PDA

Volledige versie bekijken : bedanken voor bijdrage

jope
9 maart 2014, 21:28
Onderstaande (getal) leden hebben "naam" bedankt voor deze bijdrage:
Ik zie dit vaak onderaan berichten staan maar ik weet niet hoe ik dit kan of moet doen.

Hoe kan ik bedanken voor een bijdrage? :)

rob45
9 maart 2014, 21:38
Als je tien berichtjes gepost heb verschijnt er links onder de recencie een zogezegde Thanksknop.Daar klik je op en zowaar verschijnt je Thanks onder de recensie. Je heb al vier berichtjes gepost zag ik.

jope
10 maart 2014, 19:39
Oké, ik begrijp het.
Ik ben meer een lezer dan schrijver, een club heb ik (nog) nooit bezocht maar ben wel van plan om dat te doen.
Daar heb ik nog wel enige vragen over en tips voor nodig. :annieengel:
Deze vragen zal ik (proberen) te stellen op de juiste plaats in het forum. allicht kan ik een sprint maken en die 6 jaren versnellen :)

Kwant
1 april 2014, 18:53
Had bijna dezelfde vraag gesteld, snel nog wat postjes maken dus ;)

Willi69
1 april 2014, 19:03
Had bijna dezelfde vraag gesteld, snel nog wat postjes maken dus ;)
Aber nur sinnvolle, bitte! ;)

Wentelt Eefje
30 juni 2014, 09:56
Volgens mij is mijn "thanks"-button kwijt. Ik heb genoeg berichten geplaatst, ben gewoon ingelogd, niet geband... en toch!!! kan ik geen "thanks" geven sinds gisteren.

Badslippers
30 juni 2014, 10:16
Volgens mij is mijn "thanks"-button kwijt. Ik heb genoeg berichten geplaatst, ben gewoon ingelogd, niet geband... en toch!!! kan ik geen "thanks" geven sinds gisteren.

Heb ik ook al een paar keer gehad. Moderatoren even lief aankijken en hij doet het weer.
Kan zijn dat je aan je maximaal aantal te geven "Thanks" per dag zit.

Bluebear
30 juni 2014, 18:11

Dan moet je onder je monitor kijken. Dan is ie op je bureau gevallen. Gewoon terug duwen!! :tongue: :biggrin:

7911

tm255809
17 mei 2015, 23:49
Ik vroeg me al af hoe ik leden kon bedanken, eerst 10 berichtjes maken dus.

Admin
18 mei 2015, 00:33
Ik vroeg me al af hoe ik leden kon bedanken, eerst 10 berichtjes maken dus.
Tellertje staat nu op 5 berichten, dus je zou nu Thanks moeten kunnen geven.

tm255809
24 mei 2015, 15:21
Het lukt. :)

rene4rene
16 september 2015, 12:36
Ik ben hier al wat langer lid, Maar begin nu mee te schrijven.
Ook lees ik veel leuke berichten, en zie dan dat andere leden bedankjes geven.
Mijn vraag is dan ook, Hoe kan ik iemand een bedankje geven als ik het een leuke bericht vind.

Groeten Rene

mechelen
16 september 2015, 13:36
Ik ben hier al wat langer lid, Maar begin nu mee te schrijven.
Ook lees ik veel leuke berichten, en zie dan dat andere leden bedankjes geven.
Mijn vraag is dan ook, Hoe kan ik iemand een bedankje geven als ik het een leuke bericht vind.

Groeten Rene

Zodra je 10 berichten gebracht hebt kan je thanken...

rene4rene
16 september 2015, 14:19

Thx, voor je reply, ik zal dus nog ff moeten wachten, maar dat gaat vast goed komen.

Big30
16 september 2015, 15:06
Tellertje staat nu op 5 berichten, dus je zou nu Thanks moeten kunnen geven.

Was inderdaad eerst 10 berichten maar staat nu op 5 berichten. Ik zie dat rene4rene inmiddels een thxs heeft uitgedeeld.

treftu
10 augustus 2018, 19:45
vroeg me dit ook al af...

Peignoir
16 augustus 2021, 18:54
Ik kom bijlange nog niet aan tien berichten, dus via deze weg een welgemeende Dankuwel voor eenieders tips en bijdrage via dit forum!

JonnyFontane
16 augustus 2021, 21:21
Ik kom bijlange nog niet aan tien berichten, dus via deze weg een welgemeende Dankuwel voor eenieders tips en bijdrage via dit forum!

Gewoon wat meer schrijven....

luminous
2 augustus 2022, 08:39
verschijnt er links onder de recencie een zogezegde Thanksknop.

Vraagje;

Kan je, als je een bericht maakt, instellen dat er geen thanksknop onderaan links komt te staan.

Of beter nog kan ik in mijn account bvb bij elk nieuwe recencie de thanksknop uitschakelen.

Ik vind die knop geen meerwaarde, dan had er beter nog een duimpje naar beneden bij gestaan.

Alvast bedankt

Kwibus2
2 augustus 2022, 08:48
Voor alle aspiranten: Het aantal benodigde postjes dat je toegang geeft tot de "Thanksknop" is verlaagd van 10 naar 5.
De meeste vragenstellers zijn die magische grens inmiddels gepasseerd.

Badslippers
2 augustus 2022, 10:30
Vraagje;

Kan je, als je een bericht maakt, instellen dat er geen thanksknop onderaan links komt te staan.

Of beter nog kan ik in mijn account bvb bij elk nieuwe recencie de thanksknop uitschakelen.

Ik vind die knop geen meerwaarde, dan had er beter nog een duimpje naar beneden bij gestaan.

Alvast bedankt

Nee, de thanks-knop wordt toegevoegd door een zogenaamde (mod)ificatie van vbulletin. Daar kan alleen de moderator iets aan veranderen.

Willem2
2 augustus 2022, 10:36
Ik heb altijd gedacht de Thanksknop was iets onschuldigs en wel grappig om een ander te bedanken. Maar het wordt door enkelen als een soort strijdmiddel gebruikt. Heel merkwaardig.
Je kan niet voor een enkeling de thanksknop uitschakelen.

Kwibus2
2 augustus 2022, 20:35
De bestaande forumsoftware heeft beperkingen.
Zover ik weet komt daar bij dat deze software niet meer ondersteund wordt de maker.

Voor mij is "Thanks" een blijk van waardering gegeven door andere ijsberen.
Prettig om nu en dan te zien dat mijn schrijfsels gewaardeerd worden.

Badslippers
2 augustus 2022, 21:18
Ik geloof dat het ooit Jan_Wandelaar was die de thanks-knop vergeleek met een clitoris of kittelaar. M.a.w. een knop die bij de juiste handeling een orgasme bij de ontvanger kan opwekken en wellicht de gever een erectie bezorgd.

Kwibus2
2 augustus 2022, 23:09
Van mij mag die knop wel wat groter zijn. :roll3:

Een klankbord hebben moedigt aan nu en dan te reageren of een draadje te openen.
Het is geen egotripperij maar een blijk van waardering die ik zelf ook graag geef.
Zonder die reacties heeft posten iets weg van lullen tegen een stoeptegel: je krijgt weinig respons.

Levitrus
3 augustus 2022, 09:27
Ik twijfel een beetje om dit te schrijven, want het komt misschien verkeerd over, maar wat mij opvalt: wanneer je een recensie of verslag van een clubbezoekje schrijft, dan wordt dat behoorlijk veel geliket, maar dat sijpelt dan nauwelijks door tot de BRVDM. Daar wordt bijna uitsluitend binnen het eigen kringetje genomineerd. Of zie ik dat fout?

Meme Moo
3 augustus 2022, 09:57
Ik twijfel een beetje om dit te schrijven, want het komt misschien verkeerd over, maar wat mij opvalt: wanneer je een recensie of verslag van een clubbezoekje schrijft, dan wordt dat behoorlijk veel geliket, maar dat sijpelt dan nauwelijks door tot de BRVDM. Daar wordt bijna uitsluitend binnen het eigen kringetje genomineerd. Of zie ik dat fout?

Dat zie je helemaal goed: de ‘onzichtbare leiders’ van dit forum worden zo plots wél zichtbaar :biggrin:

mentholbear
3 augustus 2022, 15:57

Deels denk het ook. Aan de andere kant hebben sommigen nog wel vrienden en een leven buiten het forum. Die lezen en daarmee nomineren niet alles wat los en vast zit ;)

Kwibus2
3 augustus 2022, 17:15

Dat zie je helemaal goed, haarscherp zelfs.
Wat is er mis mee?

Levitrus
3 augustus 2022, 18:16
Op zich niks. Elke jury bepaalt autonoom wie de BRVDM wint, op basis van eigen criteria. Maar je kunt er moeilijk omheen vast te stellen dat het een do ut des- mechanisme is. Ik nomineer jou en jij nomineert mij, enz. enz. En op het einde horen de winnaars tot het vriendenclubje.
Wat ik bedoel: via de thanks-knop kun je je gewaardeerd voelen maar via de BRVDM stel je dan vast dat er nauwelijks iemand is die diezelfde bijdrage waardeert. Hoe komt dat?
De vraag stellen is ze wellicht al beantwoorden.

Badslippers
3 augustus 2022, 19:18
Dat heeft met gemakzucht te maken. Op een knopje drukken is makkelijker dan bij DBRVDM een fatsoenlijke motivatie te schrijven. Vandaar dat de meesten niet verder komen dan +1.

Achilles
3 augustus 2022, 20:53

Dit is de grootste elephant in the room die je je kan voorstellen op het forum qua thanks uitdelen en nomineren. Met als variant daarop het inzetten als strijdmiddel via allerlei appgroepjes.

Eddy_V
3 augustus 2022, 22:33
Dat heeft met gemakzucht te maken. Op een knopje drukken is makkelijker dan bij DBRVDM een fatsoenlijke motivatie te schrijven. Vandaar dat de meesten niet verder komen dan +1.
+1 omdat ik niet in het appgroepje van Badslippers zit
achilles zijn hiel lijkt vooral in zijn eigen hoofd te zitten :)

mentholbear
3 augustus 2022, 23:41

Motivatie is niet eens nodig. Je kunt gewoon schrijven nomi voor ijsbeer huppeldepup.

Maar ik denk ook dat gemakszucht er mee te maken heeft.
En er simpelweg niet bij stilstaan om iemand, laat staan een vreemde, te nomineren. Leuk verslag en door naar het volgende, zeg maar.

Ik waardeer het daarom dat iemand een poosje geleden zei het te waarderen dat ik de moeite neem om alle verslagjes door te nemen. En iedereen die de moeite gedaan heeft er 1 te schrijven middels een nominatie op z'n minst door de jury 'verhoord' te laten worden.
En wat levritus al zei, dan is het aan de jury om te beoordelen of ie het een BRVDM waard vindt.

En in tegenstelling tot wat sommigen misschien vermoeden, doe ik dat niet om mijn aantal posts, likes of weet ik veel wat voor statistieken op te poetsen. Dat boeit me niet en de enige keer in het afgelopen jaar dat ik keek was toen iemand die opmerking er over maakte.
Ik doe het puur omdat ik iemand de eer, een vrijkaartje gun en de kans om een keer jury te spelen wat ook een bijzondere ervaring is.
Want elke genomineerde is een concurrent voor deze dagobeer op een vrijkaartje :hammer:

Willem2
4 augustus 2022, 18:58

Dat wordt op een andere wijze weer teniet gedaan door de echte leider :rolleyes: ;)

Kwibus2
4 augustus 2022, 19:40
Waarvan akte. :freu::freu::freu:

Eddy_V
4 augustus 2022, 20:18
Dat wordt op een andere wijze weer teniet gedaan door de echte leider :rolleyes: ;)
De lange arm van China rijkt ver

Wentelt Eefje
5 augustus 2022, 23:53
Het is ook andersom… het ontneemt mij de lust om nog gemotiveerd te nomineren - zoals ik jaren heb gedaan - als “serieuze nominaties” en wat mij betreft zowel van “vriend als vijand” meegezogen worden in een moeras waarin elke recensie, al stelt die geen ruk voor, wordt genomineerd en van een “motivatie” wordt voorzien (die echter voor de geoefende lezer een niet eens verkapte “how can i make this about me” blijkt te zijn).

En natuurlijk zijn er de kringetjes van elkaar bewierokende schrijvers die ook nog eens toevallig de genomineerde schrijfsels dan samen beleefden, maar dat is altijd al geweest. Maar ik lees liever een uitstekend geschreven positief verslag van bezoek aan een club waar ik niets mee heb dan een enthousiast 3-regelig verhaal over mijn stamclub.

Achilles
6 augustus 2022, 20:48
Het is ook andersom… het ontneemt mij de lust om nog gemotiveerd te nomineren - zoals ik jaren heb gedaan - als “serieuze nominaties” en wat mij betreft zowel van “vriend als vijand” meegezogen worden in een moeras waarin elke recensie, al stelt die geen ruk voor, wordt genomineerd en van een “motivatie” wordt voorzien (die echter voor de geoefende lezer een niet eens verkapte “how can i make this about me” blijkt te zijn).

En natuurlijk zijn er de kringetjes van elkaar bewierokende schrijvers die ook nog eens toevallig de genomineerde schrijfsels dan samen beleefden, maar dat is altijd al geweest. Maar ik lees liever een uitstekend geschreven positief verslag van bezoek aan een club waar ik niets mee heb dan een enthousiast 3-regelig verhaal over mijn stamclub.

Misschien eens tijd dat het format zichzelf heruitvindt? Elk lid mag max 3 nominaties per maand en 18 per jaar uitbrengen. Dan is het een weloverwogen keuze en stelt men zichzelf minder in de picture. Bovendien moet de keuze echt onderbouwd gemotiveerd zijn. En verder geen groepjes tegen mekaar. Het is toch enkel wat amusement maar als puntje bij paaltje komt, is het opeens toch allemaal met een verborgen agenda.

JonnyFontane
6 augustus 2022, 20:59
Achilles......als broekie wordt je niet serieus genomen.
Dus je idee kan zo de prullenbak in...

Dit is natuurlijk sarcastisch bedoelt, en ik hoop dat jij, en niet zoals sommige andere beren, de lol hier van in ziet.

pietpotent44
6 augustus 2022, 21:12
Achilles......als broekie wordt je niet serieus genomen.
Dus je idee kan zo de prullenbak in...

Dit is natuurlijk sarcastisch bedoelt, en ik hoop dat jij, en niet zoals sommige andere beren, de lol hier van in ziet.

De Player schrijfstijl is nog steeds duidelijk te herkennen.

JonnyFontane
6 augustus 2022, 21:18
De Player schrijfstijl is nog steeds duidelijk te herkennen.

Dan heb je goed geraden......mijn alterego is Player.......

Ben je nou blij Piet(je)(im)potent?

pietpotent44
7 augustus 2022, 18:57
Dan heb je goed geraden......mijn alterego is Player.......

Ben je nou blij Piet(je)(im)potent?

'Pietje' is alleen voor mijn saunaclub schatjes.
Voor jou is het gewoon meneer Potent.

Patjax
7 augustus 2022, 19:25

Laat ik maar weer eens advocaat van de duivel spelen. Je bent 9 jaar lid en hoeveel recensies heb jij in al die tijd genomineerd?

NUL

Dus geen enkele recensie is in jouw ogen de moeite waard geweest te nomineren maar dan wel met de vinger wijzen. :gruebel:

Ik nomineer zelf ook minder dan vroeger omdat mentholbear toch zo'n beetje alles nomineert waardoor de recensies die eruit springen ondersneeuwen.

schoolmeester
7 augustus 2022, 20:14
Levitrus valt door de (recensie) mand.

Kwibus2
7 augustus 2022, 21:19
Geen probleem met een MB zolang hij nog een paar frietjes laat liggen. Ik nomineer of steun geen recensies om de eenvoudige reden dat ik ze niet lees.
Hoe anderen het feest met de elfjes beleven interesseert me niet. Mijn eigen ervaring telt.

schoolmeester
7 augustus 2022, 21:26
Hieruit mag ik concluderen dar U weinig empathie heeft.

Groet, schoolmeester.

Kwibus2
8 augustus 2022, 07:08
Dat valt wel mee.
Of het nu om fietspompen, auto's of boormachines gaat ik heb geleerd op mijn eigen ervaring te vertrouwen.
Veel vergelijkende waren onderzoeken gaan mank aan onduidelijke parameters voor het onderzoek.

kempie
8 augustus 2022, 08:14

Ik gebruik vooral de tapatalk app. Geen idee hoe ik het daarin een link maak (in een ander draadje).

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dennis46
8 augustus 2022, 09:06
hoe nomineer je iemand? heb geen idee.

mentholbear
9 augustus 2022, 01:40

Voel me aangesproken, dus reageerbeer reageert maar weer eens.

Ik vind het jammer dat anderen gedemotiveerd raken om te nomineren, doordat ik ook de kleinere en minder spectaculaire recensies nomineer.
Dat is niet mijn bedoeling. Ik gun alleen ook de minder Grote des schrijvers een kans om es te winnen. Heus niet iedereen die ik heb genomineerd zou ik perse hebben laten winnen. Ik heb ook mijn voorkeuren. Maar ik merk ook dat sommige jury leden die juist weer wel hebben laten winnen. Smaken verschillen nu eenmaal en niet alle jury leden lezen alle niet genomineerde verslagjes. Ik probeer ze alleen onder de aandacht van de jury te brengen.

En mijn titels zijn niet vaak motivaties, maar meer een puntje wat me opviel en ik eruit lichte. En als het iets met vreten of Theo's te maken heeft, dan valt me dat al snel op :rolleyes:

Ik nomineer zelf ook minder dan vroeger omdat mentholbear toch zo'n beetje alles nomineert waardoor de recensies die eruit springen ondersneeuwen.

Net als bij WE vind ik het ook jammer dat je minder nomineert doordat ik zoveel mogelijk probeer te nomineren.
Ik had gedacht en gehoopt dat recensies die eruit springen door meer lezers geliked zouden worden en meer +1's kwa nominaties zouden krijgen.

Ik vind de afweging wat moeilijk te maken tussen iedere schrijver een kans te geven/onder de aandacht van de jury te brengen, en dat voor sommigen blijkbaar het wat overkill wordt.

Dat valt wel mee.
Of het nu om fietspompen, auto's of boormachines gaat ik heb geleerd op mijn eigen ervaring te vertrouwen.
Veel vergelijkende waren onderzoeken gaan mank aan onduidelijke parameters voor het onderzoek.

Het is goed om op je eigen ervaringen te vertrouwen. Maar van ervaringen van anderen kun je toch ook wat uit halen?
En is het zelfs niet een beetje vermakelijk om de ervaringen van anderen te lezen?

hoe nomineer je iemand? heb geen idee.

Bij de topic van Beste recensie van de maandhttps://www.ijsberenforum.com/forum/forumdisplay.php?208-Beste-recensie-van-de-maand, kun je bij de betreffende maand iemand z'n recensie nomineren door er een linkje naar diens verslagje te plaatsen. Dat kan zowel over een algemeen club bezoekje gaan, als over een avontuur met een specifieke dame uit de dames recensies.

Ik gebruik vooral de tapatalk app. Geen idee hoe ik het daarin een link maak (in een ander draadje).

Ik gebruik juist zo min mogelijk apps en probeer zoveel mogelijk via de browser te doen. Ik heb daardoor de tapatalk app nog nooit gebruikt.
Maar het lijkt me dat je bij een post toch ergens een menu of icoontje heb om em te kunnen kopiëren? En dat je vanuIt de klembord em als link dan bij de BRVDM topic kunt plakken?

Kwibus2
9 augustus 2022, 14:43
Dank MB voor je overwegingen, die snijden zeker hout. De avonturen van Husky en een aantal medestrijders worden door mij zeker gelezen.
Ze ontlokken mij regelmatig een glimlach, dat is zeker. Het zijn voor mij echter geen referenties die van invloed zijn op mijn keuze voor een lieftallig danseresje. Het grote voordeel van de SC formule is de gelegenheid die er is even met de dame van gedachten te wisselen.
Tijdens dat gesprekje is mij meestal wel duidelijk of er een kamertje inzit of niet. Tot nu toe ben ik nog niet teleurgesteld.:biggrin:

Siberische tijger
9 augustus 2022, 16:52
.
Het is goed om op je eigen ervaringen te vertrouwen. Maar van ervaringen van anderen kun je toch ook wat uit halen?

Van ervaringen van anderen die wat uitgebreider over de handelingen op de kamer schrijven wel.
Van jouw oneliners word ik niet veel wijzer, alleen dat je blijkbaar heel goed kunt vreten.
Als je niet eens kunt vertellen of je geneukt, gepijpt of iets anders gedaan hebt (voor mij part in bedekte termen, zoals: 'de dame heeft met een reuzendildo van mijn sterretje een rondje gemaakt' dan is het woord 'recensie' op jouw schrijfsels in ieder geval niet van toepassing.

Maar schrijf rustig verder hoor, er zijn er altijd bij die zelfs oneliners van jou liken, maar dat zullen ongetwijfeld vriendjes van je zijn.

Achilles
9 augustus 2022, 20:11
Van ervaringen van anderen die wat uitgebreider over de handelingen op de kamer schrijven wel.
Van jouw oneliners word ik niet veel wijzer, alleen dat je blijkbaar heel goed kunt vreten.
Als je niet eens kunt vertellen of je geneukt, gepijpt of iets anders gedaan hebt

Misschien wordt er gewoonweg niet (zoveel) geneukt en gepijpt? Enkel van elkaar "genoten"... :)

Paspoortjes en dameservaringen zeggen weinig omdat ze zeer subjectief zijn. Zoals Kwibus2 hecht ik daar weinig waarde aan en lees ze niet. Een clubverslag van een SC waar ik weinig of nog nooit ben geweest kan interessant zijn. Of over clubs waar ik vaker kom maar waar iets wezenlijks is veranderd in positieve of negatieve zin. Daarvoor lees je nog een forum. Maar oneliners, zeker als ze keer op keer herhaald worden over dezelfde dame, hebben geen enkele meerwaarde. Net zoals elke maal een clubverslag schrijven over dezelfde SC die je tig keer al hebt bezocht, wat nieuws kan je dan nog schrijven? Dat lijkt me enkel wat bezigheidstherapie of egotripperij.

mentholbear
10 augustus 2022, 20:31
Net zoals elke maal een clubverslag schrijven over dezelfde SC die je tig keer al hebt bezocht, wat nieuws kan je dan nog schrijven? Dat lijkt me enkel wat bezigheidstherapie of egotripperij.

Egotripperij is het voor mij persoonlijk niet. Bezigheidstherapie is het forum deels wel. Zelfs toen de clubs gesloten waren, spamde ik het forum nog vol, zoals sommigen het zo kleurrijk wisten te verwoorden.

Doch, probeer ik ook voor sommigen wel nuttige dingen neer te zetten. Zoals de man vrouw verhouding, de staat van de wellness, en natuurlijk hoe uitgebreid het buffet was. Met nadruk op was...

Eddy_V
10 augustus 2022, 20:44
Egotripperij is het voor mij persoonlijk niet. Bezigheidstherapie is het forum deels wel.

Doch, probeer ik ook voor sommigen wel nuttige dingen neer te zetten. Zoals natuurlijk hoe uitgebreid het buffet was. Met nadruk op was...
Zijn(hoeveelheid) berichten komen mij eerlijk gezegd ook wel eens mijn neusgat uit.
Maar mentholbear heeft wel gevoel voor humor :smile2:

pietpotent44
10 augustus 2022, 20:56
Mentholbear heeft een goed hart.
En een goede eetlust ;)

En is snel tevreden (of te vreten) op de kamer :biggrin: