PDA

Volledige versie bekijken : Spot de clubreclames, waar ligt de grens mbt reclame?

Big30
31 oktober 2014, 00:45
We zouden er bijna een kwis van kunnen maken, wie heeft waar een PHG affiche gespot!

http://i.imgur.com/cmAyeWr.jpg
http://i.imgur.com/jH4j44t.jpg

Teiresas
31 oktober 2014, 00:52
Zat net een stukje Roda JC - Sparta te kijken. Langs de lijn reclameborden van Sixsens...
Benieuwd of er ook een skybox van Sixsens in het stadion is en zo ja, wat daar gebeurd...
Hoe zouden de sponsorverplichtingen van de spelersgroep geregeld zijn?

Big30
31 oktober 2014, 01:03
Het grappige is dat veel mensen denken dat het om een echte sauna gaat. Ook dat groot stuk spandoek in de wei na Weert van Sixsens. Saunaclub All-in staat erop. Ja, en?
Ik zag het spandoek toevallig afgelopen weekend ook staan, vrij groot iets van 5*3 meter en als opschrift ik dacht alleen "Saunaclub Sixsens World of Pleasure" en het adres. Ik vroeg me toen ook af wat zal de ome Joep en tante Mien denken als ze dat spandoek zien!

Geen idee wat men daar zoal voor gedachten bij heeft in Nederland bij het begrip saunaclub of FKK. In Roermond zie je ook wat reclame voor saunaclub YY, denk dat de gemiddelde inwoner van Roermond wel een idee heeft wat met saunaclub wordt bedoeld.

Big30
31 oktober 2014, 01:07
Ik meen dat "het oude Freude" eens shirtreclame heeft gemaakt voor KFC Uerdingen. SixSens zie je inderdaad ook veel langs de weg en klaarblijkelijk in het stadion. Ook Freude39 liet zich in het verleden niet onopgemerkt met billboards en autootjes, ik dacht Smarts.

Lesyeux
31 oktober 2014, 03:51
Bij de bekerwedstrijd RJC - Sparta was Sixsens te zien op de (bewegende) reclameborden langs het veld...

Bubbelbader
31 oktober 2014, 09:28
Ik heb ook wel eens een hele grote vrachtwagen gezien met op de zijkant "saunaclub YinYang"

Goedemorgenallemaal
31 oktober 2014, 12:50
. Ik vroeg me toen ook af wat zal de ome Joep en tante Mien denken als ze dat spandoek zien!
Aan de namen te horen denk ik dat Ome Joep en Tante Mien ook een gewone sauna niet zo vaak zullen bezoeken.

Maar wat is dat nou? Moeten we weer verder kijken dan onze neus lang is? Alsof het nieuw is.
http://4.bp.blogspot.com/-X2IwTbbuIUU/UwhYa0Gi2iI/AAAAAAAAWzY/82DfOFIlhFM/s1600/zundert-484x220.jpg
Sauna Diana, vanuit Antwerpen rechts bij de aardbeivelden voor knooppunt Galder staat hun bus, en natuurlijk vanwege hun voortrekkersrol in het wielrennen, de eerste rennersbus in het peloton.
Ook een tijd heel groot op de reclamezuil op hazeldonk.
Sponsor van een voetbalclub in Brecht goed zichtbaar vanaf de snelweg
http://www.publistyleman.be/uploads/large/realisaties-sauna-diana.jpg

Big30
1 december 2015, 16:33
Langs de A67 afslag Helden een hele grote billboard van Yin Yang. Wel een strategische locatie!

13305

Ook GT timmert aan de weg getuige bovenstaande foto.

Goedemorgenallemaal
1 december 2015, 16:48
Sponsor van een voetbalclub in Brecht goed zichtbaar vanaf de snelweg

Voor de goede orde, daarnaast hangt een bord van Privilege.

Gustomass
1 december 2015, 17:44
een 7 -sterren Saunaclub??

groetjes Gustomass.

13305

Ook GT timmert aan de weg getuige bovenstaande foto.[/QUOTE]

licky luke
1 december 2015, 18:32
Ik meen dat "het oude Freude" eens shirtreclame heeft gemaakt voor KFC Uerdingen. SixSens zie je inderdaad ook veel langs de weg en klaarblijkelijk in het stadion. Ook Freude39 liet zich in het verleden niet onopgemerkt met billboards en autootjes, ik dacht Smarts.

Yep.

13306

Badslippers
1 december 2015, 19:00
Ik dacht dat er bij de zij-ingang van de Fontys International Campus in Venlo ook zo'n klein billboard hangt. Zal donderdag effe checken dan ben ik daar. Zitten trouwens ontzettend veel Duitse studenten op school.

Breezahlover
4 december 2015, 16:48
Bij Heaven Seven in Willich staan 3 met naakte dames volgeplakte reclamebusjes voor de deur:-)

En op weg daarnaartoe staat ook ergens op een viaduct over de snelweg een enorme vrachtwagen (?) met een clubreclame "mindestens 100 girls!"
Die is wel van een andere club.

Big30
4 december 2015, 17:06
Deze vrachtauto waarschijnlijk ;).

13328

Bubbelbader
7 december 2015, 10:20
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/saunaclub450.jpg

de duisburg spesjalist
7 december 2015, 13:17
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/saunaclub450.jpg

groot geworden door klein te blijven zou ik ma zeggen :biggrin:

Limburger
17 april 2016, 21:28
Ik was een tijdje geleden in Düsseldorf. Ik stond in een normale woonwijk bij een bushalte en daarin hing een poster van een saunaclub. Toen wist ik het. Dit is het begin van het eind. Dit is gewoon niet goed. Het is allemaal te opzichtig en dan gaan mensen, die de clubs niet bezoeken, zich er aan ergeren. Hun kinderen staan ook in die bushokjes. En op een gegeven moment kunnen de politici ook niet meer de andere kant opkijken. Dus clubs moeten echt terughoudend zijn met openbare reclames.

Daarvoor hoef je niet naar Düsseldorf, in Venlo en de dorpen in de omgeving hangen ook steeds meer illegaal opgehangen posters en kartonnen borden van duitse saunaclubs, vooral van Magnum en PHG. :mad: Ik heb ze zelfs al zien hangen op de lantarenpalen die tussen de vangrails van de A73 ter hoogte van de Mcdonalds in Tegelen staan, en dan niet de vangrails aan de rechterkant maar de vangrails die de twee rijrichtingen van elkaar scheiden. Blijkbaar gaan die klootzakken zelfs zover met het ophangen van hun rotzooi dat ze het verkeer er in gevaar voor menen te moeten brengen. Dit gedoe is al een jaar of drie aan de gang en het wordt steeds erger, ik hoop echt dat de gemeente Venlo zoveel gaat klagen bij de Duitsers dat PHG en Magnum aangepakt gaan worden.

Bluebear
17 april 2016, 21:44
Daarvoor hoef je niet naar Düsseldorf, in Venlo en de dorpen in de omgeving hangen ook steeds meer illegaal opgehangen posters en kartonnen borden van duitse saunaclubs, vooral van Magnum en PHG. :mad: Ik heb ze zelfs al zien hangen op de lantarenpalen die tussen de vangrails van de A73 ter hoogte van de Mcdonalds in Tegelen staan, en dan niet de vangrails aan de rechterkant maar de vangrails die de twee rijrichtingen van elkaar scheiden. Blijkbaar gaan die klootzakken zelfs zover met het ophangen van hun rotzooi dat ze het verkeer er in gevaar voor menen te moeten brengen. Dit gedoe is al een jaar of drie aan de gang en het wordt steeds erger, ik hoop echt dat de gemeente Venlo zoveel gaat klagen bij de Duitsers dat PHG en Magnum aangepakt gaan worden.

Mijn ervaring is dat deze borden zeer snel verwijderd worden door de gemeenten. Dit i.v.m. vergunninghouders.

Big30
17 april 2016, 21:48
15150
15151

Tsja reclame en clubs, je ziet het inderdaad steeds meer. In Roermond de posters van YY, bij Weert langs de A2 reclame van SixSens etc. etc. Reclame bij Limburgse voetbalclubs, YY op RTL4.

Ik zie geen samenhang met mogelijk scherpere controles dan wel rechtlijnigere interpretatie vh het Saunaclub model.

Limburger
17 april 2016, 22:05
De reclame op de bovenstaande foto's vind ik toch wel wat anders als wat PHG en Magnum hier in de omgeving doen, met al die posters en borden die ze 's nachts stiekem overal in de stad ophangen, uiteraard op plaatsen waar veel mensen langs komen zoals bij op en afritten van de snelweg, bushaltes, parkeergarages, winkelstraten scholen, het ziekenhuis etc , zelfs als hoerenloper erger ik mij er aan en zal daardoor juist niet deze twee clubs bezoeken, kun je nagaan wat mijn oma van 90 hiervan denkt als ze naar het ziekenhuis gaat of mijn zus als ze haar 3 kinderen naar school brengt en dan telkens die rotzooi van Magnum/PHG krijgen opgedrongen.

Brad Clitt
18 april 2016, 21:24
De reclame op de bovenstaande foto's vind ik toch wel wat anders als wat PHG en Magnum hier in de omgeving doen, met al die posters en borden die ze 's nachts stiekem overal in de stad ophangen, uiteraard op plaatsen waar veel mensen langs komen zoals bij op en afritten van de snelweg, bushaltes, parkeergarages, winkelstraten scholen, het ziekenhuis etc , zelfs als hoerenloper erger ik mij er aan en zal daardoor juist niet deze twee clubs bezoeken, kun je nagaan wat mijn oma van 90 hiervan denkt als ze naar het ziekenhuis gaat of mijn zus als ze haar 3 kinderen naar school brengt en dan telkens die rotzooi van Magnum/PHG krijgen opgedrongen.

Bij mij in de buurt (omgeving Sittard/Brunssum) waren er eind 2014/begin 2015 ook diverse borden/posters van Sixsens om lantarenpalen heen geplaatst, zelfs nog over de grens in de Selfkant. Na een paar dagen waren ze weer weg, ik ergerde me er ook aan, onze hobby moet wel onder de radar blijven.

Big30
18 april 2016, 21:59
Na een paar dagen waren ze weer weg, ik ergerde me er ook aan, onze hobby moet wel onder de radar blijven.
Goed punt, wat voor reclame uitingen vinden we (moreel?) nog verantwoord. Kranten, radio, bussen, taxi's, billboards zie je tegenwoordig steeds meer verschijnen.

Waarom zou onze hobby onder de radar moeten blijven?

Welke media zijn wel/niet geschikt en hoe expliciet cq discreet moet een uiting zijn?

Een billboard met blote borsten erop langs de kant vd weg met reclame voor een Saunaclub, kan dat?

Goedemorgenallemaal
18 april 2016, 22:37
Pas maar op, dadelijk vind iemand dat je de vrijheid van meningsuiting aanvalt

Bluebear
18 april 2016, 22:38
Goed punt, wat voor reclame uitingen vinden we (moreel?) nog verantwoord. Kranten, radio, bussen, taxi's, billboards zie je tegenwoordig steeds meer verschijnen.

Waarom zou onze hobby onder de radar moeten blijven?

Welke media zijn wel/niet geschikt en hoe expliciet cq discreet moet een uiting zijn?

Een billboard met blote borsten erop langs de kant vd weg met reclame voor een Saunaclub, kan dat?

1. Onze hobby moet onder de radar blijven, omdat ik mijn buurman niet tegen wil komen in de saunaclub. Ik heb mijn smoes al klaar dan: "Ik moet van overheidswege controle uitvoeren op de geleverde
service. Een soort ombudsman". Maar alle gekheid op een stokje. Ik vindt het nu al druk zat in de clubs en een tijdje geleden heb ik nog een keertje "Down memorylane" gedaan met een van de nestors
van het eerste uur. En als ik hem moet begrijpen kon je in die tijden over de koppen lopen in b.v. de PHG. Ik moet er niet aan denken. De dames werkten toen back-to-back als ik hem moet geloven
en er waren nog niet eens zoveel dames toen. Wat een gouden tijden moeten die gehadt hebben?

2. De media die ik het geschikst hiervoor vindt zijn het internet en een discreet billboardje hier en daar. En hier raak je meteen de gevoelige snaar van onze hobby. Ook de clubs vechten met dit probleem.
Het blijft zich bevinden in de zwijgzame hoek en reclame voor een bordeel wordt maar moeilijk geaccepteerd. Velen hoeren en snoeren alles bij elkaar en de buitenwacht cq. maatschappij
vindt ons jongens nog steeds viezerikken. Ondertussen de smeltende boter op hun hoofd niet waarnemend.
Hoeveel relaties en huwelijken ik wel niet kapot kan maken? Van de vrouwelijke en de mannelijke kant. Het naait en hoert en snoert er maar op los en wij moeten ons verstoppen. Daarom krijgen
clubs bij andere media moeilijk voet aan de grond.

3. Ik ben geen preutse kneuter, anders hadt ik wel een andere hobby, maar met het oog op kinderen vindt ik sommige zaken met bloot niet kunnen. Laat ze nog even kind blijven en hun sexuele
ontdekkingsreis zelf ontdekken en nog niet confronteren met de hardere kant van het leven.

Eddy_V
18 april 2016, 23:05
Goed punt, wat voor reclame uitingen vinden we (moreel?) nog verantwoord.

Billboards, YouTube channels, Kranten, TV (radio voor de slechtziende medemens): wat mij betreft is het allemaal prima.
Maar......ik ben wel zeer kritisch en terughoudend t.o.v. blote borsten!

Ik pleit dan ook voor een moderne vorm van kultuurkamer, waar de bloot te stellen borsten aan een strenge doch rechtvaardige toets onderworpen dienen te worden!
En nee, ik stel mijzelf niet gelijk als eerste zelf kandidaat (ben nou eenmaal meer een billenman dan een borstenman), maar mochten er ook blote billen in de strijd om publiciteit gegooid gaan worden, dan ben ik bereid om mijn expertise op dat gebied beschikbaar te stellen: die poster heten toch zeker niet voor niets "billboards"?!

Ps nog ff on-topic: Zag vanmiddag in Aken op een kruispunt met de Jülicherstrasse nog een billboard van ca 3*2 meter met reclame voor Magnum. Fraaie dames, maar decent gekleed in bikini. Zal er een volgende keer als ik er langs rijd een plaatje van schieten.

sofaking
18 april 2016, 23:08
Ik zag deze week bij het verlaten van mijn werk ook nog een reclame met een wulpse vrouw in bikini, maar het was jammer genoeg geen reclame voor een club in de buurt, maar voor bikini's.
(Of moet dit misschien naar de topic "tekenen van verslaafdheid aan saunaclubs ?)

langlekker
19 april 2016, 10:48

Ik ben absoluut niet preuts maar bloot op een bord langs de weg?
Vind ik niet kunnen, kinderen hoeven hier niet mee geconfronteerd te worden dus langs de weg met enige terughoudendheid adverteren dus geen naakt en ook geen al te expliciete teksten.
Op b.v. internet heb ik er geen probleem mee.
Bovendien vraag ik mij af wat er gebeurt met de verkeersveiligheid als er bloot langs de weg te zien is? Ik ben in ieder geval wel afgeleid van het verkeer als er een bevallige dame in volle glorie te aanschouwen is ;)

Big30
19 april 2016, 12:47
Ik ben absoluut niet preuts maar bloot op een bord langs de weg?
Vind ik niet kunnen, kinderen hoeven hier niet mee geconfronteerd te worden dus langs de weg met enige terughoudendheid adverteren dus geen naakt en ook geen al te expliciete teksten.
Tsja waar ligt de grens? Helemaal bloot langs de weg misschien er net over, weet eigenlijk niet of we daar regels voor hebben. Maar de bikini of lingerie reclame die SK noemt kan dat wel als je geen blote borsten ziet? Je kunt dit soort toestanden krijgen. Ik bedoel dan moeten we luisteren naar wat de CU en SGP vinden en de hedendaagse conservatie feministen?
Bloot op een Billboard OK dat gaat wat te ver misschien maar een bikini?

http://vorige.nrc.nl/multimedia/dynamic/00102/Moeten_blootreclame_102616a.jpg

Een SC reclame moet kunnen op een niet te storende Billboard mits de afbeelding niet te ver gaat. Met onderstaande lijkt me niets mee mis ook niet als deze langs de kant vd weg staat. Zie de reclame paal van YY aan de A67 bij de Mac.

http://www.youppie.net/banners/YYang.gif

We hebben een reclame code commissie met deze regels:

De Reclame Codes bevatten veel regels. Een paar regels uit de NRC zijn dat een reclame niet in strijd mag zijn met de wet, de waarheid, de goede smaak en het fatsoen. Hierbij gaat het er o.a. om dat geen sprake mag zijn van discriminatie, en dat de reclames de grenzen van wat acceptabel is niet mogen overschrijden. Daarnaast mag reclame bijvoorbeeld ook niet nodeloos kwetsend zijn.

Tsja wat moet je daarmee denk ik dan!

langlekker
19 april 2016, 13:22
Tsja wat mag en wat niet? In mijn hart zeg ik alles mag en hoe bloter hoe beter, maar of dat de verkeersveiligheid verbetert?
En als ik dan ook denk aan de jeugd, en dan bedoel ik de echt jonge kinderen want alles wat grofweg 14+ is weet echt al wel de weg op internet, dan moeten we ook een beetje voorzichtig zijn.

van lotje gekrikt
19 april 2016, 16:21
Boven bloot mag gewoon.
Mannen mogen topless op een billboard dus vrouwen ook.
Anders voeden we onze kinderen seksistisch op, en dat willen we natuurlijk niet :)

Goedemorgenallemaal
19 april 2016, 17:17
Boven bloot mag gewoon.
Mannen mogen topless op een billboard dus vrouwen ook.
Anders voeden we onze kinderen seksistisch op, en dat willen we natuurlijk niet :)
Wie zegt dat ik steeds maar tegen topless mannen aan wil kijken?

sofaking
19 april 2016, 17:34
Ik herinner mij dat er een aantal jaar geleden reclamepanelen verschenen voor een optreden of nieuwe CD, welk van de 2 weet ik niet meer, van de meidengroep "Bond". Weliswaar met kleren aan maar met genoeg lekkers te zien om de aandacht te trekken. Niemand kende die groep en wist waarvoor die reclame diende, maar het was wel sexy genoeg om effectief enkele verkeersproblemen/ongevallen te veroorzaken. Spijtig dat ik die poster of persartikelen erover niet terugvind op internet. Dus ja, enige voorzichtigheid mag misschien wel bij dit soort zaken.

Dit waren de schuldigen, maar de echte poster zag er wel iets opwindender uit.

http://www.bondquartet.com/usr/library/main/images/bondgroupimagefromindividualshotscropped.jpg

langlekker
19 april 2016, 23:48
En als we ze dan met handstand op de plaat zetten?:biggrin:

Boven bloot mag gewoon.

licky luke
20 april 2016, 17:56
Ik vond deze (in Sofia) ook wel erg opvallend...

15167

Big30
27 juli 2016, 23:28
Randweg Eindhoven zowaar 2 borden om een lichtmast met Villa Vertigo reclame gespot!

Sjeufke
28 juli 2016, 00:16
Randweg Eindhoven zowaar 2 borden om een lichtmast met Villa Vertigo reclame gespot!
VV in Maastricht op 3 locaties: A2 toerit Europaplein ri Eindhoven, Emmaplein (westzijde) en Noorderbrug. Borden hangen in een lichtmast, zijn van karton en vastgezet met tie wraps.

Sixsens heeft een nieuw billboard (doek) langs de A2 bij Weert. Veel blauw, mooie dame met rode lippen en een vinger voor de mond.

Bluebear
12 november 2016, 22:09
Vanmiddag op de A2 passeerde ik een vrachtwagen met een dekzeil. De woorden hierop trokken mijn aandacht. Levensgroot stond er Yinyang.nl op. Ik dacht bij mezelf: "Nee, dit kan toch niet." Maar het was wel waar, want daaronder stond in kleinere letters: "The most luxurious men's suanaclub".
Even schoot er door mijn hoofd wat deze vrachtwagen zou vervoeren. Zou deze vrachtwagen vol zitten met vluchtende Oost-blokdames? Leveren ze de condooms af voor het hele jaar of krijgt de chauffeur hiervoor gratis entree met een driekamerspasje? We zullen het nooit weten. Ze timmeren in ieder geval op deze manier aan de weg. Het ging helaas te snel om er een foto van te schieten.

@j
14 november 2016, 12:10
Klopt Bluebear, heb die YingYang vrachtwagen ook al eens gezien op de snelweg :)

Big30
26 juni 2017, 09:42
De zoveelste reclame vd Villa gespot, deze keer vlak over de grens in Blerick. Net over de grens bij Venlo daar kan ik me nog wat bij voorstellen.

26062

pret
26 juni 2017, 12:23
Ze betalen iets van 3.000 euro boete voor reklame. Wat voor W2 om te onderhandelen qua sponsorgelden. :wink2:

26068

Elmo3108
26 juni 2017, 14:01
De zoveelste reclame vd Villa gespot, deze keer vlak over de grens in Blerick. Net over de grens bij Venlo daar kan ik me nog wat bij voorstellen.

26062

En nu dus ook deze reclame gespot in Rotterdam (!), op de Schiekade/Ungerplein om iets preciezer te zijn. Ik ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om er een foto van te maken...

vrije jongen
26 juni 2017, 18:51
Fuck, dat is niks. Ik fietste net naar en huis en kwam ook een levensgroot bord voor Magnum tegen. Praktisch geplaatst in de straat tussen de Doublet en de grote markt...

We hebben het hier dus over Den Haag:eek:.

Big30
26 juni 2017, 20:15
Ik meen dat de Magnum en/of Villa reclame ook al in Amsterdam was gespot. Ze zijn lekker bezig daar.
Of het ook extra klanten oplevert? Wie weet. Abwarten.

Limburger
2 augustus 2017, 22:13
http://i1133.photobucket.com/albums/m590/rokenisstoer/dildokinkg_zpszchr020g.png