PDA

Volledige versie bekijken : Dr. Feelgood meets Mr. Critic!



Badslippers
13 oktober 2014, 22:50
[ . . . ] dat ik juist totaal NIET op 1 club gefocussed ben, elke maand weer andere clubs bezoek, en soms zeer positief ben over bepaalde clubs, maar altijd kritisch blijf en dat hierdoor paar maanden later dezelfde club ook weer zeer diep kan zakken in aanzien, als ze de performance niet hoog weten te houden.
[ . . . ]
Het zijn juist de fanboys die continu dezelfde club de hemel in prijzen, zonder enige goede onderbouwing en elke kritiek hierop direct pareren, zonder onderbouwing.


Ik ga alleen maar naar clubs in NRW want de rest is me te ver en interesseert me niet. Köln is het verste wat ik rij. Jarenlang heb ik recensies geschreven, waar vooral de nadruk lag op sfeerbeschrijvingen en de interacties met dames en ijsberen. Liefst met wat kolderieke humor en vrij kritiekloos. Informatiewaarde voor de ene ijsbeer nul, voor de ander 5 minuten amusement. Niet meer, niet minder. Misschien was die schrijfstijl wel ingegeven omdat ik eigenlijk nooit informatie van het forum gebruik(te) om dames of clubs te kiezen. Dat doe ik nog steeds niet.

Andere ijsberen daarentegen slaan vaak een kritische toon aan en zij beschouwen dat als een noodzakelijkheid. Noodzakelijk om ijsberen zo goed mogelijk te informeren en hun te vrijwaren voor missers. En waarschijnlijk hebben ze nog andere redenen. Zelf lees ik die bijdragen ook altijd met veel plezier. Vooral de kruistochten tegen alles wat fout is aan de clubs, de service, de dames, de bezoekers mag ik graag verteren.

Of het nou Picasso 1 is die Apocalyps voorspelt vanwege de hordes Roemeense snollen die de clubs overbevolken zodat hij minder van zijn gading vindt, of MiniMe die de abominabele service in de grensclubs afzet tegen de "High-End" service die je van elke dame in elke club in Hessen krijgt. Satanic Surfer heeft zelfs geen tijd meer om zijn bakkus te scheren, zo druk heeft hij het om de neerwaartse spiraal in "GT, LR, VV etc." te beschrijven. En het is toch een genot om te lezen dat hypochonder Beron wederom bijna een voedselvergiftiging oploopt vanwege de slechte keukenprestaties en dat er teveel ruis in het geprojecteerde beeld in "Happy Garden" zit. En Vrije Jongen heeft zoveel kritiek dat het lijkt dat de dames zijn recensies stiekem lezen want hij vindt bijna geen meisjes meer die hij mag vingeren of tongen.

Wat me echter opvalt is dat sommige criticasters zich blijkbaar superieur achten aan het gewone volk, de kritiekloze volgers, de fanboys en de laag-geschedelden want die willen ook eens neuken. Als je veel verschillende clubs bezoekt, liefst ook ver weg, veel verschillende dames neukt en daar uiterst kritisch over schrijft dan ben je "The Man", de autoriteit en verdien je heldenstatus. Je hebt het forum immers van relevante informatie voorzien. En als je elke zaterdagavond aan de bar van "GT" Heineken zit te "tanken" en je het vervolgens in je hoofd haalt om te schrijven dat je een gezellige avond hebt gehad in een prima atmosfeer, dan ben je een mentale sukkel, een naïeve eikel, je hebt dan oogkleppen op, en zaagsel in je hersenpan en bewijs je het forum een slechte dienst.

Het is toch een beetje vreemd om jezelf een superieure status toe te dichten omdat je kritisch op zoiets triviaals als een seksforum schrijft en dat accentueert door de weinig eisende ijsbeer als een schlemiel, "een loser" weg te zetten. Vooral als daarbij gevoegd wordt dat de criticus onderbouwend en goed geargumenteerd zijn kritiek spuit en de kritiekloze maar wat uit zijn nek lult. Hoe blind ben je dan eigenlijk? Ik zou zeggen, ga lekker neuken en doe waar je zin in hebt.

Zo, zaterdag voor de 143ste x die kleine rooi neuken en een traditioneel biertje drinken aan de bar in "LR" en waag het niet me een "Loser" te noemen ! ! !

Eddy_V
13 oktober 2014, 23:43
Heeft Big30 er nu een soort van enquête van gemaakt?
In dat geval hierbij mijn bijdrage: Ik ben min of meer een kritische genieter met goede smaak, die zegt waar het op staat en daarbij de mening van anderen en zeker de dame in kwestie tracht te respecteren.
Uitgezonderd de betweters, die na een enkel bezoek hun conclusies getrokken hebben en die bij gebrek aan sociale vaardigheden dan hun frustraties op de genietberen gaan afreageren in plaats van in contact te komen met andere aanwezigen, waarmee ervaringen en handige tips uitgewisseld hadden kunnen worden waarmee hun bezoek aan de club in kwestie alsnog tot een aangenaam verblijf had kunnen leiden. Maar misantropen, kortzichtigen en van huis uit negatief ingestelde lieden hou je toch altijd. En dat maakt een forum dan ook weer afwisselend, want van al die kritiekloze feelgood verhalen word je ook niets wijzer.

Oei...dat was misschien niet aardig van mij..(vooral om zo'n lange zin te plaatsen)

Carlitos
14 oktober 2014, 00:33
In dat geval hierbij mijn bijdrage: Ik ben min of meer een kritische genieter met goede smaak, die zegt waar het op staat en daarbij de mening van anderen en zeker de dame in kwestie tracht te respecteren.


Was jij niet de levenspartner van Paula van Babylon? Een criticus met goede smaak? Maar smaken verschillen, en dat kun je hier maar al te goed lezen op het YBF...

Eddy_V
14 oktober 2014, 06:29
Was jij niet de levenspartner van Paula van Babylon? Een criticus met goede smaak? Maar smaken verschillen, en dat kun je hier maar al te goed lezen op het YBF...

Zo issut maar net, precies wat ik ook altijd zeg mbt verschil van smaak.
Je had min of meer dan ook kunnen benadrukken in jouw citaat, zodat de ironie nog duidelijker was geweest ��