Volledige versie bekijken : Vrijkaart winnen: wel/geen recensie schrijven?
too slow
3 maart 2014, 23:21
Ik ga er maar van uit dat elke club die vrijkaartjes sponsort een beetje commercieel geïnteresseerd is. Een geschreven recensie draagt dan weer een steentje bij aan je naamsbekendheid en je komt te weten hoe je bezoekers de club ervaren. Toch vallen me in bovenstaande opstelling namen op waarvan ik nog nooit een recensie gelezen heb. Als je al een gratis kaartje toebedeeld wordt, dan is het minste dat van je verwacht mag worden, dat je over je ervaring schrijft. Lijkt me alleen maar fair naar het forum, maar ook naar de club toe.
Ik wil niet op de stoel van de tombolafee gaan zitten, maar vreemd is toch dat bijv. deux deux, een lid dat sinds 2006 8 bijdragen geproduceerd heeft, zich in 2009 met z’n 8e post inschrijft en nu, 4 jaar later, een vrijkaartje wint? Of een latoyan: Lid sinds 2005. Geschreven: 0 bijdragen!
Dan stuit je een sponsorende club toch ook tegen de borst. Er komt een profiteur op bezoek. Lekker zuipen, eten, wellness meepikken, maar een tegenprestatie in de vorm van een recensie: nul, nada, noppes.
Ik heb gisteren mijn gewonnen kortingskaart voor TCO ingewisseld. Moet ik nu een recensie schrijven als tegenprestatie? Ben ik een profiteur als ik dat niet doe? Of ben ik juist respectvol naar Willem2 die de kaart ter beschikking heeft gesteld als ik hem niet in verlegenheid ga brengen tegenover zijn sponsor? En zit TCO er echt op te wachten dat ik iets ga schrijven wat de klandizie niet zal doen toenemen? Of moet ik juist een juichverhaal verzinnen om alles en iedereen tevreden te stellen? Ik ben er nog niet uit maar iets in mij zegt dat zelfcensuur de minste vijanden oplevert...
vrije jongen
3 maart 2014, 23:40
Ik heb gisteren mijn gewonnen kortingskaart voor TCO ingewisseld. Moet ik nu een recensie schrijven als tegenprestatie? Ben ik een profiteur als ik dat niet doe? Of ben ik juist respectvol naar Willem2 die de kaart ter beschikking heeft gesteld als ik hem niet in verlegenheid ga brengen tegenover zijn sponsor? En zit TCO er echt op te wachten dat ik iets ga schrijven wat de klandizie niet zal doen toenemen? Of moet ik juist een juichverhaal verzinnen om alles en iedereen tevreden te stellen? Ik ben er nog niet uit maar iets in mij zegt dat zelfcensuur de minste vijanden oplevert...
Je bent inderdaad een profiteur als je niks schrijft, maar vooral ten opzichte van het forum en de overige ijsberen die meer met die vrijkaart gedaan zouden hebben. Wat de club betreft, hebben ze er ook iets aan: ze kunnen mogelijk reclame krijgen, of anders zien waar het aan schort (als ze daar interesse in hebben).
Big30
4 maart 2014, 01:12
Ik heb gisteren mijn gewonnen kortingskaart voor TCO ingewisseld. Moet ik nu een recensie schrijven als tegenprestatie?
Die keuze maak je zelf, niets hoeft en niets moet! Win je een vrijkaart dan zullen we nooit iemand oproepen om een recensie te schrijven, de een zal zeggen dat het misschien wel zo netjes is dat wel te doen. Dat kan evengoed als de ervaring wat minder positief was en levert zo relevante info op voor de IJsberen maar ook de club in kwestie.
Veelal zal men als men een vrijkaart bij BRVDM of in een voetbalpoule wint de keus vallen op een favoriete club, maar ook dan kan een ervaring negatief uitvallen, ik zou daar gewoon over schrijven. Kan ook zijn dat je je bij een tombola hebt ingeschreven voor een club die je nog niet kent en juist wilt leren kennen (ik ga er van uit dat als je op voorhand al negatief bent over een bepaalde club je je dan niet gaat inschrijven), mocht dit ook wat minder uitvallen dan zie ik ook geen reden dit niet te gaan melden.
Enige reden waarom ik een negatief bericht over een club niet zou begrijpen is wanneer je zelf kiest voor een club waar je toch al niet positief over bent en je vrijkaart alleen gebruikt om dat beeld te bevestigen. Ook dat is geen probleem natuurlijk maar in zo'n geval zou ik denken dat het verstandiger was geweest je vrijkaart te laten gaan naar iemand die het wel in zo'n club naar de zin heeft en zelf te kiezen voor een club die wel naar je smaak is.
Ik ben er nog niet uit maar iets in mij zegt dat zelfcensuur de minste vijanden oplevert...
Wat was je dan van plan te gaan schrijven op grond waarvan jij denkt dat je dat hier "vijanden" op gaat leveren ;)?
nb. topic afgesplitst, gaat hier om de vraag of je wel/niet een recensie schrijft als je een vrijkaart hebt gewonnen.
Jansen
4 maart 2014, 03:04
too slow maak je niet druk je hebt al geschreven en een berichtje waar je geweest bent bepaal jezelf.
Belachelijk is het dat Wijze Grijze zelfs gaat kijken wie er wel of geen verdient zou hebben zoals hij heeft uitgezocht bij Deux Deux en Latoyan.
Bij beste recensies was hij ook altijd aan het mee rekenen of hij niet punten te weinig kreeg om een vrijkaart te winnen.
Als hij zo graag gratis naar de club wil dan moet hij mij maar bellen dan kan hij voor niets naar binnen.
Altijd dat gezeur over vrijkaarten daar worden andere ook zo moe van.
Big30 heeft het ook mooi verwoordt.
GrandCru
4 maart 2014, 09:37
Het mooie van vrijkaarten is dat je als 'beginnende ijsbeer' eens een, in mijn geval Duitse club kan bezoeken. Ik schrijf altijd een recensie, positief danwel negatief. Je hoopt dat de club meer klandizie krijgt bij een positieve recensie, de gunfactor zeg maar. In het geval van een negatieve recensie hoop je dat dit bijdraagt aan verbeterpunten voor die club. In mijn geval geldt het als aanmoedigingsprijs. Wanneer je je als ervaren beer inschrijft bij een Tombola van een club waar je toch al komt dan is dat natuurlijk helemaal goed, kun je eens extra beloond worden!
de duisburg spesjalist
4 maart 2014, 17:32
Je bent inderdaad een profiteur als je niks schrijft, maar vooral ten opzichte van het forum en de overige ijsberen die meer met die vrijkaart gedaan zouden hebben. Wat de club betreft, hebben ze er ook iets aan: ze kunnen mogelijk reclame krijgen, of anders zien waar het aan schort (als ze daar interesse in hebben). we zijn allemaal een profiteur ;) en hebben allemaal een vrijkaartje in onze inbox . als ik er een krijg is het mooi mee genomen is wat anders als mijn geweldige vulkaan . ik schrijf er geen recensies voor nomineren doe ik bij alleen goede stuken . ik weet het goed gemaakt ik geef ieder forumlid een vrijkaartje voor de vulkanstrasse met deze tombola heb je vrij intree in alle loophuizen en de service is er net zo goed als in een sauna club soms zelfs beter :biggrin: het zou netjes zijn als er ook een recensie over geschreven wordt ma ik verplicht niemand wat :eek:
too slow
4 maart 2014, 23:14
Ik heb gisteren mijn gewonnen kortingskaart voor TCO ingewisseld. Moet ik nu een recensie schrijven als tegenprestatie?
Die keuze maak je zelf, niets hoeft en niets moet! Win je een vrijkaart dan zullen we nooit iemand oproepen om een recensie te schrijven, de een zal zeggen dat het misschien wel zo netjes is dat wel te doen. Dat kan evengoed als de ervaring wat minder positief was en levert zo relevante info op voor de IJsberen maar ook de club in kwestie.
Veelal zal men als men een vrijkaart bij BRVDM of in een voetbalpoule wint de keus vallen op een favoriete club, maar ook dan kan een ervaring negatief uitvallen, ik zou daar gewoon over schrijven. Kan ook zijn dat je je bij een tombola hebt ingeschreven voor een club die je nog niet kent en juist wilt leren kennen (ik ga er van uit dat als je op voorhand al negatief bent over een bepaalde club je je dan niet gaat inschrijven), mocht dit ook wat minder uitvallen dan zie ik ook geen reden dit niet te gaan melden.
Enige reden waarom ik een negatief bericht over een club niet zou begrijpen is wanneer je zelf kiest voor een club waar je toch al niet positief over bent en je vrijkaart alleen gebruikt om dat beeld te bevestigen. Ook dat is geen probleem natuurlijk maar in zo'n geval zou ik denken dat het verstandiger was geweest je vrijkaart te laten gaan naar iemand die het wel in zo'n club naar de zin heeft en zelf te kiezen voor een club die wel naar je smaak is.
Een echt negatief bericht gaat het niet worden, een echt positief bericht ook niet. Ik denk alleen dat het wel negatief opgevat gaat worden. En dat is natuurlijk een beetje raar want een gegeven paard moet je niet in de bek spuiten, zelfs niet als het een hobbelpaard blijkt te zijn.
TCO was ooit naar mijn smaak maar de laatste tijd kan ik het niet echt aanraden (ook niet afraden, echt slecht is het niet). Ik had me niet bewust ingeschreven, winnen is me een beetje overkomen. Periodiek ga ik weer eens de temperatuur van het water voelen dus was de kortingskaart zeker welkom.
Ik ben er nog niet uit maar iets in mij zegt dat zelfcensuur de minste vijanden oplevert...
Wat was je dan van plan te gaan schrijven op grond waarvan jij denkt dat je dat hier "vijanden" op gaat leveren ;)?
Ik was niet van plan om TCO met de grond gelijk te gaan maken. De onderstaande quote is veelzeggend, je wordt gelijk als forumvijand bestempeld door sommige mensen:
Je bent inderdaad een profiteur als je niks schrijft, maar vooral ten opzichte van het forum en de overige ijsberen die meer met die vrijkaart gedaan zouden hebben.
geert5
4 maart 2014, 23:31
HTF Welke club is TCO?
Nibor76
4 maart 2014, 23:39
Partytreff, "TotaalClub Osnabrück.
rmjhexe
4 maart 2014, 23:40
HTF Welke club is TCO?
Totalclub Osnabrück