Volledige versie bekijken : Sms'en tijdens het autorijden geen probleem? Kijk dan eens deze docu
bergm550
9 augustus 2013, 23:36
http://mobiel.nrc.nl/nieuws/2013/08/09/kijken-smsen-tijdens-het-autorijden-kan-wachten/
Goedemorgenallemaal
10 augustus 2013, 09:31
Dan moet je deze maar eens zien.
(tenzij je gevoelig bent)
Met het onderstaande filmpje heb ik al eens het humeur van een paar mensen waarvan ik weet dat ze tijdens rijden sms-en (of erger) danig verstoord, ook op dit forum. Normaal zeg ik "hou het humeur hoog"maar soms moet het anders.
http://www.youtube.com/watch?v=9krX9fHAfHM
PS het filmpje was ook goed genoeg om een stuk of 18 lompe boerebranweerjongens op een oefenavond even een paar keer te laten slikken.
Goedemorgenallemaal
10 augustus 2013, 11:30
Ohja, de nachtmerrie van iedere rustig rijdende verantwoordelijke automobilist, de SMS-ende (of SMS lezende) jeugdige fietser, samen met het zonder licht of met 3,4, 5 of meer naast elkaar rijden, hoewel ook vaak in combinatie met elkaar.
Dat het SMS-en op de fiets nog net verboden is snap ik geen hol van. Maar goed sinds een paar dagen kun je met wazzap op gesproken boodschappen achter laten, een beetje als voicemail maar dan ten koste van geheugencapaciteit. Ik heb stille hoop dat dat het sms-en op de fiets zal verdringen.
Piet Plezier
10 augustus 2013, 12:13
Ik sms en whatsapp ook altijd onder het rijden met dvp's.
Nibor76
10 augustus 2013, 12:25
Ik kon vroeger 'blind' sms'en wist precies waar de knopjes zaten en hoeveel keer ik hem in moest drukken voor een letter.
Nu lukt dat niet met een slimfone, je hebt geen feeling meer van een knopje en je moet steeds kijken.
bergm550
10 augustus 2013, 12:28
Ohja, de nachtmerrie van iedere rustig rijdende verantwoordelijke automobilist, de SMS-ende (of SMS lezende) jeugdige fietser, samen met het zonder licht of met 3,4, 5 of meer naast elkaar rijden, hoewel ook vaak in combinatie met elkaar.
Dat het SMS-en op de fiets nog net verboden is snap ik geen hol van. Maar goed sinds een paar dagen kun je met wazzap op gesproken boodschappen achter laten, een beetje als voicemail maar dan ten koste van geheugencapaciteit. Ik heb stille hoop dat dat het sms-en op de fiets zal verdringen.
SMS'en doet de jeugd niet meer geloof ik. Ze chatten via Facebook Messenger of Whatsapp. Maar inderdaad bellen en chatten moet je ook niet op de fiets doen. Dat is levensgevaarlijk. Fietsers zijn vaak niet de beste deelnemers aan het verkeer. Ik doe zelf alles met de fiets, maar ook ik erger me dood aan fietsers in het verkeer. Eigenlijk is het ook het veiligste, als je een helm draagt. Maar dat gaat me nu net een stap te ver, ook al weet ik dat het gewoon veel veiliger is.
Goedemorgenallemaal
10 augustus 2013, 15:06
SMS'en doet de jeugd niet meer geloof ik. Ze chatten via Facebook Messenger of Whatsapp. Nou ja ze zitten dan in ieder geval naar het scherm te kijken en hebben beide handen aan dat ding.
Picasso 1
10 augustus 2013, 15:26
Ze moeten maar snel de maximumsnelheid verhogen; met de huidige slakkevaart behoeft het rijden niet onze volle concentratie en door de ontstane ruimte voor afleiding krijg je ongelukken.
Piet Plezier
10 augustus 2013, 15:56
Zelfs als ik op de kamer ben dan sms en whattsapp ik nog.
Snor
10 augustus 2013, 17:40
Ze moeten maar snel de maximumsnelheid verhogen; met de huidige slakkevaart behoeft het rijden niet onze volle concentratie en door de ontstane ruimte voor afleiding krijg je ongelukken.
Ik ben voor de slakkevaart (want fietser en voetganger en CO2- en fijnstofinademer), maar ik vind je reactie wel heel origineel.
Goedemorgenallemaal
10 augustus 2013, 23:38
Helaas geldt voor de overgote meerderheid dat een hogere snelheid niet gepaard gaat met meer aandacht voor de weg.
Het algemene gevoel is toch dat "als ik het met 120 km/u kan, kan ik het ook met 130, of 140, of 150, etc. etc."
Hogere snelhed vereist hogere concentratie maar leheeft dat zeker niet vanzelfsprekend tot gevolg.