Volledige versie bekijken : Drinkgeld aan de parkeerwachter?
chefkok
4 februari 2014, 22:47
Ik geeft altijd wat drink geld aan de parkeerwachter van dienst. Een 2 euro's altijd?
Doet dit nog iemand?
Bluebear
4 februari 2014, 23:06
Ik geef bij Villa Vertigo altijd wat aan die man. Ik doe dit altijd bij aankomst. Het wordt daar dikwijls zo laat dat de goede man al naar bed is. Ga daar maar eens buiten staan de hele avond in de kou. Het is toch wel fijn dat er iemand oppast. Ik vindt dit ook sjiek van de club.
Theodor Adorno
5 februari 2014, 00:58
Ik geef wel eens wat geld aan een arme bedelaar maar ik vind dat iemand die in GT parkeerwacht is niet in die categorie valt. 2E Trinkgeld dan zal die man je misschien aankijken en denken wat een Hollandse krenterigheid, voor 2E koop je geen biertje meer in Duitsland tegenwoordig :wink:.
KevinK
5 februari 2014, 04:13
Haha, precies wat Theodor Adorno zegt. Iemand gaat naar GT om enkele honderden euro's uit te geven en de parkeerwachter krijgt 2 euro. Hollandse krenterigheid op zijn best. Ik heb wel eens 20 euro gegeven nadat ik starthulp had ontvangen, maar normaliter krijgen ze niks van me. Ik krijg ook nooit een parkeerplaats van ze.:biggrin:
Goedemorgenallemaal
5 februari 2014, 08:09
voor 2 euro doen ze nog geen ooglid open. ik geef niet altijd wat, alleen als ze me extra behulpzaam zjn met inparkeren en zo. E dan geef ik wat en dan doen ze de volgende keer weer wat meer hun best, toen ik wat regelmatiger kwam al eens meegemaakt dat bouwmarkt vol was en ook bij de ingang vele autos terug reden, tot ze mij herkenden "warten sie bitte" en even later hadden ze toch nog een plekkie voor me gevonden
Willi69
5 februari 2014, 11:04
Ich lasse immer meinen Chauffeur bezahlen... :biggrin:
bosbeer
5 februari 2014, 12:30
Ik denk dat jullie je sterk vergissen. Die mannetjes in bv GT krijgen niet veel betaald. Als er 200 man in GT komen die allemaal 2 euro zouden geven dan hebben ze 400 euro te verdelen. Als ze met 3 man zijn dan is dat 135 euro extra op een dag. Aan alleen salaris komen ze daar lang niet aan. En al zouden er maar 100 man 2 euro geven, dan hebben ze nog 65 euro extra per man. En wat wij in GT besteden kan ze verder weinig schelen, want als er niemand zou komen hadden ze helemaal geen werk.
Don Rudo
5 februari 2014, 13:20
Parkeermannetje krijgt standaard 5 euro.
Die jongens staan daar ook maar in weer en wind.
En je weet nooit of het eens mocht helpen een parkeerplaats te vinden als het eigenlijk druk is,
je hulp nodig hebt met starten, of dat je eens in vliegende vaart het etablissement moet verlaten.
Theodor Adorno
5 februari 2014, 16:41
Ik denk dat jullie je sterk vergissen. Die mannetjes in bv GT krijgen niet veel betaald. Als er 200 man in GT komen die allemaal 2 euro zouden geven dan hebben ze 400 euro te verdelen. Als ze met 3 man zijn dan is dat 135 euro extra op een dag. Aan alleen salaris komen ze daar lang niet aan. En al zouden er maar 100 man 2 euro geven, dan hebben ze nog 65 euro extra per man.
Is het niet een beetje de omgekeerde wereld wanneer je als gast het salaris van de parkeerwachten moet gaan aanvullen? Als het druk is in Gt zal een parkeerwacht nodig zijn maar dat is toch aan GT daar voor te zorgen zou ik zeggen.
Maar als elke dag 100 gasten slechts 2E geven is het wel een mooi baantje, als je dat alleen doet en ik denk dat het 300 dagen per jaar nodig is dan vang je dus wel mooi 300*100*2 = 60.000E in een jaar. Netto wel te verstaan als fooien in Duitsland belastingvrij zijn. Bedrag loopt nog op bij niet krenterige Hollanders.
Nog even en we gaan ook voor de tuinman betalen en gaan de poetsmannen een fooi geven :wink:.
de duisburg spesjalist
5 februari 2014, 16:53
moet niet gekker worden drink geld ik zie het al voor mijn dat ik deze zomer aan het werk ben voor een onderaannemer en aan de opdracht gever drinkgeld vraag .laats vroeg mijn een dvp op de vulkaan ook om drinkgeld :eek: dat heb ik anders opgelost in de auto heb ik altijd golden pauwer van de ALDI kosten 29 cent per blikje ik heb haar ma een blikje gegeven en ze was me nog dankbaar ook :eek:
KevinK
5 februari 2014, 17:31
Ik denk dat jullie je sterk vergissen. Die mannetjes in bv GT krijgen niet veel betaald. Als er 200 man in GT komen die allemaal 2 euro zouden geven dan hebben ze 400 euro te verdelen. Als ze met 3 man zijn dan is dat 135 euro extra op een dag. Aan alleen salaris komen ze daar lang niet aan. En al zouden er maar 100 man 2 euro geven, dan hebben ze nog 65 euro extra per man. En wat wij in GT besteden kan ze verder weinig schelen, want als er niemand zou komen hadden ze helemaal geen werk.
Ik weet niet in welke wereld je leeft wanneer je het normaal vindt dat een parkeerwachter met 22 werdagen in een maand a 135= 3020 Euro naar huis gaat. Bovenop zijn salaris welteverstaan.
Nibor76
5 februari 2014, 17:37
Ik weet niet in welke wereld je leeft wanneer je het normaal vindt dat een parkeerwachter met 22 werdagen in een maand a 135= 3020 Euro naar huis gaat. Bovenop zijn salaris welteverstaan.
Ik voorzie een hoop vrouwen die dan ook maar parkeerwachter worden.
Sommige verdienen op een dag geen muntje.
Picasso 1
5 februari 2014, 20:48
Een typische voorbeeld van hoe we willen overkomen.
Parkeermannetje krijgt standaard 5 euro.
Die jongens staan daar ook maar in weer en wind.
Een typische voorbeeld van hoe we echt zijn.
En je weet nooit of het eens mocht helpen een parkeerplaats te vinden als het eigenlijk druk is
bosbeer
5 februari 2014, 21:34
Als je goed gelezen zou hebben had je gezien dat ik reageer op het feit dat gesuggereerd wordt dat " een parkeerwacht voor 2 euro nog geen ooglid opent" en "dat 2 euro aan een parkeerwachter geven Hollandse krenterigheid op zijn best is". M.a.w. de betreffende schrijvers vinden 2 euro geven aan de parkeerwacht door iemand die binnen de hekken honderden euro's uitgeeft belachelijk weinig. Maar nu alles bij elkaar opgeteld wordt is het kennelijk opeens veel te veel. Overigens vermoed ik dat het basisloon van deze jongens erg laag is omdat GT er ook vanuit zal gaan dat ze fooien zullen ontvangen.
Bluebear
5 februari 2014, 21:46
Ook de poetsjongens stop ik regelmatig wat toe. Altijd schone handdoeken, gepoetste vloeren, gewassen badjassen, de zeepdispencer vol, zuivere lakens, keukenrollen geplaatst, mijn klodders van het hoofdeind poetsen, vriendelijk lachen, ze zeggen relaxmeneer tegen mij, het zwembad schoon vissen, de douchekoppen maken, kaarsjes aansteken, glaasjes opruimen enz. enz.
Of hebben jullie die dingen allemaal ook voor dezelfde prijs ????
"Bluebear" heeft ook een zwak voor de jongens die de keuken "doen" in de club. Zijn bordje ligt altijd vol met de lekkerste stukjes en nog wat meer......!!! Ook bij de barbecue altijd "Special Man".
Een devies is wel duidelijk: Money talks and bullshit walks !!!
Limburger
5 februari 2014, 21:46
Omdat ik eigenlijk altijd al om 11 uur 's ochtends bij GT kom, parkeer ik altijd bij de club zelf en niet bij de bouwmarkt, dus als ik naar huis ga kom ik niet lopend langs de parkeerwachters, ik geef dan ook nooit fooi. Wel heb ik een keer meegemaakt dat ik in de winter 's avonds naar huis wou en de parkeerwachter de ramen van mijn auto had gekrabt. Ik wou hem toen 20 euro fooi geven maar dat werd zelfs na aandringen van mij nog door hem geweigerd. Dat was trouwens een parkeerwacht die er nu niet meer werkt.
The Joker
5 februari 2014, 22:52
Je kunt ook naar niet homo clubs gaan, waar je je wagen gewoon voor de deur kunt parkeren zonder parkeerwachter en waar er 3 vrouwen voor elke aanwezige man zijn ipv andersom....
Big30
5 februari 2014, 23:05
Liever in GT een parkeerwacht een paar € geven dan in Amsterdam door zo'n foute parkeerwacht bekeurd worden.
geert5
5 februari 2014, 23:25
Overigens vermoed ik dat het basisloon van deze jongens erg laag is omdat GT er ook vanuit zal gaan dat ze fooien zullen ontvangen.
Gt betaald die jongens gewoon weinig omdat er 10 anderen zijn die dst werk ook graag willen doen!!
Dom
5 februari 2014, 23:59
Liever in GT een parkeerwacht een paar € geven dan in Amsterdam door zo'n foute parkeerwacht bekeurd worden.
Bekeurd worden valt mee 119 euro, maar dit.
Wat kost het om mijn weggesleepte voertuig terug te krijgen?
Bij het ophalen van uw voertuig betaalt u de kosten van het wegslepen en de opslag. U betaalt € 419,- (tarief 2014) als u de auto binnen één dag komt ophalen. Zolang de auto niet wordt opgehaald, komt er € 30,- per dag aan stallingskosten bij.
Piet Plezier
6 februari 2014, 01:29
Ze krijgen van mij niets. ......
ik moet zelf hard werken voor me geld.......
en mij geeft ook niemand wat extra........
had ie maar een vak mmoeten leren, dan had ie niet buiten hoeven te staan. .....
vakantieganger24
6 februari 2014, 09:04
Of je nu fooi geeft aan een parkeerwacht of aan een hoer. Je wilt gewoon het mannetje spelen en blijft dezelfde flapdrol.
Wie de schoen past trekke hem aan.
Dom
6 februari 2014, 10:22
Of je nu fooi geeft aan een parkeerwacht of aan een hoer. Je wilt gewoon het mannetje spelen en blijft dezelfde flapdrol.
Laat me raden, je bent een echte oer Hollander!! teleur gesteld in het leven, en zeker in de maatschappij. Succes Dude
Carlitos
6 februari 2014, 10:32
In de tijd dat ik regelmatig naar GT ging, gaf ik de parkeerwacht die ik weleens sprak €5,00. Dat waren er max. drie, en dat heeft invloed op een parkeerplaats. Of ik geef de sleutels af en hij parkeert hem voor mij en levert de sleutels netjes bij me af.
Met eentje heb ik ook nog wat verdient, dat maakt de band ook wel wat beter. Maar mijn tijden in GT zijn voorbij, en ik geef geen trinkgeld meer aan parkeerwachters bij andere clubs.
Goedemorgenallemaal
6 februari 2014, 12:18
Er wordt hierboven de indruk gewekt dat die heren met wat ze aan fooien binnen krijgen aardig binnen lopen. Mijn voorbeeld van "voor 2 euro geen ooglid open slaan" moet inderdaad bezien worden dat in ieder geval in mijn ogen die 2 eur geen recht doet aan hun werkomstandigheden, hun uren en zo. Maar als ik ze hoe veel beren weg rijden als ik aankom of vertrek en als ik verschillend eeracties hier lees, dan denk ik dat het maar een fractie is van de bezokers zal zijn die een kleine fooi geven, of zelfs maar de moeite nemen "danke" te zeggen.
Dat zal overigens lang niet altijd een vorm van gierigheid of onbeschofterigheid zijn.
Veeleer is het denk ik het plots opkomen van een gevoel van "schaamte".
Veel beren willen eigenlijk niet altijd meer weten wat ze gedaan hebben, die vinden dat het eigenlijk niet kan, Tikkie hypocriet maar je ziet mannen in de kleedkamer vaak veranderen van de losbol in de brave getrouwde huisman. En dan willen ze zo snel mogelijk weg, eigenlijk al niet meer herinnerd worden aan wat ze gedaan hebben. En het negeren van thekedames, van parkeerwachters en van die beer die op de parkeerplaats nog heel hard "tot ziens" roept hoort daar bij.
bosbeer
6 februari 2014, 12:55
Nah, lijkt me een tikkie overdreven. Je haalt nu een beetje het beeld naar voren van het prototype hoerenloper van vroeger met een lange regenjas aan, kraag hoog opgezet en een pet of een hoedje op die schichtig naar boven kijkend langs de ramen loopt.
De meeste saunaclubbezoekers weten waar ze mee bezig zijn en ik heb niet vaak de indruk gehad dat ze zich schamen of een slecht gevoel hebben bij het naar huis gaan. Maar het geven van een fooi is een persoonlijke kwestie, het is ieders goed recht om wel of niet iets te geven.
Alleen als je redeneert dat GT ze maar beter moet betalen en daarom geen fooi geeft moet je het bv in de horeca of bij de kapper ook niet meer doen, want daar geldt hetzelfde.
vakantieganger24
6 februari 2014, 16:04
Laat me raden, je bent een echte oer Hollander!! teleur gesteld in het leven, en zeker in de maatschappij. Succes Dude
andere dude, en jij bent zeker een psychiater je begrijpt het zo goed.
Ik doe niet mee aan die poppenkast in clubs om de populaire drol uit te hangen.
Om trouwens maar achterwege te laten hoe die wijven werkelijk denken over gasten die teveel betalen. Waarschijnlijk hetzelfde als buiten clubs waar mensen ergens teveel voor betalen. Gewoon stommelingen.
Bovendien is dat teveel betalen nog super schadelijk ook voor de hobby. Overal zie je daardoor de fun verdwijnen.
Goedemorgenallemaal
6 februari 2014, 16:58
Nah, lijkt me een tikkie overdreven. Je haalt nu een beetje het beeld naar voren van het prototype hoerenloper van vroeger met een lange regenjas aan, kraag hoog opgezet en een pet of een hoedje op die schichtig naar boven kijkend langs de ramen loopt.
De meeste saunaclubbezoekers weten waar ze mee bezig zijn en ik heb niet vaak de indruk gehad dat ze zich schamen of een slecht gevoel hebben bij het naar huis gaan.
Ik krijg dat idee nu juist wel. Geldt waarschijnlijk niet voor ons, trouwe schrijvers en misschien dat het daarom minder lijkt op te vallen maar er zijn legio "niet forum bezoekers" en ik denk vooral de niet schrijvende leden en de niet registrerende bezoekers.
Big30
6 februari 2014, 23:34
Maar het geven van een fooi is een persoonlijke kwestie, het is ieders goed recht om wel of niet iets te geven.
Alleen als je redeneert dat GT ze maar beter moet betalen en daarom geen fooi geeft moet je het bv in de horeca of bij de kapper ook niet meer doen, want daar geldt hetzelfde.
In de horeca een fooi geven is min of meer normaal al is het hier niet zo als in de VS waar het loon voornamelijk uit fooien bestaat en je wordt geacht 15% te tippen. De kapper een fooi? Een buurtkapper waar je normale prijzen betaalt wel maar zo'n foute keten waar je toch al (te) veel betaalt niet.
Een parkeerwacht moet een ieder maar zelf bepalen, heb het idee dat men daar met fooien toch een mooi extraatje bij elkaar verdient. Het is ze gegund.