PDA

Volledige versie bekijken : Directeur Rijksmuseum: Amsterdam wordt te vies en te vol door toeristen



Admin
1 augustus 2014, 10:22
Amsterdam kan de toenemende stroom toeristen en dagjesmensen niet meer verwerken. Dit schrijft de hoofddirecteur van het Rijksmuseum, Wim Pijbes, vanochtend in nrc.next (€): “Amsterdam wordt vies, vuig en te vol”, aldus Pijbes.

Pijbes roept daarom het stadsbestuur op om de hoofdstad snel weer ‘loveable’ voor bezoekers en ‘liveable’ voor bewoners te maken. De charme van Amsterdam is volgens hem ‘verbleekt’.

‘Tijd voor een Deltaplan Toeristisch Amsterdam’

Door de heropening van onder meer het Rijksmuseum ervaart de stad volgens Pijbes dit jaar voor het eerst in volle omvang wat het betekent om een ‘attractieve stad te zijn voor bezoekers uit binnen- en buitenland’. Maar, zo waarschuwt hij, het is zaak om de aanzwellende bezoekersstroom op passende wijze op te vangen. De eerste aanzetten daarvoor zijn inmiddels gedaan, maar ze gaan volgens de museumdirecteur lang niet ver genoeg”
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/08/01/directeur-rijksmuseum-amsterdam-wordt-te-vies-en-te-vol-door-alle-toeristen/

Goedemorgenallemaal
1 augustus 2014, 11:12
Wat zeurt die man nou. Niet dat hij op zich ongelijk heeft maar dat was 15-20 jaar geleden, bij mijn laatste bezoek aan Amsterdam ook al zo.
Maar goed, zolang het gajes naar Amsterdam gaat als (dagjes)toerist blijft de rest van het and leefbaarder.

Pietjepik
1 augustus 2014, 12:37
Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat.....

bergm550
1 augustus 2014, 14:45
Ik kom ook niet graag in Amsterdam, tenzij ik er voor mijn werk moet zijn.

Ik vind het een vreselijke stad. Ik heb het nooit wat gevonden. Vroeger kwam ik nog weleens op de Wallen, maar ik word zo misselijk van die afgrijselijke backpack toeristen, die dronken en stoned door de straten struinen. Het ontbreekt hen zelfs aan de meest basale omgangsvormen. Ik heb het zelfs meegemaakt dat iemand midden op straat zat te kakken.

Ik heb vroeger weleens de Bijenkorf aan het Rokin bezocht. Vreselijk. Als ik het Amsterdam Centraal Station uitloop richting Rokin, dan ontgaat me het plezier al. Het is overvol met die maffe toeristen. De Kalverstraat op zaterdag is ook weer zoiets. Waarom gaat iemand daar winkelen in die afgrijselijke drukte? Het blijkt maar weer dat mensen kuddedieren zijn.

Dus als ik bijvoorbeeld de Bijenkorf wil bezoeken, dan ga ik altijd naar Den Haag. Deze stad heeft dezelfde voorzieningen als Amsterdam en je ziet er een stuk minder toeristen. En als je er al toeristen tegenkomt, dan zijn het vaak de wat beschaafdere toeristen, die niet zo storend zijn als die backpack toeristen.

De aantrekkingskracht van Amsterdam heeft me altijd verbaasd. Ik houd niet van drugs, heb nog nooit gebruikt en de Wallen hebben nooit echt wat voorgesteld. Het is zelden gebeurd dat ik een leuke meid daar tegenkwam.

Goedemorgenallemaal
2 augustus 2014, 09:56
Ach ja, Amsterdam heeft vooral een naam. Net als de bedrijven aldaar
En ik moet heel eerlijk bekennend at ik er ooit ook in getrapt ben, laat ik nou ooit eens even gedacht hebben dat je bij Hajenius mooi rookspul kon krijgen.
Dat is ook wel zo maar waarom naar Hajenius als je in Den Haag de Graaff (http://de-graaff-cigars.com/) hebt?
Stukken beter en vakkundige vriendelijke hulp. En ze hebben ook Hajenius in het assortiment...

Jan_Wandelaar
2 augustus 2014, 15:18
Het geld word in Rotterdam verdient, in Den Haag verdeelt, en in Amsterdam over de balk gekieperd.

Laat die toeristen dus maar lekker in die grafstad aan het IJ rondhangen. Zolang die toeristen daar rond hangen brengen ze geld in het laatje, en dat scheelt weer in de hoeveelheid geld die de rest van Nederland aan die grafstad moet meebetalen.

Laat die toeristen maar lekker die stinkgrachten vol schijten en die monumentale trapgeveltjes onderkotsen. Scheelt de rest van Nederland weer geld. De enige reden dat we Amsterdam tolereren is dat die grafstad als een magneet alle tokkie-toeristen aan trekt, zodat we er elders weinig last van hebben.

J.W.

Limburger
2 augustus 2014, 18:37
Ach ja, Amsterdam heeft vooral een naam. Net als de bedrijven aldaar
En ik moet heel eerlijk bekennend at ik er ooit ook in getrapt ben, laat ik nou ooit eens even gedacht hebben dat je bij Hajenius mooi rookspul kon krijgen.
Dat is ook wel zo maar waarom naar Hajenius als je in Den Haag de Graaff hebt?
Stukken beter en vakkundige vriendelijke hulp. En ze hebben ook Hajenius in het assortiment...

Ik haal mijn sigaren liever in Düsseldorf, dat schijnt de grootste sigaren lounge in Europa te zijn en het is mooi te combineren met een clubbezoek. Het parkeren is trouwens gratis.


http://www.cigarworld.de/

krukar
2 augustus 2014, 19:25
Het geld word in Rotterdam verdient, in Den Haag verdeelt, en in Amsterdam over de balk gekieperd.

Laat die toeristen dus maar lekker in die grafstad aan het IJ rondhangen. Zolang die toeristen daar rond hangen brengen ze geld in het laatje, en dat scheelt weer in de hoeveelheid geld die de rest van Nederland aan die grafstad moet meebetalen.

Laat die toeristen maar lekker die stinkgrachten vol schijten en die monumentale trapgeveltjes onderkotsen. Scheelt de rest van Nederland weer geld. De enige reden dat we Amsterdam tolereren is dat die grafstad als een magneet alle tokkie-toeristen aan trekt, zodat we er elders weinig last van hebben.

J.W.

Weet niet waar je dit soort onzin vandaan haalt, maar de saldi van zowel rotterdam als amsterdam zijn 0 vanuit de rijksoverheid. De heffingsopbrengst in amsterdam is een stuk groter dan in rotterdam, e.g. Amsterdam levert een stuk meer geld op:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71473ned&LA=NL

Daarbij zijn de vaste activa van Amsterdam ongeveer 4 keer zo groot als die van rotterdam, "het geld wordt verdiend in rotterdam" is dus je reinste onzin, maar dat wist je waarsch. Zelf ook wel :)

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71453ned&LA=NL



Sent from my iPad using Tapatalk HD

Toulouse-Lautrec
3 augustus 2014, 08:27
Het geld word in Rotterdam verdient, in Den Haag verdeelt, en in Amsterdam over de balk gekieperd.

Laat die toeristen dus maar lekker in die grafstad aan het IJ rondhangen. . . . . .


Weet niet waar je dit soort onzin vandaan haalt . . . . .

Heb je wel eens van Jules Deelder (https://www.youtube.com/watch?v=nu3Nd1Ig3vU) gehoord? Die legt het heel duidelijk uit.

Goedemorgenallemaal
3 augustus 2014, 08:32
Ik haal mijn sigaren liever in Düsseldorf, dat schijnt de grootste sigaren lounge in Europa te zijn en het is mooi te combineren met een clubbezoek. Het parkeren is trouwens gratis.

Dat parkern, da's wel makkelijk maar als ik de foto's zo zie (al sluit ik niet uit dat dat er toch wat anders uit ziet) is het winkeltje van d eGraaf toch mooie en meer de moeite van het bezoeken waard. Enige nadeel is natuurlijk de afwezigheid van ons soort clubs in de buurt.

Goedemorgenallemaal
3 augustus 2014, 08:33
Weet niet waar je dit soort onzin vandaan haalt, maar de saldi van zowel rotterdam als amsterdam zijn 0 vanuit de rijksoverheid. De heffingsopbrengst in amsterdam is een stuk groter dan in rotterdam, e.g. Amsterdam levert een stuk meer geld op:
Weet niet waar je op doelt in de post van JW maar afgezien van het financiele staat er echt geen onzin in dat stukje.

Limburger
3 augustus 2014, 13:12
Dat parkern, da's wel makkelijk maar als ik de foto's zo zie (al sluit ik niet uit dat dat er toch wat anders uit ziet) is het winkeltje van d eGraaf toch mooie en meer de moeite van het bezoeken waard. Enige nadeel is natuurlijk de afwezigheid van ons soort clubs in de buurt.

Dat winkeltje van De Graaf is best leuk maar niet te vergelijken met Cigarworld in Düsseldorf, ik ben in beide winkels geweest en het is echt een wereld van verschil, vooral qua assortiment bovendien kun je in Düsseldorf ook gelijk de gekochte sigaren oproken met wat te drinken en eten erbij. In Nederland vind ik de winkels van Van Dalen in Rotterdam en Den Bosch het beste, die hebben ook enorm veel longfillers en een lounge waar je mag roken met wat te drinken erbij.

http://www.cigarshop.nl/

Jansen
3 augustus 2014, 16:56
Och wat zeuren die mensen toch.
020 is een stad van riool beren en toeristen die graag zien hoe deze stad verpaupert,niets mis mee daar komen de toeristen voor naar toe voor hoeren,snoeren en taxirijden.
Zolang dit allemaal acceptabel is voor de huidige Burgemeester maar ook Den Haag waar de Burgemeester van Aartsen niet eens op kan treden tegen de joden haat daar,wonen wij gelukkig in het zuiden van Nederland in of rond 040 waar de Burgemeester alleen wietplantages als doodzonde op zijn lijst heeft staan.

Nee wij zuiderlingen gaan liever naar de saunaclubs even over de grens waar super mooie vrouwen zitten en om daar niet zo vlug vreemde ziektes op te lopen wat tussen de vieze dellen in Den Haag of Amsterdam veel groter is.
Nee 020 mag van mij zo blijven dit is goed voor de toeristen en voor mensen die niet van voetbal houden.:biggrin:

Goedemorgenallemaal
4 augustus 2014, 18:09
En diezelfde mensen gaan ook naar... het Rijksmuseum...
Ik, als beschaafde beer, moet toegeven dat ik daar nooit geweets ben.

bergm550
4 augustus 2014, 19:07
Bron: NRC

Chaos of gezellige wanorde? Het vuil in Amsterdam


Wim Pijbes, directeur van het Rijksmuseum, waarschuwde vorige week in nrc.next: Amsterdam gaat aan haar eigen succes ten onder. "Binnen afzienbare tijd worden de grenzen van deze groei bereikt. Iedereen die dagelijks de stad bezoekt, ziet dat: het zwerfvuil, de irritaties, de rijen. Amsterdam wordt vies, vuig en te vol." Is Amsterdam smerig? Is het viezigheid of een rafelrandje? Chaos of gezellige wanorde? Daarover zijn de meningen nog altijd verdeeld. Fotograaf Olivier Middendorp legde het vuil van Amsterdam vast.

http://www.nrc.nl/inbeeld/2014/08/04/vuil-in-amsterdam/

Als ik naar de foto's kijk, dan herken ik er heel veel in. Amsterdam is zo vreselijk goor. Ik word er gewoon helemaal naar van. Het enige stukje Amsterdam dat ik kan waarderen, is het Beatrixpark.

Ik woon zelf in Haarlem en tot mijn grote angst zie ik ook steeds meer buitenlandse toeristen naar Haarlem komen, omdat het onder de rook van Amsterdam ligt. Ik schrok me wild toen laatst een winkel werd geopend in het centrum, waar klompen verkocht worden. Ik dacht oh daar gaan we weer. Ik houd mijn hart vast.

Big30
4 augustus 2014, 19:21
Ik schrok me wild toen laatst een winkel werd geopend in het centrum, waar klompen verkocht worden. Ik dacht oh daar gaan we weer. Ik houd mijn hart vast.
Dus hier schrik je van :biggrin:?

http://a3.img.mobypicture.com/0f1bec15e6754c3a063b9950ea698793_view.jpg
http://files.beleeftwente.nl/img/30085/C710X460/Grootste+Klomp.jpg

Try this one!
http://www.janroozen.nl/Klompen.html

Amsterdam is gewoon de mooiste stad van ons land, heeft alles, zelfs de beste voetbalclub van ons land, altijd een bezoek waard!

Bluebear
4 augustus 2014, 19:38
Amsterdam is gewoon de mooiste stad van ons land, heeft alles, zelfs de beste voetbalclub van ons land, altijd een bezoek waard!

Hoeveel was het gisteren bij de Johan Cruijff Fruitschaal tegen het altijd moeilijke PEC Zwolle? :tongue: :biggrin:

molaar
4 augustus 2014, 21:02
Ik kom ook niet graag in Amsterdam, tenzij ik er voor mijn werk moet zijn.

Ik vind het een vreselijke stad. Ik heb het nooit wat gevonden. Vroeger kwam ik nog weleens op de Wallen, maar ik word zo misselijk van die afgrijselijke backpack toeristen, die dronken en stoned door de straten struinen. Het ontbreekt hen zelfs aan de meest basale omgangsvormen

bergh550 wat ben je toch een burgerlijke trut, backpack en stoned hoort bij Amsterdam, laat ze toch genieten. Wat denk je wat de buren van Heideweg van jou denken als je aan komt ???