PDA

Volledige versie bekijken : Steden info NL

bergm550
24 augustus 2013, 17:55
Wat doe je als je op zaterdag niet in GT bent? Juist je gaat naar Zwolle. Ik had geen zin om thuis te blijven. Ik wilde er uit en Zwolle werd de bestemming. Een beetje op Google Maps gekeken en toen de keuze gemaakt. Daar ik een provinciaal uit Haarlem ben, heb ik natuurlijk ook mijn paspoort meegenomen.
Ik zit nu in de McDonald's aan de Grote Markt een McChicken Menu te nuttigen. Hierna ga ik even met mijn OV-fiets de omgeving verkennen.

Er zijn mooie bossen bij Hattem. Wat meteen al opviel, is hoe mooi de meiden hier zijn. Stuk voor stuk model typen, ze zouden zo in GT terecht kunnen. Het is mooi weer en 23 graden. Voor de cultuurliefhebbers onder ons, ik had gelezen op het internet dat er in Zwolle ook een drie-sterren restaurant zit, genaamd De Librije. Maar daar ik het 3-sterren voedsel uit GT al gewend ben, hoef ik daar niet te gaan eten.

Ik wens iedereen, die nu in een saunaclub zit, een heerlijke avond.

Pistol Pete
24 augustus 2013, 19:49
Mocht je toch een onbedwingbare lust naar sex krijgen als je tussen de hertjes en konijnen fietst in het vechtdal tussen zwolle en Ommen is Landhuis Surprise een kilometer of 12 van Zwolle een goede optie. Heel vroeger kwam ik daar wel eens, het schijnt nog steeds goed te zijn. Zwolle zelf heeft niet veel (meer) te bieden. Wip es in is al jaren dicht, een jaar of acht geleden volgde ik het advies in de naam van deze sexclub regelmatig op. Er waren daar regelmatig pistolmeisjes, maar natuurlijk met voor Duitse maatstaven matige service, zoals ik achteraf weet. Veel plezier tussen de zwolse deernen. :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Picasso 1
24 augustus 2013, 20:04
Onderschrift "zeer ervaren ijsbeer" kan bij deze veranderd worden in "tweety". :rofl:
Veel plezier in Zwolle, bergmans.

Big30
24 augustus 2013, 20:25
Heerlijk he free WiFi at the mac:). Viel spass nog, je had kaartjes voor PEC moeten regelen!

Zwolle is bepaald niet de meest opwindende stad in nl, zeker met het weer van vandaag zou Groningen een wat betere maar ook verdere keuze zijn geweest.

vrije jongen
24 augustus 2013, 20:42
Heerlijk he free WiFi at the mac:). Viel spass nog, je had kaartjes voor PEC moeten regelen!

Big toch, ken je leden... Bergmans haat voetbal;). Maar Zwolle op een zaterdagavond kan best leuk zijn!

Big30
24 augustus 2013, 20:56
Big toch, ken je leden... Bergmans haat voetbal;). Maar Zwolle op een zaterdagavond kan best leuk zijn!
Ken Big30 ;), ik vraag niet zo maar wat hoor!
Groningen is een uurtje verder met de trein maar dan ben je dan ook in een echte stad, stad eigenlijk zoals men dat in Groningen zegt! Daar ga je naar Stad niet de Stad. Als je het hebt over mooie bezienswaardige steden in NL scoort Groningen hoog, Maastricht staat dan op #1 denk ik. Zwolle ergens op plaats 17 of 18. Niets tegen Zwolle hoor tkan altijd nog erger, ik bedoel in Meppel, Zoetermeer en Almere etc. wonen zo schijnt het ook mensen.

Willem2
24 augustus 2013, 22:57
http://www.youtube.com/watch?v=W65YNDz00cI

Pistol Pete
25 augustus 2013, 09:20
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?15385-Zwolle-minder-dollen-in-Zwolle

Piet Plezier
25 augustus 2013, 13:24
Nu geen saunaclub maar naar Grave, wij zitten hier op een terrras en kijken over de maas uit. Echt een mooie vestingstad Grave.

image.jpg (66,5 KB)

http://www.grave.nl/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grave_(plaats)

http://www.toerismegrave.nl/

Piet Plezier
25 augustus 2013, 13:48
image.jpg (96,9 KB)
image.jpg (48,4 KB)

de duisburg spesjalist
25 augustus 2013, 13:53
hadden ze in graven ma zo eros centrum als eros 26 in duisburg dan was ik er binnen 30 minuten :biggrin:

Piet Plezier
25 augustus 2013, 13:57
Dat was wel iets ja en ik in 10 minuten.maar dat geluk zullen wij wel nooit hebben spesjalist.

de duisburg spesjalist
25 augustus 2013, 14:10
nee dat geluk hebben we niet als ik kijk wat we hier in nl al kwijt geraak zijn aan prostitutie ik wordt er droevig van. de meeste roes lig voor mijn in het spijker leuke sessies gehad in de jaren 1993 tm 2006 daar zaten ook top wijven hoor. en eigenlijk net als Duisburg voor een ieder wat wils . in die tijd werkte ik voor de gemeente Arnhem en draaide daar een storingsdienst als je keek hoeveel autos er na 2 uur door het spijker reede het was er gewoon file. tegen over atilla had je dat kleine kroegje . mooi was die tijd :biggrin:

Piet Plezier
25 augustus 2013, 14:21
Daar ben ik ook veel geweest in het spijkerkwartier. En ook bij cafetaria Atilla met zijn lekkere pindasaus.

de duisburg spesjalist
25 augustus 2013, 14:31
en die soarma zaak alibaba was dat geloof ik mmm

phoenix
25 augustus 2013, 14:33
kunnen we deze topic vegen.......of kan iemand de hoeren van deze stad bespreken?:sleep:

Piet Plezier
25 augustus 2013, 14:44
en die soarma zaak alibaba was dat geloof ik mmm

Klopt ja die was super die shoarmaboer,met zijn lekkere knoflook saus.

Snor
25 augustus 2013, 15:32
Ik zie de humor er wel van in. :)

Goedemorgenallemaal
26 augustus 2013, 10:16
Niets tegen Zwolle hoor tkan altijd nog erger, ik bedoel in Meppel, Zoetermeer en Almere etc. wonen zo schijnt het ook mensen.
Zwolle heeft alleen de naam een beetje tegen, "Zwo-le"klinkt gewoon niet zo opwindend, verder geen onaardige stad maar het is het om de een of andere reden net niet. Beetje als Apeldoorn, je weet dat het min of meer de poort naar het fraaie oostelijke deel van het land is en en met die wetenschap in het achterhoofd valt het een beetje tegen, 'tis allemaal net niet oosten, net niet midden, net niet veluwe. Het zijn overgangssteden...

Meppel, Zoetermeer, Almere, goede kandidaten allemaal maar geen een plaats haalt het (hoewel ik natuurlijk (nog) niet overal geweest ben) bij die andere polderplaats. Dronten. Spreek het langzaam uit: Dron-ten. Nou, dan is alles meteen duidelijk.

Ik krijg net een lumineus idee, ik ga eens een rondreis maken langs alle saaie plaatsen van Nederland, lijkt me best boeiend om die te vergelijken.

888
26 augustus 2013, 17:12
Onder de peperbus werkt Vicky. Slanke dertiger van oost europese afkomst cup a. Redelijke service en geen klokkijker. Niet veel verder zit nachtclub Venus aan de kalverstraat. Daar heb ik geen recensie van. En in de wijk Holtenbroek werkt Paula. Ook Oost europees waar ik erg nieuwsgierig naar ben. Paula en Viky zie kinky

Verstuurd van mijn GT-I9105P met Tapatalk

Big30
26 augustus 2013, 20:32
Ik krijg net een lumineus idee, ik ga eens een rondreis maken langs alle saaie plaatsen van Nederland, lijkt me best boeiend om die te vergelijken.
Moet je daarvoor ver reizen of kun je dicht bij huis, misschien wel thuis blijven :)?

Picasso 1
26 augustus 2013, 21:39
De signalen liegen er niet om, Zwolle wordt de populairste stad van Nederland en PEC wordt kampioen. :smile2:

sofaking
26 augustus 2013, 21:56
Zwolle heeft alleen de naam een beetje tegen, "Zwo-le"klinkt gewoon niet zo opwindend, verder geen onaardige stad maar het is het om de een of andere reden net niet. Beetje als Apeldoorn, je weet dat het min of meer de poort naar het fraaie oostelijke deel van het land is en en met die wetenschap in het achterhoofd valt het een beetje tegen, 'tis allemaal net niet oosten, net niet midden, net niet veluwe. Het zijn overgangssteden...

Meppel, Zoetermeer, Almere, goede kandidaten allemaal maar geen een plaats haalt het (hoewel ik natuurlijk (nog) niet overal geweest ben) bij die andere polderplaats. Dronten. Spreek het langzaam uit: Dron-ten. Nou, dan is alles meteen duidelijk.

Net zoals er geen saaie nummers bestaan, kunnen er ook geen saaie plaatsen bestaan. Hetzelfde wiskundig bewijs kan daarvoor gebruikt worden.
Als er saaie plaatsen zouden bestaan dan zou één de saaiste van allemaal zijn. Dat feit maakt die plaats dan weer interessant. Door die te elimineren zou een andere de saaiste moeten worden. En zo voort. Daarmee is bewezen dat er geen saaie plaatsen kunnen bestaan.

Goedemorgenallemaal
27 augustus 2013, 10:04
Moet je daarvoor ver reizen of kun je dicht bij huis, misschien wel thuis blijven :)?
Dat valt wel mee, ik woon in het zuiden nietwaar?

Net zoals er geen saaie nummers bestaan, kunnen er ook geen saaie plaatsen bestaan. Hetzelfde wiskundig bewijs kan daarvoor gebruikt worden.
Als er saaie plaatsen zouden bestaan dan zou één de saaiste van allemaal zijn. Dat feit maakt die plaats dan weer interessant. Door die te elimineren zou een andere de saaiste moeten worden. En zo voort. Daarmee is bewezen dat er geen saaie plaatsen kunnen bestaan.
Dat ben ik niet met je eens, Dronten zlef is zo saai dat zelfs de saaiheid ervan niet interessant kan zijn.
Ik kan het weten, ik ben er een paar keer geweest. Overigens heb ik er wel ees iets interessants meegemaakt, ik was met wat mensen in Dronten beland op een gure mistige koopavond. Zelden zo'n troosteloze bedoening meegemaakt, alleen de dames van het veronica promotietam waren wat levendiger, het interessante was dat ze nog nooit meegemaakt hadden dat ze ergens stonden waar bijna niemand was en dat niemand van die bijna's die er wel waren ook maar enige interesse toonde. De wanhoop die die dames uitstraalden heb ik zelden eerder gezien.

bergm550
21 september 2013, 21:14
Wat doe je als je een weekend niet in GT bent? Juist, je gaat naar Den Haag, de mooie stad achter de duinen. Je moet toch wat, als het maandelijks GT-budget op is. Uitgerekend vandaag dat ik naar het diplomatieke centrum van de wereld ga, is er een demonstratie van de PVV, waarvan enkele leden slaags raakten met leden van de Anti-Fascisten. Extreem links tegen extreem rechts. Beide groeperingen zien er niet uit. Het zal je achterban maar zijn.

Als ik extreem links zie, dan moet ik altijd denken aan "Make love, not war" en de reactie van Ronald Reagan daarop die zei: "To me they didn't seem capable of doing either of those things." En als ik extreem rechts zie, dan zie ik altijd van die kale koppen in bomberjacks met 5 tanden in hun mond. Daarom stem ik toch maar liever VVD.

Maar goed, ik ben maar snel met mijn OV-fiets doorgefietst, zodat ik ver van de menigte af bleef. Ik kom graag in Den Haag en ik besloot dit keer eens van Den Haag naar Wassenaar te fietsen en weer terug. Op mijn stalen ros reed ik langs de renbaan Duindigt naar Wassenaar. Ik reed door de lommerijke lanen van Wassenaar. Een jongetje was aan het spelen en zei tegen zijn vader: "Kijk, pappa, dat is nu zo'n OV-fiets."

Zijn vader keek me vol afgunst aan. Hij had weliswaar een Porsche op zijn oprijlaan staan, maar ik had een OV-fiets. Vol trots reed ik verder. Ik moest denken aan Jort Kelder en zijn programma "Hoe heurt het eigenlijk?". Alle stereotypen zijn waar. Ik was getuige van een Garden Party. Ik reed langs een tuin en zag mensen buiten zitten. De dochters en hun vriendinnetjes hadden roze strikken in hun haar. Ik kon mijn ogen niet geloven.

Ze bestaan dus echt. Het was snobisme ten top. Aan de huizen en de auto's te zien heerst er in Wassenaar geen crisis. Het was heerlijk weer met 18 graden. Een mooie, lome herfstdag. Ik besloot terug naar het mondaine Den Haag te fietsen. Op het malieveld was er een grote Kermis opgetuigd. Daarna ben ik langs het Hotel des Indes gefietst over het Lange Voorhout naar de McDonald's aan het Binnenhof. Ik trakteer mezelf af en toe op een Big Mac Menu. Daarna ben ik even naar Cafe Dudok gegaan, waar ik nu dit berichtje zit te schrijven. Ik moet me wel gedragen, want ik zit hier tussen beschaafde mensen. De gasten zien er erg intellectueel uit. Maar ik ga straks toch nog even naar het toilet om de boel onder te schijten.

Nu maar hopen dat de riolering er tegen bestand is en dat de drol niet bij zijne excellentie Mark Rutte op zijn bureau in het Torentje belandt. Ik zit nu even te kijken naar een paar Haagse studentes. Ze zien er erg neukbaar uit, alleen jammer dat ze zo saai zijn. Hun gesprekken gaan over etentjes met vrienden en ouders en wat ze in huis moeten halen om culinair te gaan kokkerellen. Dit bedoel ik nu, ze zien er goed uit, maar ze zijn bloedsaai. Meiden, ga toch met een string op het strand liggen en neuk iedere kerel.

Wat dat betreft ben ik toch wel erg gewend geraakt aan de meiden in de clubs. Maar goed, ik heb verder wel een leuk dagje gehad. De mensen aan het tafeltje naast me, hebben het nu over communisme, feodalisme en tsjarisme. Het is tijd om naar huis te gaan. Ik wens de beren, die nu in een club zijn, een gezellige avond.

bergm550
22 september 2013, 17:55
Wat doe je als je zondag niet in GT bent? Juist je gaat naar Park De Hoge Veluwe (www.hogeveluwe.nl). Ik was naar station Arnhem gegaan en hier had ik een OV-fiets gehuurd. Van daaruit ben ik naar de ingang van het park gefietst bij Schaarsbergen. De toegang tot het Nationaal Park kost 8,40 Euro en je kunt ook gratis een witte fiets huren. Ik ben door het park gefietst richting het restaurant De Koperen Kop. Hier zit ik nu dit bericht te schrijven.

Ik heb net een kopje goulashsoep gegeten. Het is werkelijk een prachtig park. Ik keek mijn ogen uit. Ik reed door een soort woestijnlandschappen. Werkelijk ongelooflijk. Je hoeft eigenlijk helemaal niet naar het buitenland. We hebben alle natuur in Nederland. Ook kwam ik onderweg veel Duitsers tegen en af en toe wat Amerikanen en Aziaten. Je zag aan hun gezichten dat ze zeer onder de indruk van het park waren.

Wat zijn die Amerikanen trouwens een mafkezen zeg. Ze zagen eruit alsof ze de Mount Everest gingen bestijgen. Ze droegen helmen, kniebeschermers en handschoenen. In het buitenland is een fietshelm waarschijnlijk normaal. Ik draag er nooit een. Dit gaat me echt een stap te ver. Arnhem is trouwens een stad met veel heuvels. Ik heb mijn longen uit mijn lijf gefietst. Echt heuvels van 10% steilheid en ook erg lang. Dus je fietst je helemaal de pokken.

Ook apart is dat de bussen met electriciteitskabels rijden. Een soort Trolleybussen. Ik ga zo de terugreis aanvaarden, want ik moet weer terugfietsen naar Arnhem. Ik wens u allen nog een goede zondagavond.

Willem2
23 september 2013, 15:48
Toch wel dit gedaan hé :
http://www.hogeveluwe.nl/nl/ontdek-het-park/bezoekerscentrum-musea/kroller-muller-museum/676 / www.kmm.nl

bergm550
24 september 2013, 00:38
Toch wel dit gedaan hé :
http://www.hogeveluwe.nl/nl/ontdek-het-park/bezoekerscentrum-musea/kroller-muller-museum/676 / www.kmm.nl

Het museum heb ik helaas niet bezocht, maar ik heb wel herten gezien. Er hingen overal bordjes dat de herten bronstig waren en er werd gewaarschuwd op afstand te blijven.

Goedemorgenallemaal
24 september 2013, 10:07
Het museum heb ik helaas niet bezocht, maar ik heb wel herten gezien. Er hingen overal bordjes dat de herten bronstig waren en er werd gewaarschuwd op afstand te blijven.
Pas maar op dat zo'n geile hertbok je niet aanziet voor een bevallige hinde

bergm550
28 september 2013, 13:42
Een paar weken geleden toen ik een weekend thuis was, was ik op zaterdag naar Amersfoort gegaan. Ik had er nog geen berichtje over geschreven. Tussen Amersfoort, Doorn en Zeist heb je een prachtig natuurgebied. Ik had een OV-fiets op station Amersfoort gehuurd en was langs de Doornseweg (N227) gefietst en afgeslagen bij de Oude Utrechtseweg. Hier rijd je de ongerepte natuur in. Wederom keek ik mijn ogen uit. Wat is Nederland toch eigenlijk mooi. Er zitten echt een paar huzarenstukjes tussen. Ik ben toen doorgefietst richting Maarn en Austerlitz. Echt schitterende natuur.

bergm550
19 oktober 2013, 17:20
Wat doe je als je een weekendje niet in GT bent? Juist, je gaat naar Arnhem. Mijn vorige bezoek aan Park De Hoge Veluwe had me toch wel gegrepen. Ik zag op Google Maps dat je ook nog een park Veluwezoom hebt. Ik zat vanmorgen te twijfelen.

Zal ik naar de Schoorlsche Duinen gaan bij Bergen aan Zee of naar Arnhem? Ik koos voor Arnhem, want als ik naar Bergen ga, dan ga ik via Alkmaar en daar zit de Achterdam. Daar zitten af en toe best leuke meiden en dan kan ik de verleiding toch niet weerstaan. En ik heb deze maand te veel geld uitgegeven, dus moet even rustig aan doen tot het salaris weer wordt gestort.

Ik moet zeggen dat de Veluwezoom echt heel mooi is. Ik zit hier nu midden in het natuurgebied en het is hier muisstil. Ze hebben hier van die zandvlakten, die er uit zien als woestijnen. Het is warm herfst weer. Ik heb mijn jas uitgetrokken en op de bagagedrager gedaan.

Ik ben een beetje te ver het park ingereden. Gelukkig heeft mijn telefoon GPS en Google Maps. Dan weet ik toch even waar ik ben. Ik was vergeten dat als je 15 km het park in fietst, je ook 15 km moet rijden om er weer uit te komen. Een wiskundig foutje, maar soms neemt het enthousiasme de overhand en gaat het verstand de deur uit.

Ik ga nu weer op de fiets verder met mijn survival tour door de Veluwezoom.

bergm550
19 oktober 2013, 18:14
2de update uit de Veluwezoom: ik zit nu bij Park Rosendael en heb de Veluwezoom overleefd. Ik zeg inderdaad overleefd, want het was kantje boord. Ik reed door het park en reed over een veerooster. Hier stond een bordje met de tekst:

Begrazingsobject
Betreden op eigen risico
Rondlopend vee kan onvoorspelbaar op bezoekers reageren
Houd 25 meter afstand tot de dieren
Voer en aai de dieren niet
Doorkruis geen kuddes

Ik dacht menen ze dit nou. Is het zo gevaarlijk? Ik besloot door te fietsen. Na enige minuten zag ik een gezin op het fietspad staan die foto's aan het maken waren. Ik keek naar rechts en zie ik daar vier reusachtige koeien staan. Van die roodhuiden met enorme horens. De angst sloeg toe. Ik had ze te laat gezien en dat gezin stond veilig op afstand, maar ik stond op minder als 25 meter van die beesten af. Ik stapte meteen van mijn fiets af. Een van die koeien keek me aan. Ik dacht meteen aan Discovery Channel. Niet rennen, want dat triggert een aanvalsrespons van die beesten. Dan komen ze achter me aan.

Ik bleef van angst stokstijf staan. Ik keek ze maar niet aan, want anders denken die beesten dat ik ze geen respect toon. In mijn ooghoeken zag ik dat ze verder graasden. Toen ben ik langzaam op mijn fiets gestapt en doorgereden. Ik dacht aan wat badslippers me een keer vertelde dat er bij auto-ongelukken soms poep wordt gevonden op de stoelen. Mensen poepen dus letterlijk van angst in hun broek.

Ik ben benieuwd hoe mijn onderbroek er uit ziet na het koeien-avontuur. Ik ga nu even een hapje eten in het centrum van Arnhem. Er is een lekker Wok To Go restaurant, waar je noodles met orange chicken kunt eten. Ik wens alle beren die nu met hun benen omhoog in een saunaclub liggen een gezellige en spannende avond.

sofaking
19 oktober 2013, 18:42
Misschien beter een goeie chateaubriand eten om terug bij je positieven te komen.
Goed gereageerd denk ik. Beter dan die van hieronder in elk geval.

http://au.news.yahoo.com/opinion/a/15847894/rhino-attacks-tourist-in-south-africa-reserve/

5291

bosbeer
19 oktober 2013, 18:43
Mocht je het niet door hebben, je zit hier op een hoerenforum en daar heeft dit slappe geouwehoer niets mee te maken. Misschien een idee voor je om het te publiceren in De Kampioen van de ANWB of op het forum van één of ander natuurblad. Als iedereen hier zijn dagelijkse belevenissen van het weekend gaat posten wordt het een heel gezellig forum wat mijn oma dan misschien ook nog wel wil gaan lezen. Onbegrijpelijk dat een dergelijk gelul hier mag blijven staan, terwijl veel andere en wel ter zake doende postings worden geveegd!

Goedemorgenallemaal
20 oktober 2013, 10:04
Mocht je het niet door hebben,
....
. Onbegrijpelijk dat een dergelijk gelul hier mag blijven staan,

Mocht je het niet door hebben, je zit in het forumdeel `overig`en `algemeen ge-ijsbeer`, het `off-topic`deel van dit forum zoals ieder zichzelf respecterend forum heeft. Mocht je hier niet tegen kunnen dan is het het beste dit forumdeel over te slaan. Niets of niemand verplicht je hier te kijken.

bosbeer
20 oktober 2013, 10:25
Mocht je het niet door hebben, je zit in het forumdeel `overig`en `algemeen ge-ijsbeer`, het `off-topic`deel van dit forum zoals ieder zichzelf respecterend forum heeft. Mocht je hier niet tegen kunnen dan is het het beste dit forumdeel over te slaan. Niets of niemand verplicht je hier te kijken.

Ik zal je advies zeker gaan opvolgen. Goed idee misschien als dezelfde schrijver dan zijn poep-pies-kak-en strontverhalen dan ook onder dit off- topic gaat posten.

bergm550
20 oktober 2013, 10:51
Die koeien die ik gister zag, zijn Schotse Hooglanders volgens de Veluwezoom website www.veluwezoom.nl. Zo zien ze er uit. Kijk eens naar die horens. Zo'n koe keek me gister aan. Zo'n beest wil je niet boos of angstig maken en zeker niet als zij haar jonge kalfjes bij zich heeft.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/Huis_ter_heide-schotse_hooglander.JPG

http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.3091334.1350939966!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_800_600/image-3091334.JPG

We hebben die koeien ook in het Nationaal Park Zuid Kennemerland bij Haarlem. Daar lopen ze ook vrij rond. Soms staan ze op het wandelpad en je moet afstand houden en je mag de kudde niet doorkruisen. Ik zou het ook niet durven dichter bij te komen.

Ook al zijn ze niet geweldadig, je weet nooit hoe ze reageren als ze jonge kalfjes hebben en zich door je aanwezigheid bedreigd voelen. Zelfs een corrigerend stootje van hun horens is voor een mens funest. Ik heb een keer 30 minuten staan wachten, totdat ze van het wandelpad af waren. :)

5314

LittleJoe
20 oktober 2013, 11:01
Ook al zijn ze niet geweldadig, je weet nooit hoe ze reageren als ze jonge kalfjes hebben en zich door je aanwezigheid bedreigd voelen. Zelfs een corrigerend stootje van hun horens is voor een mens funest. Ik heb een keer 30 minuten staan wachten, totdat ze van het wandelpad af waren. :)

30 minuten staan wachten, en je hebt er geen gebruik van gemaakt, is nochtans de normale tijd voor een kamer sessie. :eek:

Goedemorgenallemaal
20 oktober 2013, 14:54
Toch gebeuren er wel eens ongelukken met die dieren. Ook met gewone koeien trouwens als ze die voor begrazing in de lnatuur laten rondlopen.
Maar als je een paar regeltjes ontrhoudt kun je vrij veilig de natuur in:

Dat is natuurlijk onder andere een hond aangelijnd laten, als die er achteraan gaan weet zo'n kudde al snel niet meer van gekkigheid waar te lopen. En houden de koeien het koppie erbij en maken ze jacht op je hond, ga dan niet proberen die hond te redden.
Ik zeg belangrijkste omdat je in de natuur natuurlijk niet overal je hond los moet laten.

Dan moet je natuurlijk ook met je vingers van dat schattige kalfje af blijven, weet zo'n koe veel dat je alleen maar wilt aaien (ga ik even van uit)

En tot slot, de meest dodelijke fout die je kunt maken is tussen een kalf en de kudde in willen lopen of gaan staan...

bergm550
2 november 2013, 17:39
Wat doe je als je eens een weekendje niet in GT bent? Juist, je gaat naar Breda. Ik las op Wikipedia dat Koning Willem Alexander ook de baron van Breda is, toen ik Breda had opgezocht. Op Google Maps zag ik dat er ook een bosgebied is, het Mastbos. Een prachtig natuurgebied van de baronie van Breda. Ik heb toen de trein naar Breda genomen.

In Rotterdam moest ik overstappen. Het station van Rotterdam is helemaal vernieuwd. Het is groots van opzet, lange en brede perrons. Enige nadeel is dat er nauwelijks bankjes zijn op de perrons. Bizar eigenlijk. Je vraagt je wel eens af wat er in die hoofden van die architecten schuil gaat. Wellicht is het pathologisch.

Ik had een broodje en Vifit bij de AH To Go gehaald. Je kunt daar nu zelf je boodschappen scannen en met je pin afrekenen. Cool zeg. Maar ik vraag me af hoe ze lang ze dit volhouden, want het is gewoon afwachten, totdat mensen er misbruik van gaan maken. In ieder geval, ik ben daarna op de trein naar Breda gestapt.

Op het station Breda had ik een OV-fiets gehuurd en ben ik naar het Mastbos gefietst. Ik reed door een wijk met mooie huizen en ik zag een hockeydoel bij iemand in de tuin staan. Dus dan weet dat je in een goede buurt bent beland. Ik zit nu midden in het bos te fietsen. Het is echt adembenemend mooi hier.

Er zijn van die enorme lange bosweggetjes met aan beide zijden prachtige dennenbomen. De zon is nu oranje gekleurd en schijnt schitterend door die bomen. Het is vochtig en er hangt een mistige gloed in het bos. Het is echt super mooi. Doet me denken aan die bossen in de Star Wars film "Return of the Jedi". Ik ga nu weer verder fietsen.

Ik wens alle beren die nu met hun benen omhoog liggen in een saunaclub een mooie avond.

bergm550
2 november 2013, 23:27
Hier zijn enige foto's van het Mastbos in Breda. Het valt me op dat de foto's nooit zo mooi zijn als de werkelijkheid, maar wellicht komt het omdat ze met mijn smartphone zijn gemaakt.

5446

5447

5448

5449

5450

5451

5452

vakantieganger24
2 november 2013, 23:37
hier zit toch niemand op te wachten man

Piet Plezier
2 november 2013, 23:41
Wat een onzin foto's. Je kunt beter foto's maken van de meiden in de club.
ZE KUNNEN DIT TOPIC BETER VERWIJDEREN.

Theodor Adorno
2 november 2013, 23:46
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/67/P1010521Restaurant_de_Boschwachter%2C_Mastbos.JPG/800px-P1010521Restaurant_de_Boschwachter%2C_Mastbos.JPG

Een mooie locatie in het Mastbos om een hapje te eten. Het is daar inderdaad heel mooi, waarschijnlijk ben je ook over de markt in Ginneken gereden en hebt het kasteel Bouvigne gezien.

Piet Plezier
3 november 2013, 01:18
Is een mooie locatie om een sauna club van te maken.

Nibor76
3 november 2013, 01:27
Een mooie locatie in het Mastbos om een hapje te eten. Het is daar inderdaad heel mooi, waarschijnlijk ben je ook over de markt in Ginneken gereden en hebt het kasteel Bouvigne gezien.
Vertel het maar aan de heer Badslippers, die zoekt nog steeds een mooie locatie voor zijn plan om een saunaclub te beginnen.
Door de crisis is het plan denk ik in de onderste regionen van de la beland en de statutaire leden zijn in coma beland maar ik denk zo weer actief als ze een go krijgen van de de geldverstrekker.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?30102-Badslippers-gaat-een-Saunaclub-beginnen-en-wordt-vet-rijk!/page9

Goedemorgenallemaal
3 november 2013, 10:10
In en om het Mastbos altijd parkeerproblemen.
Maar met een beetje geluk heb je om de hoel ander vermaak. In de winter, als het flink gevroren heeft kun je op IJsvermaak schaatsen, soms ontsnapt er iemand uit "Den Heyacker en zo af en toe aardige bosbranden in het Matsbos

vrije jongen
30 november 2013, 00:00
Wat doe je als je weken aaneen niet naar Duitsland denkt te kunnen gaan? Juist, je zoekt een hoertje in de buurt... en gaat natuurlijk niet naar Zwolle, Breda of de Veluwe. Bier zuipen kun je ook gewoon thuis doen, daarvoor hoef je niet naar de rimboe van Nederland.

Ik kan de laatste tijd geen dag vrijmaken voor een Duitsland trip, zelfs geen dagdeel eigenlijk, laat staan een 'weekendje'...maar toch begint het dan langzaamaan steeds meer te jeuken (volgens de testen niet wegens andere redenen;)) om een poesje op te zoeken. Wat te doen? Je kan natuurlijk een priveclub opzoeken en een club budget uitgeven voor half de service, of je gaat weer eens de kipjes in de vitrines bekijken... voor old times sake.

Voor de context, ik scharrelde hier heel onregelmatig nog wel eens langs voordat ik de saunaclubs 'ontdekte'. Een dikke twee-en-een-half jaar geleden was het dan zo ver en mijn idee om minder te gaan 'wandelen' en meer te gaan 'ijsberen', bleek in de praktijk te betekenen dat ik sindsdien nagenoeg geen raampje meer ingetuurd heb. Nou ja, je stapt op de fiets en 3 minuten later sta je in de welbekende rode gloed.

God zeg! Ik was even vergeten hoe smoezelig het hoerenlopen vroeger was. Laatst ben ik nog even op de Vulkan gaan kijken - maar dat is nooit een vaste plek voor me geweest - en ik kom wel eens in de zogenaamd smoezelige RTC clubs; zo terug in de Doubletstraat is toch anders... en wat een contrast met mijn huidige pay6 beleving zeg. Natuurlijk begon het ook nog te regenen en liep ook ik in capuchon rond, maar zonder bontkraagje hoor. Het was rustiger dan ik me herinnerde. Enkele ramen zijn inmiddels niet meer in gebruik en ook veel minder mannen dan ik me van vroeger herinnerde. Vroeger waren er altijd wel een aantal mooie dames hier... maar ik vond het dit keer toch wel heel erg tegenvallen. Ik zou mezelf inmiddels niet echt meer een optickficker noemen, maar die goede Latinas bijvoorbeeld...daar ga ik toch echt niet naar binnen. Dus maar weer een paar minuten fietsen naar de Geleen.

De Geleenstraat was dus nog een heel stuk rustiger dan de Doublet. Ik denk dat er meer meiden achter de ramen stonden, dan mannen op straat... en de ramen stonden nou ook niet echt vol. Wel veel mooiere meiden hier, maar in Duitsland ook niet speciaal bij de top. D meesten zaten naar hun mobiel te staren en net als in de Doublet werd je er nou niet echt warm van. Ook de Vie en Rose (de passage) was voornamelijk leeg, met daarnaast een tweetall onaantrekkelijke dames. Vroeger was dit wel anders met de geile Redhead Shivonne en af en toe Italiaanse Francesca, die we de laatste tijd vaak op tv hebben gezien als woordvoerster van de Utrechtse dames die tegen het sluiten van het zandpad waren. Maar goed, nu dus weinig gaande. Nog een rondje gelopen en toen de politiebus die ik eerder ook al in de Doubie had gezien kwam langs rijden, maar weer terug gefietst. Zoals gezegd betere looks, maar niet dusdanig dat ik het dubbele van Doubie prijzen ging betalen voor raamservice... in alle eerlijkheid zitten in goedkope clubs als Mondial en Penelope net zo leuke meiden als in de Geleen.

Weer terug in de Doublet vond ik uiteindelijk toch wel een paar opties. Het viel overigens op dat de plekken waar in 'mijn tijd' de hotties stonden, nu de mindere godinnen hun centjes bij elkaar sprokkelen, en de leukere meiden op plekken staan die vroeger niet zo interessant waren. Zo was er weinig interessants in die passage met dubbele verdieping en ook de ramen er tegenover (ook dubbele verdieping) hadden voornamelijk dames met een maatje meer. Even schrikken was toch dat behoorlijk wat dames na 2.5 jaar, gewoon nog in de Doub staan. Bijvoorbeeld Anelia, Nicoletta, Claudia (die aan het breien was) en Carina... het eerste Roemeentje dat ik ooit geneukt heb:eek: (niet de laatste:biggrin:). Ik dacht er eventjes nog aan om alleen hierom nog eens naar haar te gaan, maar ze kreeg een wat langere boeking volgens mij. Voor de rest een lange slanke dame aan het begin van de straat, een slank meisje in de allerachterste passage (die vooral geinteresseerd in de spiegel was) en een klein brutaal meisje achter bij de pisbakken. Dat ene meisje weinig geïnteresseerd, die slanke lonkte en lachte wel... maar was toen weer eens verdwenen: brutaaltje dus. Niet echt geil, maar ik was niet voor niets gaan wandelen.

In eerste instantie wilde ze E30... niet speciaal veel, maar haar kop hing recht onder de sticker "Ik doe het voor 25 euro!". Een kort hoofdschudden was genoeg om de prijs met E5 te doen zakken (ik had verdomme niet voor niks naar vijfjes gewisseld). Surprise, surprise: een Roemeentje van 24 (19 kon ook) die heel behoorlijk Engels brabbelt en Kitty heet. Hoe zal ik het zeggen, een meisje dat behoorlijk scherp is en verbaal kun je heel leuk met haar 'schermen'. Ze keek me tijdens het babbelend ontkleden wat vreemd aan... en inderdaad, als ik met vroeger vergelijk heeft al dat saunaclubben toch wel een bepaald effect gehad over hoe ik met die meiden omga; ook bij de ramen. Seks was dan dramatisch. Eerst moest de piemol gewassen worden (met zeep!), dan op bed terwijl ze haar slipje uittrok. God zeg, ik was helemaal vergeten hoe die meisjes dan een condoom om Mr Floppy proberen aan te leggen... op hoog tempo pijpen en op mijn verzoek om haar topje uit te doen, kreeg ik te horen dan E25 alleen pijpen en neuken is:rolleyes:. Dus gewoon vrolijk in haar bh gaan grabbelen:tongue:... volgens mij niet de bedoeling, maar ze zei er niks van en lachte alleen even vreemd naar me. Nou ja pijpen best stevig en diep, dus alles kwam wel in staat van paraatheid, maar wel heel druk (laat dat soort druk gedoe bij mij nou net averechts werken;)). Voor het neuken een klodder flutschi en wederom een poging om me zo snel mogelijk te neuken... nou was het met haar afgewende blik voor mij sowieso al duidelijk dat er weinig van terecht zou komen. De extra klodder gel voor ik in Missio mocht, gaf me al helemaal het idee in het luchtledige te neuken en hoe ze met haar benen probeerde te beperken hoe diep ik kwam is ook niet echt lekker. Ze vond het wel raar dat ik niet klaarkwam en haar poging om het met de hand (en met condoom!) af te maken faalde grandioos. Zoals tijdens het grootste deel van de sessie zat ik haar vooral slightly bemused aan te kijken, terwijl ze me vertelde dat ik nog 2 minuten had... en ze alleen aan het allerverste topje van mijn piemel frunnikte. Mijn opmerking dat aftrekken ook wel zonder rubber kon, leidde tot een voorbeeld van irrationele sperma angst. Nou ja, zonder resultaat en vrolijk kleppend me weer aangekleed en met drie zoenen en een 'goede nacht' vertrokken.

Qua seks dus helemaal niks. Ach, je bent weer een avondje zoet met 'wandelen' inclusief een 'kamertje' voor E25; als ik dezelfde tijd in een kroeg doorbreng ben ik waarschijnlijk meer kwijt. Ook goed om weer eens terug naar af te gaan, zodat je realiseert hoe goed de seks in de saunaclubs soms is... en anders is het wel redelijk. Maar je bereikt hetzelfde door Hookers of Erotic Review te lezen. Ik denk dat ik het voorlopig daar maar bij ga houden. De volgende keer neuken zal weer in Duitsland zijn!

PS Den Haag is natuurlijke een prachtige stad met leuke cafe's, een statige kant en een volkse; zand en veen. Ook de plek om eens Indonesisch te gaan tafelen. Probeer Garoeda, Dayang, Poentjak, Sarinah, Dayang, Jimbaran, Didong, Cendana of Bogor eens uit!

Eddy_V
30 november 2013, 01:20
Tja.. Hier hadden we het vanmiddag met enkele beren nog over.. Als je eenmaal de saunaclubs kent en daarvan de sfeer, service en prijzen gewoon bent geworden, dan zijn alternatieven als ramen en privé huizen voor velen geen optie meer; zowel financieel als voor de sex. Die 2 keer dat ik dat ik mij niet kon inhouden vielen dan ook enorm tegen en dat terwijl ik mij voorheen bij de dames van Eindhoven privé, Yvonne Hofstraat, Laan NOI in Den Haag en Estelle op bootje 114 toch goed kon vermaken. Al doende leert men ☺

noglangnietuitgewandeld
30 november 2013, 07:05
Een enkele keer kom ik wel eens in Den Haag. De Doub en de Geleen ken ik alleen van even doorheen lopen, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar ergens naar binnen te stappen. Je hebt er wat luxere en dus ook duurdere privéhuizen, maar luxe is aan mij niet besteed. Bovendien is zoenen daar soms wel mogelijk, maar afhankelijk van hygiëne (begrijpelijk), en ook nog eens van 'gemoedstoestand'. In normaal Nederlands, als mevrouw een slechte bui heeft waar ik als klant ook niks aan kan doen, dan heb ik pech gehad. De groeten ermee, ze doen het maar zonder mijn klandizie.

Ik ga soms wel naar Casa Cherda aan de Bezuidenhoutseweg, http://www.casacherda.nl/agenda/. Daar zitten hoofdzakelijk Latina's soms wat te dik naar mijn smaak, maar toch ook wel eens acceptabele dames. Tongzoenen is hier heel normaal en begint al bij de kennismaking op de bank. Pzc is niet bij alle dames standaard, ik schat fifty/fifty. En 70 per half uur, afgezet tegen een kwalitatief veel mindere Doubletwip van 25 voor een kwartier nog best redelijk.

Dan is er tegenwoordig in Den Haag het fenomeen Gangbangfriends, http://gangbangfriends.nl/party-agenda/, die regelmatig feessies houden in LoveHotel Bananas aan de Weteringkade. Toevallig gistermiddag geweest. Ik kende ze al van een Party in Amersfoort begin deze maand, en die was me goed bevallen. Maar dat is uiteraard niet ieders ding. De eerste keer zul je waarschijnlijk even wat schroom moeten overwinnen, maar dan is het ook go with the flow.

Maar ik ben het volledig eens met de vorige schrijvers, ik ga ook liever naar de Duitse clubs. Maar als daar geen tijd voor is dan heeft Den Haag buiten de ramen ook nog wel alternatieven die het onderzoeken waard zijn. Ben nu even in Nederland, vier dagen, eigenlijk veel te lang, maar volgende week weer een opdracht bij de Oosterburen, yesss!

bad pritt
30 november 2013, 08:47
Ik ga ook vele liever naar een Duitse club maar toch is de Doubletstraat niet slecht.
Zitten best leuke jonge vrouwen, niet te vroeg gaan, vanaf late namiddag pas, bij sommigen heb je hele goede service, niet gaan afdingen natuurlijk dat werkt niet.
Eentje kan ik uren binnen blijven voor weinig, dat is de klik, een skinny hongaarse dertiger.
Andere geven een heel behoorlijke service, de meesten zonder kussen, dat is hier zeker niet standaard.
Zitten soms super lekkere latina's, ik bedoel niet die lijken, maar jonge frisse meiden, zoals Perla, en Venus een strakke grote knappe vrouw uit Venezuela.

De Doub heeft meer te bieden dan je in eerste instantie denkt.

Maar elk laufhaus in Duitsland is al veel beter..door meer kontakt en meer gezelligheid, een club is nog vel beter, maar als je er niet heen kunt moet je er het beste van maken toch...?

En combineer de Doub met lekker vis eten bij die marokaanse visrestaurantjes en een chinese massage (30 euro voor een uur !) en je hebt voor weinig een leuk ontspannend uitje.

Misschien dat ik dat vandaag wel zo ga doen.:wink2:

de duisburg spesjalist
30 november 2013, 10:14
Ik ga ook vele liever naar een Duitse club maar toch is de Doubletstraat niet slecht.
Zitten best leuke jonge vrouwen, niet te vroeg gaan, vanaf late namiddag pas, bij sommigen heb je hele goede service, niet gaan afdingen natuurlijk dat werkt niet.
Eentje kan ik uren binnen blijven voor weinig, dat is de klik, een skinny hongaarse dertiger.
Andere geven een heel behoorlijke service, de meesten zonder kussen, dat is hier zeker niet standaard.
Zitten soms super lekkere latina's, ik bedoel niet die lijken, maar jonge frisse meiden, zoals Perla, en Venus een strakke grote knappe vrouw uit Venezuela.

De Doub heeft meer te bieden dan je in eerste instantie denkt.

Maar elk laufhaus in Duitsland is al veel beter..door meer kontakt en meer gezelligheid, een club is nog vel beter, maar als je er niet heen kunt moet je er het beste van maken toch...?

En combineer de Doub met lekker vis eten bij die marokaanse visrestaurantjes en een chinese massage (30 euro voor een uur !) en je hebt voor weinig een leuk ontspannend uitje.

Misschien dat ik dat vandaag wel zo ga doen.:wink2: en je kan er ook nog makkelijk met het openbaar vervoer komen en dat heeft soms ook ze voordeel

bad pritt
30 november 2013, 10:40
en je kan er ook nog makkelijk met het openbaar vervoer komen en dat heeft soms ook ze voordeel

zeker dagkaartje NS kost me 17,50 wat doe ik hier nog ?

de duisburg spesjalist
30 november 2013, 10:51
zeker dagkaartje NS kost me 17,50 wat doe ik hier nog ? geld tellen denk ik :rolleyes: als je nu vertrek kan je ook nog even na Amsterdam de wallen het nadeel is bp het is winter en het weer is minder niks boven Duisburg :eek:

bad pritt
1 december 2013, 09:07
geld tellen denk ik :rolleyes: als je nu vertrek kan je ook nog even na Amsterdam de wallen het nadeel is bp het is winter en het weer is minder niks boven Duisburg :eek:

Gisteren even geweest met de trein ( heerlijk relaxed en dat smaakt naar meer)
De line up in de Doubletstraat was heel behoorlijk, 21 meiden in de categorie jong en neukbaar te vinden voor mij.
Paar toppers waren er niet, zoals de heerlijke latina Perla, en ook een Roemeens model Nicoletta niet gezien ( misschien in de Geleenstraat aan het werk, ze switched, maar daar kom ik nooit). De lationa Venus was er ook niet. Wel andere service toppers gezien. 2 roemeense stunners uit de categroie pp/wg/bp in lolita mode...echt knappe jonge skinnies, de hele lekkere jonge chubby roemeense Lorena, en nog wat spul hier en daar.

Met 2 lekkere latina's van bil geweest, beiden ken ik al langer, eentje is gek, 29 jaar, mooie saunclub waardige meid, heerlijke strakke jonge vrouwen tieten, prachtig krullend zwart haar, meid, perfekte billen, slank, sexy en ze kan het, haar service is latina, jij moet maximaal genieten en daar doet ze heel veel voor, als ze in GT zou werken , kwam ze boven drijven, geweldige sex met haar, ook voorzichtig kussen, super leuk kontakt, ze is vrijwel noooit onbezet, dit is de topper van deze straat, maar toen ze mij zag tussen al die kijkers trok ze me zo naar binnen met een geweldige latina glimlach, sympathie zit wel goed, mijn maat is er wel eens een uur binnen geweest voor 25 euro, maar dat is een afgetrainde knappe marrokaan, die vrouwen willen ook weleens snoepen, die andere latina is ook een topper, die kan je verwennen , kust je hele lichaam , sensual, neemt haar tijd, pijpt en neukt geweldig, ze maakt mij gek en ook deze sessie was 20 a 30 minuten en heerlijk.

2 x ruim 20 minuten binnen en 50 euro achtergelaten. 2 x gegeten koste tien euro, dus voor 60 euro een hele relaxte middag.
Eigenlijk ene standaard bezoek aande doub, ik heb er zelden/nooit slechte sessies en ook weleens vaker wat kadootjes.

Volgend weekend weer.
Ik zal als ik de tijd heb wel een verslagje met actuele tips en namen en rugnummers, maken van de Doubletstraat, want het is er zeer zeker de moeite waard.Zeker voor jonge latina liefhebbers, die zijn in de minderheid maar ze zijn er wel.En een paar lekkere hongaarse en roemeense girl next door meiden meiden zitten er ook altijd wel. En tussen de 1 en 5 stunners vind je er ook altijd wel.( de uittocht van dames is wel al begonnen)

bergm550
1 december 2013, 22:30
Ik was vanavond uit eten gegaan in Den Haag met een oud studiegenoot, met wie ik vroeger in onze studententijd nog weleens de Geleenstraat bezocht. Destijds hadden we een tempobeurs en af en toe trakteerden we ons op een wip bij de Geleen. Ook na mijn studententijd bleef ik nog regelmatig terugkomen in de Geleen en ook in Den Haag, omdat ik er 4 jaar had gestudeerd en een band had met deze mooie stad. Studenten hadden toen gratis een OV-jaarkaart en ik pendelde tussen Haarlem en Den Haag op en neer.

Inmiddels is mijn studiegenoot volwassen geworden en gelukkig getrouwd en ik, nou ja, ik hang nog steeds in de prostitutie rond. Een leraar zei weleens tegen mij dat er niets van me terecht zou komen. Alhoewel ik wel carrière heb gemaakt door te promoveren van de ramen naar de saunaclubs. Maar goed, mijn studiegenoot is meester in de rechten en ik ben meester viespeuk.

Na het avond eten liepen we langs de McDonald's bij het Binnenhof. We namen afscheid en ik zei dat ik nog even naar de Geleen ging. Ik was er al lange tijd niet meer geweest. Ik zag zijn gezicht vertrekken, alsof hij ter plekke een enorme erectie kreeg en hij kwijlde uit zijn mond. Hij wilde mee, maar alleen om te kijken en oude herinneringen op te halen. Ik had geen geld bij me zei ik. Dat is om mezelf te beschermen. Als er dan echt een mooie meid zit, dan moet ik naar de geldautomaat. Dus dan moet ze wel heel mooi zijn.

Vroeger liepen we soms wel 3 uur lang in de Geleen rond op zoek naar de allermooiste meid. Soms konden we geen keuze maken. Soms stonden we wel 2 uur bij een raam te wachten, terwijl we de dag daarna een tentamen hadden. Als het raam dan open ging, moest de dame het condens van het raam vegen. We kwamen bij de Geleen aan, vol met onze oude herinneringen van de jaren '90. We waren diep teleurgesteld. De meiden waren niet meer zo mooi als vroeger. Het elan was verdwenen. Het publiek was onguur en overal stonden van die jochies op de hoek van de straat op de uitkijk.

We waren zeer gedesillusioneerd en na 5 minuten hadden we het gezien en zijn we nog even naar Cafe Dudok gegaan voor een cola. De Geleen ben ik ontgroeid. De ramen van Haarlem zijn nog wel redelijk, sowieso trekt het wat minder onguur publiek aan, omdat je 2 Euro moet betalen om naar binnen te mogen. Ik zei tegen mijn vriend dat GT toch wel het beste is. Hij kent de saunaclubs niet, maar hij nam het graag van mij aan.

aamu
22 december 2013, 14:53
Het is zaterdagmiddag zo rond de de klok van 15:00. Stond een paar uur geleden zeer geil op, na een late nacht en dat wilt maar niet weg. Deze avond ook een feest dat ik help organiseren. Ik probeer te schatten hoe laat ik daar maximaal aan kan kloppen. 22:00? Dus als ik nu weg ga heb ik zo’n 7 uur. Twee uur heen en twee uur terug, dus nog 3 uur in een club. Trek daar omkleden en douchen vanaf en een beetje acclimatiseren. In die tijd moet ik ook nog eten. Kan wel tijdens recuperatie toch? Ergens voelt het als een ramkraak. Ik overweeg anders gewoon een partytreff en een 3 uurs kaart. Nooit gedaan. Wel paushal, nooit een en treff. Heb ik gelijk een goede reden om het bij 3 uur te laten. Maar langer in de auto dan in een club, dat voelt toch ergens fout. Het voelt als in de rij bij de hoeren, zichtbaar een nummertje te moeten trekken. Ik schenk nog een bak koffie in. Hier moet toch een oplossing voor zijn, er moet iets te vinden wat precies is wat ik nodig heb zonder dat ik het halve land door hoef voor dames. “Ja, natuurlijk", denk ik. "Waarom ook niet. Nee dat moet echt wel gaan werken. Qua tijd ook wel, inderdaad om de hoek. Shit heb ik nog wel vijfjes?".

Ik trek mijn keukenla open waar ik altijd een stapeltje vijfjes bewaar. Vijfjes zijn voor mij neuk briefjes. Waarom? Mijn eerste stappen zette ik op de Achterdam, waar een beurt 35 euro kost. Pinautomaten geven niet kleiner dan 10 euro, dus normaliter had ik bijna nooit 5jes. De eerste keer dat ik bij een dame binnenstapte en ze vroeg 35 gaf ik haar 40. Ze zag me als rookie en had natuurlijk geen wisselgeld. Het ging me niet eens zo zeer om het wisselgeld, hoewel het geld me niet op mijn rug groeide en ik al snel 2 of 3 x op een avond zin had. Van dat rookie imago moet ik zo snel mogelijk af dacht ik nog, dus ik ging als een gek vijfjes sparen, om deze in razend tempo in mijn nieuwe hobby te pompen (met toevoeging van een tientje en twintigje). Als ik nou gepast betaal en weet wat de prijs is dan helpt het alles een beetje, dacht ik nog.

Tegenwoordig als ik te lui ben om gepast te betalen als ik toevallig weer eens op de dam beland, krijg ik altijd keurig een 5je terug. Dit heeft alles te maken met mijn verouderende leeftijd en de ervaring die ik uiteraard uitstraal. Tot de dag vandaag spaar ik dus 5jes voor deze gelegenheden. De tijd dat ik nog 2 pakjes peuken per dag opstoomde is wel voorbij, maar mijn vijfjes manie was wel zo erg dat ik dan bij twee verschillende toko’s 1 pakje haalde. Zo groeide mijn 5jes imperium gestaag.

In de la lagen zat 5jes, nog 20jes en nog wat 50jes. Perfect. Dit gaat helemaal goed komen bedenk ik me. Ik haal uit de koelkast het vlees voor het avondeten en zorg dat dit in de marinade komt en dan afgedekt weer de koelkast in gaat. Ik loop naar mijn kleding kast en haal er schone kleren te voorschijn en stap even snel, maar grondig, onder de douche. Droog mij af en kleed mij aan en loop weer terug naar de la met de briefjes. Ik pak een 5je en een 20je en vouw deze samen en stop deze in mijn linker voorzak. Vervolgens neem ik nog een 5je en 20je en stop deze in mijn rechter voorzak. Een 50je in iedere achterzak en ik kan op pad. Ik vul een flesje water, zoek mijn koptelefoon, daarna een paraplu en haal uit de vriezer chocolade snoepjes op eigen recept met wat extras waarvan ik sneller herstel. Het eerste chocolaatje kan er wel in dan zit ik er goed in als ik daar ben. Ik kijk nog om mij heen of ik niets vergeten ben. Nee? Top dan kunnen we. Ik loop de voordeur uit en zet de koptelefoon op en neem de fiets naar het station. De eerste trein komt over 5 minuten en rustig rook ik nog een sigaret bij de rokers paal. Een korte trein reis vliegt voorbij als ik weg droom met de muziek. Gelukkig zie ik de grote toren al opdoemen vanuit de trein. Shit hier moet ik er al uit. Ik steek de trambanen over en loop langs de inmiddels eeuwige lijkend te duren verbouwing richting de plek waar vele ijsberen met een boog om heen zullen lopen. Schande en schade word er over geschreven. Niet alleen op fora maar ook in de media. De onderkant van de Nederlandse prostitutie. Wat zeg ik, de onderkant van de Nederlandse Raambuurten. De buurt der buurten – nog goedkoper dan Duisberg – en dat in Nederland. Welkom in de Doubletstraat.

Time is of the essence en uiteraard hed ik een missie. Het doel drie dames. Wie nummer 1, 2 en 3 zouden worden had ik op voorhand al bepaald. Nummer 1 in de Doublet. De nummer 2 zou er eentje uit de Geleen worden. Zo kon ik een beetje recupereren terwijl ik naar de andere straat zou lopen. Nummer 1 en nummer 3 zouden dan wel weer in dezelfde straat zitten. Ook ver genoeg uit elkaar zodat dat alles ook niet heel opzichtig hoefde. In een club na een kamergang ga je er gewoon weer als los lopend wild bij zitten. Raambuurten zijn meer ontworpen voor single wham-bam-thank-you-mam sessies. Maar daar hoef je je als geile beer natuurlijk niet aan te houden.

Het was nog in het begin van de middag dus het was nog wat rustig qua meiden. Het was ook nog licht en dat is toch nooit heel prettig in de Doublet. Naast het feit dat de oma’s in lingerie dan duidelijk zichtbaar zijn, siert het de dames minder. De rode avondgloed helpt de illusie dan toch zeker hier. Niet zeuren maar kiezen of eigenlijk op zoek of dame 1 er is. Alina – Roemeense gir-next-door, die ik een tijdje terug al ontmoet had. Ze vertelde me toen dat ik hier al een paar jaar langs liep en dat ze me wel ingeschat had dat ik wel een keer bij haar zou komen. Met wat geduld had ze gelijk. Niet dat ik daarna direct naar Alina-fan werd, maar haar rustige aanpak, het langzame teasende pijpen en de deep throat zou een prima begin zijn voor de overmatige geile dag. Alina is er niet. Of ze is bezig, kan ook natuurlijk. Ik loop een paar rondjes om te kijken of er nog andere interessante dames vrij zijn. Ik begin langzamer hand mijn zoekveld te verbreden en zo ook al een beetje in de buurt van de nummer 3 te komen. Weinig tijd doet dan toch wat panieken en ik bedenk me op eens “Stel dat ik na 1 x geen zin meer heb.”. Zo sta ik dus al na 10 minuten bij Anna – de eigenlijke nummer 3 - op de stoep.

Anna (Doublet 3,k6) - Bulgaars:
Met een lieve glimlach als altijd liet de schat mij binnen en begeven we ons naar boven. In de kamer volgen de begroetingskusjes. Anna is een verschrikkelijk lief meisje wat ik al jaren ken en hoewel de bezoekjes toch niet veel verschillen, ben ik er niet weg te slaan. Sex met Anna is thuiskomen. Weinig spannend, maar toch elke keer weer verbazend lekker. Ze is ook altijd lekker rustig, pijpt heerlijk zacht en lang. De intensiteit en intimiteit is zonder dat we geliefden zijn heerlijk. Allebei met ogen dicht en knuffel sex en soms ook wat harder. Soms open ik stiekem mijn ogen wel en kijk naar haar, ik weet dat zij dit ook soms stiekem doet. Het mist de passie zoals geliefden sex hebben en dat is juist waarom ik nooit op haar uitgekeken ben. We hebben nooit gekust. Ik wil haar ook nooit kussen. Ik wil voor altijd hopen dat het een keer gaat gebeuren en daardoor bij haar terug blijven komen, juist om die spanning. Altijd wetende dat er meer in zit, zonder ooit toe te geven. Ik probeer een orgasme nog uit te stellen maar dat is met Anna als eerste geen doen. Het rubber is goed vol en ik babbel nog even chill met Anna in het Nederlands terwijl ik mij aan kleed. We hebben het nog even over het zandpad waar ik haar leerde kennen in nachten dat ik niet kon slapen en dan maar even een rondje Utrecht deed. “Ik hoorde dat het misschien met de kerst weer open gaat. Maar daar geloof ik eigenlijk niets van. “, vertelt ze me. Ik knik, ik geloof het namelijk ook niet.

Zo eerste broekzak leeg. Ik zwaai Anna gedag als ik de deur uitstap en de straat uit loop. Ik neem nog een chocolaatje met eigen recept en neem wat te drinken. Langzaam loop ik langs de grachten richting de andere buurt die Den Haag rijk is. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het inmiddels half 5 is.

Complete oorlogen worden er gevoerd door de Geleen en Doublet aanhangers op bepaalde fora. Meestal eindigt dit dan met een paar bans en een topic wat weer een week op slot moet. Moet ik me dan in dit topic op hetzelfde gladde ijs begeven? Natuurlijk. Daarvoor is het een forum.

Mijn Geleen-optie bevond zich in het overdekte gedeelte en om wat geilheid op te bouwen, liep ik eerst een paar rondjes buiten. Zodoende kon ik ook weer wat druk opbouwen. Vol spanning liep ik na drietal rondjes waarbij er toch meer dames staan waar best voor een 50je naar binnen zou willen, ten opzichte van hoeveel dames ik in de voor doublet voor 25 naar binnen wil. Ik draai de hoek om en haar gordijnen raam zijn dicht. Hmm shit. Ik maak het rondje af en kom ondertussen nog de NL Sara tegen. Helemaal in het begin van het jaar bij haar geweest. Ze werkte er destijds sporadisch, alleen als ze geil was en niet op stap avonden. Destijds heerlijke tijd. Ik kwam toen na 40 minuten stomende sex beduusd van de kamer. Herhaling tijdens de zomer leerde mij dat zij er inmiddels vaker stond en ook commerciëler geworden. “Wil je gezellig een luxe kamer met een bubbelbad, schatje. Kost maar 200 euro per uur”. Ik heb bedankt. Op zoek naar Maggy het kleine Bulgaarse opdondertje, super strak, dat heerlijk zoent en hoewel ik haar in Alkmaar en Utrecht oversloeg was ik na 1 maal in Den Haag overtuigd. Echt een schatje. Nu nog haar aantreffen. Heb uiteindelijk na een kleine 20 minuten opgegeven. Er was tijdsdruk namelijk !

Buiten heb ik al een paar rondjes gelopen en hed ik wat oogcontact met een oogverblindend mooie iets wat Aziatisch ogende dame. Ze is vooral met haar telefoon bezig, maar alsof ze een radar heeft, merkt ze dat ik haar bekijk en krijg ik iedere keer een glimlach. Mijn voorgevoel is slecht, maar toch word ik naar haar toe getrokken. Aan het raam bleek ze nog mooier van dichtbij. Even schoot het er bij mij in. Een beetje van mij à propos.

Olga (Geleen 23,k10) – Mongools/Bulgaars:
Binnen stelde ze zich voor als Olga. Half mongools, half bulgaars. Ben ik laatst helemaal naar Beijing (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?33212-China-Beijing&p=337679#post337679) afgereisd om het bed met een Mongoolse te delen; staan ze ook gewoon in de Geleen. Olga ontdoet zich van haar kleding en wast zich en wacht op bed. Ik vouw mijn kleding over de stoel en bedenk mezelf dat ik nu puur voor een optik fick naar binnen ben gegaan. Wedden dat het drama word? Ik ga mij wassen en kruip naast haar op het bed. Ze grijpt direct een condoom en ik voel mijn vermoedens bevestigend worden. Het condoom word op het bed neer gelegd. Eerst met haar vingers langs mijn pik – alsof er magie in het spel was krijgt ze hem zo hard alsof ik al een week niet buiten gespeeld had. Condoom erom en heerlijk rustig pijpen. Ze neemt er de tijd voor.Dit word geen zeperd; dit wordt fantastisch bedenk ik me. Olga klimt bovenop en begon een intense cowgirl. Ze trekt me mee in haar spel en ik laat me helemaal gaan. Haar moet ik ook doggy nemen. Ze buigt goed door en in 10 minuten met zo’n heerlijk kontje in mijn handen bouw ik een climax op dat bij ontlading een blijvende glimlach op mijn bek beitelt. Wow. Het is misschien nog allemaal wel mooier omdat ik er niets van verwacht had.

Ik verlaat het pand met nog steeds de glimlach op mijn smoel en met de serotonine gierend na dat fantastische einde. Nog een kijk ik om naar deze schoonheid en zwaai naar haar. Dan valt eindelijk het kwartje; dit is de fantastisch mooie dame waarbij ik Utrecht altijd een pas inhield, maar nooit durfde te bezoeken.

“Ok het is genoeg ik moet naar huis gaan”, zegt een deel van mij. Het andere deel trekt mij gewoon weer mee naar de doublet na weer een chocolaatje. Ik wil Anna mislopen dus ik liep de Doublet via de achterkant naar binnen. Rustig liep ik een rondje en vraag me af of Alina al te vinden was. Misschien is ze ook wel een mooie nummer 3 in plaats van nummer 1. Geen Alina te vinden. Om iets van tijd te rekken loop ik ook alle passages door. De passage van nummer 75 zal ik niet snel ergens naar binnen gaan, alleen al vanwege de sauna kamers. Dan stuit ik in het latina kwartier op Bibiana.

Bibiana (Doublet 25,k6) – Venezuela:
Dat is een kans die je moet nemen. Deze eind 20er uit Venezuela is aan de lopende band bezet. Een extra rondje en je kans is verkeken. Te kort na Olga, maar dit buitenkansje laat ik niet schieten. Ik stap op haar af. Ze herkent me en laat me vriendelijk binnen. Na een stevige wasbeurt – wel zo prettig na 2 dames. Kom ik bij haar staan naast het bed. Ze neemt mijn hand en brengt die aan op haar linker borst, mijn andere hand daalt af naar haar poesje. Het is amper een kwartier na dat het zaakje geleegd is en hij steigert alweer. Heerlijk dicht tegen haar aan knuffelen. Ik neem plaats op het hoge bed en Bibiana kust me overal en begint me dan heel rustig en zacht te pijpen. Even ben ik bang dat ik de kracht daar verlies, maar niets is minder waar. Bibiana klimt boven en we beginnen heerlijke knuffel sex. Toch is het te kort op Olga, na 20 minuten loop ik haar in uiteenlopende standjes inmiddels met opgelopen tempo behoorlijk te pompen. Zonder einde in zicht. Bibiana stelt voor het met het handje af te maken. Condoom eraf. Olie erop. Ik sluit mijn ogen en geniet er een beetje van. Ik voel niet dat er iets gaat komen dus ik breek haar af. Sorry schat, gaat vandaag niet lukken. Iets sip kijkt ze me aan. Ik geef haar een kusje op haar wang en bedank haar de heerlijke sex, zonder afsluiting. Ik was me nogmaals grondig en neem afscheid van Bibiana.

Het is 19:15. Och ik heb nog wel tijd. Het lijkt wel of ik gewoon niet weg wil en dus loop ik nog maar een rondje. Mijn oog valt op iets ouder blondje. Niet echt oud, maar eind twintiger. Onze blikken kruizen en vonken springen over. Ik glimlach maar loop voor de vorm nog twee keer een rondje. Je moet het wel zeker weten. Ergens de illusie dat ik misschien Perla nog kon treffen. De blikken van het blondje zijn te sterk. Beide keren slaat de vonk over en ik meld me dan maar bij haar deur. Ze opent deze. Ik open met een “Hoi”, ze pakt mijn hand en loopt zonder wat te zeggen voor mij uit de trap op.

Katarina (Doublet 20,k1) – Russisch:
Op kamer stelt ze zich in goed Nederlands voor als Katarina uit Rusland. Ik leg 25 euro op de wastafel en ga me even wassen nadat ik mij uitgekleed heb. Ik draai me om en Katarina heeft haar BH en slipje uitgedaan. Ze houd haar schoenen aan. Wat een pornosnol denk ik. Ze pakt mijn pik en begint hem langzaam in haar hand hard te pakken. Ze kijkt me geil aan en weer van 5 tot 15 cm in 3 seconden. Condoom er om en ze gaat door haar hurken en neemt mijn inmiddels harde pik diep in haar mond. Ik plaats mijn beide handen op dat blonde kopje en geniet. Kom op het bed en daar gaat ze verder deepthroat pijpen. Eerst wat spuug op haar poes en deze pornoqueen komt boven op voor een potje heftige cowgirl. Het bed piept en kraakt. We wisselen naar doggy met de nodige kracht en dat heerlijke kontje in mijn handen pomp ik het rubber vol. We wisselen nog wat woorden maar we begrijpen elkaar half. Misschien toch te veel chocolaatjes gegeten dan?

Met een glimlach voor 4 mooie momenten en 3 eindes verlaat ik de doubletstraat richting het station. Ik neem de trein van 8en en ben dus nog ruim op tijd thuis om eten te maken en op tijd op mijn eigen feest te verschijnen. Kijk zo het dus ook een weekend zonder sauna club of Duitsland en wellicht heeft iemand wat aanknopingspunten om het ook in de hofstad tot een mooi einde te brengen.

bergm550
1 juni 2014, 11:26
Niet geheel live meer, maar gister was ik er op uit met de trein. Ik had geen geld om naar een club te gaan, dus moest ik een weekendje aan de ketting. Maar ik nam me vrijdag voor niet thuis te blijven zaterdag. Maar beloften en voornemens worden vaak gebroken. Op zaterdagochtend dacht ik er over thuis te blijven.

Ik zat te ontbijten. "The highlight of the day. It all goes downhill after that." Ik zat een beetje te luieren. Ja, daar zat ik dan. Soms kijk ik een beetje tegen die weekenden op, als je niet naar een club gaat. Ik heb maar weinig hobbies. Ik dacht zal ik wat gaan werken, dan is de maandag wat rustiger.

Maar ik had er geen zin in. Dus zat ik maar een beetje te internetten. Ook nog wat in het huis gerommeld en wat dingetjes gedaan waar je normaal nooit aan toekomt of eigenlijk gewoon te lui bent om er wat aan te doen, zoals even in de badkamer een nieuw lijntje silikonenkit langs de voegen te trekken.

Na dit silikonenavontuur stond ik weer in de huiskamer. Okay, wat nu, dacht ik. Even het IJsberenforum lezen, beetje porno kijken, een slag aan mijn pielemans geven, en het was pas 13:00 uur 's middags. Na drie keer het internet rondgesurfd te hebben, begon ik te verzuren. Dan ga ik over van alles zitten piekeren.

Dan moet ik gewoon naar buiten. En zodra ik dan buiten ben, ben ik alles weer vergeten. Dat geeft afleiding. Dus besloot ik met de trein naar Arnhem te gaan. Ik had daar een OV-fiets gehuurd en wilde naar het park Veluwezoom fietsen. Arnhem heeft behoorlijk wat steile heuvels.

Je trapt echt de longen uit je lijf, want die OV-fietsen hebben geen versnellingen. Maar normaal gesproken kan ik er goed mee omgaan. En dan weet ik het toch altijd wel weer voor mekaar te krijgen over die heuvels heen te fietsen zonder versnellingen. Maar dit keer niet, ik had gewoon geen kracht in mijn benen.

Ik staakte de rit en ging wandelen in het Sonsbeek Park. Wat is dit een mooi park. De mensen die in Arnhem wonen, mogen zich gelukkig prijzen met zo'n mooi park. Wat een prachtige bossen en vijvers. Echt schitterend. Hier een aantal foto's die ik op www.panoramio.com heb gevonden:

http://static.panoramio.com/photos/original/25206120.jpg

http://static.panoramio.com/photos/original/3533313.jpg

http://static.panoramio.com/photos/original/5655476.jpg

Het was druk in het park. Overal lagen mensen op het gras van het zonnetje te genieten. Na de wandeling had ik nog wat gegeten bij de Wok World (www.wok-world.nl) aan de Pauwstraat 17 in Arnhem. Dit is echt een aanrader. Vooral de crispy chicken met zoetzure saus en bami is echt lekker (prijs 6,50 EUR).

Het was echt mooi weer en ik had helemaal geen zin nog om naar huis te gaan. De dag smaakte naar meer. In de Wok World zat ik op Google Maps te kijken en Nijmegen viel me in het oog. Het Groesbeekse Bos. Ik was er nog nooit geweest, maar het klonk mooi. Dus ik met de trein naar Nijmegen.

Op station Nijmegen weer een OV-fiets gehuurd, maar dit keer had ik iets gedaan, wat ik normaal nooit zou doen. Ik had een electrische OV-fiets gehuurd. Ik huur die dingen nooit, bang dat ik ben dat ik dan lui word. Maar het moet gezegd worden, die dingen rijden wel lekker. En je moet gewoon trappen, dus lui word je niet.

Als je trapt, dan ga je meteen 1,5 keer sneller. Maar je moet nog steeds trappen. En bij heuvels helpt het echt, je krijgt dan trapbekrachtiging. Net zoals stuurbekrachtiging in een auto. Richting het Groesbeekse Bos reed ik langs de campus van de Radboud Universiteit. Wat is dit een grote campus zeg.

Ik reed door allerlei lommerijke lanen richting de Beukenlaan in Malden, waar ik het Groesbeekse Bos in reed. Wat een mooi bos zeg. Het klinkt maf hoor. Maar je rook de bomen gewoon, een hele intense geur. Wat is het toch mooi om in de natuur te fietsen. De Beukenlaan doorkruist het bos en het is een verharde weg.

Op een gegeven moment zag ik een hele grote vlakte met van die grote zweefvliegtuigen. Ze konden daar landen en opstijgen. Wat zijn die zweefvliegtuigen trouwens groot zeg. Hier zijn een aantal foto's van het Groesbeekse Bos die ik op Panoramio vond:

http://static.panoramio.com/photos/original/4686927.jpg

http://static.panoramio.com/photos/original/11947613.jpg

http://static.panoramio.com/photos/original/96481500.jpg

http://static.panoramio.com/photos/original/72811238.jpg

http://static.panoramio.com/photos/original/72220644.jpg

Rond 20:30 uur besloot ik huiswaarts te gaan. Nog een blikje cola bij de Albert Heijn op station Nijmegen gekocht en hopla weer in de trein naar Haarlem. Een treinreis van 2 uur en ik was dan ook gebroken toen ik weer thuis kwam. Maar ik heb een prachtige zaterdag gehad en genoten van de mooie Nederlandse natuur.

Big30
1 juni 2014, 12:39
Leuk verslagje weer! Valt me wel op dat je weer Arnhem en omgeving aandoet. Je moet toch ook eens berichten vanuit de mooiste stad van Nederland Maastricht dus, vind ik :wink:.
Misschien dat we je de volgende keer maar verplicht op pad moeten sturen :tongue:, we kunnen er ook een kwis van maken "wat wordt de volgende bestemming van Bergmans?". Mis ook nog Groningen een hele mooie stad en als je van fietsen houdt gaat er niets boven Twente natuurlijk.

Utrecht en Amsterdam zijn te dicht bij voor je om er een speciaal tripje van te maken. Verder kan ik Roemmond en zeker niet te vergeten misschien wel de meest interessante stad van Nederland ik bedoel natuurlijk Eindhoven zeer aanbevelen.

Goedemorgenallemaal
1 juni 2014, 14:27
Utrecht en Amsterdam zijn te dicht bij voor je om er een speciaal tripje van te maken. Verder kan ik Roemmond en zeker niet te vergeten misschien wel de meest interessante stad van Nederland ik bedoel natuurlijk Eindhoven zeer aanbevelen.
Ach, Amsterdam is eigenlijk Madurodam in het groot, spaar de tijd en de moeite en bezoek de mini versie. Utrecht, aardige stad om te wandelen maar verder vind ik er niet zoveel aan hoewel een artikel in de NRC gisteren over iets nieuws me wel prikkelde om misschien toch weer eens die kant op te gaan.
http://www.domunder.nl/.

Er moet ook iets zijn waarbij je op de een of andere virtuele manier de tornado die de Domkerk enigzins verbouwde kunt herbeleven.

Kortom, een leuke opdracht voor Bergmans.

bergm550
26 juli 2014, 19:47
Vliegbasis Soesterberg wordt een natuurgebied in het najaar van 2014. Het doet me denken aan de voormalige militaire vliegbasis in de buurt van Golden Time, dat ook jaren geleden een natuurgebied (Brachter Wald) is geworden.

Bron: http://www.utrechtslandschap.nl/natuurgebieden/vliegbasis-soesterberg/ontdek

Vliegbasis Soesterberg heeft in 2009 haar militaire bestemming verloren. De bakermat van de Nederlandse Luchtmacht en het bolwerk van de Koude Oorlog, wordt teruggeven aan de natuur. Tientallen jaren lang was het gebied hermetisch afgesloten: nu gaat het langzaam open voor publiek. Het eigendom van het grootste deel van de vliegbasis (zo'n 380 hectare) is in 2009 overgegaan van het Rijk naar de provincie Utrecht. Samen met de gemeente Zeist, de gemeente Soest en Utrechts Landschap werkt de provincie aan de herinrichting van Vliegbasis Soesterberg. Het gebied gaat in het najaar van 2014 open voor publiek.

Kijk voor meer informatie op www.vliegbasissoesterberg.info

Historicus Maarten van Rossem mocht alvast een kijkje nemen:

https://www.youtube.com/watch?v=uxjzVL9DMdw

Goedemorgenallemaal
26 juli 2014, 20:25
Het Brachterwald ja. Maar ze hebben daar wel erg rigoureus het militaire opslagverleden weg willen poetsen. Bij liefhebbers van verlaten sites wordt het Brachter Wald alom gezien als cultuurbrabarij.
Hoe anders bijvoorbeeld, niet ver weg, de plaats van de voormalige nachtjachtbasis "Fliegerhorst Venlo".
http://www.mijnalbum.nl/Album=KNSFCQUD
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegbasis_Venlo-Herongen
http://www.fliegerhorst-venlo.net/

Sjeufke
25 augustus 2014, 00:04
Je moet toch ook eens berichten vanuit de mooiste stad van Nederland Maastricht dus, vind ik :wink:.

Dan wil ik wel de gids zijn!

bergm550
25 augustus 2014, 00:06
Er was een museum dat ik al langer wilde bezoeken. Zeker na het zien van het AVRO programma Kunstuur:
http://www.npo.nl/kunstuur/22-06-2014/AT_2016684

Bron: (www.mauritshuis.nl)

Het Mauritshuis toont het beste van de Nederlandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw. In het hart van Den Haag bevindt zich de compacte, maar wereldberoemde collectie. Meesterwerken als Vermeers Meisje met de parel, De Anatomische les van dr. Nicolaes Tulp van Rembrandt, Het Puttertje van Fabritius en De Stier van Potter zijn permanent te zien in de intieme museumzalen van het zeventiende-eeuwse monument.

Sinds kort is het museum weer geopend. Maar een bezoek kwam er maar niet van. Iedere keer vond ik wel weer een excuus om niet te gaan. Te moe, slecht weer, geen zin, boodschappen doen. Maar vandaag besloot ik de daad bij het woord te voegen en eindelijk het Mauritshuis te bezoeken.

Het weer was goed vandaag. Ik was pas laat in Den Haag. Het museum gaat om 18:00 uur dicht en ik was er pas om 16:30. Ik was nog erg brak van de dag daarvoor in GT. Toen ik in de Hofstad was aangekomen, was ik van het station naar het Mauritshuis gelopen via de Amerikaanse ambassade. Dat is altijd een mooie route. Langs het Korte Voorhout naar de Hofvijver.

Wat is het toch een schitterende stad. Eigenlijk zou dit de hoofdstad van Nederland moeten zijn in plaats van dat maffe Amsterdam. Den Haag straalt allure en klasse uit. Het eilandje in de hofvijver was overgenomen door een grote groep van groene papegaaien. Hoe die hier terecht zijn gekomen, die mag het zeggen.

De entree tot het Mauritshuis kost 14 Euro. Het is een klein museum, maar echt de moeite van het bezoeken waard. Ik was bijzonder geïnteresseerd om eens oog in oog te staan met het meisje met de parel. Hier is een kleine indruk van de schilderijen, die er hangen:

(bron: Mauritshuis)

http://mauritshuis.nl/-/media/2fd5e0713e694c3d86ff741bc30a442f.ashx?mw=1920&mh=1920?mw=3000&mh=3000&dl=1

http://mauritshuis.nl/-/media/7604aafe75fb4c9eb76704e019631049.ashx?mw=3000&mh=3000&dl=1

http://mauritshuis.nl/-/media/4c6ca74c139f4a28b00270f281fb6cc2.ashx?mw=3000&mh=3000&dl=1

http://mauritshuis.nl/-/media/87b8c75f7fdf4b5a81b5b2dbbb0bbf63.ashx?mw=3000&mh=3000&dl=1

bergm550
22 september 2014, 00:06
Daar ik dit weekend thuis was, besloot ik vandaag Ede te gaan bezoeken. Ik was er pas om 18:00 uur 's avonds en had bij station Ede-Wageningen een OV-fiets gehuurd. Ik had op www.weer.nl gelezen dat het om 19:47 uur donker zou worden. Dus had ik nog genoeg tijd om even wat te gaan fietsen. Ik had op Google Maps gezien dat er in het oosten van Ede veel bossen waren.

Het was mooi weer en de bosrijke omgeving rondom Ede is echt schitterend. Er liggen ook wat legerkazernes en de weidevlakten zijn soms militaire-oefenterreinen en dit staat dan met bordjes van het Ministerie van Defensie aangegeven. Je mag er wel wandelen, maar niet de militaire oefeningen verstoren. Op een van die bordjes had een imbeciel geschreven: "Maak het leger leger."

Echt hoor, sommige mensen zijn zulke naïevelingen. Ieder zichzelf respecterend land, die zijn soevereiniteit serieus neemt, moet een groot leger hebben. Ik ben altijd voorstander geweest van een groot leger en heb de bezuiningen nooit begrepen. Je moet altijd veel investeren in de land- en luchtmacht. Een leger dat niet zijn tanden kan laten zien, is gedoemd te verliezen.

En nu met alle spanningen in de Oekraïne blijkt toch maar weer dat vrede niet gratis is. In vrede moet je investeren en daarom heb je een sterke geheime dienst nodig en een zeer krachtig leger. Ik vind het ook belangrijk dat iedereen in het leger is geweest. De dienstplicht heeft nog nooit iemand kwaad gedaan en je weet dan wat de prijs van vrede is.

In ieder geval, terug naar de bossen van Ede. Ik was van het treinstation Ede-Wageningen naar het Maanderbos gefietst.

8556

8557

Ik ben toen door het bos gefietst en kwam toen bij een grote weidevlakte terecht. Je kon over een zandpad dwars door de vlakte fietsen, maar ik kwam een bordje tegen met daarop vermeld "Gevaar - Dropzone". Waarschijnlijk was dit een militair testgebied. Dus ik ben maar even omgefietst. Ik dacht laat ik maar geen risico's nemen.

8558

8559

Daarna ben ik nog door het Noord-Ginkel bos gefietst. Je kunt echt heel diep het bos in en je komt er geen mens tegen. Ook is het er muisstil. Althans, stil is het nooit in Nederland, maar het was zeer rustig. Daarna was ik langs de N224 (Verlengde Arnhemseweg) weer terug naar het station Ede-Wageningen gefietst.

8560

Ik had wel honger gekregen. Dus had ik op station Utrecht nog even een tussenstop gemaakt. Er is een Yam Yam toko op het station, waar je lekker Aziatisch kunt eten. Het treinstation van Utrecht wordt trouwens verbouwd. Ik vind het echt een akelig, lelijk treinstation, nu maar hopen dat het na de verbouwing wat mooier wordt.

Goedemorgenallemaal
22 september 2014, 21:11
Ik ben toen door het bos gefietst en kwam toen bij een grote weidevlakte terecht. Je kon over een zandpad dwars door de vlakte fietsen, maar ik kwam een bordje tegen met daarop vermeld "Gevaar - Dropzone". Waarschijnlijk was dit een militair testgebied. Dus ik ben maar even omgefietst. Ik dacht laat ik maar geen risico's nemen.

Een dropzone is een gebied waar ze doorgaans dingen uit vliegtuigen en helikopters droppen. Nu niet direct aan bommen en granaten denken maar meer personen en voorwerpen die ze er uit gooien. Meestal zijn deze voorzien van een werkende parachute maar in een enkel geval wil dat wel eens mis gaan. Bij personen is dat nog niet het einde van de wereld want die hebben nog een reserve bij zich die ze kunnen ontplooien en de kans dat er twee mis gaan is werkelijk waar niet zo heel groot.
Onze Parachutisten krijgen echter ook wel eens spullen mee en die worden ook aan een parachute gedropt. Echter, een voorwerp kan in noodgevallen geen reserve ontplooien. Tevens wil een persoon die naar benden komt gezweefd, mits hij/zij geen calamiteit aan het oplossen is, wel wel eens "opdonderen daar beneden" roepen als hij/zij jou waarneemt op de voorgenomen landingsplek. Dat heb ik een mortier nog nooit horen doen.

Meestal trouwens is er bij een dropping altijd wel een grondploeg aanwezig om de boel in de gaten te houden, het grootste gevaar is dan ook flink uitgekafferd te worden...
Deze dropzones zijn ook gebieden waar tijdens de slag om Arnhem parachutisten en zweefvliegtuigen naar beneden kwamen. En waar de sprongen herdacht worden, maar dat kan wel een ander veld geweest zijn.

Van de Ginkelse Heide naar de bruggen bij Arnhem, niet het slimste onderdeel van het plan om dat op zo'n afstand te doen.

Goedemorgenallemaal
10 oktober 2014, 21:20
Stel, je gaat morgen eens niet naar een club. Het is weer tijd van de open dagen bij diveser brandweerposten. Morgen onder andere:
Breda, Volendam, Den Ham, Berkel en Rodenrijs en Benschop