PDA

Volledige versie bekijken : Verkeershinder tussen Antwerpen en Nederland

sofaking
7 maart 2014, 17:31
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/maandenlang-zware-hinder-door-werken-rond-antwerpen.aspx

Het Vlaams Verkeerscentrum verwacht vanaf volgende week grote hinder op de Antwerpse Ring richting Nederland. Reden? De aanleg van een nieuwe spitsstrook van 8 kilometer lang tussen Antwerpen-Noord en Sint-Job. En dat is nog maar het begin: de komende maanden volgt nog meer verkeershinder door werkzaamheden.

De werken aan de spitsstrook op de E19 beginnen vrijdagavond al, om 21 uur. “Het verkeer richting Nederland moet er vanaf dan over twee versmalde rijstroken”, zegt Hajo Beeckman van het Vlaams Verkeerscentrum. “Dat zal dit weekend nog lukken, maar vanaf volgende week verwachten we meer hinder.”

De files zullen dan al beginnen vanaf het viaduct van Merksem. Van dat punt tot aan het complex Kleine Bareel ben je mogelijk 15 minuten langer onderweg dan normaal. De spitsstrook is pas half juni klaar.

Goedemorgenallemaal
9 maart 2014, 18:57
...en mede met het oog op de werkzaamhden bij Antwerpen vrij vroeg vertrokken. Op de portaalborden totaal geen nuttige info over eventuele vetragingen , anders dan "Antwerpen Noord 11 minuten". Beetje de standaardtekst die er altijd wel staat(ook bij files heb ik gemerkt) en bovendien zijn de werken bij Kleine Bareel en da's wat verder. Maar ik rijd door en tot aan Antwerpen Noord eigenlijk niks aan de hand. Pas een paar honderd meter later gaat het langzaam. Ik heb op de klok gekeken en mijn totale "filetijd" was een kleine 4 minuten.... Grootste veroorzaker van vertraging waren enkele mensen die niet konden kiezen of ze nu links of rechts de baan moesten volgen. Meeste mensen denken kennelijk dat links aanhouden, de snelweg volgen , sneller is en dat rechts aanhouden zodat je ook bij de afrit(Schoten geloof ik) aankomt betekent dat je niet meer op de snelweg komt, of dat dat juist langzamer gaat. Echter, omdat zo'n beetje iedereen voor "links"koos was rechts aanmerkelijk sneller... Of dat altijd zo is weet ik niet maar doe er uw voordeel mee..

https://www.google.nl/maps/@51.2678604,4.4595592,17z/data=!5m1!1e1