Volledige versie bekijken : Leeuwarden algemeen
Pagina's :
1
2
[
3]
4
5
6
7
Moontanner
16 augustus 2020, 18:59
Ok, lang geleden.
Maar dan zou ik in jouw geval ook niet op zoek gaan naar nog veel oudere zooi. Anita zit er nl. vanaf 2011. Er is inderdaad heel vroeger weleens wat over haar geschreven, maar niet op IJsberen.
Het beeld dat ik van Anita heb is: Hongaars. Donkerblond. Nu midden dertig/eind dertig. Niet onknap. Vaak vriendelijk. Maar heeft ook weleens een slecht humeur.
Altijd een aantal weken hier en dan weer een aantal weken naar huis. Heb haar zelf nooit bezocht.
NB ik werd in mijn reactie (s) naar jou toe ook even getriggerd door de opmerking hiervoor van Jope, dat er momenteel heel veel nieuwe meiden zitten, waar echter geen paspoortjes over zijn. Klopt.
En ik was vanochtend al slecht begonnen doordat ik bij het updaten van de lijst zag hoe slordig sommigen zijn bij het verschaffen van info. Namen van dames, kamernummers. :confused:
Ik heb dus het gevoel dat ik- wat betreft mijn aandeel in die lijst- het overzicht kwijt ben. Ik bezoek van alle nu aanwezige dames maar 2.
Vandaar mijn pogingen de afgelopen dagen om ook anderen meer te laten brengen over 'hun' dames.
Vr.groet
fr_loper
23 augustus 2020, 21:18
Dames klagen dat het momenteel erg rustig is, meestal neem ik dat met een korreltje zout,
maar bij mij laatste ronde waren er 36 dames aanwezig in Esp
maar er waren maar 2 kamers waar de gordijnen waren gesloten.
Bij een werkdag van 12 uur en een gemiddelde duur van een bezoek van 20 minuten, is dat voor elke dame ongeveer 2 klanten per dag,
is natuurlijk een moment opname, mogelijk is het op andere tijden iets drukker... maar er word op dit moment weinig verdient.
altijdwakker
27 augustus 2020, 22:51
Overigens, toen ik Pauli vertelde dat ik ook wel eens bij haar zus kom; stelde ze een trio voor met haar en haar zus.
Starter55
28 augustus 2020, 17:11
Ik zou graag een een keer gebruik willen maken van een DVP met een tongpiercing en die een goede pijpster is. Iemand een suggestie in Leeuwarden?
Verder staan op mijn lijstje nog een Aziatische, een Arabische en een mooie donkere Afrikaanse DVP. Ook hier graag een suggestie voor Leeuwarden.
Mijn dank alvast voor de aangeleverde dames
fr_loper
4 september 2020, 15:37
Is net klein Duitsland in Leeuwarden (Esp03,04,017,Hofje14,15,19,26 en waarschijnlijk nog een aantal dames in L&j),
en bijna geen kamer meer vrij in ESP(esp01,esp110 en esp113 zijn nog vrij), nog nooit zo druk gezien. Mogelijk dat een aantal dames terug naar Duitsland terug gaan, nu Nedersaksen (https://nl.wikipedia.org/wiki/Nedersaksen) weer open is voor de dames per 1 september.
Eigenjawel
24 september 2020, 16:13
Het hofje staat ook te koop. Iemand hier die van zijn hobby zijn werk wil maken? :D
Uit interesse ben ik ben benieuwd wat het zou moeten kosten.
https://www.marktplaats.nl/a/huizen-en-kamers/huizen-te-koop/m1591811884-compleet-kamer-verhuurbedrijf-erroscentru.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d 2&previousPage=lr
Moontanner
25 september 2020, 06:09
Er wordt gezegd dat het 2 a 3 miljoen moet kosten. Maar dat het zo'n goed lopende zaak zou zijn, neem ik met een korreltje zout. Al gedurende langere tijd, dus al voor de Corona, was het altijd maar voor de helft verhuurd. Zo is een aantal jaren geleden nog een gangetje met 4 kamers (de nummers 6.7.8.9) dichtgemetseld omdat er te weinig animo voor was bij de dames.
De laatste tijd is er wel weer iets meer vraag naar Hofje, omdat Esperanza nagenoeg vol is en Moulin Rouge op last van de gemeente gesloten blijft (Corona; gangetjes voorlangs de kamers zijn daar te smal om de 1.5 meter te kunnen aanhouden).
Uiteraard wil je als wandelaar dat het Hofje blijft bestaan, maar van het team eigenaar en de beide beheerders (lomp) zal ik niemand missen.
Bartjansen
25 september 2020, 13:44
Rekensommetje moet niet zo moeilijk zijn lijkt me? Wat is een reele dagbezetting, op middellange termijn? En van welke kamerhuurprijs moet je uitgaan? 100 euro? Als je dan uitgaat van een gemiddelde bezetting van 15 kamers (wat volgens mij bij lange na niet gehaald wordt. Zeker nu niet), dan heb je een omzet van ruim een half miljoen per jaar. Daar gaat nog een behoorlijk bedrag af van onderhoud, schoonmaak, beveiliging. Als dit een beetje in de richting is, dan ben je nog wel even bezig om je geld terug te verdienen. Overigens lijkt me de formulering van de vraagprijs (2 a 3 miljoen) niets anders dan een max van 2 miljoen neerleggen.
fr_loper
25 september 2020, 14:22
Rekensommetje moet niet zo moeilijk zijn lijkt me? Wat is een reele dagbezetting, op middellange termijn? En van welke kamerhuurprijs moet je uitgaan? 100 euro? Als je dan uitgaat van een gemiddelde bezetting van 15 kamers (wat volgens mij bij lange na niet gehaald wordt. Zeker nu niet), dan heb je een omzet van ruim een half miljoen per jaar. Daar gaat nog een behoorlijk bedrag af van onderhoud, schoonmaak, beveiliging. Als dit een beetje in de richting is, dan ben je nog wel even bezig om je geld terug te verdienen. Overigens lijkt me de formulering van de vraagprijs (2 a 3 miljoen) niets anders dan een max van 2 miljoen neerleggen.
Had ook snel een rekensom gemaakt, was uitgegaan van 10 kamer bezet (gemiddelde uit aanwezig/afwezig lijst van voor cv19) met een kamer prijs van 50 euro per dag...
ongeveer 15.000 per maand bruto, dan moet salaris van beheerders en kosten voor onderhoud / schoonmaak / beveiliging nog van af, en risico dat Gemeente Leeuwarden ooit de vergunning kan intrekken, wat een negatief effect zal hebben op de waarde van het pand. 2 a 3 Miljoen investeren in wat huizen in Leeuwarden voor de verhuur, zal ongeveer het zelfde rendement geven, met minder risico en zorgen.
onder de brug
25 september 2020, 15:35
het is wel een A locatie om nu 1 pand te kopen zou wel heel dom zijn.
het hele gebied gaat binnen 5 jaar toch op de schop
ik denk dat de gemeente de panden voor een appel en een ei opkoopt
ze laten het nu langzaam dood bloeden.
fr_loper
25 september 2020, 16:50
https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/Eroscentrum-t-Hofje-in-Leeuwarden-te-koop-via-Marktplaats-26047514.html
Eroscentrum 't Hofje in Leeuwarden te koop via Marktplaats
Eroscentrum ‘t Hofje op De Weaze in Leeuwarden staat te koop op Marktplaats. De eigenaar verkoopt het bedrijf omdat hij gaat ‘genieten van zijn pensioen’, zo valt te lezen onder de advertentie.
Voor compleet verhaal, kijken even in de LC
fr_loper
27 september 2020, 10:51
Freedsmerk over prostitutie: "Wat een belachelijk plan. Je kan de hoeren niet afschaffen!"
Nederlands:> https://www.omropfryslan.nl/nieuws/989234-freedsmerk-over-prostitutie-wat-een-belachelijk-plan-je-kan-de-hoeren-niet-afschaffen
Frysk:> https://www.omropfryslan.nl/nijs/989233-freedsmerk-oer-prostitusje-bespotlik-je-kinne-de-hoeren-net-ofskaffe
Moontanner
28 september 2020, 16:13
Ik was gisteren op de Weaze bij een Spaanstalige. Ze had het er aldoor over dat er een gemeenteambtenaar zou komen op de Weaze en dat die iets zou gaan registreren. Ik snapte het niet.
Op dit moment echter sijpelt in het nieuws door dat het kabinet als een van de nieuwe maatregelen bekend gaat maken dat je je moet registreren als je iemand met een contact beroep gaat bezoeken. De Nos noemt in het nieuws als voorbeeld de kapper, maar ook onze vriendinnen vallen er onder. :frown:
Allemaal kijken naar de persconferentie dus...Vanavond om 19.00 uur.
Moontanner
30 september 2020, 08:41
Het is een oud fenomeen. Hier op IJsberen kunnen we vrij info met elkaar delen. Elders op internet zie je momenteel dat er vertwijfeld vragen worden gesteld als 'is Eva al terug?; Is Magdalena al terug?' Vragen waar daar geen antwoord meer op gegeven wordt. Reden bekend.
Dat zijn dus vragen van personen die absoluut geen weet hebben van het bestaan van het IJsberenforum!
Ik heb in het begin van onze aanwezigheid hier op IJsberen weleens personen op een ander forum geïnformeerd ín de trant van 'joh kijk voor het antwoord op je vraag eens op het IJsberenforum'. Maar ik heb op dit moment geen werkend account meer op andere fora.
Het enige wat ik nu nog kan doen is dat ik de elders gevraagde info HIER plaats en dan maar hopen dat de info bij de vragensteller terechtkomt:
-Eva Hofje 10 is nog niet terug. Het is vooralsnog ook twijfelachtig of ze terugkomt. Haar afwezigheid heeft evident te maken met de angst voor corona. Veel meiden durven het risico niet aan.
-Magdalena Hofje 14 idem; ze had hier volgens haar planning in september een dag of 10 moeten zijn. Volgens diezelfde planning zou ze hier de komende Kerst ook weer een dag of 10 moeten zijn. Gewoon afwachten dus hoe de corona zich ontwikkelt.
Sjakieb
1 oktober 2020, 09:51
Klopt Moontanner, ook ik ben ooit door jou op het bestaan van dit forum gewezen. En daar heb ik geen moment spijt van gehad. Het is hier gewoon allemaal wat gemoedelijker ( uitzondering daargelaten natuurlijk)
Over jouw voorgaande opmerkingen over n eventuele registratie bij bezoek van een van de pandjes. Ik mag toch hopen dat dit niet doorgaat, dan wel op vrijwillige basis is.
Blijkt wel dat in Leeuwarden t aantal besmettingen ook aan het oplopen is, dus ik snap het idee wel. Maar om dan mijn NAW ect achter te laten gaat mij persoonlijk iets te ver....
Willem2
1 oktober 2020, 11:53
@Sjakieb
Ik denk dat ze niet anders kunnen dan je gegevens te noteren. Dat zal voortkomen uit een landelijke noodverordening. En dat voor een gebied waar bijna geen corona is. Dat noemen ze duidelijkheid voor het hele land ...
Moontanner
1 oktober 2020, 14:31
Op dit moment heb ik nog geen signalen ontvangen dat men in Leeuwarden zijn NAW-gegevens moet opgeven.
De gedachtegang die ik had klopte echter wel. Tijdens de persconferentie had de Minister President het over de contactberoepen. Hij had het over de kapper en de masseur.
Maar ook nu, net als bij eigenlijk alle eerdere persconferenties, praatte hij niet uit zichzelf over de sexwerkers. Het enige wat hij nu deed ten aanzien van de contactberoepen was dat hij iets mompelde 'een schriftje bij de voordeur'. Dat kwam op mij niet erg bedreigend over.
Dus laten we het even aanzien en elkaar op de hoogte houden!
Dennis
1 oktober 2020, 14:53
Misschien dat het geruststellende gedachte is (speculatief want ik zit niet in het OMT of het kabinet natuurlijk), dat de huidige maatregelen vooral een "dringend karakter" hebben en geen "plicht".
Dus een mondkapje wordt nu dringend geadviseerd, maar is niet verplicht en er wordt ook niet op gehandhaafd. Hoewel je in veel restaurants je bijvoorbeeld wel om NAW-gegevens wordt gevraagd, kan ik me ook voorstellen dat het bij de DVP's toch iets gevoeliger ligt. Daar zal het dan misschien op vrijwillige basis gebeuren, wat in de praktijk natuurlijk neerkomt op "niet". Maar dat is een keuze (van dame en klant).
Mochten er toch plots op de Weaze een Corona-uitbraak zijn onder de dames, dan zal de burgemeester de panden razendsnel sluiten. Zo lang het goed gaat kan het openblijven, de RIVM-adviezen natuurlijk in acht nemende. Dus we hebben het ook zelf deels in de hand!
Moontanner
2 oktober 2020, 14:58
Vandaag even geweest. Niets aan de hand!!!
De meiden klagen wel steen en been dat het manvolk wegblijft.
Doodzonde voor zowel de aanbod- als de vraagzijde van de markt, want er zit best veel wat de moeite waard is .
Er vroeg mij nog wel vriendin aldaar of er een sluitingstijd aan zit de komen van 22.00. Net als de sluitingstijden horeca. Ik zag de vraag ook elders op internet.
Van vervroegde sluitingstijden is volgens mij nog geen sprake van. Dus vooralsnog de gewone sluitingstijden.
Moontanner
2 oktober 2020, 15:00
Vandaag even geweest. Niets aan de hand!!!
De meiden klagen wel steen en been dat het manvolk wegblijft.
Doodzonde voor zowel de aanbod- als de vraagzijde van de markt, want er zit best veel wat de moeite waard is .
Er vroeg mij nog wel vriendin aldaar of er een sluitingstijd aan zit de komen van 22.00 uur. Net als de sluitingstijden horeca. Ik zag de vraag ook elders op internet.
Van vervroegde sluitingstijden is volgens mij nog geen sprake van. Dus vooralsnog de gewone sluitingstijden.
Sjakieb
2 oktober 2020, 16:52
Das mooi nieuws. Mondkapje op de gang heb ik geen probleem mee. Mijn gegevens achterlaten daar begin ik niet aan.
Hoop toch echt dat deze gekte snel voorbij is, kijkend naar de cijfers lijkt die wens voorlopig niet uit te gaan komen.
jope
6 oktober 2020, 13:27
Weer een rondje Leeuwarden gedaan,
erachter komend dat ik vergeten ben losse euro's mee te nemen, wel 2 euromuntstukken bij me dus maar kijken of het Hofje echt 1 euro terug geeft,
warempel ik gooi een 2 eurostuk erin en krijg 1 euro terug...handig voor die andere tent.
Ik zie dat victoria terug is (staat ook in de aanwezigheidslijst) Ik maak een babbeltje met 1 van de huursters,
deze verteld mij dat vorig jaar voor de zomer de huur €50 was in de zomer verhoogt naar €60
en nu door de corona perikelen €75.
Slapen op de bovenverdieping kost €10.
Dat de huur omhoog gegaan is vindt ze begrijpelijk omdat er zoveel leegstand is,
verhuizen naar een andere locatie vind ze geen optie.... ze voelt zich door het hek veilig.
Afgelopen week Nikky in ESP 112 gezien en moeilijk herkenbaar erg veel kilo's erbij misschien zwanger of onlangs bevallen (wie het weet?)
L&J 09 Eva met lang zwart haar gevraagd naar de prijs (€40) en mogelijkheden.
Gezegd dat ik nog even verder kijken wilde .....dit stelde ze niet op prijs en zei dingen in een voor mij onbekende taal,
mooi daar hoef ik dus niet heen te gaan.
Ik merk wel dat de tarieven per dame verschillen en de instapprijzen variëren van €30 tot €50
Persoonlijk denk ik dat als je een dame wilt bezoeken je niet te lang moet wachten omdat er best kans inzit dat er een nieuwe lockdown gaat komen.
Moontanner
7 oktober 2020, 16:25
Ik las zojuist dat eigenaar Piet S een week de tijd krijgt om Esperanza en Moulin Rouge te sluiten. Er gingen al langer geruchten dat er onderzoeken tegen hem liepen.
Weet ook niet of hij nog een advocaat in de arm neemt of.. al heeft genomen en uitgeprocedeerd is. In de krant staat dat Piet veel vastgoed heeft in Leeuwarden en omstreken. Ik heb me laten vertellen zo'n 25 panden en dat hij 7 voudig miljonair is. Die Piet redt zich dus echt wel. Piet (78) is feitelijk al met pensioen. Heerenveen was al niet meer van Piet.
Wat ik echter erger vind is dat het er op lijkt dat de meiden nu weer zonder enig mededogen door de gemeente de straat op worden geschopt.
Dat is ook gebeurd in maart, eerste corona uitbraak, toen er zo'n 33 meiden (uit alle raampanden in Lwrd) van de ene dag op de ander buiten de deur werden gezet en niet meer weg konden uit Lwrd. De gemeente heeft ze via het Leger des Heils en Stichting Fier afgescheept met enkele voedselbonnen voor de Jumbo en de Albert Hein en af en toe een waardebonnetje van 34 Euro voor Kruidvat. Ook hebben enkele meiden 1 keer, sommige 2 keer, een fooi van 200 Euro gehad om naar huis te sturen. Sommige hebben in die tijd gratis onderdak gehad van Piet S en ook Danny S van Love en Joy (ze hoefden niet voor hun gedwongen verblijf te betalen)
In totaal heeft de gemeente er zo'n 10000 Euro voor uitgetrokken. Een fooi. Schandalig!
Ik heb in juni/ juli ook nog contact gehad met de gemeente over een dame (inwoonster van Leeuwarden! Europees Staatsburger!) die op vakantie was en niet terug kon vanuit de Dominicaanse Republiek. Ze kreeg NIETS!!!! Ze zat daar zonder enige vorm van financiele hulp. Geen cent voor het lieve mens!!!.
Dat dreigt dus nu weer. Zo behandel je een hond nog niet!
fr_loper
7 oktober 2020, 16:54
Even een paar artikelen wat gaat over sluiten van de panden.
LC: https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/Leeuwarder-bordelen-Esperanza-en-Moulin-Rouge-dicht-na-Bibob-onderzoek-26087216.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.g oogle.com%2F
Omropfryslan NL: https://www.omropfryslan.nl/nieuws/999549-leeuwarder-bordelen-raken-vergunning-kwijt
Omropfryslan Frysk https://www.omropfryslan.nl/nijs/999548-ljouwerter-bordelen-reitsje-fergunning-kwyt
onder de brug
7 oktober 2020, 16:54
Ik las zojuist dat eigenaar Piet S een week de tijd krijgt om Esperanza en Moulin Rouge te sluiten. Er gingen al langer geruchten dat er onderzoeken tegen hem liepen.
Weet ook niet of hij nog een advocaat in de arm neemt of.. al heeft genomen en uitgeprocedeerd is. In de krant staat dat Piet veel vastgoed heeft in Leeuwarden en omstreken. Ik heb me laten vertellen zo'n 25 panden en dat hij 7 voudig miljonair is. Die Piet redt zich dus echt wel. Piet (78) is feitelijk al met pensioen. Heerenveen was al niet meer van Piet.
Wat ik echter erger vind is dat het er op lijkt dat de meiden nu weer zonder enig mededogen door de gemeente de straat op worden geschopt.
Dat is ook gebeurd in maart, eerste corona uitbraak, toen er zo'n 33 meiden (uit alle raampanden in Lwrd) van de ene dag op de ander buiten de deur werden gezet en niet meer weg konden uit Lwrd. De gemeente heeft ze via het Leger des Heils en Stichting Fier afgescheept met enkele voedselbonnen voor de Jumbo en de Albert Hein en af en toe een waardebonnetje van 34 Euro voor Kruidvat. Ook hebben enkele meiden 1 keer, sommige 2 keer, een fooi van 200 Euro gehad om naar huis te sturen. Sommige hebben in die tijd gratis onderdak gehad van Piet S en ook Danny S van Love en Joy (ze hoefden niet voor hun gedwongen verblijf te betalen)
In totaal heeft de gemeente er zo'n 10000 Euro voor uitgetrokken. Een fooi. Schandalig!
Ik heb in juni/ juli ook nog contact gehad met de gemeente over een dame (inwoonster van Leeuwarden! Europees Staatsburger!) die op vakantie was en niet terug kon vanuit de Dominicaanse Republiek. Ze kreeg NIETS!!!! Ze zat daar zonder enige vorm van financiele hulp. Geen cent voor het lieve mens!!!.
Dat dreigt dus nu weer. Zo behandel je een hond nog niet!
3 panden kunnen de deuren sluiten
Moontanner
7 oktober 2020, 17:13
Ik denk Onder de brug dat op Esperanza (oud en nieuw gedeelte) 2 vergunningen zitten; met Moulin Rouge erbij zijn dat dus 3.
Tja en dan ander werk zoeken? Voor de meeste meiden geldt dat als ze iets anders konden, deden ze dit werk niet. Velen spreken onze ook taal niet.
Ik ben ook al aan het tellen geslagen: Verdelen van de meiden over de half leegstaande, en deels dichtgemetselde, dichtgetimmerde panden Love en Joy, Hofje en Walhalla. Je komt een heel eind maar het is niet voldoende.
Tegen Love en Joy aan zit ook nog iets wat vroeger La Cave heette. Maar ik denk dat dat ook van Piet is en dat daar geen vergunning meer op zit. Maar wie weet ziet eigenaar Love en Joy daar iets in.
fr_loper
7 oktober 2020, 17:15
Weet iemand of Kwibus (15 kamers) en de 6 kamers naast L&J nog een vergunning hebben, en als er nog een vergunning is,
staat daar dan de naam van Piet op?
In Alkmaar heeft een aantal jaren geleden het zelfde gespeeld met BiBob https://nl.wikipedia.org/wiki/Achterdam_(Alkmaar)
onder de brug
7 oktober 2020, 17:56
heb aub geen medelijden met de dames.
die redden hun wel , ik heb vanaf begin de uitbraak van corona een dame in huis.
de gemeente zet ook niemand op straat, als ze keurig aan hun verplichtingen doen.
elke dame had recht op 45 euro per week aan bonnen voor ah 35 en kruitvat 10 euro.
een kennis van mijn zit in schuldsannerig en krijgt 50 per week.
en elke dame heeft vaste klanten en komen de tijd wel door.
vreemd dat een dame uit de dr wel geld heeft voor trip naar nederland in sept
Pagero
7 oktober 2020, 17:58
Eerst Heerenveen dicht en nu een groot aantal kamers in Leeuwarden dat ziet er niet best uit. Als ze nog maar weer open gaan. Hetzelde speelt al jaren in Deventer.
De eigenaren of nieuwe eigenaren komen steeds niet door bibob toetsing. Daar in Deventer zijn ook ooit kamers helemaal verbouwd maar deze kamers zijn nog nooit in gebruik genomen. Jammer dat de rosse buurten zo steeds maar kleiner worden.
Moontanner
7 oktober 2020, 18:08
Weet iemand of Kwibus (15 kamers) en de 6 kamers naast L&J nog een vergunning hebben, en als er nog een vergunning is,
staat daar dan de naam van Piet op?
In Alkmaar heeft een aantal jaren geleden het zelfde gespeeld met BiBob https://nl.wikipedia.org/wiki/Achterdam_(Alkmaar)
Die 6 kamers naast Love en Joy 3 (beneden) en (3 boven) stonden bekend als La Cave. Waren van Piet S. Zie mijn bericht hiervoor. Volgens mij kon je er vanaf de straat in (beneden) en er ging ook een trap naar boven. En boven was een verbinding met Love en Joy. Volgens mij zit er geen vergunning meer op. Maar die Danny S van Love en Joy zou daar een vergunning voor kunnen aanvragen als hij het zou kunnen kopen of wellicht al heeft.
Kwibus is al jaren in gebruik als slaapplek voor de dames die in de panden van Piet S werken, voor zover ze niet in de buurt wonen. Volgens mij is de vergunning van Kwibus daarom verlopen. Het lijkt er dus op dat de rol van Piet S is uitgespeeld.
fr_loper
7 oktober 2020, 21:21
Volgens Piet ( eigenaar ) zijn belastingschulden oorzaak van BIBOB aantekening.
LC https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/Twee-Leeuwarder-bordelen-dicht-na-Bibob-onderzoek-mogelijk-witwaspraktijken-Dat-is-echt-niet-aan-de-orde-26087663.html (https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/Twee-Leeuwarder-bordelen-dicht-na-Bibob-onderzoek-mogelijk-witwaspraktijken-Dat-is-echt-niet-aan-de-orde-26087663.html)
De exploitatievergunningen van de panden Weaze 34-36 en van Weaze 46 zijn ingetrokken door de gemeente Leeuwarden.
Dus inderdaad ML en Esperanza (oud en nieuw gedeelte)
Google Map (https://www.google.com/maps/@53.1998017,5.7978986,3a,75y,264.34h,90.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1sencWn-OmGNH6Q7cK0fMbjg!2e0!7i13312!8i6656)
Sjakieb
11 oktober 2020, 09:33
Het zal mij benieuwen wat er met de dames gaat gebeuren. Een aantal zal wel een plekje vinden in de overgebleven panden maar daar is natuurlijk niet genoeg plaats voor iedereen. Bijzonder sneu, vooral als gemeente ze gewoon afscheept met n habbekrats.
Komt er ook nog een keer het Covid crisis bij. Want ook daar zijn we met z'n allen nog lang niet vanaf, n tweede lockdown zou mij persoonlijk echt niet verrassen. Het gaat niet goed met de cijfers!
onder de brug
11 oktober 2020, 19:30
is niet het probleem van de gemeente.
friesland en ned hebben meer ramen dan lwd
alkmaar plek zat
Pagero
13 oktober 2020, 18:46
Niks gezegd in de persconferentie over de dames. Dus neem aan dat ze open blijven.
Moontanner
15 oktober 2020, 08:37
Ik schreef vorige week:
'Esperanza gaat volgende week dicht. Er gaan vage geruchten dat de eigenaar Piet S. nog doende is met een rechtszaak en/of een doorstart met een andere exploitant, maar neem dat maar met een korreltje zout.
Als je nog een keer wil genieten van Esperanza, ga dan uiterlijk aanstaande woensdag/donderdag. Daarna zit het op slot.
Nogmaals: wonderen daargelaten.
Love en joy, Hofje en Walhalla is niets mee aan de hand, want die zijn in andere handen. Dus niet van Piet S. Alleen de panden van Piet S. gaan dicht.
Mogelijk dat die andere panden enige soelaas kunnen bieden aan de dames uit de gesloten panden van Piet S.'
Einde citaat
Ik kreeg net een berichtje uit Leeuwarden dat Esperanza inmiddels al dicht is!!! :frown:
En enkele meiden zitten al in de andere panden.
Moontanner
15 oktober 2020, 12:19
Niks gezegd in de persconferentie over de dames. Dus neem aan dat ze open blijven.
Ik moest even denken....... Pagero.... Pagero wie was dat ook al weer :confused:.
Oh ja dat was de man die ons wijsmaakte dat Anna (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?54917-Almelo-Red-Light-Haeven-Anna-Dominicaanse&p=718383#post718383) in Almelo zou zitten.
Zie mijn laatste bericht in haar topic.
Dit had je even moeten herstellen Pagero.
onder de brug
15 oktober 2020, 16:42
beetje vervelend vanmiddag die donkere hangaapjes daar op de weaze.
maar verder prima vermaakt .
dames klagen wel . maar dat doet de hele bevolking.
het wordt tijd dat de dames hun diensten wat uitbreiden . met een instaptarief van 60 a 70 euro
zie kinky voor 70 heb je wel iets meer.
onder de brug
15 oktober 2020, 16:44
Ik moest even denken....... Pagero.... Pagero wie was dat ook al weer :confused:.
Oh ja dat was de man die ons wijsmaakte dat Anna (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?54917-Almelo-Red-Light-Haeven-Anna-Dominicaanse&p=718383#post718383) in Almelo zou zitten.
zolang er corona is komt ze niet . ivm haar gezondheid
Pagero
15 oktober 2020, 17:03
Wijs maakte?
Dus je geloofd me niet. Ik heb haar zelf meerdere keren bezocht in Almelo in de tijd dat ik die reactie schreef. Daarna is ze naar huis gegaan (en niet naar Spanje zoals jij schrijft) En een paar weken terug heeft ze er weer een tijdje gewerkt in Almelo. Dus waar jij het vandaan haalt dat ze in Spanje zit en is gestopt is met dit werk klopt totaal niet. Zelf heb ik af en toe contact met haar en weet 100 % zeker dat jou beweringen niet kloppen.
onder de brug
15 oktober 2020, 19:10
Wijs maakte?
Dus je geloofd me niet. Ik heb haar zelf meerdere keren bezocht in Almelo in de tijd dat ik die reactie schreef. Daarna is ze naar huis gegaan (en niet naar Spanje zoals jij schrijft) En een paar weken terug heeft ze er weer een tijdje gewerkt in Almelo. Dus waar jij het vandaan haalt dat ze in Spanje zit en is gestopt is met dit werk klopt totaal niet. Zelf heb ik af en toe contact met haar en weet 100 % zeker dat jou beweringen niet kloppen.
denk toch echt dat jij met een andere dame in de war bent.
onder de brug
15 oktober 2020, 19:12
Wijs maakte?
denk toch echt dat jij met een andere dame in de war bent. de laatse nummers van haar mobiel zijn???????
Moontanner
15 oktober 2020, 19:25
Ik weet 100 % zeker dat ze in Spanje zit. Vanmiddag is dat ook nog bevestigd door Onder de brug.
Ook 5 minuten geleden nog nagevraagd in Leeuwarden: Anna zit in Spanje.
En jij zegt 'ze is naar huis gegaan' . Waar mag dat dan wel zijn?
Pagero
15 oktober 2020, 19:59
denk toch echt dat jij met een andere dame in de war bent. de laatse nummers van haar mobiel zijn???????
XY
Willem2
15 oktober 2020, 20:01
Heren IJsberen,
Volgens mij is het allemaal niet zo belangrijk.
Pas als je haar gezien en geneukt hebt dan gewoon een verslagje schrijven...
onder de brug
16 oktober 2020, 02:36
XY
AB ana is 9 maart vertrokken naar gijon , en daar is ze nog steeds nooit weg geweest......
Sjakieb
16 oktober 2020, 12:32
Als ik alles lees over Piet vraag ik mij af of zijn panden in Heerenveen ooit weer losgaan.
Ik begreep eerder van n dame dat alles mooi opgeknapt is maar dat covid voor langere wachttijden met betrekking tot de vergunningen zorgde.
Maar als eigenaar Piet dan problemen met de fiscus heeft zou dat een perfect excuus zijn om Heerenveen dicht te houden.....
onder de brug
16 oktober 2020, 15:59
ik vind het zoiezo raar verhaal.
MR is dicht vanwege de 1/5 meter
dan kan toch elk pand wel dicht daar toch
Sjakieb
16 oktober 2020, 17:51
Was volgens mij meer
Was volgens mij gewoon n simpel sommetje. Eigenaar heeft 2 panden. Als hij alle dames in één pand kan huisvesten dan scheelt hem dat geen inkomsten qua kamerhuur maar wel gas water en licht.
Ik weet natuurlijk niet of dit de reden is maar het lijkt mij wel voor de hand liggend.
onder de brug
16 oktober 2020, 18:04
volgens mij is de eigenaar ook niet de uitbater van de panden
denk dat er problemen waren met de huurder'
ze zoeken nu een andere huurder
Sjakieb
16 oktober 2020, 21:08
Zou kunnen, geen idee.
Was net in Leeuwarden, is toch wel ongewennig. Kroegen dicht, paar pandjes dicht.
We zullen zien wat de toekomst gaat brengen.
Sjakieb
1 november 2020, 11:51
Gisteren weer eens aangesproken door de blonde tippelaarster. Uiteraard weer de 2 geijkte vragen.
1e:Zoek je nog n leuk meisje? Waar dan, want ik zie geen leuk meisje.
2e: heb je een sigaretje voor mij?
Heb er tot nu toe 2 of 3 straatdames gezien. Heb er totaal geen belangstelling in maar ik vraag mij af waar ze hun kunstjes doen?
Sjakieb
4 november 2020, 04:00
Persconferentie;sexclubs gesloten voor 2 weken. Valt de raamprostitutie daar nu ook onder?
schoolmeester
4 november 2020, 04:17
Ja.
Groet, schoolmeester.
fr_loper
4 november 2020, 06:01
Persconferentie;sexclubs gesloten voor 2 weken. Valt de raamprostitutie daar nu ook onder?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/contactberoepen
Alle contactberoepen toegestaan
Het uitoefenen van alle contactberoepen is toegestaan. Het gaat om bijvoorbeeld:
rij-instructeurs;
sekswerkers (seksclubs zijn gesloten);
Naar mijn idee, mag de Weaze openen blijven, want raam is geen club.
Ook op de pagina
Contactberoepen zijn verplicht om aan alle klanten te vragen om hun contactgegevens beschikbaar te stellen ten behoeve van de uitvoering van een eventueel bron- en contactonderzoek door de GGD en toe te stemmen in verwerking en overdracht van die gegevens voor dat doel. Het gaat om de volgende gegevens:
volledige naam
datum
e-mailadres
telefoonnummer
toestemming
De gegevens mogen niet voor andere doeleinden worden gebruikt en kunnen alleen door de regionale GGD worden opgevraagd. De gegevens moeten 14 dagen worden bewaard en daarna vernietigd. Een keuze van een klant om contactgegevens niet te geven, mag niet leiden tot het weigeren van de toegang
:wink2:
fr_loper
4 november 2020, 07:56
En dan weer ergens anders
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/openbaar-en-dagelijks-leven (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/openbaar-en-dagelijks-leven)
Uitzonderingen op de sluiting van gebouwen en het verbod op evenementen
locaties voor contactberoepen (m.u.v. seksinrichtingen);
Ver is zelf van mening dat ze dicht moeten...
https://ver-nieuws.nl/2020/11/03/seksclubs-sluiten/
lekker onduidelijk dus...
Sjakieb
4 november 2020, 08:19
Onduidelijk?
Welkom in Nederland vwb corona beleid
Moontanner
4 november 2020, 08:29
Oefff
Wat Fr_loper ons daar vertelt.... De drie huizen die nog open zijn, zijn 'seksinrichtingen'
Het zou dus best kunnen dat die drie huizen wel een paar weken gesloten zullen worden. Dat zou ook het gerucht verklaren dat Nieuwstad Groningen vanavond om 22.00 uur dicht gaat. Ook de Nieuwstad staat juridisch te boek een seksinrichting.
Het gros van de meiden was trouwens al vertrokken. Of de illegaliteit in.
onder de brug
4 november 2020, 09:28
voor clubs blijft het gelijk je mag gewoon afspreken met een dame.
alleen de tap is gesloten maar dat was al zo
Willem2
4 november 2020, 10:30
voor clubs blijft het gelijk je mag gewoon afspreken met een dame.
alleen de tap is gesloten maar dat was al zo
Dit klopt niet. "Seksinrichtingen" zijn gesloten. Zie antwoord Moontanner
onder de brug
4 november 2020, 11:11
niemand weet nog hoe het zit
mijn huisgenote werkt bij la robina zelfs haar werkgever weet het nog niet
wordt vervolgd
Sjakieb
4 november 2020, 13:10
Nou Onder de brug. T is toch echt gezegd gisteren en staat ook op rijksoverheid.nl
Ik vind zelf dat je een club als la robina niet kunt vergelijken met de raampandjes.
onder de brug
4 november 2020, 16:39
Nou Onder de brug. T is toch echt gezegd gisteren en staat ook op rijksoverheid.nl
Ik vind zelf dat je een club als la robina niet kunt vergelijken met de raampandjes.
la robina blijft gewoon open maar als privehuis
ook op de weaze moeten bezoekers een lijst invullen etc etc
onder de brug
4 november 2020, 16:49
sjakieb leg mij eens uit wat het verschil tussen la robina en het hofje is
bij la robina loop ik naar binnen en kijk wat er zit (gratis geen draaihekje geen euro)
het hofje eerst een euro dan pas naar binnen
of niet
Moontanner
4 november 2020, 17:16
Hoeveel ramen heeft La Robina?
onder de brug
4 november 2020, 17:24
Hoeveel ramen heeft La Robina?
best veel maar daar gaat het niet om
het gaat over clubs
sexwerkers mogen blijven werken
thuis, ramen privehuizen
de clubs hebben hun horeca al dicht maar de dames mogen gewoon hun werk doen
Sjakieb
4 november 2020, 17:43
Gezamenlijke ruimte( en gratis koffie bij een enkele raamdame )
Sjakieb
4 november 2020, 17:44
De sexwerkster mag misschien wel doorwerken. De clubs worden gesloten.
onder de brug
4 november 2020, 17:45
laatste update als la robina dicht moet gaat ook de weaze dicht
maar er zijn nog gespreken gaande
laat het jullie weten
Moontanner
4 november 2020, 17:49
Laten we maar even afwachten. Het maatregelenpakket gaat vanavond om 22.00 uur in.
We horen of zien dan in de loop van morgen/overmorgen wel of Entertainment-Club Robina nog ongewijzigd open is.
onder de brug
4 november 2020, 18:31
mijn huisgenote stuurt mij een app gewoon tot 3 uur open
zelfde regels als de laatste paar weken
altijdwakker
4 november 2020, 18:56
mijn huisgenote stuurt mij een app gewoon tot 3 uur open
zelfde regels als de laatste paar weken
Dank je voor je bericht. En wat weet je van Weaze?
NickAnonymous
4 november 2020, 22:15
GODVER!!
Gaan Love & joy en hofje ook dicht ivm corona.
E\n het kan best zijn dat het verlengd word t/m December of januari!!!
:heul:
onder de brug
5 november 2020, 03:03
Dank je voor je bericht. En wat weet je van Weaze?
blijft gewoon open is ook nooit sprake van geweest om te sluiten
contact beroepen mogen gewoon nog doorgaan
biker pc
5 november 2020, 07:16
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/758505/Rode-lichten-in-Nieuwstad-doven-voor-twee-weken
In Groningen wel alles dicht!
Dennis
5 november 2020, 08:43
Groningen dicht, Den Haag en Amsterdam ook. Lijkt me geen vanzelfsprekendheid dat Leeuwarden dan open blijft.
Groningen is gesloten omdat de landelijke overheid dat aangaf (quote pandjesbaas ramen in artikel van rtv noord). Dan kan er voor Leeuwarden geen andere conclusie zijn. De tijd zal het leren
Moontanner
5 november 2020, 10:25
Net even iemand gebeld in Leeuwarden. De drie ramenpanden in Leeuwarden ( Walhalla, Hofje en Love en Joy), zijn sinds gisteravond dicht.
De meiden hebben te horen gekregen 'voor 2 a 3 weken.'
En nog voor alle duidelijkheid (voor wie het wil snappen). Het contactberoep sexwerker is niet verboden. Je kunt dus gedurende de sluiting van de ramen en de clubs je heil zoeken in de escortbranche. Of in de thuisontvangst. Alles voor zover dat tot dusver legaal plaats vond.
Sjakieb
5 november 2020, 13:10
In de lijn der verwachting dus..
Ik doe niet aan doemdenken maar als de druk op de zorg niet snel minder wordt zouden er zomaar een paar weken bij aangeplakt kunnen worden.
Moontanner
5 november 2020, 17:23
Laten we maar even afwachten. Het maatregelenpakket gaat vanavond om 22.00 uur in.
We horen of zien dan in de loop van morgen/overmorgen wel of Entertainment-Club Robina nog ongewijzigd open is.
Op de site van Robina staat inmiddels dat het clubgedeelte nu gesloten is ivm Covid 19. Escortgedeelte blijft open.
onder de brug
6 november 2020, 16:11
Op de site van Robina staat inmiddels dat het clubgedeelte nu gesloten is ivm Covid 19. Escortgedeelte blijft open.
escort is niet meer te contoleren en tijd aan te besteden
en de prijzen rijzen de pan uit
mentholbear
7 november 2020, 01:04
en de prijzen rijzen de pan uit
Wet van vraag en aanbod :frown:
Moontanner
10 november 2020, 07:12
Het is niet persoonlijk tegen jou Mentholbear.
Maar als je (men) terugbladert zie je dat het niet ging over prijzen van de Ramen in Leeuwarden maar over de prijzen van de Escort van een of andere Club-toko. Ook toevallig in Leeuwarden. Maar dat is iets totaal anders dan Ramen.
Als je jouw opmerking 'Wet van vraag en aanbod' zou toepassen op de Ramen van Leeuwarden, zeg maar vlak voor de coronasluiting waar we op dit moment mee zitten, zou je zien dat de prijzen van de raamdames aan het dalen waren. Of gewoon nog steeds laag. Vanaf 25 Euro in Hofje. Zie bijvoorbeeld ook de recente bijdrage van Jope over Victoria. Gewoon nog 30 E voor een geslaagd bezoek.
Laten we dus als de Ramen weer open gaan, het uitsluitend weer hebben over Leeuwarden Ramen. :rolleyes:
Moontanner
10 november 2020, 07:31
Gisteren even rondgewandeld op de Weaze. Triest.
Maar als je in die buurten rondloopt daar, kom je bijna altijd wel een 'vriendin' tegen. Hoorde dat de meiden in de loop van de middag bij de GGD terecht konden om waardebonnen voor de Jumbo, Kruitvat etc. op te halen. Dus net als afgelopen zomer.
De dame vertelde mij ook dat, anders dan afgelopen zomer, heel veel meiden zijn vertrokken. Reizen is zoals je weet nog steeds mogelijk, tot de Dominicaanse Republiek aan toe. De meeste meiden wonen trouwens gewoon in Leeuwarden of een andere stad in Nederland, en hooguit een enkeling Spanje.
Heb met de dame ook nog wat anders uitgewisseld dan info. Tegen Leeuwarder raamtarief. Het 'wie wat waar' laat ik maar even, want de antiprostitutie-opsporingsdiensten doen hun werk uitstekend :biggrin:
Sjakieb
10 november 2020, 13:44
Kleine tip.
Zag op de site van L&J dat er bij alle dames een linkje staat waarmee je contact op kunt nemen met desbetreffende dame. Heb geen idee of afspraak maken nu mogelijk is maar het lijkt mij dat ze liever Eurotjes dan een voedselbon hebben.
Bartjansen
10 november 2020, 16:24
Heb met de dame ook nog wat anders uitgewisseld dan info. Tegen Leeuwarder raamtarief.
Champ! Zijn niet veel die dat voor elkaar krijgen volgens mij :)
Moontanner
10 november 2020, 19:20
@ Bart. Ik heb de afgelopen jaren heel veel gedaan aan het updaten van de aanwezigheidslijst. Dat maakt dat ik heel veel weet over Leeuwarden. Ik weet dus bijv. dat als ik dame X tegen het lijf wil lopen dat ik om .. uur bij de Albert Heijn aan de ... straat een grote kans maak etc etc.
Van de meeste Latinas weet ik ongeveer waar ze wonen, voor zover ze in Leeuwarden een huis hebben. Dus dat is een koud kunstje. En een beetje geluk.
Ik realiseer me dat mijn stukje wat opschepperig overkomt. Maar ik heb het idee dat niet iedereen gezien heeft dat ik vanochtend twee stukjes had geschreven waar enige samenhang in zit. Met name op het onderdeel prijzen Leeuwarder Ramen.
Wat me later op de dag vandaag ook nog te binnen schoot is dat ik wellicht nog had kunnen zeggen dat ik geen Leeuwarder Raamdames ken die tijdens deze coronasluiting thuisontvangst doen. Jij stelde daar 5 dagen geleden een vraag over. Die vraag werd door niemand beantwoord. Dus ik hoop dat eventuele betweters zich daarover ook nu willen stilhouden. Ook over tippelen door Leeuwarder raamdames is mij niets bekend.
Hopelijk gaan de casas snel weer open! Het ziet er wel naar uit!
mentholbear
10 november 2020, 22:45
Hoorde dat de meiden in de loop van de middag bij de GGD terecht konden om waardebonnen voor de Jumbo, Kruitvat etc. op te halen. Dus net als afgelopen zomer.
Hopelijk dat dit hen ook gaat helpen.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=723517#post723517
fr_loper
17 november 2020, 18:30
Donderdag gaat de Weaze weer open...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/openbaar-en-dagelijks-leven
Alle contactberoepen zijn toegestaan. Per 19 november geldt dit ook weer voor sekswerkers in seksinrichtingen.
fr_loper
18 november 2020, 16:08
Net als bij de vorige lockdown, gaat L&J weer om 23:59:59 open
https://www.lovenjoy.eu/
18 November om 23:59:59 gaan wij weer open
Is altijd goed voor een leuk pers momentje,
van de vorige opening na de lockdown.
https://www.youtube.com/watch?v=4Egwy8MI-qU
mentholbear
18 november 2020, 17:38
Hij kijkt d'r echt zo aan van, als ik jou es voor 50 euro de kamer in kon nemen... :biggrin:
fr_loper
19 november 2020, 20:19
https://www.lc.nl/friesland/Wethouder-informeerde-raad-Leeuwarden-op-dubieuze-wijze-over-noodhulp-voor-sekswerkers-26195385.html
Slechts een handvol prostituees kwam tot nu toe in aanmerking voor speciale regelingen zoals de TOZO. In de Leeuwarder Courant van dinsdag gaf het Leger des Heils aan dat een groep van zo’n veertig sekswerkers afhankelijk is van voedselbonnen van het Rode Kruis.
Ben toch wel een beetje verbaasd over het aantal van 40 dames, Leeuwarden heeft op het moment maar 46 ramen,
net voor de sluiting waren meerdere ramen niet bezet, aantal dames is richting huis gegaan met de lockdown,
zie ook de update van Altijdwakker (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?40572-Leeuwarden-aanwezig-afwezig-lijst&p=724305#post724305) , hooguit een 15 dames aanwezig de dag na de lockdown.
Sexclub La Robina heeft ook een aantal dames, maar waar het aantal van 40 vandaan komt ?
Dennis
20 november 2020, 11:46
https://www.lc.nl/friesland/Wethouder-informeerde-raad-Leeuwarden-op-dubieuze-wijze-over-noodhulp-voor-sekswerkers-26195385.html
Ben toch wel een beetje verbaasd over het aantal van 40 dames, Leeuwarden heeft op het moment maar 46 ramen,
net voor de sluiting waren meerdere ramen niet bezet, aantal dames is richting huis gegaan met de lockdown,
zie ook de update van Altijdwakker (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?40572-Leeuwarden-aanwezig-afwezig-lijst&p=724305#post724305) , hooguit een 15 dames aanwezig de dag na de lockdown.
Sexclub La Robina heeft ook een aantal dames, maar waar het aantal van 40 vandaan komt ?
Het gaat om 40 sekswerkers uit Leeuwarden. Het kunnen ook dames zijn die in Leeuwarden wonen, maar in bijv. Groningen of Alkmaar werken. Ik vermoed dat de aanvraagsters niet perse in Leeuwarden werken. Dat zou een verklaring kunnen zijn
Sjakieb
20 november 2020, 18:15
Ben trouwens zeer benieuwd hoeveel en welke dames dit weekend aanwezig zijn.
firm
22 november 2020, 16:17
Heeft iemand hier het mobiele nummer van Kathy voor mij? Ze zat eerst in Esperanza 21. Nu in Hofje 26. Bedankt.
Afgelopen vrijdagmiddag Julia in Sneek gebeld voor een afspraak. https://www.kinky.nl/vrouwen/prive-ontvangst/sneek/558433-julia
Dan sta je nooit voor een dichte deur. Zo wil ik het met Kathy ook. Anders blijf ik euro's kwijtraken en voor een dichte deur komen.
Moontanner
24 november 2020, 12:05
Ik wist het al, maar ziehier opnieuw het bewijs. Hofje laat geen oude Latinas toe. Johanna (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?41737-Johanna-Onbekend-Leeuwarden-%28Weaze-Esperanza%29) (Puerto Rico) kwam onlangs terug. Ze wilde een kamer huren in Hofje maar kwam er niet in. Ik schat Johanna ergens tussen de 55 en 60. Misschien is ze nóg wel ouder.
Ik had gehoord dat ze naar Stad Groningen wilde, maar Jope heeft haar dus nu gespot in Love en Joy. nummer 8
Ik heb gisteren even een kijkje genomen op de Weaze. Hofje was dus half leeg. Waarschijnlijk ook vanwege de woekerprijzen voor een werkkamer.
Ik wilde Anna (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?41836-Anna-Venezolaanse-Leeuwarden-(Esperanza-20)) bezoeken. Anna zit nu bij het draaihek op nr 22. Maar er was mij net iemand voor. Toch naar binnen. Jolanda wenkte dus Jolanda bezocht. Super bezoekje en langdurig. Ik dacht bij het verlaten van Hofje nog even een praatje te kunnen maken met Anna maar daar ging net weer iemand naar binnen. Driedubbel blij voor Anna want ze verdient het dat ze het een beetje goed heeft.
NB De meiden konden gisteren weer een Jumbobon ophalen bij de GGD ter waarde van maar liefst 30 E.
Sjakieb
28 november 2020, 20:17
Net terug uit t hofje, kort praatje gemaakt met Anna. Die heeft echt n kont zoals n kont hoort te zijn. "Muy rico" zoals ze zelf zei :-)
Enfin, loop ik richting mijn bolide komt er een of andere junk aan. Zo te zien flink onder invloed van drugs of alcohol. Misschien wel van beide
Begint te zeuren of ik n paar euro voor hem heb. Ik netjes ontkennend geantwoord, ging hij gewoon doorvragen. Tot 3 keer aan toe en steeds luider.
Ik voelde mij niet geïntimideerd ofzo, ben niet zo snel onder de indruk van dat soort mensen, dus heb me omgedraaid en een kort en stevig gesprek met hem gevoerd. Uiteraard een eenzijdig gesprek waarna hij vlug afdroop.
Triest...
mentholbear
28 november 2020, 23:14
Vond ook het minder prettige aan raambuurten dat er louche figuren rondlopen. Dat heb je in een SC niet. Nou ja, je begrijpt wel :rolleyes:
Begint te zeuren of ik n paar euro voor hem heb. Ik netjes ontkennend geantwoord
Steeds minder mensen hebben contant geld op zak. Hooguit een winkelwagen muntje. Misschien de volgende keer vragen of ie een Tikkie kan doen ;)
fr_loper
5 december 2020, 21:55
Nachtdieren (https://www.npostart.nl/nachtdieren/03-11-2020/BV_101401507) vanaf 18:20 L&j en de sexpoppen
Onderweg naar Weaze, de rosse buurt van Leeuwarden, komt ze Ilona tegen.
Ze runt een sexdoll verhuurbedrijf en moet één van haar kapotte 'dames' vervangen.
Moontanner
7 december 2020, 11:07
Hoorde zojuist dat Esperanza weer open zou zijn. Een gerucht. Wie kan dat bevestigen of ontkennen?
Sjakieb
7 december 2020, 12:01
Dat zou heel mooi zijn moontanner.
fr_loper
7 december 2020, 12:01
Hoorde zojuist dat Esperanza weer open zou zijn. Een gerucht. Wie kan dat bevestigen of ontkennen?
Kan bevestigen dat het gisteren (zondag) nog dicht was.
Moontanner
7 december 2020, 12:34
Het zou dan ook vanochtend weer open gegaan moeten zijn volgens het gerucht. Had eerder al wel gehoord dat de eigenaar van Esperanza nu met de belastingdienst in het reine is gekomen. Het Bibob verhaal. Het zat er dus sowieso aan te komen dat de zaak weer open zou kunnen. Ik zeg 'zou kunnen' want met die gemeente Leeuwarden weet je het nooit....
Ik hoop toch zo dat het waar is..... Vooral voor de meiden. Want hoe dan ook, ze werden door de eigenaar van Esperanza goed behandeld. Gratis onderdak tijdens de Corona lockdown etc.
We horen of zien het wel; anders zal een vrijwilliger onder ons er heen moeten om te kijken. :biggrin:
Sjakieb
7 december 2020, 16:42
Dus piet is n soort van Robin Hood.
Bedonderd de rijken(Belastingdienst) en helpt de armen.
Like that!!
Maar betekent dit ook dat zijn panden in Heerenveen weer los gaan? Zou nog mooier zijn.
Moontanner
7 december 2020, 18:15
Ik denk eerst maar even afwachten of het verhaal over Esperanza waar is. Het duurt nl wel erg lang voordat hier iemand zegt of het wel of niet waar is.
Misschien ga ik morgen wel een kijkje nemen.
jope
7 december 2020, 18:54
Ik heb ook geen idee of het open is, misschien dat ik morgen na de apk ff die kant op tuf.
Ligt aan de kosten van de apk en het weer.
btw. voor de rekenaars de huur:
Love & Joy € 80,00
Hofje € 75,00
Esperanza € 50,00
Walhalla €
Moulin Rouge €
Hier komt de eventuele overnachting nog bij denk ik.
Als Esp. weer open is vind ik dat verheugend nieuws en zie het als verlaat Sint cadeautje of een vroege kerst ��
Voor de regelmatige bezoeker heeft vast al gezien dat Toms bar verbouwd wordt tot een shoarma achtige tent.
Moontanner
8 december 2020, 17:21
Vandaag ook even wezen kijken laat in de middag. Helaas was Esperanza dicht :frown:. In de steeg kwam ik de beide beheersters van Esperanza tegen. Dwz de ene is van Esperanza. De andere deed vroeger Moulin Rouge maar nu MR dicht blijft, doen ze samen Esperanza.
Heb ze niet aangesproken maar ben doorgelopen. Tijdens mijn rondgang sprak ik nog deze en gene. Hoorde in de wandelgangen dat die beide beheersters de kamers aan het schoonmaken waren en ik meende zelfs dat er sprake was van een kwastje verf hier en daar. Tja, dat doe je niet als zo'n pand dicht blijft. Ik denk dus wel dat er in positieve zin iets gaande is.
Had trouwens ook al eerder gehoord dat enkele dames die vroeger in Esperanza werkzaam waren, er heilig van overtuigd zijn dat Esperanza weer opengaat. Die dames zijn dus ook niet aan het werk, maar zitten de tijd gewoon uit op voedselbonnen van de gemeente of andere financiële ondersteuning.
Ik heb de maand januari horen noemen maar onlangs ook december als maand waarin de zaak weer open zou gaan. Vandaar dat ik er zelf in trapte toen iemand het gerucht verspreidde dat Esperanza weer open zou zijn.
We gaan het zien.
Sorry dat ik jullie wellicht op het verkeerde been heb gezet. Maar Esperanza is Spaans voor Hoop. Dus laten we hopen dat het goed komt.
Tijdens mijn verdere rondgang heb ik nog Hester gezien. Verder was Venezolaanse Anna heel druk doende om haar vertrek naar huis te regelen.
Sjakieb
12 december 2020, 13:21
Las op t www dat rutte en zijn maatjes zondag een spoedberaad gaan hebben.
Beloofd weer niet veel goeds....
mentholbear
12 december 2020, 13:40
Gokje, P6 dicht. Want die bijna 9k besmettenen zijn vast allemaal bij de hoeren geweest :roll:
phoenix
12 december 2020, 19:26
we gaan binnekort weer allemaal thuis zitten, alleen supermarkt nog open let jij maar eens op... en ook scholen moeten eraan geloven...
mentholbear
12 december 2020, 22:42
Zo lang eten maar bezorgd kan blijven worden. Anders wordt het 3x per dag boterham met pindakaas :hammer:
Dennis
13 december 2020, 06:16
we gaan binnekort weer allemaal thuis zitten, alleen supermarkt nog open let jij maar eens op... en ook scholen moeten eraan geloven...Aangezien veel mensen niet luisteren (lees maatregelen niet navolgen) blijven de besmettingen stijgen. Overvolle winkelstraten is puur voor het vertier en zijn geen noodzakelijke boodschappen. En scholieren/ studenten zijn net zoveel mens als een ieder ander en dus niet immuun. Zij dragen dus net zo goed bij aan verspreiding van het virus
Het besef van de ernst is er niet. Er kan eigenlijk maar een pijnlijke conclusie zijn en dito maatregel: scholen en winkels dicht en een avondklok van 20 - 6 uur (waarom dat woord herinneringen oproept bij generaties die op 4 mei om 20 uur niet eens 2 minuten z'n bek kan houden en vervolgens met de bloemenkransen gaat voetballen, is mij een raadsel).
onder de brug
13 december 2020, 18:01
uitgelekt bericht aankomede din gaat alles weer dicht zoiezo tot 10 jan
geloof mij hoop dat het hier bij blijft..
ps dat uitgelekte bericht komt uit zeer betrouwbare bron.
niet zoals bepaalde berichten hier op deze site van mensen die iets gehoord hebben en maar wat schrijven
doe hier u voordeel mee dinsdag is voorlopig de laatste dag dit jaar
Moontanner
14 december 2020, 06:22
Ik hoop dat die 'zeer betrouwbare bron' van je betrouwbaarder is dan bij de vorige beperkte lockdown. Toen vertelde je ons namelijk dat sexclub Robinia gewoon open zou blijven. Dat klopte uiteraard niet. Je bent op dat foutbericht van je trouwens nooit meer teruggekomen in de zin van een sorry aan je forumgenoten hier.
Maar goed, het zij zo en ik denk nu dat je wel gelijk gaat krijgen.
Gewoon een kwestie van op je vingers natellen. Duitsland gaat vanaf woensdag a.s. bijna volledig op slot tot 10 januari en met evaluatie op 5 januari. Het Nederlandse kabinet zat/zit momenteel eveneens druk te vergaderen. Er komen hoe dan ook zware maatregelen aan. Dus de door jou genoemde 10 januari past in dat plaatje.
In het nieuws (o.a. NOS) werd al gezegd dat er besluiten zullen worden genomen over de zogenaamde 'doorstroomlocaties' zoals musea en pretparken. Zoals het qua definities tot dusver in elkaar steekt, vallen ramenlocaties daar ook onder. En ook dik kans dat het nu eveneens gaat lopen via het begrip 'contactberoepen' .
De meeste meiden zijn trouwens al weg of waren sowieso van plan om deze week te vertrekken naar hun dierbaren. Zie de laatste lijstupdate. En in andere jaren was het altijd zo dat de dames zo rond de tweede week van januari weer binnen druppelden.
Dus in januari zien we wel weer verder.
Dennis
14 december 2020, 06:44
Vorig jaar, pre-Corona, tussen kerst en oudjaar een keer door de Nieuwstad gelopen. Daar waren welgeteld 3 dames en 1 trans. Dus de bezetting is traditioneel lager. Ooit op oudjaarsdag in toenmalig Fkk Wildenrath geweest en toen ook slechts 2 dames aanwezig.
Dit jaar zal dat niet anders zijn en Corona maakt de uittocht nu iets eerder en gedwongen. Grote vraag is wanneer gaat het weer open? 10 januari of is dat nog te vroeg? Eerste effect van de lockdown (Duitsland en misschien Nederland) is pas te zien na Kerstmis en als men de regels met kerst schendt, dan zitten we op 10 januari net in een nieuwe golf en zijn versoepelingen pas eind januari te verwachten
Ik wil niet somber zijn, we moeten afwachten. We gaan het zien. Uiteindelijk is onze gezondheid (en dat geldt voor wandelaars en dames) belangrijker
Sjakieb
14 december 2020, 06:51
Watvte denken van negatieve reisadviezen of landen die echt op slot gaan...
Zowel voor vertrekkende dames als voor in januari terugkomende.
altijdwakker
14 december 2020, 09:26
Aangezien veel mensen niet luisteren (lees maatregelen niet navolgen) blijven de besmettingen stijgen. Overvolle winkelstraten is puur voor het vertier en zijn geen noodzakelijke boodschappen. En scholieren/ studenten zijn net zoveel mens als een ieder ander en dus niet immuun. Zij dragen dus net zo goed bij aan verspreiding van het virus
Het besef van de ernst is er niet. Er kan eigenlijk maar een pijnlijke conclusie zijn en dito maatregel: scholen en winkels dicht en een avondklok van 20 - 6 uur (waarom dat woord herinneringen oproept bij generaties die op 4 mei om 20 uur niet eens 2 minuten z'n bek kan houden en vervolgens met de bloemenkransen gaat voetballen, is mij een raadsel).
Helaas is je betoog niet op wetenschap gebaseerd. Het RIVM blijft ontkennen dat aerosolen de grootste overdrachtsboosdoener zijn. Daarom zijn de maatregelen niet juist. Buiten vindt er vrijwel geen besmetting plaats. Drukke winkelstraten zijn totaal niet gevaarlijk. Het is de slecht geventileerde thuissituatie die gevaarlijk is. Daarnaast, elke dag gaan er 500 mensen in NL dood waarvan een paar aan CoViD19 - mensen die meestal al op hun laatste benen liepen. Mijn advies aan jou: houd op met die bangmakerij en kijk naar de feiten.
Dennis
14 december 2020, 17:37
En hoe komt het virus in huis?
Hou op met je pedante pseudo- "wetenschapstoontje".
Maar he, net zo min als jij mijn onzin wilt lezen, net zo min ben ik geïnteresseerd in jou onzin
Pijpfitter
14 december 2020, 18:26
En hoe komt het virus in huis?
Hou op met je pedante pseudo- "wetenschapstoontje".
Maar he, net zo min als jij mijn onzin wilt lezen, net zo min ben ik geïnteresseerd in jou onzin
Ik ben blij dat je het zegt, want ik wordt ook kotsIek van dat soort gezeik.
altijdwakker
15 december 2020, 00:06
primitieve gedachten in plaats van wetenschap, dat moeten we willen ....
altijdwakker
15 december 2020, 00:19
Ik zag de Esperanto eigenaren de zaak schoonmaken - wie weet wat de toekomst daar brengt.
Pijpfitter
15 december 2020, 05:33
primitieve gedachten in plaats van wetenschap, dat moeten we willen ....
De onzin die jij uitkraamt hoort thuis in de complotdenkerij en heeft niets met wetenschap te maken.
Dennis
15 december 2020, 05:36
primitieve gedachten in plaats van wetenschap, dat moeten we willen ....Ironisch.... Zogenaamd "de wetenschap" en "de feiten" volgen en dan juist exact datgene roepen wat Maurice de Hond zegt (zie www.maurice.nl). Maar Maurice de Hond is geen medicus. Verre van. Wat Maurice de Hond zegt, wordt ook niet breed wetenschappelijk gedragen (en dus wat jij beweert ook niet. Over wetenschap volgen gesproken).
Ik ben geen wetenschapper. Ik heb ook geen studies gelezen of gevolgd dat water nat is. Maar ik weet wel dat het zo is. Wat ik gestudeerd heb, is dat 1+1= 2. En dat er een verband bestaat tussen oorzaak en gevolg.
Sjakieb
15 december 2020, 17:01
Of we onze kont nou wel of niet verbrand hebben, op de blaren zitten dat zullen we....
Moontanner
16 december 2020, 07:23
Ik denk dat we er verstandig aan doen om het in de rubriek Leeuwarden Ramen van nu af aan weer over Leeuwarden te hebben. Ik zie dat de laatste bijdrage die inhoudelijk over Leeuwarden ging, van Altijdwakker is.
Idem trouwens was er een inhoudelijk verhaal van Altijdwakker in het forumdeel Friesland/Groningen/Drenthe. Maar ook daar onmiddellijk anderen die over zijn bijdrage over Mary heen schreven. En die 'anderen' zijn mannen die zelf vrijwel nooit het initiatief nemen om iets te schrijven. Dus die puur leven van het plaatsen van bijschriften bij het werk van anderen. Jammer dit fenomeen.
Bartjansen
31 december 2020, 11:39
Deze had ik even gemist. Bericht van 22 december. Wellicht hoopvol: https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/Vergunning-aangevraagd-voor-bordeel-Esperanza-op-de-Weaze-26309029.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.g oogle.nl%2F
Moontanner
1 april 2021, 08:23
Reagerende op het vorige bericht van Bartjansen: Ik denk dat je die hoop wel kunt opgeven.
Ik hoor de afgelopen weken uit kringen rond Piet dat er momenteel geen BIBOB herstelprocedure meer gaande is. Als die er al ooit geweest is. Noch door Piet, noch door iemand anders dus.
Dat betekent dus gewoon dat Esperanza en Moulin Rouge voorgoed gesloten blijven.
We zullen het in de toekomst dus moeten doen met de vriendinnen die in de loop van de zomer in de andere panden neerstrijken. Ik gok juni/juli.
mentholbear
1 april 2021, 11:51
En weer een mooi wandelpad minder en vervangen door asfalt waar de grote wagens overheen razen...
Bartjansen
3 april 2021, 14:02
Reagerende op het vorige bericht van Bartjansen: Ik denk dat je die hoop wel kunt opgeven.
Ik hoor de afgelopen weken uit kringen rond Piet dat er momenteel geen BIBOB herstelprocedure meer gaande is. Als die er al ooit geweest is. Noch door Piet, noch door iemand anders dus.
Dat betekent dus gewoon dat Esperanza en Moulin Rouge voorgoed gesloten blijven.
We zullen het in de toekomst dus moeten doen met de vriendinnen die in de loop van de zomer in de andere panden neerstrijken. Ik gok juni/juli.
Maar sluit dit dan uit dat er een andere ondernemer is die de panden overneemt en verder als bordeel inzet? Ik ben geen jurist, maar ik zou toch zeggen dat als de huidige eigenaar z’n zaakjes niet orde heeft, iemand anders het opnieuw kan beginnen? Maar goed, wellicht wordt deze gedachte teveel gedreven door wensdenken.
mentholbear
4 april 2021, 02:29
Tegenwoordig moet van alles een exploitatievergunning hebben. En die kunnen ze om diverse redenen, en al helemaal bij P6, besluiten niet te verstrekken.
Sjakieb
4 april 2021, 10:09
Dan blijft er niet veel over. Mocht zelf altijd graag n ronde in beide pandjes doen.
Moontanner
4 april 2021, 10:45
@ Bartjansen/Mentholbear/Sjakieb. De panden waar we het over hebben zijn te duur. Het is een zogenaamde A-locatie. Iemand anders kan dus nooit zo'n pand kopen en daar een businessplan op maken.
Ik ken Leeuwarden nu zo'n, ik denk, 22 jaar. Weet daardoor heel veel. Ik kan me zelfs nog herinneren dat er aan de overkant van het water De Weaze ook nog een pand stond. Het schijnt zelfs, hoorde ik van een oud-beheerder van Hofje, dat er nog verder terug in de tijd, aan de overzijde nog meer panden in gebruik zijn geweest. Zelfs een pand met uitsluitend Afrikaans.
Hoe dan ook, het complex de Weaze heeft op dit moment 4 panden-eigenaren. Die van 1) Love en Joy; die van 2) Hofje; die van 3) Walhalla en die van 4) Esperanza en Moulin Rouge. Ook is er in de loop van de tijd het nodige dichtgespijkerd vanwege te weinig belangstelling van de wandelaars.
In de loop der jaren heeft de eigenaar van Love en Joy er alles aan gedaan om een goede naam te hebben bij de gemeente. Die van Hofje en Walhalla ook, zij het iets minder luidruchtig en soms schoorvoetend.
De eigenaar van Esperanza en Moulin Rouge heeft in de loop der jaren vaak dwars gelegen. En dan komt er een moment dat je bij de gemeente geen krediet meer hebt. Of dat ze je bewust proberen te pakken. Dat is al enkele malen gebeurd. Esperanza is al eerder voor straf op slot geweest. Moulin Rouge ook. En op dit moment wordt dus het juridisch tovermiddel BIBOB gehanteerd om de eigenaar van Esperanza/MR definitief de nek om te draaien.
Het schijnt trouwens dat de man zelf er niet zo meer mee zit. Hij is multimiljonair en op leeftijd. Bezit iets van 25 beleggingspanden in Leeuwarden.
Áls er in de toekomst nog een positieve ontwikkeling komt, dan komt het dus van de eigenaar van Love en Joy of van die van Hofje. In die panden of aangrenzend aan die panden zitten nl. enkele kamers die in het verleden zijn dichtgespijkerd of dichtgemetseld.
Eerst maar eens afwachten wat Corona doet.
Moontanner
7 april 2021, 15:37
https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/Leeuwarder-seksclubeigenaar-moet-beveiliger-alsnog-loon-betalen-26739620.html
Moontanner
7 april 2021, 15:44
Leeuwarder seksclubeigenaar moet beveiliger alsnog loon betalen.
https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/Leeuwarder-seksclubeigenaar-moet-beveiliger-alsnog-loon-betalen-26739620.html
mentholbear
7 april 2021, 18:46
Maar niet helemaal...
Lekker snugger dat ie ook zwart geld zou krijgen :hammer:
Moontanner
9 april 2021, 06:07
Die beveiliger was er ooit gekomen na een tik op de vingers door de gemeente aan eigenaar Piet Siderius. Op een bepaald moment constateerde de gemeente namelijk dat er 's avonds geen toezicht was in Esperanza en in Moulin Rouge helemaal niet.
Er is een tijd geweest dat je die beveiliger opzichtig met een dikke bos sleutels aan zijn broekriem zag lopen van Esperanza naar Moulin Rouge en terug. Dat leverde hem hier op het forum de bijnaam 'meneer Sleutelbos' op.
Moontanner
22 april 2021, 14:56
https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/Overleden-persoon-aangetroffen-op-Zuidergrachtswal-in-Leeuwarden-26777273.html
Overleden persoon aangetroffen. Volgens de verhalen betrof het een drugsverslaafde man.
NB Dit was dus náást de brug. Ónder de brug houden zich ook vaak zwaarverslaafden op. Onder de brug is ook een afwerkplek voor verslaafde tippelaarsters.
Voor degene die Leeuwarden niet kent: Als je over de de kade van de brug af loopt, dus op de foto naar links, is het nog zo'n 100 meter richting de Leeuwarder Ramen
Verder is uit het Leeuwardense weinig nieuws te melden. Het blijft een triest verhaal.
Sjakieb
23 april 2021, 15:58
Inderdaad triest, zie ze daar wel eens lopen. Sommige vragen om geld, andere om een sigaretje. Sommige dames bieden hun diensten aan.
Laten we het er maar op houden dat dit soort dingen bij t leven in een grote stad horen.
Bartjansen
12 mei 2021, 20:13
Ik ga de 19e gelijk langs. Maar ik vrees dat we weinig dames tegenkomen. Na de eerste lockdown was het ook hartstikke leeg in het Hofje. En nu met 2 panden minder: ik vrees dat het komende tijd niet veel is. Maar goed voornemen: ik laat weten hoe de vlag er de 19e bijhangt
Moontanner
13 mei 2021, 03:35
Dank je Bart.
Inderdaad waren toen lang niet alle kamers bezet. Dat had er ook mee te maken dat sommige dames toen nog in de veronderstelling verkeerden dat Esperanza en Moulin Rouge weer open zouden gaan. Eigenaar Piet had namelijk verteld dat hij ermee bezig was en het spul binnenkort weer open kon. Dat was in november/december vorig jaar. Die meiden bleven daar dus op wachten. Piet heeft echter de handdoek definitief in de ring geworpen. Het personeel dat er rondliep heeft de sleutels ingeleverd en de panden staan leeg. Tegelijkertijd gooide destijds ook de Corona nog roet in het eten voor alles. Op Esperanza zaten dus toen én een corona-sluiting én een BIBOB-sluiting.
Verder had de leegstand in de andere panden ermee te maken dat de eigenaren van die andere panden nogal hoge kamerprijzen gingen vragen. Vooral die van Hofje maakte flink misbruik van de situatie. Voor sommige meiden was dat niet op te brengen.
Nu de coronablokkade er de 19e weer af gaat, hebt je dus kans dat er meiden zijn die toen hebben gewacht op Piet, maar nu toch wel gaan voor een plekje in een van de andere panden, met draaihek. Anderen komen definitief niet terug. Ik weet bijv. van Daniela dat ze ander werk is gaan doen omdat ze weet dat Esperanza gesloten blijft. Daniela was altijd Esperanza.
Idem zijn ander werk gaan doen Maria Colombia, Sol (Curacao) en waarschijnlijk blijft ook de oudere Maria van voorheen MR en Esperanza definitief weg.
Ach en verder zal er echt wel het een en ander terugkomen wat de moeite waard is. Anna Venezuela komt zeker terug. ;) Dik kans dat ze er de 19e meteen al zit, want ze wil dolgraag weer aan de slag.
Jolanda (SM) Hofje verwacht ik ook terug.
NB er gaan af en toe nog wel geruchten over een mogelijke heropening van Esperanza, maar meer dan geruchten zijn het niet. Deels ook opgewarmde verhalen en grappenmakerij.
Of onze favo Isabela terugkomt in de pandjes weet ik niet, omdat ze het zelf ook nog niet weet.
We gaan het zien!
mentholbear
13 mei 2021, 22:39
Als die Piet de panden verkoopt, dan kan een andere eigenaar het toch proberen? Ik bedoel, ze hadden al de bestemming voor prostitutie.
Moontanner
14 mei 2021, 04:18
Die vraag was al een keer gesteld en door mij beantwoord. Ook naar jou toe. Zie hiervoor berichtje 633.
mentholbear
14 mei 2021, 09:05
Geheugen als een zeef beer strikes again :huch:
marcelasnl
16 mei 2021, 17:07
Moet je tegenwoordig bij alle panden een euro entree betalen?
Starter55
16 mei 2021, 17:26
Walhalla nog niet
Starter55
16 mei 2021, 17:28
Bartjansen: 19 maart de nieuwe aanwezigheidlijst? Ben benieuwd hoeveel dames starten
schoolmeester
16 mei 2021, 17:36
Je bedoelt waarschijnlijk 19 mei.
Sjakieb
16 mei 2021, 19:52
Ik wacht t weekend wel ff af. Sta al n tijd droog dus die paar dagen doen t hem ook niet.
Ben idd ook zeer benieuwd naar de aanwezige dames. Zal ongetwijfeld oude garde en nieuw spul zijn.
We zullen het zien.
Sjakieb
16 mei 2021, 19:55
Trouwens, in sneek is ook een pandje.
Iemand daar bekend mee?
Ja, ik heb deze Julia vorig jaar 5 keer bezocht. https://www.hoeren.club/vrouwen/1437-julia/
schoolmeester
17 mei 2021, 04:58
Heb je een strippenkaart ?
Moontanner
17 mei 2021, 07:29
Trouwens, in sneek is ook een pandje.
Iemand daar bekend mee?
Adres is Singel 2 Sneek. 8 kamers. De kortste klap is gewoon een keer langs rijden en hier verslag doen. Wie dan ook. Lijkt mij. :rolleyes:
NB als het wat voorstelt zou je Sneek ook nog kunnen opnemen op de aanwezigheidslijst van Leeuwarden.
Moontanner
17 mei 2021, 07:39
Moet je tegenwoordig bij alle panden een euro entree betalen?
Walhalla is dus de hele dag vrij toegankelijk (lees: zolang als open). Hofje zolang als open altijd een euro. Heel frustrerend want je hebt tijden op de dag/avond dat er binnen bijna niets zit, of je favo bezet.
Love en Joy waarschijnlijk ook de hele dag 1 euro (zolang open). In elk geval s'avonds.
NB neem altijd voldoende 1 euro munten mee want in de wijdste omtrek rond de Weaze kun je niet wisselen.
Sjakieb
17 mei 2021, 15:01
Volgens mij LenJ altijd n euro.
Hofje in de ochtend en middag gratis, later op de dag pas 1 euro.
Walhalla gratis.
Één van beide automaten geeft een euromunt terug bij inworp van een 2euromunt, twijfel of t nou t Hofje of LenJ is...
fr_loper
17 mei 2021, 16:15
Uit de aanwezig/afwezig (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?40572-Leeuwarden-aanwezig-afwezig-lijst) lijst:
Hofje De hele dag is voor het draaihek inworp 1 Euro nodig
(deze geeft van 2 euro terug !) (en hek meteen in de looprichting duwen, niet eerst terughalen om ruimer in te stappen, anders ben je je muntje kwijt )
Love & Joy https://www.lovenjoy.eu/girls/ Hele dag is voor draaihek inworp 1 euro nodig
(en geeft niet terug van 2 euro)
Bartjansen
17 mei 2021, 19:49
Staat me bij, maar weet het niet meer zeker, dat bij love en joy er een wisselautomaat hangt bij de ingang?
Starter55
Bartjansen: 19 maart de nieuwe aanwezigheidlijst? Ben benieuwd hoeveel dames starten[/QUOTE]
Je mag meedoen aan de wedstrijd, wie krijgt de eer om de eerste bijgewerkte aanwezigheidslijst te presenteren. :)
Starter maakt de herstart?
:freu:
Woensdag is de eerste dag dat we weer kunnen “wandelen” ik ben nieuwsgierig hoeveel en welke dames aanwezig zullen zijn.
Onder sub forum Corona geeft een gebruiker aan dat hij bezig is om het te (her)openen
Las elders dat er voor Esperanza een vergunning is aangevraagd. Zou mooi zijn als dit pand weer los zou kunnen.
onder de brug: klopt ik heb de gok gewaagt . maar is nog een lange weg met hobbels en kuilen te gaan
Mocht er meer of andere info in deze bekend zijn is het leuk om te delen en als er voortgang is misschien wel een speciaal sub forum hier voor aan maken
Ff googelen en kijken op de KvK site geeft weinig activiteit aan voor Esperanza.
Er staat een nieuwe inschrijving van eind 2020 maar geen enkele dame is hier geregistreerd.
Kijkend op de kadastrale kaart zou Love & Joy de nog 6 kamers kunnen gebruiken. (Plattegrond Leeuwarden en dan terug scrollen naar een oudere plattegrond)
Het hofje kan ook 4 kamers er (weer) bij trekken
Handig voor het geval de andere kamers volraken, ik ben wat dat betreft positief denkend .
www.Adameneva.nl Heerestraat 21 (voorheen Robina) gaat ook activiteiten beginnen in de vorm van Erotisch Café waar je ook dames kunt bezoeken (is mij nog niet helemaal duidelijk)
Ik probeer zo snel mogelijk polshoogte te nemen en probeer daar dan verslag van te doen.
Greez,
De juiste link
https://www.clubadameneva.nl/
Las op een andere site, onder verwijzing naar de site van Love n Joy, dat de prijs nu € 50 is voor de diensten van de dames.
Kan zijn dat ik iets gemist heb, maar voor mij is het nieuw(s). Voor de wandelaars die vanaf vannacht weer op pad gaan; neem dus voldoende geld mee...
Sjakieb
18 mei 2021, 14:52
Ik las het net ook, gaat om de minimale prijs.
Voor extra's zal men waarschijnlijk dieper in de buidel moeten tasten.
fr_loper
18 mei 2021, 16:11
Prijs is inderdaad omhoog gezet, vorige versie van de website had nog een prijs van € 40
De minimale werk prijs die de dames in Love N Joy hanteren is € 40.
Geen goede ontwikkeling, meeste dames die vroeger in de Muurstraat zaten in Groningen met een instap van € 30/40,
zijn sinds de verplichte verhoging naar € 50 omdat ze moesten verhuizen naar de Nieuwstad, (bijna) allemaal vertrokken.
Vraag en aanbod, door minder kamers in Leeuwarden zullen er ook minder dames aanwezig zijn,
maar verwacht dat die € 50 geen stand zal houden.
(KNIP) Prijs is inderdaad omhoog gezet, vorige versie van de website had nog een prijs van € 40
Geen goede ontwikkeling, meeste dames die vroeger in de Muurstraat zaten in Groningen met een instap van € 30/40,
zijn sinds de verplichte verhoging naar € 50 omdat ze moesten verhuizen naar de Nieuwstad, (bijna) allemaal vertrokken.
Vraag en aanbod, door minder kamers in Leeuwarden zullen er ook minder dames aanwezig zijn,
maar verwacht dat die € 50 geen stand zal houden(KNIP)
Op de site van Love & Joy staat aangegeven dat de minimale prijs € 50,00 is.
dus voor de 1e lockdown 35 na de 1e lockdown 40, na de 2e lockdown 50.
Na de 1e lockdown nog diverse bezoekjes in de andere gelegenheden gebracht met een instap prijs van € 30,00,
mochten deze gelegenheden de prijzen niet drastisch verhogen zal zullen de bezoeken aldaar wel hoger worden,
vooral om dat een "vluggertje" voor 50 of een half uurtje voor 50 met extra's wel degelijk veel verschil maakt.
Ik hoop uiteraard ook dat deze verhoging tijdelijk is maar ik ben bang dat het tarief niet snel zal zakken.
Ik had gepland om morgen er te zijn maar dat gaat mij niet lukken,
ik wacht met spanning op de 1e aanwezigheid update en de daarop volgende updates.
greez,
Bartjansen
19 mei 2021, 14:03
Vroeg in de middag geweest vandaag. Zoals verwacht nog best wat lege ramen. Ik let zelf alleen op de latinas. In walhalla 1 dame gezien die mogelijk latina is - maar ik denk het niet. In het hofje staat op een bord dat prijs 50 euro is. Ik heb Lucia gezien die vroeger in Esperanza zat (kamer rechtsachter. Ik ben zelf (voor eerste keer) bij Anna geweest (tegenover hek). Deze dame heeft het druk. Beviel me wel, maar qua diensten toch niet de echte top. Schuin links tegenover hek een zeer ongeïnteresseerde latina gezien. Sm Jolanda (kamer 22) was er (nog) niet. Bij hekje rechtdoor lopen een sm dame die er volgens mij vroeger ook zat (donkere latina). In love en Joy geen latina gezien. Wisselautomaat werkt trouwens niet bij de ingang. Maar dat waren dus alle latinas die ik gezien heb. Mogelijk 1 of meer bezig natuurlijk
Bartjansen
19 mei 2021, 14:05
Nog even over Anna: toch best aanrader hoor. Geen haast en verwent lekker je ballen en pzc. Opvallend dikke billen en lekkere grote botsten (E). Bril op. Spreekt zowaar een beetje engels
onder de brug
19 mei 2021, 16:33
Prijs is inderdaad omhoog gezet, vorige versie van de website had nog een prijs van € 40
maar verwacht dat die € 50 geen stand zal houden.
een biertje kost tegenwoordig ook 3 euro . wen er maar aan . beter duur dan niet te krijgen
aub stop met dat gezeik wat de dames vragen . is hun goed recht
schoolmeester
19 mei 2021, 16:39
Is geen gezeik, gewoon een waarneming.
Sjakieb
19 mei 2021, 17:31
Precies, en t zou mij niet verbazen dat de dames van een prijsstijging er onder de streep niet eens beter van worden.
Het gaat ze gewoonweg klanten kosten.
Goed recht, maar evengoed ons recht om daar iets van te vinden en indien gewenst daarnaar te handelen.
De tijd zal het leren.
Bartjansen
19 mei 2021, 19:02
Nu ik thuis zit nog even de kamernummers erbij van mijn eerder bericht:
Lucia zit het hofje 13
Anna zit (nog steeds) in het hofje 22
De ongeinteresseerde latina (wel grote borsten): het hofje 3
Jolanda in het hofje 21 was er vroeg in de middag niet
In het hofje 10 zat een donkere latina met sm aankleding
Bartjansen
20 mei 2021, 07:43
Ik bedenk me dat er in Walhalla toch wel een latina zat: helemaal linksachterin. Maar die heb ik niet zelf gezien. Was naambordje (carolyn of zoiets) uit Columbia.
Manbijtkat
20 mei 2021, 15:39
En voor iedereen die van oost europese meiden houd, love n joy zat er vanmiddag weer mee gevuld! Oa toppers als mirella en tara. Ook jongere meiden
Haradamannetje
20 mei 2021, 20:36
Als de service nou top was, dan is 50 niet erg...
Moontanner
21 mei 2021, 05:18
Gisteren kreeg Sonja, de Latina met volleybalsterfiguur, te horen 'wij zijn vol' toen ze belde met Hofje om een kamer. Waarschijnlijk is er sprake van 'vol door reserveringen'. Dus van meiden die nog in aantocht zijn. Veel meiden hebben gewacht op het definitieve groene licht van de regering op de 18e.
Anderen, met iets betere adviseurs.., waren er als eerste bij. Anna culito bijv. was vorige week al op het vliegtuig gestapt en zit dus nu weer in de beste kamer, Hofje 22. ;)
Over de prijs nog. Al sinds ik me kan herinneren hangt er in alle panden wel ergens een bord met de minimum prijs of staat die minimumprijs vermeld op een site. Maar ook al sinds ik me kan herinneren zijn er meiden die zich daar niet aan houden. In Esperanza gold jarenlang de minimumprijs van 30, maar kon je bij enkele dames al terecht voor 20/15. Vraag niet wat je daarvoor kreeg, maar het kon.
In Hofje gold vorig jaar nog officieel de minimumprijs 35 en feitelijk was de onderlinge afspraak tussen de meiden al 50, maar kon je er ook nog terecht voor 25.
In Leeuwarden waren er door de jaren heen ook altijd wel meiden die voor 15 E aftrekseks boden. Dus kleren aanhouden. Afrukken in de wasbak en weg.
Dat zal dus nu niet anders zijn. Heb er ook wel enig begrip voor. Ook menige klant moet hard aan de slag voor zijn centen, of bijstand of AOW. Niet iedereen heeft een weedplantage.
Voordat ik commentaar krijg, ikzelf zit altijd ruim boven de 50.. tot 120.
(NB het liefst helemaal geen commentaar, meningen, grappige opmerkingen bij dit berichtje van figuren, trollen die zelf helemaal niets bijdragen aan Leeuwarden)
Verder nog:
In Hofje kost een kamer voor de meiden 75 per dag. Met slaapgelegenheid erbij 85.
En volgens de huidige stand van zaken blijven Esperanza / Moulin Rouge en ook Heerenveen: Dicht.
Heb zelf trouwens nog geen bezoek gebracht aan een van de dames in de pandjes.
schoolmeester
23 mei 2021, 14:56
Ik wil binnenkort naar de ramen in Leeuwarden gaan.
Ik kom met de auto, is er voldoende parkeerruimte in de buurt ?
Groet, schoolmeester.
Genoeg (betaald) parkeren in de buurt. Zelfs een parkeergarage (ook betaald parkeren natuurlijk). Alles op loopafstand
Groeten uit Groningen :-)
schoolmeester
23 mei 2021, 17:14
Dennis bedankt !
Binnenkort eens kijken in het hoge noorden.
marcelasnl
23 mei 2021, 19:18
Vorig jaar was ik in leeuwarden voor het fries museum en daarna doorgelopen na de rosse buurt.
Ik heb toen gratis geparkeerd aan de snekertrekweg aan het kanaal. Denk zo´n 500m lopen na de rosse buurt vanaf hier.
schoolmeester
23 mei 2021, 19:20
marcelasnl, bedankt voor de tip.
Ik probeer altijd overal gratis te parkeren, een stukje wandelen vind ik niet erg.
Joopie1990
25 mei 2021, 14:13
zijn er op dit moment nog leuke oostblokdames leeftijd 22-30 in leeuwarden?
Eigenjawel
26 mei 2021, 20:49
Vergeet niet een paar losse euro's mee te nemen voor de toegang.
Moontanner
27 mei 2021, 05:40
@ Jopie 1990. Kijk ook even in de aanwezigheidslijst.
altijdwakker
27 mei 2021, 12:39
Ik had dit eerst bij raambezetting vermeld, maar deze rubriek is beter, denk ik. Nog even over de centjes. Waar ik voordien € 40 betaalde werd nu door dezelfde dame € 50 gevraagd op iets te luide toon (oftewel voor andere vrouwen bedoeld); binnenskamers vroeg ze nog of ik hier wel mee akkoord ging. Ik ben al zo blij dat ik weer kan komen (..), ik vond het best. Maar ik vermoed dat € 50 niet lang gaat duren zo, de gemiddelde 'going' prijs zal wel weer tot € 40 zakken over niet al te lange tijd. Tot zover mededelingen van de seksbeurs.
Sambalada
27 mei 2021, 18:16
Gewoon 50 betalen, de dames hebben ook een moeilijke en rot tijd gehad.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
schoolmeester
27 mei 2021, 19:49
Dat maak ik zelf wel uit.
Dat prijzen van producten en diensten duurder worden in de loop der tijd is onvermijdelijk. En ik gun een ieder een dik belegde boterham. Maar; het is wel een forse stijging en bovendien "opgelegd" door kartelvorming(-achtige praktijken)
Uiteindelijk zal de markt wel uitwijzen of dit stand houdt. Persoonlijk denk ik in grote lijnen wel, met her en der dames die onder de prijs duiken. Maar er zullen ook wandelaars afhaken en hun vertier elders zoeken (Groningen, Alkmaar, prive-ontvangst, Duitsland) of minder vaak gaan. Of de dames per saldo dus meer gaan verdienen betwijfel ik.
fr_loper
28 mei 2021, 08:01
Hoi! Zijn Madalina en Myriam (Love&Joy) alweer aanwezig?
Beide zijn nog niet gespot in Leeuwarden https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?40572-Leeuwarden-aanwezig-afwezig-lijst
Sjakieb
30 mei 2021, 00:22
Dat prijzen van producten en diensten duurder worden in de loop der tijd is onvermijdelijk. En ik gun een ieder een dik belegde boterham. Maar; het is wel een forse stijging en bovendien "opgelegd" door kartelvorming(-achtige praktijken)
Uiteindelijk zal de markt wel uitwijzen of dit stand houdt. Persoonlijk denk ik in grote lijnen wel, met her en der dames die onder de prijs duiken. Maar er zullen ook wandelaars afhaken en hun vertier elders zoeken (Groningen, Alkmaar, prive-ontvangst, Duitsland) of minder vaak gaan. Of de dames per saldo dus meer gaan verdienen betwijfel ik.
Kreeg al een aanbod van 3 tientjes, dame zag er goed uit en was zeker niet over de THT.
Is Singel 2 in Sneek alweer open? Julia vertelde mij dat de eerdere huurder was afgehaakt, of zijn zaakjes niet rond kreeg of zoiets. Julia sprak gebrekkig Engels, dus kan best dat ik het volledig verkeerd heb begrepen. Daarom dus de vraag, weet iemand wat meer?
fr_loper
1 juni 2021, 20:51
Via Friesch Dagblad (https://frieschdagblad.nl/regio/Sekswerkers-gaan-ondanks-risicos-aan-de-slag-26857880.html)
Sekswerkers gaan ondanks risico's aan de slag, maar kunnen op een prik van de GGD rekenen, vanaf volgende week gaat de GGD werken aan een plan om de dames te vaccineren.
Willem2
2 juni 2021, 07:30
Sekswerkers gaan ondanks risico's aan de slag, maar kunnen op een prik van de GGD rekenen, vanaf volgende week gaat de GGD werken aan een plan om de dames te vaccineren.
Eigenlijk zou het heel simpel moeten zijn om iedere dame het Janssen vaccin te geven. In 1x klaar en veel ellende gespaard. Ik hoop dat ze zoiets in Leeuwarden erdoor drukken want ook voor andere gebieden zou dit de oplossing kunnen zijn.
Je moet trachten wel in te kleden dat er een voordeel valt te behalen ...
Willem2
2 juni 2021, 11:18
Harlingen heeft primeur met 'prikbus', 90 vaccinaties per dag mogelijk
Harlingen is de eerste plek in Nederland waar mensen zich in een bus kunnen laten vaccineren, meldt Omrop Fryslân. Naast de acht vaste priklocaties in Friesland gaat een vaccinatiebus door de provincie rijden. Zo kunnen 65-plussers die niet naar een vaste locatie kunnen reizen toch worden ingeënt.
"We hebben de primeur van Nederland", zegt burgemeester Ina Sjerps. "De bus is een goed idee voor mensen die minder mobiel zijn. Zo moeten de Harlingers naar Franeker, maar nu kunnen ze zich dichtbij huis laten vaccineren."
In de bus kunnen zo'n 90 prikken per dag worden gezet. Dat kan zonder afspraak, maar de uitnodiging van het RIVM en een legitimatiebewijs moeten wel worden getoond.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-geen-tweede-prik-met-astrazeneca-bij-ernstige-bijwerkingen-moderna-straks-ook-in-halve-dosering~a0231ee8/
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1061571-harlingen-heeft-landelijke-primeur-met-prikbus
Zo en daarna meteen door na Leeuwarden ;)
Moontanner
3 juni 2021, 05:42
Eigenlijk zijn het onzinverhalen in de krant. Je hebt namelijk meiden die inwoner zijn van Nederland en je hebt meiden die dat niet zijn. In Leeuwarden werken veel dames die in Leeuwarden wonen. Ook komen er dames aangereisd vanuit, ik noem maar wat, Apeldoorn, Wormerveer, Grou, Heerenveen etc. Al die dames krijgen in dezelfde leeftijdsvolgorde als wij een uitnodiging voor het ophalen van een vaccinatie, daar waar ze als inwoner ingeschreven staan. In de Leeuwarder pandjes zijn er dus al dames gevaccineerd. De oudere leeftijdscategorie.
De dames die niet in Nederland wonen maar aangereisd komen vanuit bijv Spanje (veel!) of een Oostblokland, krijgen dus géén uitnodiging voor een vaccinatie. En zijn veelal in eigen land niet gevaccineerd. Over die dames gaat het krantenartikel. Die dames hebben aangeklopt bij de GGD met de vraag 'kunnen jullie voor ons ook wat regelen? Dat kan dus. Maar het zal nog wel even duren. Pas als voor de eigen inwoners de druk van de ketel is wat betreft beschikbare vaccins.
De corona verdwijnt momenteel trouwens als sneeuw voor de zon. Verdampt letterlijk.
Dus voor nu is het grotendeels mosterd na de maaltijd. Hooguit heeft het zin voor het komende influenza/covid-seizoen.
Moontanner
6 juni 2021, 02:52
Het paspoortje.
Ik heb af en toe de indruk dat niet iedereen nog weet (of al weet) dat je een dame kunt vereeuwigen via een zogenaamd paspoortje.
Als je de rubriek 'Leeuwarden Ramen' aanklikt zie je bovenaan twee groene balken. De rechter groene balk klik je aan om een paspoortje te maken. Je ziet dan een vragenlijst. Hierin vul je de gegevens van de dame in. Het IJsberenforum zet het vervolgens om naar een paspoortje. Mét de Nationale vlag van het land waar ze vandaan komt.
De dame wordt bovendien ook automatisch geplaatst in het overzicht van dames.
Zie bijv. de meest recent bijgewerkte over Claudia
(https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?46521-Claudia-(Oekra%EFnse)-Walhalla-08-(voorheen-Heerenveen)) met wapperende Oekraïense vlag.
Die Claudia wordt nooit meer vergeten ;)
Moontanner
7 juni 2021, 17:46
Vanmiddag 7-6 hoefde in het draaihek van Hofje geen Euro.
Sjakieb
7 juni 2021, 18:14
Vanmiddag 7-6 hoefde in het draaihek van Hofje geen Euro.
Afgelopen zaterdag ook al niet. En ik maar met die 2 euromunt blijven gooien:-)
Maar dat deurtje langs de waterkant, die was toch eerder ook bepaalde uren los?
Dennis
8 juni 2021, 04:10
Deurtje aan de waterkant was in het verleden s middags altijd open. Maar of dat recent ook zo was durf ik niet te beweren. Maar inderdaad, is wel eens open geweest
Moontanner
8 juni 2021, 10:03
Het was altijd zo dat een van de dames die intern waren om 10.00 uur de groene deuren bij het draaihek openden. Millie, Jolanda... Je kon er dan vrij in. In het draaihek hoefde vroeger overdag geen muntje.
Vervolgens kwam dan in de loop van de ochtend een beheerder of de eigenaar, die dan de deur aan de waterzijde losdeed. Aan die kant kon je vanaf dat moment ook vrij naar binnen.
Dat duurde dan tot een uur of 5 a 6 in de namiddag en dan deed de beheerder de deur aan de waterzijde op slot en het draaihek werd in de 'betalen' stand gezet. Doel: zo weinig mogelijk tuig naar binnen.
In het verleden werd ook weleens de deur aan de waterzijde permanent dichtgehouden. In de winter ivm stookkosten en/of als er te weinig animo was voor het huren van een kamer. Het gangetje aan de waterzijde (vanaf nummer 18) ging dan ook weleens totaal dicht.
Dat de deur aan waterzijde nu permanent dicht zit, heeft te maken met corona. Het de hele dag door moeten betalen bij het draaihek idem. Men wilde ivm het besmettingsgevaar de inloop beperkt houden.
Het moeten betalen bij het draaihek is er nu dus kennelijk af. Dat is dus een Corona versoepeling.
Dus misschien straks ook de deur aan waterzijde weer open als versoepeling? Zou welkom zijn.
Sanja (Esp 008) liep rond in Hofje en vroeg waar ze een extra sleutel kon laten maken, ik zal niet verbaast zijn als deze eerdaags opduikt in het Hofje.
Anita vertelde dat ze blij was met deze kamer (27)
De eigenaar was aanwezig en deelde mondkapjes uit aan diegenen die er geen (op) hadden. De "beheerder" liep meerdere melen langs zonder kapje.
Er werd driftig gesleuteld aan een daarvoor ingehuurd bedrijf aan de toegangspoort maar deze kreeg het niet werkend, allicht is dit de reden dat de toegang vrij is.
Love & Joy was geheel vol zoals het lijkt.
Walhalla zat ook vol maar niets van mijn gading.
fr_loper
9 juni 2021, 19:31
Sanja (Esp 008) liep rond in Hofje en vroeg waar ze een extra sleutel kon laten maken, ik zal niet verbaast zijn als deze eerdaags opduikt in het Hofje.
Je hebt voorspellende gaven, Sanje zit nu in Hofje 03.
fr_loper
9 juni 2021, 20:03
De dames die belangstelling hadden, hebben afgelopen zaterdag een "Janssen vaccin" gehad,
gewoon op de prik locatie in Leeuwarden, geregeld door de GGD Fryslan.
Dennis
10 juni 2021, 13:02
Janssen vaccin heeft als voordeel dat je maar 1x hoeft te prikken. Voor moeilijk bereikbare personen, bijvoorbeeld daklozen of DVP's met geen of tijdelijk adres. Maar ook zeevarenden, die maar beperkt aan wal zijn en in elk geval niet 12 weken. Janssen vaccin is maar beperkt ingezet (behalve bovengenoemde groepen ook voor geboortejaar 1967, 1968 en 1976).
Goede actie van de GGD om deze groep dames niet te vergeten en ze de mogelijkheid te bieden toch veiliger te kunnen werken
Moontanner
17 juni 2021, 15:07
Vanmiddag even een kijkje genomen in Leeuwarden. Alleen in Hofje en walhalla geweest. Weinig activiteit. Niets van mijn gading.
In Walhalla was het business as usual que bezetting.
In Hofje viel op dat Anna Culito nummer 22 weg is. Komt wel terug.
Nu zit in kamer 22 Sara (Ecuador).
Verder viel op dat Jolanda er nog steeds niet weer is. Idem Hester.
Van de dames die ik ken heb ik op nummer 13 alleen Lucia (voorheen Esp 2) gezien en de Hongaarse Anita op 27.
Er moest wel weer een Euro in het draaihek.
Sjakieb
17 juni 2021, 22:23
Zag dat de site van Lovenjoy een update heeft gehad.
Ook Lucy Lux staat er nu op. Ook bij haar de optie om n afspraak in te plannen via de App.
bigfakelove
18 juni 2021, 14:40
In Hofje viel op dat Anna Culito nummer 22 weg is. Komt wel terug.
Net toen ik vandaag naar haar toe wou gaan:frown:. Maar hiervoor is dit forum toch heel nuttig, is het voor de gebruikelijke 2 +/- weken? Of staat ze er vandaag al weer (hoop hoop):tongue:
Moontanner
18 juni 2021, 19:39
Ik stootte dus zelf mijn neus daar afgelopen donderdag. Op zich niet erg want ik ken zowel Anna als Sara. Maar wie het niet weet ziet Sara zo aan voor Anna. Sarita heeft nl. een minstens zo dikke kont. Maar Sara vind ik qua dienstverlening een stuk slechter dan Anna.
Ik denk dat je hoop weleens bewaarheid zou kunnen worden en dat ze vandaag of morgen weer begint. Even afwachten totdat ze weer gespot wordt en op welke kamer. Daar komen ongetwijfeld nadere mededelingen over...
fr_loper
19 juni 2021, 09:18
Daar komen ongetwijfeld nadere mededelingen over...
Volgens betrouwbare bronnen, zou Anna Zaterdag (vandaag) weer beginnen in kamer 22
bigfakelove
19 juni 2021, 16:42
Volgens betrouwbare bronnen, zou Anna Zaterdag (vandaag) weer beginnen in kamer 22
Thanks, moet ik straks misschien toch maar even in de auto stappen :freu:
onder de brug
24 juni 2021, 17:57
mr en esp gaan naar alle verwachtingen niet weer open
of er moet iemand komen met een schip vol geld
gemeente heeft andere plannen met het gebied rond de mac
voor de dames komt er dan een plek lwd west.
ergens achter het nieuwe cambuurstadion.
wordt vervolgt
Sjakieb
29 juni 2021, 14:19
Net mailtje in mijn inbox. T andere forum gaat offline.
Ben er ooit begonnen en was er ook behoorlijk actief op totdat er wat gedonder kwam. Laatste tijd kwam ik er alleen om wat te lezen maar ook dat werd minder ivm de AVG wetten.
Al met al toch jammer dat er weer een stukje verloren gaat....
Dat t hier maar niet zover mag komen.
Groet
Dennis
29 juni 2021, 15:49
Op de andere site valt ook te lezen "waarom" ze offline gaat. Er is in 2018 (of 2017?) een datalek geweest en dat was voor de AP reden om de site tegen het licht te houden en daaruit volgde dat de site niet voldeed aan de AVG. Daar zijn wat mij betreft wel wat kanttekeningen bij te plaatsen (o.a. dat de dames in kwestie zichzelf aanbieden (letterlijk en figuurlijk) en dus niet zo maar prive-personen zijn die onder de AVG zouden vallen).
Blijkbaar is er recent een eindrapport verschenen en daaruit heeft de eigenaar van de site z'n conclussie getrokken en besloten ermee te stoppen. Dat lijkt me ook logisch, want een site zonder recensies is niet interessant voor wandelaars en dus ook niet voor sponsoren en adverteerders.
Jammer. Niet om zout in de wonden te wrijven, maar ze hebben in 't verleden door hun (in mijn ogen) arrogante manier van optreden door de moderators, ook wel veel goodwill onder de lezers verspeelt. Maar uiteindelijk is een dergelijke site zonder recensies gewoon nutteloos, ook met arrogante moderators.
Bartjansen
30 juni 2021, 08:08
Ik zou zeggen: een mooi moment om collega-wandelaars over te halen om naar deze site te komen. Ik heb net een dergelijk bericht gepost op die site onder Leeuwarden.
Willem2
30 juni 2021, 11:52
En heb je al een ban te pakken ...
Of is je hele account al weg ....
Pfff waarom reageer ik toch, terwijl het hier over Leeuwarden zou moeten gaan.
Oedeis
30 juni 2021, 16:52
Ijsgenoot Dennis spreekt over de "arrogante manier van optreden door de moderators" op de bijna verdampte collega-site waarvan ik de naam zal inslikken. Had je kritiek op de excessen van dat moderatorenbeleid, dan werd je uiteindelijk van de site geknikkerd, hetgeen mij (en dit geldt niet alleen voor mij) is gebeurd.
Mijn aanmelding hier is in de hoop dat zulke kritiek gewoonweg nooit nodig zal zijn.
Ik huis ver van Leeuwarden, maar de slanke en altijd klantvriendelijke persoon van de ex-Heerenveense en voormalige Esperanziste Cindy lokte mij het afgelopen weekeinde naar het verre Noorden. Anderen konden mij verder rondneuzend niet zo bekoren, maar ik zal alle beschrijvingen gaan lezen en wellicht houden er zich pareltjes verscholen in de op het eerste gezicht mij niet zo aanlokkende schelpen.
Wie weet ? Wie het weet: schrijf het op, alstublieft.
Moontanner
1 juli 2021, 05:01
Voor nieuwkomers als bijv. Odeis (welkom) herhaal ik nog maar even:
Het paspoortje.
Ik heb af en toe de indruk dat niet iedereen nog weet (of al weet) dat je een dame kunt vereeuwigen via een zogenaamd paspoortje.
Als je de rubriek 'Leeuwarden Ramen' aanklikt zie je bovenaan twee groene balken. De rechter groene balk klik je aan om een paspoortje te maken. Je ziet dan een vragenlijst. Hierin vul je de gegevens van de dame in. Het IJsberenforum zet het vervolgens om naar een paspoortje. Mét de Nationale vlag van het land waar ze vandaan komt.
De dame wordt bovendien ook automatisch geplaatst in het overzicht van dames.
Zie bijv. de meest recent bijgewerkte over Claudia
(https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?46521-Claudia-(Oekra%EFnse)-Walhalla-08-(voorheen-Heerenveen)) met wapperende Oekraïense vlag.
Die Claudia wordt nooit meer vergeten ;)
Oedeis
1 juli 2021, 09:05
Bedankt voor (het functioneel herhalen van) de mededeling, geachte Moontanner.
Hoewel ik, niet per se goed, maar wel degelijk enigszins beter ben met dames dan met de digitaliteiten van vandaag, zal ik in de toekomst pogingen wagen om zij die daarvoor in aanmerking komen te vereeuwigen. Monumentum exegi aere perennius, schreef de Romeinse dichter Horatius al (Ik heb een monument opgericht duurzamer dan brons).
Oedeis
1 juli 2021, 16:08
Zoals ik hierboven al mededeelde: het afgelopen weekeinde moest ik in Groningen zijn en ben toen vol verwachting naar Leeuwarden zijn schoonheden getogen. Ik wist (het is zelfs in mijn Den Haag doorgedrongen) dat de helft van de Esperanza, die nog open was toen ik er voor het laatst "een dame heb bekend" zoals de Bijbel dat noemt, is gesloten.
Net als Heerenveen al eerder. Net als een groot gedeelte van Alkmaar (nu nog een klein stukje Dam), recent het intiemste Wallengedeelte in onze hoofdstad, net als een straat in Groningen - en over Arnhem en Utrecht zullen we het maar niet hebben.
Wat wil men ? Overal de ramen vervangen door kerken en andere gebedshuizen ? Met automaten waarin de condooms zijn vervangen door kuisheidsgordels ?
Ik schrok toen ik het afgelopen weekeinde in uw aller Leeuwarden was. Géén van de (tegen extra betaling, dat wel, snap ik best) vaak zeer gewillige Esperanza-jongedames, veel Latina's met overduidelijke jaarringen, nauwelijks dames die Love en Joy uitstraalden.
De prostitutie-afkerigen kunnen 's middags met open ogen over de Amsterdamse Wallen lopen: geen chick(en) te zien bijna. Gelukkig nog wel in het Spuistraatgebied en op de Ruysdaelkade.
Den Haag heeft twee redelijk tot goed bezette straten, maar veel dames klagen over wandelaars die die bezigheid letterlijk nemen en ... blijven wandelen. In Alkmaar ben ik de laatste tijd niet geweest en andere pretparken ken ik niet.
Wat wil men ? Of meer specifiek: wat wil men in Leeuwarden ? Ik kwam er ondanks een 2 uur en 3 kwartier treinen vroeger graag trainen, maar als de huidige situatie wordt gecontinueerd of zelfs verslechtert: tja, dan zal mijn Cindy het toch met een ander moeten doen (letterlijk en figuurlijk).
Wat wil men met Leeuwardens trots ? Als u dit leest, geachte Buma, graag informatie ...
@Oedeis. Als je bereid bent er bijna 3 uren voor te reizen, dan ben ik wel heel erg nieuwsgierig wat haar zo speciaal maakt.
Oedeis
2 juli 2021, 11:40
Klein misverstand. Ik reis op dit moment voor geen enkele dame zo lang (alhoewel ik treinreizen, eerste klas met lectuur, niet onprettig vind).
Ik recapituleer: ik moest in het Noorden zijn het afgelopen weekeinde. Bezocht naast Groningen (zakenafspraak) ook Leeuwarden (waar ik voorheen vaak het Fries Museum en wat erotische opwinding frequenteerde). Ik schrok van wat er werd "geboden" (nee, dat betreft niet het museum ...).
De enige mij aansprekende (letterlijk en figuurlijk) aanlokkelijke slankheid die ik kende was de dame met de artiestennaam Cindy, die ik ooit in Heerenveen, later in de Esperanza had bezocht. De andere dames ter plekke - en elders op locatie - deden mij weinig of niets.
Is Cindy speciaal, of is zij op dit ogenblik de eenoog in het red light district der (Latina-) blinden ? Voor mij geldt dat laatste. Anderen zullen andere voorkeuren hebben uit het "aanbod" van nu. Cindy is voor mij altijd attent, belangstellend en professioneel gewillig. Vanzelfsprekend staat daar "algo más de dinero" tegenover. We spreken een mengelmoes van Engels (dat zij nog niet zo best beheerst) en Spaans (waarin zij uiteraard veel en veel beter is dan ik).
Maak ik voor haar de reis van West naar Noord ? Ik citeer mezelf: "dan zal mijn Cindy het toch met een ander moeten doen". Dat "mijn" kan verwarrend werken: mijn ironie ligt er niet altijd dik bovenop.
Ik denk dat "als het klikt" Cindy niet de slechtste keuze is - gezien degenen die nu hun diensten aanbieden. Als je tenminste niet geporteerd bent voor "Latina-vol" of per se gefixeerd op Oostblokkige schoonheden.
Maar gezien de we(a)zenlijk toch ietwat deplorabele situatie nu (althans in mijn optiek), kom ik pas weer in Leeuwarden als ik toch in het Noorden moet zijn. En dan zal ik zeker vol erotisch-gezonde spanning weer poolshoogte gaan nemen in wat dan nog resteert van een ooit florerend - en vooral intiem - paradijsje.
En dat niet morgen weer op de stoep staan verlost de lezer dan ook meteen van mijn breedsprakigheid. Althans voorlopig.
Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Een "paspoort" is het dus niet waard. Geef het niet op, er zit nog best wel wat moois in Leeuwarden. De kamers zijn alleen vreselijk uitgeleefd en dat maakt het allemaal groezelig.
Joopie1990
2 juli 2021, 22:56
Kamers zijn inderdaad uitgeleefd en soms zelfs niet fris. van de week een half uurtje met Maya beleefd in Love en Joy een aanrader een leuke en vriendelijke dame die er erg goed uit ziet
Moontanner
3 juli 2021, 06:06
@ de nieuwkomers:
Het systeem dat we als Leeuwarder IJsberen onderling hanteren is: De aanwezigheidslijst is centraal. Het streven is dat we in die lijst bij alle plm. 43 kamers die Leeuwarden nog rijk is, de naam van een dame hebben staan. Al die namen zouden aanklikbaar moeten zijn. Degene die Leeuwarden denkt te gaan bezoeken, hoeft dus alleen maar even naar de lijst te kijken en de naam van de gewenste dame aan te klikken. Bijv. Maya. (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?56249-Maya-Roemeense-Leeuwarden-(Love-amp-Joy-kamer-07)) vind je in de aanwezigheidslijst onder Love en Joy 08 met update per 2-7 dat ze nu afwezig is. Na het bezoek kun je in het topic van de dame je verhaal kwijt en het wordt nooit meer vergeten. En het is later zo weer op te zoeken.
Vandaar dat ik, tot vervelens toe misschien, vraag om een paspoortje (is start van een topic) te schrijven. Zo'n topic kun je voorzien van de gewenste link.
Erg teleurstellend is het daarom dat het nu al enkele dagen gaat over ene Cindy, die sommigen zeggen te kennen. Zonder evenwel de moeite te nemen of ooit de moeite te hebben genomen een paspoortje te schrijven. Resultaat: veel oeverloos gepraat en vragenstellerij en uiteindelijk niets weten van die Cindy. We weten niet eens of ze er wel of niet is en waar ze zit.
Tot slot: de nieuwkomers die hier zijn gekomen met de intentie er wat van te gaan maken, welkom! :welcome2:
Oedeis
3 juli 2021, 08:38
Waarde Moontanner,
Allereerst: ik sta honderd procent achter uw streven. Maar toen ik Cindy bezocht het vorige weekeinde (zij staat wel vermeld in de aanwezigheidslijst en is dus geen fantoom geproduceerd door mijn oversekste hersenen) had ik nog nooit van die lijst, van een hier gebruikelijk paspoort - nee, zelfs nog niet eens van "menselijke ijsberen" gehoord.
Ergo: ik heb haar toen niet opgemeten, haar oogkleur gecontroleerd, haar boezem bevoelt op onderhuidse siliconen (die heeft ze niet, dat was wel duidelijk), haar haren gescand op extensions, via haar gebit haar leeftijd vastgesteld - en wat dies meer zij.
Een paspoort moet wat betreft feitelijkheden objectief en controleerbaar zijn. Geen fantasie of "ik vul maar wat in". Het zou dus volstrekt onverantwoord zijn geweest van mij om er op uw aandringen een kleine week later zonder de juiste vaststellingen een aan te maken voor Cindy.
Wie u dat niet-aanmaken ook verwijt, niet mij alstublieft. Het enige voor hier relevante feit dat ze me vertelde is dat ze het afgelopen weekeinde zopas weer was teruggekeerd in Leeuwarden.
Ik kan dat "paspoorten" de komende weken ook niet doen. Pro-Rail zorgt ervoor dat ik vóór 20 juli niet naar het Noorden kan treinen (werkzaamheden bij Zwolle onderbreken de reis met ingezette bussen: een ellende). Ik maak die reis van bijna drie uren alléén als dat enigszins aangenaam kan - en dan nog slechts als ik toch al in Noord-Nederland moet zijn.
In de tussentijd vermei ik me wel in mijn woonplaats.
Wat betreft Cindy: een mooie paspoortaanmaak-taak ligt er dus voor een "ijsbeer" die al ervaringen heeft met nauwgezet opmeten en registreren tijdens het seksen.
Oedeis
3 juli 2021, 10:20
Verontschuldiging: zelfs lichte emoties belemmeren soms de correcte spelling te hanteren: "bevoelt" moet natuurlijk zijn "bevoeld".
Ghost67
3 juli 2021, 12:07
Het gaat nu toch fantoomachtige trekjes krijgen. Kan er misschien opheldering konen over de kamernummering? Ze zit niet in 24. Ik kan haar niet vinden.
Moontanner
3 juli 2021, 13:05
Sorri Ghost67 Maar dat is nou precies waar ik het al die tijd over heb. Een hoop 'gepraat' hier, maar niemand die aandacht heeft voor jouw opmerking, eerder deze week al, dat Cindy helemaal niet in 24 zit. Ik dus wel en ik zou je graag antwoorden, of beter nog Cindy gewoon goed updaten in de lijst. Maar Cindy is mij totaal onbekend.
Het is inderdaad fantoomachtig dat er zoveel mede-ijsberen zijn, waarvan op zijn minst iemand toch iets meer zouden moeten weten, maar dat die zijn kiezen stijf op elkaar houdt.
Ik hou er vanaf hier over op. Laat de tijd het ons maar leren. Of Cindy eerst maar helemaal schrappen uit de lijst.
Ghost67
3 juli 2021, 14:06
Hoe doe je dat? Bedanken voor de bijdrage?
Al bezocht in Heerenveen en Esperanza en nu in Het Hofje maar nog steeds niet in de ogen gekeken?
Moontanner
3 juli 2021, 17:21
Kijk bijv. naar je eigen bericht. Je ziet daaronder een knopje met duimpje omhoog 'thanks'.
Oedeis
3 juli 2021, 17:57
Geachte collegae,
Hoera, ik ontdekte de plattegronden. Jonge ijsberen moeten nog van alles leren en ontdekken, dat blijkt maar weer.
De schoonheid die zich (althans in Heerenveen en in de Esperanza) Cindy noemde, geen idee of ze dat pseudoniem nu nog gebruikt- ik heb er geheel gedachtig Shakespeare's What's In A Name niet naar gevraagd - heb ik bezocht in:
door het Hoffelijke één Euro-draaihek, meteen naar rechts, bocht naar links en dan - ik gok - kamer 26 (maar als het 25 of 27 is: het lijkt mij niet, maar desondanks mij niet komen vermoorden alstublieft - ook niet als ze inmiddels na een volle week is verhuisd).
Ze is een van de weinige (relatief) slanke Latina-schatten, ik schat zo'n 175 meter lang. Ook dat kan helpen. Ik heb er geen idee van of ze er alle dagen is. Ik bezocht haar op zaterdag 26 / 06.
Succes met de tracering. En ja, ook ik houd er (net als Moontanner) over op. Minstens tot na 20 juli.
Die rust zij u allen gegund.
fr_loper
3 juli 2021, 19:29
Welkom Ghost67
Mogelijk moet je eerst 10 berichten hebben geplaatst, voordat je kan "bedanken"
Zie de FAQ https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?34067-FAQ-IJsberenforum&p=310930#post310930
Welkom Oedeis
De plattegrond van de Weaze Leeuwarden is een "belangrijke discussie" (sticky) en staat altijd bij de bovenste 3 discussies in subforum Leeuwarden
https://www.ijsberenforum.com/forum/forumdisplay.php?268-Leeuwarden-Ramen
Joopie1990
3 juli 2021, 19:38
Wie heeft er ervaring met Eva in Love en Joy?
Moontanner
3 juli 2021, 20:02
@ Joopie 1990. Gewoon even de naar aanwezigheidslijst switchen en daar zie je het topic van Eva staan onder Love en Joy. Als je dat vervolgens aanklikt, zie je wie zijn ervaring met haar met ons heeft willen delen. :)
snapper
4 juli 2021, 12:50
Mij voor genomen ,om hier weer eens wat actiever te zijn....tenminste als het wandelen weer wat lukt na deze rottige corona periode.
Hopelijk gaan meer dat doen ,we hebben er allemaal baat bij .
vr gr Snapper oftewel ex snapper van hookers en na de ban Zandhapper
snapper
4 juli 2021, 12:53
Adres is Singel 2 Sneek. 8 kamers. De kortste klap is gewoon een keer langs rijden en hier verslag doen. Wie dan ook. Lijkt mij. :rolleyes:
NB als het wat voorstelt zou je Sneek ook nog kunnen opnemen op de aanwezigheidslijst van Leeuwarden.
Hoop hier binnen kort eens te kijken en zal dan verslag doen ! Julia daar al eens bezocht,maar is effe geleden..
Volgens mij is het gesloten, nieuwe eigenaar of zo en vergunning ?? Ik weet het niet, heb ergens iets opgevangen. Julia en Rebecca adverteren ook niet.
snapper
4 juli 2021, 16:59
Pand is (was)ook van Piet Siderius, net als esperanza,dus dat zegt genoeg. Maar volgens mij zijn er bepaalde stromingen die pas tevreden zijn als alle panden dicht zijn ,onder het motto...wat je niet ziet is er niet....oftewel de kop in het zand steken !
Daar lijkt het op. Er was al in december nieuws dat er een nieuwe vergunning was aangevraagd voor Esperanza. Ik heb hier en daar navraag gedaan maar niemand kan me er meer over vertellen. Er is wel een nieuwe B.V. ingeschreven bij de KvK: Weaze 34-36 BV. Wie meer weet mag het zeggen.
Oedeis
5 juli 2021, 15:48
Gegroet,
Neen, ik ga het niet over C***y hebben, zoals beloofd.
Nu de trompettist zich opmaakt om de "Last Post" te gaan blazen voor de site H****s (onherkenbaar hier vanwege de daar zo geliefde privacy-wetgeving), heeft een groot deel der leden zich aangemeld bij een alternatieve site (iets met meisjes en recensie), zeker die leden die actief waren in mijn stad Den Haag, onder wie het Geleenstraatorakel Paulus 2.
Het ijsberenforum bediende en bedient, naar ik begrijp, in eerste instantie een andere doelgroep dan die welke wij vormen: de Wandelende Weazels. Was dit forumgedeelte, Leeuwardense Ramen, er niet geweest, ik had me hier nooit aangemeld. Finland is een prachtig land, maar sauna's doen me niets.
Ik kom natuurlijk niet elke week in het Noorden. Maar als ik er moet zijn en een der dames brengt mij tot grote hoogte, ik zal het hier blijven melden. Voor mijn stad bekijk ik wel wat elders wordt geschreven.
Van twee Wallen eten ? Met Amsterdam erbij (zolang Femke de dames daar niet wegpest) zelfs van drie.
In de hoop (esperanza !) dat er snel iemand opstaat die de gesloten vestigingen weer openstelt.
Immers, hoe meer dienstverlenende zielen zich aanbieden, hoe meer vreugd.
onder de brug
8 juli 2021, 19:09
code rood voor de weaze in het bestemmingsplan is er geen ruimte meer op de huidige plaats
wordt gekeken naar andere locatie .
met andere worden het bloed heel langzaam dood in leeuwarden
Mannen, wat speelt er in Leeuwarden? De meisjes zijn bang voor sluiting. Maakt een hypocryte christelijke burgemeester gebruik van Bibob en Covid om idealen na te streven? Worden vergunningaanvragen getraineerd? Zoals ook in Sneek waar zijn vader burgermeester was? Raakt Leeuwarden, nee Friesland zijn ramen kwijt? Denkt Buma dat er dan geen prostitutie meer is?
Oedeis
9 juli 2021, 08:33
Een "andere locatie" is letterlijk een utopie, vrees ik ("ou-topos" in het klassieke Grieks: "geen plaats / een niet bestaande plaats").
Ik hoor jullie Calvinistische kuisheidsridder Buma al triomfantelijk zijn geliefde "Wilhelmus" zingen: (-) dat ick Godt den Heere / Der hoochster Maiesteyt / Heb moeten obedieren (gehoorzamen).
Straks hoef ik alleen nog maar voor tentoonstellingen in het Fries Museum vanuit Den Haag naar Leeuwarden te reizen.
Maar geschilderde naakten zijn heel wat minder erotisch dan levende. En je mag er niet eens aanzitten ...
Harry1963
12 juli 2021, 12:06
hoi mede wanderlaars,
ik ben vanavond in leeuwarden en wilde mijzelf trakteren op geile seks.
nu is mn vraag is eva of de zusjes in het hofje aanwezzig.
of evt een andere dame voor kinky seks .
Moontanner
13 juli 2021, 05:09
@Harry 1963. Vragen is vrij maar het had niet gehoeven! In IJsberen Leeuwarden hebben we de aan-afwezigheidslijst! Die kun je aanklikken. Het is één van de sticky regels bovenaan. In de recente updates van de lijst zie je dat van de 2 zusjes alleen het slechte zusje er momenteel nog zit, in Hofje 11.
Verder vormen de updates van de aanwezigheidslijst door de jaren heen een soort geschiedenisboek en kun je terugbladerend zien dat EVA al zo'n anderhalf jaar niet meer gezien is.
Omdat ik had voorzien had dat de vragenstellerij over Eva op het H.forum, met de sluiting van dat H.forum op 8 juli, zou overwaaien naar het IJsberenforum, ziehier, had ik op 3 juli een publicatie gedaan in het topic van Eva.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?51781-Eva-Hongaarse-Leeuwarden-(Hofje).
Ik hoop dat je niet in handen bent gevallen van het slechte zusje. :confused:
En ook de andere deelnemers hier: Wees gewaarschuwd!
Het verhaal is dat er twee BDSM zusjes werkzaam waren. Vroeger soms in verschillende kamers in Hofje, maar de laatste tijd elkaar aflossend in Hofje 11. Er zat wat leeftijdsverschil tussen de dames maar verder leken ze sprekend op elkaar. Het gekke is dat het ene zusje ronduit goed was, en het andere ronduit slecht (TMM). En het beroerde was dat slechts een enkele bezoeker kon zien of hij het goede of het slechte voor zich had. Dat ging via een vlekje op de wang dat het ene wel zou hebben en het andere niet en waar ze allebei ook nog eens een lok voor lieten hangen.
Het goede zusje is dus nu gestopt. Naar verluidt definitief.
De laatste tijd is er dus meer dan voorheen tumult in en rond Hofje 11, als weer eens iemand tot de ontdekking komt dat hem tijdens het bezoek het vel over de oren wordt gehaald. :angryfire: (voortdurend bijbetalen)
Voor BDSM in Leeuwarden heb je dus momenteel alleen nog betrouwbare Jolanda in kamer 21.
Oedeis
18 juli 2021, 10:27
Dit is geen prettig bericht.
Al dagen niets nieuws te lezen, zelfs geen onbelangrijk nieuws, laat staan recensies. Noch hier, noch wat betreft Leeuwarden op de site die met name wat betreft de twee straten in mijn Den Haag betrekkelijk veel besprekingen en verder tal van opmerkingen, bespiegelingen en discussies oplevert: Girlsreview.nl..
Deze Ijsberen-site is uiteraard nooit in het leven geroepen om primair de dames achter de ramen in binnen- en buitenland te bespreken. Naast de "uitgedunde" ramen in Leeuwarden, zie ik geen ander-stedelijke vitrines worden besproken hier. Maar evident is dat er een paar bevlogen raam-enthousiastelingen op deze site bezig waren - en zijn.
Desondanks: heeft het nog zin ? Kan een en ander niet beter worden geconcentreerd op een site die sinds het (terechte) overlijden van Hookers toch wat meer furore maakt dan deze - althans wat betreft de raam-dames ?
Ik weet niets van de digitale wereld, maar het "overhevelen" van vitale gegevens (zoals de aanwezigheidslijst) naar bijvoorbeeld Girlsreview.nl / Leeuwarden lijkt me niet zo'n probleem.
Of wil men tòch deze site wat betreft de ramen in Leeuwarden handhaven en eventueel uitbreiden naar de weinige andere plaatsen in Nederland die nog deze vorm van plezier-bieden kennen (helaas steeds minder en dan ook nog vaak in afgeslankte vorm) ?
Ik woon ver van Leeuwarden, maar kwam er graag. Met het huidige contingent dames, geconcentreerd op slechts drie locaties, is de drang om naar het Noorden te treinen (vanaf aanstaande dinsdag kan dat weer) heel wat minder sterk. Kom ik er, en dat is dus slechts sporadisch, dan wil ik er hier best verslag van doen. Daar gaat het mij niet om.
De vraag die moet worden beantwoord, althans in mijn optiek, betreft de toekomst van Ijsberenforum.com / Leeuwarden Ramen in het algemeen - en meer specifiek in het licht van de nieuwste post-Hooker-ontwikkelingen.
Ook idealisten - en die zijn er op deze site - moeten soms reëel zijn.
Graag uw opinies.
Sjakieb
18 juli 2021, 12:51
Beste,
Ook ik ben, naar alle waarschijnlijkheid, een der idealisten. Ben ooit begonnen op Hookers maar kreeg daar al vrij snel de tip dat dit forum ook op het WWW te vinden was.
Nog steeds ben ik deze tipgever dankbaar daarvoor.
Dat hookers niet meer actief is verbaasd mij niets, ook zonder de privacywet vond ik het meer en meer afglijden naar een bedenkelijk niveau, (Let wel: dit is mijn persoonlijke mening!) zowel van sommige auteurs als van sommige ( of ontbrekende) moderators.
VWB de site waar bovenstaande auteur een beetje reclame voor maakt. Geef het een kans en laat de wandelaar zelf beslissen waar hij actief op wil zijn. Immers zonder hem heeft geen enkel forum bestaansrecht.
Willem2
18 juli 2021, 23:42
Graag uw opinies.
Wil je een opinie of reclame maken voor een forum dat is opgericht door iemand die hier al meerdere malen een ban heeft gehad met verschillende accounts ?
En dat wil wel wat zeggen want wij zijn zeer liberaal ...
Dennis
19 juli 2021, 05:08
De sectie Groningen en Leeuwarden op Hookers was al dood en begraven voordat Hookers ermee stopte. Niet in de laatste plaats doordat veel schrijvers een ban kregen en naar IJsberenforum overstapten. Waarom zou je nu overstappen op Girlsreview? Wie zit daar nu die niet hier aanwezig is? Wie zegt mij/ ons dat hetzelfde gekl**t van Hookers niet op Girlsreview geldt, omdat waarschijnlijk een deel van de mensen achter Girlsreview ook bij Hookers iets deed (achter de schermen, als moderator etc). Vooralsnog zie ik geen enkele meerwaarde. Geen reviews ook, enkel "wie weet waar X nu is", "wanneer komt Y weer".
Nee, ik gun ze het beste, maar zie momenteel niets wat ze onderscheid van Hookers en dus geen enkele reden om me daar aan te sluiten
Oedeis
19 juli 2021, 08:16
Die beruchte ban op Hookers trof ook mij. Ik mocht een paar (in mijn ogen) uiterst dubieuze commerciële zaken en zelfs aperte misstanden niet aanroeren en er zeker geen vragen over stellen. Ik weet dus waar men het over heeft wat betreft dat "Hookers-bannen".
Allereerst iedereen bedankt voor de reacties. Die van Dennis hierboven is zeer overtuigend.
Wat betreft Leeuwarden - in de hoop dat het rode-lampjes-district(je) blijft bestaan - blijf ik hier lezen en sporadisch hier schrijven (zoals iedereen inmiddels weet: het is een heel eind van Den Haag naar het Noorden en ik zal zeker niet iedere week in Leeuwarden kunnen neerstrijken).
Maar zolang andere pretparken, zoals de twee straten in mijn Den Haag (voor zover die er blijven: ieder stadsbestuur droomt van een erosflat op een uitnodigend kaal stuk industrieterrein die er waarschijnlijk niet komt: zie het Rotterdamse Katendrecht tot en met Heerenveen) en de buurten in Amsterdam / Alkmaar hier nauwelijks of niet worden besproken, zal ik wat die lustoorden betreft andere bronnen moeten raadplegen.
Goed te lezen dat er vurige verdedigers zijn van Ijsbeer-Leeuwarden.
Oedeis
23 juli 2021, 16:55
"Nee, ik gun ze het beste, maar zie momenteel niets wat ze onderscheidt van Hookers en dus geen enkele reden om me daar aan te sluiten." schrijft Dennis / # 751).
U krijgt het volste gelijk van het universum.
Op "Girlsreview" heeft op dit moment één lid al een permanente, een ander lid een tijdelijke ban. Ik heb zonet medegedeeld dat ik nooit zal (blijven) schrijven op een site waarop "bannen" überhaupt tot de mogelijkheden behoort.
Hookers Revisited.
Bij onverhoopt apert seksistische, ronduit racistische of anderzijds discriminerende taal, bij het beledigen van collegae en wat dies meer zij, kan een redactie wat mij betreft in de tekst ingrijpen.
Maar verbannen hoort met vierendelen en op de brandstapel verzengen thuis in de middeleeuwen.
Ik weet niet of ik hun nog het beste gun ...
Oedeis
23 juli 2021, 17:40
Een paar minuten geleden dit bericht verstuurd aan de Girlsreview-leden in mijn Den Haag.
"Heb zojuist gevraagd mijn account te verwijderen.
Wens geen lid te zijn van een Hookers-imitatie met schoolmeesters die leden "in de strafhoek zetten" of zelfs permanent wegsturen.
Wàt die leden in de ogen van de wraakgoden ook "verkeerd" deden."
In de hoop dat déze site van dit soort Orbán-maatregelen verschoond blijft.
schoolmeester
23 juli 2021, 17:43
Voor alle duidelijkheid: deze schoolmeester heeft hier niks mee te maken.
Groet, schoolmeester.