Volledige versie bekijken : Basic threads
NikXXX
13 december 2013, 20:25
Persoonlijk irriteer ik mij weleens aan zogenaamde domoor-vragen die bij 'Geile Tijden' of bij het 'Live topic' worden gevraagd. Dom-oor vragen? Jawel, want sommige mensen weten niet Whats Up! in een club. Mij lijkt het handig om een drie-tal threads als basic te beschouwen voor iedere club, t.w.:
1. Berichtenthema;
2. Discussiethema;
3. Live.
In het 'Discussiethema' kun je lekker slowchatten, domme vragen stellen, etc. Terwijl in het 'Berichtenthema' dagverslagen geschreven kunnen worden. Het 'Live' topic speekt voor zich.
Graag zou ik zien dat het forum meer inhoudelijk wordt, d.w.z. nuttige info. Bij FC passen ze deze structuur ook toe. Ik vind het prettig lezen. Gooi het eens in de groep!
bergm550
13 december 2013, 20:53
Dat klopt. Ik erger me ook soms aan vragen of een vrouw aanwezig is op een bepaalde dag. Nee, denk ik dan, we weten niet of een vrouw op 21 maart 2034 aanwezig zal zijn. Soms stellen mensen vragen of een vrouw nu aanwezig is en nu is dan 22:00 uur 's avonds, alsof ze dan nog in de auto zullen springen. Inderdaad, bij Freiercafe is dat een stuk strenger. Dus een rubriek voor slow chat is inderdaad misschien zo gek nog niet.
Badslippers
13 december 2013, 20:54
1. Berichtenthema; = Geile Tijden
2. Discussiethema; = ? ? ?
3. Live = Live from
Die structuur zit er al bijna in maar die Duitsers zijn gewoon meer gedisciplineerd en zijn het gewend zich aan regels en afspraken te houden. Nederlanders hebben toch meer een: "Ik-doe-toch-waar-ik-zin-in-heb-en-als-jij-mij-gaat-vertellen-wat-ik-moet-doen-kun-je-de-boom-in" mentaliteit. M.a.w. welke structuur je ook bedenkt er zullen altijd lieden zijn om er als de kippen bij te zijn om zoiets te ondermijnen en toch in het berichten "Topic" te gaan zieken.
NikXXX
13 december 2013, 20:59
Recalcitrant gedrag heet dat. Well... mij is ook opgevallen dat die Duitsers de kamersessie uitstekend beschrijven in krachtige taal. Alle facetten worden behandeld in enkele regels. De recencies zijn korter maar wel meer informatief. In plaats van oeverloos geneuzel wat hier vaak plaatsvindt. Waarom kunnen Nederlanders deze stijl niet adapten? Ze kunnen dat wel ondermijnen dan. De forumleiding zal dan even moeten corrigeren. Natuurlijk is er een grijs gebied. Een goed forum wordt ook gemaakt door de leden. De mods stellen de infrastructuur ter beschikking.
Big30
13 december 2013, 23:51
Persoonlijk irriteer ik mij weleens aan zogenaamde domoor-vragen die bij 'Geile Tijden' of bij het 'Live topic' worden gevraagd. Dom-oor vragen? Jawel, want sommige mensen weten niet Whats Up! in een club. Mij lijkt het handig om een drie-tal threads als basic te beschouwen voor iedere club, t.w.:
1. Berichtenthema;
2. Discussiethema;
3. Live.
In het 'Discussiethema' kun je lekker slowchatten, domme vragen stellen, etc. Terwijl in het 'Berichtenthema' dagverslagen geschreven kunnen worden. Het 'Live' topic speekt voor zich.
Het idee komt me niet onsympathiek over, sterker nog we hebben een opdeling als hierboven al eens intern besproken al was dat nog voor de tijd dat we bij de clubs ook een live topic hadden. De reden dat ik het idee wel sympathiek vind is ook dat ik het zelfde idee ook had ;) en dit al eens met Willem2 besproken heb en we toen toch besloten hebben het niet door te voeren, hieronder wat text en uitleg in deze. Zie het ook als input voor verdere discussie.
Waarom we er uiteindelijk niet voor hebben gekozen is dat je met 2 min of meer algemene topics d.i. 1 alleen open voor berichten en een ander meer chat/vraag/commentaar achtig een wat ongewenste versnippering van berichten kunt krijgen wat de leesbaarheid niet ten goede komt. Heeft denk ik ook wat te maken met de typische cultuur hier dat we vinden nogal snel op berichten commentaar te moeten leveren en dat is ook geen probleem maar kan resulteren op commentaar op commentaar. Zo lang dat niet te extreem is geen probleem, als het te lang wordt splitsen we wel eens een topic af of verplaatsen het naar bestaande topics, prijsdiscussie 100E/u, entreeprijs etc. zijn hiervan een paar voorbeelden.
Dat blijven we trouwens ook doen met vermelding dat berichten verplaatst zijn. Probleem wat je krijgt als je een algemeen berichten topic hebt waar alleen berichten staan en een meer chatachtig topic, discussies wat versnipperd worden over deze twee topics. Zie je nu ook al met club algemeen en club live topic.
Verder mag wat commentaar op een bericht wel maar ergens moet je dan zeggen nu is het genoeg en dan ga je dus berichten verplaatsen en als je alles gaat verplaatsen is dat ook weer niet logisch. Vervolgens zijn de berichten wel verplaatst en dan zul je zien dat de discussie in het algemeen berichten topic gewoon weer doorgaat.
Voordeel van 1 algemeen topic (met dus wat commentaar) is dat alles bij elkaar staat en je niets mist als je even wat scrollt.
Een goed forum wordt ook gemaakt door de leden. De mods stellen de infrastructuur ter beschikking.
Yep helemaal waar met dien verstande dat zo af en toe wel wat gemodereerd moet worden al was het maar om zoals gezegd topics niet te laten ontsporen.
Zolang het commentaar in berichten topics binnen redelijke perken blijft vind ik dat OK als het ontspoord treden we vaak wel op maar wat ook klopt is dat het vaak een grijs gebied is. Wat je vaak ziet is dat als je "onnodig commentaar weghaalt of zelfs verplaatst" men wel eens erg begint te steigeren ... .
We gaan dit idee zeker nog weer eens in de groep gooien en komen er op terug. Ik vind zelf 3 topics mbt een club net iets te veel, maar bv het live-topic iets meer een chat en vraag karakter te geven (wat het nu al een beetje heeft) is denk ik nog niet zo'n slecht idee.
Nederlanders hebben toch meer een: "Ik-doe-toch-waar-ik-zin-in-heb-en-als-jij-mij-gaat-vertellen-wat-ik-moet-doen-kun-je-de-boom-in" mentaliteit. M.a.w. welke structuur je ook bedenkt er zullen altijd lieden zijn om er als de kippen bij te zijn om zoiets te ondermijnen en toch in het berichten "Topic" te gaan zieken.
Ach ja, kwil niet generaliseren maar ehm ik herken dit wel een beetje :wink:. Het eerste bericht na "genoeg discussie over of de dame nu 21 of 25 jaar oud is nu weer ervaringsberichten" is bijna standaard "maar geloof me nu maar ze is echt 26 jaar oud" :tongue:!
Ik zou ook tientallen concrete voorbeelden kunnen noemen :rolleyes:.
Pietjepik
14 december 2013, 08:20
als iedereen keurig de paadjes bewandeld en ieder topic binnen de gestelde kadertjes voorziet van bijdragen dan vallen er koppen onder de administrators en moderators aangezien hun rol juist het bijsturen en in goede banen leiden van misplaatste of uit de hand lopende discussies is. :baeh:
Wijze grijze
25 februari 2014, 17:17
Het gebeurt de laatste maanden vaker dat ik een uitgebreide recensie post die daarna (te) snel ondersneeuwt door een aantal volgposts met one-liners en niet ter zake doende opmerkingen. Soms ook nog eens off-topic. Vind ik dan toch en beetje zonde.
Mijn voorstel derhalve: Maak per club een indeling met 3 (of 4) threads:
Clubrecensies
Live from ….
Chit-chat, one-liners, neuzel- en leuterhoekje
Tombola (indien van toepassing)
Uiteindelijk is het de bedoeling dat er één thread overblijft waar alleen maar relevante informatie of duidelijke recensies in komen te staan. Het is dan altijd nog aan de admins om dienaangaande fout geplaatste posts naar de desbetreffende andere thread te verplaatsen. Zo gaat er niets verloren en iemand die zich wil inlezen in een club hoeft zich dan niet eerst door allerhande geneuzel heen te worstelen.
Heeft ook het voordeel dat ik dan niet meer op een topic klik, in de hoop een geile recensie te kunnen lezen, maar dan teleurgesteld word door een bijdrage die even goed via de Interne Mail verstuurd had kunnen worden.
Laat maar blijken of je het met dit idee eens bent. Dan kan de forumleiding het als een soort petitie zien. Een beetje moeilijk om hiervoor een enquête op te starten.
Toulouse-Lautrec
25 februari 2014, 17:57
Het gebeurt de laatste maanden vaker dat ik een uitgebreide recensie post die daarna (te) snel ondersneeuwt door een aantal volgposts ......
Wat een geneuzel.