PDA

Volledige versie bekijken : BBC beeïndigt contract Jeremy Clarkson

Big30
25 maart 2015, 16:09
De kogel is door de kerk: de BBC heeft de samenwerking met Top Gear-ster Jeremy Clarkson stopgezet.
BBC-baas Tony Hall zegt dat hij de beslissing met 'pijn in het hart' heeft genomen.
Toch was het besluit om de Top Gear-ster te laten vallen volgens Hall 'onvermijdelijk' omdat Jeremy Clarkson wat hem betreft echt een grens heeft overschreden door producer Oisin Tymon eerder deze maand een klap te verkopen.
Jeremy werd ruim twee weken geleden door zijn werkgever geschorst vanwege een uit de hand gelopen ruzie met Tymon. Jeremy zou door het lint zijn gegaan omdat de maaltijd die hij kreeg voorgeschoteld, niet helemaal naar zijn zin was.
De presentator heeft altijd ontkend dat hij zijn collega heeft geslagen. Volgens Jeremy is er alleen maar wat geduwd en getrokken. Hij heeft dan ook meerdere keren laten doorschemeren dat hij de schorsing ontrecht vond.
To Gear wordt in bijna de hele wereld uitgezonden; in Nederland door Veronica en in België door Canvas. Top Gear levert de BBC een vermogen op.
http://www.telegraaf.nl/prive/23846301/__BBC_ontslaat_Jeremy_Clarkson__.html

Jeremy moet blijven!!! Belachelijk dat uitgerekend de BBC hem ontslaat terwijl Clarkson natuurlijk helemaal gelijk had dat na een dag van hard werken voor hem een Steak met frietjes klaar had moeten staan. Terecht dat hij de producer daar op aansprak.

Piet Plezier
25 maart 2015, 16:38
Belachelijk dat uitgerekend de BBC hem ontslaat terwijl Clarkson natuurlijk helemaal gelijk had dat na een dag van hard werken voor hem een Steak met frietjes klaar had moeten staan. Terecht dat hij de producer daar op aansprak.
zal ook wel een frietje van €10,00 zijn geweest Big ;)

dirty Hairy
25 maart 2015, 16:59
Hij heeft de producer juist niet aangesproken...

Peperduur
25 maart 2015, 17:09
11202

Big30
25 maart 2015, 18:57
Hij heeft de producer juist niet aangesproken...

Jawel en hoe! "BBC report says he verbally abused producer for 20 minutes and hit him"

Hij heeft hem eerst 20 min voor rot gescholden waar het hele hotel van kon mee genieten en sloot dat af met " an 'unprovoked' 30-second physical attack "

Moet kunnen en geen probleem, hier ging het om "he was offered a plate of cold cuts instead of steak and chips. "

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3010167/Top-Gear-presenter-Jeremy-Clarkson-sacked-BBC-internal-investigation-concludes-did-attack-producer-steak-dinner-fracas.html

Clarckson, May en Hammond moeten blijven! De BBC moet door het stof, die hebben de afgelopen jaren al genoeg geblunderd.

Sphinx
25 maart 2015, 19:48
Juist omdat ze zo hebben geblunderd slaan ze nu naar de andere kant door. Deze racebeer vreest dat May en Hammond niet van plan zijn met iemand anders verder te gaan. Is dus voor de tweede keer dat het hele programma op de schop moet. BBC mag wél de naam houden (de rechten daarop hebben ze enkele jaren geleden van Clarkson gekocht), maar niets staat de drie in de weg om voor Netflix, ITV, SKY of voor mijn part Al-Jazeera een vergelijkbaar programma te maken.

Big30
25 maart 2015, 20:03
Je hoort nu allerlei geruchten naar welke zender hij eventueel toe zal gaan. Denk dat zijn 2 maatjes hem wel trouw blijven. Je ziet ook polls met mogelijke opvolgers van JC bij topgear, maar het suc6 van TG werd bepaald door JC.

Sluit zelfs niet uit dat hij weer gewoon bij de BBC doorgaat dus dat ze hem een nieuw contract aanbieden. Weet ook niet omdat ie geen vast contract had of ie nu ontslagen is of dat zijn contract niet wordt verlengd. Dat liep anyway af begreep ik. In de verklaring vd BBC is ook alleen sprake van geen contract verlenging.

De reactie van de BBC zal zeker te maken hebben met alle (wel serieuze) schandalen die speelden en nog spelen. Daarmee vergeleken is dit toch vrij onschuldig, OK je moet wel je handen thuis houden. Maar goed, hij zal wel een tik of klap uit woede hebben uitgedeeld. Soit, zand erover en niet meer zeiken.

Peperduur
25 maart 2015, 21:02
Je hoort nu allerlei geruchten naar welke zender hij eventueel toe zal gaan...

Misschien iets voor het forum...?

11206

Bluebear
25 maart 2015, 21:21
Misschien iets voor het forum...?

11206

Ben ik trouwens al jaren!! Wat moet ik me bij dit programma voorstellen? Wie het mooiste model naait en hoe hard? En dan daarna de kok op z'n bakkes naaien, omdat ie koud freten heeft. :tongue: :rolleyes: :biggrin:

Peperduur
25 maart 2015, 22:14
Ben ik trouwens al jaren!! Wat moet ik me bij dit programma voorstellen?
Wie het mooiste model naait en hoe hard?
En dan daarna de kok op z'n bakkes naaien, omdat ie koud freten heeft. :tongue: :rolleyes: :biggrin:

Nee hoor, das is een Tobbear, met de zogenaamde B van Blue...

jope
26 maart 2015, 09:27
Het contract loopt tot eind van de maand, laat de nieuwe maand nu beginnen met 1 april

Goedemorgenallemaal
26 maart 2015, 10:07
Maar we gaan tot nu toe steeds uit van het gelijk van JC.. (waar heb ik die initialen eerder gezien?). Het KAN natuurlijk altijd zo zijn dat zijn populariteit hem werkelijk in de bol is gestegen, misschien is hij wel een arrogante onuitstaanbare zak. met Britten is dat heel goed mogelijk.

Grootste slachtoffer is natuurlijk Max Verstappen, wat had die graag dat rondje eens gereden....

Badslippers
26 maart 2015, 11:41
De BBC? Is dat niet die omroeporganisatie waar pedofielen graag geziene gasten waren en een podium bood met Jimmy Savile als absolute topper in zijn rol als kinderverkrachter en lijkenneuker?

Inderdaad, dan kun je beter een presentator ontslaan die niet tevreden is over zijn koude maaltijd "Steak and Chips" en aan de stok krijgt met de producer. Wie laat een producer ook koken?

Date

Suspect
Background

28 October 2012
Gary Glitter
Former glam rock pop star

15-11-2012
Dave Lee Travis
Disc jockey, radio and television presenter

6-12-2012
Max Clifford
Publicist

28 March 2013
Rolf Harris
Australian-born musician, singer-songwriter, painter, and television personality

June 2013
Chris Denning
Former Radio 1 disc-jockey and convicted sex offender

17-12-2013
Michael Salmon
Medical doctor at the Stoke Mandeville Hospital and convicted sex offender

1-11-2012
Freddie Starr
Comedian

11-11-2012
Wilfred De'ath
Author, journalist and former BBC producer

10-12-2012
David Smith
Chauffeur

19-12-2012
Ted Beston
BBC radio producer

2 January 2013
Jim Davidson
Comedian

January 2013
Mike Osman[/URL]
Disc jockey and impressionist

5 February 2013
Unnamed 65-year-old man
Unknown

4-4-2013
Unnamed 65-year-old man
Unknown

26-4-2013
Jimmy Tarbuck
Comedian

29 October 2013
Paul Gambaccini
American-British radio and television presenter and author

29 October 2013
Unnamed 74-year-old man
Unknown

8-4-2014
Walid Moussa
Unknown

Bron: wiki, Operation Yewtree (http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Yewtree) en spitsnieuws (http://www.spitsnieuws.nl/entertainment/2015/03/bbc-werkt-aan-documentaire-over-pedo-jimmy-savile)

SFL
26 maart 2015, 12:47
JC is een idioot... Ik begrijp niet waarom die vent zo populair is kunnen worden. Laat staan nog wel een automobielprogramma... Weer maar eens een bewijs hoe achterlijk die Engelsen of hoe kapot gezopen hun kleine brein is. Dat er wereldwijd zoveel fans zijn, dat is me een raadsel! Ik ben niet Amerikaans gezind en heb bij mijn laatste vakantie in Mexico weer maar eens kunnen vaststellen wat een idioten die Amerikanen zijn, maar op dit vlak zijn ze toch slimmer geweest en hebben voor hun eigen TopGear een eigen presentator aangesteld en niet JC zoals daar eerder sprake van was!

Afijn, misschien ben ik wel de achterlijke in de maatschappij en is al de rest normaal. Betreft de verkleutering in Vlaanderen was ik gisteren ook al helemaal geschrokken. ISIS rukt op en blijft koppen afsnijden en een vliegtuig valt omlaag in de Alpen... Wat blijken dan de onderwerpen van de dag in het nieuws: de plit van one direction, de uitspraak van de Antwerpse burgemeester die de problemen bij een bepaalde bevolkingsgroep duidt en een Antwerps politicus die bij Asad op de koffie mag. Voor die 3 dingen samen gaan dan 100 mensen de straat op en men spreekt van een grote illegale betoging.

Hoe zot kan het nog worden??? Volgende week dinsdag ga ik naar de hoeren en de maatschappij kan mijn kloten kussen!!!

Goedemorgenallemaal
26 maart 2015, 13:12
De BBC? Is dat niet die omroeporganisatie waar pedofielen graag geziene gasten waren en een podium bood met Jimmy Savile als absolute topper in zijn rol als kinderverkrachter en lijkenneuker?

Inderdaad, dan kun je beter een presentator ontslaan die niet tevreden is over zijn koude maaltijd "Steak and Chips" en aan de stok krijgt met de producer. Wie laat een producer ook koken?

Het verleden moet ooit ophouden.

Goedemorgenallemaal
26 maart 2015, 13:14
Wat blijken dan de onderwerpen van de dag in het nieuws: de plit van one direction, de uitspraak van de Antwerpse burgemeester die de problemen bij een bepaalde bevolkingsgroep duidt en een Antwerps politicus die bij Asad op de koffie mag. Voor die 3 dingen samen gaan dan 100 mensen de straat op en men spreekt van een grote illegale betoging.

Hoe zot kan het nog worden??? Volgende week dinsdag ga ik naar de hoeren en de maatschappij kan mijn kloten kussen!!!

je bent K3 vergeten.
ohnee dat was echt groot nieuw vergeleken met jouw tweede rijtje gebeurtenissen.

Wentelt Eefje
26 maart 2015, 14:13
Dat verleden komt veel te laat helaas nu pas naar boven drijven...

Voor veel Nederlandse beroemdheden is het te hopen dat de AIVD geen copy-paste actie gaat doen van de Britse snuffelsmurfen... hoewel de allergrootste vermoedelijk beschuldigden al het tijdelijke met het eeuwige verwisselden.

Big30
26 maart 2015, 14:51
Dat genoemde en zeer duistere en macabare verleden van de BBC mag men nooit vergeten.

Maar wat JC deed was van een totaal andere orde, natuurlijk kan zo iets ook niet, maar een keer iemand uitschelden en wat duwen en trekken als je tegen het kookpunt aan zit, soit. Je biedt je excuses aan en gaat weer over tot de orde vd dag. Dit was een over reactie van de BBC waar het verleden ook een rol gespeeld zal hebben.

Ik was een fan van TG en zal dat blijven, ja soms gingen ze wel eens over de schreef, mannen van middelbare leeftijd die over auto's en vrouwen lullen, een leuk programma maar soms een beetje ordinaire cafe praat, vergelijk het met VI bij ons, daar komt ook wel eens een uitglijder voor.
Allemaal vrij onschuldig of je zou in NL tot de anti-zwarte Pieten maffia moeten behoren of tot de sekte vd politiek extreem correcten! Daar behoor ik niet toe ...

Goedemorgenallemaal
26 maart 2015, 16:08
Dat genoemde en zeer duistere en macabare verleden van de BBC mag men nooit vergeten.

Maar wat JC deed was van een totaal andere orde, natuurlijk kan zo iets ook niet, maar een keer iemand uitschelden en wat duwen en trekken als je tegen het kookpunt aan zit, soit. Je biedt je excuses aan en gaat weer over tot de orde vd dag. Dit was een over reactie van de BBC waar het verleden ook een rol gespeeld zal hebben. ...

Waarschijnlijk ook het verleden van JC zelf, het is niet de eerste keer dat ie wat uitspookt

Big30
26 maart 2015, 16:26
Waarschijnlijk ook het verleden van JC zelf, het is niet de eerste keer dat ie wat uitspookt

Een aantal vrij onschuldige grappen passende binnen de context vh programma. Theo Maassen of Hans Teeuwen zouden de grappen als zeer onschuldig zien en dat waren ze ook. Alleen strenge calvinisten zien daar de humor niet van in :biggrin:!

Dit soort humor past juist wel binnen de BBC traditie, dat kan van die andere voorbeelden die BS gaf bepaald niet gezegd worden.

Om nog eens goed te lachen!
http://www.telegraph.co.uk/motoring/top-gear/11137651/Poll-Which-of-Jeremy-Clarksons-gaffes-is-worse.html

Goedemorgenallemaal
26 maart 2015, 16:56
Een aantal vrij onschuldige grappen passende binnen de context vh programma. Theo Maassen of Hans Teeuwen zouden de grappen als zeer onschuldig zien en dat waren ze ook. Alleen strenge calvinisten zien daar de humor niet van in :biggrin:!

Dit soort humor past juist wel binnen de BBC traditie, dat kan van die andere voorbeelden die BS gaf bepaald niet gezegd worden.

Nou ja de BBC zal zeker niet wakker liggen van grappen over Argentinie en zo. Vergeet echter niet dat Engeland toch een nog zwaardere "strenge"geschiedenis heeft dan Nederland. Cromwell en zo. Omdat de Paus je niet welgevallig is begin je maar even je eigen Staatskerkje, dat soort gedoe.
Er zal wel meer buiten de programma's om aan de hand zijn denk ik.

Willem2
24 februari 2016, 15:34
Jeremy Clarkson koopt ruzie met producer af voor 127.000 euro ........... http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/4250910/2016/02/24/Jeremy-Clarkson-koopt-ruzie-met-producer-af-voor-127-000-euro.dhtml

Rob10
25 februari 2016, 20:08
Ooit in een ver verleden zag ik hem instappen in zijn Aston Martin op het Zandpad in Utrecht. Had ik niet van hem verwacht:biggrin:

Piet Plezier
25 februari 2016, 20:14
V&D eindigt contract van 8000 man.

rokkenjager
25 februari 2016, 20:50
Ik begrijp soms de topic hier ook niet. Als ik dit soort zaken wil weten lees ik wel de krant.

pret
25 februari 2016, 20:52
V&D eindigt contract van 8000 man.

Volgens mij heb je deze in een verkeerde topic gepost. :biggrin:

Piet Plezier
25 februari 2016, 20:55
Volgens mij heb je deze in een verkeerde topic gepost. :biggrin:

nee hoor.
Er is altijd wel een pipo die reageert:biggrin: