Volledige versie bekijken : Live from Penelope
vanKees
29 april 2023, 02:47
Noch so gerade 'live aus dem Penelope'
War heute (gestern) 2x mit Lucy zimmern. Hat Sie mich etwa an meinen Cojones?
Ich finde Lucy... echt natürlich und bei ihr und mit ihr kann ich so richtig abschalten. Danke! Sehr gute Performance und mit Eine der Hübschesten Frauen in meiner Club- historie.
Morgen "Let's Party und in den Vor-May hoppeln!"
VanKees
vanKees
9 mei 2023, 22:36
Der Tag der Urlaubs-Rückkehrerinnen!
Nach einer Odyssee auf der Autobahn gegen 11.45 im Club aufgeschlagen. Jetzt erstmal den Kopf 'freivögeln'. Anka, genau die Richtige dafür. Bisschen ZK, schöner BJ, Anka erst oben dann unten. Hat gut mitgemacht. Wie immer top! 50 für 30.
Später kam Anisia, leicht erkältet daher heute ohne küssen aber hat die Zärtlichkeiten genossen und war nur enttäuscht, dass ich nicht gekommen bin. Für mich war es kein Problem. 40€.
Schau an, Anna ist da. Überrascht dass ich nur eine halbe Stunde gehen wollte. Sie gab Gas und nach aktiven 25 Minuten hat Sie mich mit einem Lächeln geschafft. 50 die halbe Stunde.
Habe fertig!
Cheffe am Abendbuffet beim Testessen getroffen. Er findet das Essen lecker wie ich auch und versteht die Beschwerden nicht. Naja, es gibt immer wieder Dauermeckerer.
Bis morgen Gemeinde.
VanKees
vanKees
17 mei 2023, 23:37
Bis jetzt ist es ruhig im Penelope. Feiern die Osmanen etwa auch unseren "Vatertag"?
Hatte Glück und konnte 2x Zeit mit Lucy verbringen. Gibt mir ein sehr gutes Gefühl auf dem Zimmer. Wiederholung 100%!
VanKees
Patjax
2 juni 2023, 15:25
Inmiddels een klein uurtje binnen na de hel van de Duitse Autobahn op vrijdagmiddag te hebben doorstaan. Het lijkt hier wel the invasion of the tall and fat women op een enkele uitzondering na. Juist de groep die beter niet gezien kan worden bij daglicht. Inmiddels het eerste bordje eten in deze op dit moment niet zo erotische Imbiss weggewerkt en buiten op een ligbedje aan het uitbuiken. Hopelijk wordt de hoop op voor mij aantrekkelijke dames geen uitgestelde teleurstelling.
vanKees
2 juni 2023, 18:48
Elena ist zurück. Mit ein bisschen Urlaubsspeck aber wie immer geiles Zimmer mit ihr gehabt!
VanKees
Patjax
2 juni 2023, 20:21
Gelukkig is het geen uitgestelde teleurstelling geworden. Werd vakkundig ingepakt door Stella. Heerlijk uurtje gekaart met een prettig gestoorde dame. Onze Spaanse kunstschilder is ook gearriveerd en natuurlijk is Mr. Crocs ook in da house. Inmiddels zijn de twee mooiste meisjes van het Penelope klasje ook aanwezig. Strakjes een muntje opwerpen wie de (on)gelukkige wordt. :biggrin:
Patjax
3 juni 2023, 01:09
Ook de bonusaanbieding was vanavond in Penelope. Kop of munt hoefde niet aangezien Ariana Grande van d’n Aldi MIA was. Het werd dus Christina en werd absoluut verrast op de kamer door dot jonkie. Een zeer geslaagde kennismaking die vraagt om verdere vervolgen. De echte Ariana Grande zou haar bezingen als “dangerous woman”. Gezelligheid kent vandaag geen tijd in Penelope.
Firehawk
11 juni 2023, 18:00
Het is warm maar in de club goed te doen. De airco doet goed zijn werk en het is lekker koel binnen.
Was heel rustig maar de meiden blijven nog steeds binnen komen.
Eten was vanmiddag lekker maar het eten van 18.00 uur vind ik helaas niet veel maar zal aan mij liggen.
Kamertje gemaakt met Larissa, Roemeense ergens 30 normaal postuur, tongpiercings en veel tattoos. Lachte elke keer vriendelijk en lokte mij. Uiteindelijk met haar naar de kamer gegaan. Helaas beter niet kunnen doen want was niet zo veel. Allemaal veel te snel.
Graagneuker met Bulgaarse Juliana of zoiets geweest en was ook niet veel bijzonders. Beter hadden we ons zaad voor een andere kunnen bewaren.
We zullen zien of we nog een 2e kamer maken.
vanKees
21 juni 2023, 22:49
Unter Tag und auch jetzt in der Nacht sehr ruhig. Grund: der Beginn der Schulferien in NRW!?
Eine der Traumfrauen hatte zweimal Zeit für mich. Ich bin selig.
VanKees
Joel75
23 juni 2023, 21:19
Momentan kann man sagen, es ist wie im Paradies.
Mehr Frauen als Männer.:freu: Über den ganzen Tag verteilt heute..
Hab aufgehört zu zählen ab 70 Frauen...:betrunken:
So viel Urlaubsgeld hat man gar nicht zur Verfügung
:rolleyes:
Partycrasher
27 juli 2023, 15:00
su10027, Matlock en ik zijn sinds 11.00 uur hier. Er zijn hier op dit moment ongeveer 30 DVP's en ongeveer 50 Ijsberen. Bekende Ijsberen hier zijn vanKees, De Duisburg Spesjalist en De Belgische Professor. De sfeer komt best wel dicht in de buurt van de sfeer van een hockeyfeest. Okee, er zijn hier 0 Nederlandse meisjes op dit moment, maar ik weet nu wel hoe het ongeveer uitziet in het clubhuis van Boekarestsche Mixed Hockey Club.
vanKees
3 augustus 2023, 14:03
Anka, noch etwas schlanker, ist zurück. Schaut TOPP aus und ihre Performance wie gewohnt gut!
Schon wieder eine Neue da, heißt Valentina.
VanKees
vanKees
3 augustus 2023, 14:17
Elli, blonde Bulgarien, ist aus Urlaub zurück (und nicht im AcaG!)
Führt gerade ihre Freundin, schwarzhaarig, herum und zeigt ihr alles.
VanKees
Picasso 1
6 augustus 2023, 12:41
Valt me reuze mee op dit tijdstip op een zondag in Penelope. Een 20tal dames al aanwezig (en er druppelen steeds meer bij) waaronder ook de wat appetijtelijkere exemplaren. Aantal mannen momenteel rond de 30.
vanKees
12 augustus 2023, 11:57
Gestern Abend der Schocker des Tages:
die deutsche Leonie in zivil gesehen. Wurde Sie etwa wieder in Gnaden aufgenommen?
Dafür heute gleich kurz nach 11.00 ein sehr erfreulicher Blickfang, unsere Tänzerin vor der Getränkezapfanlage ist für kurze Zeit im Club.
Elena!!
VanKees
mentholbear
14 augustus 2023, 12:32
Lekker ontbijtje achter de kiezen en een wellness rondje gedaan, inclusief Husky's ijsbad...
Dames een stuk of 7 gespot. Heren al zeker het dubbele.
pret
14 augustus 2023, 12:39
Lekker ontbijtje achter de kiezen en een wellness rondje gedaan, inclusief Husky's ijsbad...
Dames een stuk of 7 gespot. Heren al zeker het dubbele.
Ijsbad? Dacht dat je een koukleum was :biggrin:
schoolmeester
14 augustus 2023, 12:53
Zwembad is heerlijk met dit weer, afgelopen Donderdag nog in gezwommen, en gaat deze week ook nog gebeuren, want schoolmeester heeft vakantie.
mentholbear
14 augustus 2023, 14:00
Tja, zomervakantie is bijna voorbij ;)
En ben inderdaad een koukleum, maar af en toe na een sauna rondje wel lekker afkoelen.
Beron
14 augustus 2023, 19:02
Kurzbericht:
Da im LR Party war, bin ich natürlich nicht in den Living Room gefahren. Wie ich hörte: Schöne Steaks und 20 Frauen (also vermutlich weniger, es wird ja gerne aufgerundet). Mir fehlen die Gründe, die 120km zu fahren und 60 Euro zu bezahlen.
Also Penelope - Samstag und Sonntag. Samstag mit geschätzt 40 bis 60 Frauen - es ist immer schwer, weil so viele auf dem Zimmer sind, einige nach Hause gehen und abends neue kommen. Auf 50 kommt man sicher am Samstag. Rund 30 würde ich für den Sonntag schätzen. Jedenfalls waren auch tagsüber schon mehr als genug unterschiedliche Frauen dort, so dass ich an beiden Tagen sehr schnell ne Stunde verschwunden bin.
Es war in beiden Fällen kein Weltklasse-Service, aber ich war zufrieden - einmal 100/60 - einmal 40/30. Wer will da meckern?
Am Samstag war das Barbecue wieder auf relativ hohem Niveau - inklusive Köfte. Inklusive verschiedner Würstchen, Döner und Sucuk. Salat und Obst. Wer will da meckern?
Am Sonntag hab ich nur das 15 Uhr Buffet gehabt - Die Spaghetti Bolo waren ganz gut. Frische Melone dazu. Wer will da meckern?
Die positiven Punkte unverändert: Gutes Line-up, Essen überdurchschnittlich, Musik tagsüber ok, Gäste tagsüber ok, Preis/Leistung exzellent
Die negativen Punkte unverändert: Viieeeeeeeel zu dunkel (ich werde es nie verstehen - die Mädchen hätten alle mehr zu tun, wenn die Männer sie sehen könnten), Hygienebereich (Toiletten, Duschen) zu dreckig, Fußball gucken nur eingeschränkt möglich (zu wenig Sitzplätze), Hygiene allgemein nicht so geil. Die Empfangsfrau sonntags ist nicht gerade freundlich oder hilfsbereit.
Robwandelaar
1 september 2023, 19:06
Niet meer live, maar inmiddels een dag geleden weer eens naar Castrop-Rauxel gereden voor, wat mij betreft, misschien wel de beste saunaclub in Duitsland qua prijs/kwaliteit verhouding.
Helaas weer dikke vette drama op de Duitse snelwegen op de weg er naar toe. Zowel op de A2 als op de A42 een dik half uur vertraging opgelopen door vaststaand verkeer als gevolg van baustelles.
Dacht even bij Kreuz Recklinghausen de A43 te pakken om bij Kreuz Herne de A42 te pakken richting Castrop-Rauxel. Nou, vergeet het maar. De afslag naar de A43 is compleet afgesloten dus dat kan je vergeten. Dus maar verder de A2 gepakt en daarna overal tussen door over totaal brakke wegen richting Penelope.
Uiteindelijk dan toch de club bereikt. Ben bijna 3 uur onderweg geweest om nog geen 200km af te leggen. Bravo, Deutschland! Dat doen we in Nederland toch stukken beter.
Was er tegen 18 uur en de parkeerplaats tegenover de club stond al bomvol. Maar mijn wagen kon ik uiteindelijk prima langs de Westring parkeren vlakbij dat grote tankstation voor trucks.
Goed teken dat wel dat de parkeerplaats vol stond. Dat betekent dus, genoeg volk in de club en waarschijnlijk ook meer dan genoeg mooie dames. Iets waar deze club zeker bekend om staat.
Na mijn vorige positieve ervaring bij Magnum afgelopen week had ik echt weer zin in een avondje lekker ontspannen in een mooie club in het gezelschap van mooie dames.
Eenmaal binnen en de inkom betaald kon ik vanaf de receptie al een blik werpen in de volle hoofdruimte van de club. Zag al enkele zeer mooie dames voorbij lopen dus snel omgekleed, gedoucht en gehuld in een badjas de hoofdruimte binnen gelopen. Eerst maar eens een colaatje en een hapje gegeten van het goed gevulde buffet om wat op sterkte te komen. Ondertussen vele mooie dames gespot die blijkbaar goede zaken deden. Het was een komen en gaan van dames die met hun klanten richting de kamer liepen en er vanaf kwamen. Hier wordt duidelijk goed gebruik gemaakt van de diensten van de dames hetgeen ik van Magnum vorige week niet kon zeggen. Daar zaten vele dames de hele avond continue verveeld om zich heen te kijken en te azen op klandizie. Echter hapten er maar weinig toe. Misschien als gevolg van de gepeperde tarieven? Hier in Penelope is het financieel allemaal veel beter te bolwerken alhoewel hier het kamertarief ook met een tientje voor een half uurtje plezier is verhoogd. Maar daar krijg je dan wel de echte ouderwetse saunaclub service voor met alles erop en eraan.
Na even een lekkere sauna gepakt te hebben weer terug in de hoofdruimte. Nu kreeg ik toch wel echt zin in een fijne geile kamer met een mooie meid. Half uurtje daarvoor een halfje kamagra geslikt waardoor mijn geilheid tot een hoogtepunt was gestegen. Hele avond al een oogje gehad op een mooie geblondeerde milf. Helemaal mijn type. Lekker slank figuurtje, partij mooie borsten en lekkere kont. Ze zat schuin tegenover mij en keek haar aan met een big smile die zij beantwoorde met een lieve glimlach. Ze stond op en vroeg of ze mij mocht vergezellen. Natuurlijk mag zo'n mooie dame dat altijd. Gesprekje met haar gehad waarbij ze zich voorstelde als Alina uit Roemenië. Echt een mooie frisse rustige meid en ze vertelde 37 te zijn. Precies het type waar ik op val. Daarbij kwam dat haar warme hand al snel onder mijn badjas verdween en mijn jonge heer begon te steigeren van geilheid. Zo'n halfje kamagra werkt daarbij als een lekker geile boost. Dus de kamer op met deze mooie vrouw. Gewoon het standaard tariefje 50 euro. Dat viel helemaal niet tegen. Integendeel, ik kan jullie vertellen dat deze vrouw het spel van de hoerige liefde perfect beheerst. Door de jaren heen heb ik er toch wel een erg goed neusje voor gekregen om het kaf van het koren te scheiden. Perfecte sloppy pijpbeurt waarbij geen kunststof werd gebruikt en daarna meerde lekkere intieme standjes afgewerkt. Uiteindelijk fijn het rubbertje volgespoten in de missio en daarna nog een leuke smalltalk gehad met deze vriendelijke en mooie dame. Uiteindelijk werd ze me wel iets te close omdat ze me voorstelde telefoonnummers uit te wisselen om dan via Whatsapp een afspraak te maken om haar privé thuis te komen bezoeken. Zelf ben ik daar niet zo'n fan van. Je weet immers nooit wat je aantreft bij zo'n dame thuis of dat ze bijbedoelingen heeft. Eén keer bij een dame thuis geweest waar ik meteen mocht kennismaken met meneer de pooier. Nou, daar heb ik dus geen zin meer in en beperk mijn contacten met dit soort dames voortaan tot de veilige omgeving van een club of laufhaus. Met haar verleende service was ik echter top tevreden. Haar een briefje van 50 euro overhandigd die ze dik verdiend had. Daarna was het nog fijn vertoeven in Penelope. Weer lekker saunaatje gepakt, hapje gegeten, wat small talk gevoerd met enkele andere beren waaronder 1 Nederlandse beer die ook op dit forum actief schijnt te zijn. Later op de avond nog lekker wat rondgehangen en geouwehoerd met de aanwezige meiden. Natuurlijk wilden enkele met mij de kamer op maar ik was voldaan door mijn intense sessie met Roemeense Alina.
Vond het tegen middernacht wel best allemaal. Mezelf weer omgetoverd van beer tot normale burgerman en in mijn fijne auto gestapt om de weg naar huis te aanvaarden. Die weg was inmiddels lekker leeg zodat ik op de autobahn even lekker kon doorrijden met een vaartje van 160/170. Zodoende was ik ook relatief snel weer thuis en een mooie herinnering rijker aan een leuke en geile avond in Penelope. Soms heb je dat als man gewoon even nodig.
Als het een beetje mee zit ben ik er snel weer terug.
Prima
5 september 2023, 22:26
Die Empfangsfrau sonntags ist nicht gerade freundlich oder hilfsbereit.
nonsense //////meine meinung
, laila ist immer sontags empfangsfrau , immer correct ,spass, freundlich , aber letzte sontag sie hatte schmerzen , und war nicht so enthausiast wie immer ,
nachste sontag ist sie wieder da , uns bestimmt tip top .
laila ist die kleine mit grosse menge schwarze kurly haare ,
vanKees
16 september 2023, 23:32
Gerade erfahren, am 30.09. Oktoberfest im Penelope und im AcaG .
VanKees
vanKees
29 september 2023, 14:06
Was für ein servicestarke LU schon jetzt um 15.00!
Anna, Corinna, Deliah, Elena, Isabel, Jaclyn, Nia, Sami... und jetzt kommen erst die Frauen für den Abend. Zwei Neue auch gesehen. Der "Zauberstab der Liebe" ist schon kräftig am Ausschlagen!
VanKees
vanKees
29 september 2023, 23:20
Ein ruhiger Abend im Penelope. Frauen ca. 40, Männer wenige. Frauen feiern seit 2 Stunden eigene Party. Bin auf Oktoberfest-Party gespannt. Werde in Tracht kommen und mit Kumpel feiern, da meine Fav. verhindert ist.
VanKees
Beron
30 september 2023, 20:21
Vielleicht sollte das Penelope seine Parties umbenennen und dauerhaft "Rabattkarten-Party" nennen. Mit Oktoberfest hat das nichts zu tun. Ein paar blaue Wimpel reichen nicht. Das gute Buffet ist wieder ein komplett türkisches Buffet - kein Leberkäse, keine Weißwurst, keine Brezeln. Nichts bayrisches. Dann nennt es auch bitte nicht Oktoberfest. Auch die Frauen haben keine Trachten oder besondere sexy Outfits an. Würde man in der dunkelblauen Bude eh nicht sehen.
Aktuell fehlen viele Frauen. Liegt es nur am Party-Samstag, oder sind die dauerhaft weg? Ich vermisse nahezu alle meine Favoritinnen, zum Teil seit Wochen. Wer waren denn die Mädchen, die rausgeschmissen wurde? Vielleicht waren das ja meine Mädels?
Jedenfalls sind aktuell keine guten Frauen da - abgesehen von Elena - die ich aber nur an ruhigen Tagen ins Zimmer nehme. Auf 10 Minuten Fließband hab ich nämlich keine Lust und an Samstagen möchte Madame drei bis vier Zimmer pro Stunde machen und schnappt sich am liebsten Südländer. (sag sie selbst)
Im Moment sehr schlechtes Line up. Vielleicht haben einige Frauen auch keine Lust mehr auf die täglichen Dauergäste. Für Ende September ist das Line up jedenfalls unterdurchschnittlich.
Manbijtkat
18 november 2023, 17:16
Schijnt dat er een Oriental party is. Goeie reden om wat entreekaarten in te slaan. Er is net een megabuffet neergestald met allerlei (oriëntaalse) lekkernijen.
vanKees
15 december 2023, 18:52
Sol(e) lucet Omnibus!!!!
VanKees
vanKees
16 december 2023, 13:15
In der Vorweihnachtszeit geschehen noch Wunder!
Sole's Ruf lockt selbst einen Ganzjahreskritiker der Low Budget Club aus den Tiefen seiner Schweiz
hervor
VanKees
vanKees
17 december 2023, 01:47
Ist der Club morgen geschlossen?
Selbst jetzt um diese Uhrzeit wird "gevögelt" als wäre es die letzte Möglichkeit. 8 Pärchen warten auf Zimmer!
VanKees
Manbijtkat
17 december 2023, 18:07
Kan bevestigen dat de club vandaag ook op volle toeren draait ;)
Valt niets tegen qua aantal dames dat toch alweer richting de 50 loopt, ondanks de party van gisteren
pret
6 januari 2024, 23:54
Vandaag hier een superstart gemaakt in het nieuwe jaar met 2 pret-dames die topservice verlenen. Voorlopig hou ik de namen voor mijzelf totdat ik op ze uitgekeken ben, maar zoals jullie mij inmiddels kennen zal dat niet lang duren. :biggrin:
Er waren zo een 30 dames en voor een zaterdag relatief weinig mannen.
vanKees
13 januari 2024, 11:20
Hallo Jesper,
bist Du heute im Penelope?
VanKees
schoolmeester
14 januari 2024, 17:54
Ik had eigenlijk geen plan om dit weekend weg te gaan.
Maar vandaag toch een dagje Penelope gedaan.
Aankomst: 11.30, vertrek 17.00 uur.
Het was weer gezellig, maar niet zoveel dames.
O.a gespot: Rosa, Michaela en Josefien.
Ik heb een goede kamergang gemaakt met de Duitse Josefien.
Deze mooie dame word veel geboekt, dus toen ze tegen 14.00 uur boven liep, gelijk met haar op kamer gegaan.
Ze werkt alleen op Zaterdag en Zondag, omdat ze ook nog een andere baan heeft.
Nog gezellig gepraat met een andere Hollandse ijsbeer.
Allemaal nog veel wandelplezier.
Groet, schoolmeester.
HarrieJekkers
16 januari 2024, 07:23
Afgelopen zondag maar weer eens naar Penelope. Het is nog te merken dat veel dames op vakantie zijn maar er was een gezellige sfeer en twee fijne kamer sessies met Sabina (als ik het goed verstaan heb) en Mona, mijn favorietjes zijn nog fijn op vakantie. En ik was in de gelegenheid om met schoolmeester kennis te maken wat ook erg leuk was aangezien ik jaren gedacht heb dat een andere beer schoolmeester was.
schoolmeester
16 januari 2024, 16:32
Ik was het toch echt.
Als bewijs: ik zei, ik neem nog een tweede bord eten.
Misschien ben ik wel familie van Mentholbear.
Groet, schoolmeester.
Madru55
21 januari 2024, 02:50
ben afgelopen vrijdag in deze gezellige club geweest was druk maar goeie sfeer en goeie service van de meiden
sauna was goed op temperatuur leuke avond gehad
Picasso 1
24 januari 2024, 22:52
Vandaag hier laat binnen gekomen. In de barruimte 30 vrije dames beschikbaar en weinig mannen. Helena is terug, lekker ouderwets geknald met haar. Ook aanwezig Indira, Olivia, Samira, Sefda, Nathalie, Juliana, enkele ex-Prime dames en verder een hele rits waar ik de naam niet van weet.
Over het buffet en de plekken waar je een tukkie kan doen heb ik weinig te melden, daarvoor moet je bij andere live topics zijn.
vanKees
16 maart 2024, 04:18
Nach 14 Tagen wieder im PdL. Und schon wieder 4,5 neue Frauen am Start. Namen noch nicht bekannt, aber die Service-Schere geht von braucht Mann nicht noch einmal. Die eine Blonde (Platz zwischen Kaffeemaschine und Spielautomat) wurde von einen Niederländer für gut befunden, die zweite Blonde (Türkin? Platz Sofa gegenüber der Theke) Daumen nach unten.
Celena, Lorena (Name im Prime) Monika Ex-Babylon versucht für einige Tage ihr Glück. Schade, wenig gebucht und ich weiß Sie ist gut!
Von meinen zwei Zimmergängen kann ich nichts Neues berichten. Dass ich mal eine "Clubehefrau" habe, doch LUCY flasht mich jetzt schon über ein Jahr jedesmal auf dem Zimmer!
VanKees
vanKees
16 maart 2024, 04:31
Nachtrag:
Minouche ist nach ihrem mehrwöchigen Ausflug in LivingRoom wieder zurück.
Du der dominante Part und führst Sie bekommst Du ein gutes Zimmer.
VanKees
edwinhotel
16 maart 2024, 07:22
Twijfel nog om vanavond hier maar eens even voor te proeven of de avond in Hamminkeln door te brengen en dan morgen een hele dag Penelope maar het blijft lastig om de toppers te herkennen. Iemand nog een suggestie voor goed hotel in de buurt?
Shakir
16 maart 2024, 14:24
Beetje een matte sfeer momenteel...
Kan er iemand eens langskomen aub?
Giodude
16 maart 2024, 14:28
Kan er iemand eens langskomen aub?
Voorkeur?
Tjeppah
16 maart 2024, 14:31
Kan er niet voor 18u zijn. Het is ook niet bepaald uitnodigend om te komen indien er een matte sfeer is. Of denk je dat we die samen kunnen veranderen ?
Shakir
16 maart 2024, 15:43
Ik heb me al laten omver blazen door Indira, wie haar kent weet wat ik bedoel. Voor de rest stond ze jammer genoeg in afwerkmodus.
Tjeppah
16 maart 2024, 15:49
Goed te horen dat de sfeer voor jou is omgeslagen. Geniet er nog van
vanKees
23 maart 2024, 01:56
iemlich entspannter Tag und Abend/Nacht. Auch hier merkt 'Frau' Ramadan. Die Frauen mit gutem Service machen trotzdem ihre Zimmer. Die Anderen...? Und zu letzter Woche wieder 3 Neue im Club.
Zwei aus der guten Babylon- und Samya-Zeit getroffen. Beide schön anzuschauen und gute Unterhaltung gehabt. Monika und Evelin.
VanKees
vanKees
23 maart 2024, 01:57
Ziemlich entspannter Tag und Abend/Nacht. Auch hier merkt 'Frau' Ramadan. Die Frauen mit gutem Service machen trotzdem ihre Zimmer. Die Anderen...? Und zu letzter Woche wieder 3 Neue im Club.
Zwei aus der guten Babylon- und Samya-Zeit getroffen. Beide schön anzuschauen und gute Unterhaltung gehabt. Monika und Evelin.
VanKees
edwinhotel
1 april 2024, 16:46
Tweede paasdag een berenoverschot die weinig kameren want er zijn voldoende dames beschikbaar. Wel benieuwd wie die Mimi is maar gaan we zo ff vragen en net een heerlijk kamertje met Isabella en zo nog een afsluiter maar weet nog niet wie
bram4826
1 april 2024, 22:57
Mimi is super knap. Had een afspraak met haar. Toen ik onder de douche vandaan kwam was ze net verdwenen. Op de lijst bij de bar gezien dat ze een andere kamer had. Wellicht had ze het zelf niet door. Ze vertelde wel vooraf gelijk wat ze niet deed.
vanKees
12 april 2024, 16:06
Live:
Hatte mein erste Date. Bin immer noch auf Wolke 7!
Ist noch ruhig, ich glaube aber morgen zur Party wird es richtig voll!
VanKees
vanKees
13 april 2024, 00:01
Seit 2 Stunden ist die Zimmerzeit auf 30 Minuten begrenzt. Das wird heute auf Party richtig lustig. Ohne mich!
VanKees
Op de party zal genoeg allerlei dessert varianten aanwezig zijn, dus pannenkoeken lijkt mij overbodig. :biggrin:
Shakir
14 april 2024, 07:37
Ik was gisteren ook aanwezig op het afwerkfestijn en heb lekker genoten van de 10min-sessies.
En nu naar huis na mijn Paastripje in Ruhrpott om dan thuis een escort te bestellen om verder te proeven van lekkere seks.
kempie
14 april 2024, 09:10
Ik was gisteren ook aanwezig op het afwerkfestijn en heb lekker genoten van de 10min-sessies.
En nu naar huis na mijn Paastripje in Ruhrpott om dan thuis een escort te bestellen om verder te proeven van lekkere seks.
Allebei deze zinnen mogen wel in de oneliner van het jaar. [emoji4]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Husky
14 april 2024, 11:36
Was van 12 tot 24 uur in Penelope en vind de opmerking van Shakir waar ik enige tijd mee gesproken heb bijzonder negatief,
zelf kamers gemaakt van twee uur en en een uur,heerlijk genoten van sauna,zwembad en het lekkere eten en me prima geamuseerd met met zowel positief gestemde ijsberen en leuke Bunnydames.
Als je het zelf niet naar je zin hebt wil dat niet zeggen dat dit voor iedereen geld in tegendeel zou ik zeggen!
WANDELAAR5
14 april 2024, 11:49
Ik was er niet bij, maar ik heb ooit een keer zoiets meegemaakt in Wellcum, dus ik kan me het bericht van Shakir juist goed voorstellen. Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar als de kamers zeer kort zijn, er geen tijd is om even rustig een praatje te maken met een dame, het een soort snelweg is naar de kamers en terug, dan kun je echt het gevoel krijgen in een op hoge toeren draaiende neukfabriek in plaats van in een relaxte saunaclub te zijn.
Husky
14 april 2024, 12:06
Ik was er wel bij WANDELAAR5 en heb dat absoluut niet zo ondervonden.
Als je mijn bericht goed gelezen had waren dat sessies van 120 en 60 minuten en een hoop leuke contacten daarom heen.
En mijn tweede kamer was met wachttijd omdat je maar een uur mocht kameren vanwege de drukte maar opnieuw 60 minuten genieten:freu:
Zal op een later tijdstip nog een positief bericht schrijven over mijn bezoek!
mogelijkerwijs zie ik aanstaande woensdag in Sixsens:)
Shakir
14 april 2024, 12:10
Ik spreek uiteraard wel over de avonduren, daarom kom ik graag al vroeg aan want dan zijn ze meestal meer relaxed.
Ik mag zeker klagen: veel dames wouden na het avondeten geen uurtjes doen. De dame waar ik voor kwam veegde er gisteren haar voeten aan (ze was niet te genieten) en heb ik aan de deur gezet.
Joel75
15 april 2024, 16:29
Leider sind die guten Zeiten vorbei.
Und die Besucher sind orientalischer..
Die Mädchen sind wie ausgewechselt, weil sie das schnelle Geld sehen.
Am 5. Mai ist ja Ostern (orthodox) und bis dahin muss noch viel eingenommen werden...
Ascari
15 april 2024, 17:07
Leider sind die guten Zeiten vorbei.
Und die Besucher sind orientalischer..
Verlang jij terug naar het 3e rijk?
vanKees
26 april 2024, 21:26
https://www1.wdr.de/nachrichten/Razzia-Castrop-Rauxel-100.html https://www1.wdr.de/nachrichten/Razzia-Castrop-Rauxel-100.amp
vanKees
WANDELAAR5
26 april 2024, 21:33
https://www1.wdr.de/nachrichten/Razzia-Castrop-Rauxel-100.html https://www1.wdr.de/nachrichten/Razzia-Castrop-Rauxel-100.amp
vanKees
39240
Inval dus van 150 politiemensen en nog wat douaniers en belastingdienst in Penelope op verdenking van deelnemen aan een criminele organisatie. Dat is niet best. De sfeer zal in ieder geval verpest zijn…
Wentelt Eefje
26 april 2024, 21:50
Gezien het feit dat de club 2 jaar geleden tijdens mijn bezoeken op de late zaterdagavond in een levend smoelenboek van de Albanese onderwereld in de Ruhrpott veranderde mag dit geen verrassing heten....
vanKees
26 april 2024, 21:59
Ab Minute 2:45:
WDR aktuell | 26.04.2024 | 21:45 Uhr | ARD Mediathek
vanKees
Willem2
26 april 2024, 22:01
@Wentelt Eefje
Ben jij bang voor Erdogan ?:cool:
Willem2
26 april 2024, 22:05
Ab Minute 2:45:
WDR aktuell | 26.04.2024 | 21:45 Uhr | ARD Mediathek
vanKees
https://www.ardmediathek.de/video/wdr-aktuell/wdr-aktuell-oder-26-04-2024-oder-21-45-uhr/wdr/Y3JpZDovL3dkci5kZS9CZWl0cmFnLXNvcGhvcmEtNGZkMTUyYT AtY2M5Yi00NjY0LWE3NzEtYWJkMzNkNzc2NDVl
Wentelt Eefje
26 april 2024, 22:07
@Wentelt Eefje
Ben jij bang voor Erdogan ?:cool:
Nee, maar ik ken mijn pappenheimers... ...
Eddy_V
26 april 2024, 22:09
39240
Inval dus van 150 politiemensen en nog wat douaniers en belastingdienst in Penelope op verdenking van deelnemen aan een criminele organisatie. Dat is niet best. De sfeer zal in ieder geval verpest zijn…
van sfeer is daar toch al geen sprake dus een beetje leven in de brouwerij kan geen kwaad :)
WANDELAAR5
26 april 2024, 22:15
En zou dit nog gevolgen hebben voor AcaGold, aangezien die toch deel uit maakt van dezelfde organisatie. Of is de politie niets echt op het spoor en willen ze even indruk maken? Gelukkig is in AcaGold net alles mooi wit gewassen volgens Husky. Daar is het nu eindelijk schoon, dus daar wordt niets meer gevonden.
Kurt Cobain
26 april 2024, 22:22
vanKees
Warst du live dabei?;)
vanKees
26 april 2024, 23:00
En zou dit nog gevolgen hebben voor AcaGold, aangezien die toch deel uit maakt van dezelfde organisatie. Of is de politie niets echt op het spoor en willen ze even indruk maken? Gelukkig is in AcaGold net alles mooi wit gewassen volgens Husky. Daar is het nu eindelijk schoon, dus daar wordt niets meer gevonden.
Da waren Sie vor knapp 3 Monaten.
vanKees
Ascari
26 april 2024, 23:00
Zaterdag is er blijkbaar een tv uitzending over de inval:
Über dieses Thema berichten wir am 26. April 2024 auch im Fernsehen: WDR aktuell, 21:45 Uhr.
Ascari
26 april 2024, 23:03
Gezien het feit dat de club 2 jaar geleden tijdens mijn bezoeken op de late zaterdagavond in een levend smoelenboek van de Albanese onderwereld in de Ruhrpott veranderde mag dit geen verrassing heten....
Ik twijfel niet aan je woorden. Wat ik dan wel bijzonder vind is dat je als crimineel (met veel geld waarschijnlijk) naar een budgetclub gaat :biggrin:
Big30
26 april 2024, 23:23
39242
39241
https://web.de/magazine/panorama/clan-konflikte-ruhrgebiet-steckt-massenschlaegereien-38400436
Tsja de clans en het Ruhrgebied :biggrin:. Voor de duidelijkheid, clan mitglied betekent dus echt niet dat je crimineel bent.
de duisburg spesjalist
27 april 2024, 07:57
nu penelope ik denk dat iedere club in het Ruhrgebied wel aan de beurt kom ze willen gewoon laten zien dat er gehandhaafd wordt
Gustomass
27 april 2024, 08:23
Zaterdag is er blijkbaar een tv uitzending over de inval:
Über dieses Thema berichten wir am 26. April 2024 auch im Fernsehen: WDR aktuell, 21:45 Uhr.
Dit was gisteren inderdaad om 21.45 op de WDR. enkel enkele shotjes bij de ingang van Penelope te zien.
Verder werd er door de nieuwspresentatrice iets gezegd in de trant van; "jetzt wissen sie etwas mehr von wo unsere Innenminister freitagsabends zu finden ist"
grapje..
Gusto.
uurtje
27 april 2024, 09:29
https://www.bild.de/regional/westfalen/es-geht-um-illegale-prostitution-razzia-sprengt-sex-party-in-saunaklub-662c1feb170d590bdf8fff07
kempie
27 april 2024, 10:12
Zijn iig gewoon open vandaag. Mocht iemand het zich afvragen. Dames hebben niet allemaal echt kunnen werken gisteren dus voot de verandering is het misschien eens vroeger druk met dames op een zaterdag.
soul4fun
20 mei 2024, 13:29
Ik ben nu in Penelope. Het is heerlijk weer om in de tuin te liggen en te zonnen. De sauna is goed op temperatuur, precies zoals het moet zijn. Op dit moment schat ik dat er ongeveer 15 dames aanwezig zijn, wat helemaal niet slecht is voor Tweede Pinksterdag. Wat betreft de heren schat ik hun aantal op zo'n 40-50. Ik lig ontspannen tussen twee palmbomen en waan me even op een tropisch eiland, omringd door al die mooie dames in bikini. Het is echt genieten hier. Vandaag is er een nieuwe werkster van een jaar of 30 begonnen met werken.
Heute mächtiger Frauenüberschuss. Die üblichen Tagesgäste gucken sich vermutlich die Freude an, sind aber sicher spätestens Samstag wieder zurück in Castrop. Ich werde mir die Freude ein anders Mal ansehen, wenn dort "Normalbetrieb" herrscht und die Lage realistisch einzuordnen ist. Außerdem möchte ich für meine "Latte" nicht extra bezahlen. Erst wollen die Frauen "Extras" bezahlt haben, jetzt soll ich auch noch für die die Kaffee-Latte löhnen. Wo kommen wir denn dahin, wenn wir das durchgehen lassen?
WANDELAAR5
6 juni 2024, 20:47
Volgens mij ben je voorlopig met gratis entree en betaalde Latte goedkoper uit in Freude. Tenzij je heel veel van die bekers warme melk drinkt. Maar ik begrijp wel dat je nu nog even niet naar Freude gaat.
Ascari
6 juni 2024, 20:57
Is er wel gratis entre in Freude? Heb dat nergens gezien.
Is er wel gratis entre in Freude? Heb dat nergens gezien.
Denk dat W5 in de war is met Amari.
Nu ben ik ook in de war, zij de koffie-specialiteiten nu betaald in Freude of Penelope?
WANDELAAR5
6 juni 2024, 21:21
Denk dat W5 in de war is met Amari.
Nu ben ik ook in de war, zij de koffie-specialiteiten nu betaald in Freude of Penelope?
Oh ja, dat was Amari. Vandaag was er een bericht dat 2 koffievarianten in Freuds gratis waren en de rest betaald. Nu is Latte natuurlijk nauwelijks een koffievariant te noemen, maar ik neem aan dat Beron daar aan refereerde.
biker pc
8 juni 2024, 13:36
Net aangekomen in deze club. Veel ijsberen in de tuin van de zon te genieten . Ik denk op dit moment 50 ijsberen en 25 dames . Deze dames vinden het nog wat fris buiten en zijn voornamelijk binnen. Keuze genoeg voor ieder wat wils . De cappuccino is nog wel gratis ;-)
Firehawk
14 juni 2024, 17:59
Na een heel lange tijd denk wel 8 maanden of langer vandaag eens hier naar toe gegaan.
Veel mooie nieuwe gezichten of het wat is weet ik niet. Net maar een uur met oude bekende Christina van prime een uurtje gestoeid.
Nu bijkomen en straks nog maar eens kijken voor een 2e ronde. Zeker al 30+ vrouwen hier.
wooley
29 juni 2024, 11:40
Wooley was vanmorgen in Essen en daar brak de pleuris uit met de Afd... Stelletje gekkies. Dus enige vluchtweg was naar de 42 en ik wist dat daar Penelope ligt. Al zeker 3 Jaar niet meer geweest. Circa 20 beren op 10 dames. Eerst maar eens ontbijt. En we gaan het meemaken.
vanKees
29 juni 2024, 14:29
Hallo Wooley,
bitte strafe mich jetzt nicht Lügen! Wieviele Frauen sind aktuell schon im Club??
(Habe Shakir mindestens 25 versprochen).
vanKees
Firehawk
29 juni 2024, 14:35
Ben er nu ook maar zijn een kleine 20 meiden hier schat ik. Niet zoveel, maar er druppelt langzaam wel meer naar binnen.
mynasch
29 juni 2024, 15:02
@firehawk
is Christine (ex VM ) hier deze dagen te bezoeken???
Manbijtkat
29 juni 2024, 15:13
@firehawk
is Christine (ex VM ) hier deze dagen te bezoeken???
Ja, vandaag ook aanwezig
Broznjev
31 juli 2024, 13:10
Kwart voor 1 aangekomen. Eerste kamer met Christina was prima. Nam de tijd, pmc, voorzichtige tz. Lief meisje. Niet zo heel veel dames begreep ik van haar ivm vakantie. Toch een stuk beter dan Venus denk ik.
Wilde na de kamer naar het buffet, maar was net opgeruimd. 3 uur wordt er warme hap binnengebracht begreep ik.
Firehawk
3 augustus 2024, 19:05
Vandaag hier. Was vanmiddag rustig nu begint het op gang te komen. Denk iets van 40 vrouwen.
Eerste kamer met Daniella gedaan. Was voor mij de eerste keer met haar. Aardig meisje maar service was niet goed. Zonder te schieten van de kamer gegaan en gelijk naar blonde Christina gegaan. Die heeft de klus weer geklaard. Altijd goed met haar maar af en toe wil je wat anders en dat gaat mij niet goed af in penelope.
Husky is er ook en die heeft het weer goed naar zijn zin uiteraard. Mijn dubbelganger vankees is er ook.
Kijken wat de avond nog verder brengt. Eerst even bijkomen.
mentholbear
5 augustus 2024, 11:24
Ik dacht dat ze al om 10 uur open zouden zijn en stond een half uur te vroeg aan het hekje te rammelen. Blijkt dat ze dus pas om 11 uur open gaan.
Ontbijtje achter de kiezen. Vliegen hebben vrij spel, dus op Save gespeeld met gekookte eitjes.
Lekker zonnetje met een heerlijk briesje. Zwembad ziet er schoon uit. Ligbedjes genoeg. Maar ik snap wel waarom er handdoekjes liggen. Behalve om bezet te houden zien de ligkussens er op ook wat bevlekt uit. Dus zelf ook maar 2 handdoekjes overheen gedaan. En als ze er eenmaal liggen... :rolleyes:
Circa 10 dames gespot, maar beetje onduidelijk wie er blijven werken. Sommigen zitten er met handdoeken ingepakt. Sommigen gaan net weg (komen die nog terug?).
Ach, eerst even relaxen en dan zien we wel verder.
Tjeppah
15 augustus 2024, 12:12
Hier nu een uurtje aanwezig. Ik laat me positief verrassen vandaag hoop ik
Tjeppah
15 augustus 2024, 13:20
Tot nu toe zo'n 12 vrouwen en een 30 ijsberen. Nog geen sfeer. 1 meid probeerde het wel bij en in het zwembad maar ze was mij een beetje te overdreven aanwezig. Tot dusver 1 meid aangesproken en gevraagd hoe ze heette en ze zei Cami. Er kwam geen wedervraag of niets dus die heeft er vandaag niet zo'n zin in denk ik. Ze is ook constant met haar telefoon bezig en dit afgezonderd zittend in de schaduw. Foto op de website is of van een andere meid of ze heeft haar haar sindsdien geverfd in zwart. Ik hoop dat er qua meiden wel wat bijkomt want ik heb tot dusver 1 misschien 2 meiden gezien die in mijn straatje vallen.
Tjeppah
15 augustus 2024, 15:44
Zojuist deed de Moldavische Anita een poging om me op de kamer te krijgen. Uiterlijk meer GND en niet de allerjongste in deze club maar haar opwarming liet me niet koud. Valt ook niet mee met 30 graden. Ik had haar voor haar opwarming al aangegeven op dit moment nog niet naar de kamer te gaan aangezien ik net gegeten had. Wie weet later met haar nog.
vanKees
15 augustus 2024, 16:26
Foto op de website is of van een andere meid of
Du gehört wohl zu den Letzten die es noch nicht wissen.
Die Fotos auf der Seite sind mindestens schon 5 Jahre alt!
vanKees
schoolmeester
15 augustus 2024, 17:47
Anita is wel goed, weet ik uit ervaring.
Groet, schoolmeester.
Tjeppah
15 augustus 2024, 18:54
Groet, schoolmeester.
Thanks voor de tip. Zojuist een kamergang met Carina gehad die ook goed was
de duisburg spesjalist
16 augustus 2024, 17:24
Groet, schoolmeester.
jij ben snel tevreden tjeppah niet :biggrin:
Tjeppah
16 augustus 2024, 17:36
jij ben snel tevreden tjeppah niet :biggrin:
Ik heb geen kamergang met haar gemaakt maar ze wist me behoorlijk op te geilen. Ik moet met minder genoegen nemen de duisburg spesjalist aangezien ik niet zo'n adonis als jij ben ;)
de duisburg spesjalist
16 augustus 2024, 18:01
Ik heb geen kamergang met haar gemaakt maar ze wist me behoorlijk op te geilen. Ik moet met minder genoegen nemen de duisburg spesjalist aangezien ik niet zo'n adonis als jij ben ;)
penelope heeft voor mijn maar 3 top dames .
schoolmeester
16 augustus 2024, 18:08
Klopt, de rest van de dames wil niet met jou op kamer.
Tjeppah
16 augustus 2024, 18:11
penelope heeft voor mijn maar 3 top dames .
En welke dames zijn dat voor je ?
de duisburg spesjalist
16 augustus 2024, 19:13
En welke dames zijn dat voor je ?
leonie celien lucy en louise allemaal van duitse komaf o ja en nog een poolse ma naam vergeeten
schoolmeester
16 augustus 2024, 19:15
Dat zijn er geen 3 maar 5, tellen kan je dus ook al niet.
JonnyFontane
16 augustus 2024, 19:28
Dat zijn er geen 3 maar 5, tellen kan je dus ook al niet.
JonnyFontane houdt nog steeds zeer wijselijk zijn mond dicht. (Hij ligt wel dubbel om schoolmeester zijn antwoord).
Gustomass
16 augustus 2024, 19:32
Vruuger zou ons mam gezi hebben. Stelletje waswijven bij elkaar, wa zitte gullie hier toch te aauwwijven.....
Dat Gustomass bij het lezen , nee hooguit onder ogen zien van dit gewaswijf nog aan zn moeders' uitspraken van 50 jaar terug moet denken..........
Kom mannen, nu weer effe een kamergang , maar minimaal even wat minder op je laptopje...
Jawel, Gusto kan ook kort zijn.......
en in dit geval; geldt dan eenmalig, Gusto NADA Mas
zet anders even een mexicaans weerberichtje op beeld....
VannilleYs
12 september 2024, 20:47
Aantal weken geleden een mooie date gehad met een Roemeense. Vrij klein (1.60) met donkere krullen en vuurrode lippen. Stond in het nisje naar de bios die aan grote zaal zit. Iemand enig idee wie dit was?
schoolmeester
13 september 2024, 21:30
Nee.
stimpy3
14 september 2024, 18:09
Larissa!
VannilleYs
15 september 2024, 20:29
Die Larissa lijkt dan nog geen beoordeling te hebben hier. Ik plaats m even in algemene topic.
mentholbear
16 september 2024, 11:28
Net aan verlaat ontbijt met broodjes gekookte ei. Ze hebben natuurlijk ook beleg en wat salade.
Intussen al 7 dames gespot en iets minder heren. Zonnetje schijnt lekker en aufguss ligt al klaar bij de sauna.
Heb een afspraakje met een lang verloren liefje. Dus kan haast geen verkeerd dagje worden :)
stimpy3
16 september 2024, 21:32
Die Larissa lijkt dan nog geen beoordeling te hebben hier. Ik plaats m even in algemene topic.
Hah, nee, Larissa is een diamantje wat de echte kenners natuurlijk via de geheime chat aan elkaar doorspelen. Daar kom je als newbie natuurlijk helemaal niet in, voor je het weet zijn alle dames die daar benoemd worden helemaal gedauerbucht door pannekoekers :biggrin:
kempie
19 oktober 2024, 18:05
Helemaal geen bekende vandaag in penelope. Dus alle tijd de boel in de gaten te houden. Ik zie overigens wel een paar opties om de 2e kamer met een dame te maken die ik mog nooit had. Er is zelfs keuze. Kijken waar ik echt opgewonden van raak als ik er weer klaar voor ben.
Prima
19 oktober 2024, 22:14
staat er nog .(zondag was ze er in ieder geval ) maar heef de krullen geruild voor half lang stijl haar ,paar keer mee op kamer geweest , was wel lekker ,
naam vergeten
Purrfect
20 oktober 2024, 06:41
staat er nog .(zondag was ze er in ieder geval ) maar heef de krullen geruild voor half lang stijl haar ,paar keer mee op kamer geweest , was wel lekker ,
naam vergeten
Bella (ex Mondial Erika)?
Prima
20 oktober 2024, 08:33
Bella (ex Mondial Erika)?
ja dat is haar naam ,
Malis
11 januari 2025, 11:56
Hallo ijsberen
Kan er iemand live verslag geven vanuit Penelope?
Alvast bedankt en veel plezier
schoolmeester
11 januari 2025, 12:35
live verslag....... met beeld ?
Malis
11 januari 2025, 13:06
*♂️nee hoor, zonder beeld. Gewoon wie er allemaal zijn, hoe de sfeer is enz.
schoolmeester
11 januari 2025, 13:17
IK ga altijd gewoon naar een saunaclub, en dan zie ik het wel als ik er ben.
Husky
11 januari 2025, 19:28
Malis ik kom regelmatig in Penelope en ken de vriendelijke Sibel,
meestal zie ik haar op een vrijdag,zaterdag of zondag.
Bel anders want receptiedame die kan zien wie er aanwezig zijn,echter niet die evt.komen!
Succes :wink2:
schoolmeester
12 januari 2025, 19:13
Nieuwjaarsbezoek.
Schoolmeester is vandaag even op nieuwjaarsbezoek geweest in Penelope.
Het was weer een gezellige dag.
Ik liep bij toeval veelpleger en levensgenieter Husky tegen het lijf.
Samen even gezellig gekletst over de dames en het saunaclubleven.
Bij deze club zit je wel goed voor 35 euro entree.
Zo, ik ga slapen.
Nog een goede kamergang gehad met de Cubaanse Rosa.
Groeten vanaf de mooie Veluwe, schoolmeester.
Purrfect
12 januari 2025, 19:46
Ich glaube falls ein Saunaclub in der Veluwe eröffnet wird, werden die eingesparten Anfahrten ganz alleine den Klimawandel abwenden... ;)
Ik denk dat als er een saunaclub op de Veluwe wordt geopend, alleen al de reisbesparingen de klimaatverandering kunnen voorkomen... ;)