PDA

Volledige versie bekijken : PT/PC vebod in Duisland, gesloten PT/PC gelegenheden

anali
28 december 2013, 07:08
Nogmaals een discussie PT/PC verbod in Duitsland met de vraag om hier alleen PT/PC gelegenheden te vermelden die gaan sluiten of al gesloten zijn ivm de komende nieuwe regels...

Bij voorbaat dank.

Anali.

Big30
28 december 2013, 09:57
Voor de duidelijkheid, er is nu alleen sprake van dat er mogelijk nieuwe wetgeving gaat komen. Zie ook:

Het enige wat we op dit moment zeker weten is dat er nu een nieuwe regering is van CDU-SPD en dat in het regeer accoord een passage staat mbt prostitutie waar begrippen als dwang, uitbuiting en mensenhandel worden genoemd. Veelal zaken die met de huidige wetgeving denk ik ook al bestreden kunnen en moeten worden. Ik dacht dat in de regeer accoord passage Flatrate clubs niet expliciet werden genoemd om verboden te worden. Lijkt me ook lastig om 1 vorm van prostitutie expliciet te verbieden.

Wat wel speelt momenteel is een publieke discussie waar kort samengevat wordt gezegd "in Flatrate clubs moeten dames voor zeg 5-10E een kamergang maken, dat zullen ze nooit vrijwillig doen, dus er is sprake van dwang, dus Flatrate clubs moeten verboden worden". Correct of niet maar zo loopt de discussie. Meer algemeen wordt Duitsland als het grootste bordeel van Europa gezien, met aantallen van DVP's wordt wel eens wat overdreven en met name vanuit feministische hoek (Alice Schwarzer en het blad Emma) worden alle dames gemakshalve maar als slachtoffer gezien.

Vraag is wel hoe dit soort discussies (stemming makerij?) van invloed zullen zijn op politieke besluitvorming en wetgeving die nog moet plaats vinden. In tegenstelling tot Nederland hoeft de Bundesrat ("eerste kamer") wetten vd Bundestag niet goed te keuren behalve als het op Bundesland nivo een impact heeft. Geen idee hoe dat zit met prostitutie waar bv Bayern zelf heeft bepaald dat bv. pzc verboden is.

Kortom eerst maar eens afwachten hoe de wetgeving eruit zal zien en dat zal nog wel minimaal 1 jaar als het niet 2 jaar is duren, gesteld dat er überhaupt nieuwe wetgeving zal komen.

Kortom mochten bepaalde clubs nu wellicht het voornemen hebben te sluiten kan dat niet zijn omdat men weet welke wetgeving eraan gaat komen. Lijkt me ook niet waarschijnlijk dat er specifiek wetgeving komt mbt FR/PC wel dat wat meer focus komt en wetgeving mbt zaken als gedwongen en mensenhandel.

Nogmaals eerst maar afwachten wat er gaat gebeuren. Als clubs gaan sluiten vernemen we dat snel genoeg, wat ik niet gewenst vind is te gaan speculeren welke clubs mogelijk gaan sluiten. Dat staat overigens los van deze discussie.

Verdere discussie in het bestaande topic (mocht men daar nog behoefte aan en zin in hebben ... ).
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?36088-PT-PC-verbot-Duitsland