PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen van vroeger waar zijn ze gebleven?

Jansen
4 november 2014, 18:14
De ijsberen van 2005 / 2007 daar zaten bekende veel schrijvers tussen maar lezen zij nog of zijn ze helemaal genezen van dit forum.

Enkel bekende beren : Extince,Little Diablo,Toppie en onze voormalige moderator Carpe momentum ?

Wie mis ik hier in dit rijtje ?

Megaboob
4 november 2014, 18:44
Een vroegere veelschrijver die je niet meer ziet: Mauriceyep

Piet Plezier
4 november 2014, 18:45
Lekker belangrijk weer.
weer een flut topic. ;)
Die hebben hun lul in de willigen hangen.
over tot waar het forum voor is bedoeld is.

Toulouse-Lautrec
4 november 2014, 18:56
Je valt in herhaling Jansen...

Zie je topic van 23 juni 2012, 22:36 - Oproep aan beren uit de periode van 2004 en 2009 (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?30370-Oproep-aan-beren-uit-de-periode-van-2004-en-2009&p=271658#post271658)

Waar zijn ze gebleven :

IJsberen die het forum groot hebben gemaakt en in PHG maar ook in GT de lakens vervuilde waar en wat doen zij tegenwoordig ?

Bijvoorbeeld : Carpemomentum,Holland Male, De Neus,Extince,Blauwbeer,Bart,Gustomas,Joepi,Joop slim, Pistol Pete,Flipper,Thesickboy enz enz.
A. Zijn jullie nog club aktief
B. Waarom niet meer schrijven op het forum

Mensen reageer eens zodat we weten wie er nog aktief is en wie niet.

of heb je weer last van heimwee...

Bluebear
4 november 2014, 19:13
De ijsberen van 2005 / 2007 daar zaten bekende veel schrijvers tussen maar lezen zij nog of zijn ze helemaal genezen van dit forum.

Enkel bekende beren : Extince,Little Diablo,Toppie en onze voormalige moderator Carpe momentum ?

Heren kritikasters, mag even vragen om wat respect voor onze notoire voorgangers. De mannen die voor ons de paden hebben geeffend, de bossen hebben weggekapt om er clubs te laten verschijnen, maagdenvliezen hebben doorgeprikt, de condooms van schapendarmen hebben opgewerkt, de paden verhardt naar de FKK's, de DVP's bedorven hebben opdat wij voor dezelfde financiële fouten behoedt worden, de matrassen ingewipt hebben, het oude bier opgedronken hebben, om nieuwe DVP's gesmeekt hebben, barkrukken en couches ingezeten hebben, de levensvatbaarheid van de clubs gewaarborgd, berenvellen zacht gemaakt, de CAO voor de hoerenloper uit het vuur hebben gesleept, de prijzen gedrukt gehouden, rabatkaarten hebben gespaard, enz.enz. :lostit:

Ace2
4 november 2014, 20:10
De beer die zijn verleden niet eert is zijn toekomst niet weert ;)

LittleJoe
4 november 2014, 20:18
Niet alleen vandaag en in 2012 had Jansen last van heimwee, ook in 2013 had hij er last van:

Zie zijn topic van 31 maart 2013, 10:37 - Waar zijn de beren uit de beginperiode van het IJBF gebleven ? (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?33946-Waar-zijn-de-beren-uit-de-beginperiode-van-het-IJBF-gebleven&p=309117#post309117)

Foots ( heel soms in Duitsland )

die is nog steeds zeer actief in de verschillende clubs.
Wel aan de luie kant :tongue: maja, ieders zijn plezier zeg ik maar.

Hemaworst
4 november 2014, 21:13
Je valt in herhaling Jansen...

Blijkbaar de jaarlijkse herhalingsoproep voor de FKK-reservisten... Valt dus qua herhalingsfrequentie in het niet bij de leden die meermalen per wéék op Daltoniaanse wijze in herhaling menen moeten te vallen over hoe fán-tás-tisch hun favoriete club toch is...

Dalton
4 november 2014, 21:20

Meer dan je hebt getikt en vooral de ijsberen die het kwakje vroeger in de mond kregen toen het nachtcafe nog een zwembad was in HAPPY.
Ach ja sorry hoor toen hadden we nog geen ijsberenforum:wand::angryfire::huch:

PS: Hier is al een draadje voor aangemaakt kijk eens in de oude doos.

Jansen
4 november 2014, 21:31
Meer dan je hebt getikt en vooral de ijsberen die het kwakje vroeger in de mond kregen toen het nachtcafe nog een zwembad was in HAPPY.
Ach ja sorry hoor toen hadden we nog geen ijsberenforum:wand::angryfire::huch:

PS: Hier is al een draadje voor aangemaakt kijk eens in de oude doos.

Klopt Dalton dat had ik ook geschreven dat er al in de oude doos zaten,later kan dit weer toegevoegd worden maar nu kunnen andere ook reageren die nog niet zolang actief zijn.
Klopt zwembad was toen nog in het nachtcafe maar de gezelligheid lag we tussen 2003 en 2008 vond ik

Dalton
4 november 2014, 21:43
Kan ook niet anders want toen had je nog geen overvloed aan saunaclubs.

Piet Plezier
4 november 2014, 21:46
Klopt Dalton dat had ik ook geschreven dat er al in de oude doos zaten,later kan dit weer toegevoegd worden maar nu kunnen andere ook reageren die nog niet zolang actief zijn.
Klopt zwembad was toen nog in het nachtcafe maar de gezelligheid lag we tussen 2003 en 2008 vond ik

De gezelligheid lag tussen 1998 en 2003.
Daarna kwamen er veel te veel Hollanders de grens over.

Oudebelg
4 november 2014, 22:18
Ik voel me niet aangesproken, ben van Belgenland.:wink2:

sofaking
4 november 2014, 22:47
Niet de opwarming van de aarde, maar de verplichting van winterbanden in Duitsland (2010?) is de meer-dan-waarschijnlijke oorzaak van het wegvallen van zovele eerste-decennium-van-de-21ste-eeuw ijsberen.

Dalton
4 november 2014, 23:20

Weer een grote fout vroeger had je in duitsland in de meeste steden kroegen waar je bij binnenkomst een hernngedeckt kreeg voor dm 12,50 waar de dames nakend rondliepen en je er een uit kon kiezen voor een nummertje te maken,de drank was een flesje bier met een snaps.
Waarom over vroeger praten we leven nu en morgen dat is het belangrijkste en geniet er maar van want de tijd die vliegt voorbij zowel op de kamer als in het echte leven we moeten vooruit en niet achteruit heren ijsberen,maar ja wat geeft het ik ben toch maar een oude zeikert die nergens verstand van heeft maar de wereld goed begrijpt.

Piet Plezier
5 november 2014, 11:52
Dat we ongeveer als enige Hollanders in phg zaten dat waren pas te tijden.
Daar heb ik ook de grote baas van het forum leren kennen onze willem2.
En als je dat dan tegen vrinden vertelde en dat niet wilden geloven.
Totdat ze zelf meegingen.
Daarom nu veel naar de gezelligste en leukste club van NRW VAN GOCH.
Daar heb je niet zoveel heriie makers en zuipers ����

Johnny Bravo
5 november 2014, 12:31
Het is allemaal Big30 zijn schuld samen met Forza Germania.
Toen die gasten zich wat meer in PHG rondliepen werd het meteen een stuk minder.
De dames liepen gillend weg naar andere clubs toe en voornamelijk liepen ze hard weg voor Big30.
Nee waren die 2 gasten maar lekker gebleven in "hun" Oase en dan was het voor ons veel beter gebleven in PHG.

Bedankt Big30 :thefinger:

:wink2:

De Laef
5 november 2014, 13:11

ja pietje goede oude tijden

vroeger was alles beter

Jansen
5 november 2014, 19:17
Dat we ongeveer als enige Hollanders in phg zaten dat waren pas te tijden.
Daar heb ik ook de grote baas van het forum leren kennen onze willem2.
En als je dat dan tegen vrinden vertelde en dat niet wilden geloven.
Totdat ze zelf meegingen.
Daarom nu veel naar de gezelligste en leukste club van NRW VAN GOCH.
Daar heb je niet zoveel heriie makers en zuipers ����

Toch was dat pas in 2004 en 2005 dat Willem 2 daar binnen liep en het klopt toen kwamen er maar enkele Hollanders.

Bluebear
5 november 2014, 19:27
Toch was dat pas in 2004 en 2005 dat Willem 2 daar binnen liep en het klopt toen kwamen er maar enkele Hollanders.

Jansen, kun je nu eens beknopt weergeven aan deze zwitsal wat het verschil was tussen toen en nu, zonder nostalgisch te worden. Gewoon harde feiten. Misschien kunnen we dingen in ere herstellen. :smoke:

Piet Plezier
5 november 2014, 19:37

Zou goed kunnen ik zou zo geen jaartal kunnen noemen.

Maar we leven nu.

Jansen
5 november 2014, 19:49
Jansen, kun je nu eens beknopt weergeven aan deze zwitsal wat het verschil was tussen toen en nu, zonder nostalgisch te worden. Gewoon harde feiten. Misschien kunnen we dingen in ere herstellen. :smoke:

Ik wil niet direct mensen beschadigen die er nu komen maar tussen 2003 en 2008 waren er veel minder sudlanders
De leeftijd van een aantal beren momenteel zijn ook vaak iets te jong tussen de 18 en 25 jaar veel drinken en weinig kamer bezoeken.
De dames van toen waren meestal uit Polen,Rusland,Litouwen,Duitsland,Nigeria,Ghana ,Tsjechië,Roemenië en enkele uit de Caraďbische landen.
Het was een goede mix van dames waar wel een beetje oorlog was tussen de Poolse en de Russinnen.
Maar als ik terug kijk naar 2005 /2007 was daar Sammy Duitse een topper en ook Leila Litouwen ( komt nu op de woensdag nog wel eens binnen )
Patricia en een andere uit Ghana waren ook meiden die een super service gaven.
Juliette,Rosa,Marina,Svetlana uit Rusland waren top.
Carmen en nog enkele uit Polen gaven een super service waarbij ik jaren kang een beetje bleef hangen bij deze Carmen.
De Roemeense van toen waaronder Vera,Loredana en nog enkele dit waren meiden die je een top behandeling gaven in die tijd.
Loredana is nog steeds een toppertje.
In die tijd belde we elkaar op en gingen met een aantal naar de club dus het was dubbel gezellig waarbij we wel eens therapeutisch moesten ingrijpen bij Rex met Cora, TipTop met Juliette, Shumacher met Ela enz enz ook Jansen met Carmen.
Dit waren de betere tijden voor ons waarbij vele ijsberen van daar ook al kwamen
Wij beren hebben dan ook dit forum groot gemaakt en willen in de clubs nog wel eens praten over vroeger.
Ik ga niet vermelden welke beren omdat ik er dat zeker een aantal vergeet.

Ik praat nu alleen over PHG maar in GT kwam ik ook graag waar weer lekkere andere stoten rondliepen.
Dat bedoel ik nu Blue Bear.

Dit is niet te herstellen omdat het een combinatie is van veel factoren waarbij de service van de dames een grote rol in spelen.

Bluebear
5 november 2014, 20:02
Duidelijk, Jansen, het heeft dus vooral uiteraard met de status van de dames te maken. Teveel van hetzelfde dus. Logisch ook. Terwijl ik juist zat te denken aan de infrastructuur en ambiance. Selectiebeleid bij de deur doet ook heel veel. En hierbij bedoel ik niet op huidskleur, maar vooral op netheid en gedrag. Ik zie het steeds meer gebeuren. Wat ik wel heb vernomen dat er absoluut geen Roemeense mannen mogen komen.
Laatst lukte het er twee toch langs de theke te komen, maar werden bij ontdekking gemaand om zich om te kleden en kregen de entree terug.

rmjhexe
5 november 2014, 20:10
Ik wil niet direct mensen beschadigen die er nu komen maar tussen 2003 en 2008 waren er veel minder sudlanders.
......
De Roemeense van toen waaronder Vera...... dit waren meiden die je een top behandeling gaven in die tijd.

VERA!!!!! Heerlijk, dat brengt herinneringen terug... :luvlove:
Wat ik daar allemaal niet mee gedaan heb...

Maar niks is vergane glorie Jansen, het is een kwestie van mind over matter; i do not mind de negatieve aspecten dus They don't matter. Gewoon ieder clubbezoekje ingaan alsof het je eerste is. Bovendien is de constante factor nog altijd de aanwezigheid van jonge dames die je voor een paar knaken kunt neuken!

Big30
5 november 2014, 20:20
Behalve de line-up is natuurlijk ook een groot verschil dat er inmiddels veel clubs bij zijn gekomen. GT opende in 2004 maar pas vanaf 2005 begon het daar echt te lopen. Zet maar eens op een rijtje hoeveel clubs er de afgelopen jaren bij zijn gekomen. Het gevolg is dat de IJsberen nu meer over de clubs verspreid te vinden zijn.

Piet Plezier
5 november 2014, 20:40
Bij GT kwamen wij binnen op de eerste dag toen was de tegelzetter nog aan de gang.
Toen was het daar nog leuk.
Ik ben er nu denk al 3 jaar niet meer geweest de laatste keer was met BP.
Ik vind het helemaal niets dat GT.

Bluebear
5 november 2014, 21:21
VERA!!!!! Heerlijk, dat brengt herinneringen terug... :luvlove:
Wat ik daar allemaal niet mee gedaan heb...

Maar niks is vergane glorie Jansen, het is een kwestie van mind over matter; i do not mind de negatieve aspecten dus They don't matter. Gewoon ieder clubbezoekje ingaan alsof het je eerste is.

Ik zou willen dat ik die naiviteit nog bezat, maar die heeft inmiddels plaats gemaakt voor alertheid en wakker zijn. Dit geldt overigens ook voor de kroeg, teveel gezien en meegemaakt. Ook gezien mijn oude beroep. :smoke:

Flipper
6 november 2014, 08:34
Nou ik weet nog goed hoe het toen was. Als 'we' kwamen, de 'hollanders'.. Dan ging het al rond die hollander kommen am sammstag, dan hadden de dames al gehoord dat we kwamen. En dan stipt rond een uur of een smiddags kwamen we dan. KLeine autotjes volgepakt met forumberen uit heel nederland.. Dan hadden we zakken met snoep, toeters, vanalles bij ons. De snoep werd uitgedeeld aan de dames en het restant , stroopwafels, spekkies, van alles werd op de theke gezet voor een ieder om te pakken.. Sudlander waren er niet, die kwamen gewoon niet binnen. De dames die zaten al klaar, allemaal op een rij aan de muur kant. De mannen zaten aan de bar of zaten onder in het nachtcafe aan "der hollandische tisch". Andre, Alex , en Udo masseerden toen gewoon in het nachtcafee waar de open douches waren..

Gedronken werd er wel, maar ricardo bannana wist nog niet van het bestaan van happy af, dus de meeste mannen hielden het bij een paar biertjes. Want er moest geneukt worden... De stal stond vol met racepaardjes uit heel de wereld. Je had dan zgn TA's top acts dames die veelal 10-15 kamers op een dag deden, waarvoor je moest 'reserveren' want er was meestal wel een wachtrij. Ellena zat op haar krukje op de hoek en lachte toen al vriendelijk iedereen aan en wenste ze een goed dag.. Menno en Armin liepen door de tent en spraken iedereen aan of alles goed was, en of er nog iets gedaan kon worden om het verblijf nog aangenamer te maken. knabbel en babbel liepen rond, scoobert zat te klagen, jack42 kwam weer eens van de kamer af , Willem rende nog achter dagverse milfjes aan.. Johnny Bravo zat te klagen dat alles kut was (ja sommige dingen veranderen nooit he).

Op zo'n dag kwam je ging je eerst uitgebreid eten, een middagwip maken, massage doen bij alex, met zn alle in de sauna, waar willy69, manni1a en gevolg, al met rode hoofden zaten te puffen omdat ze weer eens een wedstrijdje maak de meest heftige aufguss gedaan hadden.. Waarna de hele sauna stonk naar menthol en denneappels voor de rest van de dag...

:biggrin: en de dames, oooo de dames, ... Tik uit thailand (vergaan tijdens de tsunami) , Sammy, Katja, Sandra, Christiana (nu theke), Vera, Doris, Vanessa(s), Asia, ik heb er nog een zwik van in mn facebook staan maar ik ken de clubnamen niet meer. hahahaha... Standaard deden ze allemaal tz/ft/nmc/likken en dat op een niveau dat tegenwoordig niet meer veel voorkomt. Als er een nieuw meisje was stonden ze allemaal op een rij voor in de hal om ze als 1e weg te kapen... Dames die hun ijsbeer zochten maar nier meer wisten welke nu aan de beurt was... 100-200 man in planet happy garden, iedere dag, en minsten 80 dames,,...

good old days..... :)

Johnny Bravo
6 november 2014, 10:45
Nou ik weet nog goed hoe het toen was. Als 'we' kwamen, de 'hollanders'.. Dan ging het al rond die hollander kommen am sammstag, dan hadden de dames al gehoord dat we kwamen. En dan stipt rond een uur of een smiddags kwamen we dan. KLeine autotjes volgepakt met forumberen uit heel nederland.. Dan hadden we zakken met snoep, toeters, vanalles bij ons. De snoep werd uitgedeeld aan de dames en het restant , stroopwafels, spekkies, van alles werd op de theke gezet voor een ieder om te pakken.. Sudlander waren er niet, die kwamen gewoon niet binnen. De dames die zaten al klaar, allemaal op een rij aan de muur kant. De mannen zaten aan de bar of zaten onder in het nachtcafe aan "der hollandische tisch". Andre, Alex , en Udo masseerden toen gewoon in het nachtcafee waar de open douches waren..

Gedronken werd er wel, maar ricardo bannana wist nog niet van het bestaan van happy af, dus de meeste mannen hielden het bij een paar biertjes. Want er moest geneukt worden... De stal stond vol met racepaardjes uit heel de wereld. Je had dan zgn TA's top acts dames die veelal 10-15 kamers op een dag deden, waarvoor je moest 'reserveren' want er was meestal wel een wachtrij. Ellena zat op haar krukje op de hoek en lachte toen al vriendelijk iedereen aan en wenste ze een goed dag.. Menno en Armin liepen door de tent en spraken iedereen aan of alles goed was, en of er nog iets gedaan kon worden om het verblijf nog aangenamer te maken. knabbel en babbel liepen rond, scoobert zat te klagen, jack42 kwam weer eens van de kamer af , Willem rende nog achter dagverse milfjes aan.. Johnny Bravo zat te klagen dat alles kut was (ja sommige dingen veranderen nooit he).

Op zo'n dag kwam je ging je eerst uitgebreid eten, een middagwip maken, massage doen bij alex, met zn alle in de sauna, waar willy69, manni1a en gevolg, al met rode hoofden zaten te puffen omdat ze weer eens een wedstrijdje maak de meest heftige aufguss gedaan hadden.. Waarna de hele sauna stonk naar menthol en denneappels voor de rest van de dag...

:biggrin: en de dames, oooo de dames, ... Tik uit thailand (vergaan tijdens de tsunami) , Sammy, Katja, Sandra, Christiana (nu theke), Vera, Doris, Vanessa(s), Asia, ik heb er nog een zwik van in mn facebook staan maar ik ken de clubnamen niet meer. hahahaha... Standaard deden ze allemaal tz/ft/nmc/likken en dat op een niveau dat tegenwoordig niet meer veel voorkomt. Als er een nieuw meisje was stonden ze allemaal op een rij voor in de hal om ze als 1e weg te kapen... Dames die hun ijsbeer zochten maar nier meer wisten welke nu aan de beurt was... 100-200 man in planet happy garden, iedere dag, en minsten 80 dames,,...

good old days..... :)

Flipper heeft aardig verwoord en een zeer beknopte samenvatting.

Maar we kunnen wel blijven praten en schrijven over het verleden maar dat is nu eenmaal geweest.
Sommige ijsberen en willen graag het verleden terug in het heden hebben maar dat gaat helaas niet meer lukken.
Enige waar we een klein beetje invloed op hebben is op het heden.

Voor de "oude ijsbeertjes" kan ik alleen maar zegen wees ontzettend blij dat we die mooie en vooral gezellige periode in PHG hebben mogen beleven. Voor de "nieuwe ijsbeertjes" kan ik alleen maar zeggen, jullie hebben vette pech dat jullie deze gouden periode niet hebben meegemaakt :biggrin:

We kunnen wel continue PHG neer sabbelen hier op het forum maar dan val je constant in de herhaling.
Niet meer achterom kijken beren maar voorruit kijken en vind je het KUT in Sauna/FKK-Land blijf dan lekker thuis!

Maar vroeguh was niet alles beter hoor!
Maar in PHG was het vroeguh echt VEEL BETER!

:wink2:

Dalton
6 november 2014, 11:39
Omdat er nu meer saunaclubs zijn moet je gewoon op onderzoek gaan naar een dvp die je bevalt en alles voor je doet.
Dat kan alleen maar als je het steeds weer uit probeert en geloof me of niet maar in iedere club loopt wel iets lekkers rond en vind je er zo een dan gaat het een tijdje goed totdat door een of andere gebeurtenis het weer mis gaat en je weer verder moet gaan zoeken.
Niet treuren daarom want tegenwoordig is het geen handvol maar een landvol met clubs.
Ook kom je steeds weer een bekende ijsbeer tegen in welke club dan ook omdat we altijd op zoek zijn naar het beste wat een dvp je kan geven en dat is haar maagdelijkheid,zoals je soms kan horen in de gangen van een club hoe ze schreeuwen wanneer ze weer eens ontmaagd worden.

Jansen
6 november 2014, 11:53
Omdat er nu meer saunaclubs zijn moet je gewoon op onderzoek gaan naar een dvp die je bevalt en alles voor je doet.
Dat kan alleen maar als je het steeds weer uit probeert en geloof me of niet maar in iedere club loopt wel iets lekkers rond en vind je er zo een dan gaat het een tijdje goed totdat door een of andere gebeurtenis het weer mis gaat en je weer verder moet gaan zoeken.
Niet treuren daarom want tegenwoordig is het geen handvol maar een landvol met clubs.
Ook kom je steeds weer een bekende ijsbeer tegen in welke club dan ook omdat we altijd op zoek zijn naar het beste wat een dvp je kan geven en dat is haar maagdelijkheid,zoals je soms kan horen in de gangen van een club hoe ze schreeuwen wanneer ze weer eens ontmaagd worden.

Haha klopt in elke club loopt meestal wel iets rond en het eten is tegenwoordig bij alle clubs goed dus heb je al een beetje waar voor je geld.
Ik vind het vreemd dat de dames steeds een maagdenvlies teug krijgen zo te horen en niet buiten de clubs :biggrin::biggrin:

Flipper
6 november 2014, 12:23
Bij jou schreeuwen ze gewoon omdat ze willen dat je eens ophoud met ze voor vuilestinkers uit te maken terwijl je ze neukt..

:biggrin:

Jansen
6 november 2014, 12:31
Bij jou schreeuwen ze gewoon omdat ze willen dat je eens ophoud met ze voor vuilestinkers uit te maken terwijl je ze neukt..

:biggrin:

Wie bedoel je ?

Flipper
6 november 2014, 23:45
geintje J... :biggrin:

Badslippers
2 februari 2017, 21:06
Maar weer eens een lijstje gepost.

Van sommige ijsberen hoor je na een poosje niks meer. Dat zal zo zijn rede hebben. Maar je vraagt je af: "Waar zou die nu uithangen? Eindelijk een nieuwe vlam gevonden?". Van een paar ijsberen weten we het wel, die zijn helaas niet meer onder ons.

Als de naam van een (voor mij) bekende ijsbeer door mijn gedachte ging, keek ik soms wanneer hij voor het laatst online was. Bijvoorbeeld RudiNL, Masseurke, Dolfie, Costana, Clubsport of seksenfun etc. Ik heb ze op een rijtje gezet. Criterium, ze moeten minstens 250 berichten hebben gepost en sinds 31 december 2016 niet meer hebben ingelogd. Kolom verschil is Vandaag - Laatste Keer Ingelogd.

Kijk maar of er voor jou bekende ijsberen in de lijst staan. Misschien trof je ze jaren lang elke week in de club maar lijken ze nu van de aardbodem verdwenen.

Zo kreeg ik ooit van janjanjan mijn eerste vrijkaart in "DBRvdM". Dolfie riep op tot de bekende R.E.V.O.L.U.T.I.E. Met hem ging ik altijd op milfenjacht in de clubs. Costana had standaard zijn slaapzak in z'n auto liggen voor als hij weer eens te diep in het glaasje had gekeken tijdens zijn bezoeken aan "PHG". En met RudiNL hadden we onafhankelijk van elkaar dezelfde meid ohne geneukt. Gelukkig niks aan overgehouden want RudiNL was een regelrechte perverse viespeuk. Er staan ook een paar namen in die nu een andere "nickname" hebben en nog steeds actieve bezoekers van het forum zijn. Cuties was ook zo'n notoire viespeuk en begenadigd schrijver. Met hem had ik altijd zeer uitgebreide mailwisselingen waarbij hij me namen en verblijfplaatsen van meiden gaf die de meest vunzige dingen met je deden. Nooit gebruik van gemaakt. Ik zweer het op mijn vaders graf ! ! !

Row\Col

A

B

C

D

E

1

Naam
Laatste keer ingelogd
Verschil

4

Binky007

16-11-2005

361

29-12-2016

35

5

Taylor

31-1-2016

282

26-12-2016

38

6

ovboy

16-1-2006

349

25-12-2016

39

7

yep3

10-1-2008

601

25-12-2016

39

12

Manni1A

16-12-2005

798

24-12-2016

41

13

hara1d

20-10-2005

453

13-12-2016

51

14

Jansen

11-11-2005

7148

13-12-2016

51

15

Bart

15-2-2006

278

10-12-2016

55

20

egon

3-12-2005

2672

8-12-2016

56

21

Hemaworst

12-10-2007

1246

2-12-2016

63

23

sunny

14-1-2006

515

29-11-2016

65

24

liefhebber

19-10-2005

467

27-11-2016

67

26

bergm550

18-8-2007

3463

27-11-2016

68

27

NikXXX

12-11-2007

383

25-11-2016

69

28

ijsbeer11

20-11-2008

1229

20-11-2016

75

29

lieget

11-8-2008

296

19-11-2016

75

30

CCR5d32

5-7-2014

311

13-11-2016

81

32

CLUBSPORT

24-2-2006

1874

5-11-2016

89

33

hansdordt

21-10-2012

539

5-11-2016

90

34

adje10

4-12-2008

399

31-10-2016

94

36

Costana

18-4-2010

1419

10-10-2016

115

38

mr rocky

2-4-2006

325

5-10-2016

120

39

seksenfun

23-3-2007

5793

11-9-2016

144

42

quitje

7-12-2007

257

7-9-2016

148

43

ketserr

10-6-2007

1073

26-8-2016

160

44

Ronald35

31-10-2005

339

26-8-2016

161

45

Bief2

23-7-2009

287

24-8-2016

162

46

Carlitos

16-8-2010

1608

22-8-2016

164

47

Spankooow

18-11-2011

323

8-8-2016

178

48

Jünther

19-10-2008

805

31-7-2016

186

49

Local Hero

16-8-2007

529

22-7-2016

195

52

dupke

23-5-2006

541

1-7-2016

216

53

Azrael

15-2-2006

505

29-6-2016

218

54

KevinK

13-2-2006

650

25-6-2016

222

55

Nibor76

19-10-2011

909

20-6-2016

227

57

anali

3-10-2010

500

13-6-2016

234

58

Hunziker

4-4-2007

446

28-5-2016

250

59

krukar

26-6-2012

720

17-5-2016

261

63

Opa57

5-8-2011

286

20-3-2016

319

64

masseurke

22-1-2010

708

5-2-2016

363

65

Rudi_NL

14-10-2010

515

3-1-2016

396

66

joop slim

16-11-2008

1279

1-1-2016

398

67

jacky pakutra

10-9-2010

1077

29-12-2015

401

68

palimo

4-8-2009

323

8-12-2015

422

69

Alexander de Grote

18-5-2011

272

21-10-2015

470

70

paul22

30-11-2005

274

23-9-2015

498

72

Willi69

10-10-2005

5656

12-9-2015

509

73

royke86

2-10-2008

259

18-8-2015

534

75

Toppie

26-2-2008

1193

16-7-2015

567

76

Wagons-Lits

25-11-2005

415

23-6-2015

590

79

Golden Dreams

19-5-2010

706

27-4-2015

647

80

Jetliner

19-10-2006

838

10-3-2015

695

82

TT Man

2-11-2005

755

5-2-2015

728

83

Silvester

13-6-2006

1231

23-1-2015

741

84

kinky Jan

8-11-2009

346

5-12-2014

790

86

foots RIP

10-3-2008

1571

5-12-2014

790

87

Hoofdstuk2

12-11-2010

311

23-8-2014

894

90

Laursone

3-10-2007

279

3-5-2014

1006

92

bad pritt

5-6-2010

4427

27-1-2014

1102

93

little diablo

26-2-2006

1152

22-12-2013

1138

94

Ma doare in pula

30-10-2012

317

14-12-2013

1146

96

Alabama

28-8-2010

1194

6-11-2013

1184

98

Dolfie

20-6-2006

840

22-10-2013

1199

99

Cuties

3-7-2010

348

24-9-2013

1228

100

Extince

13-4-2008

329

24-7-2013

1289

101

TipTop

27-11-2005

1737

27-5-2013

1347

102

Sub Knuffelbeer

17-11-2005

465

3-1-2013

1491

103

jeepie

5-11-2005

288

31-12-2012

1494

104

timjava

24-9-2006

963

23-4-2012

1746

105

AustinPowers

10-10-2005

1817

25-2-2012

1804

112

Redbull

26-10-2006

444

7-12-2011

1885

113

Mauriceyep

15-10-2005

834

27-9-2011

1955

115

Forza...germania

26-10-2005

872

16-8-2011

1997

116

janjanjan

26-11-2006

711

30-8-2010

2348

117

De Cock

20-11-2005

497

13-5-2010

2457

118

Zakkenleger

3-10-2008

2126

4-5-2010

2466

119

99

12-10-2005

473

25-6-2007

3510

Ace2
2 februari 2017, 21:38
Maar weer eens een lijstje gepost.

Van sommige ijsberen hoor je na een poosje niks meer. Dat zal zo zijn rede hebben. Maar je vraagt je af: "Waar zou die nu uithangen? Eindelijk een nieuwe vlam gevonden?". Van een paar ijsberen weten we het wel, die zijn helaas niet meer onder ons.

Als de naam van een (voor mij) bekende ijsbeer door mijn gedachte ging, keek ik soms wanneer hij voor het laatst online was. Bijvoorbeeld RudiNL, Masseurke, Dolfie, Costana, Clubsport of seksenfun etc. Ik heb ze op een rijtje gezet. Criterium, ze moeten minstens 250 berichten hebben gepost en sinds 31 december 2016 niet meer hebben ingelogd. Kolom verschil is Vandaag - Laatste Keer Ingelogd.

Kijk maar of er voor jou bekende ijsberen in de lijst staan. Misschien trof je ze jaren lang elke week in de club maar lijken ze nu van de aardbodem verdwenen.

Zo kreeg ik ooit van janjanjan mijn eerste vrijkaart in "DBRvdM". Dolfie riep op tot de bekende R.E.V.O.L.U.T.I.E. Met hem ging ik altijd op milfenjacht in de clubs. Costana had standaard zijn slaapzak in z'n auto liggen voor als hij weer eens te diep in het glaasje had gekeken tijdens zijn bezoeken aan "PHG". En met RudiNL hadden we onafhankelijk van elkaar dezelfde meid ohne geneukt. Gelukkig niks aan overgehouden want RudiNL was een regelrechte perverse viespeuk. Er staan ook een paar namen in die nu een andere "nickname" hebben en nog steeds actieve bezoekers van het forum zijn. Cuties was ook zo'n notoire viespeuk en begenadigd schrijver. Met hem had ik altijd zeer uitgebreide mailwisselingen waarbij hij me namen en verblijfplaatsen van meiden gaf die de meest vunzige dingen met je deden. Nooit gebruik van gemaakt. Ik zweer het op mijn vaders graf ! ! !

Masseurke kwam ik onlangs springlevend in GT tegen. Toppie sprak ik onlangs toevallig (als gevolg van een broekzakgesprek) en die is echt gestopt en een brave huisvader geworden. "Met je ook doen" lachte hij hard. Het gaat hem goed.

Ik heb ook het idee dat het forum minder verbindend is voor ijsberen. Vroeger kwam je een ijsberen tegen die linksom of rechtsom door het forum in Duitsland terecht waren gekomen of waar ze wel interesse in kregen. Nu kom ik steeds vaker ijsberen tegen die hun schouders ophalen als ik over ons forumke begin.

Nedlovefkk
2 februari 2017, 21:43
De galg? Of de noordpook in de fik steken om ze uit te roken? Achja.. New skool is vanzelf old skool..

Piet Plezier
2 februari 2017, 22:14
nummer 92 zit wekelijks in de club
En tegenwoordig weer een keer of 2 a 3 per week

En nummer 94 is gestopt met clubben

pret
2 februari 2017, 22:18
Seksenfun en Taylor clubben nog altijd. Verwacht dat laatstgenoemde actiever zal zijn binnenkort.

wervelwind
3 februari 2017, 13:09
Jammer dat Bergm550 niet meer schrijft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pret
3 februari 2017, 13:31
Jammer dat Bergm550 niet meer schrijft.

Dat vind ik ook.

gignnl
3 februari 2017, 14:31
Het plezier wat die man had in het schrijven is door enkelen helaas verprutst,inderdaad jammer van alle info waar anderen WEL iets aan hadden....

Das
3 februari 2017, 15:09
tja, sommigen zijn nog wekelijks in de club, maar verbannen op het forum...

Willem2
3 februari 2017, 17:12
tja, sommigen zijn nog wekelijks in de club, maar verbannen op het forum...

Wil je dat even verbeteren AUB. Het is er van deze lijst slechts 1tje
Er krijgen er heel weinig een ban. Dus zegt dat misschien meer over degene waarop jij doelt :rolleyes:.

Voor de rest is er sprake van een natuurlijk verloop. Enkele ijsberen zijn helaas overleden (o.a. Jansen, Neukie, Willi69. Zakkenleger, Foots ..) anderen hebben een vrouw of vriendin gekregen (danwel daar trouw aan geworden) (o.a. dupke, Toppie, Binky007,Azrael, Mauriceyep, timjava, TipTop, Ronald35, joop slim etc). Dan zijn er leden die veel minder online komen vanwege allerlei uitlopende redenen (o.a. sunny, hara1d, Manni1A ...)
En dan staan er in deze lijst enkele die onder een andere nickname verder zijn gegaan. En dan zijn er ook wel leden die nog wel kijken maar niet meer inloggen.

Ik heb ook het idee dat het forum minder verbindend is voor ijsberen. Vroeger kwam je een ijsberen tegen die linksom of rechtsom door het forum in Duitsland terecht waren gekomen of waar ze wel interesse in kregen. Nu kom ik steeds vaker ijsberen tegen die hun schouders ophalen als ik over ons forumke begin.

Dat weet ik niet. Er zijn bij feestjes en verjaardagen soms velen die daar toch naartoe komen. Maar je hebt gelijk 10-15jaar geleden was het voor velen nieuw en dat is voor velen niet meer zo. En het huidige tijdsbeeld is ook anders.

hasta la pasta
3 februari 2017, 17:20
En dan zijn er ook wel leden die nog wel kijken maar niet meer inloggen.

Wordt dit onderscheid gemaakt? Op basis van IP adres of andere tools? (cookies).

Nulnulzeseneenhalf
3 februari 2017, 17:21
Het feit dat iemand niet meer schrijft omdat anderen kritiek op hem hadden zegt meer over de schrijver als de criticaster(s). Als je op deze wereld iets doet, dan zijn er anderen die daar moeite mee hebben, en soms zelfs kritiek uiten. Of je nu minister-president bent van een landje aan de Noordzee, lijsttrekker van een oppositie-partij, heftruckchauffeur bij een overslagstation of begenadigd schrijver op een of ander forum. Als je niet tegen kritiek kunt, moet je niks doen. Doe je wel iets, dan moet je de kritiek accepteren en eventueel je gedrag iets aanpassen. Althans, tot op zekere hoogte. Maar simpelweg wegblijven en anderen daarvan de schuld geven, is niet de juiste methode.

Willem2
3 februari 2017, 17:23
Wordt dit onderscheid gemaakt? Op basis van IP adres of andere tools? (cookies).

Eeuuhh nee. Steekproef. Ga geen extra tools daarvoor inzetten.

Brad Clitt
3 februari 2017, 18:05
Ik zit elke dag op het forum (moet ik ook maar eens afleren) en jammer genoeg niet elke week 1 a 2 dagen in de club vanwege geldgebrek.
Maar volgens ons opperhoofd is dat ook maar goed zo en ik moet hem daarin groot gelijk geven.
Op dit moment zit ik even in een overgangsfase waarvan ik niet weet hoelang die duurt en wat daarna dan gebeurt, voorlopig dus van mij geen verslagen door geen clubbezoek en/of schrijfmoeheid. Maar van mij zijn jullie nog lang niet af, over een tijdje komt Brad 2.0, dus wees gewaarschuwd.

hasta la pasta
3 februari 2017, 18:08

Gelukkig. BigW2 isn't watching you ;)

Nedlovefkk
3 februari 2017, 18:26
Tijden veranderen .. Aan alles komt een einde.. Al zijn er genoeg ijsberen die vermoedelijk nog tientallen jaren door zullen gaan..

Het is net als een voetbalclub. Alle lagen vd bevolking zitten hier op het forum en het voelt daardoor niet elitair aan.. Zeg nu eens zelf? Zou je normaliter elkaar zomaar aanspreken?

Schrok me kapot toen ik Teiresas voor de 1e keer zag bijv. (amigo ;)) Maar dat is gewoon een plezierige kerel om mee te ouwehoeren.

We komen elkaar altijd weer tegen..

rob45
3 februari 2017, 19:03
Voor sommige beren is het ook maar een bepaalde periode in hun leven dat ze op het forum zitten en naar de clubs gaan.
Mijn eigen periode duurt al denk ik te lang om zo maar te haken. Dat kenmerkt dan ook weer de rechtgeaarde saunaclub sexverslaafde.Eigenlijk is het op het moment best wel weer leuk, omdat ik nu zie hoe het er op de avonden aan toe gaat in de clubs vanwege geen avondklok. ☺

wervelwind
3 februari 2017, 19:08
@ 006.5:
Niemand geeft jou ergens de schuld van. Jouw defensieve reactie lijkt me wat overdreven.

Nulnulzeseneenhalf
3 februari 2017, 21:39
@ 006.5:
Niemand geeft jou ergens de schuld van. Jouw defensieve reactie lijkt me wat overdreven.

Mijn reactie moet eerder opgevat worden als informatief dan defensief.
Een paar weken terug ging het in het GT-topic over dezelfde schrijver. Daar heb ik ongeveer dezelfde verklaring proberen te geven. Daar heb ik vervolgens toch wat commentaar op gekregen, waarop ik het nogmaals heb proberen uit te leggen. Omdat de conversatie een ietwat negatieve toon kreeg heeft Big30 besloten om ze te wissen.

Flipper
3 februari 2017, 22:37
Het is heel simpel, sommige reageren niet meer omdat ze wellicht sommige mensen hier niet helemaal voor vol aanzien. Of omdat ze zo vaak geweest zijn dat het niet leuk meer is om erover te praten. Soms moet je er niet teveel achter zoeken.

Dalton
4 februari 2017, 09:42
Het is heel simpel, sommige reageren niet meer omdat ze wellicht sommige mensen hier niet helemaal voor vol aanzien. Of omdat ze zo vaak geweest zijn dat het niet leuk meer is om erover te praten. Soms moet je er niet teveel achter zoeken.

Ik ben al jaren gestopt,het is toch niet normaal om al die clubs af te lopen en dan een dame pakken waar al zeker 10 van die vieze hoerenlopers op gedoken zijn.
Waarvan de meeste dan nog gaan klagen hier op dit forum dat ze niet aan tongzoenen doen en toch pijpen als gekken en gewoon door blijven gaan om al het zaad wat uit je leuter komt door te slikken,heerlijk tongzoentje gewenst.
Ik heb overwogen om weer naar de clubs te gaan wanneer de entree nog maar 20 euro is dat lijkt me redelijk betaald.

Flipper
4 februari 2017, 17:22
:biggrin: *geen reactie*

Sjeufke
5 februari 2017, 01:28
:biggrin: *geen reactie*

Idd *geen reactie*
Er is een spreekwoord met blinden en doven.......??????:rolleyes:

deket
6 februari 2017, 18:33
Ieder heeft zijn reden, zinloos hier over te leuteren laat staan een polemiek erover te voeren.
neem eens afstand van alles, het geeft jezelf scherpte.
het leven gaat al zo snel

Flipper
6 februari 2017, 19:13
Ben best scherp hoor... gewoon niet teveel naar de dames gaan. Dat is het geheim. Hoerenlopen moet voor je werken niet tegen je.

Jan Verplancke
6 februari 2017, 23:51
Je moet het wereldje kunnen blijven zien zoals het is. Dingen op waarde weten schatten. Dat geldt zowel voor een stomende sessie op de kamer als voor lieve sms-jes van dames als voor zogenaamde clubvriendschappen. Het is leuk als iemand er is in de club, maar vaak ben je ook wel weer blij als diegene na een kwartiertje ouwehoeren eindelijk eens bij een dame gaat zitten. Voor je verjaardag nodig je diegene ook al niet uit.

Het is voor velen 'maar' een hobby, ook nog eens eentje die vaak strak afgekaderd is van hun "echte leven". Voor velen ook een aanvulling op iets, een hardverdiend extraatje, geen substitutie van iets anders. Verder is het aantal clubs fors toegenomen, waardoor mensen uitwaaieren over veel meer clubs dan vroeger, wordt de samenleving steeds individualistischer en is het fenomeen internetforum ook wel op zijn retour.

Laten we eerlijk zijn, vele discussies hier zijn interessant, maar de sterke, vaak uit de duim gezogen verhalen met de beer in de hoofdrol (ook wel recensie genoemd) geloof je op een gegeven moment nog wel. Misschien dat dit dan een reden is dat mensen die nog wel op pad gaan, zich niet meer laten zien op het forum.

Das
7 februari 2017, 09:21
Wil je dat even verbeteren AUB. Het is er van deze lijst slechts 1tje
Er krijgen er heel weinig een ban. Dus zegt dat misschien meer over degene waarop jij doelt :rolleyes:.
.

Inderdaad Willem2, ik heb dat niet gecontroleerd, zal wel zijn redenen hebben, daar twijfel ik niet aan.

Dalton
7 februari 2017, 10:10
Ik zit elke dag op het forum (moet ik ook maar eens afleren) en jammer genoeg niet elke week 1 a 2 dagen in de club vanwege geldgebrek.
Maar volgens ons opperhoofd is dat ook maar goed zo en ik moet hem daarin groot gelijk geven.
Op dit moment zit ik even in een overgangsfase waarvan ik niet weet hoelang die duurt en wat daarna dan gebeurt, voorlopig dus van mij geen verslagen door geen clubbezoek en/of schrijfmoeheid. Maar van mij zijn jullie nog lang niet af, over een tijdje komt Brad 2.0, dus wees gewaarschuwd.

Met deze naam maar je bent alweer bezig met andere namen,gewoon eens een andere schrijfstijl aanpassen dan loopt het niet in de gaten.
De mods vinden het schijnbaar prachtig dat je dit doet,dus gefeliciteerd met het steeds veranderen van je namen.
Ik zal KEESROEIBOOT eens vragen of hij er toch een beetje op wil gaan letten.

Teiresas
7 februari 2017, 16:35
Schrok me kapot toen ik Teiresas voor de 1e keer zag bijv. (amigo ;)) Maar dat is gewoon een plezierige kerel om mee te ouwehoeren.
We komen elkaar altijd weer tegen..

:thefinger:

Teiresas
7 februari 2017, 17:11

Wat de beweegredenen van Bergmans zijn om te stoppen met schrijven, of die van andere schrijvers waar we (veel) minder van horen, kan ik niet inschatten. Ik kan uitsluitend voor mezelf spreken. En inderdaad, ook ik schrijf veel minder dan voorheen. Had het er toevallig laatst nog over met de Don Juan van GT. Die met zijn stripboekenverzameling en pepermuntballetjes...

De redenen daarvoor zijn divers, maar twee belangrijke redenen zijn inderdaad de twee die Flipper aanhaalt.

Over mijn escapades heb ik alles wel geschreven wat er te schrijven valt (in de vorm van clubverslagen of recensies). Daar ik vooral het laatste jaar - meer nog dan voorheen - mijn keuze beperk tot een zeer beperkt aantal dames en eigenlijk slechts één club, zou alles wat ik daarover nog zou schrijven, voor een groot gedeelte onder de noemer 'herhaling' vallen. Daar is niemand bij gebaat.

Wat daarnaast echter ook zeker een rol speelt bij mijn deelname aan diverse discussies, is de toegenomen agressie en onverdraagzaamheid bij diverse beren. Het beďnvloedt de sfeer zullen we maar zeggen.
Nou vind ik wel dat een ieder recht heeft op zijn mening (hoe sterk die ook van de mijne mag afwijken), maar de respectloze en onbeschaafde manier van benadering / bejegening die ik in toenemende mate op het forum tegenkom, bevalt mij niet altijd. Vooral als die personen, die denken hier een giga-grote, vaak racistische, muil te moeten opzetten, waar het disrespect voor anderen van alle kanten van af druipt, in real life een verlegen muurbloempje blijken, die hun mond nauwelijks durven open te doen.
Blijkbaar brengt anonimiteit bij velen niet hun beste kant naar boven. Mensen die hun mening alleen in anonimiteit durven te verkondigen, daar heb ik het niet zo op.

Een derde reden is overigens dat ik aanzienlijk minder tijd en zin heb om te schrijven, dus ook daar heeft Flipper gelijk: soms moet je er niet teveel achter zoeken...

pietpotent44
6 december 2017, 05:07
Leuk topic dit.
En voor de info: deze beer van het eerste uur schrijft nog steeds.
Heb waarschijnlijk net zoveel last van nostalgie als topic starter. Ik heb begrepen dat hij helaas niet meer onder ons is.

Meme Moo
6 december 2017, 21:58
Een toepasselijk comeback nummer bij dit topic, van een band met een eveneens toepasselijke naam: De Jeugd van Tegenwoordig:

https://www.youtube.com/watch?v=xlyy9dY542c&app=desktop

vanKees
6 december 2017, 22:10
Waren die etwa in Peep-Shows?
www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?50242-Man-overlijdt-tijdens-peepshow

vanKees

Toppie
3 mei 2018, 07:27
Masseurke kwam ik onlangs springlevend in GT tegen. Toppie sprak ik onlangs toevallig (als gevolg van een broekzakgesprek) en die is echt gestopt en een brave huisvader geworden. "Met je ook doen" lachte hij hard. Het gaat hem goed.

Klote iphone ook :)

Lees dat jansen en foots zijn overleden?!?! Wat is er gebeurd??? Schrik daar behoorlijk van.
In het begin boterte het destijds niet met beide heren hier op t forum (geheel toe te wijden aan mijn te hoge testosterongehalte), maar ben ze daarna nog in Planet? en GT tegengekomen en dat waren echt toffe ontmoetingen.

Big30
3 mei 2018, 10:09
Hallo Toppie,

Leuk na al die jaren weer eens wat van wat eens een zeer actieve IJsbeer was en nu een brave huisvader is wat te horen. Jansen en Foots zijn inderdaad overleden, dat zijn momenten waarop je je realiseert hoe betrekkelijk het leven soms wel niet is en dat het leven soms ook heel onrechtvaardig kan zijn als een ziekte je treft die sterker is dan de wil om te overleven en van het leven te genieten.
Maar dat zelfde leven gaat gewoon door, IJsberen stoppen, worden minder actief en tegelijk komen er weer nieuwe IJsberen bij die actief in de clubs en op het forum zijn en waarvoor een geheel nieuwe wereld opengaat.

Het is nu 2018, de wereld en dus ook de IJsberen wereld ziet er anders uit, zo hoort dat ook. Wat geweest is is geweest en we leven nu in 2018, niet in het verleden al zullen sommigen daar nog goede herinneringen aan hebben.

Vroeger was natuurlijk alles beter! We deden nog aan WK's voetbal mee en scoorden daar, FB was nog onschuldig, we hadden een Nokia en waren daar tevreden mee, Zwarte Piet was nog een held en kindervriend en in de clubs was de line-up uiteraard van extreem hoog nivo :tongue:.

deket
3 mei 2018, 12:53
"Vroeger was alles beter"is van alle tijden!
De Romeinen spraken ook al hun kinderen op die manier toe.
Sommigen zaken veranderen, sommigen blijven altijd bestaan.
Huisvader spelen, de wil was, is er, maar de verslaving is groot.
Troost me dat een sexverslaving gezonder en aangenamer is dan tal van andere verslavingen

pietpotent44
3 mei 2018, 17:44
Ik vind zeker niet alles van vroeger beter, maar veel zaken wel.
Het is ook maar net van welke kant je het bekijkt. Zo kan je het bijvoorbeeld een groot voordeel noemen dat we nu Internet en smartphones en social media hebben. En dat is het qua mogelijkheden ook zeker. Maar het betekent ook dat je ook voor minder leuke dingen altijd bereikbaar moet zijn, en dat er meer van je wordt verwacht. En dat mensen minder snel tevreden zijn. Alles moet sneller en efficienter. Omdat het er is en omdat het kan. De lat gaat steeds hoger.
Ik bedoel, in de jaren 80 tot eind jaren 90 had vrijwel niemand een mobiel, stond Internet in de kinderschoenen, en was er nog geen social media. Toen draaide de wereld ook gewoon. Maar iedereen leefde wat anoniemer en in een veel lager tempo dan nu. Dat mis ik nu nogal eens. Daar word ik gelukkig van.
Gewoon wat meer vrij, minder verantwoordelijkheden etc.

En ik heb ook best moeite met ouder worden. Niet dat ik nu al zo oud ben of er al zo oud uitzie. En fysiek ben ik ook nog heel fit.
Maar ik heb nog net als in mijn tienerjaren regelmatig behoefte om uit te gaan, niet alleen naar de clubs maar ook gewoon de ouderwetse discotheken.
Ik heb nog altijd niet (zoals veruit de meeste leeftijdgenoten) de behoefte om een ingekakt of burgerlijk leven te leiden. Of dat goed of slecht is weet ik niet maar zo voel ik het nou eenmaal.

Ik zou best 20 jaar terug in de tijd willen, maar dan wel ook zoals het toen was. Maar ik zou niet graag nu in deze tijd nog een tiener zijn.

Dalton
3 mei 2018, 18:41
Smaken verschillen maar als tiener in deze tijd te leven is geweldig.
Ze hebben van alles genoeg en vermaken zich uitmuntend,zijn beter bij de tijd dan wij als tiener.
In mijn tijd was er weinig om je lekker uit te kunnen leven en ja ik zou niet eens terug in de tijd willen gaan of jonger zijn want het leven is nog steeds prachtig ondanks mijn 76 jaar.
De dames hebben er geen probleem mee om met een oudgediende de koffer in te duiken,ze gebruiken me daardoor meestal als leermeester en dat bevalt me uitstekend.
Voor mij zijn de dames altijd hetzelfde gebleven en daarom ga ik naar de clubs omdat ik nog steeds niet kan neuken zonder kut en ze moeten er ook nog een beetje leuk uitzien anders wordt PIELEMAN niet hard en kan er niet geneukt worden.

Flipper
3 mei 2018, 19:26
vergeet willy69 niet in dat rijtje big30.

pietpotent44
3 mei 2018, 19:57
want het leven is nog steeds prachtig ondanks mijn 76 jaar.
De dames hebben er geen probleem mee om met een oudgediende de koffer in te duiken,ze gebruiken me daardoor meestal als leermeester en dat bevalt me uitstekend.

Respect dat je het op die leeftijd nog kan. Ik zou zeggen, geniet ervan zolang het nog kan.
Maar ik weet zeker dat jij dat allang zelf had bedacht :hah:

mentholbear
4 mei 2018, 00:45

Oh gelukkig. Kreeg even Facebook pixel taferelen voor ogen :rolleyes:

Toppie
6 mei 2018, 08:08
Het is nu 2018, de wereld en dus ook de IJsberen wereld ziet er anders uit, zo hoort dat ook. Wat geweest is is geweest en we leven nu in 2018, niet in het verleden al zullen sommigen daar nog goede herinneringen aan hebben.

Vroeger was natuurlijk alles beter! We deden nog aan WK's voetbal mee en scoorden daar, FB was nog onschuldig, we hadden een Nokia en waren daar tevreden mee, Zwarte Piet was nog een held en kindervriend en in de clubs was de line-up uiteraard van extreem hoog nivo :tongue:.

Hey Big :)

ik heb natuurlijk geen materiaal om te vergelijken aangezien ik al zo'n 10 jaartjes niet meer in een club ben geweest :) Ik denk af en toe nog wel eens aan die korte maar heftige periode en krijg dan toch altijd weer een brede glimlach op mijn gezicht. Wat heb ik destijds gelachen met Ace2 en consorten.

Ik heb 't geluk gehad dat dat ene ritje vanuit Living Room naar huis me niet fataal is geworden en dat mijn vrouw ondanks alles bij me is gebleven. Achteraf gezien heeft t onze relatie alleen maar sterker gemaakt.

Nu maai ik iedere week t gras, breng de kids naar school, ben netjes om vijf thuis en help de kids met hun huiswerk :). En ik vind het toppie :biggrin: