pcenter
19 augustus 2013, 00:04
Ken alleen maar beter worden, veel slechter kon al meer. Misschien een idee voor een nieuw topic, het management van de club. Als je ziet hoe het met bijvoorbeeld deze club is gegaan van goed naar slecht naar ietsje beter naar heel slecht en naar dicht. Kijk ook naar de Fun garden en zo zijn er ook wisselende recensies van PT Dorsten. Naast de dames speelt ook het management een belangrijke zoniet doorslaggevende rol. Denk hier maar eens over na, ga ik ook doen. Consistent prijsbeleid ) Alina groot vraagteken, structuur en visie en een duidelijke keuze daar ontbreekt het nog wel eens aan. Ook aan innovatie en vernieuwing doet men soms te weinig of niets. Gaarne nieuw topic.
Piet Plezier
19 augustus 2013, 10:41
Volgens mijn info is Alina niet gesloten,bel maar eens daar naar toe.
krukar
19 augustus 2013, 19:16
Inderdaad, Alina dicht?? Heb jij info die wij niet hebben?
FG is dicht vanwege een mensenhandel iets, http://www.rp-online.de/niederrhein-nord/emmerich/nachrichten/der-fun-garden-meldet-insolvenz-an-1.3530927
Schneewitcchen opent in september overigens weer onder nieuwe leiding, 1 september is de heropeningsparty :)
Waarom je Dorsten aanhaalt is mij ook onduidelijk, op het moment één van de beter lopende PT's qua bezoekersaantallen, het oude damesteam is om verschillende redenen uitgevlogen maar de dames die er voor terug zijn gekomen zijn prima.
pcenter
19 augustus 2013, 23:30
Goedenavond, Alina is niet dicht, vooralsnog niet, naar mijn weten, maar je kan wel enige opmerkingen hebben over het prijsbeleid daar, en dat bedoelde ik, het wisselt ongeveer met de week cq dag. Het geeft mij geen sterke indruk. en geen uitstraling van een consistent (prijs)beleid. Ik vind dat niet getuigen van goed management, en heb daar mijn bedenkingen bij. Net zo als ik vind dat Alina meer moet innoveren met een duur woord. Goede tuinmeubels buiten, 's-avond vuurkorfje, BBQ-avondje organiseren van mij part, meer met de tuin doen, uitgebreider buffetje, evt drankjes in de tuin etc. De ambiente begint een rol te spelen, daar de prijs nu niet meer (zo) onderscheidend is.
Wat ik wilde stellen is dat het management / en het managen van een club een grote invloed heeft op het al dan niet succesvol zijn en blijven.
Bepaalde clubs doen het goed.
Zie PTXanten, wat je ook van PTXanten vind, het is en blijft zover ik kan beoordelen een succesvolle tent. In ieder geval een die investeert in een nieuwe locatie. Dit ondanks de crisis en de straffe concurrentie. Daar zijn plat gezegd gewoon duiten voor nodig. Het management van PTX heeft dus een bewuste keuze en investering gedaan en houden vast aan een concept. Ze melken de tent en het concept niet uit om vervolgens de boel te laten verslonzen. Er zit toch structuur en een bepaalde lange termijn visie achter.
Schneewitchen is in mijn ogen een voorbeeld van het uitmelken en verslonzen van het concept. Een goede locatie, veel parkeerruimte, een best wel geoutilleerd pand (sauna, jacuzzi, kino, bar etc etc) . Ook een plus, dichtbij NL. Deze tent liep in het begin best goed, goede (bekende) dames, positieve recensies, reuring in de tent. Langzaam is de tent afgegleden tot iets dat wel dicht moest gaan. Ik weet zo ook niet wat er precies is misgegaan, maar het staat vast dat Schneewitchen de laatste tijd gewoon is achteruitgegaan en het management dit niet heeft kunnen keren, anders gezegd dit hebben laten gebeuren.
FunGarden is in mijn ogen niet alleen dichtgegaan als gevolg van. Deze zaak speelt al een tijdje, en na de arrestaties is de FG nog een geruime periode gewoon open geweest. Volgens mij onder nieuwe leiding, moet haast wel de oude zat vast. Bij FG was bijvoorbeeld het gelazer, lees onduidelijkheid over de vrijkaartjes van het YBF. Wel geldig, niet geldig, onduidelijke communicatie naar het forum en klanten, dus niet optimale leiding. Zij moeten het belang van dit en ander forums inzien, onderschatting? Al met al dragen dit soort zaken wel bij aan, en zijn vaak een signaal. Als men dit soort relatief eenvoudige zaken laat sudderen, doet men dat ook met andere zaken. Ik meen me nog zaken van het forum te herinneren van jacuzzi niet aan, en leeg , gevuld met stoelkussens, sauna uit, projector kino kapot. Op zich was FG best wel goed maar waar is het ook fout gegaan.
Met PTDorsten, heb je misschien best wel gelijk, ben er een tijd niet geweest, maar een tijdlang, waren de recensies en reacties minder. Is dus niet constant geweest. Wat is er goed en wat is er fout gegaan.
Ik wilde in het algemeen stellen dat het functioneren en de kracht van de dagelijkse leiding een grote rol speelt. Dit natuurlijk naast de dames. Goede leiding en een slecht product werkt niet maar een goed product met een slechte leiding werkt op termijn ook niet.
Weten jullie nog voorbeelden van goed en fout en waarom juist goed en fout. En waarom bestaan sommige clubs al vele jaren, en gaan sommige dicht of krijgen een nieuw jasje (naam) Schneewitchen was volgens mij toch eerst PTViersen toch, en nu weer andere leiding, of ben ik abuis, dan is er toch iets niet goed gegaan.
Wat is volgens jullie belangrijk bij het managen van een club?
Er zijn zaken welke men als management kan beïnvloeden, niet het weer en de crisis, maar wel andere zaken, welke een rol spelen bij het succes van een club.