PDA

Volledige versie bekijken : Freude 39 (voorheen FKK Freudenberg), Algemeen

Pagina's : 1 2 3 [4]

vrije jongen
18 januari 2014, 23:06
Ik geloof dat een volgende post op FC spreekt van een mooie parodie... zo klinkt dat mij ook in de oren. Hoe dan ook lijkt het me weinig met het 'oude Freude' te maken zullen hebben. We wachten geduldig af;).

hitman
18 januari 2014, 23:40
Ik geloof helemaal niets van het bovenstaande verhaal, mooi verzonnen maar er zit geen enkele logica in.

mjgl_39
19 januari 2014, 05:54
Ik geloof helemaal niets van het bovenstaande verhaal, mooi verzonnen maar er zit geen enkele logica in.

Ik ook niet. Volgens een DVP die er bijna vijf jaren gewerkt heeft, gaat de tent gewoon dicht. Bovenstaande is een manier om de huidige klandizie te behouden en naar Herne te laten trekken. In afwachting van iets dat er nooit (meer) zal komen.

seksenfun
19 januari 2014, 07:56
Waar het écht niet slecht is :smoke:.

aquarius
19 januari 2014, 10:08
Onderstaand bericht staat op Freiercafe:

Deze zin is veelzeggend "Weg vom Mief eines verruchten düsteren Sündenpfuhl hin zu einem multifunktionalen Lifestyle/Party und Wellnessgastronomie Betrieb mit erotischer Prägung."

Hallo Big30,

tja, bis zum 1. April ist ja noch etwas Zeit... :)

Klingt zugegebenermaßen toll, aber da dürfte doch jemand zu viel Phantasie gehabt haben.

3000qm Sonneninnenhof ist allein schon die Fläche der bisherigen Großraumdisko!
Nach DEN 'Plänen' müsste da ein Komplettabriss erfolgen.

Und Fertigstellung noch in diesem Sommer - ja, ja, ist schon klar :).
Ist bestimmt der Architekt der den Berliner Flughafen geplant hat!

Gruß
aquarius

PS: Kompletter Post von Big30 ist #751

Big30
19 januari 2014, 14:06
Hallo Big30,

tja, bis zum 1. April ist ja noch etwas Zeit... :)

Klingt zugegebenermaßen toll, aber da dürfte doch jemand zu viel Phantasie gehabt haben.

@aquarius,

Beim lesen dachte ich auch gleich, schön aber das kann nicht mit der Realität übereinstimmen. Stimmt würde Komplettabriss bedeuten, Investitionen in Millionenwert, Bauzeit von 1 oder 2 Jahr. Verrichtungsboxen, Parkhaus, Restaurants, Hotel :tongue::tongue::tongue:???
Mal abwarten. Klar das es als Ironie und Satire zu verstehen ist, so habe ich es auch gelesen. War gut gelungen!

Bericht vond ik wel goed geschreven, alles wat Freude is en was zou de zogenaamde nieuwe clubs juist niet hebben. Een goed gelukt staaltje van satire wat Duitsers dus klaarblijkelijk wel kunnen :biggrin:.

Bochum und ein Erlebnispark? Nein das geht nicht zusammen :wink:.

Du bist keine Schönheit
Vor Arbeit ganz grau
Du liebst dich ohne Schminke
Bist 'ne ehrliche Haut
Leider total verbaut
Aber grade das macht dich aus

Glück auf, Bochum und dein VfL :biggrin:!

LittleJoe
19 januari 2014, 14:06
Onderstaand bericht staat op Freiercafe:

Deze zin is veelzeggend "Weg vom Mief eines verruchten düsteren Sündenpfuhl hin zu einem multifunktionalen Lifestyle/Party und Wellnessgastronomie Betrieb mit erotischer Prägung."

Hinweis, wegen doch recht hoher Resonanz:
Der nachfolgende Text ist rein fiktiv und als satirisch zu betrachten.
Trotzdem danke für die teilweise begeisterten Kommentare auf den diversen Plattformen. M. http://www.freiercafe.com/tl_files/bilder/smileys/daumenhoch.gif

comcom
19 januari 2014, 22:10
Ik zou nog eens naar Freude gaan voordat ze de deur zouden sluiten, zeker nu ik nog een vrijkaartje had. Vrijdag was het dan zover. rond 1200 uur aangekomen. Freude is eigenlijk te groot om gezellig te zijn en bijna te klein om een binnenwandeling te maken. Hun concept werkt nog binnen hun eigen club: groot, vervallen, donker, niet hygiënisch, gaarkeuken, snelle wip, prima service en kwaliteit voor datgene waar je voor komt, anoniem, dames zijn wat ouder dan in de meeste clubs, vochtige kelders met diesellucht, kleedruimtes die getuigen van een industrieel verleden, diverse bars, een grote betegelde doucheruimte, een defect dampfbad en er is altijd wel een zekere spanning in de lucht.
Ik had verwacht dat het op sterven na dood was. Tot mijn verbazing waren er een 30-40 tal dames aanwezig. Er waren nog steeds veel beren die in dit klimaat zich lekker voelt. Zo wie zo, Freude heeft altijd iets apart gehad. Dat aparte is voor iedereen anders. Voor mij was/is het de service.
De dames zagen er goed uit, deden hun voorwerk in het openbaar en het was een heen en weer gaan naar de kamers. Om goed af te sluiten ben ik met Celine (Thai) gaan kameren. En dat kan niet tegenvallen. Prima werk en daarna nog een heerlijke massage gekregen. Ben zeker langer dan 1/2 uur op de kamer (excl. het voorwerk op de bank) geweest maar ze tikte toch af op 50 euro. Dat bedoel ik nu, in een andere tent zou dat niet het geval zijn... Daarna nog met Maria (Roemeens) gaan kameren. Niet verkeerd maar kwam zeker niet het niveau van Celine.
Nog een sauna genomen en rustig een kop koffie gedronken in de grote balzaal. Wetend dat deze de deuren gaan sluiten, wetend dat dit concept bij vernieuwing op deze plaats niet kan werken omdat Freude Freude is. En het zo zal blijven. Bijzonder in deze tijd!

boo
19 januari 2014, 22:28
Helaas, ik begin nu ookechtte geloven dathet definitieve einde nabij is .... Onvoorstelbaar dat het zo moet lopen, er blijken toch wel heel veell echte Freude-fans te zijn ...

kees1000
20 januari 2014, 15:20
Afgelopen donderdag, na een pauze van meer dan een maand, heb ik deze club bezocht met dank aan Willem2 en het IJsberenforum voor het vrijkaartje! Omstreeks 13.00 uur heb ik mijn auto geparkeerd voor de deur van Freude 39. Er waren vier Duitse auto’s geparkeerd op die kleine parkeerruimte.

Tanja, de Thekedame heeft mijn vrijkaartje geaccepteerd met glimlach: IJsberenforum! Het is OK!. Ik heb een sleutel, handdoek en badjas van haar gekregen.

Na het omkleden en douchen naar de clubruimte boven gegaan en eens rondgekeken. Ik zag geen een van mijn favoriete dames. Ik heb Tanja gevraagd over (Amelia, Alessia (It), Lina, Natascha etc..) maar haar antwoord was: Sorry, zijn zij niet aanwezig!

Trouwens, de line-up was prima te noemen, veel nieuwe dames die ik niet ken! Een stuk of 30 a 40 dame waren aanwezig.

De sfeer was typische Freude, gezellige, ontspannen en leuk. Makkelijk kan je leuke praatjes doen met de dames, de beren, de aardige Theekefrau.etc..

Het eten smaakte goed en was er meer dan genoeg aanwezig.

Ik ging rond kijken in de club toen zag ik Nicole, een Duitse dame van een jaar of 28. Zij zat op een bank achter de bioscoop (de Poolse hoek). Ik dacht: ik laat deze kans niet voorbij gaan, dus een geweldige uur met Nicole.

Na een pauze van bijna een uur in de sauna daarna wat gegeten en gedronken ging ik opzoek naar de tweede slachtoffer :biggrin::biggrin::biggrin:. Ik zag een leuke, lange, slanke blondine zat aan de linker kant van de lounge (grote zal, als je van de kant van de receptie de zal binnenkomt). Haar naam was Ria. Zij is een Poolse dame van een jaar of 25. ik ging bij haar zitten. We begonnen met elkaar te praten over koetjes en kalfjes. Het was heel gezellig bij haar te zitten met mijn hoofd tegen haar buik en borsten en praten over van alles en nog wat. Na een tiental minuutjes begonnen wij elkaar te tongzoenen. Ze had ruim de tijd genomen voor mij dus geen haast. Ik heb haar gevraagd om de sleutel te gaan halen. In de kamer had ik een onvergetelijke uur met haar.

Al met al had ik een geweldige dag in Freude. Nogmaals bedankt Willem2 en het IJsberenforum.

Een uur of 19.00 heb ik de club verlaten richting Nederland.

satanic surfer
20 januari 2014, 18:53
@ Kees1000: Alessia is sinds effie werkzaam in LuderLounge... Ria (ex-Samya): een dot van een dame, helaas sporadisch aanwezig, mal gucken waar zij haar heil gaat zoeken...

noglangnietuitgewandeld
21 januari 2014, 21:29
Vandaag nog even de kans waargenomen om voor wat wel de laatste keer zal zijn, naar Freude te gaan. Bij binnenkomst viel het al op dat het buitengewoon rustig was. Lijkt erop dat de leegloop is begonnen. Positief was wel dat ik meteen van de Theke een vrijkaart kreeg voor de nieuwe Freude in Herne, geldig van 1 t/m 15 februari. Sympathiek gebaar toch wel.

De eerste rondgang leverde welgeteld een mij bekende dame op, Vivien. Justina waar we wel eens trio’s mee deden was thuisgebleven, helaas. Na nog wat rondgelummeld te hebben, bij een zonnebankbruine Roemeense plaatsgenomen die zich Kami noemde. Na twee zinnen verstomde het gesprek al omdat de monden op elkaar klapten. Ze nam ruim de tijd voor een uitgebreide zoen- en pijppartij, voordat ze om de sleutel ging. We kwamen in het tegenoverliggende kamertje terecht, waar een heftige pot seks van wereldklasse volgde. Nadat we onszelf behoorlijk in het zweet geneukt hadden, gingen we voor een orale finale. Ze ging er zo bij zitten dat ik alles goed kon zien en pijpte me de zak leeg en zichzelf de mond vol. Grijnzend liet ze de boel in een tissue lopen en kwam nog even bij me liggen na zoenen.

Na de gebruikelijke saunagang en maaltijd was het inmiddels nog stiller geworden. Bij Vivien gaan zitten en gevraagd of ze nog een triopartner zou weten. Ze ging eens op zoek en kwam terug met een Latina die me bekend voorkwam. Jenny heeft eerder in Freude gewerkt onder de naam Jasmin, maar die naam was inmiddels vergeven toen ze terugkwam, vandaar. Ik was ooit eens met haar geweest en dat was helemaal niet verkeerd. Terwijl Jenny begon te tongen, knielde Vivien voor me en bezorgde me een enorme erectie. Ze wisselden een paar keer af, totdat het tijd werd om de sleutel te halen, voordat ik op de bank af zou gaan. Ik strekte me lekker uit en liet het maar gebeuren. Deepthroat gepijpt worden door de een en zoenen met de ander. Jenny was er aan toe om eens goed doorgeneukt te worden, waarbij ze zichzelf goed liet gaan. Toen ze genoeg had gingen we weer verder waar we begonnen waren, en uiteindelijk kwam ik tijdens een dubbele blowjob tot ontlading in Jenny’s mond. De buit werd eerlijk verdeeld, en het zaad werd weer van de kinnen geveegd. Was nog eens een echte ouderwetse Freude Dreier. Helaas de laatste, maar ik ga dat welkomstkaartje in de nieuwe club toch maar besteden, want veel meiden gaan wel mee over.

Bij vertrek nog even met de Thekefrau gesproken. Ken dat mens al jaren maar het kwam nooit verder dan een hallo en tot ziens. Toch maar even mijn waardering uitgesproken voor de vele prettige bezoeken die ik hier afgelegd heb. De club in Herne moet volgens haar ook best mooi zijn, en ze vinden het allemaal jammer dat de boel hier dicht gaat, maar het is niet anders, aan alle goede dingen komt een keer een eind. Freude was een apart clubje, maar ik kwam er altijd graag. Een van de weinige clubs waar je praktisch niet mis kon met de dames, was het overal maar zo.

kees1000
22 januari 2014, 19:49
Vorige week had ik een paar van de FKK’s bezocht in NRW. Toen ik aan de bar zat iets te drinken raakte ik in gesprek met een van de aanwezige heren. Later bleek dat hij een mede-eigenaar was van een van de clubs in Duitsland. Wij waren aan praten over de FKK’s in het algemeen. Toen heeft hij mij gevraagd over mijn favoriete club. Ik gaf aan dat Freude mijn favoriet was en dat ik jammer vond dat het helaas dicht gaat. Hij antwoordde dat, dat niet waar was. Om een lang verhaal kort te maken, hier is zijn versie van het verhaal:

Een paar jaar geleden kon de oorspronkelijk eigenaar van Freude (AY) de club niet meer runnen door privé omstandigheden/problemen. Toen heeft hij afgesproken met de huidige beheerder (IS, de eigenaar van Salome) om Freude over te nemen tot eind januari 2014 dan moet de club terug naar de oorspronkelijke eigenaar. Volgens deze heer is dat de reden geweest waarom er in de laatste periode geen onderhoud meer is in de club. Hij is aan het proberen om de klanten van Freude naar zijn eigen Salome om te leiden. In februari krijgt Freude 39 een mega opknapbeurt en in april/mei 2014 gaat de club opnieuw open.

Als ik deze meneer moet geloven dan is de nieuws veel gunstiger dan wat wij dachten. Laten we hopen voor het beste!

boo
22 januari 2014, 23:51
Nou Kees, als dat waar is, is Freude gered !!!! Wat een fantastisch nieuws .... nu maar even afwachten of het waar is.

Ik heb indertijd van een DVP waar ik wel erg close mee was dat de toenmalige eigenaar (een vriendelijke Duitser, hij was ook eigenaar van Villa venus in Duisburg, toen nog geen AO-club) min of meer door de Turkse maffia werd gedwongen de club over te dragen ....

We zullen het wel zien !!!

Dom
23 januari 2014, 11:08
turkish mafia, Grijze wolven, are you kidding me? Heeft een DVP dit gezegd, was wel een hele slimme dan :hah:

boo
26 januari 2014, 22:14
Ja, ik schrijf ook alleen maar op wat ik hoor he ..... Affijn, afgelopen vrijdag voor mischien wel de laatste keer naar Freude :frown:. Ik kom er de laatste tijd toch al veeeel minder, omdat de gehele Latina-hoek is weggevaagd.

Vooraf nog even gebeld en volgens de Thecke zouden er 's middag zo n 50 meisjes moeten zijn. Ik had al mijn twijfels, en ik heb ze inderdaad niet gezien. Ik denk ongeveer 30 maar dat is voor mij wel genoeg. Het was zodoende een sentaimental-journey, ben tweemaal op de kamer geweest met Ivy uit Servie. Degelijke nummers op Freude-niveau, dat weet je eigenlijk altijd in deze club. Volgens Ivy gaat Freude wel degelijk heropenen na de renovatie :).

Heel misschien rijd ik er deze week nog een keer heen ...

Boobies
27 januari 2014, 08:44
@ Boo

Is Lana ook niet meer werkzaam in Freude ? Als ze er nog is zou dat reden genoeg zijn om nog een keer naar Freude af te reizen. Wel jammer dat het latina hoekje niet meer bestaat was altijd de hoofdreden van mijn bezoek. Kan het bijna niet geloven dat er geen Latina meiden meer aanwezig zijn heel jammer hoor.

Wellicht na heropening nieuwe kansen

hitman
27 januari 2014, 13:13
Lana is er alleen op Dinsdag en Woensdag.

Wijze grijze
31 januari 2014, 15:56
Ich wusste nicht recht ob ich noch ein letztes Mal in die Freude39 nach Bochum fahren sollte. In letzter Minute jedoch meldete Eisbärkollege Rob45, dass er am Donnerstag auch anwesend sein würde. Mangels fehlender Atmosphäre in der Freude hatten wir somit zumindest ausreichend Gelegenheit uns zu unterhalten und Geschichten auszutauschen.

Ich traf um 12:15 ein und vor der Tür stand nur ein anderer Wagen. Doch waren drinnen bereits an die 20 Besucher und auch genau so viel Damen. Erst war jedoch mal wieder Frühstücken angesagt. Die Qualität der Brötchen in der Freude ist immer gut. Lecker kross und frisch. Dabei zwei gekochte Eier mit Maggi. So wie ich es am liebsten mag. Eine Kombination die in Holland eher Befremden auslöst. Auch eine nette Abwechslung ist, dass man sich hier Kirschsaft nehmen kann.

Dann ab in die Halle und setzte mich an einen strategischen Fleck um das Geschehen zu beobachten. Dabei meine mitgebrachte Tageszeitung und Wijze Grijze war vorerst zufrieden. Nach ca. einer Stunde tauchte Rob45 auf und wir begrüßten uns. Rob45 war während unseres Gesprächs nicht ganz bei der Sache, sondern verlor jedes Mal seine Aufmerksamkeit. Er litt deutlich an hormonell bedingte Konzentrationsstörungen und suchte eine Therapeutin die ihm dabei helfen konnte. Die fand er dann auch in einer stolzen asiatischen Schönheit und Rob45 verschwand.

Dies gab mir Zeit mich, zwecks eines frischen Haarschnitts, zum Frisör zu begeben. Leider saß eines der Mädchen bereits auf dem Frisörstuhl und es würde noch ca. eine halbe Stunde dauern. Aber ich könnte gerne bei ihm warten, dann gäbe es wenigstens noch was zu lachen. Und lustig wurde es tatsächlich. Nach einiger Zeit kam noch ein zweites Mädel dazu das sich die Wasserspritzflasche des Frisörs ergatterte und jedes Mal eine Portion Wasser verschoss. Nichtsdestotrotz schaffte der Frisör es meine grauen Haare wieder in Modell zu schneiden.

Rob45 war inzwischen auch wieder von seinem Hormonüberschuss befreit und wirkte wie ausgewechselt. Nun konnte man sich wieder sinnvoll mit ihm unterhalten. Unter anderem vereinbarten wir einen Besuchstermin am 18. Februar an den Pauschalclub in Bochum. Bis jetzt haben sich bereits 5 holländische Forummitglieder mit angemeldet. Des weiterem sprachen wir über eine Dominikanische Schönheit die Rob45 als bekennender Exoticliebhaber schon aufgefallen war und nun gegenüber uns saß. Ich opferte mich auf und setzte mich zu ihr rüber. Kurze Unterhaltung und meine anschließende Berichterstattung ließen Rob45 beschließen, dass er kein weiteres Freude-Experiment mehr starten würde, da auch sein Zeitfenster sich langsam schloss. Wir verabschiedeten uns.

Beim Eingang hatte ich einen Hinweis gelesen: Jeden Donnerstag live Show von 16:00 – 17:00. Es war kurz vor 16:00 und ich sah noch keine Vorbereitungen auf was für eine Show denn auch immer. So ging ich zur Rezeption und fragte nach. „Das Schild bedeutet, dass ein Gast sich ein Mädel aussucht und mit ihr dann öffentliche Aktion auf der Bühne im Hauptraum stattfinden lässt. Abrechnung mit dem Mädel geschieht dann wie üblich, der Gast erhält jedoch einen gratis Eintrittsgutschein für seinen Auftritt. Niemand fühlte sich jedoch gerufen seinen Zimmergang mit der Öffentlichkeit zu teilen.

Was geschah jedoch kurze Zeit später im kleinen Foyer hinter dem Kino? Ich unterhielt mich dort mit einer Afrikanischen Lady (Naomi) als sich gegenüber uns ein älterer Herr mit einem Girl hinsetzte. Sehr schnell ergriff das Girl die Initiative und griff dem Herrn unter den Bademantel und fing ihn an zu blasen. Es dauerte jedoch viel länger als üblich und die Aktion geriet immer mehr außer Kontrolle. Es befanden sich sonst keine weiteren Zuschauer. Da ich dort schließlich schon vorher saß, fühlte ich mich auch nicht gezwungen aus Diskretionsgründen einen anderen Sitzplatz auf zu suchen. Wollte der Herr mir etwas beweisen oder hatte er Spaß an dieser beschränkt öffentlichen Vorstellung? Mir war es egal. Nach einiger Zeit holte man sogar ein zweites Mädel hinzu und es entwickelte sich ein flotter Dreier. Beide Girls mühten sich rege um den Kunden und er genoss es offensichtlich. Zuletzt erhielt der Besucher einen geilen Sandwich Blowjob und beide Mädels verteilten sich sein Sperma indem beide sich abküssten und seine Sahne sich abwechselnd in den Mund laufen ließen. Ich saß zwei Meter entfernt!

Ich unterhielt mich dann noch mit Naomi über das Schauspiel das sich gerade vor unseren Augen abgespielt hatte. Anschließend begab ich mich in den Ruheraum und beschloss dort das Abendmenu abzuwarten.

Nach dem Abendessen wurde es langsam Zeit mich mal um Wijze Stijve zu kümmern. Eine Runde durch den Club sorgte für eine Begegnung im Kino mit Alexandra.

Name : Alexandra
Nationalität /Sprache : Rumänisch/ Englisch
Haarfarbe /-Länge : Schwarz glatt, bis halbwegs des Rückens
Figur/ Körbchengröße: Schlank. KF34, 1,60 mtr., 47 Kg, feste B-Körbchen
Service: ZK/ 69/ Blasen ohne, Verkehr mit
Vorteile:
Nachteile:
Zeitdauer : 30 min.
Preis : EUR 50,=
Extras während des Besuchs:
Wijze Grijze sexapproval™: 7,0/10

Alexandra saß, komplett in Handtücher gewickelt, auf einer Couch. Ihr war kalt. Gentleman wie ich nun einmal bin, bot ich an ihr - ganz uneigennützig - etwas von meiner Wärme abzugeben indem sie sich ganz eng an mich schmiegen konnte. So geschah und sofort griff ihr eiskaltes Händchen unter meinen Bademantel. Brrrrr, Gänsehaut! Sie erzählte, dass sie noch nicht so lange in Deutschland sei und vorher in Madrid gearbeitet hatte. Nach einer ausgiebigen Zungenkussprobe mit anschließendem Blaskonzert, bat ich sie einen Schlüssel zu holen. Jedoch keinen Schlüssel von so einer Fickbox. Alexandra kam zurück und sagte, dass kein einziges geschlossenes Zimmer verfügbar wäre. „Kein Problem Lady dann warten wir doch“. Das fand sie nicht so toll und sie sagte sie wollte keine halbe Stunde warten. Ich erklärte ihr, dass sie an der Rezeption einfach noch mal Bescheid sagen sollte, dass der Kunde auf ein geschlossenes Zimmer besteht. Und siehe da….., Alexandra kam sofort zurück mit dem Schlüssel Nummer 4. Na also, Lady, geht doch.

Über die Zimmeraktion an sich gibt es eigentlich nicht viel besonderes zu berichten, außer, dass sie mit ihrem Finger sehr raffiniert an meinem Po anfing zu spielen. Als ich merken ließ, das mir das gut gefiel, teilte Alexandra mir mit, dass sie dieses Spielchen intensivieren könne, dafür aber einen Aufpreis von EUR 30,= berechnen würde. Falls schon irgendwas wie Chemie zwischen uns existierte dann war sie hiermit auf jeden Fall weg. Alexandra gab sich auf jeden Fall weiter alle Mühe und spielte trotzdem artig mit ihren kleinen Fingerchen weiter. Letztendlich endete es dann auch so wie es sich gehört. Alles in allem führt dies zu einem Wijze Grijze sexapproval™: 7,0/10

Essen gab es heute ausreichend. Mittags war ausreichend vorhanden und sogar gegen 20:00 konnte man sich noch vom Büffet bedienen, wobei ich die Qualität des Blumenkohls besonders hervorheben möchte. Sehr schmackhaft und genau richtig gegart. Nicht pampig weich, sondern noch mit etwas Biss.

Im Laufe des Tages habe ich mit mehreren Damen und Mitarbeitern gesprochen und niemand weiß konkret wie es nun weitergeht. Es wird renoviert/ umgebaut, aber was genau geschieht und wie lange die Baumaßnahmen dauern werden konnte mir niemand sagen. Warten wir’s halt mal ab. Die meisten werden mit umziehen und erst mal schauen wie es sich dort entwickelt. Skepsis gibt es zwar hinsichtlich der Südländer die Herne offensichtlich öfters besuchen. Auch ist abzuwarten ob sich der Trend der vielgerühmten Freude-Couchaktion dort fortsetzen wird. Das haben die Frauen jedoch selbst in der Hand.

Ich schlug vor, dass ich mich Abends gerne noch in der Freude in Herne umgesehen hätte. Ob man mir keinen Gutschein geben wollte? Hätte man gern gemacht, jedoch alle vorgesehenen Gutscheine waren in den letzten zwei Wochen bereits verteilt und es gab nun leider keine mehr. Somit werde ich nun erst mal Berichte von anderen Besuchern abwarten. Für einen Besuch ins ungewisse ist mir ein Anfahrtsweg von 170 Km halt zu weit.

Somit beschloss ich gegen 20:45 die Freude zu verlassen und stattete noch einen Besuch an die 30 Km weiter gelegene Vulkanstraße in Duisburg ab.

Mr Pussy
31 januari 2014, 17:54
WG de toetjes-snoeper op de vulkaan, na een bloemkool "al dente" ! ;)

Opa57
1 februari 2014, 21:43
Wie kan mij, na een bezoek, vertellen hoe het huidige 'Freude' in elkaar steekt en met name of het concept van de Freudenbergstrasse gehandhaafd is...

Wil geen einden rijden als de verandering is opgetreden.. Bij voorbaat dank; Opa !!

aamu
1 februari 2014, 22:42
De dag voor de grote Bochumiaanse volksverhuizing was dit niet het geval. De verhuizing is natuurlijk vandaag, wellicht is sinds vandaag alles anders. Kort en krachtig over mijn bezoekje gisteren, eten was Freude-waardig. Niet Bochum dames gaven geen Freudiaanse Service.

rob45
3 februari 2014, 23:26
*DONDERDAG 30 JANUARI FREUDE*

Deze dag heb gepland om Freude te bezoeken voor dat het dicht zal gaan om grondig verbouwd te worden.
WijzeGrijze meld mij voor dit bezoek dat hij vrijdag ook Freude zal bezoeken maar mij past donderdag veel beter want ik kan het clubbezoek achter een heel klein klusje plakken wat mij een uitstekende alibi voor het thuisfront verschaft.
WijzeGrijze besluit op het laatste moment om toch ook op donderdag te gaan en inderdaad in Freude is het prettig als je wat aanspraak heb want tussen de bedrijven door kan je jezelf anders best vervelen want de sfeer is zoals gebruikelijk lauwtjes er word zoals bekend niet geanimeerd door de dames.

Zo rond 13.00 kom ik aangereden bij Freude en er is een mooi plaatsje vrij aan de zijkant van de club en bel ik aan waarna het hekwerk openzwaait.
Bij de theke leg ik het door Gignnl (Hardstikke bedankt kerel !) beschikbaar gestelde vrijkaartje neer wat goed bestudeert word en krijg een badjas,handdoek en sleutels.Ik kleed mij snel om in de locker ruimte en loop naar de grote hoofdruimte waar ik WijzeGrijze al in een hoekje met zijn krantje op een bankje zie zitten.Hij heeft me nog niet opgemerkt dus ik loop uit nieuwsgierigheid naar de line up eerst een snel rondje door Freude.
Ik zie op het eerste gezicht nog geen dames die aan de R45 criteria voldoen dus plof ik neer op het bankje naast WG en we babbelen gezellig wat bij onder het genot van een drankje.Het is moeilijk om mijn aandacht erbij te houden want ik ben in januari dusdanig in de lappenmand geweest dat ik niet ben wezen clubben dus het is weer even geleden maar toch voelt het ook of dat ik thuiskom in Freude.
Iets voor tweeen is het en ik besluit eerst even te gaan douchen en daarna zullen WG en ondergetekende een hapje gaan eten.Even later zitten we aan een tafeltje en het eten (buffetvorm) is te doen maar zeker niet te vergelijken met LR of GT laat staan met PSR of HP.
Na het eten alles nog even doorspoelen met een drankje en dan is de jacht geopend en ik ben al gefixeerd door een wat oudere Thaise dame die zich even laat zien in het restaurant.Ze heeft een donker gewaad aan en ik ben al aardig geprikkeld door haar.
Ik loop door heel Freude heen en vind haar helemaal achter bij de massage waar zij zegt dat ze massage doet samen met een andere kleinere Aziatisch uitziende dame.Da's nou jammer en ik loop al teleurgesteld terug naar de hoofdruimte en meld WG dat ik er wel gevinden had maar dat ze alleen massages doet.Maar gelijk zie ik haaar ook de ruimte binnenlopen en ze gaat op een bankje zitten.Ik loop meteen naar haar toe en ga naast haar op het bankje zitten en vraag aan haar of ze ook naar de kamer gaat voor andere zaken als een massage.
Ze antwoord dat ze dat zeker doet en nog veel meer.Dat klinkt goed en ze stelt zich aan me voor als JASMIN van Thailand.Ik heb gelijk al enorme zin in haar en ik laat ze een sleutel halen en als ze terugkomt stort ze zich meteen op mij en samen liggen we innig zoenend op het bankje.Vlug naar de kamer dan maar en we hebben de kamer langs de welness helemaal achterin.
Na ontdoen ons snel van alle kleding en vallen samen neer op het bed verstrengeld in een innige zoen.
Langzaam zakt ze kussend af richting R45 zijn antenne die al priemend in haar richting wijst en als likkend langs de schacht begint ze met veel afwisseling te pijpen.
Ook de balletje worden niet vergeten en ook gaat er een speels vingertje over mijn glory hole maar net niet erin.Heel geil allemaal maar terwijl ze onderbreekt om wederom met mij te zoenen fluister ik in haar oor dat ik haar graag doggystyle wil nemen.Dus een cd eromheen en ik stoot hem diep bij naar binnen om grommend bijna na vijf minuten klaar te komen maar ik bedenk me en laat haar mijn pik nog even een speciale sensuele massage geven met wat olie.Terwijl ze dit doet likt ze mijn eikel met haar flitsende tongetje en langzaam maar zeker gaat ze weer over op het betere pijpwerk met veel gevoel en afwisseling.
Ze blijft gewoon doorgaan en bammmmm met een knal ik met een explosie tegen haar huig aan en en de sperma druipt voor een gedeelte uit haar mond.Je kan merken dat deze meid niet vaak aan FT doet en dat geeft ze grif toe.
Na een innige tongzoen gaan we van de kamer af en lopen langs de kappersruimte waar een meid tegen me zegt dat mijn vriend zich binnen laat knippen en ik kijk met mijn hoofd om de hoek en inderdaad WG prinsheerlijk in een kapperstoel en zijn kapsel up to date."Ziet er weer netje uit" zeg ik lachend en loop met mijn liefje richting lockers om de financien af te handelen.Gelijk douch ik me weer en hup weer naar de grote ruimte op jacht waar ik met mijn neus in de boter val waar twee Dominicaanse dames in de bankjes hangen.WG had ze al eerder gezien en mij er van bericht.De ene trekt mij niet zo aan maar de ander ziet er best lekker uit en ik ga recht tegenover haar zitten en probeer contact te krijgen met haar wat voor geen meter lukt behoudens een lachje van haar mijn kant toe.
WG komt even later naast me zitten en wil haaar wel uit de tent lokken meteen babbeltje maar ook deze poging strand jammerlijk.Dan gooit WG nog wat spaans in de strijd maar zelfs hier reageert ze amper op.Ik besluit hierop af te haken en deel dat ook mee aan WG die toch nog later met haar een gesprekje heeft waaruit blijkt dat deze dame een Dominicaanse milf is van 42 jaren maar ze ziet er verdomd goed uit want ik schat haar rond de dertig.Ik.loop nog een rondje maar helaas zie ik geen mogelijkheden meer,dames genoeg maar niet van mijn gading dus neem ik even later afscheid van WG met de afspraak dat we deze maand PC Bochum nog gaan bezoeken met een groepje beren.Dan trek ik het hekwerk van Freude voor de laatste keer dicht en hoop ik dat hier over een paar maanden een prachtige club herrijst die de oude Freude zal doen vergeten.

Heren beren tot de volgende keer waarschijnlijk in Living Room.

Check out !!

Big30
23 februari 2014, 16:22
nb. Freude in Bochum tijdelijk gesloten, bedrijfsvoering wordt voortgezet in Salome-Freude-Herne:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?32667-FKK-Salome-Freude39-Herne-Algemeen

boo
26 februari 2014, 23:25
Vandaag reed ik over de A40 langs Bochum ... dan passeer je de afslag " Freudenbergstrasse" ...

Ik kon het niet laten .... kijken of er inmiddels al hard wordt gewerkt om de allerbeste club ooit weer uit het as te doen herrijzen.

Helaas ... van werkzaamheden was geen spoor te bekennen. De parkeerplaats achter Freude is afgezet.

Laten we met z'n allen hopen dat Freude toch ooit weer open gaat !!!!

Carlitos
17 maart 2014, 06:40
Verwacht ook maar niet dat het oude Freude gevoel ooit terug komt, als de verbouwing achter de rug is zal het net zo modern zijn als Freude Herne. Die oude sfeer komt daardoor echt niet terug.

kees1000
21 maart 2014, 00:09
Vorige week woensdag, was ik in de buurt van Bochum toen ging ik een kijkje nemen bij onze "heilige" club. Helaas, tot op heden zijn er geen verbouwing of renovatie activiteiten te zien. Voor de Freude fans, heb ik de volgende foto's gemaakt:

6884

6885

6886

6887

Henk74
21 maart 2014, 19:26
IK GELOOF DAAR TOTAAL NOET MEER IN.

boo
23 maart 2014, 00:32
Helaas, ik begin nu ook echt te geloven dat het defitief voorbij is ...... Ik zal Freude nooit vergeten, heb daar mijn allermooiste en heftigste wandelavonturen beleeft.

kees1000
24 maart 2014, 00:45
Ik ben niet met jullie eens. Freude wordt binnen afzienbare tijd opgeknapt! Even wachten dus.

johan.bruinslot
24 maart 2014, 06:32
Ik ben niet met jullie eens. Freude wordt binnen afzienbare tijd opgeknapt! Even wachten dus.

Hoi Kees,

Weet jij er meer van dan?

Voorlopig gaat het niet zoals aangekondigd. Er zou direct begin februari begonnen worden met verbouwen zodat medio april de tent weer open zou gaan. Het is nu bijna 7 weken verder en er is nog niks gebeurd. Het lijkt me logisch dat een heel aantal bezoekers beginnen te twijfelen of freude idd ooit weer open gaat.

kees1000
24 maart 2014, 14:42
Hoi Kees,

Weet jij er meer van dan?

Voorlopig gaat het niet zoals aangekondigd. Er zou direct begin februari begonnen worden met verbouwen zodat medio april de tent weer open zou gaan. Het is nu bijna 7 weken verder en er is nog niks gebeurd. Het lijkt me logisch dat een heel aantal bezoekers beginnen te twijfelen of freude idd ooit weer open gaat.

Hallo Johan,

Lees maar mijn recensie #765 van 22 januari 2014. Het enige verschil is de tijd maar zoals je weet niet alle zaken lopen precies volgens de planning.

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?744-Freude-39-%28voorheen-FKK-Freudenberg%29-Algemeen/page31

MVG

Kees

Carlitos
24 maart 2014, 15:03
Als je logisch nadenkt, weet je ook wel dat je niet 2 dezelfde soort clubs binnen een straal van nog geen 4 km wilt bedrijven. Er is al heel wat geld in Freude 39 Herne gestoken, de investering in Bochum zou vele malen meer zijn. Dus de kans is maar klein dat dit gaat gebeuren. In Herne is het ook niet superdruk, en die baas wilt toch wel wat geld terug zien.

kees1000
24 maart 2014, 15:42
Als je logisch nadenkt, weet je ook wel dat je niet 2 dezelfde soort clubs binnen een straal van nog geen 4 km wilt bedrijven. Er is al heel wat geld in Freude 39 Herne gestoken, de investering in Bochum zou vele malen meer zijn. Dus de kans is maar klein dat dit gaat gebeuren. In Herne is het ook niet superdruk, en die baas wilt toch wel wat geld terug zien.

Carlitos,

Ik denk dat je mij niet goed begrijpt! Hier gaat het om twee verschillende eigenaren! In andere woorden "concurrenten"! Freude was al jaren daar en was altijd een prima club.

Carlitos
24 maart 2014, 15:46
Maar wat ik had begrepen zijn het nu dezelfde? Dus niet volgens jou? Ik zal straks eens vragen aan de enkele dames, heb een verjaardag daar in de buurt.

kees1000
24 maart 2014, 16:12
Maar wat ik had begrepen zijn het nu dezelfde? Dus niet volgens jou? Ik zal straks eens vragen aan de enkele dames, heb een verjaardag daar in de buurt.

Het lijk mij een goed idee! Hou ons op de hoogte.

Willi47
24 maart 2014, 21:06
Verwacht ook maar niet dat het oude Freude gevoel ooit terug komt, als de verbouwing achter de rug is zal het net zo modern zijn als Freude Herne. Die oude sfeer komt daardoor echt niet terug.

Vorige Woche einen Blick riskiert bei der alten Freude39. Es tut sich dort garnichts. Wir können nur noch den alten Zeiten nachtrauern.:frown: Ansonsten gilt es auch anderes auszuprobieren. Bin schon damit angefangen. Allen Anderen auch viel Erfolg bei Probieren.

W47

bettman
13 april 2014, 06:00
Vorige Woche einen Blick riskiert bei der alten Freude39. Es tut sich dort garnichts. Wir können nur noch den alten Zeiten nachtrauern.:frown: Ansonsten gilt es auch anderes auszuprobieren. Bin schon damit angefangen. Allen Anderen auch viel Erfolg bei Probieren.

W47
Ich bin da auch vor ein paar Tagen vorbei gefahren und mußte feststellen, daß es absolut keine Anzeichen für irgendwelche Umbau-/ Renovierungsarbeiten gibt! :angryfire:

:wink2: bettman

Big30
17 mei 2014, 21:50
Berichten mbt de nieuwe club bij het vliegveld Düsseldorf zie:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?37721-Nieuwe-FKK-Club-bij-D%FCsseldorf-vliegveld

Mistralwind
9 juni 2014, 23:23
Ik hoop ook echt dat Freude 39 weer opengaat,en dezelfde kwaliteit(of nog beter als dat nog kan :) behoudt.
Was mijn eerste saunaclub in Duitsland en ben daar de afgelopen jaren toch regelmatig geweest.
Door omstandigheden ruim een jaar niet meer geweest,zou zonde zijn als het echt over zou zijn.....
Krijg nog steeds warme gedachten bij de laatste sessie met 2 dames herinneren wat 2 uur duurde...
Koste me aardig wat,en kwam gebroken de kamer uit,maar god wat was het goed:):freu::freu:
Blijft voor mij toch de beste club,waar ik veel gfe ervaringen heb gehad,en ook meerder keren gekamerd heb met dezelfde dame.
Good memories .....

aquarius
11 augustus 2014, 23:17
Freude 39 dürfte doch wohl Geschichte sein, oder glaubt hier wirklich noch jemand ernsthaft, dass dort renoviert wird?

Gruß
aquarius

Big30
20 augustus 2014, 18:39
Zoals op de voormalige website te lezen valt "Freude39 umgezogen nach Herne". Ook niets meer te lezen over geplande renovatie werkzaamheden. Over and out.

HalJam
21 augustus 2014, 19:14
manchmal stehen Handwerkerautos am Seiteneingang (Küche). Abervermutlich werden da nur die letzten Sachen demontiert, die man noch zu Geld machen kann.

boo
27 augustus 2014, 23:20
Helaas ...... Dit lijkt dan toch echt het einde van de allerbeste club ooit te zijn

Henk74
28 augustus 2014, 07:14
mooi, mooi gezegd

bettman
3 september 2014, 09:10
Helaas ...... Dit lijkt dan toch echt het einde van de allerbeste club ooit te zijn

Hallo,
ich habe letztens im DV in Düsseldorf gerüchteweise gehört, daß es in der alten F39 weitergehen soll.
Ab wann? ..... keine Ahnung

boo
3 september 2014, 23:05
Laten we blijven hopen ! Ik ben al sinds de sluiting op zoek naar een nieuw stamclub maar heb mijn draai nog niet kunnen vinden ........

mjgl_39
4 september 2014, 10:57
Volgens een ander forum en een advertentie in een Duitse krant gaat op 9/9 FKK club Freudenbergerstrasse 39 open op het oude adres van Freude 39. Meer informatie (voor wat betreft dames e.d.) zal ongetwijfeld snel volgen!

Willi69
4 september 2014, 12:13
Zoals op de voormalige website te lezen valt "Freude39 umgezogen nach Herne". Ook niets meer te lezen over geplande renovatie werkzaamheden. Over and out.
Mensch B51, wovon hast Du eigentlich wirlich Ahnung? :baeh:

http://willi69.beepworld.de/files/f39.jpg

Admin
4 september 2014, 13:21
Mensch B51, wovon hast Du eigentlich wirlich Ahnung? :baeh:

Hoewel de naam Freude39 niet gebruikt mag worden voor deze club, want die is nu gekoppeld aan de club in Herne zal inderdaad op de dezelfde club weer een Saunaclub open gaan.
Voor de fans is het te hopen dat veel van het oude behouden is gebleven dan wel weer zal terugkeren, de tijd zal het leren!

Van een grondige inwendige verbouwing is geen sprake geweest. Of de typische oude sfeer weer terug komt zal de tijd leren, benieuwd om de eerste ervaringsberichten te lezen.

Willi69
4 september 2014, 13:26
Das wird die URL sein:

=> http://fkkbochum.com (noch leer)

MiniME
4 september 2014, 15:06
Laten we blijven hopen ! Ik ben al sinds de sluiting op zoek naar een nieuw stamclub maar heb mijn draai nog niet kunnen vinden ........

Heb je Luder Lounge al geprobeerd? Aantal ex-F39 dames, en ook overige bezetting is redelijk op F39 nivo qua service, pre-sales, etc. , in ieder geval stuk beter dan in Herne.

Mistralwind
4 september 2014, 15:12

Geld voor mij ook,morgen een clubdag houden(zowiezo vrijkaartje inwisselen voor Amnesia),en volgende week vrijdag zou ik Freude 39 in Herne proberen,ga nu zeker naar de nieuwe/ oude Freude!! Ben zeer benieuwd wat ik daar aan ga treffen,zal uiteraard een verslag posten.

Willi69
4 september 2014, 15:56
Hoewel de naam Freude39 niet gebruikt mag worden voor deze club, want die is nu gekoppeld aan de club in Herne zal inderdaad op de dezelfde club weer een Saunaclub open gaan.
"Namen sind Schall und Rauch" (http://www.phraseo.de/phrase/namen-sind-schall-und-rauch), sagt man im Lande des Weltmeisters http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif . :cool:

Big30
4 september 2014, 17:16
"Namen sind Schall und Rauch" (http://www.phraseo.de/phrase/namen-sind-schall-und-rauch), sagt man im Lande des Weltmeisters http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif . :cool:
Dat heeft de oude Goethe dus gewoon gejat van de nog oudere William Shakespeare, ach ja in het Land des Weltmeisters is nu men nu eenmaal niet zo creatief he :tongue:.

Wij zeggen gewoon:
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."

Maar komt het in de redenering beter uit zeggen we hier weer gewoon net als de oude Romeinen "nomen est omen". Overigens zal de vraag inderdaad zijn of het "nieuwe FKKBochum" kwa sfeer en beleving het "oude Freude39" gevoel weer nieuw leven in kan blazen.

Willi69
4 september 2014, 17:48
Wij zeggen gewoon:
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
Haben die Holländer http://www.taucher.net/flags/mini/holland.gif keine eigene Sprache? :confused: Wenig kreativ. :sleep:

boo
4 september 2014, 23:24
Het allerbeste nieuws sinds maanden !!!! Nog even afwachten of we de oude bekende dames weer gaan tegenkomen. De hele Latina-hoek is inmiddels (vervroegd) met pensioen, dus die zullen we moeten missen vrees ik. Maar er waaide altijd wel weer wat anders lekkers binnen.

Admin
5 september 2014, 12:47
nb op FC wordt het nieuwe Freude beschreven als de nieuwe Großraum-RTC in Bochum met de nodige impact voor een aantal andere RTCs. Of het klopt geen idee, dat zal na de opening wel duidelijk worden. Oorspronkelijk behoorde Freude ook tot het oude RTC imperium maar sinds ik meen 2007 is het een eigen weg gaan varen.

Op de HP staat nu een plaatje met als info dat men van 10-24u open is.

vrije jongen
5 september 2014, 14:21
nb op FC wordt het nieuwe Freude beschreven als de nieuwe Großraum-RTC in Bochum met de nodige impact voor een aantal andere RTCs. Of het klopt geen idee, dat zal na de opening wel duidelijk worden. Oorspronkelijk behoorde Freude ook tot het oude RTC imperium maar sinds ik meen 2007 is het een eigen weg gaan varen.

Op de HP staat nu een plaatje met als info dat men van 10-24u open is.

Dat zijn inderdaad wel de RTC openingstijden (Venus dan, de anderen gaan nog iets eerder dicht).

boo
5 september 2014, 19:33
het goede nieuws is ; Freude gaat weer open, het slechte nieuws is: het wordt een club a Grimbergen, Arabella enz. Daarmee hebben we natuurlijk ons oude Freude niet terug ...... Deze RTC's zijn allemaal AO-clubs, de oude Freude-dames zullen zich daar zeker niet in gaan mengen.

Nog maar even afwachten tot 9 september.

Over de openingstijden: het oude Freude opende ook om 10.00 uur

Big30
5 september 2014, 21:32
Eerst maar eens dinsdag 9 september afwachten of het inderdaad een RTC club "nieuwe stijl" zal worden!

MiniME
6 september 2014, 08:30
Klinkt als dubbel goed nieuws.... :cool:

Toulouse-Lautrec
6 september 2014, 14:59
Volgens FC zal Verena maandag voor enige tijd dicht gaan vanwege uit te voeren reparaties/onderhoud en gaat de hele bezetting van Verena naar Freude Bochum.

Pistol Pete
6 september 2014, 21:32
Verena, Arabella en nog een andere RTC gaan (tijdelijk?) dicht. De dames gaan naar Freude in Bochum.

Villa Venus en nog 2 RTC's blijven geopend. Het ligt in de bedoeling dat er a.s. dinsdag 60 vrouwen beginnen in de nieuw gevormde club waarvan de naam nog niet bekend is.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

vrije jongen
6 september 2014, 22:18
Clubs die zouden sluiten zijn Verena, Grimberg, Arabella en Romantika. Villa Venus, Annabella en Dietzenbach blijven open en Alina is al een tijdje gesloten. De thekes uit Verena en Arabella zouden de scepter gaan zwaaien in Freude. 60 vrouwen klinkt wat veel, want die 4 clubs komen de laatste tijd niet aan de 15. Maar 40+ lijkt waarschijnlijk, dat is dan met afstand de grootste RTC-AO club tot nu toe... ik hoop dat ze dan ook wat eten gaan serveren, want aan een paar uurtjes heb je dan niet meer genoeg!

Ook benieuwd hoe al die dames samen in een club passen. De rustige hoek uit Grimberg met Lilly, Micky en Kathi... de drukke optickficks Alexandra en Raissa uit Arabella, de meiden met een grote mond uit Verena...

MiniME
7 september 2014, 09:34
Op zich niet zo vreemd aangezien de huidige eigenaar van F39 dezelfde is die al die RTCs bezit en ook dezelfde die vroeger ook al eigenaar van F39 was (lang geleden, van voor de Turkse eigenaar die er het laatste in zat, en die is nu dan weer eigenaar van Herne, waar deel van de oude F39 dames nu zitten).

Ben vooral benieuwd naar de gezichten van de "ouwe getrouwe" F39 bezoekers die vanaf komende week weer eens langs gaan, en opeens in een ranzige AO setting terecht komen en dan ook nog maar 30 euro per sessie hoeven te betalen voor al die ranzigheid :cool:

Admin
7 september 2014, 17:28
Ben vooral benieuwd naar de gezichten van de "ouwe getrouwe" F39 bezoekers die vanaf komende week weer eens langs gaan, en opeens in een ranzige AO setting terecht komen en dan ook nog maar 30 euro per sessie hoeven te betalen voor al die ranzigheid :cool:
De fans van het oude Freude mogen er inmiddels met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vanuit gaan dat het nieuwe Freude zal openen als een RTC nieuwe stijl met zo mag men aannemen ook de prijssetting van deze RTC's en bijbehorende service ... .
Hoe vele oude getrouwe F39 bezoekers hierop zullen reageren zal de tijd leren.

Voor de fans van het oude Freude:
Mooi was die tijd -- Corry konings: http://youtu.be/dKByc2LzoS8

vrije jongen
7 september 2014, 18:00
Lijkt erop dat het RTC concept met 30 per half uur en 30 entree gehandhaafd wordt... maar dan met buffet!

8430

hitman
8 september 2014, 01:32
Het doet mij steeds meer herinneren aan een faillisementsverkoop oid, die ergens op een industrieterrein tijdelijk een vervallen loods huurt, maar naar wat ik er hier over lees, heeft het met Freude39 niets meer te maken.