PDA

Volledige versie bekijken : Beren met hooikoorts



bergm550
14 augustus 2013, 08:44
Dit bericht is bedoeld voor beren met hooikoorts. Wellicht heb je wat aan de onderstaande informatie.

Ik heb zelf ook hooikoorts en ben allergisch voor graspollen en bomen. In de zomer had ik altijd enorme last van tranende ogen, niesbuien, spieren die pijn doen en ik voelde me beroerd. Als ik een uurtje ging fietsen en na het fietsen thuiskwam, dan had ik vervolgens 4 uur nodig om weer bij te komen door de hooikoorts.

Ik gebruikte Otrivin van de Etos, maar dat hielp niet echt, totdat mijn huisarts met Xyzal en Rhinocort kwam aanzetten. Xyzal zijn pilletjes en bevatten de stof Levocetirizine en Rhinocort is een neusspray met de stof Budesonide. Een pilletje per dag en dagelijks twee sprays in ieder neusgat en mijn hooikoorts was weg.

Ik gebruik het nu al sinds 2009 en het werkt nog altijd prima. Ik kan in een bos lopen vol met pollen en ik heb geen last van mijn hooikoorts. En ook de tuin van GT is geen gevaren zone meer. Het heeft mijn leven echt een gelukkige draai gegeven. Hier zijn de links met informatie over Levocetirizine en Budesonide:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levocetirizine
http://nl.wikipedia.org/wiki/Budesonide

Ze zijn alleen op recept verkrijgbaar bij de apotheek. Hopelijk kunnen deze medicijnen ook andere beren helpen, maar dat moet je eerst even met je huisarts bespreken.

BefBeer
14 augustus 2013, 11:25
Fijn dat de medicijnen werken maar je weet dat er ook bijwerkingen zijn (nu of later).
Mij heeft oor-acupunctuur flink geholpen en ik heb zelden een nies meer!
Dus eigenlijk gewoon 1e keus omdat er geen bijwerkingen kunnen zijn.

BefBeer

Badslippers
14 augustus 2013, 12:12
Als kind had ik erg veel last van die klachten. Toen ik een jaar of 20 was heb ik een zeer intensieve desensibilisatiekuur gevolgd die zo'n 2,5 jaar duurde (http://nl.wikipedia.org/wiki/Desensibilisatie). Ik was er daarna wel voorgoed vanaf en tot op de dag van vandaag werkt deze nog steeds perfect.

Piet Plezier
14 augustus 2013, 15:12
Bergm550 dat je niet nog een paar topics met onzin meer opent.
Beren met rugpijn
Beren met hoofdpijn
Beren met niersteen
Beren met hartklachten
Beren met nek klachten
Beren met versleten knieen
Beren met versleten heupen
Beren met gordelroos
Beren met kalk nagels
Beren met haar uitval
Beren met roos
Beren met overbeharing
Beren met waterhoofd
Beren met flaporen
Beren met zweetvoeten
Beren met leverklachten van het bier zoals ikzelf
Beren met dikke buiken
Beren met grote voeten
Beren met darm klachten
Beren met gehoor klachten
Beren met reuk klachten

En zo kan ik nog wel ff doorgaan,laten we het gewoon over clubs dvp's wandelen soa's en weet ik al niet meer wat met sex te maken heeft hehbben.
Je kunt ook een nieuw forum beginnen voor al die onzin.

Sphinx
14 augustus 2013, 17:07
Ik gebruikte Otrivin van de Etos, maar dat hielp niet echt, totdat mijn huisarts met Xyzal en Rhinocort kwam aanzetten. Xyzal zijn pilletjes en bevatten de stof Levocetirizine en Rhinocort is een neusspray met de stof Budesonide. Een pilletje per dag en dagelijks twee sprays in ieder neusgat en mijn hooikoorts was weg.

Ken ik. Deze racebeer kreeg die rommel ook op recept. Pillen hielpen helaas niet veel (was na twee uur al uitgewerkt) en van die neusspray werden de niesaanvallen nog erger. Ik slik nu al een paar jaar loratadine-pillen en dat werkt goed. Wel een saillaint detail, deze racebeer heeft in Nederland veel last van hooikoorts, maar in Duitsland veel minder en in Oostenrijk heb ik zelfs helegaar geen medicijnen hoeven te slikken. Volgens mn huisarts is het zo dat de concentratie fijnstof in de lucht ook bij kan dragen aan verergering van de sympthomen.