Volledige versie bekijken : Kijken hoe een dag eruitziet als je je smartphone vergeet
bergm550
25 augustus 2013, 14:15
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/25/kijken-hoe-een-dag-eruitziet-als-je-je-smartphone-vergeet/
Vroeger had je 'de telefoon'. Die stond thuis. Je ging weg, deed je dagelijkse dingen. Iemand die je dan belde, moest het simpelweg op een ander moment nog eens proberen. Niet heel veel jaren later lopen we allemaal met een smartphone die vrijwel alles kan en zijn we samen onafscheidelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=OINa46HeWg8
licky luke
25 augustus 2013, 15:41
Elke mobiele telefoon heeft één belangrijke knop, wellicht de allerbelangrijkste, namelijk de UIT-knop !!!
Heerlijk als dat ding eens uit mag, en ik even onbereikbaar ben (inderdaad, zoals vroeger)!
Ik heb de mensen inmijn directe omgeving al jarenlang duidelijk gemaakt dat ik wel zo'n ding heb (ook zakelijk) maar dat dat niet automatisch betekent dat ik ook 24 uur per dag bereikbaar ben. De meesten snappen dat onderhand wel, sommigen zullen het nooit snappen...
Ik kan me er enorm aan ergeren als er in een gezelschap wordt "gespeeld" met zo'n ding, omdat je dan helemaal van de "groep"geïsoleerd raakt en alleen nog maar aandacht hebt voor dat ding.
Daarnaast valt het me op dat we elkaar vroeger belden voor echt belangrijker zaken en nu elkaar bellen, smsm-en, whats-appen enzovoorts voor elk wissewasje... Waar gaat dat heen?
Don Rudo
25 augustus 2013, 15:54
Nog niet zo lang geleden, en hoe ik er nog steeds in sta:
http://www.youtube.com/watch?v=0u0RQk2Z1-o
Big30
25 augustus 2013, 16:11
Nog niet zo lang geleden, en hoe ik er nog steeds in sta:
Maar je hebt wel een gsm of smartphone denk ik ;), if not behoor je tot een uitstervende minderheid!
de duisburg spesjalist
25 augustus 2013, 16:31
het is niet verplicht om een mobiele telefoon te hebben voor bepaalde mensen instellingen heb ik hem niet voor sommige instellingen van het rijk heb ik ook gaan pc ;)
rob45
25 augustus 2013, 16:42
Helaas moet ik bereikbaar blijven zakelijk en prive en heb ik een smartphone.
Als ik een clubdag heb gepland dan is het net of ze dat ruiken en word er snel nog flink gebeld door jan en alleman en kom ik daardoor soms tot wel twee a drie uren later in een bepaalde club aan. Toch ga ik dan want ontspanning heb je zeker nodig.
Piet Plezier
25 augustus 2013, 17:01
Ik moet me phone ook bij hebben, omdat ik eigen baas ben. Maar als ik in een club zit pak ik hem niet op. Ik bel wel terug als ze teminste niet geblokeerd bellen en anders pech gehad. De meeste die roepen ik kan niet zonder phone is allemaal boelshit, ligt er maaar net aan hoe belangrijk je je eigen voelt.
licky luke
25 augustus 2013, 17:33
Hoor je wat ze zegt (op het einde van het filmpje)?
"Ik ben ook gelukkig zonder..."
Ik denk dat heeeeel veel mensen tegenwoordig dood-ongelukkig worden als ze hun mobieltje niet bij zich hebben of als dat ding kapot is... Dat heet een verslaving, volgens mij...
Red Devil
25 augustus 2013, 20:31
Ik heb mijn mobieltje alleen aan staan als ik zelf wil bellen of gebeld wil worden.
Verder ben ik altijd bereikbaar op mijn vaste lijn, waaraan ik een antwoordapparaat heb gekoppeld. Wanneer de beller inspreekt, bel ik zo spoedig mogelijk terug. Dat wil zeggen, op een moment dat het MIJ uitkomt.
Veel mensen begrijpen dit niet en vinden dat ik bereikbaar moet zijn wanneer het HEN uitkomt.
Aan deze telefoonterreur heb ik een hekel. Mag ik?
Groeten,
:teuflisch:
Dolfie
25 augustus 2013, 21:47
Ik wens het niemand toe maar bedenk ook eens dat sommige mensen 24/24 bereikbaar moeten zijn omwille noodsituaties in de prive sfeer!
Hier behoor ik enige tijd ook toe.
Soms heb je in het leven daarover geen keus.
Grtz,Dolfie
Wijze grijze
25 augustus 2013, 23:15
Ik bezit een vaste telefoon en een GSM. Geen smartphone. Ga ik naar een club dan heb ik de GSM wel bij me, maar ik laat hem de hele dag in de locker. Pas als ik naar huis ga, kijk ik er op. Met mensen die me onder omstandigheden dringend moeten bereiken heb ik de volgende afspraak gemaakt:
Je belt me op m’n vaste telefoon. Ben ik er op dat moment niet, probeer het dan later gewoon nog eens.
Als het iets dringender is, bel me dan op m’n mobiele telefoon. Neem ik niet op, dan heb ik dus op dat moment andere prioriteiten.
Is het superdringend? Bel me 3 keer kort achter elkaar op. Ik zie 3 kort na elkaar gemiste oproepen en bel je dus acuut terug.
Stuur me een e-mail. Ik check m’n account dagelijks en je krijgt altijd binnen 24 uur een antwoord.
Stuur me geen SMS waar een antwoord op vereist is. Ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan dat gemier met die kleine toetsjes, auto-woordaanvulling en meerdere letters per toets.
Je zult zien dat dit bijzonder prettig werkt. Ik vraag achteraf wel eens waar een gemist telefoontje over ging en heel vaak heeft het zich inmiddels vanzelf opgelost.
Oh ja, ik ben dus nog van een generatie die opgegroeid is zonder 24/7 bereikbaar te zijn en kijk aan: ik leef nog steeds!
bergm550
25 augustus 2013, 23:28
Ik had mijn eerste mobiele telefoon in 1996, toen ik tweedejaarsstudent was. Ik had toen een KPN Hi-Abonnement voor 19 Gulden per maand geloof ik. Het toestel kreeg je toen ook al praktisch gratis. Ik had een Motorola met zo'n uittrekbare antenne. Ik had een 06-52 nummer en dat was analoog.
Er waren ook duurdere abonnementen van 25 Gulden en dan had je een 06-53 nummer en dat was digitaal. Daarmee kon je dan in alle landen wereldwijd bellen. Met analoge toestellen kon je maar in een beperkt aantal landen bellen. Ik weet nog dat je 1,75 Gulden per minuut betaalde.
Van mijn klasgenoten in Nederland had misschien 30% een mobiele telefoon. Maar toen ik in 1997 voor een uitwisseling naar Zweden ging om daar 6 maanden te studeren, viel het me op dat in Zweden praktisch iedereen een mobiele telefoon had. Het was een cultuurschok. 99% van de Zweden was mobiel bereikbaar. Het was zelfs zo dat sommige studenten op de campus geen vaste telefoonaansluiting hadden, maar gewoon hun mobiel gebruikten.
Ook het internetgebruik was al veel verder ontwikkeld in Zweden. Ik had mijn eerste internetaansluiting in 1995 bij World Access, maar het viel me op dat bijna iedereen in Zweden ook al internet thuis had. Weliswaar geen ADSL of kabel, maar gewoon via een analoge modem (14K of 28K). Je weet wel, je hoorde dan van die piepjes, als je verbinding maakte. :)
licky luke
26 augustus 2013, 07:58
Ik moet me phone ook bij hebben, omdat ik eigen baas ben. Maar als ik in een club zit pak ik hem niet op. Ik bel wel terug als ze teminste niet geblokeerd bellen en anders pech gehad. De meeste die roepen ik kan niet zonder phone is allemaal boelshit, ligt er maaar net aan hoe belangrijk je je eigen voelt.
Helemaal mee eens!
Ik ben ook eigen baas maar heb nog een telefoonservice die opnemen als ik niet bereikbaar ben (of wil zijn). Die sturenme alle telefoontjes per e-mail door en geven aan de beller aan dat ik "zo spoedig mogelijk" terugbel. Ik bepaal dan wel wat "zo spoedig mogelijk" is...
licky luke
26 augustus 2013, 08:02
Ook helemaal mee eens.
Als zo'n situatie speelt (heb het wel eens een antal keer meegemaakt) ben je blij als je zo'n ding hebt en dus ook 24/7 bereikbaar bent.
Maar ik vind dat zelf een uitzonderingssituatie, toch?
Hoeveel mensen denken tegenwoordig niet dat ze altijd 24/7 bereikbaar moeten zijn, voor de meest grote onzin what-so-ever? Ik blijf erbij: dit is de nieuwste verslaving, maar niet iedereen wil dat graag horen...
Zoals Wijze Grijze zegt: "ik ben dus nog van een generatie die opgegroeid is zonder 24/7 bereikbaar te zijn en kijk aan: ik leef nog steeds!" en dat geldt ook voor mij!
Red Devil
26 augustus 2013, 08:38
Ik wens het niemand toe maar bedenk ook eens dat sommige mensen 24/24 bereikbaar moeten zijn omwille noodsituaties in de prive sfeer!
Ik wens het je inderdaad niet toe. Sterkte! (Zie ook onderstaande reactie van Licky Luke.)
Ook helemaal mee eens.
Als zo'n situatie speelt (heb het wel eens een antal keer meegemaakt) ben je blij als je zo'n ding hebt en dus ook 24/7 bereikbaar bent.
Hoeveel mensen denken tegenwoordig niet dat ze altijd 24/7 bereikbaar moeten zijn, voor de meest grote onzin what-so-ever? Ik blijf erbij: dit is de nieuwste verslaving, maar niet iedereen wil dat graag horen...
Zoals Wijze Grijze zegt: "ik ben dus nog van een generatie die opgegroeid is zonder 24/7 bereikbaar te zijn en kijk aan: ik leef nog steeds!" en dat geldt ook voor mij!
Ik leef ook nog! :)
Groeten,
:teuflisch:
Goedemorgenallemaal
26 augustus 2013, 09:41
Ik kan me er enorm aan ergeren als er in een gezelschap wordt "gespeeld" met zo'n ding, omdat je dan helemaal van de "groep"geïsoleerd raakt en alleen nog maar aandacht hebt voor dat ding.
Toch andersom? Net als in het filmpje, juist diegen die NIET smartphoont lijkt wel geïsoleerd. Heb niks tegen bereikbaar zijn (ook ik moet dat voor mijn werk, 24/7 hoeft niet maar maar "overdag" kan het wel eens zo zijn dat ik na een telefoontje of ingesproken bericht zsm moet terugbellen. (Horeca werk en als ze bellen voor met name condoleances moet je even snel handelen, heb inderdaad wel eens een hele begrafenis vauit een club in Duitsland geregeld :P).
En mocht je bv buiten op een terrasje zitten en de enige zijn die niet smartphoont maa met een pilsje in zijn hand eens rusti g rond kan kijken (en dus meer ziet) moet je het volgende maar eens doen:
Je roept met iets luidere stem "Heej zag je dat?" "huh ? watte?" "Daar lielp Willem-Alexander incognito" "ga weg, waarom zei je niks?"Ja ik zei wat maar jullie letten niet op". Dit gaat helemaal mooi als je even afspreek met die persoon in het groepje naats je die ook als enige gewoon rondkijkt.
(Als je willem alexander wat evrgezocht vind ku je van alles invullen, van Willem Holleeder tot een loslopende kangaroe die net het hoekje om gehuppeld is, of zo)
Bluebear
26 augustus 2013, 09:46
Ik leef als vrijgezel, dolgelukkig en alive and kicking. Ik heb nog een lieve broer en zus waar ik een zeer goed contact mee heb. Zo hadt "Bluebear" een tijdje geleden een leuke clubdag gepland en vrolijk trok ik erop uit. Bij de Happy aangekomen en dat toestel in mijn locker gelegd. Het was een zonnige dag, dus er werd laat gekamerd waardoor ik niet veel in mijn locker was geweest. Na mijn eerste kamergang om een uur of acht s'avonds zag ik dat ik een stuk of 6 oproepen hadt gemist.
Allemaal van mijn lieve zusje. Ik dacht al: "This means trouble". Ik loop met m'n telefoon naar dat kleine stukje grasveld bij de Happy, omdat je daar het minste achtergrond geroezemoes hebt. Ik bel haar op en het eerste wat ik hoor:"Waar zit jij en waarom neem je niet op?". Dus ik liegen als brugman, dat ik op stap was met vrienden en dat ik de telefoon per ongeluk in de auto hadt laten liggen. Het werd schoorvoetend als excuus geaccepteerd.
Nu was inmiddels de hele brigade al gewaarschuwd en mijn zus hadt m'n broer ingeschakeld, hij woont vlakbij, om in mijn appartement te gaan kijken of ik niet op apegapen lag. Paniek alom dus. Aan de ene kant natuurlijk heel attent dat ze zo reageren, maar ook wel een beetje overtrokken als je een keer niet reageert.
Mijn broer hadt bij aankomst al gezien dat mijn auto weg was, dus die hadt al zoiets van:"Die is niet thuis".
Nou zijn mijn schoonbroer en broer iets smarter dan de rest en begonnen mij op het eerste familietreffen al te sarren waarom ik niet gevonden mocht worden. Hilariteit alom, natuurlijk.
Ik heb inmiddels "die schreckliche familienbande" gewaarschuwd dat ze niet meteen moeten paniekeren als ik een keer niet meteen reageer. Het was dus wel zo dat ik voor de eerste keer gisteren met dat ding op zak rond liep in de Happy, bang om hem te verliezen.
Want in de zetels aldaar hang en lig ik met mij schatje in alle standen en dan glijdt dat gladde ding alle kanten uit. En onbewust houdt je er toch rekening mee dat hij kan gaan rinkelen. Ik heb het gisteren echt een beetje ervaren als een blok aan mijn been. De volgende keer blijft hij weer mooi in mijn kastje.
Trouwens heb ik een tijdje geleden een Fransman gruwelijk op zijn nummer gezet aan het zwembad bij de Happy die foto's lag te nemen met mij op de achtergrond. En ja, ik pas erop. (Alvast om de lolbroeken voor te zijn) ;) :biggrin:
Ik krijg bijval van veel beren en DVP's en er klonk een:"Excusez moi". Hij maakte duidelijk dat hij ze ging wissen en ik zei dat dat geen indruk maakte, omdat de foto's via de stream allang op zijn homecomputer konden staan. Meneer de Fransoos kreeg het warm en zei dat dit niet het geval was. En zo kom je misschien ongewild ergens op een site terecht. De stomme knoflookvreter! :angryfire:
licky luke
26 augustus 2013, 09:48
Hahahaha!! Goeie, goedemorgenallemaal!
Ik bedoelde het eigenlijk tweeledig: zowel de "spelende" smartphone gebruiker wordt geïsoleerd van de groep (heeft immers nog maar aandacht voor één ding) maar als iedereen gaat zitten spelen behalve jij wordt jij inderdaad ook geïsoleerd...
Sowieso kan ik me mateloos ergeren dat een signaal van zo'n ding (binnenkomend e-mailtje, sms-je of appje etc.) altijd als belangrijker wordt gezien dan het gesprek dat je op dat moment bent aan het voeren... De wereld kan vergaan, maar als er een piepje van dat apparaat binnenkomt gaat dat toch nog net even voor...
Overigens ook een leuke test: gaat er bij jou een (duidelijk hoorbaar) signaal op de smartphone, liefst iemand die je belt, neem dan eens niet meteen op (of helemaal niet). Je ziet dan vaak dat iedereen om je heen superzenuwachtig wordt van dit (blijkbaar afwijkende) gedrag, totdat iemand uiteindelijk durft te vragen: "Hé, moet jij je telefoon niet even opnemen?". LOL! Ze worden blijkbaar door elk piepje, belletje, rinkeltje enzovoorts allemaal getriggerd, ook als het niet op hun eigen smartphone is!
licky luke
26 augustus 2013, 09:56
Ik heb inmiddels "die schreckliche familienbande" gewaarschuwd dat ze niet meteen moeten paniekeren als ik een keer niet meteen reageer. Het was dus wel zo dat ik voor de eerste keer gisteren met dat ding op zak rond liep in de Happy, bang om hem te verliezen.
Heb ik ook al allemaal meegemaakt, inderdaad erg vervelend...
Het is uiteindelijk een kwestie van opvoeden (van je naaste familie en vrienden) en anderzijds een kwestie van "loslaten" ofwel accepteren dat er altijd wel eens iets kan gebeuren en jij dan niet bereikbaar bent (om welke reden dan ook) en je daar niet verantwoordelijk en/of schuldig over voelen.
Ik heb 2 prachtige kids en was altijd bang dat er iets met hen kon gebeuren en men mij dan niet kan gebeuren, maar ze hebben ook nog een moeder en nog meer familie en vrienden die dan in aktie kunnen komen. Het is wel zo dan ik enkele malen tijdens mijn club bezoek mijn smartphone check, maar dat is zo ongeveer om de 2 a 3 uur als ik toch weer bij mijn locker sta om een dame te betalen...;)
Overigens las ik "...en dan glijdt dat gladde ding alle kanten uit..."... Op dat punt hebben we het toch nog steeds over je "toestel" toch? :wink:
Bluebear
26 augustus 2013, 10:04
@Licky Luke, Ja, we hebben het hier over mijn toestel. Alhoewel mijn schatje denkt dat dat "andere gladde ding" mijn toestel is, omdat ze steeds in de hoorn probeert te praten. Ze vindt daarbij gek genoeg wel gehoor. :tongue: ;) :biggrin:
Goedemorgenallemaal
26 augustus 2013, 10:09
Overigens ook een leuke test: gaat er bij jou een (duidelijk hoorbaar) signaal op de smartphone, liefst iemand die je belt, neem dan eens niet meteen op (of helemaal niet). Je ziet dan vaak dat iedereen om je heen superzenuwachtig wordt van dit (blijkbaar afwijkende) gedrag, totdat iemand uiteindelijk durft te vragen: "Hé, moet jij je telefoon niet even opnemen?". LOL! Ze worden blijkbaar door elk piepje, belletje, rinkeltje enzovoorts allemaal getriggerd, ook als het niet op hun eigen smartphone is!
Ik neem meestal wel op, het kan (zie mijn eerder genoemde voorbeeld) iest zijn waarop tamelijk snel moet worden gereageerd. Maar ik oogst alom verbazing als ik mijn gesprekspartners even vraag of ik mag opnemen, doet ook niemand meer tegenwoordig schijnbaar. Als ik zie dat het een nieuw 06 is druk ik meestal op weiger en stuur een sms dat ik even bezig ben met een vergadering. Het voordeel van een ouderwetse telefoon is dat men ZIET dat je niet bezig bent met allerlei vage apps en spelletjes maar dat je ook daadwerkelijk spreekt, dat geeft al gauw de indruk dat het ook echt belangrijk is.
vrije jongen
26 augustus 2013, 10:53
Shit bluebear... dat klinkt me gewoon te bekend in de oren. Heb ook al eens mijn zusje thuis langs gehad, omdat mijn telefoon ergens in een locker zonder bereik was. Trouwens, wist je dat een beller dan een Duits bericht te horen krijgt als ie belt:eek:... nog moeilijk om je uit te lullen... "ehh, zal wel zijn omdat ik T mobile heb..":biggrin:.
Inmiddels check ik voor binnengaan eerst even of er nog onbelangrijke telefoontjes beantwoord moeten worden... en gelukkig sta ik er normaal ook niet echt bekend om, dat ik altijd dat ding bij me draag (op werk zit ie ook vaak de hele dag in mijn jaszak:tongue:).
bad pritt
26 augustus 2013, 11:17
Hij maakte duidelijk dat hij ze ging wissen en ik zei dat dat geen indruk maakte, omdat de foto's via de stream allang op zijn homecomputer konden staan. Meneer de Fransoos kreeg het warm en zei dat dit niet het geval was. En zo kom je misschien ongewild ergens op een site terecht. De stomme knoflookvreter! :angryfire:
Om dat gevaar voor te zijn is het eigenlijk veel beter om geen telefoons, notebooks en andere electronica toe te laten in een club...behalve pacemakers dan.
Bluebear
26 augustus 2013, 11:50
Shit bluebear... dat klinkt me gewoon te bekend in de oren. Heb ook al eens mijn zusje thuis langs gehad, omdat mijn telefoon ergens in een locker zonder bereik was. Trouwens, wist je dat een beller dan een Duits bericht te horen krijgt als ie belt:eek:... nog moeilijk om je uit te lullen... "ehh, zal wel zijn omdat ik T mobile heb..":biggrin:.
Ik heb ook T-Mobile en als dat waar is dan ben ik de sjaak. Want dan prikken ze allang door de fopballon heen. Dat zou een stunt zijn. Overigens zijn het wel types die me daar meteen mee zouden confronteren. Dus maar hopen dat je ongelijk hebt. Ik vrees met grote vrezen. :eek: :nee: :rolleyes:
vrije jongen
26 augustus 2013, 12:11
Ik weet niet precies wanneer dit het geval is: bij geen bereik, of als je hem helemaal uitzet... maar het is in ieder geval al een paar keer voorgevallen.
Piet Plezier
26 augustus 2013, 12:19
Ik weet niet precies wanneer dit het geval is: bij geen bereik, of als je hem helemaal uitzet... maar het is in ieder geval al een paar keer voorgevallen.
Wat mijn ervaring is toen ik nog gelukkig was getrouwd is dat je altijd een duits mokkel krijgt. Als ie uitstaat,maar ook als je geen bereik hebt.
Picasso 1
26 augustus 2013, 12:45
Voordat je de Duitse grens over gaat en er nog geen omwisseling is geweest van je Nederlandse provider naar een Duitse provider, je telefoon uitzetten of op 'vliegmodus' stand zetten.
Ik bepaal overigens zelf wanneer ik bereikbaar wil zijn, anderen moeten zich daar maar gewoon aan schikken.
joop slim
26 augustus 2013, 18:15
Ik bepaal overigens zelf wanneer ik bereikbaar wil zijn, anderen moeten zich daar maar gewoon aan schikken.
Als het om de werktelefoon gaat zal dat per branche verschillen hoe de klanten daarop reageren, in mijn branche zijn mensen erg ongeduldig en zeer gauw verhit als er niet snel genoeg opgenomen wordt "zucht"
Snor
26 augustus 2013, 19:30
Voordat je de Duitse grens over gaat en er nog geen omwisseling is geweest van je Nederlandse provider naar een Duitse provider, je telefoon uitzetten of op 'vliegmodus' stand zetten.
Voordat ik de grens over ga zet ik hem helemaal uit.
Ik heb een telefoon van mijn werk en ik krijg maandelijks een overzicht van de gemaakte kosten.
Ik hoop dat er een soort van geheimhoudingsverklaring getekend is door de mensen van ICT,maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Een collega van me had laatst problemen: hij had de GPS gebruikt en daardoor waren blijkbaar ook data verzonden via internet. Hij moest dat wel terugbetalen want dat zat niet in de zakelijke bundel.
Dolfie
26 augustus 2013, 19:39
Helaas in mijn situatie is dat niet zo...ik moet 24/24 mobiel bereikbaar zijn.
Ik geef toe dat mijn situatie uitzonderlijk is hier op het forum,daarbuiten zullen er wel meer mensen in deze situatie zitten.
Tijdje geleden in GT een paar gemiste oproepen en het gevolg was dat ik halsoverkop ben vertrokken aan hoge snelheid en groot schuldgevoel...dan begin je wel even na te denken.
Grtz,Dolfie
Piet Plezier
26 augustus 2013, 19:45
Helaas in mijn situatie is dat niet zo...ik moet 24/24 mobiel bereikbaar zijn.
Ik geef toe dat mijn situatie uitzonderlijk is hier op het forum,daarbuiten zullen er wel meer mensen in deze situatie zitten.
Tijdje geleden in GT een paar gemiste oproepen en het gevolg was dat ik halsoverkop ben vertrokken aan hoge snelheid en groot schuldgevoel...dan begin je wel even na te denken.
Grtz,Dolfie
Ik vraag me af hoe je dat deed toen er nog geem mobiele telefoons waren.
Knoopte je toen een telefooncel op je rug??
Big30
26 augustus 2013, 19:51
http://img475.imageshack.us/img475/2125/telefoonhoorngsm8vf.jpg
Dolfie
26 augustus 2013, 19:58
Ik vraag me af hoe je dat deed toen er nog geem mobiele telefoons waren.
Knoopte je toen een telefooncel op je rug??
Hi Cannabis,
Ik begrijp wel de humor van je reactie en daarom neem ik je het ook niet kwalijk.
Laten we het daarbij laten...
Grtz,Dolfie
eagelke
27 augustus 2013, 08:24
Ik kan me best vinden in de stelling van Dolfie (hoewel 24/24 in mijn geval gelukkig niet waar is)
De reactie 'telefooncel op de rug' zal inderdaad wel humoristisch bedoeld zijn, echter kunnen we er niet altijd omheen dat de tijden veranderd zijn.
Veelal krijgt men van de werkgever een mobiele telefoon mee op voorwaarde dat men dan ook (al dan niet binnen de werkuren) bereikbaar moet zijn. In mijn geval kan ik dit toch stellen.
Maar al te vaak krijg ik tijdens een dagje saunaclub een klant aan de lijn die op korte termijn moet verder geholpen worden. En ja, regelmatig moet ik dan mijn dag afbreken en vertrekken richting het probleem.
Vind ik dat erg? Neen, immers word ik zelfs tijdens een dagje saunaclub gewoon verder betaald en is het dan ook maar normaal dat ik ter beschikking ben in noodgevallen.
Tijdens een verlofdag weet men uiteraard dat men mij niet moet storen (hoewel dat toch regelmatig voorkomt)
Cuties
1 september 2013, 23:12
Ik heb het er al eindeloos met Badslippert over gehad in het verleden per PM dat ik een gruwelijke hekel heb aan mobiele telefoons, iPads, tabs, van die big-ass koptelefoons van dr. dre (http://www.beatsbydre.com/) die iedereen maar op ze schedel vastgeroest lijkt te hebben als men te voet, op de fiets of met de scooter (!) aan het verkeer deelneemt. Ook al die piepo's met hun hippe witte Apple oordopjes: verschikkelijk. Ik reis nauwelijks met het OV zoals ik hier (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?27345-Met-het-OV-naar-Sauna-en-FKK-clubs&p=291833&highlight=#post291833) al eens vermelde- werd zelfs laatstelijk uitgelachen toen ik nog met een strippenkaart wilde reizen- maar het is toch pure shit als je om je heen tuurt (of er bijvoorbeeld mogelijkerwijze nog een potentieel dekmaatje te strikken valt) en iedereen maar als een autistische malloot met de snelheid van Woody Woodpecker op die kut "tuts" screens ziet drukken. Ja, want zo spreken die Hollandse pummels dat altijd uit: "tuts". Dat irriteert mij ook al mateloos. Wat is dat toch altijd voor geëtter? Net als dat men ook altijd zegt: die en die artiest zingt een "kuffer" van xyz. Tenenkrommend, dat Katja Schuurman-Engels! Met dat ver-engelsen van de NL (m.n. in het bedrijfsleven zeer lachenswaardig) gaat dat nix worden. Vergelijk je ons engels accent met die van inwoners van Scandinavische landen, dan schaam je je diep. Nu kun je wel ook zo'n aansteller zijn met ze kale kak-engels als een Frans Timmermans, maar dat hoort zich ook al zo stupide aan. Doe mij maar gewoon Engels zoals de meeste van die Scandinaviers dat plegen uit te spreken. Hoe? Als een Robert Jensen of Semi-Americano Adam Curry (die weer eens zonodig stoer moet gaan lopen doen jegens Reinout Oerlewapper, als we de roddelblaadjes van vandaag mogen geloven).
De laaste keer bij de tandarts heb ik de orale grafkelder van mijn kadaver laten nachecken zodat ie weer bef-ready is voor de komende tijd; kijk ik om me heen, ook allemaal van die malloten die dat scrabble shit spelletje zitten te spelen (met notificatiegeluiden aan). Wordfeud. Ergerlijk. Maja, als ze zelfs in café's tegenwoordig van die digitale scrabble (wordfeud) avonden houden ( https://www.google.nl/search?q=wordfeud+cafe+&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=QrYjUsOsCoboswbf44CwDw ), dan kan je ook wel verwachten dat mensen in minder proleterige localiteiten ijverig in de weer zullen zijn met hun tuts screen. Toch ontkom ook ik niet aan het gebruik van een smarphone en tablet. Cellies/smartphones/tablets rapen (verkrachten) het uitgaansleven. Ik probeer die dingen dan ook zoveel mogelijk te verbergen en niet in het openbaar te gebruiken. Op vliegvelden wil ik het nog wel in het openbaar gebruiken. In SC's ook. Dat laaste overigens enkel- en alleen om de tijd te dooien tussen het pik-opladen todat ik weer dek-ready ben en ik mij weer meer met wat baltsen her en der bezighoud.
Terwijl ik met me digi-spul bezig ben vragen sommige stoute prositituees dan wel weer om een onderhoudsbeurtje, maarja, dan moet ik toch elke keer weer uitleggen dat mannen van mijn leeftijd nu eenmaal niet meer de behoefte hebben om de teelzak tot de bodem te legen. 2-3 (sporadisch 4) sessies en de revolver is kaduuk. Een cellie helpt wat dat betreft wel wat om de intilligentere lichtekooitjes op afstand te houden, dedommere blijven maar komen. Ja, zo is dat: effe in gegeven gevallen -als het niet te opvallend is- een beetje interessant gaan lopen doen met me cellie, maar onderwijl alvast aantekeningen maken over een onmemorabele kut-service (voor mijn persoonlijke aantekeningen) die ik en me krijger voor onze bakkes hebben gekregen of de tijd doden door over een of andere bromvlieg-knakkert, die als een kamikaze piloot weer eens in me soepje of drankje is gevlogen, een anekdote voor het nageslacht te schrijven. Beurk.
Yup, deze gozert knows what's up!
http://www.youtube.com/watch?v=yOESMmFXyEQ
http://www.youtube.com/watch?v=vXKffHGGKsw
Was het maar weer 15-20 jaar terug.
Doe mij maar de goede oude tijd toen kinderen en pubers nog gewoon kinderen en pubers konden zijn zonder al die sociale media shit:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?23685-Winters-weer-op-komst&p=298845&highlight=#post298845
Hier nog een artikel uit de recente "nieuwe revu" (kennelijk wordt dit thans wel als een kicken onderwerpje gezien):
Klik voor megazoom:
http://iceimg.com/t/28/ba/197555e24f.jpg (http://iceimg.com/28ba197555e24f.jpg.htm) http://iceimg.com/t/19/be/d07d7a8519.jpg (http://iceimg.com/19bed07d7a8519.jpg.htm)
Das trouwens een tip voor diegenen die ook wel eens in Zuid-Amerika zijn (of andere continenten/landen met lossere rechtsregels waar ik nog nooit ben geweest). Gewoon die fucking jammer halen bij je een of andere lokale gangster (of spy-boer als dat legaal is de cuntries die jij dikwijls bezoekt en alwaar jij dikwijls hookas huurt) en dat ding aanzetten als je die puta/prepago/grilla hebt uitgenodigd om jou de gringo/farang/blanda te komen kluifen. Das namelijk het grootste probleem voor ons gringos: mokkels die je TLN (toda la noche) boekt, maar die dan halverwege worden opgebeld door hun mattie dat ze dringend thuis moeten zijn. Zo'n jammer is alsdan the way to go. In NL zijn zulke dingen verboten, maar je kunt dat ding gewoon online kopen (via Ebay of craigslist etc. ect). Weliswaar staat er een celstraf of een geldboete voor het gebruiken van zo'n ding (waarschijnlijk ook voor het importeren), maar c'mon, hoe wil men dat ding dan gaan opsporen als je het eenmaal in de tram of metro aanflikkert of in je eigen huis (om het helemaal safe te houden)? Alsof de politie effekes -in bijvoorbeeld Bergmans geval- de WC van de McDonalds in komt stormen omdat men vermoedt dat hij een jammer gebruikt opdat hij dan even in volledige kalmte op zijn geliefde kakpot in alle rust deftig kan knetteren???? Hoogst onwaarschijnlijk!