Volledige versie bekijken : Het happy end hoekje
Wijze grijze
16 februari 2014, 20:34
N.a.v. onderstaande gebeurtenis en de reactie van Aribaba hierop, leek het me leuk dit topic hier te openen. Af en toe een klein feel good verhaaltje mag toch ook wel eens? In good old Bergm550 traditie….
Wie heeft er nog meer iets aanvankelijk negatiefs meegemaakt dat achteraf goed afgelopen is?
Gekopieerd uit mijn recensie: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?761-Samya-Algemeen&p=357182#post357182
Is het verhaaltje hiermee uit? Nee, want dit verhaal kreeg nog een staartje. Ik had Deket netjes afgezet en reed naar huis. Thuis aangekomen, ruimde ik m’n hobbytas op en…… WTF? Waar zijn m’n beurs en papieren? Holy fuck, fuck, fuck! Die zaten nog in de aparte safe in Samya. Was ik in m’n zorgen om de zieke Deket helemaal vergeten leeg te maken. Meteen naar Samya gebeld en het probleem uitgelegd.
“OK, weißt du deine Schlüsselnummer noch?”
“Ja, 127“.
„Oh, diesen Schlüssel habe ich soeben wieder vergeben. Ich schau was ich für dich tun kann. Ruf mich in 15 Minuten doch wieder an.“
Allerlei scenario’s verschenen in m’n fantasie en van geen enkel werd ik vrolijk. Na 10 minuten belde ik terug en kreeg de heugelijke mededeling dat alles terecht was. M’n spullen zouden bij de grote baas, Hakan, op kantoor gelegd worden, alwaar ik ze kon afhalen. Dus meteen weer in de auto gestapt en binnen 40 minuten de 85 Km afgelegd. Hakan himself stond me al op te wachten en ik kreeg alles netjes overhandigd: Cashgeld, creditcards, pinpas, paspoort, rijbewijs, autopapieren. “Teşekkürler!” Ik sprak nog met hem over m’n blunder, terwijl hij me in het nieuwe gedeelte rondleidde. Als alles (binnenkort?) klaar is dan is dit werkelijk een perfecte locatie. Streefdatum voor de oplevering is 01 Maart. Hakan vertelde ook dat het wel vaker gebeurt dat mensen hun spullen vergeten.
In Planet Eden en de oude Freude39 heb je ook dergelijke extra kluisjes. Derhalve deze Wijze Grijze TopTip: Leg je autosleutels ook in dit kluisje.
Adieë tsezame
Wijze Grijze
palimo
16 februari 2014, 23:03
Wijze Grijze, misschien je naam veranderen in "Lucky Wijze Grijze".
Zo had ik pas ook een akkefietje. Op de barbeque party van "Villa Marisol", had ik mijn i-pad meegenomen, eigenlijk om de hevig fluctuerende beurs te volgen.
's Avonds bij het verlaten van het pand, bij de auto aangekomen, even de i-pad op het dak van de auto gelegd. Even uit de kattebak een raamwisser gepakt, ramen schoongemaakt, en weggereden.
In het voorbijgaan toeterde ik nog naar "Gatenvuller" die zijn fameuze Mio nog aan het instellen was.
De eerste bocht naar rechts genomen kwam ik direkt een grote passagiers bus tegen, we konden elkaar ternauwernood passeren.
Gelukkig, had ik op de heenweg al getankt bij het Shell tankstation, en kon dus direkt lekker doorkachelen.
Echter op de snelweg dacht ik godver m'n i-pad, voel ik op mijn stoel geen i-pad, stop ik op de vluchtstrook, keek op het dak, uiteraard geen i-pad. Plankgas doorgeraced naar afslag Rees, plankgas weer terug naar Hamminkln, misschien heb ik nog kans in die eerste bocht?
Turend op de weg, vanaf de afslag, niets te zien, maar bij de driesprong om links naar de Villa te gaan ontwaarde ik rechts in de goot van de weg half op de stoep, iets "grijzigs"! Stopte, stapte uit, ik raapte het "Grijze Ding van de straat, ik deed de flap open, sweepte over het niet gebroken glas, toetste het schermbeveiligings wachtwoord in, en het scherm werd beschikbaar. Jawel ik had een i-pad gevonden, en het bleek die i-pad te zijn van mijzelf.
Hoeveel geluk kun je hebben, sinds die dag mag ik mij "Lucky Aribaba" noemen en m'n i-pad dat "Eigen Wijze Grijze Ding", waarmee ik niet zonder kan, want ik ben verslaafd aan dat ding.
- geluk dat niemand anders hem gevonden had
- geluk dat de grote bus die ik tegenkwam er niet overheen was gereden
- geluk de i-pad was volledig onbeschadigd door de rubberen hoes
- geluk dat ik niet 700 euro's hoefde neer te tellen voor een nieuwe.
- geluk dat ik thuis niet hoefde uit te leggen, hoe mijn i-pad was verdwenen
Goedemorgenallemaal
17 februari 2014, 12:56
Ik ben wel eens terug geracet toen mijn paspoort niet meer stak waar hij hoort te steken. Ik weet niet eens meer welke club want het enige positieve was dat Theke en vrije dames massaal mee hielpen zoeken. Als ze nou meteen al service van dat niveau verleend hadden had ik niet zo'n haast om het tot dan toe vrij rampzalige misukte bezoek voortijdig te beeindigen om naar een volgend oord des verdrefs te gaan en had ik beter opgelet of ik alles nog had.
licky luke
17 februari 2014, 13:35
Zo had ik met HansDordt afgesproken dat we onze kortingskaartjes van Haus Panthera (Nikolausparty en Weinachtsparty) zouden ruilen: hij kreeg mijn kortingskaartje voor februari en ik kreeg het zijne voor maart.
Omdat ik eerder bij Panthera was dan hij gaf ik mijn kaartje aan de theke (de altijd aardige Sabine) met de boodschap dat deze voor HansDordt was. Toen HansDordt arriveerde heeft hij het kaarte gebruikt om met korting binnen te komen en heeft hij zijn kortingskaartje bij Sabine afgegeven. Toen ik 's avonds vertrok was mijn hoofd nog zo vol van de gezellige avond dat ik vergat er naar te vragen... damn!
Gelukkig ging ik de week daarna terug naar Panthera en toen ik Sabine begon te vragen of ze het kaartje misschien nog had gevonden, onderbrak ze me al met de boodschap dat ze het netjes voor me had bewaard! Dat is nou prima service!
Dat maakt van mij dus een lucky Licky Luke...
VAZKOR
17 februari 2014, 13:35
Ik heb m'n kluisje open laten staan in FKK Sharks 2 jaar terug met de sleutel er nog op. Na de welness dacht ik 'shit ik mis m'n sleutel!'. Naar de Theke gegaan en die overhandigde me de sleutel want iemand had m'n kluis gesloten en de sleutel afgegeven aan de balie. Ik had al m'n geld nog en was verder niks kwijt. Voor hetzelfde geld was dat even anders.
dbd67
17 februari 2014, 14:20
In oase 2 jaar geleden moest ik iemand opbellen buiten bij het zwembad, daarna weer naar binnen gegaan en bij de locker werd ik opeens op mijn schouder getikt door een dvp.
Ik had mijn telefoon buiten laten liggen en die kwam zij terug brengen, ik kon dat zeer waarderen en heb haar bedankt met een kamergang.
licky luke
17 februari 2014, 14:42
In oase 2 jaar geleden moest ik iemand opbellen buiten bij het zwembad, daarna weer naar binnen gegaan en bij de locker werd ik opeens op mijn schouder getikt door een dvp.
Ik had mijn telefoon buiten laten liggen en die kwam zij terug brengen, ik kon dat zeer waarderen en heb haar bedankt met een kamergang.
Nou dat is lief! (van die DVP)...
Je vraagt je af waarom er soms zo slechts wordt gesproken over die dames...tss...
KanariePiet
17 februari 2014, 15:13
Ik ben in GT 1 keer mijn I-phone en 2 keer mijn horloge op een kamer vergeten. Ik heb 3 keer geluk gehad, want ik heb de spullen telkens later op de dag aan de receptie teruggekregen.
In Sharks ben ik 1 keer een ketting die ik van mijn vriendin gekregen had, op een kamer vergeten. Ik heb dat pas opgemerkt, een uur nadat ik de club al verlaten had. Ik dus in 7 haasten terug naar Sharks. Toen ik binnen ging, wou de meid waar ik mee gekamerd had de club net verlaten. Op mijn vraag ging ze snel nog even in de kamer (die op dat moment vrij was) kijken of mijn ketting er nog lag en ja hoor: enkele minuten later hing ze weer rond mijn nek en moest ik dus geen flauw excuus voor het thuisfront verzinnen!;):cool:
Goedemorgenallemaal
17 februari 2014, 22:00
wat zijn het toch een voorbeeldige gelegenheden waar wij zo graag naar toe gaan. of je dit ook in het gemiddelde café in de grote stad zou gebeuren.
Eddy_V
18 februari 2014, 07:11
Ik ben in GT 1 keer mijn I-phone en 2 keer mijn horloge op een kamer vergeten. Ik heb 3 keer geluk gehad, want ik heb de spullen telkens later op de dag aan de receptie teruggekregen.
:
Dit bewijst in ieder geval dat KanariePiet geen ezel is...
Die stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen 😝😉
Ik zal mijn domme geluksmomentje ook nog toevoegen.
Het lijkt erop dat er iets in de hersenen gebeurt tijdens het uitoefenen van onze hobby, waardoor we ze niet meer allemaal op een rijtje hebben 😊
bergm550
18 februari 2014, 08:21
Ik had Deket netjes afgezet en reed naar huis. Thuis aangekomen, ruimde ik m’n hobbytas op en…… WTF? Waar zijn m’n beurs en papieren? Holy fuck, fuck, fuck! Die zaten nog in de aparte safe in Samya.
Hakan vertelde ook dat het wel vaker gebeurt dat mensen hun spullen vergeten. In Planet Eden en de oude Freude39 heb je ook dergelijke extra kluisjes. Derhalve deze Wijze Grijze TopTip: Leg je autosleutels ook in dit kluisje.
Jaren geleden was ik in Palace en die hebben ook aparte kluisjes voor je portemonnaie. Ik had toen ook een keer mijn portemonnaie erin gelegd. Dit was mijn eerste ervaring met een club die aparte waardekluisjes had. Toen ik de club verliet, vroeg de receptioniste of ik alles uit mijn waardekluisje had gepakt. Niet dus, totaal vergeten. Ik meteen teruggelopen. Ik was me een hoedje geschrokken.
Ik heb mezelf sindsdien een procedure aangeleerd. Ik controleer standaard bij het verlaten van elke club of ik mijn portemonnaie, huissleutels en telefoon bij me heb. Net als een piloot zeg ik dan hardop in mezelf:
Portemonnaie: check
Huissleutels: check
Telefoon: check
Met deze zaken kun je beter te voorzichtig zijn dan te roekeloos. Er is geen middenweg met dit soort zaken. :)
Hier is de link toen mijn rugzak werd gestolen in de ICE op station Keulen toen ik onderweg naar huis was. Mijn jas zat er ook in. Maar de happy end was dat ik mijn portemonnaie, huissleutels en telefoon in mijn broekzak had, omdat ik met diefstal altijd al rekening hield. De happy end was ook dat bij aankomst in Amsterdam de winkels nog open waren en ik meteen een nieuwe jas en rugzak kon kopen.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?34782-Rugzak-gestolen-in-ICE&highlight=diefstal
Sindsdien heb ik mijn rugzak altijd tussen mijn benen en mijn jas aan, als ik in de ICE zit richting Frankfurt, want bij Keulen staat hij altijd 20 minuten stil en dus genoeg tijd voor de Bulgaarse en Roemeense bendes om de trein te roven. Het is algemeen bekend dat er heel veel wordt gestolen in de ICE. Iedere keer als ik richting Frankfurt ga, is er altijd wel iemand die iets kwijt is.
Bluebear
18 februari 2014, 16:49
Ik heb mezelf sindsdien een procedure aangeleerd. Ik controleer standaard bij het verlaten van elke club of ik mijn portemonnaie, huissleutels en telefoon bij me heb. Net als een piloot zeg ik dan hardop in mezelf:
Portemonnaie: check
Huissleutels: check
Telefoon: check
Met deze zaken kun je beter te voorzichtig zijn dan te roekeloos. Er is geen middenweg met dit soort zaken. :)
Ik heb bij het verlaten van de club altijd een heel andere checklist:
1. Min. 2x geneukt: check
2. Goede lange PZC's gehadt: check
3. Min.2x klaargekomen: check
4. Tongzoenen: check
5. Natte ravijnen uitgedweild: check
6. Op Roemeense muziek via de telefoon de kadanz gevonden: check
7. Min. 5 posities gedaan tijdens de coitus: check
8. Lamlendig in de banken gehangen: check
9. Een ton bier verwerkt: check
10. Ben ik afgepeigerd en toch heel blij: check
Ok, mijn chauffeurtje, we kunnen naar huis kachelen. Tot over een paar dagen: check :tongue: :biggrin:
noglangnietuitgewandeld
18 februari 2014, 17:48
Toen de roaming nog zo duur was, had ik standaard twee telefoons bij me, een Nederlandse en een Duitse. Tijdens een overstap op station Aken stak ik de hand in een broekzak en merkte dat ik er maar een bij me droeg. Snel het nummer van die andere telefoon gebeld, en jawel er werd opgenomen. Een man van de Duitse spoorwegen had hem gevonden. Hij was inderdaad uit mijn zak gegleden. We spraken een herkenbaar punt af op het station en ik had hem weer. De opluchting was groot.
lekkersfan
18 februari 2014, 18:29
Jaren gelden reed ik af en toe met een grote (hoge) bestelbus voor mijn werk. Heel laat op de avond nog naar zandpad Utrecht gegaan, lekker langs een aantal bootjes gereden tot er van de zijkant driftig naar mij gezwaaid werd.
Ik lustig terug zwaaien tot ik een keiharde auto toeter hoor en impulsief op mijn rem ga staan.
Stond ongeveer 1 meter voor het viaduct, waar mijn bus absoluut niet onderdoor kon, stil. Pffffffffffffffffffffffffff ging echt nog net goed, leg dat maar eens uit op het werk, wat was ik blij en opgelucht ! Moest een heel end achteruit rijden onder grote hilariteit van dames en omstanders, maar wat was ik blij:)
savesexer
19 februari 2014, 10:53
Babylon hele poos terug.
Plots merk ik dat de sleutel van mijn locker niet meer met rekker rond mijn arm zit. Ik naar beneden en neen hij zat niet in het slot. Ik kon dus niet in de locker om te zien of die nog alles bevatte. Naar Eddy met mijn verhaal die dit direct serieus nam en met man en macht werd er in de zaak gezocht doch zonder resultaat, shit. Een loper was niet voorhanden dus werd het uitboren. Ik vroeg om hier toch nog even mee te wachten want als er slecht opzet in het spel was zou het kwaad toch geschied zijn. Na een half uurtje kwam Kris, onderhoud, fier met de sleutel in zijn hand naar boven. Ik had hem blijkbaar samen met een douche handdoek in de wasmand gegooid. Eind goed al goed.
Carlitos
19 februari 2014, 11:17
Sindsdien heb ik mijn rugzak altijd tussen mijn benen en mijn jas aan, als ik in de ICE zit richting Frankfurt, want bij Keulen staat hij altijd 20 minuten stil en dus genoeg tijd voor de Bulgaarse en Roemeense bendes om de trein te roven. Het is algemeen bekend dat er heel veel wordt gestolen in de ICE. Iedere keer als ik richting Frankfurt ga, is er altijd wel iemand die iets kwijt is.
Nou dat is lief! (van die DVP)...
Je vraagt je af waarom er soms zo slechts wordt gesproken over die dames...tss...
Ik schat in dat het geen Roemeense dame was...;)
dbd67
19 februari 2014, 14:12
Ik schat in dat het geen Roemeense dame was...;)
Moldavië