Duitsland eigenlijk niet gebeuren. Het huidige beleid staat daar zo ver vanaf. Prostitutie zou m.i. in beginsel ook een legaal beroep moeten zijn. Als een vrouw tegen betaling seksuele diensten wil verrichten, dan moet dat kunnen.

Ik denk wel dat dingen duidelijk moeten zijn voor iedereen. Iets mag of iets mag niet. Niet iets daar tussenin. Dus of men staat het toe, regelt de zaken ook netjes met verzekeringen en fiscus en frustreert ondernemers in deze branche verder niet meer dan strikt noodzakelijk is of men verbiedt het.

rolo
3 juni 2013, 19:59
Iets mag of iets mag niet. Niet iets daar tussenin. Dus of men staat het toe, regelt de zaken ook netjes met verzekeringen en fiscus en frustreert ondernemers in deze branche verder niet meer dan strikt noodzakelijk is of men verbiedt het.

Toen ik hierover nadacht, ja ik heb niets beters te doen, overviel me het gevoel dat ik het eigenlijk wel leuk vind dat het zou`n schemergebied is. Moet er niet aan denken dat er een door de overheid gestroomlijnd saunaclub standaard wordt neergelegd. En dat er van die zakelijke dienstverleensters komen, de huidige horde meiden die via een `detacheerder` te werk gesteld worden zullen niet echt `onderneemsters` worden en verdwijnen, gewoonweg te weinig verdiensten.

Of nog rampzaliger, er gelegaliseert/geconformeert en dan zullen de prijzen verdubbelen, want wie laat zich nu de mond vol spuiten voor E32.50 netto :cool:

Ma doare in pula
3 juni 2013, 21:05
Toen ik hierover nadacht, ja ik heb niets beters te doen, overviel me het gevoel dat ik het eigenlijk wel leuk vind dat het zou`n schemergebied is. Moet er niet aan denken dat er een door de overheid gestroomlijnd saunaclub standaard wordt neergelegd. En dat er van die zakelijke dienstverleensters komen, de huidige horde meiden die via een `detacheerder` te werk gesteld worden zullen niet echt `onderneemsters` worden en verdwijnen, gewoonweg te weinig verdiensten.

Of nog rampzaliger, er gelegaliseert/geconformeert en dan zullen de prijzen verdubbelen, want wie laat zich nu de mond vol spuiten voor E32.50 netto :cool:

De overheid gaat niets stroomlijnen. De overheid laat deze onderneemsters, want dat zijn het, gewoon belasting betalen en zich verzekeren, zoals alle ondernemers dat moeten doen. Niks geks, niks raars.

Dat de huidige prijzen dan onder druk komen te staan is natuurlijk maar de vraag.

peter696969
4 juni 2013, 09:36
Ik heb hier wel eens met meiden over gesproken. Zowel in Mönchengladbach als in Speyer vertelden ze mij dat de clubeigenaren afspraken hebben met de fiscus. De meisjes betalen een vast bedrag aan de fiscus per gewerkte dag, ongeacht het aantal klanten of de verdiensten. Op beide plaatsen was dat 75 euro. De eigenaar moet in zijn administratie bijhouden wie welke dag werkt, bij een inval moet dit kloppen met de aanwezigheid van de dame. Het komt er dus op neer dat ook de fiscus voor een Pauschal tarief kiest. Wel zo handig, denk ik.

rolo
10 juni 2013, 23:43
Dat verhaal heb ik ook wel eens gehoord maar dat zou om btw heffing gaan die door verleggingsregeling uit de europeese antimisdaadwetgeving tegen o.a. koppelbazen geheven worden bij de hoofduitbesteder, zo zou het bij GT zijn. De nietsvermoedende meiden denken dan ook de ze klaar zijn met belastingbetalen, helaas ook de inkomsten belasting e.a. heffingen zouden nog moeten betaald worden.

Dat zou misschien ook een leuke truc zijn; laat GT met ons een overeenkomst sluiten tot sexueel vermaak waarop zij dit uitbesteden aan de coperatie van zelfstandige sexwerksters [de huidige kudde kan dan vaste prijzen en god weet wat nog meer afspreken zoals nu al gebeurt via GT]. Dan heb ik de oplossing voor mijn probleem met de inmenging van GT bij zelfstandigheid van de meiden opgelost, geen vermoeden van mensenhandel/pooierschap want de hoofdaannemer is ons aanspreekpunt.

Plots valt een last van mij af; mijn hobbie is gelukkig toch legaal

Ma doare in pula
12 juni 2013, 20:53
Een soort van maatschap? Dan moet daar ook een administratie voor gevoerd gaan worden (wie gaat dat doen?). Er is geen probleem met de inmenging van GT bij de zelfstandigheid van de meiden. Immers, als een meid daar een probleem mee heeft, staat het haar vrij om elders haar werkzaamheden te verrichten.

EDDYB
12 juni 2013, 21:27
Bij zelfstandigheid kan dat fiscaal niet

aamu
12 juni 2013, 21:47
Zolang de clubs zich niet direct inmengen met wat er op kamer zelf afspeelt, kan een dame redelijk zelfstandig opereren. Ook zekere basis-handelingen, kunnen mits goed communiceert ook afgesproken worden, zonder dat dit de zelfstandigheid aantast.

Zolang een dame zelf kan bepalen of ze met een beer de kamer op gaat, hoe lang ze op kamer gaat en wanneer ze dit doet - binnen de openingstijden van de club, en verder de dame zelf het risico voor haar werk, inkomsten en geen vaste vergoeding krijgt opereert ze fiscaal zelfstandig.

EDDYB
12 juni 2013, 21:52
Niet als GT zich mengt in wat ze en hoe moet doen buiten de kamer en hoe laat aanwezig en hoe laat naar huis en wat dressing etc

Ma doare in pula
12 juni 2013, 21:56
Zolang de clubs zich niet direct inmengen met wat er op kamer zelf afspeelt, kan een dame redelijk zelfstandig opereren. Ook zekere basis-handelingen, kunnen mits goed communiceert ook afgesproken worden, zonder dat dit de zelfstandigheid aantast.

Zolang een dame zelf kan bepalen of ze met een beer de kamer op gaat, hoe lang ze op kamer gaat en wanneer ze dit doet - binnen de openingstijden van de club, en verder de dame zelf het risico voor haar werk, inkomsten en geen vaste vergoeding krijgt opereert ze fiscaal zelfstandig.

Dat standaard zinnetje bij de bar en op de websites... Dat komt al zo krampachtig over dat we al direct beter weten. GT (en om het even welke club) bepaalt de prijs, bepaalt het servicepakket, bepaalt in principe het serviceniveau, het werkrooster, etc...

Formeel opereren ze zelfstandig... Formeel, daar is ook echt alles mee gezegd.

aamu
12 juni 2013, 22:13
Natuurlijk wordt dat allemaal door de club bepaald - maar dat neemt geen fiscale zelfstandigheid weg.

Zelfstandigheid zit niet in wat er uitgevoerd wordt, maar hoe het uitgevoerd wordt.

Stel je bent met een verbouwing bezig en je aannemer huurt een zelfstandige loodgieter in. Dan worden er afspraken gemaakt over de gemaakte werkzaamheden, hoe laat de beste man er moet zijn en kunnen er bepaalde eisen aangesteld worden, evenals als een vaste vergoeding. De loodgieter gaat daarna zelfstandig te werk - waar zelfstandig niet betekent dat hij in badjas en badslippers aankomt zetten wanneer het hem uitkomt en dat hij dan maar iets gaat doen waar hij op dat moment zin of behoefte aan heeft. In plaats daarvan komt de zelfstandige loodgieter op de afgesproken tijd en voert de afgesproken werkzaamheden uit tegen afgesproken tarief. Wel heeft hij vrijheid hoe hij deze werkzaamheden uitvoert

Zelfstandigheid - en zeker fiscale zelfstandigheid - betekent niet per se dat diegene maar kan doen waar hij/zij op dat moment zin in heeft.

Wij zijn ook niet in dienst van de club, maar wij worden ook verwacht een badjas aan te trekken in bepaalde clubs ... :)

Edit:
Laat ik toevoegen dat er uiteraard clubs zijn die zelfstandigheid naar een minimum brengen en vraagtekens oproepen, maar dat er ook clubs zijn waar de zelfstandigheid prima gewaarborgd wordt. Ik wilde niet de discussie tussen die verschillende clubs aanhalen, maar voornamelijk even iets kwijt over 'zelfstandigheid' en of dat binnen het clubconcept zou kunnen passen en op bepaalde clubs al dan niet nu al past en werkt.

Big30
12 juni 2013, 22:18
Zelfstandigheid - en zeker fiscale zelfstandigheid - betekent niet per se dat diegene maar kan doen waar hij/zij op dat moment zin in heeft.

Wij zijn ook niet in dienst van de club, maar wij worden ook verwacht een badjas aan te trekken in bepaalde clubs ... :)
Klopt, dat zijn huisregels en die kun je als club opleggen aan IJsberen en aan de dames zonder dat dit feitelijk impact heeft op de formele fiscale zelfstandigheid van de dames.

Zeker voor een club als GT bijkt uit de berichten wel dat de dames daar relatief vaak hun eigen plan trekken!

Picasso 1
12 juni 2013, 22:23
Het einde van de clubs zoals wij ze kenden is volgens mij al vijf jaar geleden gebeurd toen de pizdas Duitsland veroverden.

vrije jongen
12 juni 2013, 22:33
Het einde van de clubs zoals wij ze kenden is volgens mij al vijf jaar geleden gebeurd toen de pizdas Duitsland veroverden.
In ieder geval niet de sauna clubs zoals ik ze ken. Als een dame over haar Picka begint, weet ik al niet meer wat ik ermee moet aanvangen:hammer:

Big30
12 juni 2013, 22:40
Haha ja klopt wel, maar zoals VJ ook opmerkt niet een ieder liep 5 jaar of nog langer geleden de clubs al plat.

EDDYB
12 juni 2013, 23:01
Maar dit gaat om heden
gratis advies gratis all in