PDA

Volledige versie bekijken : Vulkanstrasse van dichtbij, de groene toren.



wandelaar68
9 december 2014, 18:06
9377

Admin
9 december 2014, 20:20
Mooie foto wandelaar68, waar heb je de foto gemaakt?

wandelaar68
9 december 2014, 20:38
Mooie foto wandelaar68, waar heb je de foto gemaakt?

Dank je Admin.
Deze foto heb ik gemaakt op de centrale parkeerplaats van vulkanstrasse

Hobbele
10 december 2014, 16:34
Herkend. De achterkant van het huis: Blue Moon.
Wel apart die blauwe lichteffecten op de muren.

de duisburg spesjalist
10 december 2014, 16:44
Herkend. De achterkant van het huis: Blue Moon.
Wel apart die blauwe lichteffecten op de muren.

de foto is gewoon genomen achter op de parkeerplaats van 17-19-21=23-25 aan de vulkaanstrasse hoe lang zal het groene licht nog branden :rolleyes:

Hobbele
10 december 2014, 17:59
Deze foto heb ik een aantal weken geleden al gemaakt op de Vulkan.
Weet niet wat het is. Waarschijnlijk heeft hier één of ander figuur zich illegaal ontdaan van zijn chemische afval.
Deze bende was vorige week nog te vinden op de parkeerplaats voor het Sexxxpalace (daar waar alle wandelaars tegen die bomen liggen te zeiken).
En ook wat autobanden...:biggrin:

9382

Jajoh
10 december 2014, 20:07
Deze foto heb ik een aantal weken geleden al gemaakt op de Vulkan.
Weet niet wat het is. Waarschijnlijk heeft hier één of ander figuur zich illegaal ontdaan van zijn chemische afval.

Dat ziet er bijna hetzelfde uit als een gemiddeld bos hier in Noord-Brabant... :eek:
XTC-labje???

wandelaar68
10 december 2014, 20:59
Dat ziet er bijna hetzelfde uit als een gemiddeld bos hier in Noord-Brabant... :eek:
XTC-labje???

Of zullen sommige dvp 's hiermee op de been blijven tot laatste uurtjes in de nacht :(

Admin
10 december 2014, 23:58
Abriss ist für 2015 geplant

Die Studentin Katharina Girnuweit will den Duisburger Stadtwerketurm vor dem Abriss bewahren. Daher hat sie als Bachelor-Projekt eine komplette Rettungsaktion entworfen. Um die Kampagne zu einem Erfolgsprojekt zu machen, sind die Bürger der Stadt aufgefordert, sich zu beteiligen.

Die Kampagne ist von vorne bis hinten durchgeplant: Es gibt ein Logo, einen Slogan, Poster, Flyer, Buttons, T-Shirts, Taschen, Bierdeckel, Aufkleber, es gibt Ideen für Aktionen vom Flashmob bis zur Demo - aber noch gibt es keine Bürger, die mitmachen: Katharina Girnuweit rettet den Stadtwerke-Turm bislang sehr kreativ, aber fiktiv. Gewürdigt haben es bislang nur ihre Professoren, die die ganze Arbeit für ihren Bachelor in Kommunikationsdesign an der Hochschule in Krefeld mit „Sehr gut“ benoteten.
Zunächst geht es darum, zu klären, wie wichtig sein Erhalt für die Duisburger und ihr Heimatgefühl wäre. Dann könnte man in einem zweiten Schritt nach neuen Ideen für die Nutzung suchen, die Geld einspielen. Am Ende geht es für die einen um drei grün beleuchtete Rauchrohre und einen Aufzugschacht, insgesamt 200 Meter hoch -- oder um liebgewonnene Großstadtromantik. „Duisburg muss begreifen, dass wir ihn als identitätsstiftend brauchend“, gibt sich die Master-Studentin kämpferisch. Jetzt wo ihre Theorie auf die Praxis trifft, wird es richtig spannend für sie: „Ob wirklich Leute mitmachen?“

Studentin entwirft Rettungskampagne für Duisburger Stadtwerketurm | WAZ.de - Lesen Sie mehr auf:
http://www.derwesten.de/staedte/duisburg/studentin-entwirft-rettungskampagne-fuer-duisburger-stadtwerketurm-id9076135.html#plx1074818538

Al in 2012 werd bekend gemaakt dat de toren niet meer economisch rendabel te bedrijven is. Hij is nu al buiten werking gesteld en het plan is nog steeds om de beeldbepalende groene toren in 2015 af te breken.

noglangnietuitgewandeld
11 december 2014, 07:47
En je wilt niet weten wat daar allemaal de pijp uitging. Stadtwerke stookte op kolen, maar die werden vermengd met zuiveringsslib. Afval van de rioolzuiveringsinstallaties.
Heb dat spul daar een paar keer aangeleverd. Stonk als de klere. Maar verder een ideale locatie. Ze hebben me daar wel eens lopen zoeken op de werkplek, en dan mag je raden waar ik zat. Ook wel eens om half drie 's nachts wakker geworden en wel zin om er nog eentje te doen. Om drie uur aan het wippen en om half vier terug het nest in. Jammer dat ze hem gesloten hebben. Maar de toren valt wat mij betreft onder de noemer industrieel erfgoed. Kun je die hebbedingetjes van die juffrouw Gurniweit daar ergens kopen? Straks loopt de halve mannelijke bevolking van Duisburg met een T shirt van haar, grijns.

wandelaar68
23 december 2014, 02:53
9493

de duisburg spesjalist
23 december 2014, 07:30
9493

geniet nog ma even van het groenen licht na verwachting brand dat in 2016 niet meer ;)

wandelaar68
23 december 2014, 14:37
geniet nog ma even van het groenen licht na verwachting brand dat in 2016 niet meer ;)

Dat zou erg jammer zijn duisburg spesjalist.
We kennen de vulkanstrasse icm met de mooie groene toren.
Dat word dan wel wennen zonder de groene toren

marcelasnl
24 december 2014, 09:21
Het wordt tijd dat we duisburg spesjalist gaan opgeven voor het programma "Joris wereld". Zijn wereldje op de Vulkan zullen velen als zeer apart zien.

Joris Wereld: In het NCRV programma Joris’ Wereld portretteert Joris Linssen elke week bijzondere Nederlanders en unieke groepen. Joris gaat voor het programma ook op bezoek bij aparte mensen in het buitenland. Zij hebben daar een eigen wereld gemaakt of hebben een unieke leefwijze. Elke aflevering portretteert hij ook een bijzondere groep en kijkt rond in hun wereldje.

wandelaar68
24 december 2014, 15:00
Het wordt tijd dat we duisburg spesjalist gaan opgeven voor het programma "Joris wereld". Zijn wereldje op de Vulkan zullen velen als zeer apart zien.

Joris Wereld: In het NCRV programma Joris’ Wereld portretteert Joris Linssen elke week bijzondere Nederlanders en unieke groepen. Joris gaat voor het programma ook op bezoek bij aparte mensen in het buitenland. Zij hebben daar een eigen wereld gemaakt of hebben een unieke leefwijze. Elke aflevering portretteert hij ook een bijzondere groep en kijkt rond in hun wereldje.



Dat lijkt mij ook een heel goed plan :)
Zal de duisbug spesjalist hieraan mee willen doen vraag ik me dan af :)

WA
24 december 2014, 16:10
De toren staat nog wel even. Hier een artikeltje. Een beetje doorklikken in gerelateerde onderwerpen leveren mooie plaatjes op zo hier en daar.

http://www.derwesten.de/staedte/duisburg/duisburger-stadtwerketurm-ist-noch-standsicher-id10103444.html