Volledige versie bekijken : Top Icegear: Auto geleuter
krukar
25 juli 2013, 18:40
Comfortabele manier is ook subjectief natuurlijk. Ik houd van auto's en wil de motor horen brullen als ik het gas in trap. Ik wil een auto waar je voelt dat je rijd en waar je al die pk's nuttig toepast. In die luxe bakken van 1500kg rijd ik minder lekker dan in mijn 1.8 sport edition coupe uit 2000 :)
Een 6.0L V12 in een Mercedes wil anders best brullen hoor :) Heel stil stationair, maar echt een beest als je hem open trekt!
Maar snap wel wat je zegt. Het zijn niet echt auto voor gooi en smijt werk, maar de comfort en luxe (en vermogen als ze het hebben) van een S klasse is toch wel iets speciaals :)
krukar
25 juli 2013, 20:14
Denk dat er weinig beren zijn die een SL65 rijden / kunnen betalen :D Maar je hebt wel een goed punt inderdaad.
LittleJoe
25 juli 2013, 20:17
Nu een 5.7 Hemi V8 is anders ook niet mis, en brullen als een tijger kan die ook, zijn verbruik bij hoge snelheden moet je er dan ook maar bijnemen.
krukar
25 juli 2013, 20:21
Nu een 5.7 Hemi V8 is anders ook niet mis, en brullen als een tijger kan die ook, zijn verbruik bij hoge snelheden moet je er dan ook maar bijnemen.
Dodge :mad_6:
Dat zijn toch geen auto's man!
LittleJoe
25 juli 2013, 20:27
de dodge challenger en de dodge charger zouden je anders verbazen. En de Ram ook al weegt die dan net iets meer dan 1500kg
Anders mot je eens naar Hechtel (B) rijden, daar is een meid (roodharig) die een charger heeft, ik garandeer je dat die een porche met rode kaken achter haar laat.
Jansen
25 juli 2013, 20:35
Wat doe je als je het weekend thuis bent ? Dat was toch de vraag !
Gewoon mijn vrouw enkele malen pakken.
krukar
25 juli 2013, 20:35
de dodge challenger en de dodge charger zouden je anders verbazen. En de Ram ook al weegt die dan net iets meer dan 1500kg
Anders mot je eens naar Hechtel (B) rijden, daar is een meid (roodharig) die een charger heeft, ik garandeer je dat die een porche met rode kaken achter haar laat.
:eek:
Je weet hoop ik dat de Porsche 911 Turbo S de 5de snelst accelererende auto is die op de openbare weg mag rijden met 2.7 seconden tot de 100. De eerste Dodge die daar überhaupt in de buurt komt is een Viper SRT-10 met 3.4 seconden.
Ook qua topsnelheden komt Dodge niet eens in de buurt van Porsche :D
Dodge die "een Porsche met rode kaken achter laat" komt alleen voor in de dromen van Dodge bouwers :D
Buiten dat vind ik zelf Dodge gewoon onmogelijk lelijke auto's maken, maar dat is ieder z'n smaak, top 10 lijstje snelst accelererende auto's die op de weg mogen voor de volledigheid:
2.3 Ariel Atom V8 2010 2.3 2.3
2.46 Bugatti Veyron 16.4 Super Sport 2012 2.46[1]
2.47 Saleen S7 Twin Turbo 2006 2.47[2] 2.8
2.7 Hennessey Venom GT 2012 2.7 2.7[3]
2.7 Porsche 911 Turbo S 2011 2.7[4] 3.1[5]
2.8 Nissan GT-R R35 2013 2.7 2.9[6]
2.8 SSC Ultimate Aero TT 2010 2.7
2.9 Lamborghini Aventador 2012 2.9 2.9[7]
3.2 Lamborghini Murciélago LP 670–4 SuperVeloce 2009 2.8[8]
2.8 Rimac Concept One 2013 2.8[9]
Begint wel in een autotopic te veranderen zo trouwens :D
Edit: voor de grap nog eens opgezocht, een Dodge Charger RT zit op 5.8 seconden 0-100, komt niet in eens in de top 250 daarmee :)
BefBeer
25 juli 2013, 20:40
Valt op dat in dit lijstje maar 1 Porsche voorkomt en geen enkel Ferrari!:baby2:
Befbeer
krukar
25 juli 2013, 20:42
Valt op dat in dit lijstje maar 1 Porsche voorkomt en geen enkel Ferrari!:baby2:
Befbeer
Tja, Ferrari bouwt teveel auto's die niet de openbare weg op mogen zonder aanpassingen... snelste die op de weg mag is nog steeds een 458 uit 2010, 3.1s 0-100
LittleJoe
25 juli 2013, 20:44
Zoals ik al zeg, rij er eens naar toe en bekijkt dat opgefokte beestje maar eens goed onder de motorkap. Cijfertjes van fabriekkanten zeggen niet alles en ik geloofde het ook niet. Tot ik er eens bij was hoe ze die porche achter zich liet. Da bakske is echt niet normaal. Bovendien, niet voor niets dat de police in de State die wagen het meest gebruiken.
krukar
25 juli 2013, 20:47
Geloof wel dat het een rappe auto is hoor, maar dat ie een Porsche 911 wegtrekt is gewoon dikke onzin, die Porsche zit gewoon 2 keer zo snel op de 100 en 4,5 keer zo snel op de 200 km/h
Bovenstaand zijn overigens geverifieerde laptijden, geen fabriekstijden :)
http://fastestlaps.com/cars/dodge_charger_rt.html
http://www.caranddriver.com/reviews/2011-porsche-911-turbo-s-review
Mijn originele comment doelde er overigens ook meer op dat ik Dodge gewoon belachelijk lelijke bakken vind maken :) Zou er nog niet dood in gevonden willen worden.
LittleJoe
25 juli 2013, 20:51
Dat kan best zijn, maar daarom kost die ook maar 1/4 van die porche.
Bovendien ik rij toch liever met een Ram ;)
krukar
25 juli 2013, 20:56
Vindt je dat serieus een mooie auto ja? :biggrin:
http://carsfolia.com/data_images/models/dodge-ram-1500/dodge-ram-1500-01.jpg
Dit is wat in mijn ogen een mooie auto is:
http://gtr-rijden.nl/wp-content/uploads/2012/10/Nissan-GT-R.jpg
LittleJoe
25 juli 2013, 21:18
Voor mij is alleen interessant als ik de btw 100% kan terug vorderen en de auto + alle onkosten 100% kan inbrengen, daar voldoet die Ram 100% aan, lol
Werk graag voor mezelf en niet voor de staat, hahaha
Badslippers
25 juli 2013, 21:18
Deze ! ! !
4720
krukar
25 juli 2013, 21:23
Koenigsegg CCR.. Was ooit eventjes de snelste openbare-weg auto.
Blijft wel een bijzonder merk dat :)
Badslippers
25 juli 2013, 21:48
Koenigsegg CCR
Ik heb helemaal niks met auto's. Als ze maar rijden en er 2 kratten bier achterin kunnen dan ben ik tevreden. Die Koenigsegg zag ik ooit in Monaco rijden toen ik op vakantie was. Hoewel daar wel meer snel spul rond rijdt viel mijn bek open toen ik die bolide zag staan. Wist toen nog niet dat het een Koenigsegg was. Wat een auto ! ! ! Zou daar een bak bier in de kofferruimte passen?
Trouwens, als je in "Kaarst" langs de "Ikea" rechtdoor rijdt kom je bij een tankstation. Daar staat vaker een witte Nissan Skyline. Ook een gave bak. Effe plaatje zoeken.
Hier.
4721
krukar
25 juli 2013, 21:52
Nope in die CCR past geen krat bier in de achterbak, die heeft namelijk geen achterbak :) Motor ligt achterin.
Dat oudere model skyline is inderdaad een prachtbak, jammer dat ze het nieuwe model skyline zo vernacheld hebben bij Nissan!
Denk dat er weinig beren zijn die een SL65 rijden / kunnen betalen :D Maar je hebt wel een goed punt inderdaad.
Nee idd. Maar had het stiekem gewoon over een SEL600 hoor. Een W140 is nog betaalbaar zolang je er niet te veel km mee maakt :)
Het fijne aan de grotere motortjes is dat je sprint tussen hogere snelheden ook nog rap gaat en dat mis ik vaak een beetje bij 4 pitters.
Rij nu een V6je en merk dat ook op de autobahn. Tussen 100-150km rijdt iedereen nog wel redelijk vrolijk met je mee, daarboven verdwijnen de meeste toch snel in je achter uitkijk spiegel. Niet omdat ze de piek niet halen, maar sprint 160-200 km duurt soms gewoon een paar km.
Als het gaat om design, uitstraling, eigenzinnigheid, hoe cool een car is zijn er tegenwoordig weinig auto's die me kunnen bekoren, dat geldt bepaalt niet voor onderstaande auto's:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/34/Alfa_Romeo_2000_GTV_Bertone_red_vr.jpg
http://dev.hatchheaven.com/wp-content/uploads/2011/05/bmw_2002_touring_Tii_74_04-880x660.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v85/Sobels/IMAG0108.jpg
http://www.blogcdn.com/www.luxist.com/media/2009/03/lamborghini-miura-1.jpg
Afgezien van de lambo allemaal auto's waar je ook in het hedendaagse verkeer nog goed mee kunt rijden, al zul je de alpine ook alleen voor zondagse tochtjes gebruiken daar issie te mooi en zeldzaam voor.
Hedendaagse auto's roepen bij mij maar weinig emoties op muv natuurlijk van een rijtje super sport cars. Met een Audi S8 of BMW M5 is ook weinig mis maar echt spannend vind ik die ook niet.
De eerste versie van de Subaru Imprezza (blaue met die gouden velgen) had ook wel iets bruuts, de huidige versie vind ik niets om over de Nissan Skyline maar te zwijgen wat een gedrocht zeg, nog lelijker dan de Fiat Multipla!
Verder wil ik nog opmerken dat een Mercedes een auto is voor kermisvolk en zigeuners, dat Duitsers redelijk degelijke maar volstrekt saaie en overgewaardeerde middenklassers maken, alleen Italianen mooie auto's kunnen maken (uitzondering zie de Multipla daar gelaten en als een auto mooi is die niet uit I komt is het vaak Italian design!), dat de mooiste motor ooit gemaakt het klassieke Alfa V6 blok is veel mooier en beter dan het saaie BMW 6-cyl lijn blok!
Verder vind ik dat er een importverbod moet komen voor de merken Nissan en daihatsu omdat ze te lelijke auto's maken die een gevaar voor de verkeersveiligheid vormen. Geldt ook voor de GT-R.
krukar
27 juli 2013, 08:15
Smaken verschillen :d. Ik vind italiaanse auto's juist vaak over-the-top design en vind duitse en japanse autos over het algemeen veel mooier.
Alfa was ooit een mooi merk, nu worden hun blokken gemaakt door afchrysler en lancia en maken ze lelijke autos die alleen maar problemen hebben.
Denk dat iedereen het er wel over eens is dat fransen geen mooie autos kunnen bouwen, met name renault en peugeot presteren het keer op keer om een nog lelijkere afgrijsbak te produceren. De enige peugeot die er nog enigszins mee door kan is die nieuwe 508 oid, die is compleet gekopieerd van een passat kwa design.
Natuurlijk worden er tegenwoordig nog wel mooie auto's gemaakt, dan moet je weer bij Alfa zijn met het ultieme design statement en stijl icoon namelijk de AR 4c. Zo iets moois kwa design en techniek dat kan alleen maar Alfa Romeo maken:
4728
Super vet en rete cool!