PDA

Volledige versie bekijken : Apple toont slim horloge Apple Watch



Big30
9 september 2014, 22:38
Volgens Tim Cook, ceo van Apple, is de Apple Watch "het meest persoonlijke apparaat" dat Apple ooit heeft gemaakt. Cook zegt dat zijn bedrijf voor het nieuwe product revolutionaire software wilde maken. Een kleine versie van de iPhone-software zou volgens Cook niet werken.
De besturing van de Apple Watch gaat dan ook niet alleen via het touchscreen, maar ook met een knop aan de zijkant, die lijkt op de kroon van traditionele horloges. Deze is aanrakingsgevoelig en dient als thuisknop, maar kan ook worden gedraaid om bijvoorbeeld door lijsten te bladeren of om in- en uit te zoomen.
Over het licht gebogen scherm van het horloge zit een laag van saffier die het apparaat krasbestendig maakt. Het scherm kan bovendien niet alleen meten of hij wordt aangeraakt, maar ook met hoeveel druk. Harder drukken zorgt voor andere interacties dan zacht tikken.
Een aantal belangrijke details, zoals de accuduur en de resolutie van het scherm, heeft Apple nog niet bekendgemaakt.
http://www.nu.nl/gadgets/3873594/apple-toont-slim-horloge-apple-watch.html

In het verleden kon je bij bepaalde Apple producten nog denken, yes innovatief, nieuw leuk, trend settend. Nu denk je tsja, een Apple watch en een iPhone 6, zitten we echt niet op te wachten, hebben we al of voegt niets toe.
Samsung zal met een big Smile naar de klungelige presentatie hebben gekeken.

Flipper
10 september 2014, 00:04
Maar, er is een maar met all apple producten.. ze zijn nooit af. Apple maakt nooit eens iets af!!
Ze saboteren altijd hun eigen producten zodat mensen de nieuwe versie wel moeten kopen..

3g, battery life en traag met de os 4 upgrade.
schermen die in 1000 stukken springen als ze eens vallen
apple tv alleen de v3 kan zonder jailbreak 1080p afspelen
Osx integreert kut in windows netwerken
istore is beperkt, er komen weinig platen bij en weinig films en series
icloud is zo lek als een mandje
Nu brengen ze kit uit 25 jaar na knightrider, kun je michael knight spelen met je digitale horloge..

als je het mij vraagt is er over apple producten weinig goeds te zeggen.. het is hype speelgoed niet meer en niet minder.

Badslippers
10 september 2014, 12:11
Apple maakt louter prullaria met nutteloze opsmuk en opties. Alleen de iPad kan op mijn goedkeuring rekenen maar dan alleen vanwege het gebruiksgemak. De rest is bagger.

Dat integreren van allerlei nutteloze functies is een heilloze weg.

Een telefoon is om te bellen
Een Mp3 speler is om muziek te luisteren
Een fototoestel is om te fotograferen
Een televisie om programma's te bekijken
Op een horloge kun je zien hoe laat het is.
En op een wc kun je schhijten en/of pissen

Net als dat een saunaclub is om te neuken, een café om bier te drinken, een restaurant om te eten, een disco om te dansen etc.

Een horloge om te kijken hoeveel stappen je loopt om een flesje bier uit de koelkast te halen. Wat een nonsens. De hartslag meten, je calorieën verbranding aflezen. Vroeger had je ook van die horloges met een rekenmachine erop. Wie gebruikt dat eigenlijk? Bediening schijnt ook flut te zijn. Kortom, weer een hebbedingetje voor de leden van de Apple sekte die zich met liefde het geld uit de zak laten kloppen.

Big30
10 september 2014, 12:24
http://oud.fashionscene.nl/images/library/articles/images01/girlscene/yfdjtghf.jpg

Dit is pas echt rete retro cool!

Willem2
10 september 2014, 12:43
Een Apple is wat gezonder omdat je minder last hebt van een virus :rolleyes:

Admin
10 september 2014, 13:33
Apple Watch-bandje is van Brabants bedrijf en Nederlands koeienleer

Ecco Leather uit Dongen wist al lange tijd dat de Apple Watch eraan zat te komen: de Brabantse onderneming is namelijk uitverkoren om het leren horlogebandje te produceren en werkte hier drie jaar in het diepste geheim aan. De bandjes worden gemaakt van Nederlands koeienleer.
Tijdens een driedaags evenement voor creatieve bedrijven dat Ecco Leather organiseert was Apple aanwezig: daar is het balletje gaan rollen. Ecco heeft wel vaker met grote bedrijven samengewerkt, maar nooit eerder met zo'n grote jongen als Apple. Ik denk dat ze ons hebben uitgekozen omdat Ecco tot de top tien leerproductenten van de wereld behoort. Op technisch gebied zijn wij wel pioniers in deze branche. En we hebben een goede naam, want we zijn duurzaam. Apple vindt dat ook belangrijk, dus wil daar graag mee worden geassocieerd,'' zegt een trotse CEO Panos Mytaros.
http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/branche-beeld/23064027/__Apple_Watch-bandje_is_van_Brabants_bedrijf_en_Nederlands_koeie nleer__.html

Picasso 1
10 september 2014, 13:50
En op de Iphones zijn er continu IOS upgrades en als je niet de laatste Iphone hebt krijg je plotseling te maken met dat je geen upgrade van je besturingssysteem kan doen. Vervolgens krijg je continu updates op je apps en daar krijg je op een gegeven moment ook een melding dat die niet op je (verouderde) IOS versie geinstalleerd kunnen worden (die je dus niet kan upgraden), waardoor je steeds minder aan je Iphone hebt en je gemanipuleerd wordt om de nieuwste versie aan te schaffen waarna hetzelfde liedje weer begint. Maar de oplossing is heel simpel, zodra je aan een nieuwe smartphone toe bent dan neem je gewoon die van de concurrent.

Over Samsung hoor ik geen type problemen met upgrades zoals hierboven geschetst over Apple/Iphone. Kortom, op deze manipulatie strategiën van Apple ben ik zo afgeknapt dat ik niet snel weer producten van hun zal aanschaffen.

Bluebear
10 september 2014, 13:58
http://www.youtube.com/watch?v=yioL7MRQvHM

clubber86
10 september 2014, 14:05
Stel je koopt zo'n ding dan denk je volgend jaar hoe heb ik daar ooit mee over straat gelopen, het ziet er niet uit. Als je dat nu al niet denkt. Ik werk graag met Apple producten maar deze komt er zeker niet in :wink:

Admin
10 september 2014, 14:20
Wat Apple niet vertelde over zijn smartwatch: hoelang gaat batterij mee?


Weinig informatie over hardware

Wat opviel aan de presentatie van Apple was dat het bedrijf uitvoerig sprak over de nieuwe software voor de smartwatch en de toepassingen. Maar waar er bij de nieuwe iPhone 6 en 6 Plus driftig met schermresoluties en accuduur werd gesmeten, bleef dergelijke informatie bij de Apple Watch achterwege. Zie ook de tabel hieronder, waarin het Apple-horloge wordt vergeleken met de concurrentie.
http://www.z24.nl/technologie/wat-apple-niet-vertelde-over-hun-smartwatch-een-hele-hoop-495126

Dat is nu de innovatie van Apple, een horloge met functies waar niemand op zit te wachten en die ook nog eens opgeladen moet worden. Ze zouden er een oplader bij moeten doen die je mechanisch aan moet drijven zodat je kunt zien hoe je hartslag dan stijgt of een petje met ingebouwde zonnecellen en ingebouwde hygro meter zodat je als je in ze zon loopt ook nog ziet hoeveel je zweet als je de boel oplaadt, lever dan ook een sensor mee om de zoutconcentratie te meten ben je helemaal klaar!

Jimbo1
10 september 2014, 14:22
Daar zijn ze weer... de Apple bashers. Ik ben nu zo'n 5 jaar geleden overgestapt van Windhoos naar de Mac en heb er nog spijt van dat ik dat ik dat niet eerder heb gedaan. Verder ben ik een tevreden gebruiker van de iPhone, iPad en Apple TV. Ik vind het mooie dingen en enorm gebruikersvriendelijk. Grote kans dus dat die Apple Watch het volgend jaar om m'n pols zit.

Oh, and One More Thing: Alle Windhoos en Android liefhebbers wens ik heel veel plezier met hun apparaten, als je er tevreden over bent, mooi houden dat ding. Het is maar goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben want dan reden we allemaal in een Opel en zaten we ook allemaal achter dezelfde vrouwen aan....

Goedemorgenallemaal
10 september 2014, 15:03
Het is maar goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben want dan reden we allemaal in een Opel en zaten we ook allemaal achter dezelfde vrouwen aan....
Mee eens.
Hoofdreden waarom ik verschilende apparaten (foon, laptop) met android heb is doodgewoon dat er in android te krijgen is (of snel komt) wat ik wil... Voor PC gewoon op windows want daarmee kan ik doen wat ik wil..
Mac en Appel is groots voor grafisch werk maar ehh, windows is daar ook goed voor te gebruiken.

Grootste voordeel wat de iphone voor mij zou heben is het formaat, het hoeft allemaal niet zo groot maar gelukkig hebben een aantal android apparaatmakes ook kleinere versies. En ik hou, vanwege mijn werk, van stof en spatwaterdicht... Jaja, je kunt om je iphone een behuizing plakken maar dan is ie weer groter.
En nu komt e rook nog es een 8" sony tablet met bescherming. Een 10,1" tablet is me te groot, die 8" is wat ik zoek...

Flipper
10 september 2014, 16:55
Ik ben geen apple basher, ik heb een ipod, iphone, appletv , en mac osx gehad..
Maar dat spul is gewoon niet af. Het enige dat ik zie is beperkingen, en dingen die niet werken.
Mja als je 10% gebruikt dan is het super spul..

Prima voor managers, directeurs, vertegenwoordigers,huisvrouwen en breezersletjes.
Dat zijn dus ook de mensen die je ermee rond ziet rennen.

:biggrin:

Willi69
10 september 2014, 17:07
http://www.youtube.com/watch?v=yioL7MRQvHM
Sieht ja fast aus wie PacMan. :biggrin:

http://abload.de/img/mzl.ducxxsfq.480x480-xls5h.jpg

too slow
10 september 2014, 19:47
Pfffff, een beetje minder mag ook wel. Durven jullie wel tegen een stuurloze club die wanhopig probeert om door middel van het kopieren van de innovaties van anderen ook nog wat spullen te verkopen. Een half jaar na Samsung een betaalsysteem dmv vingerafdrukken, twee jaar na werkelijk iedere andere fabrikant een telefoon uitbrengen met een scherm van voldoende omvang (ja inderdaad, zelfs Nokia liep 2 jaar voor op Apple) en als aller aller aller laatste bekende naam een smartwatch uitbrengen. Het bedrijf van die Cookebaker heeft het al moeilijk genoeg zonder dat wij het gaan afzeiken.

Wat mij het meest opvalt is de naam van dat horloge. Na de insecurePod, de insecurePhone, de insecurePad, de insecureMac en de insecureCloud had ik wel een insecureWatch verwacht. Apple Watch klinkt een beetje als AH Basic, een ramsj horloge dus. Het is net als met inkopen doen bij de voedselbank: niks mis mee maar wel killing voor je imago.

Jimbo1
10 september 2014, 20:23
Zucht. The defense rests....

Big30
10 september 2014, 20:42
Apple, mooie gebruikers vriendelijke, innovatieve, trend settende producten en applicaties, zeer betrouwbaar, probleemloze sw met perfecte I/O mogelijkheden en dat voor een zeer schappelijke prijs.
Zijn allemaal Apple bashers Jimbo1 en hun argumentatie contra Apple is aantoonbaar onwaar. Ik kan het weten, heb dit bericht probleemloos met mijn Apple ll geschreven, geen centje pijn hoor!

De knop op dat Apple klokje is toch om de wijzers op tijd te zetten en het klokje op te winden? Zit er ook een datum aanduiding op en tot hoeveel meter onder water kan ik er mee duiken? Heel mooi ding, vooral die hoogtemeter die er ook op zit, benieuwd of er ook een lampje op zit, wel handig in het donker.

Jimbo1
10 september 2014, 20:59
Ik vind dat je kritiek op ieder bedrijf of product mag hebben, no problem. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom een bedrijf als Apple zulke heftige emoties oproept, zowel negatief als positief. Je kunt tegenwoordig nog beter uit de kast als homo komen dan dat je zegt dat je houdt van de Apple producten. (om speculaties te voorkomen verklaar ik hierbij dat ik geen liefhebber ben van de herenliefde).
Ik ben geen Apple-addict alhoewel ik een visioneer als Steve Jobs wel enorm bewonder. Ik kan het niet helpen, ik hou gewoon van hun spullen, ik hou van het design, ik hou van hun marketing. Mankeert er wat aan? Vast wel maar ik heb er geen last van en ben er blij mee. Net als miljoenen andere gebruikers trouwens... Laat ons toch lekker in die waan en wees gelukkig dat je beter weet.

PS. Apple II Big? Wow..

Flipper
10 september 2014, 21:23
Nou dat is niet helemaal waar... dr is een apple product dat ik wel goed vind, dat is de appletv.
Maar dat is financieel weer niet interessant om door te ontwikkelen.. dat heeft potentie om de bomb te worden. Helaas verkloot apple het weer aan alle kanten. Zoals altijd.

Flipper
10 september 2014, 21:37
Apple kan in minder dan een week een product hebben waarmee ze wereldwijd de on demand tv markt kunnen monopoliseren.. en ze zitten te spelen met stomme gadgets en klote telefoons. Als ze netflix en hulu overnemen, een abbo aanbieden voor de amerkaanse zenders zoals, a&e history fox channel en ze voor plex en spotify hun appletv 3 rom aanpassen.. heb je geen kpn/ziggo/upc etc meer nodig.

Maar dat doen ze niet, want dan kunnen ze jou geen geld meer uit je portomonai halen met hun stomme itunes. Geen films en geen muziek meer verkopen.. dus ja visionaire , ik noem het eerder een conservatieve geldklopper die alleen aan zijn eigen dacht en hoe hij arme mensen een minderwaardig product kan verkopen dat hen een levenlang geld blijft kosten.

Maar ook dat , is een visie.

Badslippers
10 september 2014, 21:49
Ik ben geen Apple-addict alhoewel ik een visioneer als Steve Jobs wel enorm bewonder.


Visionair ? ? ? Een computer ontwerpen terwijl er al computers waren, vervolgens wat monitoren met de kleuren van een staaf zoals je die op de kermis kunt kopen. een walkman die "ipod" werd gedoopt, een telefoon (die al ergens in de negentiende eeuw werd bedacht), een horloge (bestaat ook al eeuwen). "Ipad"? Och daarvoor hadden we al de "Sahara Slate". Kortom, alles bestond al en vervolgens werden er wat gadgets aan gekoppeld.
Steve Jobs was geen visionair maar een arrogante narcist die geen kritiek duldde en zijn personeel als slaven behandelde inclusief degenen die de producten in de lage lonen landen moeten maken.

Jimbo1
10 september 2014, 21:54
Iedere keer als ik een windmolen tegenkom wil ik er tegen vechten. Daar moet ik eens mee ophouden....

Badslippers
10 september 2014, 22:01
Iedere keer als ik een windmolen tegenkom wil ik er tegen vechten. Daar moet ik eens mee ophouden....

Gewoon Don Quichot lezen en een maatje vinden zoals Sancho Panza dan komt het allemaal goed.

sofaking
10 september 2014, 22:02
Een app die op SOA's test als je over het horloge zijkt, en na een paar minuten een volledig rapport opstelt (en in de "cloud" stuurt, ter attentie van Apple en zijn partners ) zou het misschien wel een populair gadget kunnen maken bij ijsberen.
Met een ingebouwde breathalyzer, of bloedtester voor het alcoholpercentage wordt het nog nuttiger.
Voor Yin Yang bezoekers, optioneel een zeep-dispenser en een laser-gestuurde detector van de gladste plekken op de vloer.

luminous
11 september 2014, 01:07
http://www.porsche-design.com/

http://www.apple.com/de/retail/duesseldorf/


Zaterdag was ik met vriendin gaan shoppen in Dusseldorf en op het einde van de Köningsallee en de Schadowplatz was er voor de apple-fans een mooie nieuwe apple-store bijgekomen. Er was daar ook een mooie porsche store en buiten stond er de nieuwe porsche 918 spyder. Wauw

piranha
11 september 2014, 08:51
Apple produkten zijn mooi van design dat ga ik niet verloochenen maar na een maand zie je dat niet meer dan gebruik je het gewoon waarvoor het dient. Een tweetal jaar geleden heb ik me onder de aanhoudende hype ook een iPad aangeschaft, leuk ding als je eens een week-end weg bent of op reis gaat voor enkele weken maar in het dagelijks leven gebruik ik het ding niet en ligt het bij mij gewoon op de kast. Naderhand bekeken vind ik het zwaar overprijsd eigenlijk gewoon een ripp-off, het ding heeft zelfs geen USB poort en dan nog niet gesproken over het geklooi als je iets van een Windows pc wil overzetten naar het ding. Apple staat voor mij gelijk aan geldklopperij en als m'n iPad ooit de geest geeft komt er geen nieuwe, er zijn betere produkten.

Jan_Wandelaar
12 september 2014, 00:36
Er zijn merken waar mensen hun identiteit aan ontlenen. Er zijn merken die de bezitters een superioriteitsgevoel geven.

BMW is zo'n merk.
Apple is zo'n merk.

BMW of Audi: 1 pot nat.
Hetzelfde geldt voor elektronische gadget van de diverse merken.

Nee de irritatie word gewekt door het soort mensen die dergelijke merken bezitten. Hierdoor ontstaat de weerzin jegens zo'n merk.

J.W.

Bluebear
12 september 2014, 00:40
Er zijn merken waar mensen hun identiteit aan ontlenen. Er zijn merken die de bezitters een superioriteitsgevoel geven.

BMW is zo'n merk.
Apple is zo'n merk.

BMW of Audi: 1 pot nat.
Hetzelfde geldt voor elektronische gadget van de diverse merken.

Nee de irritatie word gewekt door het soort mensen die dergelijke merken bezitten. Hierdoor ontstaat de weerzin jegens zo'n merk.

J.W.

Jantje Wandelaar, doe eens lachen tegen het vogeltje. Toe dan, toe dan.......koetekoetekoet........goed zo, Jantje. Zo ken ik je weer. :smile:

8471

bergm550
12 september 2014, 09:29
Het leer voor de Apple Watch komt uit Dongen (Brabant) en wordt geleverd door ECCO Leather. Het werd geheim gehouden tot de lancering. Dertig keer vlogen Apple-medewerkers van het Californische Cupertino naar het Brabantse Dongen om de ontwikkeling en het productieproces te bespreken.

Bron: NRC http://www.nrcq.nl/2014/09/12/de-apple-watch-heeft-een-brabants-bandje

Maar vreemd genoeg ben ik niet zo onder de indruk van die Smart Watches. Vroeger had ik als kind een tijdje een Casio horloge met rekenmachine. Ik was apetrots, maar nu ben ik wat ouder en vind ik de klassieke horloges toch wat meer magie hebben.

http://jbmwatches.nl/wp-content/uploads/2013/04/Casio-calculator-watch-Custom.jpg

Ik zag laatst een Rolex reclame. Ik zou zo'n horloge nooit kopen, want het is me veels te duur. Ik ben toch wel een beetje een grijze muis, want ik heb niet eens een horloge, ik gebruik gewoon mijn smartphone voor de tijd. Maar ik vind een klassiek horloge toch veel meer uitstraling hebben dan zo'n Smart Watch.


https://www.youtube.com/watch?v=dDMlo777ySo

Goedemorgenallemaal
13 september 2014, 11:08
Het leer voor de Apple Watch komt uit Dongen (Brabant) en wordt geleverd door ECCO Leather. Het werd geheim gehouden tot de lancering. Dertig keer vlogen Apple-medewerkers van het Californische Cupertino naar het Brabantse Dongen om de ontwikkeling en het productieproces te bespreken.
Welja, mag wat kosten... Of zouden ze naar Amerikaanse maatstaven (want die zijn wat anders dan hier) vinden dat ze dan om de hoek zitten van Onze Geliefde Clubs?


Maar vreemd genoeg ben ik niet zo onder de indruk van die Smart Watches. Vroeger had ik als kind een tijdje een Casio horloge met rekenmachine. Ik was apetrots, maar nu ben ik wat ouder en vind ik de klassieke horloges toch wat meer magie hebben.
Aan klassiek val je nooit een buil. Klassiek is misschien soms wat ouderwets maar "retro"komt heel vaak terug als rage met als gevolg dat "klassiek" zo af en toe niet echt opvalt (want helemaal "uit"is het nooit) en minstens 75% van de tijd "hot"is.




Ik zag laatst een Rolex reclame. Ik zou zo'n horloge nooit kopen, want het is me veels te duur. Ik ben toch wel een beetje een grijze muis, want ik heb niet eens een horloge, ik gebruik gewoon mijn smartphone voor de tijd. Maar ik vind een klassiek horloge toch veel meer uitstraling hebben dan zo'n Smart Watch.

Ik was ook een grijze muis maar heb er laatst 1 gekregen, 1 met wijzerplaats en ik dacht eerst "wat heb je er eigenlijk aan"maar kan hem nu, een maand later al niet meer missen. Zoveel makkelijker om even op je pols te kijken dan op zoek te gaan naar je telefoon. En iedere keer dat je niet op je smartphone kijkt onderscheid je je van de massa de dat wel continue lijkt te doen.

Op een meter afstand zien ze echt niet het verschil tussen even tijd kijken of glasplaatstaren..

Big30
13 september 2014, 14:32
Apple Bashing en strijd tussen de Apple en Android gemeenschap/sekte is nu een veelvoorkomend fenomeen op de internetfora met name de fora over smartphones en tablets. Het patroon en de (non)-argumenten zijn vaak zeer gelijk.

http://cdn.beurs.com/wp-content/uploads/2014/09/Apple-Watch.png

Goedemorgenallemaal
13 september 2014, 15:24
Meneer Jobs is natuurlijk heel slim geweest, als het koud is vind ik zo'n coltrui ook erg lekker. Alleen heeft hij het nogal overdreven door hety zo'n beetje altijd te dragen. In de winter wel vermakelijk, dan kijken die Apple liefhebbers me aan alsof onze lieve heer is terug gekomen, en dan dan pak ik mijn android foon of tablet ..

Nu we het toch over religie hebben, meest bedenkelijke vind ik nog het verschijnsel "Steve Jobs"school, als ware het "bijzonder onderweijs" als in "onderwijs gebaseerd op een confessionele grondslag". Je kunt van Jobs zeggen wat je wilt maar het was zeker geen Moon of Ron Hubbard van de scientology...

Meeste religies is in wezen niet zoveel mis mee, net als met Apple, het is alleen de draai die sommige aanhangers aan een religie geven die de boel bedenkelijk maken.

Bluebear
13 september 2014, 15:33
8479

Big30
13 september 2014, 20:09
http://laughingsquid.com/wp-content/uploads/2014/09/Apple-Watch-Cartoon.jpg