Volledige versie bekijken : 'Duivels' juichpak weg uit Jumbo Barneveld
Supermarkt Jumbo heeft in het christelijke dorp Barneveld alle verwijzingen naar de WK-juichpakken van stylist Roy Donders met onmiddellijke ingang uit de winkel verwijderd. Het zwaar gelovige publiek zou aanstoot nemen aan de 'duivelse' achternaam van de beroemde Brabander.
Het dorp in Gelderland was te klein toen de supermarktketen onlangs de WK-campagne rond 'de stylist van het zuiden' lanceerde. De actieslogan 'We geven ze op hun donders' viel bij de Barneveldse kerkgangers zo slecht dat alle bordjes, posters, flyers en stickers halsoverkop uit de winkel zijn gehaald. Dat meldt De Telegraaf.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3663950/2014/05/30/Duivels-juichpak-weg-uit-Jumbo-Barneveld.dhtml
Nederland Anno 2014 of moeten we zeggen 1618? De DONDERdag is inmiddels ook in Barneveld afgeschaft.
GrandCru
30 mei 2014, 11:22
Mag ik hen inkoppen: de vrijdag wordt ook afgeschaft, Freya is immers de Godin van (o.a.) de wellust.
moet niet gekker worden wel elke zondag op de eerste rij in de kerk zitten en de rest van de week de schijn heilige uit hangen
goldstar
30 mei 2014, 12:44
Klopt zeer enge bedoeling daar en een grote mond hebben over onze moslims in Nederland. Zou zeggen kijk eerst in de spiegel!!!!!
Pietjepik
30 mei 2014, 13:01
Uit protest tegen dit zeer bekrompen standpunt van de gelovige commune ga ik ter bevordering van verbreding van blikveld en het bijbrengen van een meer wereldse zienswijze morgenmiddag actief de bewoners in dat dorp flashen zodat ze overdonderd worden bij de aanblik van mijn satanische bokkenlul en zich dan spontaan bekeren ofwel hun bekrompen zedelijke moraal van zich afschudden. Morgen treed ik op als de bevrijder!!!!!
:teuflisch:
Godsdienstwaanzin en religieuze onderdrukking is immers iets wat we met zijn allen in de kiem moeten smoren.
Tot morgenvroeg 11.00 hebben medestanders de gelegenheid zich hier aan te melden voor deze stille bevrijdingsmars door Barneveld.
:wink2:
Piet Plezier
30 mei 2014, 13:06
*2014-05-30-13-03-51--1836095500.jpeg (5,4 KB)
Je kunt toch niets mooiers hebben. Ze zijn gestoord daar in Barneveld.
Goedemorgenallemaal
30 mei 2014, 14:29
Ach, we moeten niet alle Christenen over 1 pak, ehh kam scheren.:
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2060270/donders-juichpak-uit-jumbo-barneveld-gehaald.htm#.U4h4zSjm7fU
...Heimen Schuring, fractievoorzitter van de ChristenUnie van de gemeente Barneveld, snapt de ophef niet.
@hschuring
Ik heb het gevoel dat het 1 april is in Barneveld…. #Donders
...
#Jumbo had moeten uitleggen dat de ontwerper zo heet en had de pakken gewoon moeten laten hangen. (2/3)
Ook de associatie van #Donders met #duivels klopt niet!! En nu weer genieten van het mooie weer!! (3/3)
Zucht
http://www.bubblews.com/assets/images/news/565146340_1385946271.jpg
Ik kan mij ook niet voorstellen dat Bavaria jurkjes door Moslima's gedragen gaan worden. En dat heeft dan niets te maken met een dubbele nationaliteit....:)
Pietjepik
30 mei 2014, 15:29
ik vind het altijd geil als ik een moslima neuk terwijl ze bier uit een fles drinkt :smoke:
Pietjepik
30 mei 2014, 15:32
Ach, we moeten niet alle Christenen over 1 pak, ehh kam scheren.:
Pietje is ook opgevoed als ware Christen....... ik biecht echter nog slechts in vreemde talen bij vrouwelijke spreekbuizen des Herens. Kost me helaas meer per sessie dan tien weesgegroetjes.
Waar is die goede oude tijd gebleven dat ik slechts de auto van de pastoor hoefde te wassen.... :wand:
De pakken zijn helaas uitverkocht. Ben ik mooi klaar mee, had al 458 zegeltjes gespaard. Kan ik van iemand zo'n pak overkopen tegen een schappelijk prijsje?
Verder stel ik voor om de biblebelt maar een hek te plaatsen met waarschuwingsborden "u verlaat de hedendaagse beschaving en komt terug in een achtergebleven cultuur die nog denkt in normen en standpunten die in de zeventiende eeuw ontstaan zijn".
De refo sekte laat weer eens van zich horen.
dit bord kun je meteen bij alle ingangen van moskeeën en theehuizen plaatsen. Dan is er weer gelijkheid..
dit bord kun je meteen bij alle ingangen van moskeeën en theehuizen plaatsen. Dan is er weer gelijkheid..
Dan moet ik mij bord weer aanpassen met ipv achtergebleven cultuur moet er dan staan achterlijk geloof :wink:.
ach....om niemand uit te sluiten stellen we gewoon dat dit hetzelfde is.....makkelijk zat...:)
Pietjepik
30 mei 2014, 18:05
Verder stel ik voor om de biblebelt maar een hek te plaatsen met waarschuwingsborden "u verlaat de hedendaagse beschaving en komt terug in een achtergebleven cultuur die nog denkt in normen en standpunten die in de zeventiende eeuw ontstaan zijn".
De refo sekte laat weer eens van zich horen.
Zet er dan een bord bij waarop staat: perverselingen, let op! binnen deze gemeentegrenzen is seks met uw eigen dochter toegestaan.
Oeps... moet je je bord alweer aanpassen big30!
indien ongepast, graag in mijn hoekkie deponeren, ik heb namelijk nog wat recht te zetten met de refo commune
Goedemorgenallemaal
30 mei 2014, 18:10
De pakken zijn helaas uitverkocht. Ben ik mooi klaar mee, had al 458 zegeltjes gespaard.
Ik ben niet zo'n voetbal fand maar zo'n Oranjepak had me wel leuk geleken, ook ik vis achter het net. Hadden we samen toch mooi wat Belgische veldritten kunnen gaan terroriseren Big, zou leuk zijn.
Nou ja ik heb nog wel ergens een oranje stropdas liggen geloof ik.
Pietjepik
30 mei 2014, 18:29
De pakken zijn helaas uitverkocht. Ben ik mooi klaar mee, had al 458 zegeltjes gespaard. Kan ik van iemand zo'n pak overkopen tegen een schappelijk prijsje?
ik heb eventueel nog wel een oranje onderbroek voor je? slechts drie keer aangehad en nog nooit gewassen :smoke:
Ruilen voor een vrijkaartje HP
Jan_Wandelaar
30 mei 2014, 22:26
Klopt zeer enge bedoeling daar en een grote mond hebben over onze moslims in Nederland. Zou zeggen kijk eerst in de spiegel!!!!!
Na uitvoerig in de spiegel geloerd te hebben komt Jan tot de conclusie dat we in Nederland zelf reeds meer dan genoeg 'godsdienstgekkies' hebben, en dat deze dus niet langer uit het buitenland geïmporteerd hoeven te worden.
J.W.
Badslippers
30 mei 2014, 23:48
De wereld is nog steeds een mooie plek om op te leven en waarschijnlijk ook de enige. Alleen jammer dat er zoveel klootzakken rondlopen die je het licht in de ogen niet gunnen. Of het nou een Nederlandse pedo is achter de webcam die schoolmeisjes terroriseert of een stel krankzinnigen in India die twee meisjes opknopen omdat ze verkracht zijn geworden. Daarbij valt een Oranje broekpak in het niet.
Zet er dan een bord bij waarop staat: perverselingen, let op! binnen deze gemeentegrenzen is seks met uw eigen dochter toegestaan.
Oeps... moet je je bord alweer aanpassen big30!
indien ongepast, graag in mijn hoekkie deponeren, ik heb namelijk nog wat recht te zetten met de refo commune
Ik houd het toch maar bij de wat meer algemene text op mijn bord! Waarmee ik bepaald niet wil ontkennen dat er vele misstanden bestaan bij de zogenaamde refootjes. Mocht je wat recht willen zetten mbt deze sekte kun je dat voor de overzichtelijkheid het beste doen in dit topic. Voor de duidelijkheid, ik heb het over de sekte vd bevindelijke Gereformeerden die getalsmatig in Nederland zo'n 200.000-300.000 groot is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindelijk_gereformeerden
Je aanbod om gebruikte Oranje onderbroeken in bezit te nemen moet ik naast me neer leggen. Het spijt me. Ik steun je bij je bevrijdingsmars morgen in Barneveld maar kan door omstandigheden (een Bijbel studiedag) daar helaas niet bij aanwezig zijn.
Bluebear
31 mei 2014, 09:29
Je aanbod om gebruikte Oranje onderbroeken in bezit te nemen moet ik naast me neer leggen. Het spijt me. Ik steun je bij je bevrijdingsmars morgen in Barneveld maar kan door omstandigheden (een Bijbel studiedag) daar helaas niet bij aanwezig zijn.
Ja sorry Pietjepik, ik zeg bij deze ook af, omdat ik rats was vergeten dat ik vandaag mijn priesterwijding heb. Toch een belangrijke dag voor mij in mijn leven. :amen[1]: :festeer:
7539
Picasso 1
31 mei 2014, 10:31
De hoogwaardige normen en waarden waar Nederland zich regelmatig mee op een voetstuk zet richting buitenlanders, impliceren de vrijheid van de individu om boodschappen te doen waar hij maar wil om wat voor persoonlijke reden dan ook. Tevens is een supermarkt volledig vrij om rekening te houden met de voorkeur van zijn klanten en uit economische overwegingen producten wel of niet te verkopen. Ook is een ieder hier vrij om naar Barneveld te gaan en bij Jumbo juichpakken te bestellen, wie weet kantelt hun economisch motief weer de kant op die velen hier graag willen. Barnevelders echter hun keuzevrijheid ontzeggen omdat de hieraan onderliggende levensovertuiging je niet aanstaat zou van Nederland een achtergestelde cultuur maken.
Nederlandse grondwet, artikel 6: Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Jan_Wandelaar
31 mei 2014, 15:48
... behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Wanneer een religie stelt dat mannen boven vrouwen staan, en dit resulteert in systematische discriminatie op basis van geslacht, mag die religie dan aangesproken worden op de 'verantwoordelijkheid volgens de wet' zonder gelijk voor xenofobe racist versleten te worden?
Het wijzen op de ridiculiteiten van religies houdt niet in dat deze, desnoods met (oorlogs)geweld, verboden of uitgeroeid dienen te worden. Vrouwen en meisjes als pinguïn verkleed over straat laten gaan is zo'n ridiculiteit die mensen uitnodigt in het openbaar hun vrijheid van meningsuiting toe te passen. De vrouwelijke bevolking van Nederland indelen in louter twee categorieën, vrome moslima's en hoeren, is zo'n ridiculiteit die mensen uitnodigt in het openbaar hun vrijheid van meningsuiting toe te passen.
Natuurlijk zijn het WK-juichpak en Roy Donders op zichzelf al ridiculiteiten. Doch deze ridiculiteiten komen voort uit een voorliefde voor platvloers volksvermaak. Niet geheel onschuldig natuurlijk, maar een stuk onschuldiger dat ridiculiteiten op grond van religieus fundamentalisme.
Vandaag eisen fundamentalisten dat een ridicuul WK-juichpak niet wenselijk is in de plaatselijke supermarkt omdat de evenzo ridicule bedenker de ('artiesten')-achternaam 'donders' heeft. Wanneer dat zo makkelijk gaat dan eisen die fundamentalisten morgen dat de de verkoop van condooms niet wenselijk is in de plaatselijke supermarkt.
Het draait geenszins om het ridicule WK-juichpak of de bedenker daarvan, maar om de achterliggende fundamentalistische gedachte dat de gehele maatschappij zich dient aan dient te passen aan de ridiculiteiten van een religie.
En ja, vrijheid heeft een levensgrote paradox, namelijk de vrijheid om vrijheid af te wijzen.
J.W.
Pietjepik
31 mei 2014, 16:29
Wanneer een religie stelt dat mannen boven vrouwen staan, en dit resulteert in systematische discriminatie op basis van geslacht, mag die religie dan aangesproken worden op de 'verantwoordelijkheid volgens de wet' zonder gelijk voor xenofobe racist versleten te worden?
J.W.
Dat ligt in feite in de bakermat van het Christendom..... Waarom denk je anders dat juist de vrouw was van het koppeltje Adam en Eva die volgens de overlevering zo stom was zich door de slang te laten verleiden tot het eten van de appel? Adam zat rustig schaapjes te tellen terwijl de slang zijn kans waarnam. Daar ging het reeds mis en de geschiedschrijving laat zich helaas niet herroepen en daarmee zijn vrouwen voor altijd gestigmatiseerd in deze maatschappij.
Goedemorgenallemaal
31 mei 2014, 17:48
Natuurlijk zijn het WK-juichpak en Roy Donders op zichzelf al ridiculiteiten. Doch deze ridiculiteiten komen voort uit een voorliefde voor platvloers volksvermaak. Niet geheel onschuldig natuurlijk, maar een stuk onschuldiger dat ridiculiteiten op grond van religieus fundamentalisme.
J.W.
Nouwwww, ik geef geen donder om voetbal, zo'n WK kan me werkelijk gestolen worden maar o wee als ik voor mijn gevoelens uit kom en de uitnodiging van de buren om "gezellig te komen kijken en een feesie te bouwen" beleefd af wil slaan. Dan ben ik een saaie lul, geen Nederlander en nog meer van dat soort gestigmatiseer. En hele volksstammen worden er mee geconfronteerd en in veel, heel veel gevallen niet zo gemoedelijk als mijn buren me het toebijten.
En het wordt ieder kampioenschap erger.
Jan_Wandelaar
31 mei 2014, 18:03
... en de uitnodiging van de buren om "gezellig te komen kijken en een feesie te bouwen" beleefd af wil slaan. Dan ben ik een saaie lul, geen Nederlander en nog meer van dat soort gestigmatiseer.
Dat klinkt als een straat/buurt waar de woonlasten niet al te hoog zijn. In zo'n geval moet je zelf de afweging maken tussen 12 maanden per jaar lage woonlasten en 1,5 maand per twee jaar geconfronteerd worden met het volkse karakter van je buren.
J.W.
Jan_Wandelaar
31 mei 2014, 18:11
... en daarmee zijn vrouwen voor altijd gestigmatiseerd in deze maatschappij.
Dank aan Pietjepik voor dit uitstekende voorbeeld van wat er gebeurd wanneer de ridiculiteiten van religies niet tijdig en veelvuldig aan de kaak gesteld worden. Desnoods middels het versturen van een sticker aan een ambassadeur in een enveloppe van de 2e kamer der staten generaal.
Begrijp me niet verkeerd: het christendom is even ridicuul als de islam. Alleen liggen de dagen van gewelddadig christendom (Spaanse Inquisitie e.d.) reeds eeuwen achter ons, en zien we momenteel een religie die hard haar best doet die gewelddadige oude tijden te laten herleven. Mag ik daarvoor bedanken zonder voor xenofobe racist versleten te worden?
J.W.
Goedemorgenallemaal
1 juni 2014, 10:03
Mag ik daarvoor bedanken zonder voor xenofobe racist versleten te worden?
J.W.
Dat heeft niks met racisme te maken , religie is niet voorbehouden aan ras. Er zijn Christenen en Joden in landen als Iran en Irak (waar ze het overigens minder moeilijk (want "makkelijk"gaat te ver) hebben dan in een land als Saoudie Arabie (mits deze minderheden zich aan de lokale regeltjes houden en de baas van het land toejuichen, iets waarin ze zich overigens niet hoeven te onderscheiden van alle andere onderdanen, Islamiet of Islaniet, van die landen) en we hebben ook heel wat autochtone Islamieten, die vaak in woord en daad nog fanatieker zijn dan Islamieten van allochtone afkomst.
Pietjepik
1 juni 2014, 10:16
Ik hou ook van Jesus, al was het dan een kerel. :luvlove:
Goedemorgenallemaal
1 juni 2014, 14:19
Ik hou ook van Jesus, al was het dan een kerel. :luvlove:
Ach, hoeveel mannen vinden echte vriendschap alleen bij mannen, je weet wel, bier drinken, kroeg hangen en andere essentiele geneugten. Vrouwen zijn er voor de afwas en de sex.
Pietjepik
1 juni 2014, 14:43
Ach, hoeveel mannen vinden echte vriendschap alleen bij mannen, je weet wel, bier drinken, kroeg hangen en andere essentiele geneugten. Vrouwen zijn er voor de afwas en de sex.
Ik heb eigenlijk een hekel aan kerels.... die mogen mijn afwas doen en mijn vloer dweilen terwijl ik met mijn meisje in het bubbelbad aan het nagenieten ben van een voortreffelijk diner bij kaarslicht. Als die kerel niet tijdig klaar is met zijn werkzaamheden en niet opgezout is voordat we uit bad komen dan word ik pas echt boos... Zelfs Jezus kan hem dan niet meer redden...
Bluebear
1 juni 2014, 14:57
Ik heb eigenlijk een hekel aan kerels.... die mogen mijn afwas doen en mijn vloer dweilen terwijl ik met mijn meisje in het bubbelbad aan het nagenieten ben van een voortreffelijk diner bij kaarslicht. Als die kerel niet tijdig klaar is met zijn werkzaamheden en niet opgezout is voordat we uit bad komen dan word ik pas echt boos... Zelfs Jezus kan hem dan niet meer redden...
Pietjepik, niet jokken jongen, die keer met dat triootje dat we hadden met die Russische, toen lag je ook continu op mijn bipsje te slaan. Niet onverdienstelijk trouwens!! :moon: :biggrin:
7573
Badslippers
1 juni 2014, 16:10
Wanneer een religie stelt dat mannen boven vrouwen staan, en dit resulteert in systematische discriminatie op basis van geslacht [ . . . ]
Dat ligt in feite in de bakermat van het Christendom . . . Waarom denk je anders dat juist de vrouw was van het koppeltje Adam en Eva die volgens de overlevering zo stom was zich door de slang te laten verleiden tot het eten van de appel? Adam zat rustig schaapjes te tellen terwijl de slang zijn kans waarnam. Daar ging het reeds mis en de geschiedschrijving laat zich helaas niet herroepen en daarmee zijn vrouwen voor altijd gestigmatiseerd in deze maatschappij.
Alleen in de bakermat van het Christendom? Er zijn wel meer religies die vinden dat de vrouw vanaf het allereerste begin belast is met de erfzonde. En dat alleen omdat Eva een appeltje at van de boom van kennis van goed en kwaad. Die man van jou, Adam, die schapen zat te tellen bij gebrek aan een betere vrijetijdsbesteding, is nog veel dommer want die liet zich in de luren leggen door zijn eigen vrouw. Deze redenatie volgend zou de man gestigmatiseerd moeten worden voor zoveel onnozelheid.
Maar ik pleit ze beide vrij en bombardeer hierbij God, in welke hoedanigheid dan ook, tot de persoon die gestigmatiseerd moet worden. Want Hij is uiteindelijk verantwoordelijk te houden voor al die ellende. God zat zich gewoon stierlijk te vervelen in dat saaie Paradijs. Geen flikker te beleven. Dus dacht God: "Kom, laat ik eens een boom planten en die twee schepsels bij de neus nemen". En zo geschiede. Bij wijze van spelregel zei hij: "Dat is de boom van Goed en Kwaad, daar mag je niet van vreten want dat is slecht". Vervolgens ging God op zijn rimpelige krent zitten en wachtte af. De afloop is bekend. Slang verleidt Eva en Eva verleidt Adam. Wat die gemene oelewapper vergat erbij te vermelden WAAROM het slecht was om een appeltje te schillen en op te peuzelen. Bovendien verzuimde hij een beschrijving van Goed en Kwaad mee te leveren. En door dit kleine vergrijp schopte hij ze zonder pardon allebei het Paradijs uit, zo de straat op en zitten wij tot op de dag vandaag met de gebakken peren. In dit geval een oranje leeuwepak van Roy Donders
En die fundamentele onrechtvaardigheid zit volgens mij in elke godsdienst ingebakken. Je mag iets niet omdat het slecht is. Maar waarom dat slecht is wordt er niet bij verteld. Zelfde verhaal met dat Gouden Kalf. Het gepeupel gooit al zijn kostbaarheden in de smeltkroes en maken daar een mooi kalfje van. Nou, die hebben het geweten. God "Was not amused" en Mozes ook niet want die sloeg een paar ongelovigen met de kleitabletten om de oren en gooide pardoes zijn stenen tafelen aan gruzelementen. Vervolgens vroeg hij: "Ben je voor me of tegen me?" Nou, zijn er altijd mensen die overal op tegen zijn maar die waren goed de lul want die werden vervolgens zonder pardon afgeslacht. Dat vond God zo tof dat hij Mozes een paar nieuwe kleitabletten cadeau deed zodat hij weer met zijn beitel en hamer aan de slag kon. Nu waren het niet alleen de vrouwen die zo dom waren om de regels (waarvan de spelregels niet geheel duidelijk waren) te overtreden maar een hele groep. Zie hier de voedingsbodem voor al die onderlinge volkerenhaat. Dus als er één man is die al die schade heeft aangericht is het God wel. Weg met die kerel.
Les van dit zwamverhaal, Vergeet nooit van ter voren naar de spelregels te informeren anders moet je dat met veel ellende bekopen. En . . . trek nooit een oranje leeuwenpak van Roy Donders aan. Waarom niet? Ja hé, dat vertel ik er natuurlijk niet bij.
Pietjepik
1 juni 2014, 16:27
Dus als er één man is die al die schade heeft aangericht is het God wel. Weg met die kerel.
God is geen kerel maar een gedachtengoed.
Ik denk de hele dag alleen maar aan neuken, tongen en beffen, kontjes, tieten en mooie elegante vrouwenvoeten.
Ik breng derhalve iedere minuut van mijn bestaan een ode aan de Heer en ben God dankbaar dat Hij bestaat, in ieder geval tussen mijn oren.
Pietjepik
1 juni 2014, 16:28
Pietjepik, niet jokken jongen, die keer met dat triootje dat we hadden met die Russische, toen lag je ook continu op mijn bipsje te slaan. Niet onverdienstelijk trouwens!! :moon: :biggrin:
7573
Jammer dat het vingertje er niet in mocht Bluebear! :wand:
Ja alles mooi en wel maar ik ben nog steeds radeloos op zoek naar een schitterend juichpak. Zit inmiddels al op 670 verzamelde zegeltjes maar mooi geen pak want die zijn uitverkocht.
Weet bijna zeker dat badslippers een grote verzameling heeft die hij nu op marktplaats te koop aanbied. Heb eigenlijk 2 pakken nodig want ik wil ook het beeld vd zalig verklaarde Peerke Donders in Tilburg bekleden met zo'n juichpak. Had al lang moeten gebeuren, eer de zaligen en verafgood de heiligen en poets 3 maal daags je tanden met prodent zo luidt een bekend katholiek schietgebedje.
Verder altijd luisteren naar meneer Pastoor! Nu moet ik opschieten want anders mis ik de avondmis.
Jan_Wandelaar
1 juni 2014, 17:01
Dat heeft niks met racisme te maken , religie is niet voorbehouden aan ras.
Dat weet jij, dat weet ik, en dat weet iedereen die bereid is een beetje zelf na te denken.
Doch: het spelletje word anders gespeeld:
Men verondersteld bewust dat een afkeer van de islam veroorzaakt word door een afkeer van mensen met een iets donkerder getinte huid. Hierdoor gaat de islam-discussie over racisme, en niet over de (soms gewelddadige) ridiculiteiten rondom fictieve opperwezens en hun profeten. Daarmee is het doel bereikt: de discussie gaat niet meer waarover het moet gaan, omdat mensen bang zijn voor racist versleten te worden.
Met name hoog opgeleide prominente politici zijn hier vatbaar voor, waardoor ze onze stem eigenlijk niet waard zijn.
J.W.
Pietjepik
1 juni 2014, 17:10
Als we hier afwijkende gedragingen gaan bekritiseren, wat geeft ons ijsberen dan nog bestaansrecht of een stem....
Het neuken van onmenselijke aantallen DVP's valt nu eenmaal niet echt binnen het maatschappelijk aanvaardbaar geachte en opgedrongen keurslijf.
IK WIJK LEKKER AF EN BEN ER BLIJ MEE! :thefinger:
daarnaast heb ik een hekel aan kerels en bemoeizuchtigen en vooral aan idioten die mij hun wil trachten op te leggen of me in mijn vrijheid wensen te beperken.
Aan de betreffende groep mensen: Eat my shit and die!
Jan_Wandelaar
1 juni 2014, 17:33
Zelf gelooft Jan in de god van de vruchtbaarheid, en de heilige geschriften gebieden hem minimaal 4x per dag een offer te brengen. Liefst in de open buitenlucht, zodat de god van de vruchtbaarheid onbelemmerd zicht heeft op het heilige offer-ritueel.
Zo lag Jan een keer het heilige ritueel te bedrijven met een geloofsgenote toen er een boswachter ten tonele verscheen. Deze boswachter was van mening dat Jan en zijn geloofsgenote een bekeuring moesten krijgen voor het belijden van hun geloof. Jan was daar zeer verbaast over. Hij zij tegen de boswachter: "Maar u heeft toch hetzelfde geloof als ons. Waarom stond u anders eerst 25 minuten achter dat bosje het heilige ritueel gade te slaan?"
Helaas bleek het gluren van de boswachter geen religieuze achtergrond te hebben, dus kregen Jan en zijn geloofsgenote alsnog een bekeuring. Toch raar dat je een bekeuring kan krijgen voor het belijden van je geloof in een land dat claimt vrijheid van godsdienst te hebben. Waarschijnlijk moet de aanhang van een religie eerst een zekere omvang hebben voordat deze, hoofdzakelijk uit electoraal belang, serieus genomen word door beleids- en wet-makers.
J.W.
Het is trouwens zondag de dag des Heren. We moeten de Heer loven en over onze zonden nadenken.
Topic gaat op slot tot hedennacht 24u.
PS. Topic gaat wel weer eerder open als iemand een juichpak in de aanbieding heeft :biggrin:!
PS. Topic gaat wel weer eerder open als iemand een juichpak in de aanbieding heeft :biggrin:!
Aan alle beren die me hun Juichpak hebben beloofd hartelijk dank! De eerste 4 pakken zijn inmiddels met de expres post al gearriveerd en nog 7 pakken zijn onderweg. Ze staan werkelijk geweldig kunnen ook goed in een club gebruikt worden ipv de bekende badjas.
Mijn dank is oneindig groot en dit bewijst maar eens te meer hoe groot de saamhorigheid op dit forum is :tongue:.
Per abuis zijn ook nog 3 Bavaria jurkjes (oud model) opgestuurd, geen probleem!
Goedemorgenallemaal
3 juni 2014, 08:10
Mag dit draadje weer op slot? Niet dat ik tegen discussies ben over religie, de gevolgen ervan en dergelijke maar alleen het idee al van Big in Bavariajurkje gaat me te evr voor dit fijnbesnaarde forum, zeker als hij er dan nog twee over heeft en medeberen laat opdraven in die jurkjes. Tijd voor een slotje.
Jan_Wandelaar
3 juni 2014, 22:27
Als we hier afwijkende gedragingen gaan bekritiseren, wat geeft ons ijsberen dan nog bestaansrecht of een stem....
Simpel:
Wij ijsberen claimen niet dat het neuken van onmenselijke aantallen DVP's de maatschappelijke norm zou moeten zijn.
Wij ijsberen oordelen of veroordelen anderen niet omdat ze geen onmenselijke aantallen DVP's neuken.
J.W.
Picasso 1
3 juni 2014, 22:54
Wij ijsberen claimen niet dat het neuken van onmenselijke aantallen DVP's de maatschappelijke norm zou moeten zijn.
Neen, ons egoïsme reikt zodanig ver dat zolang we zelf onze eigen leuter ergens in kunnen steken, het ons verder geen flikker uitmaakt of de rest van de maatschappij dat ook kan.
Wij ijsberen oordelen of veroordelen anderen niet omdat ze geen onmenselijke aantallen DVP's neuken.
Neen, we veroordelen alleen maar Barnevelders die conform hun levensovertuiging gedrag vertonen waar geen enkele wet mee wordt overtreden.
Nog even en dan gaan we die Barnevelders nog voor hypocriet uitmaken ook. ;)
Goedemorgenallemaal
4 juni 2014, 11:26
Nou meen ik toch echt dat in diverse draadjes in het verleden mensen omwillen van religie en gedrag "hypocriet"genoemd zijn. "Barnevelders" zijn nog net niet genoemd maar "mensen van de noordrand van de Veluwe" zeker wel, en ook aanhangers religies in het algemeen, alsmede ambtenaren, bestuurders en politici.
Red Devil
4 juni 2014, 11:35
Daar ging het reeds mis en de geschiedschrijving laat zich helaas niet herroepen en daarmee zijn vrouwen voor altijd gestigmatiseerd in deze maatschappij.
Het is geen geschiedschrijving maar proza, duizenden jaren geleden opgetekend door mensen die niet wisten wat wij tegenwoordig weten over evolutie.
Neen, we veroordelen alleen maar Barnevelders die conform hun levensovertuiging gedrag vertonen waar geen enkele wet mee wordt overtreden.
De refo sekte zal niet snel wetten overtreden al moest er wel een rechtelijke uitspraak aan te pas komen om af te dwingen dat ook vrouwen binnen de SGP op de kieslijst konden komen. Dat ze vrouwen nog steeds minderwaardig vinden aan de man mogen ze wat mij betreft, kinderen niet inenten tegen polio gaat wel erg ver, geloof in de schepping mag zelfs als ze dat op hun eigen scholen willen onderwijzen.
Hypocriet zijn ze niet, wel wat achterlijk in hun geloof beleiden, zo lang ze anderen daar niet mee lastig vallen is dat prima en moet deze folklore kunnen.
Jan_Wandelaar
5 juni 2014, 22:00
Wanneer een levensovertuiging voorschrijft dat je alleen naakt mag slapen met een komkommer in je reet is er geen enkele reden om daarover te oordelen. Iemand z'n slaapgewoonte valt immers volledig onder iemands privéleven.
Zolang iemands levensovertuiging beperkt blijft tot daar waar het hoort, namelijk het privéleven, zal je daar niemand over horen.
Wanneer de regels/geboden van een levensovertuiging buiten het privéleven opgelegd worden, bijvoorbeeld aan een supermarkt, kan niet duidelijk genoeg gemaakt worden dat dit onwenselijk is.
Jan veroordeeld dus het opdringen van de regels/geboden van een levensovertuiging.
J.W.
Picasso 1
5 juni 2014, 23:05
Wanneer de regels/geboden van een levensovertuiging buiten het privéleven opgelegd worden, bijvoorbeeld aan een supermarkt, kan niet duidelijk genoeg gemaakt worden dat dit onwenselijk is.
Er zijn de supermarkt geen regels opgelegd, de supermarkt besloot uit vrije wil het gros van zijn klanten tegemoet te komen uit economische overwegingen.
Zo staat het anderen weer vrij om zich af te wenden van supermarkten vanwege dieronvriendelijke 'kiloknallers' of het niet beschikbaar zijn van bijvoorbeeld biologische producten. Ook dat gebeurt vanuit een 'levensovertuiging'. En het is aan supermarkten om hier wel of geen rekening mee te houden.
En zo is bijna iedereen vanuit zijn persoonlijke 'levensovertuiging' bezig keuzes te maken die in meer of mindere mate effect hebben op anderen, maar als Barnevelders hetzelfde doen dan wordt het plotseling afgekeurd enkel en alleen maar door intolerantie voor hun levensovertuiging.
Bluebear
5 juni 2014, 23:33
De Roy Donders trooststaaf, voor als het mis gaat. :rolleyes: :baby2:
7613
Het probleem is juist de intolerantie van een kleine groep Barnevelders die tot een religieuze sekte behoren. Binnen die groep vindt je de meest achterlijke en intolerante denkbeelden als het gaat om abortus, homofilie, katholieken, inenenting, de evolutietheorie etc.
Omdat iemand toevallig donders heet en homo is en daarom vinden ja zelfs eisen dat een supermarkt naar hun pijpen gaat dansen is een extreme vorm van intolerantie maar wel typerend voor deze geloofsfanatici.
Ik maak zelf uit of ik aan een actie meedoe of in een super markt bepaalde producten koop. Laten de Belgen met hun rode duivels blij zijn dat deze sekte in belgië bijna geen aanhang heeft :wink:.
Bluebear
5 juni 2014, 23:41
Een supermarkt naar hun pijpen gaat dansen is een extreme vorm van intolerantie maar wel typerend voor deze geloofsfanatici.
Ik vindt de woordkeuze in deze wel een beetje ondoordacht. Zo hadden hun het vast niet bedoeld. :blow: :blow2: :bowlol:
Picasso 1
6 juni 2014, 00:05
Het probleem is juist de intolerantie van een kleine groep Barnevelders die tot een religieuze sekte behoren. Binnen die groep vindt je de meest achterlijke en intolerante denkbeelden als het gaat om abortus, homofilie, katholieken, inenenting, de evolutietheorie etc.
Tja, en anderen vinden het weer mensonterend en achterlijk dat 'ijsberen' dames uit armere wereldgebieden in hun kwetsbare leeftijd aan hun lusten onderwerpen ondanks de wetenschap van de aanwezigheid van mensenhandel op grote schaal onder deze kwetsbare groep.
Omdat iemand toevallig donders heet en homo is en daarom vinden ja zelfs eisen dat een supermarkt naar hun pijpen gaat dansen is een extreme vorm van intolerantie maar wel typerend voor deze geloofsfanatici.
Milieuactivisten en organisaties zoals Greenpeace gaan in hun fanatisme veel verder in anderen naar hun pijpen te laten dansen. Deze Barnevelders gaan niet verder dan indien nodig hun boodschappen elders doen. Extreem intolerant zou zijn dat ze de keuzevrijheid waar ze zich prettig voelen hun geld te besteden niet zouden mogen hebben.
Ik maak zelf uit of ik aan een actie meedoe of in een super markt bepaalde producten koop.
Gun Barnevelders dan dezelfde vrijheid die jij zelf ook graag neemt.
Dalton
6 juni 2014, 01:25
:angryfire:Wat heeft zo'n pak nu met ons hoerenlopers te maken,het kan nl ook zo zijn dat dit forum de taak van de telegraaf aan het binnen halen is.:angryfire:
Goedemorgenallemaal
6 juni 2014, 09:16
:angryfire:Wat heeft zo'n pak nu met ons hoerenlopers te maken,het kan nl ook zo zijn dat dit forum de taak van de telegraaf aan het binnen halen is.:angryfire: Op zich niks maar het kan geen kwaad dat algemeen ontwikkelde hoerenlopende ijsberen zich in een algemeen deel wijden aan andere zaken. Beetje algemene ontwikkeling kan geen kwaad, en sommige commenateren lezend denk dat dat veel beren dat met me eens zijn. Sterker, ik vermoed dat veel lezers in hun vrije tijd, als ze niet op dit forum bezig zijn, regelmatig een wikipedia tourtje doen, je neemt een artikel over iets wat je wilt weten en dan klik je steeds op wat doorlinkmogelijkheden voor een volgend onderwerp.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roy_Donders
Meest bedenkelijk in dit draadje is toch dit:
Big kennende lopen wel de komende weken het risico dat we op journaal of zo een sfeerimpressie zien van een café met juichende of huilende menigte en dat we prominent op de voorgrond de heer B30 in een te krap jurkje zien huppelen.
Jan_Wandelaar
6 juni 2014, 18:04
Er zijn de supermarkt geen regels opgelegd, de supermarkt besloot uit vrije wil het gros van zijn klanten tegemoet te komen uit economische overwegingen.
Het kwalijke is i.d.d. de knieval van de supermarkt richting de 'christengekkies'. Want de 'christengekkies' hebben wel degelijk geëist dat de 'duivelse juichpakken' uit de supermarkt verdwenen.
Hadden die 'christengekkies' zich vanuit hun levensovertuiging stilzwijgend afgewend van de supermarkt was er niets aan de hand geweest. Dan had de supermarkt misschien gedacht: "het is hier wel heeeel rustig voor een zaterdag-ochtend, laat ik die juichpakken-zooi de deur eens uit doen".
Maar nee, de 'christengekkies' maakten dermate veel bombarie over hoe de juichpakken niet te rijmen vielen met hun levensovertuiging dat de landelijke media, waaronder het gerenommeerde 'ijsberenforum', er lucht van kreeg. Zo kon iedereen vernemen dat er een principieel probleem gemaakt werd over iets onbenulligs als een carnavalesk juichpak. Velen herkenden hierin de ridiculiteit die kenmerkend is voor fundamenteel religieuzen.
Supermarkten zijn er niet alleen voor 'christengekkies', maar voor iedereen. Zo zou het best kunnen dat 'christengekkies' bezwaren hebben tegen de verkoop van voorbehoedsmiddelen of bepaalde tijdschriften. Moeten 'christengekkies' dan gehoor krijgen wanneer ze eisen dat voorbehoedsmiddelen of bepaalde tijdschriften niet meer in supermarkten verkocht mogen worden?
'Christengekkies' beschouwen de eigen levensovertuiging als de enige juiste, en vinden daarin de rechtvaardiging dat alles en iedereen zich naar die levensovertuiging moet schikken. Zo niet dan kan het maar beter verdwijnen. Een dergelijke intolerantie van de kant van de 'christengekkies' heeft uiteraard gevolgen, namelijk intolerantie jegens die levensovertuiging. Ofwel: de paradox van de vrijheid: Men kan niet de vrijheid hebben om de vrijheid van anderen in te perken. Een vrijheid (in dit geval van godsdienst) houd ten aller tijden op wanneer andere vrijheden in de verdrukking komen.
J.W.
Pietjepik
7 juni 2014, 21:47
Het is geen geschiedschrijving maar proza, duizenden jaren geleden opgetekend door mensen die niet wisten wat wij tegenwoordig weten over evolutie.
zalig zijn de onwetenden.....
Pietjepik
7 juni 2014, 21:54
Simpel:
J.W.
Volgens de bijbel en de normen en waarden die bij het ontstaan van de beschaving inhoud hebben gekregen rust op het neuken van hoeren tegen betaling een smet. Bovendien hebben mensen volgens statistici in hun leven gemiddeld 7 bedpartners geloof ik, dus indien je onmenselijke aantallen DVP's aanduwt dan schendt je niet alleen de bij de oorsprong vastgestelde geboden maar tevens wijk je af van het statistisch gemiddelde.
We wijken dus af, ijsberen, of jullie het nu leuk vinden of niet.
een voorbeeld wat niet met sex van doen heeft; ik was in Frankrijk deze week samen met een reisgenoot met wie ik al eerder in die regio vertoefde. Het is een man van tradities en aangezien hij al eerder midden in de nacht een prettige ervaring had met het letterlijk bij mensen in de tuin gaan schijten, heeft hij dit vanmorgen opnieuw gedaan, in dezelfde tuin en dat ondanks dat er openbare toiletten op loopafstand beschikbaar waren.
Iedereen heeft zijn of haar dwangneuroses, daarom; veroordeel niet direct iemand omdat hij in onze ogen vreemde gedragingen vertoont. Je weet immers nooit hoe anderen naar jou kijken.
Pietjepik
7 juni 2014, 21:56
Ik maak zelf uit of ik aan een actie meedoe of in een super markt bepaalde producten koop. Laten de Belgen met hun rode duivels blij zijn dat deze sekte in belgië bijna geen aanhang heeft :wink:.
sluit die supermarkt en laat die schandknapen van de honger kreperen! :freu:
Pietjepik
7 juni 2014, 21:58
:angryfire:Wat heeft zo'n pak nu met ons hoerenlopers te maken,het kan nl ook zo zijn dat dit forum de taak van de telegraaf aan het binnen halen is.:angryfire:
niet generaliseren hoor Dalton, ons hoerenlopers?
ik heb nog nooit een hoer geneukt, slechts jonge meisjes die ik na afloop van een spontaan robbertje sex wat knaken voor sigaretten en een drankje heb gegeven. Als jij nu beweert dat ik een hoerenloper ben dan heb je me bij deze wel een spiegel voorgehouden hoor.... :wand:
ketserr
4 juli 2014, 12:30
Ga jij maar lekker voor deze dan die past jou waarschijnlijk beter
https://kinder.juichpak.nl