PDA

Volledige versie bekijken : Tablet keuze info (Apple vs. Android)

Big30
2 juni 2013, 22:25
http://www.paradigit.nl/paradigit/product/zpr_021tab/01_tablets/productdetails/80010978/asus_fonepad_me371mg_1b087a__16gb__3g/90nk0041_m01580/default.aspx
http://www.paradigit.nl/paradigit/product/zpr_021tab/01_tablets/productdetails/80009109/google_nexus__32gb/90ok0mi1101080u/default.aspx

Beiden 7", dus bijna in je zak mee te nemen, de Nexus met een wat mooier scherm en wat betere processor en 2 maal zo veel geheugen. De ASUS heeft 3G en daar kun je mee bellen, neem aan dat ik daar mijn sim cardje zo in kan stoppen met een adapter want das zo'n mini ding die er in gaat.

Ik vind de ASUS wel cool alleen als je daar mee belt heb je wel wat in je handen :wink:.

Ben er nog niet uit, of toch maar een Apple Ipad mini kopen???

Gebruik is primair op de bank wat internetten (doe ik nu met mijn laptop), bepaald geen zware applicaties dus, op reis of in de club iets hebben wat te hanteren is en waarmee je makkelijk op het internet kunt.

uurtje
2 juni 2013, 22:42
Big, ik zie toch regelmatig wat ICT en telecom gerelateerde onderwerpen langs komen. Waarom niet ergens een algemeen IT hoekje? Ik denk dat daar wellicht interesse voor zou kunnen zijn......het is maar een idee.....

Big30
2 juni 2013, 22:59
Klopt uurtje. We hebben dacht ik zo'n hoekje maar kan het ff niet vinden.

MichelJ
2 juni 2013, 23:04
iPad Mini 4G http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/ja-en-nee/animaatjes-ja-en-nee-24104.gif

Big30
2 juni 2013, 23:20
iPad Mini 4G http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/ja-en-nee/animaatjes-ja-en-nee-24104.gif
Dat antwoord wou ik nu juist niet horen :biggrin:!

Lastig, wel of niet 3G/4G of toch WIFI voldoende, ik wou juist maximaal 7" hebben want dat is wat handzamer, maar ja de Ipad mini is toch weer wat mooier en cooler hoe wel 1" groter.
Beste is ze beiden in de hand te hebben denk ik liefst me een badjas aan om te kijken welke het beste in de zak van een badjas verdwijnt ;).

Badslippers
2 juni 2013, 23:36
iPad Mini 4G

De iPad is zonder meer superieur alleen zal ik nooit iets van Apple kopen hoewel daar volledig irrationele redenen aan ten grondslag liggen. Trouwens, mijn inmiddels verouderde Galaxy Tab doet alles wat die ASUS ook doet.
De voorkeur voor 7 inch (iPad Mini 7,9) is vooral ingegeven omdat ik dat praktischer vind. Kan hem in de auto "Docken" en doet dienst als navigatie of handsfree bellen. 3G is handig als er geen wifi in de buurt is. Lange verhalen typen is er niet bij. Voor berichten als deze is-ie prima. Bovendien kan ik hem makkelijk meenemen in de binnenzak van mijn jas. Past ook in de kontzak van broek maar dan kun je natuurlijk niet gaan zitten. Tenslotte, een 7 inch past in de zak van de badjas en dat lijkt me toch een doorslaggevend en essentieel criterium voor ijsberen. Die snelheden vind ik allemaal gelul. Wat doe je op zo'n ding? Bellen, internetten, typen en een foto schieten. Daar heb je geen "State-of-the-Art" ding voor nodig. Bovendien als je internetsnelheid bagger is laden die pagina's echt niet sneller dan als je een rappe "Quad Core Tegra III" processor hebt.

MichelJ
3 juni 2013, 07:28
Toevallig had ik het er zaterdag met Badslippers nog even over toen we aan de bar zaten. Ik heb gekozen voor een iPad Mini, omdat ik alle gekochte apps van de iPhone kosteloos ook op de iPad kan gebruiken. Ik heb, denk ik voor zo'n €200 apps gekocht, als ik die voor Android opnieuw moest kopen dan was er nauwelijks prijsverschil met een Asus, Samsung of weet ik veel wat. Verder werkt een iPad lekker samen met andere Apple apparatuur en is iOS door z'n eenvoud heerlijk in gebruik. Ook de iPad Mini past precies in de zak van een badjas (mits niet te heet gewassen).

Wil je een tablet enkel om wat te internetten, mailen en muziek luisteren en heb je geen andere Apple devices, dan zou ik voor een merk kiezen dat ongeveer de helft goedkoper is.

Dolfie
3 juni 2013, 20:36
Leuk topic,ook omdat ik momenteel aan het afwegen ben een tablet aan te schaffen.

Ik vind voor mezelf een 7 inch te klein en ga voluit voor een ca 10 inch.
Maar ik twijfel nu tussen de IPAD 2 en de Samsung galaxy tab...ook een aantal andere merken zijn niet slecht.

Daarom hier mijn vraag aan de kenners : wat raden jullie aan? de IPAD 2 of Galaxy tab of toch nog andere optie...

Thankx voor de reacties alvast!!

Grtz,Dolfie

MichelJ
3 juni 2013, 20:41
wat raden jullie aan? de IPAD 2 of Galaxy tab of toch nog andere optie...

De Apple fans zeggen een iPad en de Android-guys zeggen een Galaxy of iets anders....

Hoeveel wil je er voor uitgeven?
Heb je andere apparatuur (bv. GSM) van hetzelfde merk?
Wat wil je er mee gaan doen?

Een iPad2 is EOL, die zou ik zeker niet meer kopen (als die nog te koop is?), vanwege software-updates zou ik dan kiezen voor een 4 of Mini.

Dolfie
3 juni 2013, 20:51
De Apple fans zeggen een iPad en de Android-guys zeggen een Galaxy of iets anders....

Hoeveel wil je er voor uitgeven +/- 400€
Heb je andere apparatuur (bv. GSM) van hetzelfde merk? Samsung gsm
Wat wil je er mee gaan doen? Op het forum lezen en schrijven:biggrin:

Een iPad2 is EOL, die zou ik zeker niet meer kopen (als die nog te koop is?), vanwege software-updates zou ik dan kiezen voor een 4 of Mini. IPAD 2 zelfde prijs als samsung tab 2 en ik dacht dat die IPAD 3 en 4 niet veel verschillen met de IPAD 2 maar ik ben een leek en sla de bal misschien helemaal mis dus corrigeer maar...

​Grtz,Dolfie

Bluebear
3 juni 2013, 20:51
Ik heb zelf de normale Ipad en de Iphone. Voor mij zijn het geweldige instrumenten. Duidelijk en veel bedieningsgemak. Voordeel van de 7inch is wel dat hij in de zak van een badjas past. Ik loop altijd met mijn "bijbel" door de club als een soort priester die de dames komt zegenen met zijn "wijwater". Een Ipad is wel een enorme "girlsmagnet", allemaal willen ze ermee spelen en kruipen dicht tegen je aan om de Theke te laten merken dat ze "speelt" met een klant.
Zorg wel dat je er geen gevoelige info op hebt, zoals privefoto's of gevoelige informatie. Want geloof me, ze vinden alles die kippen.
Ik sta er ooit van te kijken hoe goed en slim ze met zo'n ding omgaan. En dat voor dames van het Roemeense platteland.
Een tijd geleden zat mijn neefje met mijn Ipad te spelen, toen hij mij vroeg wat ik met al die sites moest in die vreemde taal. Oeps, even vergeten te wissen!
Mijn Roemeense ega's waren even naar het thuisland gesurft. :rolleyes: Opletten dus!

Big30
3 juni 2013, 21:21
Net de ASUS FONEPAD in mijn handen gehad, wel een mooi format en niet te zwaar, de equivalente samsung voelde net wat zwaarder aan, kwa l*b*h hetzelfde.

Maar ja dan heb je een IPAD mini in je handen, iets groter maar toch weer veel cooler. Misschien wordt het die wel zonder 3G/4G want das mooi maar als ik echt op internet wil kan dat ook goed met mijn smartphone. Je hebt dan ook zo'n micro sim kaartje nodig maar die kun je dacht ik makkelijk via je provider krijgen.

Ik heb eigenlijk een simpele gooi en smijt Ipad nodig met weinig eisen, als 3G/4G geen issue is dan is een Ipad Mini met 16GB geen slechte keuze denk ik nu ... .

@Dolfie ga je voor 10" zou ik geen Ipad2 kiezen maar een Ipad4 (Retina).

nb, als mobieltje moet je zo'n Fonepad niet gebruiken, je staat voor gek als je daar mee belt, ziet er niet uit!

Don Rudo
3 juni 2013, 21:21
grunch: ik had voor mezelf ook besloten dat de fonepad een mooie 'clubmobiel' is waar je voor een redelijk lage prijs een mooie mix van bel- en tabletfunctionaliteit voor krijgt.
Binnenkort komen er meer grote mobiele telefoons uit, maar die zijn allemaal een stuk duurder. (ook een beetje luxer)

MichelJ
3 juni 2013, 21:23
@Dolfie ga je voor 10" zou ik geen Ipad2 kiezen maar een Ipad3.

De iPad3 wordt niet meer verkocht, alleen de iPad 2/4(Retina)/Mini. Na de zomer zal de 5 wel uitkomen en is de 2 EOL.

Big30
3 juni 2013, 21:31
De iPad3 wordt niet meer verkocht, alleen de iPad 2/4(Retina)/Mini. Na de zomer zal de 5 wel uitkomen en is de 2 EOL.
Ja beetje gek, IPAD2 kun je nog wel kopen en de retina die niet IPAD4 wordt genoemd en de IPAD3 kun je niet meer kopen, rare jongens daar bij apple.

Dolfie
3 juni 2013, 21:56
@Dolfie ga je voor 10" zou ik geen Ipad2 kiezen maar een Ipad4.

Thankx voor de info!!!!

Maar er is toch niet heel veel verschil tussen de IPAD 2 en IPAD 4 dacht ik,buiten een betere resolutie en betere camera...
Echter de IPAD2 is een stuk goedkoper dan de versie 4....dus om enkel te internetten is de versie 2 economisch verantwoorder:gruebel:

Grtz,Dolfie

Big30
3 juni 2013, 22:05
Maar er is toch niet heel veel verschil tussen de IPAD 2 en IPAD 4 dacht ik,buiten een betere resolutie en betere camera...
Echter de IPAD2 is een stuk goedkoper dan de versie 4....dus om enkel te internetten is de versie 2 economisch verantwoorder:gruebel:

Grtz,Dolfie
Helemaal mee eens als je de extra toeters en bellen toch niet nodig hebt. EOL (End of Life) is wat misleidend want service en onderhoud stoppen echt niet en je kunt de IPAD2 nog jaren zonder enige problemen gebruiken!!!

nb MJ is een APPLE fan en die zijn erg rechtlijnig in de APPLE leer :biggrin:.

Ik heb vorig jaar niet voor mezelf maar voor mijn ouders ook moeten kiezen tussen de IPAD2 en de Samsung en toen bewust (UI + GUI oftewel de apple werkt net wat handiger en heeft een mooier scherm) voor de Apple gekozen.

Ik raad je geen Samsung aan maar BS ziet dat juist weer anders. Gewoon niet naar luisteren zou ik zeggen en gewoon die IPAD2 kopen! De Samsung Galaxy is het gewoon net niet! Maar de Samsung ATIV Tab - 32GB tsja das dus weer een heeeeeeeeeeeeeelander verhaal en prijsje trouwens ook.

MichelJ
3 juni 2013, 22:09

The iPad 2 vs iPad 3 vs iPad 4 Comparison Chart:

Feature
iPad 2
iPad 3
iPad 4

CPU:
Dual-Core Apple A5
Dual-Core Apple A5X
Dual-Core Apple A6X

Graphics:
PowerVR SGX543MP2
PowerVR SGX543MP4
PowerVR SGX543MP4

Display:
1024x768
2048x1536
2048x1536

Memory:
512 MB
1 GB
1 GB

Storage:
16, 32, 64 GB
16, 32, 64 GB
16, 32, 64 GB

Camera:
Front-facing and 720p rear-facing
720p Front-facing and iSight 5 MP rear-facing
720p Front-facing and iSight 5 MP rear-facing

Data Rate:
3G
4G LTE
4G LTE

Wi-Fi:
802.11 a/b/g/n
802.11 a/b/g/n
802.11 a/b/g/n

Bluetooth:
2.1 + EDR
4.0
4.0

Siri:
NO
YES
YES

Accelerometer:
YES
YES
YES

Compass:
YES
YES
YES

Gyroscope:
YES
YES
YES

GPS:
3G Version Only
4G Version Only
4G Version Only

http://ipad.about.com/od/Tablet_Computers_eReaders/a/iPad-2-Vs-iPad-3-Which-Is-The-Better-Buy.htm

iPad Mini

iPad (4e generatie)

Display
7.9 inch
9.7 inch

Techniek
IPS LCD
IPS LCD

Resolutie
1.024 x 768
2.048 x 1.536

Processor
1GHz dual-core Apple A5
1GHz dual-core Apple A6X

Werkgeheugen
512MB
1GB

Opslaggeheugen
16GB / 32GB / 64GB
16GB / 32GB / 64GB

Webcam
FaceTime HD
FaceTime HD

Camera
5 megapixel
5 megapixel

3G/4G
Ja/Ja
Ja/Ja

Wifi
Dual-Band 802.11 a/b/g/n
Dual-Band 802.11 a/b/g/n

Bluetooth
4.0
4.0

Afmetingen
200 x 134.7 x 7.2mm
241.2 x 185.7 x 9.4 mm

Gewicht (Wifi)
308 gram
652 gram

Gewicht (3G/4G)
312 gram
662 gram

Batterijduur
10 uur (16.3W)
10 uur (42.5W)

Aansluitingen
Lightning poort, 3.5mm jack
Lightning poort, 3.5mm jack

SIM
Nano SIM
Micro SIM

Prijs
Vanaf 329 euro
Vanaf 499 euro

http://www.tabletsmagazine.nl/2012/11/vergelijking-de-ipad-4-vs-de-ipad-mini-video/

MichelJ
3 juni 2013, 23:03
Helemaal mee eens als je de extra toeters en bellen toch niet nodig hebt. EOL (End of Life) is wat misleidend want service en onderhoud stoppen echt niet en je kunt de IPAD2 nog jaren zonder enige problemen gebruiken!!!

Bovenstaande is toch een beetje misleidend Big :biggrin:.

Uiteraard kun je een iPad2 nog jaren gebruiken, maar software-updates houden een keer op (bij Apple vrij snel). iOS6 kun je bv. niet installeren op de iPad1. iOS7 (komt binnenkort uit) zal nog wel op een iPad2 geïnstalleerd kunnen worden, maar ws. is dat de laatste versie. Mja... zo gaat dat eenmaal moet elektronica, wat je vandaag koopt is morgen oud.

Maar goed... als je met een Tablet enkel wat wil internetten is het allemaal niet zo spannend en zou ik geen 500-800 euro neer leggen voor een iPad, maar voor een goedkoper alternatief kiezen.

Badslippers
3 juni 2013, 23:22
Heel moeilijk om een advies te geven. De "iPad" heb ik vaak in mijn handen gehad en dat is en blijft een hele mooie tablet die zeer soepel reageert. En zoals Mj aangeeft, als je al iets van "Apple" hebt is het handig combineren.
Nu kun je een boel geld uitgeven voor allerlei functionaliteit maar ik neem niet aan dat je gaat photoshoppen op zo'n tablet of complete powerpoint presentaties gaat maken of gaat video bewerken (als dat al allemaal zou kunnen).
Dus mijn eerste aanbeveling zou zijn om op de prijs te letten. Daarnaast vind ik 3 of 4G wel verrekte handig. Dat gebruik ik redelijk vaak. Niet direct om te bellen maar om te internetten. Dat je met zo'n 7 inch niet bellend aangetroffen wil worden is een kwestie van gewenning en tijd. Vroeger konden de tv's niet klein genoeg zijn en moet je nu eens kijken. Zie je ook bij computerbeeldschermen of laptops. Over een jaar of twee kijkt niemand daar meer van op als je met zo'n plank tegen je oor zit.
Ten derde, als je veel "Apps" wilt "Downloaden" en gebruiken dan is geheugen wel een vereiste.
Ten vierde, een 10,1 inch typt lekkerder dan een 7 inch.
En als laatste, luister niet naar B30 want die praat wel over die dure apparaten maar zuinig als hij is wacht hij gewoon op een "clone" die hij bij de Lidl of Aldi kan kopen!

Big30
3 juni 2013, 23:22
Bovenstaande is toch een beetje misleidend Big :biggrin:.

Uiteraard kun je een iPad2 nog jaren gebruiken, maar software-updates houden een keer op (bij Apple vrij snel).
Zo'n tablet zal een levensduur hebben van zeg 3 jaar maximaal. Veel gebruikers (die inderdaad wat inetrenetten, mailen en af en toe een filmpie bekijken) zullen zich weinig zorgen maken over nieuwe SW updates of dat apps niet compatibel zijn.
Dan kun je zonder enig probleem een Ipad2 aanschaffen. Wil je een state of the art product hebben en willen meegaan in de hoogste versnelling ligt dat wat anders natuurlijk.

Ik opteer nu voor een Ipad mini 16 GB of een Google Nexus 32 GB! Ik wil niet worden aangetroffen bellend met een 7" tablet!

Luister vooral naar mij en niet naar BS :tongue:, de ALDI medion tablet raad ik allen zeer sterk af, puur op design gronden, ziet er niet uit, lijkt op een Fiat Multipla!

RAUL7
4 juni 2013, 11:38
Acer heeft een 7 inch tablet voor maar 135€, de Iconia B1!

http://www.tabletcenter.be/product/278575/category-173941-tablets/acer-iconia-b1-8-gb.html

Ik wil ook eentje kopen maar ik ga voor de tablet die ik het mooiste vind, net zoals bij de vrouwen! :rofl:
Op dit moment vind ik de Sony Xperia Z de mooiste tablet! :cool:

http://www.tabletcenter.be/product/302311/category-173941-tablets/sony-xperia-tablet-z-wifi-16-gb-black.html

hitman
4 juni 2013, 12:36
Ik heb afgelopen maand een Samsung 7" met 16GB en 3G gekocht bij redcoon voor € 255,00 en vervolgens € 50,00 cashback van Samsung.

Hierin gaat een normale Sim-kaart, in mijn geval van de Aldi in Duitsland.

Navigatie in de auto werkt ook perfekt, ik ben er heel tevreden over.

hitman
4 juni 2013, 12:43
O ja en bellen kan ook met de tablet, de headset van mij Galaxy SII werkt ook gewoon.

Big30
4 juni 2013, 20:39
http://www.youtube.com/watch?v=THE2E8KaX1A

Dolfie
6 juni 2013, 21:34
Vandaag effie wat elektronika winkels gaan bezoeken en ik heb heel wat tablet's van verschillende fabrikanten in de hand gehad.
Conclusie was zeer eenvoudig : al die tablet's reageren vrij zwaar,helemaal niet soepel!!
De enige tablet's die soepel reageerden waren de Samsung en de Apple en eerlijk is eerlijk : de Apple reageerde het beste en was een super ervaring!!!
Dus Apple wint:biggrin:
En hier heb ik dan de IPAD 2 tegen de IPAD 4 kunnen testen en let's face it,het prijsverschil is een luttele 100€,dus een uurtje kameren in GT met een niet 75€ dame;)
Dus het wordt uiteindelijk dan toch de IPAD 4.
Ook heb ik de IPAD MINI kunnen testen : ik was positief verbaasd over het kleine scherm dat toch niet zo klein is...viel heel goed mee.
Maar de IPAD 4 heeft me echt kunnen overtuigen.

Grtz,Dolfie

Big30
11 juni 2013, 23:45
Toch maar gekozen voor de superieure HW (processor en resolutie) van de google Nexus 7. Ligt ook nog eens veel beter in hand en voelt beter aan dan de ipad mini. Ik moet zeggen heel mooi speeltje en cool! Ook nog eens automatische Android OS updates en vooral heel makkelijk om mee te nemen.

Gewoon een heel fraai apparaat met terecht vele positieve reviews. Glijdt hoop ik ook perfect in de zakken van een badjas! Voegt iets toe in het gat zeg maar tussen een smartphone en een 10" tablet/compacte laptop. Waarbij opgemerkt dat ik thuis eerder mijn laptop zal gebruiken dan een 10" tablet maar dat kan ook met gewenning te maken hebben.

Badslippers
12 juni 2013, 00:11
Toch maar gekozen voor de superieure HW (processor en resolutie) van de google Nexus 7. Ligt ook nog eens veel beter in hand en voelt beter aan dan de ipad mini. Ik moet zeggen heel mooi speeltje en cool! Ook nog eens automatische Android OS updates.

Gewoon een heel fraai apparaat met terecht vele positieve reviews. Glijdt hoop ik ook perfect in de zakken van een badjas!

Goeie keuze. Want de keuze die je zelf maakt is altijd de beste! Zit er "3G" op? M.a.w. kan er een simkaart in?
Jij bent in ieder geval de komende tijd weer van de straat af en de dames in de club zullen je zeker weten te vinden. Hopelijk kom je nog aan datgene toe waarvoor we naar een club gaan. Veel plezier er mee.

Dolfie heeft de slag van zijn leven geslagen met de aanschaf van de "iPad 4". Die komt helemaal niet meer aan neuken toe want dat apparaat kost kapitalen. En ik altijd maar denken dat hij een regelrechte linkse revolutionair was . . .

Big30
12 juni 2013, 00:17
Goeie keuze. Want de keuze die je zelf maakt is altijd de beste! Zit er "3G" op?
Neen die versie is in NL niet te krijgen, de ASUS 7 Fonepad heeft dat wel (3G) maar heeft dan weer een minder scherm en processor en heeft 16GB ipv 32 GB en is ook geen Google apparaat. Maar van mijn smartphone is zo een hotspot te maken zodat ik als het moet ook altijd internet heb op lokaties waar geen WIFI aanwezig is. Uitgeprobeerd op mijn beide smartphones en dat werkt prima.

De Ipad 4 is een prachtig apparaat maar ik wou juist een makkelijk mee te nemen tablet hebben dan valt een 10" dus af.

timd
12 juni 2013, 16:21
Goedkoop alternatief is de asus memopad. Sinhle core voor 99 euro of beter de quad core m7 voor 130 ofzo..

timd
12 juni 2013, 16:22
Bellen doe je met een telefoon:)

Big30
14 juni 2013, 19:57
Goedkoop alternatief is de asus memopad. Sinhle core voor 99 euro of beter de quad core m7 voor 130 ofzo..
Niets mee mis en inderdaad scherp geprijsd. In termen van prijs kwaliteit zou ik het 7`` segment dan toch voor de google next gaan. Bellen doe je inderdaad maar gewoon met je smartphone.

http://www.tabletsmagazine.nl/2013/04/de-beste-tablets-van-dit-moment-lente-2013/

Big30
15 juni 2013, 15:21
http://www.nu.nl/tech/3501405/nieuwe-nexus-7-bevat-inderdaad-qualcomm-chip.html

Asus heeft een nieuw tablet bij de Amerikaanse telecomwaakhond FCC aangegeven. Het zou gaan om de nieuwe versie van Google-tablet Nexus 7. De vorige Nexus 7 werd ook door Asus ontwikkeld.

Foto: AFP
De informatie over de ingediende tablet werd ontdekt door Notebook Italia, schrijft Engadget. In de beschrijving van de Asus-tablet met modelnummer K009 staat ook de term 'nexus' vermeldt.
De processor van het bewuste apparaat is er een van chipfabrikant Qualcomm. Er gaan al langer geruchten dat de nieuwe Nexus 7 een processor van die chipmaker zal hebben. De huidige Nexus 7 heeft een processor van Nvidia.
De Qualcomm-chip is volgens de specificatielijst een quadcore 1,5 GHz processor. De tablet zou zowel voor als achter een camera hebben, de huidige Nexus 7 heeft alleen voorop een camera. De batterij heeft een vermogen van 4000 mAh. Bovendien is het apparaat uitgerust voor 4G-internet.

Goedemorgenallemaal
15 juni 2013, 16:28
Bellen doe je inderdaad maar gewoon met je smartphone.
Mag dat ook nog met een gsm?

Badslippers
21 juni 2013, 18:59
mijn iPad werkt prima enkel zie ik hier geen smileys

Ik ga 'm direct morgen aanschaffen ! ! !

Big30
21 juni 2013, 19:37
mijn iPad werkt prima enkel zie ik hier geen smileys
:biggrin::wink::tongue:

Dit bericht heb ik geschreven met mijn Google Nexus 7

:baeh::freu::lostit:

MichelJ
21 juni 2013, 19:42
Heerlijke sessie met Milfje Suzanne uit België mogen beleven...een service kanon....Net gegeten,wat uitbuiken en ik nog wat dames ambeteren.Grtz,DolfieP.s : mijn iPad werkt prima enkel zie ik hier geen smileys en worden mijn tekst hier raar getoond...misschien kunnen de Apple kenners mij helpen

Vbulletin en iOS van Apple gaat niet altijd even goed samen (bug van Vbulletin). Vaak gaat de alinea-opmaak verloren bij het posten van berichten via een iPad/iPhone via vbulletin.

Je hebt 2 opties:

1. Berichten posten via een app als Tapatalk, Forumrunner enz.

of

2. Je tekstverwerker van vbulletin aanpassen:

- ga naar Forum Actions boven in de blauwe balk
- Klik op Je gegevens wijzigen
- In de linkerbank onder My Settings klik je op Opties wijzigen
- Bij Diverse opties - Tekstverwerker berichten kies je voor Standaard tekstverwerker - Extra opmaakmogelijkheden

http://michelj.mi.funpic.de/IJBF/optiestekstverwerker.JPG

Picasso 1
21 juni 2013, 20:06
Ik ga 'm direct morgen aanschaffen ! ! !

Niet doen!!!! Je kan zelf geen smileys selecteren (doe je sowieso al weinig) maar je ziet wel alle smileys geplaatst door anderen! Het best kun je ipads weggeven. :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::bigg rin:

MichelJ
21 juni 2013, 20:14
Niet doen!!!! Je kan zelf geen smileys selecteren

Shortcuts uit je hoofd leren en tijdens een pannenkoeksessie je mondeling/oraal laten overhoren door een Roemse.

Big30
21 juni 2013, 20:27
https://si0.twimg.com/profile_images/2690511643/6e2d15117172ae6d3368d2c30c6ea665.jpeg
http://mobithemes.net/uploads/themes/big_images/2-1102582-8451.jpg

:hah::hah::hah:

Dolfie
22 juni 2013, 13:09
Ok tekst is nu in orde....

Echter smileys zie ik heel even en dan zijn ze weg

Ik vermoed dat dit een android en iOS probleem is

Grtz,Dolfie

Picasso 1
22 juni 2013, 15:38
Ok tekst is nu in orde....

Echter smileys zie ik heel even en dan zijn ze weg

Ik vermoed dat dit een android en iOS probleem is

Grtz,Dolfie

Shortcuts uit je hoofd leren en tijdens een pannenkoeksessie je mondeling/oraal laten overhoren door een Roemse.

Dat is inderdaad de oplossing, de rofl's, biggrin's, thefinger's, fuck's etc. tekstueel intikken met dubbele punt voor en achter. Valt niet mee om ze alle 246 uit je hoofd te leren! biggrin (kut, ik ben de puntjes vergeten)

Dolfie
22 juni 2013, 22:06
Na wat getokkel op mijn nieuwe speeltje ondervind ik een zeer groot pluspunt.

Met zo een tablet is het erg demotiverend om ellelange verhalen te schrijven.

Als hier iedereen zoiets aanschaft blijven de recensies beperkt tot waar het hier echt om gaat,goede info..

Grtz,Dolfie

amigo70
3 augustus 2013, 14:39
Nexus 10

Hi collega beren,

De Nexus 10 is per augustus eindelijk te koop in Nederland, bij de mediamarkt tegen een scherpe prijs van EUR 399. Het is de 32GB versie die in de US 499 kost en als je hem eerder via webwinkels in Nederland wou aanschaffen kwam je minimaal op EUR 600 uit.

Heb 'm daarom vanmorgen meteen bij de Mediamarkt in Eindhoven gehaald.

Voor wie de Nexus 10 nog niet kent. We hebben het over een 10 inch tablet gemaakt door Samsung met een geweldige resolutie van 2560 x 1600! Geeft een scherper beeld dan de nieuwste Ipad. 2GB werkgeheugen, snelle processor, speakers aan de voorkant voor een beter geluid en een kale Android versie (is voor mij perfect). Bij de eerste keer opstarten na het ingeven van m'n WIFI gegevens werd de tablet meteen geupdate naar de laatste Android versie (4.3) en werden alle apps die ik op m'n HTC One heb staan meteen geinstalleerd en geoptimaliseerd voor tablet gebruik.

Heb ik dan toch nog iets te klagen?
Jawel, hij is behoorlijk zwaar om met 1 hand vast te houden en begrijp dat de accuduur ook niet geweldig is tov de concurrentie maar kan daar nog niks over "sharen".

In mijn ogen is dit een aanrader voor wie een tablet zoekt met goeie specs tegen een scherpe prijs. Houd er echter rekening mee dat er binnenkort waarschijnlijk een Nexus 10 uitkomt die nog beter, sneller is. Zelfde als de Nexus 7.

Ben van plan volgende week naar GT te gaan zodat ik meteen de WIFI kan testen en hou jullie op de hoogte van de resultaten.

btw: begrijp dat WIFI ontvangst via een tablet een stuk beter is dan met een smartphone maar nog geen ervaring mee. Thuis via m'n router op 5Ghz gaat ie in ieder geval als de brandweer!

mvg
Amigo70

Big30
4 februari 2014, 22:41
In mijn ogen is dit een aanrader voor wie een tablet zoekt met goeie specs tegen een scherpe prijs. Houd er echter rekening mee dat er binnenkort waarschijnlijk een Nexus 10 uitkomt die nog beter, sneller is. Zelfde als de Nexus 7.

De Nexus 10 is zeker als je een android tablet zoekt (wie wil er tegenwoordig nog iets van Apple kopen?) een aanrader zoals de Nexus 7 dat eigenlijk ook nog steeds is in het segment van de 7/8" tablets. OK LG heeft nu ook een mooi alternatief van iets meer dan 8".

Toch moet je je als koper niet helemaal blind staren op de specs (die zijn super) en de prijs (die is scherp). Heb zelf de Nexus 7 32 GB een Asus product trouwens waar de 10" van Samsung komt en trouwens de google smartphone van 5" weer van LG komt.

Betrouwbaarheid, service mogelijkheden zijn ook issues maar ja weet dat maar eens van te voren. Met mijn Nexus 7 toch wel wat issues gehad, regelmatig werkt de auto rotate niet, dan start ie op of in portrait of landscape maar switcht niet. Gebeurt vaak als je een SW up-date hebt gehad en een nieuwere versie van Android. Schijnt een probleem te zijn waar veel over wordt geklaagd maar eigenlijk niets aan wordt gedaan, zelfs met versie 4.4.2 had ik er last van. Kon het wel steeds zelf oplossen.

Ook word regelmatig melding gemaakt van een probleem bij het opladen en een flickering screen (aan/uit werkt dan ook niet). Had ik dus gisteren weer en de oplossing (komt google zelf niet mee maar vond ik op youtube) is om de battery connector die vaak al wat los zit even los te maken van de batterij en dan weer goed te bevestigen. Dan moet je dus wel de back cover verwijderen die daar niet voor gemaakt is en het klusje zelf uitvoeren. Daarna wekte auto rotate weer even niet maar tis weer allemaal opgelost.

Dus ... mooi apparaat maar toch wel wat storingsgevoelig en niet goed uitontwikkeld. Nu weer een tevreden bezitter, gisteren wou ik de Nexus 7 wegsmijten en een andere kopen.

Goedemorgenallemaal
4 februari 2014, 23:40
Ik ben nu toch wel om, aan de tablet. Niet zozeer voor internet, al komt dat wel voor maar helaas ben ik de laatse tijd een beetje aan het eranderen in een vergadertijger, dus vooral documenten in plaats van pakken papier. Maar ja, ik wil ook iets handzaam, ben gezwicht voor de Asus 7" memopad. Bevalt prima.
Internet gewoon via wifi kan.

MichelJ
5 februari 2014, 07:47
wie wil er tegenwoordig nog iets van Apple kopen?

Gelukkig geef je zelf al het antwoord hieronder :tongue:. Iedereen dus die al die ellende niet wil, maar gewoon een betrouwbaar en degelijk apparaat :)

Betrouwbaarheid, service mogelijkheden zijn ook issues maar ja weet dat maar eens van te voren. Met mijn Nexus 7 toch wel wat issues gehad, regelmatig werkt de auto rotate niet, dan start ie op of in portrait of landscape maar switcht niet. Gebeurt vaak als je een SW up-date hebt gehad en een nieuwere versie van Android. Schijnt een probleem te zijn waar veel over wordt geklaagd maar eigenlijk niets aan wordt gedaan, zelfs met versie 4.4.2 had ik er last van. Kon het wel steeds zelf oplossen.

Ook word regelmatig melding gemaakt van een probleem bij het opladen en een flickering screen (aan/uit werkt dan ook niet). Had ik dus gisteren weer en de oplossing (komt google zelf niet mee maar vond ik op youtube) is om de battery connector die vaak al wat los zit even los te maken van de batterij en dan weer goed te bevestigen. Dan moet je dus wel de back cover verwijderen die daar niet voor gemaakt is en het klusje zelf uitvoeren. Daarna wekte auto rotate weer even niet maar tis weer allemaal opgelost.

Dus ... mooi apparaat maar toch wel wat storingsgevoelig en niet goed uitontwikkeld. Nu weer een tevreden bezitter, gisteren wou ik de Nexus 7 wegsmijten en een andere kopen.

Goedemorgenallemaal
5 februari 2014, 09:04
Gelukkig geef je zelf al het antwoord hieronder :tongue:. Iedereen dus die al die ellende niet wil, maar gewoon een betrouwbaar en degelijk apparaat :)
Maar dan heb je wel een vreemd afwijkend systeem en steun je haast geen bedrijf meer maar een beweging, een soort sekte.. Mensen gaan zicch haast "Appel-ig" gedragen. Sturen kinderen naar Steve Jobs scholen.
Apple werd slecht zelden gekocht voor degelijkheid, voor betrouwbaarheid. Apple werd grotendeels gekocht voor uiterlijk en image.
Nou ja, afgezien van mensen in de grafische industrie, DAT is waar Apple en Mac (zelfde stal) pioniers waren, groots waren, zeg maar "de beste".

wervelwind
5 februari 2014, 10:02
Apple werd juist altijd gekocht voor degelijkheid en betrouwbaarheid. Mensen in de grafische en muziek industrie willen ongestoord creatief kunnen zijn zonder Windows gemekker.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Big30
5 februari 2014, 14:06
Haha ja dat punt wou ik ook juist maken ;)! Je specs kunnen nog zo super zijn, de kritieken allen zeer lovend maar betrouwbaarheid en degelijkheid zijn ook wat waard. Daar scoort Apple heb ik het idee toch wat hoger.

Ik heb weinig behoefte aan toeters en bellen dus een kale Android schil zoals dat heet op een apparaat met mooie HW specs (scherm resolutie en processor) is perfect voor mij, maar het apparaat moet het dan wel doen.
Zowel mijn tablet als smartphone draaien op Android kitkat 4.4.2 dus de laatste versie, wat nu nog maar voor minder dan 2% vd Android apparaten/toestellen geldt. Mooi, maar ja dan moet het wel betrouwbaar werken. Voor mijn tablet gold dat in ieder geval even niet (de nexus 7 is/was wel de tablet vh jaar, tsja).

Goedemorgenallemaal
5 februari 2014, 14:40
Apple werd juist altijd gekocht voor degelijkheid en betrouwbaarheid. Mensen in de grafische en muziek industrie willen ongestoord creatief kunnen zijn zonder Windows gemekker.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ja we praten een beetje over hetzelfde en toch bedoel ik het anders.... Ik bedoel dat het de "niet grafici/muzikanten"zijn die dergelijk masjien kochten vanwege de naam en uiterlijk.
Voor anderen dan de oorspronkelijke mac doelgroep is de "i" van geen toegvoegde waarde. Oftwel, de meerderheid van de "i"gebruikers, de overgrote meerderheid, zijn slaafse volgers van een uigekiende marketing strategie.

too slow
5 februari 2014, 21:17

Ik wordt een beetje moe van dat übermensch gedrag van iphone junks. Apple tast blijkbaar het denkvermogen aan.

Problemen met updates zijn er ook na ios updates terwijl je toch zou denken dat apple een makkie heeft met de volledige controle over de hardware en software. http://www.digitaltrends.com/mobile/ios-7-problems/

Jan_Wandelaar
7 februari 2014, 00:42
... maar betrouwbaarheid en degelijkheid zijn ook wat waard. ...

Wat is dat nu weer voor onzin? De onderdelen waar Apple iRommel uit bestaat zijn gewoon van Samsung en consorten.

Vaak zie je dat mensen die uitblinken in creativiteit maar moeilijk vat kunnen krijgen op de realiteit van alledag. Dergelijke creatievelingen gedijen daarom alleen in een uitermate beschermende omgeving, en dat is nu juist wat Apple biedt. Het hebben van Apple-zooi is dus eigenlijk een statement, namelijk: "ik ben niet in staat om zelf beslissingen te nemen. Laat mij nu maar gewoon 'mijn ding doen', ook al zit er eigenlijk niemand op te wachten".

J.W.

Goedemorgenallemaal
8 februari 2014, 10:27
nu.nl: Apple ceo vindt android tablets waardeloos (http://www.nu.nl/tech/3696378/apple-ceo-vindt-android-tablets-waardeloos.html)
Wat een zelfingenomen mannetje zeg....
Beetje arrogantie kan natuurljk geen kwaad als je je product wilt verkopen maar....

Apple-ceo Tim Cook vindt Android-tablets "waardeloos" en Android vergelijkbaar met Europa.
Pardon?

"Europa is een naam die door iemand is bedacht voor Amerikanen die niet begrepen dat Europa uit heel veel landen bestaat, maar toch niet op de Verenigde Staten lijkt", aldus Cook.
Tja, als je er zo over denkt...

Cook laat zich ook negatief uit over Android-tablets. "Wij hebben 500.000 iOS-apps die geoptimaliseerd zijn voor tablets. Bij Android hebben ze er ongeveer 1000", zegt Cook.
Wat een regelrechte verspilling, 500.000 apps optimaliseren terwijl er nog geen 500 waarschijnlijk enig nut hebben en/of enig origineel vermaak bieden. Kun je die tijd niet beter besteden?. Er zit vast geen historisch-geografische app bij trouwens, anders had ie de eerdere opmerking niet gemaakt, of misschien iets anders verwoord.

Hunziker
8 februari 2014, 10:37
Apple was het eerst erbij met de smartphone, het swiphen, touchscreen, apps, appstore, itunes, tablet etc. De rest volgde.
Zonder deze uitvindingen waren de copycats ook niet succesvol. Wat dat aangaat net de fkk volgers van PHG, World, Palace en GT.

The Joker
8 februari 2014, 11:34
Heb net een nieuwe smartphone gekocht.
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5496&idPhone2=5685
2x zoveel sims, 2x zoveel processoren, 2x zoveel scherm oppervlakte en de helft van de prijs...
Kortom: Android is 16x beter dan Apple brol...

amigo70
8 februari 2014, 11:37
Een tip voor een echt goeie smartphone. De Nexus 5, gemaakt door LG. Vervangt m'n htc one waar ik overigens ook niet ontevreden over was.Te bestellen bij belsimpel.nl. Voor EUR 400 krijg je het beste wat er op dit moment te koop is. Toestel ziet er gewoon goed uit, is licht, heeft een geweldig scherm en draait op een kale Android versie, precies zoals ik het wil. En altijd de laatste android versie. Heeft ook een camera met beeld stabilisatie.

Overigens, ben inmiddels een Nexus fan nadat ik vorig jaar voor wederom EUR 400 een 32 gb Nexus 10 heb aangeschaft die ervoor zorgt dat ik nog zelden thuis m'n laptop opstart. Zeker nadat ik een zgn OTG kabel (kosten eur 5) en een micro hdmi verloop kabel (kosten eur 12) heb aangeschaft. Met de otg kan je elk usb apparaat aansluiten (muis, toetsenbord, usb stick,harddisk, zelfs een PlayStation gamepad) wat meteen werkt en met de hdmi verloop kabel kan je de tablet aansluiten met je monitor of tv. Mis eigenlijk maar 1 applicatie voor thuisgebruik: ms office,maar begrijp dat hier aan gewerkt wordt.

Check youtube voor info over Nexus icm OTG. Aanrader.

Verstuurd van mijn Nexus 10 met Tapatalk

Big30
8 februari 2014, 12:16
Een tip voor een echt goeie smartphone. De Nexus 5, gemaakt door LG.
Smartphones zie ook:
Smartphones: Apple, HTC, Nokia of Samsung? (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?27337-Smartphones-Apple-HTC-Nokia-of-Samsung&highlight=motorola)

Goedemorgenallemaal
8 februari 2014, 12:36
Apple was het eerst erbij met de smartphone, het swiphen, touchscreen, apps, appstore, itunes, tablet etc. De rest volgde.
Zonder deze uitvindingen waren de copycats ook niet succesvol. Wat dat aangaat net de fkk volgers van PHG, World, Palace en GT.
Misschien als eerste gemaakt, zeker geen origineel idee.
Ik was vroeger best wel gek op die SF series... Alles wat we nu hebben en veel van wat we nog niet hebben was een jaar of 20 al te zien in star trek, battestar galactica etc etc

Big30
8 februari 2014, 12:57
Een tip voor een echt goeie smartphone. De Nexus 5, gemaakt door LG. Vervangt m'n htc one waar ik overigens ook niet ontevreden over was.Te bestellen bij belsimpel.nl. Voor EUR 400 krijg je het beste wat er op dit moment te koop is. Toestel ziet er gewoon goed uit, is licht, heeft een geweldig scherm en draait op een kale Android versie, precies zoals ik het wil. En altijd de laatste android versie. Heeft ook een camera met beeld stabilisatie.

Uiteindelijk de keus laten vallen niet op de google nexus 5 maar de motorola moto 8 GB.

Draait op zeg maar een vrij kale android schil, geen toeters en bellen, vergeleken met mijn google nexus tablet eigenlijk alleen de camera functie erbij. Enige nadeel zou kunnen zijn de 8 GB (hiervan zijn 5.5 vrij beschikbaar en nadat ik alle benodigde apps erop heb gezet, blijft er nog 4.5 GB over, voor mij prima). Scherm van 4.5" ziet er zeer fraai uit en loopt verder allemaal als een trein. Ligt lekker in de hand en ziet er door zijn basis design ook lekker cool uit.
Kwa prijs/kwaliteit is de Motorola 8 ook een goede keuze. Draait ook op Android 4.4.2 inmiddels na een up-date. Ben ook een Nexus fan hoewel ik met mijn Nexus 7 wel wat probleempjes had. Zie hier boven.

Je kunt de nexus 5 en motorola gewoon bij de Mediamarkt en BCC kopen. Van de Motorola is inmiddels ook een 16 GB beschikbaar en in Duitsland liggen de prijzen nog wat goedkoper.

De Koning (Apple) is dood, lang leve de Koning (Nexus-Android)!!! De innovaties van Apple moeten ook weer niet overdreven worden, bekende technologieën, soms gejat op een slimme manier samengevoegd in inderdaad nieuwe en in zekere zin de norm zettende produkten.

amigo70
8 februari 2014, 16:39
Hi Big,

En, heb je dat OTG kabeltje al gezien via Youtube? Is een mooie oplossing als je te weinig opslagruimte hebt. Zeker in jouw geval met maar 4.5gb over. Je moet wel een app hiervoor installeren: Nexus media importer. Ik heb er een 64gb usb stick op aangesloten en heb ineens evenzoveel extra opslag. Betaal je bij Apple toch al gauw EUR 200 extra voor.

Amigo70

Big30
8 februari 2014, 17:35
Hi Big,

En, heb je dat OTG kabeltje al gezien via Youtube? Is een mooie oplossing als je te weinig opslagruimte hebt.

Amigo70
Yep als je weinig opslag hebt een simpele en goedkope manier deze uit te breiden. Maar voor mij is de noodzaak niet zo groot, op mijn smartphone maak ik toch geen gebruik van muziek en heb er niet veel foto's op staan. Maar denk wel dat ik het koop want is natuurlijk toch wel handig.

Voordeel van de nexus 5 is wel dat je wat meer beeld hebt, van 4.5" naar 5" lijkt weinig maar in oppervlak is dat wel bijna 25%. Wel meer uiteraard dan de micro schermpjes die je op een iphone 4 of 5 hebt :biggrin:.

Jan_Wandelaar
9 februari 2014, 04:12
... Zonder deze uitvindingen ...

Smartphone bestond al voor de iPhone, zag er alleen anders uit, en had veelal geen touchscreen.

Apple heeft nog nimmer een touchscreen gemaakt, laat staan uitgevonden.

Apple heeft wel concepten (swipen, 'look-and-feel') en software ontwikkeld om met touchscreens een nieuwe generatie smartphones het levenslicht te laten zien.

Helaas zijn het bij Apple hele enge controlfreaks die nooit van hun leven hun software in licentie aan anderen ter beschikking stellen.

Dus zijn anderen, veelal de uitvinders van de hardware/touchscreens, in zee gegaan met een bedrijf dat juist toejuicht dat software gedeeld word: Google met hun Andoid.

Omdat het vanwege de enge controlfreaks bij Apple niet mogelijk is om een licentie te krijgen op de interface die uitermate geschikt is voor die touchscreens waren andere fabrikanten wel genoodzaakt om Android van een vergelijkbare interface te voorzien.

Voordat de iPod, iPhone en iPad er waren bestonden er reeds touchscreens. Steve Jobs heeft geheel volgens zijn gewoonte gekeken wat reeds bestond, er een beetje een eigen draai aan gegeven, en zich vervolgens door de fanboys laten toejuichen als de uitvinder van al dat moois.

Onzin. Steve Jobs was geen uitvinder, computergenie, of groot visionair. Hij was alleen een slim marketingmannetje die op sluwe wijze z'n zakken vulde met de vindingen van anderen.

Op de vraag of Steve Jobs nu zo slim was, of de fanboys zo dom weet Jan het antwoord wel......

J.W.

too slow
9 februari 2014, 15:32
... Zonder deze uitvindingen ...
Smartphone bestond al voor de iPhone, zag er alleen anders uit, en had veelal geen touchscreen.

Apple heeft nog nimmer een touchscreen gemaakt, laat staan uitgevonden.

Je trekt de woorden van Hunziker een beetje uit zijn verband, hij stelt alleen dat copycats zoals Apple niet succesvol kunnen zijn zonder de uitvindingen van anderen:

Zonder deze uitvindingen waren de copycats ook niet succesvol.

Laten we even op een rijtje zetten wie de eerste was in vergelijking met Apple:
smartphone (2008): Nokia 9000 Communicator (1996)
het swiphen (2008): in een product: LaunchTile (2004), als technologie al uit de jaren 80
touchscreen (2008): Universiteit van Toronto (1984)
apps (2008): wat is een app? Als we eens aannemen dat bedoelt wordt software van derden die op een smartphone kan worden geinstalleerd dan kon dat al op het GEOS 3.0 platform van de Nokia 9000 uit 1996
appstore (2008): The Electronic AppWrapper van NeXTSTEP, later opgekocht door Apple (1993), als niet commerciele alternatieven meetellen: package management systemen van Linux begin jaren 90
itunes (2003): Ritmoteca (1998), als we gratis varianten meetellen: Internet Underground Music Archive (1993)
tablet (1993): AT&T EO Personal Communicator (1991)

Apple heeft wel concepten (swipen, 'look-and-feel') en software ontwikkeld om met touchscreens een nieuwe generatie smartphones het levenslicht te laten zien.

Zie hierboven, de gestures zijn door anderen bedacht en zelf de look (glazen plaat met een beeldscherm er achter en wat knoppen) is overgenomen van anderen.

Apple heeft het snelst de producten van anderen weten te integreren in een telefoon, daar met de blik van een computer fabrikant software voor geschreven EN (het belangrijkste) een hele berg media aandacht weten te creeeren. Niet meer en niet minder. Het kenmerk van bedrijven die parasiteren op de vindingen van anderen is dat ze dat maar een paar jaar kunnen volhouden totdat veel innovatievere producenten iets in de markt zetten wat beter en goedkoper is. En dat is nu dus ook met Apple aan het gebeuren. Een voorloper zet de concurrentie constant op achterstand door betere en goedkopere producten te lanceren. Als je geen voorloper bent dan kun je alleen overleven door de concurrentie zoveel mogelijk te saboteren, bij voorbeeld door rechtzaken zoals Apple of machtsmisbruik zoals Microsoft

too slow
9 februari 2014, 16:18
De beste manier om i-geeks terug op de wereld te brengen is met geeks met een ringbaard:

http://www.youtube.com/watch?v=wFeC25BM9E0

Big30
9 februari 2014, 23:29
Apple heeft gewoon goed nagedacht met welke produkten ze maximaal konden scoren, dat is ze met de ipod, iphone en ipad heel goed gelukt. Dat zou je innovatie produkten kunnen noemen waarbij ze inderdaad veel gebruikt hebben gemaakt van al bestaande technologie, hun kracht lag vooral in het design en ook alle HW intern op een slimme manier met elkaar te laten communiceren. Maar ook bij de ontwikkelingen van hun OS (IOS en MAC OS X) hebben ze weer slim gekeken naar een oude bekende en wel UNIX. Onderling communiceert het ook allemaal perfect en de SW is redelijk stabiel en de kwaliteit en betrouwbaarheid van het produkt is bovengemiddeld.

Ze ontwikkelen zelf vooral produkten en SW en wat minder HW, voor een scherm, camera processor etc. zijn ze afhankelijk van toeleveranciers waar grappig genoeg Samsung, waar ze nog steeds in een patent strijd mee gewikkeld zijn een hele belangrijke is.

Toch is Apple nu veel terrein aan het verliezen, niet meer innovatief, Android wordt groter en groter, hun CEO begint wat om zich heen te trappen met wat domme uitspraken, zie dit interview.
http://blogs.wsj.com/digits/2014/02/07/apple-still-a-growth-company-cook-says-in-journal-interview/

Het merk staat nog steeds als een huis en ze barsten vh geld (helaas niet meer vd ideeën), maar het huis begint steeds meer scheuren te vertonen.

foots
10 februari 2014, 03:01
Eindelijk het heeft lang geduurd voordat er hier wat mensen de bagger over Steve Jobs als dictatoriale rechtzaakstarter en visionaire dief neer durven te schrijven, maar veel Amerikaanser kun je niet gaan. Hij had beter met mijn ex kunnen trouwen, dan hadden ze elkaars interesses kunnen versterken.

Ook ik dacht een 1,5 jaar geleden laat ik voor marketing een I-pad 3 aanschaffen en letterlijk de enige toepassing waarvoor ik het prima kan gebruiken als ik 's morgens de krant wil lezen bij mijn ontbijt en als ik op de WC ga zitten. Want een presentatie maken werkt er niet op en om een presentatie te geven werkt toch veel beter op een fatsoenlijk groot scherm van een laptop of convertible tegenwoordig, om nog maar niet te spreken als je van je presentatie naar internet wat wil laten zien en visa versa wil gaan. Multitasking iets wat Unix al meer dan 30 jaar heeft werkt er niet op, tja

Ja ik hoor de fanclub al roepen over de stabiliteit, nou op www.telegraaf.nl crash dat single task system van IOS regelmatig en sinds versie 7 kan ik nog geen im meer beantwoorden zo traag.
Maar ik ga niet meer verder, want en ieder moet het zelf maar weten wat ze kopen, maar ik moet niets meer van Apple hebben, mooie designs dat wel, goede kwaliteit tegen een enorme prijs maar technisch belemmert het je alle digitale vrijheid van een gewone computer, ik wil het echt niet meer hebben.

Goede alternatieven voor vrijdenkende mensen:

GSM
Jaiyu G5 advanced een prachtige (look-a-like) gsm uit China, maar met dual sim, verwisselbare accu in 2 capaciteiten, 2 GB intern, 32 GB. opslag, 4,5 inch IPS screen met hoge resolutie, gewone micro USB, betere front and back camera, uiteraard blokkeert hij geen Flash websites en gemaakt van roestvrijstaal inclusief de body. Zoek op youtube maar eens de video's op waar ze met de GSM noten kraken of met een mes over het gorilla glas snijden. Betere kwaliteit dan Apple, veel meer mogelijkheden en dat voor geen 300 euro. en dus geen 700 euro. Voor Apple addicts ik geef niet op 4G, veel te duur qwa abbo, maar ja dat heeft deze Jaiyu niet.
En een reserve accu kun je dus zelf kopen en kiezen uit 2000 of 3000 mah. De 2000 mah gaat bij mij al min 3 dagen mee. Uit mijn hoofd is de 2000 mah 8 euro en de 3000 mah 13 euro. Zoek het zelf maar op via www.antelife.com of www.aliexpress.com of www.pandawill.com of www.banggood.com.

Geef je niet om de RVS kwaliteit en het design, koop de G4 en houd nog 100 euro in je zak voor een entree en een half uurtje kameren. Keuze zat ook als je nog betere specs wil de Jaiyu S1 of voor gewone specs stond er pas een gsm voor 36 euro van Jaiyu op www.tweakers.net. Die chinezen houd je echt niet meer tegen met deze prijzen en dat weten de Samsungs en Apple's van deze wereld ook wel daarom koop je ze alleen in koppel verkoop en zullen alle NL provider alle Dual sim telefoons zo veel mogelijk blokkeren, tja ik begrijp hun wel, maar de consument niet echt.

Tablet
De door Big genoemde Nexus 7 of 10 bv.Hoe groter hoe beter als je in de leesbrilleeftijd begint te komen. Wil je alleen een tablet kijk bij bovengenoemde chinezen maar eens naar Ainol die maken ook fantastisch mooi kwaliteitspul voor minder dan 200 euro, met Andriod kwaliteitstblets gooien ze je daar letterlijk dood.
Maar nog vele malen functioneler is een Asus Transformer book T100 of Hp slatebook x2. Heerlijk windows draaien, inclusief office bij een T100 met toetsenbord en USB poorten en uitbreidbaar geheugen etc. voor de luttele 349,- euro. Wil je windows en Android dan nog even wachten op de TD300 van Asus zal ongetwijfeld ook veel voordeliger zijn dan een de nieuwe Apple 12 inch en dan heb je geen toetsenbord, gen USB geen verwisselbare accu, geen vrijheid, maar je fantastische datagevangenis dat ze IOS 7 hebben genoemd.

Zo dat is er uit.

Groet, Foots

Goedemorgenallemaal
10 februari 2014, 08:57
Overal waar je kijkt duikt de naam asus steeds vaker op. Of het nu met de memopad HD7 van mij is, of mijne laptop (ook al ja), de transformerbooks, leuke dingen, of als fabrikant van de google nexus.

MichelJ
5 maart 2014, 20:53
Beveiligingsonderzoekers hebben een nepversie van Netflix aangetroffen op nieuwe telefoons. De schadelijke app lijkt te zijn geïnstalleerd voordat het apparaat in handen van een klant kwam.

Het incident kwam aan het licht toen een klant van Marble Security klaagde dat de Netflix-app werd opgemerkt als kwaadaardig, meldt PC World (http://www.pcworld.com/article/2104760/preinstalled-malware-turns-up-on-new-phones.html).
Uit een analyse bleek dat de nep-app creditcardgegevens en wachtwoorden naar een Russische server stuurde. Uit onderzoek bleek vervolgens dat de kwaadaardige app ook op andere Android-apparaten stond.

De app werd aangetroffen op tablets en telefoons van Samsung, Motorola, Asus en LG. David Jevans, oprichter van Marble Security, zegt te denken dat ergens in de productieketen een applicatiebundel is geïnstalleerd die niet is gecontroleerd.
Samsung zegt in een reactie dat de fabrikant en de Amerikaanse providers waar het bedrijf mee samenwerkt niet verantwoordelijk zijn voor het probleem. Netflix heeft niet op het bericht gereageerd.

http://www.nu.nl/tech/3718462/malware-aangetroffen-nieuwe-smartphones-en-tablets.html

Oppassen dus met Android-apparaatjes! :hammer:

Big30
5 maart 2014, 21:14
Gebruikers van OS X lopen net als iOS 7 gebruikers het risico dat hun gegevens tijdens het internetten worden onderschept door kwaadwillenden. Het in iOS ontdekte veiligheidslek blijkt zich ook voor te doen in het besturingssysteem van Apple’s notebook en desktop computers.

Apple gaf vorige week een softwareupdate uit voor bezitters van een iPhone, iPad en iPod die gebruikers moet beschermen tegen aanvallen. Apple heeft echter nog geen softwarepleister gereed voor bezitters van een laptop of desktop van de fabrikant. Apple raadt hen aan voorzichtig te zijn tijdens het online browsen.

Het veiligheidsprobleem werd als eerst ontdekt in Apple’s mobiele besturingssysteem iOS 7. Het lek heeft te maken met de manier waarop veilige verbindingen worden gemaakt tussen Apple’s Safari browser en websites van onder andere banken en sociale media. Deze websites zijn voorzien van een digitaal veiligheidscertificaat waardoor een beveiligde verbinding plaats kan vinden tussen de computer van de gebruiker en de website. Door een fout in de code van Apple’s iOS en OS X besturingssystemen werden de veiligheidscertificaten echter niet op de juiste manier gecontroleerd. Hierdoor zouden hackers een website kunnen namaken en de data kunnen stelen alvorens de gebruiker naar de echte site door te sturen.
Ach Android is intrinsiek gewoon veeeeeeeeeel veiliger dan Apple iOS of OS X. Momenteel zou ik een negatief gebruik advies geven voor alle Apple apparatuur en als pleister kunnen Apple gebruikers maar beter overschakelen naar betrouwbare en veel stabielere en veiligere Android of Windows apparaten :biggrin:.

Sjeufke
5 maart 2014, 21:18
uhhhhhummmmm, we hoeven het over Android en Apple niet met elkaar eens te zijn natuurlijk.....:cool:
Als we met beide systemen maar mooie verhalen kunnen schrijven en geen virus (SOA) oplopen in een club :biggrin:

Eppelgek KT

MichelJ
5 maart 2014, 21:55
uhhhhhummmmm, we hoeven het over Android en Apple niet met elkaar eens te zijn natuurlijk.....:cool:

Natuurlijk moet je iOS niet vergelijken met een gatenkaas als Android :wand:

foots
11 augustus 2014, 19:52
Ik heb mijn Apple Ipad 3 verkocht om wat vechtende kinderen blij te maken, want die hadden maar 1 Apple I-pad.
Met de "klant" nog in huis een Asus transformer book T200 gekocht, heerlijk wat een mogelijkheden, wat een vrijheid en een genot.
Ik had nog een harddisk liggen, die kon ik gelijk in het toetsenbord dock monteren met 5 schroefjes.

Rest me te zeggen dat ik de I-pad de ideale tablet vond om op de WC te zitten.

Groet, Foots