PDA

Volledige versie bekijken : Hamburg: Reeperbahn



vrije jongen
31 mei 2015, 20:24
*Kein Fickbericht!*

Gelegen in de volksbuurt St. Pauli ten westen van het oude centrum van Hamburg ligt e welbekende Reeperbahn. Genoemd naar de touwproducerende industrie die uiteindelijk kennelijk meer in de (beter genaamde) Seilstrasse zat. Al voor Hamburg groot werd was het een bijzonder deel in de regio, wegens de koning van Denemarken die het voor het zeggen had in het oostelijk aangrenzende Altona en het gebrek aan religieuze tolerantie van de bigmacs (of Hamburgers) counterde met de stichting van de Grosse Freiheit, waar iedereen vrij was zijn kerk te stichten, geen belasting hoefde te worden betaald en men kort gezegd mocht doen wat men wilde. Deze straat is nog steeds het meest het bekijken waard, met haar strip clubs, gewone (en ongewone) uitgaansgelegenheden en die Katholieke kerk die nu wekelijks vol met Polen zit. Zoals je kunt zien: semi gedwongen een "walking tour":wand: met "colleagae" die met rode koontjes achter de gids aansjokten.

Net als de Wallen is het inmiddels meer een touristenattractie dan een RLD. Volgens de gids mede door het "teloor gaan" van de haven; sinds de jaren 90 gaat het voornamelijk om het snel af- en opladen van containers en is de werkgelegenheid daar gedaald van 55000 naar 5000... daarnaast blijft een schip gemiddeld een dag in de haven liggen, ipv enkele weken. Toevallig zijn deze beiden de altijd de grootste doelgroep van de dvps hier geweest. Echt heel veel van die tourgroupjes gezien overigens.

Dan voor ons relevant: de prostitutie... het klinkt gek, maar eigenlijk valt dit reuze mee. Er is de kleine Herbertstrasse met dames achter het raam; we zijn er niet ingegaan omdat de aanwezige vrouwen in het gezelschap (inclusief tourguide) hier niet in mogen. Kennelijk heeft de een of andere sjaak hier voor het eerst bedacht dat je dames ook binnen kunt neerzetten: de geboorte van het eroscenter. Daar zijn er nu geloof ik nog twee van (ik hoor de Duisburgers lachen:smile2:), waarvan 1 erg klein. Dan nog een paar klein uitziende clubs... en het meest in het oogspringend: verveelde streetwalkers in winterjas en uggs:tongue:. Ze spraken wel allemaal goed Duits met elkaar, dus misschien iets voor de anti Rumbul beren :thefinger:.

Opvallend dat de gids erg giechelig deed over het hoeren, maar voor het overige wel wat wist te melden. Op de vraag naar de prijs werd gewoon uitgelegd hoe je na een lage afspraak uitgepeesd wordt voor kamerhuur en extras (ontzettend onexpliciet). Het verhaal van de sjaak die voor verlenging zijn pinpas aan een "vriendin" van zijn dame had gegeven, deed mij in lachen uitbarsten... wat anderen toch niet helemaal snapten:biggrin:. Voor de rest werd het als "normaal werk" voorgesteld en werd over de transseksuelen in de Schmuckstrasse zelfs gezegd dat ze blij waren er te zijn, want die neuken het geld voor hun operaties bijelkaar:eek: (ze kunnen dus werken om te worden wie ze zijn). Grappig dat ze over de Grosse Freiheit iedereen aanraadde naar Susi's bar of Dollhouse te gaan voor de stripshows; de clubs op de Reeperbahn zelf zijn oplichters en als je niet wilt betalen staat er een klerenkast naast je die daar wel voor zorgt. Ontzettend accuraat van wat mij daar een jaartje of 10 geleden gebeurde (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?38641-Mijn-grootste-zeperd&p=385558#post385558)!

Voor de rest is er op de Reeperbahn zelf weinig, buiten nog wat seksshops en een travestietenshow. Die Grosse Freiheit lijkt me overigens best een leuke plek om gewoon wat te gaan drinken en er liepen ook heel wat locals rond die gewoon even een avondje uit gingen. Wegens een drukke agenda heb ik de FKK scene of privats ook niet kunnen testen, maar voor P6 lijkt me de Reeperbahn net zo relevant als de Wallen.

Freigaenger
1 juni 2015, 06:54
@vrije jongen

Als geborener Hamburger kommentiere ich deinen Post gerne:

Du hast das alles richtig erkannt. Die Reeperbahn ist eine Touristenfalle. Wer käuflichen Sex sucht, sollte in Hamburg die Reeperbahn meiden. Die Strassenmädchen in der Davidstrasse und am Hans-Albers-Platz sind für schlechten Service und "Unregelmässigkeiten" bekannt. In der lokalen Presse sind fast täglich Berichte, dass Huren Freier betrogen haben. Bei den Damen in der Herbertstrasse (dort, wo die Mädchen hinter Fenster sitzen) ist das komplizierter. Hier kann man Glück haben, aber es ist vergleichsweise teuer. Den Hauptbahnhof sollte man ebenfalls meiden. Zudem ist dort Sperrgebiet. Wenn die Polizei jemanden erwischt der eine Strassendame bucht, kann man mit 3 - 400 Euro Strafe rechnen.

Das Sexgeschäft findet in Hamburg hauptsächlich in Appartments statt. Die meisten Freier suchen sich ihre Mädchen auf "Modelle-Hamburg" oder "Kaufmich". Für Touristen ist es relativ schwer, guten Sex zu angemessenen Preisen zu bekommen. Der normale Tarif ist 80 Euro / 30 Minuten beziehungsweise 150 Euro / 60 Minuten für Blasen ohne Kondom und Geschlechtsverkehr mit. Bei den "Extras" sind die Preise nicht einheitlich. Französisch total, Analverkehr und Zungenanal gibt es manchmal sogar ohne Extrapreise. Da muss man immer handeln. "Alles ohne" ist schwer zu bekommen, ich praktiziere das auch nicht.

Ich persönlich gehe nur in ein bis zwei Bordelle oder in einen Saunaclub. In Hamburg kann ich da nur das Atmos oder das Romeo empfehlen. Wer ein Auto hat, kann auch ins Harmony bei Ramelsloh fahren. Das Babylon ist prinzipiell okay, aber den Service, der in NRW 50 Euro kostet, bekommt man dort erst ab ca. 100 Euro. Wer günstigen Sex sucht (30 oder 35 Euro für 20 Minuten) kann in die Maxstrasse 3 oder in die
Tonndorfer Hauptstrasse 120 fahren.

Für Rückfragen stehe ich sonst gern zur Verfügung.