Volledige versie bekijken : mobiel forummen voor dummies
sofaking
3 november 2013, 22:56
Mijn GSM is kapot en ik heb me laten overhalen om een smartphone te kopen. (Heb er nu al spijt van) Android OS
Maar goed, ik dacht, dan kan ik al eens op ijbf gaan spelen.
Alleen heb ik niet veel geduld en als het meer dan vijf minuten duurt om uit te vinden hoe iets werkt heb ik er geen zin meer in.
Ik kan ijbf dus wel lezen, maar iets posten lijkt onbegonnen werk. (Zeker met links naar andere recs of externe sites) Nu heb ik absoluut niets tegen de "fucking manual" te lezen. Alleen vind ik geen fucking manuals op het net. Zelfs op fora is er niet direct veel hulp te vinden lijkt me.
Dus ben ik benieuwd hoe jullie berichten schrijven op dit forum vanaf een smartphone, en misschien zijn er nog wel forummers die daar problemen mee hebben.
bergm550
3 november 2013, 23:08
Je kunt het programma Tappatalk downloaden via de Google Playstore. Hiermee kun je berichten lezen/schrijven op het IJsberenforum. Als je naar www.ijsberenforum.com gaat op je smartphone, dan krijg je de melding of je Tappatalk wilt gebruiken.
Een andere optie is de style te veranderen. Als je inlogt op het IJsberenforum, dan zie je rechtsonderaan de pagina de optie "Style002" en de taal Nederlands. Je kunt de optie "Default Mobile Style" kiezen en dan zie je de mobiele versie van het IJsberenforum. Dan hoef je Tappatalk niet te gebruiken.
Big30
3 november 2013, 23:11
Als je geen smartphone of tablet gewend bent is 5 min wel wat kort alle functies te leren kennen. Ga er gewoon eens lekker mee spelen. Als je IJBF kunt lezen probeer dan eens een bericht te plaatsen. Geef gewoon wat text in en dan bericht verzenden, neem aan dat je wel hebt gezien dat er een toetsenbord verschijnt waarmee je moet tikken. Staat er onzin haal ik het wel weg.
Kwestie van even wennen, copy/paste werkt ook niet zo moeilijk en ook zonder manual heb je dat snel uitgevonden! Kijk anders even op youtube daar vind je filmpies zat die het uitleggen.
Probeer het eerst allemaal eens zonder tapatalk te downloaden ;). Als je zo'n ding net hebt moet je er gewoon een hele avond lekker mee spelen. Even wennen dat is alles. Probeer het eerst allemaal met de lay-out die je kent. Ik vind zelf tapatalk helemaal niet prettig werken.
sofaking
3 november 2013, 23:17
Ja, ik had die tapatalk footer al gezien in berichten hier, en heb die app gedownload en heb me geregistreerd, maar ik heb geen manier gevonden om een nieuwe topic te openen. En hoe dat zit met links copiën en pasten lijkt me ook niet zo duidelijk.
En dus ook voor deze app geen gebruiksaanwijzing te vinden.
Als er ergens een link zou bestaan met een duidelijke uitleg zou dat wel fijn zijn.
Op een tapatalk forum waar deze vraag gesteld werd, werd de vrager gewoon belachelijk gemaakt, zo van, wij weten het maar vertellen het niet omdat we de supermannen zijn. Toffe gasten die tapatalkers.
bergm550
3 november 2013, 23:18
Een andere optie is de style te veranderen. Als je inlogt op het IJsberenforum, dan zie je rechtsonderaan de pagina de optie "Style002" en de taal Nederlands. Je kunt de optie "Default Mobile Style" kiezen en dan zie je de mobiele versie van het IJsberenforum. Dan hoef je Tappatalk niet te gebruiken.
Picasso 1
3 november 2013, 23:31
Ja, ik had die tapatalk footer al gezien in berichten hier, en heb die app gedownload en heb me geregistreerd, maar ik heb geen manier gevonden om een nieuwe topic te openen. En hoe dat zit met links copiën en pasten lijkt me ook niet zo duidelijk.
Als er ergens een link zou bestaan met een duidelijke uitleg zou dat wel fijn zijn.
Op een tapatalk forum waar deze vraag gesteld werd, werd de vrager gewoon belachelijk gemaakt, zo van, wij weten het maar vertellen het niet omdat we de supermannen zijn. Toffe gasten die tapatalkers.
Zoals Big al aangaf gewoon wat mee spelen door op het scherm op allerlei links en schrijfvakken met je vingers te tikken of met je vinger over het scherm te schuiven (het is immers een touchscreen). Op basis van wat er dan gebeurt maak je je de werking van een smartphone eigen. Voor copy/paste even je vinger op een stuk tekst iets langer dan een seconde op het scherm laten en dan zul je aanwijzingen tevoorschijn zien komen waarna je voor het pasten op een tekstruimte hetzelfde doet. Ik verwacht dat jij er redelijk snel handig in wordt na wat proberen.
Big30
3 november 2013, 23:46
Probeer inderdaad eens een stuk text te selecteren en die text vervolgens in een nieuw bericht te plaatsen mbv copy/paste. Je wordt dan geholpen door je smartphone. Doe je dat met een url dan plaats je een link in een bericht, dat gaat opdezelfde manier.
Kwestie van even wennen maar vooral er veel mee spelen! Hoop wel dat je een smartphone hebt gekocht met een niet al te klein scherm, dus minimaal> 4", anders zou ik hem hem liever meteen omruilen.
bergm550
4 november 2013, 08:48
En hoe dat zit met links copiën en pasten lijkt me ook niet zo duidelijk.
Hier is een link hoe je tekst kunt kopieren en plakken.
www.dummies.com/how-to/content/how-to-cut-copy-and-paste-text-on-an-android-phone.html
En hier is een video die het uitlegt:
http://www.youtube.com/watch?v=suMpg3OJYkQ
ilovethaigirls
4 november 2013, 09:46
Met tapatalk heb ik ook last om iets te posten op het forum met mijn android tabletje..... Ik zie nergens een mogelijkheid om een bericht te beantwoorden (zoals bv GT live). Met citaat reageren lukt me wel.
Heb forum runner gedownload en daarmee is het kinderspel om berichten te bekijken/beantwoorden.
Is wel een app die betalend is maar kost minder dan 2 euro.
Jack42
4 november 2013, 11:31
Als je bij Tapatalk 1 seconde op een bericht drukt komt er toch een pop-up tevoorschijn met verschillende mogelijkheden zoals oa antwoord, citeer en bedankt? Tik je antwoord aan kan je reageren zonder citaat zoals ik nu ook gedaan heb.
Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk
lx2013yy
4 november 2013, 13:27
antwoorden op een bestaand topic lukt wel , maar om een nieuw topic aan te maken (deze dus), zie ik geen mo
gelijkheid met tapatalk
toch allemaal alvast bedankt
Sent from my V370 using Tapatalk
sofaking
4 november 2013, 13:43
he die vorige post toont mijn tapatalk id terwijl dat helemaal niet geregistreerd id op ijbf
sofaking
4 november 2013, 16:31
De suggestie van Bergm550 om de style te veranderen werkt ook redelijk goed, en geeft mij de optie een nieuwe discussie te starten.
Ik ben toch wel zeker dat ik lx2013yy alleen bij tapatalk heb geregistreerd en niet bij ijbf, en toch is die gisteren hier gecreëerd. Als ik toch per ongeluk ook hier geregistreerd had zou ik trouwens toch een ijbf mail ontvangen moeten hebben ? En ik heb er alleen maar één van tapatalk. :gruebel::confused:
lx2013yy
4 november 2013, 17:31
Ik ben nu eens expliciet ingelogd op ijbf onder deze user (met het tapatalk pwd) en dat is gelukt, maar als ik dan op gebruikersinstellingen klik krijg ik geen toegang.
Allez, dankzij tapatalk kan ik nu mezelf thanken en nomineren. :freu:
MichelJ
4 november 2013, 18:23
...maar als ik dan op gebruikersinstellingen klik krijg ik geen toegang.
Dat komt omdat lx2013yy een 'newbie' is. Na een paar posts heb je wel toegang tot de gebruikersinstellingen.
ilovethaigirls
4 november 2013, 19:18
Als je bij Tapatalk 1 seconde op een bericht drukt komt er toch een pop-up tevoorschijn met verschillende mogelijkheden zoals oa antwoord, citeer en bedankt? Tik je antwoord aan kan je reageren zonder citaat zoals ik nu ook gedaan heb.
Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk
Niet op mijn tablet hoor. Kan alle berichten perfect lezen maar slaag er niet in om een te posten. Zou kunnen dat dit niet werkt op een tablet. Maar geen nood forum runner werkt perfect dus gebruik ik dat.