PDA

Volledige versie bekijken : Smartphone in Duitsland kopen, goedkoper?



luminous
17 september 2014, 01:11
Vorig weekend was ik met mijn vrouw gaan shoppen in Dusseldorf, ik zag dat de handy's en tabletten daar toch een beetje betere koper waren dan bij ons. Kan ik een handy die ik in Duitsland koop ook in België gebruiken met een abonnement van belgacom of geeft dat problemen. Ik had 10 jaar terug horen vertellen dat die duitse telefoons in België niet werken.

Nietsche
17 september 2014, 05:34
Vorig weekend was ik met mijn vrouw gaan shoppen in Dusseldorf, ik zag dat de handy's en tabletten daar toch een beetje betere koper waren dan bij ons. Kan ik een handy die ik in Duitsland koop ook in België gebruiken met een abonnement van belgacom of geeft dat problemen. Ik had 10 jaar terug horen vertellen dat die duitse telefoons in België niet werken.

Als je een simlockvrij toestel koopt is dat geen probleem .. moet alleen even zorgen voor het juiste formaat simkaartje..
Werkt dus als een tierelier. Op de NL markt is 50% van de toestellen ook afkomstig uit het buitenland (US bijv).
Kunt het daar gerust kopen.. mits je er op let dat het een lockvrij toestel is.

Big30
17 september 2014, 11:46
Pas nog gekeken naar de Duitse Mediamarkt prijzen voor Smartphones maar die liggen nu voor de meeste toestellen vaak tot op de euro gelijk aan de Nederlandse prijzen althans Mediamarkt prijzen dan. Verschil was wel eens groter, van 10 euro tot bij duurdere toestellen een paar tientjes.
Wat wel eens wil voorkomen is dat wat minder courante modellen in NL niet verkrijgbaar zijn maar in D wel. Oude simcard naar micro/nano format knippen doen de meeste winkels wel voor je, handiger dan dat via je provider te regelen of zelf te gaan knippen.

Sjeng1960
17 september 2014, 20:06
Ik heb een samsung smartphone uit India (Engels menu) die prima werkt op een Nederlandse sim kaart. Vervolgens heb ik de samsung-afstandsbediening-app geinstalleerd ( Nederlands menu)en kan nu met mijn smartphone de televisie bedienen, en o.a. het geluid van de TV uitzetten. Hiermee zijn dus alle vragen van deze topic beantwoord :biggrin:
Bij het SMSén met mijn favoriete DVP zet ik het toetsenbord op Duits waardoor de woordvoorspeller mijn hampelmans- Duits op wonderbaarlijke wijze omvormt tot perfect gespelde Duitse woorden. Dat ik vervolgens een reactie krijg waarin de Duitse woorden met een Pools accent zijn geschreven vind ik minder belangrijk; het resultaat telt :huch:. Ook een IJsbeer kan dus optimaal genieten van de voordelen van de hedendaagse techniek.

Toch kan ik het niet nalaten ook grenzenloze bewondering te hebben voor onze Schepper en zijn ingenieuze basisontwerp van het specimen mensman. Hij presteert het toch maar mij een lul te schenken die na 56 jaar zonder upgrading nog steeds een goede performance heeft. In hedendaagse begrippen schat ik mijn pikprestatie ongeveer gelijk met de kracht een I5 processor; welke door Intel is ontworpen voor intensief gebruik en hoge prestaties. Hoe de verbindingen tussen mijn software (brains) en hardware (pik) precies tot stand komen weet ik niet. Wel weet ik zeker dat een deel van de software ook in de hardware verwerkt is; Ik ben nl. een Ijsbeer die meestal denkt met zijn pik !:betrunken:

MichelJ
23 september 2014, 18:01
Pas nog gekeken naar de Duitse Mediamarkt prijzen voor Smartphones maar die liggen nu voor de meeste toestellen vaak tot op de euro gelijk aan de Nederlandse prijzen althans Mediamarkt prijzen dan.

Duitsland is gemiddeld nog steeds wel wat goedkoper:

HTC One M8 Grijs 579
HTC One M8 grey 539

SAMSUNG Galaxy S5 Wit 529
SAMSUNG Galaxy S5 16 GB weiß 499

LG G3 16 GB Goud 508
LG G3 16 GB gold 459

Zelfs Apple-producten zijn in Duitsland zo nu en dan een tientje of 5 goedkoper. Veel merken hebben tegenwoordig wereldwijde garantie, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten...

Big30
23 september 2014, 18:27
Duitsland is gemiddeld nog steeds wel wat goedkoper:
[SIZE=2]
SAMSUNG Galaxy S5 Wit 529
SAMSUNG Galaxy S5 16 GB weiß 499

Grappig juist dat toestel en nog een paar had ik gecheckt, de S5 is dus recent althans bij de mediamarkt 30E in prijs verlaagd en is nu de topseller in Duitsland!

LG G3 S schwarz 319
LG G3 S Zwart 298

Andersom komt dus ook voor. Garantie is zeker wereldwijd maar weet niet of je een in Duitsland gekochte smartphone ook bij de Mediamarkt servicedesk in NL in kunt leveren die men dan opstuurt of dat dit zelf of via Duitsland moet doen. Dus kan de moeite lonen maar ga er niet vanuit dat standaard in Duitsland alles goedkoper is.
Laptops en tablets niet naar gekeken maar dat kan ook wel wat schelen, niet veel en zal in Duitsland gemiddeld dan net iets goedkoper zijn.

MichelJ
23 september 2014, 20:01
Garantie is zeker wereldwijd maar weet niet of je een in Duitsland gekochte smartphone ook bij de Mediamarkt servicedesk in NL in kunt leveren die men dan opstuurt of dat dit zelf of via Duitsland moet doen. Dus kan de moeite lonen maar ga er niet vanuit dat standaard in Duitsland alles goedkoper is.

Als je een defecte iPhone hebt, gekocht in Botswana, kun je gewoon naar een Apple Store in Nederland gaan en wordt deze zonder problemen omgeruild (en in uitzonderlijke gevallen gerepareerd). Maar ja.... dat is dan ook weer Apple-klasse :biggrin:.


Laptops en tablets niet naar gekeken maar dat kan ook wel wat schelen, niet veel en zal in Duitsland gemiddeld dan net iets goedkoper zijn.

Duitse notebooks/pc's hebben zo'n lelijk toetsenbord :rolleyes:, maar zijn ook (net als tablets) over het algemeen wat goedkoper.

The Joker
23 september 2014, 20:20
Denk dat online altijd goedkoper is dan in een fysieke winkel kopen.
Maar ook zie je vaak dat Duitse webshops iets goedkoper zijn dan NL en BE.
Zelfs met verzendkosten erbij.

Jansen
23 september 2014, 20:45
Ipone's zijn in België vaak goedkoper dan in Nederland of Duitsland zonder simkaart in Turnhout of Antwerpen maar bij andere zaken in België liggen de prijzen iets hoger dan daar.