Volledige versie bekijken : mayonaise in de saunaclubs
vakantieganger24
30 september 2013, 20:10
In veel saunaclubs krijg je best lekkere frietjes, vooral de frietjes in acapulco kan ik van blijven eten, alleen is daar en in eigenlijk alle duitse clubs waar ik friet heb gegeten de mayonaise gewoon niet lekker. In welke clubs kan je lekkere mayonaise krijgen? Nu weet ik dat smaken verschillen. Ik hou zelf erg van zaanse mayonaise in tube. Ik ben ten einde raad wie helpt mij
nieuwkomertje
30 september 2013, 20:13
Ik heb gisteren goede mayonaise gekregen, bij mijn frites in Panthera
(Nadat ik er zelf om had gevraagd)
bergm550
30 september 2013, 20:19
In veel saunaclubs krijg je best lekkere frietjes, vooral de frietjes in acapulco kan ik van blijven eten, alleen is daar en in eigenlijk alle duitse clubs waar ik friet heb gegeten de mayonaise gewoon niet lekker. In welke clubs kan je lekkere mayonaise krijgen? Nu weet ik dat smaken verschillen. Ik hou zelf erg van zaanse mayonaise in tube. Ik ben ten einde raad wie helpt mij
Die Zaanse mayonaise in tube koop ik ook altijd. Deze smaakt ook lekker bij tonijn. Maar in GT hebben ze ook lekkere mayonaise van Heinz.
Jack42
30 september 2013, 20:19
Ga naar de plaatselijke Appie en koop er een tube zaanse mayo voor een paar euro en neem die mee naar de club. Probleem opgelost!
Je gaat toch geen club bezoeken omdat er lekkere mayonaise is? :confused:
Goedemorgenallemaal
30 september 2013, 20:21
Ga naar de plaatselijke Appie en koop er een tube zaanse mayo voor een paar euro en neem die mee naar de club. Probleem opgelost!
Maar gezien het belang dat aan eten gehecht wordt door Beren is het wel degelijk mogelijk dat een bepaalde club wordt overgeslagen en naar de volgende gereisd wordt omdat de mayo daar lekkerder is.
Big30
30 september 2013, 20:32
Maar gezien het belang dat aan eten gehecht wordt door Beren is het wel degelijk mogelijk dat een bepaalde club wordt overgeslagen en naar de volgende gereisd wordt omdat de mayo daar lekkerder is.
Goed en terecht punt. Ik stel dan ook voor deze info in de club FAQ op te nemen. Zelf ben ik een fan van de wat zure Belgische mayo. Zouden we ook niet iets moeten vermelden over het toilet papier dat in een club gebruikt wordt? Een test vd geserveerde espresso lijkt me ook een goed idee.
Bluebear
30 september 2013, 20:32
Ik heb laatst gezien in een club, toen de deur van de keuken open stond, dat de Pooltjes een soort zakjes met een tuutje eraan leeg aan het trekken waren in een mayonaiseemmertje. Ik vondt dit maar raar en dacht tegelijkertijd:"Wat een rare kleur heeft die mayonaise?" Misschien heb je die mayonaise gehadt, Vakantieganger24. :hammer: :teuflisch: :biggrin:
The Joker
30 september 2013, 20:37
Doe mij ook maar die zure meuk waar Big30 van houdt.
Heeft Panthera trouwens al ketchup, want ik ben op dieet en moet dus een beetje opletten wat ik naar binnen schrans.
3 porties frieten kan, maar dan wel zonder mayo...
Big30
30 september 2013, 20:42
Nog opgemerkt dat ik Belgische friet het liefst in een puntzak eet uiteraard met een lekkere klodder mayo, ook nog even melden dat de mayo bij de mac in Duitsland van betere kwaliteit is dan die bij de mac in Nederland.
vakantieganger24
30 september 2013, 20:59
Nog opgemerkt dat ik Belgische friet het liefst in een puntzak eet uiteraard met een lekkere klodder mayo, ook nog even melden dat de mayo bij de mac in Duitsland van betere kwaliteit is dan die bij de mac in Nederland.
Ik vind zelf die gele nederlandse lekkerder dan de witte duitse mac mayo
Goedemorgenallemaal
30 september 2013, 21:01
Goed en terecht punt. Ik stel dan ook voor deze info in de club FAQ op te nemen. Zelf ben ik een fan van de wat zure Belgische mayo. Zouden we ook niet iets moeten vermelden over het toilet papier dat in een club gebruikt wordt? Een test vd geserveerde espresso lijkt me ook een goed idee.
Zullen we ook maar eens nagaan in welke clubs ze bv een wk wielrennen op het scherm laten zien.
Bluebear
30 september 2013, 21:05
Mayonaise is cultuurbepaald. Duitsland heeft duidelijk geen mayo-cultuur. Belgie en Nederland daarentegen wel. Om nog maar te zwijgen over de samouraisaus. Ik heb het in de club waar ik kom al dikwijls aangekaart dat men de voeding een beetje moet afstemmen op hun grootste publiek. (Lees: Plaats een Nederlandse manager) Leg er maar eens Nederlandse snacks neer en alle nationaliteiten eten ze. Altijd gegarandeerd voor een touch-down. De imbiss in Duitsland zijn in mijn ogen maar rare frietkotten. Bestel ik daar een frikadelle, krijg ik een bal gehakt met senf. (Mosterd, voor de analfabeten)
Pommes frites in een raar gekarteld kartonnen bakje. Ginne mayo, da ken toch nie.
Nee, geef mij maar een oer-Hollandse friettent, een beetje tegen het ranzige leunende. Met eigen mayonaise van mijn lokale frietboer. Daarom ziet "Bluebear" er zo weldoorvoed uit.
Ik wist dat ik het ergens opgelopen hadt. :rolleyes: :biggrin:
Willem2
30 september 2013, 21:24
Currywurst of bratwurst dat is de cultuur in Duitsland. En dan kan "Bluebear" er ook goed weldoorvoed door uitzien ;)
De frieten in Duitsland zijn meestal niet lang genoeg gebakken, een beetje slap.
Maar er zijn wel plekken waar je hollandse dan wel belgische frieten in Duitsland krijgen kan. En meestal staan er dan hele rijen.
:wink2:
Dalton
30 september 2013, 21:25
Doe mij maar een engelse fish and chips in een stuk krant met de krantenberichten op de chips heerlijk dat spul en zo vet als maar wat.
vakantieganger24
30 september 2013, 21:36
als ik in duitsland kom eet ik graag een bockworst , zo eentje die knak zegt als je em breekt. heerlijk met senf und brotchen
ik vind deze worsten zelfs nog lekkerder dan die van de hema
jamie jamie
Willi69
30 september 2013, 22:19
Currywurst of bratwurst dat is de cultuur in Duitsland.
Und FreiKörperKultur (FKK). :biggrin:
Big30
30 september 2013, 22:27
Over mayo gesproken!
Wordt het niet eens hoog tijd te stoppen met die vieze pizza's die in de clubs worden geserveerd?!? Zo af en toe wordt er wel eens een snack of hot-dog opgediend dat bevalt me veel beter. maar eigenlijk zou daar de bratwurst of currywurst voor in de plaats moeten komen. Andere sncak mag ook maar stop de pizza terreur!
Weg met de pizza zeg ik!!!
Wie heeft die onzin eigenlijk bedacht, pizza 's avonds???
sofaking
30 september 2013, 22:46
De pizza is uitgevonden door Archimedes. Hij toonde aan dat een pizza met een straal gelijk aan z en een dikte gelijk aan a, een totaal volume had gelijk aan pizza. Wiskunde werd er op die manier ingelepeld bij klassieke studenten. Helaas vielen de Romeinen net op dat moment Syracuse aan en werd Archimedes gedood door een Romeinse soldaat. De mathematische betekenis van de pizza ging verloren en enkel de traditie als voedsel bleef bestaan. De Romeinen verspreidden de Siciliaanse pizza door heel het Rijk en ook de Germanen kregen deze lekkernij zo in handen. In 9 N.C. schreeuwde de Germaanse koning Arminius : "Varus geef mij mijn pizza's terug". Varus was de Romeinse gouverneur van de Germaanse provincie, en hij was vertrokken met al de pizza's. De Germanen achtervolgden het Romeinse leger en na een slag van 3 dagen lang werden de legioenen uitgeroeid in het Teutoburger Wald. De pizza's werden meegenomen, alsook nog enkele gouden adelaars. Later werd beweerd dat keizer Augustus uitschreeuwde "Varus geef mij mijn legioenen terug", maar dat was een vertalingsfout en eigenlijk was dat "Varus geef mij mijn pizza's terug". Generaal (en later keizer) Tiberius werd uitgestuurd om wraak te nemen op de Germanen en de pizza's terug te halen, maar hij vond alleen de adelaars terug. De Romeinen deden dan maar alsof ze het voor die adelaars gedaan hadden, terwijl ze eigenlijk nog adelaars met hopen hadden liggen en het hun om de pizza's te doen was.
Sindsdien zijn de Germanen immer hun pizza's blijven koesteren als symbool van de vrijheid tegenover het Romeinse rijk, terwijl die, o ironie, eigenlijk alleen maar in Italiaanse restaurants geserveerd worden.
Megaboob
1 oktober 2013, 00:33
De frietjes en mayo in GT zijn prima (werkelijk! Ik ben ook best een liefhebber hiervan!) Hetzelfde geld voor zusterclub LR. De friet in Acapulco is ook goed, alleen is de mayo daar inderdaad wat minder. Ik kan me voorstellen dat Eddy in Babylon wel eens verstand zou kunnen hebben van goede Vlaamse friet en mayo. Wellicht een idee voor Babylon?!
Megaboob
deket
1 oktober 2013, 00:54
het verschil is dat in Belgie een friturist met affiniteit voor zijn vak de frieten zelf bakt,terwijl in de andere landen,ze nogal gemakzuchtig zijn,proberen vaak niet eens. dwz;ofwel voorgebakken,of erger nog diepvriesfrieten,terwijl bij ons zelf de aardappelen worden geschild(ook kroketjes zelf gemaakt)
wel moet ik ook eerlijk zijn met het volgende,indien ik na een late vergadering,nog honger krijg en een frietkot passeer,ik altijd hollandse(dus zoete mayo vraag,die vind ik lekkerder)gezond is het allemaal niet,maar moet dat altijd?
de tijd komt nog dat je met een siskaart(ziekenkaskaart)verplicht bent aangepaste voeding te kopen,door de gezondheidsdictaturen.
betreffende die Hollanse mayo,demeeste zijn ook wel industrieel,dus van Unilever,bv Calvé. maar de lekkerste is hier ook zelfgemaakte,zoals ik ook liever brood heb van de warme bakker,dan van een warenhuis.
wij Belgen hebben de beste frieten,de beste chocolade,het beste bier,maar we zijn te bescheiden en kunnen het niet zo verkopen als jullie.
bij ons worden zaken gedaan in uitstekende restaurants,bij jullie met een broodje kaas en een tas karnemelk
vakantieganger24
1 oktober 2013, 08:34
In belgie wordt de friet gebakken bij de frituur in andere olie dan in nederland. In nederland is deze olie verboden
The Joker
1 oktober 2013, 10:47
Met alle respect voor mijn landgenoten.
Maar de frieten in Belgie zijn van een dusdanige kwaliteit dat deze in NL als landbouwgif verkocht kunnen worden.
Op een veel te lage temperatuur gefrituurt, waardoor ze moddervet zijn.
Het vet zelf wordt vermoedelijk 1x per jaar vervest en is vermoedelijk ook in veel landen verboden voor menselijke consumptie.
Geloof me, als je een beetje respect hebt voor je lichaam, eet je niet in een Belgisch frietkot...
Rheinschwimmer
1 oktober 2013, 12:34
Wie krank ist denn das jetzt, Fritten und frittsauce als Thema und das in einem Forum wo über Clubs geschrieben werden sollte......... Ich denke dieses Thema ist hier falsch am Platz..........
Admin
1 oktober 2013, 13:15
Und FreiKörperKultur (FKK). :biggrin:
Denkend aan een patatje-met zie ik nu opeens een naakte W69 voor me met een braadworst in de hand. Een keulse tatort kijkend met aan het eind Freddy Schenk die in een braadworst hapt wordt opeens ook heel anders...:rolleyes:
Wie krank ist denn das jetzt, Fritten und frittsauce als Thema und das in einem Forum wo über Clubs geschrieben werden sollte......... Ich denke dieses Thema ist hier falsch am Platz..........
Hoho geen patatje oorlog ;)
Zonder mayonaise kunnen kennelijk enkele ijsberen niet :fuck: :rubbel:
:wink2:
anali
2 oktober 2013, 00:46
U R so damn right
anali
2 oktober 2013, 00:58
Soms moet de keuze gemaakt worden tussen zelf koken of 'uit' eten... dan kan dat net de doorslag geven in welke club gegeten gaat worden (dames zijn dan n leuke bijzaak), net zoals soms bepalend is of voetbal of F1 wel of niet in n club op tv is...
masseurke
18 december 2013, 08:59
Ze hebben in Duitsland geen verstand van friet bakken....
In Nederland wel dan? :biggrin: :tongue: :wink:
Piet Plezier
26 maart 2014, 00:01
Afgelopen zaterdag haddeb ze hele lekkere mayo in van Goch...
HELLMANN'S mayonaise om je vingers bij af te likken......
Jongehond
26 maart 2014, 13:25
In YY hadden ze toen ik er was geen mayonaise, maar wel een saus die er wat op leek, zat een zuurtje doorheen en was heel lekker. Speciaal nog een keer opgeschept voor die saus. Ik zou er mijn keus niet van af laten hangen, maar het uitzoeken van een club is natuurlijk geen sinecure :tongue:
Piet Plezier
27 maart 2015, 16:11
Op dit moment hebben ze hele lekkere mayonaise in van GOCH,en die zit in die kleine plastic zakjes.
facial
27 maart 2015, 17:09
Facial geeft meestal veel mayonaise aan de dames en spuit hun hele mond en gezicht ermee vol. (en voor 20 euro extra zeggen ze nog dat het goede mayo is)
Peperduur
28 maart 2015, 15:23
Op dit moment hebben ze hele lekkere mayonaise in van GOCH,en die zit in die kleine plastic zakjes.
Ben blij dat mijn 'mayonaise' ook nog altijd achteraf in het 'zakje' zit...:rolleyes:
Bluebear
28 maart 2015, 16:50
Ben blij dat mijn 'mayonaise' ook nog altijd achteraf in het 'zakje' zit...:rolleyes:
Ik knijp altijd heel de tube leeg!!! :rolleyes: :tongue: :biggrin:
11258
Peperduur
28 maart 2015, 17:18
[QUOTE=Bluebear;422442]Ik knijp altijd heel de tube leeg!!! :rolleyes: :tongue: :biggrin:
Makkelijk met een klein tube'tje :rolleyes:
Willem2
14 juli 2015, 11:12
De Belgische minister Peeters is bereid de wet op mayonaise aan te passen. De Belgische mayo is te vet maar de wet moet aangepast worden om het aantal vetten en suikers in de frietsaus te verminderen.
Minister Kris Peeters. © belga.
Er ligt een koninklijk besluit uit 1995 betreffende mayonaise waarin vastgelegd is dat het goedje 80 procent vetstof en 7,5 procent eigeel moet bevatten. ,,Die situatie is niet langer houdbaar", zegt Nicholas Courant, woordvoerder van de federatie van de voedingsindustrie Fevia in De Morgen. Het wetgevende kader maakt die productinnovatie echter moeilijk............. http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4100661/2015/07/14/Belgische-mayonaisewet-aangepast-vanwege-vetheid.dhtml
seksenfun
14 juli 2015, 15:14
Ook hier komkommertijd dus ;) :smoke:.
http://www.demorgen.be/binnenland/regering-wil-na-60-jaar-nieuwe-mayonaisewet-a2393871/
Die mayonaise op uw bord is zo vettig omdat het van de overheid moét. Tot grote ergernis van producenten, voor wie het allemaal wat minder mag zijn. Minister Peeters is nu bereid de wet aan te passen.
"Onze producenten lijden onder discriminatie. Buitenlandse collega's mogen immers wel mayonaise op de markt brengen die minder vet is. Zo kunnen zij tegemoetkomen aan de stijgende vraag naar sauzen met minder calorieën." Een rondvraag leert dat onder andere Spaanse mayonaise met amper 65 procent vet in ons land wordt verkocht. "Willen Belgische sauzenmakers een soortgelijke mayonaise verkopen, dan moeten ze die als dressing brengen."
Bewaarmiddelen
Sauzenmakers willen dat het stokoude 'Koninklijk Besluit betreffende de handel in mayonaise' zo snel mogelijk wordt aangepast
De Belgische sauzenmakers willen dan ook dat het stokoude 'Koninklijk Besluit betreffende de handel in mayonaise' zo snel mogelijk wordt aangepast.
Volgens minister Kris Peeters (CD&V) worden alle partijen nu "na een jarenlange discussie" rond de tafel gebracht om een definitief voorstel tot aanpassing uit te werken.
Bluebear
14 juli 2015, 20:50
Ik ben nu Hellmann's aan het proberen. Niet helemaal mijn ding. Geef mij den belze mazzienijs maar. Ongerept en gegarandeerd dichtslippende bloedbanen. Nom, nom, nom............nom!!! :tongue: :biggrin:
12278