PDA

Volledige versie bekijken : Gezocht: 300.000 liter Duits bier



Big30
15 juli 2014, 17:47
In het Duitse Krefeld, net over de grens bij Venlo, is de vreugde over de WK-winst van die Mannchaft flink getemperd. Dieven zijn er vlak voor de finale vandoor gegaan met 300.000 liter bier.

Het bier lag opgeslagen in een loods. De diefstal werd gisteren ontdekt, maar de politie vermoedt dat de daders al eerder toesloegen. Om een dergelijke hoeveelheid bier te vervoeren, zijn zeker tien vrachtwagen nodig. Getuigen hebben zich inmiddels bij de politie gemeld met het verhaal dat ze een verdacht transport hadden gezien, op weg naar Duisburg, zo schrijven Duitse media.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/22858399/__Gezocht__300.000_liter_bier__.html

gignnl
17 juli 2014, 00:25
Waar was DeSouza op betreffende datum...

Badslippers
17 juli 2014, 09:53
Waar was DeSouza op betreffende datum...

Was het dan Warsteiner? Wellicht dat Joepie zijn slag heeft geslagen als het Heinekes was.

Iamlonely
17 juli 2014, 18:15
Beste Badslippers en ijsberen,

Er moet me iets van het hart! Het zal waarschijnlijk een maand of zeven geleden zijn inmiddels samen met de andere leden van Gangbang Team Holland GmbH brachten wij een bezoek aan Living Room. Het heerschap Riccardo Banana was een beetje down en ik vroeg hem wat er scheelde? Bedroefd keek hij me aan en zei heb je het nog niet gehoord jong!? Wat gehoord vroeg ik verbaasd! De Happy gaat overgenomen worden door Magnum jongen, straks gaat het bier daar misschien ook wel vijf euro kosten.
Ooh verrekt nou snap ik het dat zou al snel een extra kostenpost betekenen van € 100,-- per bezoek.

Hij werd een beetje weemoedig en zijn ogen werden vochtig, als een trouwe vriend bood ik hem een schouder om op uit te huilen. Rustig maar jongen, we vinden wel een nieuw speelpardijs. Maar ik kan niet zonder begon hij luid te snikken, niet zonder happy en niet zonder bier! Ik zou het zwembad missen, de meisjes, het bierdrinken met dhr. N., papi die de hele tent poetst en zelfs Dominica zou ik op den duur gaan missen. De tranen stroomde langs zijn wangen op mijn sterke schouders, maar zoveel leed was ook voor mijn schouders ondraagbaar! Rustig blijven jongen we verzinnen wel iets! We probeerde er nog het beste van te maken die avond, maar de sfeer kwam er nooit meer echt in! Op weg naar huis beloofde ik hem dat ik hem dinsdag op zou pikken en we dan wel eens bij de Happy gingen kijken om te kijken hoe de vork in de steel zat!

De bewust dinsdagmorgen rinkelde mijn telefoon al in alle vroegte! Verdomme mag een mens dan nooit eens rusten dacht ik nog, maar aan de andere kant klonk een hevig opgewonden Banaan! Jong ik heb het gevonden komt helemaal goed, kan er nu niet te veel over zeggen maar we hebben het er straks wel over! In vertwijfeling hing ik op en was verbaasd over zoveel vooruitgang in de gemoedstoestand van mijn vriend binnen een paar dagen! Normaal moet ik op de oprit nog altijd wachten, maar dit keer stond hij al enthousiast zwaaiend aan de kant van de weg te wachten! Hey jong witte wa ik gevonden heb!? Hoe kan ik dat nou weten onnozele! 300.000 liter bier jongen in een loods in de buurt van Krefeld! Ah dat is mooi antwoordde ik, maar wat moeten we ermee!? De banaan zijn ogen glinsterde en straalde van enthousiasme die gaan we onder de happy verstoppen en ik maak een tap in één van de nieuwe lockers en klaar is banaan antwoordde die! Stap maar in antwoordde ik koeltjes en wij reden samen naar Oedt!

Onderweg bespraken wij de mogelijkheden! 300.000 liter het is me niet nogal een hoeveelheid jongen, daar komt een hele operatie bij kijken die met militaire precisie uitgevoerd dient te worden! En dan nog is de vraag hoe krijgen we 300.000 liter bier onder de happy! Rustig zei de Banaan ik heb op het ijsberenforum gelezen dat ze nieuwe lockers aan het maken zijn! We moeten het alleen even op een akkoordje gooien met die aannemer dat ie voor ons een kuil graaft! Dat moet geen probleem zijn vertrouwde ik de banaan toe afgaande op uitspraken van mijn familie in Zandvoort dat Duitsers graag kuilen graven! We draaide de parkeerplaats op en zagen inderdaad een soort van bouwplaats afgeschermd met een spandoek wir bauen fur sie! Zolang ze dat denken is er geen vuiltje aan de lucht lachte ik wijzend naar de tekst tegen de banaan.

We betraden het pand, betaalde de verschuldigde entree en ik probeerde via de achterdeur contact te krijgen met de Duitse uitvoerder! Was wollen sie klonk het op straffe toon! Wir mussen arbeiten sneerde hij me toe...even flitste de illustere woorden van een beroemde Duitsers door mijn kop arbeid macht frei, maar ik besloot dat deze tekst misschien ongepast was. Ik vroeg de Duitsers of hij een kuil kon graven! Jasicher naturlich das konnen doch alle Deutscher riep hij geďrriteerd. Ja maar niet in Zandvoort aan het strand, maar hier onder de Happy! Spinnst du sneerde de man mij toe ja viellicht antwoordde ik koeltjes en ik verloor alle contact met de man! Wir mussen weiter herr es tut mir leid! Verdomme poging mislukt! Ik keerde terug bij de Banaan en vertelde hem over het voorval, direct welde de tranen weer op in zijn ogen en hij snikte is dit dan echt de laatste keer..... Rustig jongen ik heb nog een plan B!

Ik kende via via 2 kornuiten die beschikken over een graafmachine, prima werk leveren en ook nog eens goed hun smoel kunnen houden

!
http://www.youtube.com/watch?v=pQxmMqTgDf0

Wij besloten om in de nacht van zondag op maandag dit klusje te klaren. Op zondag en maandag zijn er sowieso relatief minder dames en de sluitingstijd van 1 uur zou ons ruim voldoende tijd geven. Twee dagen voor de bewuste graafactie rinkelde mijn GSM weer en de Banaan was compleet in paniek hedde het gelezen, hedde het gelezen riep hij compleet over zijn toeren uit! Wat heb ik gelezen vroeg ik? Ze gaan de openingstijden veranderen iedere dag van 11 tot 5 uur in de ochtend wanneer gaan wij dan graven!? Alles voor niks verdomme jankte de Banaan al weer! En en en en dan nog iedere dag 100 meiden snikte hij dus ook op zondag en maandag....Nou nou nou antwoordde ik dat zal allemaal zo'n vaart wel niet lopen, maar die tijden dat is wel klote! Ik zal die twee is bellen en dan moet het vanavond maar want als die nieuwe tijden in gaan dan is het onmogelijk om nog een kuil te graven!

De twee graafmachine boys begrepen de situatie volledig en als beloning diende ik ze wel in de bouwvak een keer mee te nemen naar de happy, ieder vijf hertjes te laten naaien en natuurlijk heel de dag gratis bier te geven! Dat zal geen probleem zijn heren! Want als ik twee weken mi die van ons en die jong in Spanje heb gezeten in die sleurhut, dan ben ik wel een keer toe aan iets vur mezelf volgde er nog in onvervalst Brabants accent achteraan! Dat begrijp ik volledig jongen regelen we, geen probleem!
Aldus reden wij met de oplegger met daarop de graafmachine in het holst van de nacht naar Oedt! Dhr. N. hadden wij die avond bij alle meisjes een mix van valium, seresta en rohypnol in de drankjes laten doen zodat wij ongestoord onze gang konden gaan en de meisjes heerlijk zouden slapen!
De graafmachine groef als de meest stoere Duitse huisvader aan het strand binnen no time een riessen kuil! Net voor de klok van zes uur was de klus al weer geklaard, het gat afgedekt en alles netjes opgeruimd! Even kreeg ik nog de humorvolle ingeving om op het spandoek wir bauen fur sie nog de tekst und fur Riccardo Banana toe te voegen, maar dat heb ik toch maar achterwege gelaten!

Zo fase 1 van het plan was afgerond nu nog de 300.000 liter bier onder de Happy zien te krijgen! Ik had eens wat rond gevraagd, maar zo'n grote hoeveelheid dat is niet zo makkelijk te vervoeren! Ik heb nogal wat boeren vrienden die beschikken over grote giertanks, dit leek mij de ideale manier omdat het bier dan ook meteen onder de happy gepompt kon worden in het door ons aangelegde stalenbassin. Zo'n giertank had een inhoud van 10.000 liter ten minste als ge een grote het he, niet zo'n vrut ding vertrouwde een kameraad mij toe. Via een oproep of facebook hadden wij al snel 30 giertanks verzameld en wij besloten mocht Duitsland de finale van het WK halen en Nederland niet om tijdens de wedstrijd toe te slaan! Allereerst wouden wij die Duitsers wel eens een lesje leren voor 1974 en de polizei zou het veel te druk hebben met allerlei activiteiten rondom de finale dat onze processie van 30 tractoren niet op zou vallen!

Ik beloofde de boeren dat ze één giertank mochten houden! Deze zouden wij triomfantelijk op de plaatselijke kermis soldaat maken met de legendarische woorden van Herman Kuiphof zijn ze er toch weer ingetuind! Aldus vertrokken we en de operatie verliep als van een leien dakje! Binnen no time was al het bier in de giertanks verdwenen en pompte wij het bassin in de Happy helemaal vol! 290.000 liter nou ja 289.990 liter want stiekem hebben we er lachend wel nog even snel ene op gevat! De Banaan uitzinnig van vreugde, evenals de Duisters want Götze scoorde in de verlenging! Best makkelijk trouwens zo'n bril stand in het voetbal en dan verlenging! Het bier was al verplaats en overgepompt, alle trekkers en giertonnen stonden al weer klaar voor de nieuwe werkdag en hoppa ein tör! We juichten joviaal voor de Duitsers, de Banaan had tranen in de ogen maar kon rustig slapen! Dankzij de drankvoorraad kan hij gewoon altijd naar Happy blijven gaan! That is what friends are for!

En dit keer zijn hun er mooi ingetuind Herman die Duitsers! :) Und wir haben sehr viel lul gehabt! :)

Iamlonely
18 juli 2014, 15:25
Kijk de mensen toch op het juiste spoor gezet! :)

http://www.telegraaf.nl/buitenland/22871236/__Gestolen__WK__bier_terug__.html