PDA

Volledige versie bekijken : Waarschuwing Blonde geld vragende blonde roemse DVP



rokkenjager
23 juli 2015, 15:43
Heb even gedacht moet ik het hier schrijven of niet, maar omdat we allemaal collega's zijn wil ik jullie waarschuwen.
Om privacy te waarborgen zal ik geen namen noemen.

Enige weken geleden kwam mij een ware soap story ter ore van een niet schrijvende beer.


Deze beer is zo verliefd als hij was, zo gek geweest 10 duizenden euro's te sturen naar z'n draga in Roemenie.
Na verloop van tijd is hij hier mee gestopt. Hierdoor zijn ruzies en verwijten over en weer ontstaan. En dit is aardig uit de hand gelopen. Zover zelfs dat de dame in kwestie mannetjes heeft gestuurd. Die hebben z'n auto thuis in de brand gestoken. In deze zaak zijn inmiddels aanhoudingen gedaan en de dame in kwestie wordt gezocht. De kans dat ze zal weder keren zal dan ook nihil zijn.

Inmiddels heb ik van een andere ijsbeer begrepen dat deze nu om geld is gevraagd door de desbetreffende dame. Mogelijk zijn of komen er dus meer slachtoffers.

Wie de schoen past trekke hem aan! Mocht je wat sturen laat het niet uit de hand lopen en vertel in geen geval je adres ect.

Jan Verplancke
23 juli 2015, 16:29
Apart verhaal op deze manier. Waarom zou deze Roemeense blonde gier haar lucratieve handeltje op het spel zetten door een auto in brand te laten steken? Voor hem nog wel een paar anderen, dat blijkt ook uit jouw verhaal en ze zal ook wel kunnen bedenken dat "geld op" wellicht de reden is dat hij gestopt is met sturen. Een gier met honger blijft ook niet zitten bij een leeggevreten kadaver...

rokkenjager
23 juli 2015, 16:36
Het verhaal is nog veel groter. Maar ik denk niet dat ik de aangewezen persoon ben om dat hier neer te pennen. Ik zal eens kijken of ik de beer in kwestie kan overtuigen het verhaal hier neer te pennen.

stimpy3
23 juli 2015, 16:44
Dat moet haast wel, want hoe weet zo'n roemeense dvp anders welke auto (in welke plaats) ze in de fik moet laten steken.. en waarom iemand z'n priveadres aan een dvp geeft is me ook niet helemaal duidelijk.

Nedlovefkk
23 juli 2015, 16:58
Lang leve Europa! :frown:.

rokkenjager
23 juli 2015, 17:00
Wat ik wel weet is dat de heren die zijn opgepakt van een motorclub waren

Jan Verplancke
23 juli 2015, 17:05
Het verhaal is nog veel groter. Maar ik denk niet dat ik de aangewezen persoon ben om dat hier neer te pennen. Ik zal eens kijken of ik de beer in kwestie kan overtuigen het verhaal hier neer te pennen.


Tja, ik begrijp de privacy-overwegingen en soms is het beter de politie haar werk te laten doen, maar het is m.i. het één of het ander. Aan zo'n half verhaal als er nu is gepost, hebben we echt helemaal niets.... Dat van die motorclubs is niets nieuws. Zie ook: http://www.mopo.de/nachrichten/-kunden--abgezockt-harburger-saunaclub--die-liebes-falle-des-hells-angels-dariusch-f-,5067140,23870764.html

CCR5d32
23 juli 2015, 17:17
Dat moet haast wel, want hoe weet zo'n roemeense dvp anders welke auto (in welke plaats) ze in de fik moet laten steken.. en waarom iemand z'n priveadres aan een dvp geeft is me ook niet helemaal duidelijk.

Hij zal haar ook wel hebben liggen afvullen, als hij er zo "diep" in zit (letterlijk en figuurlijk :) :)

rmjhexe
23 juli 2015, 17:24
;)Dus als beer zonder auto loop je weinig risico

Jan Verplancke
23 juli 2015, 17:31
;)Dus als beer zonder auto loop je weinig risico

Pas maar op, straks steken ze je fiets nog in brand. Of je wandelstok.

stimpy3
23 juli 2015, 18:09
;)Dus als beer zonder auto loop je weinig risico

Of ze steken je trein in brand ;-)

CCR5d32
23 juli 2015, 18:11
Pas maar op, straks steken ze je fiets nog in brand. Of je wandelstok.

Of het bos waardoor je op je gemak wandelt naar een club (SEF naar PSR)

Jan Verplancke
23 juli 2015, 18:17
Of het bos waardoor je op je gemak wandelt naar een club (SEF naar PSR)

Of zijn PM-functie waarmee hij 'n soort Story met roddelachtige verhalen over andere beren in stand houdt...

Eddy_V
23 juli 2015, 18:20
Pas maar op, straks steken ze je fiets nog in brand. Of je wandelstok.

Of Dalton zijn rollator...dat zou echt misdadig zijn!

Maar kan er verteld worden in welke club deze blonde snol werkte?
Dan kan ik eventueel maatregelen nemen met extra bewaking en gepantserde ramen en deuren..

Jan Verplancke
23 juli 2015, 18:21
Of Dalton zijn rollator...dat zou echt misdadig zijn!

Maar kan er verteld worden in welke club deze blonde snol werkte?
Dan kan ik eventueel maatregelen nemen met extra bewaking en gepantserde ramen en deuren..

In Roemenie zitten en dagelijks wat geld afhalen bij de lokale WU-post lijkt me niet heel erg "sletterig".

Brad Clitt
23 juli 2015, 18:33
Gelukkig heeft de concurrerende motorbende vlak bij mij hun clubhuis, dus hier zullen ze wel niet durven te komen mocht ik ooit in de klauwen van die gier komen.
O wacht, die zijn pas geleden ook allemaal opgepakt. :eek:

rokkenjager
23 juli 2015, 19:25
Brat pitt...Misschien was het je buurman die in de klauwen van de gier beland was

Brad Clitt
23 juli 2015, 19:46
Nee, ten eerste heb ik geen buurman (wel 2 single buurvrouwen, maar niet echt potentiele stoei-partners) en de bandieten (gebruik maar niet hun echte naam) hebben naar mijn weten geen connecties in Roemenië.
Trouwens het is Clitt, Brad Clitt, mijn evenbeeld die alleen in nette films acteert zit naar mijn weten niet op dit forum.

rokkenjager
31 juli 2015, 13:26
[QUOTE=Eddy_V;439236]Of Dalton zijn rollator...dat zou echt misdadig zijn!

Maar kan er verteld worden in welke club deze blonde snol werkte?

Beste Eddy, als ik hier de club zou noemen dan is het direct duidelijk op wie het gaat. Er werken daar maar weinig blonde dames. Laat ik het zo zeggen dat het een noordelijk gelegen saunaclub betrof.

De bewuste ijsbeer wil op dit moment geen verhaal op papier zetten aangezien hij de rechtsgang niet wil verstoren. De dame wordt gezocht en daarnaast schijnt hij ook een civiele procedure op gestart te hebben om het geld terug te krijgen. Na wat ik begrepen heb heeft hij het geld verzonden met omschrijving lening.
Blijkbaar was hij toch niet zo dom. Maar ja dan is het voor hem nog afwachten of de kip te plukken valt.

Jan Verplancke
31 juli 2015, 14:53
Is al bekend gemaakt over welke slet dit gaat?

rokkenjager
31 juli 2015, 15:05
Is al bekend gemaakt over welke slet dit gaat?

Zie het bericht hier boven;

Beste Eddy, als ik hier de club zou noemen dan is het direct duidelijk op wie het gaat. Er werken daar maar weinig blonde dames. Laat ik het zo zeggen dat het een noordelijk gelegen saunaclub betrof.

De bewuste ijsbeer wil op dit moment geen verhaal op papier zetten aangezien hij de rechtsgang niet wil verstoren. De dame wordt gezocht en daarnaast schijnt hij ook een civiele procedure op gestart te hebben om het geld terug te krijgen. Na wat ik begrepen heb heeft hij het geld verzonden met omschrijving lening.
Blijkbaar was hij toch niet zo dom. Maar ja dan is het voor hem nog afwachten of de kip te plukken valt.

Badslippers
31 juli 2015, 15:08
Dit soort praktijken zijn al zo oud als de weg naar Rome. Valt gewoon onder afpersen en/of chantage. Goedgelovige naïeve dommerik leent geld en geraakt in de problemen. Andersom zijn de Loverboy praktijken. In eerste instantie alles pais en vree en daarna chantage en dreigen met geweld.

Verhaal voegt dus niks toe. Blijft ergens in het anonieme luchtledige hangen: "Hoertje perst klant(en) af en als hij niet betaalt krijgt hij bezoek van een paar rauwdouwers"

Dit soort verhalen wordt alleen interessant en smeuïg als we namen te horen krijgen van de hoofdpersonen in dit soort soaps en de entourage waar zich e.e.a. afspeelt.

WA
31 juli 2015, 15:29
Je zou bijna de indruk krijgen dat er ook DVP's zijn de geen geld vragen (in de club red) aan de hand van de titel van dit topic :biggrin:

Anyway, het lijkt me sterk dat de beste man ooit nog iets van zijn geld terug gaat zien. Maar goed, de wonderen schijnen de wereld nog niet uit te zijn. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat er een motorclub bij betrokken is??? Dan lijkt het mij aannemelijker dat justitie eerder zal gaan voor uitbuiting van de dame of mensenhandel ipv afpersing van een klant.

Maar zoals BS al zei, van dit soort verhalen kennen we er meer helaas. Een les voor de dvp kan zijn dat ze de volgende keer voor een fatsoenlijk vals paspoort zorgt als ze klanten een poot uittrekt. En dan nog is het niet gewaarborgd dat zo'n dame hals over kop een land uit moet vanwege de fratsen die ze uithaalt. Ik ken nu al twee dames die zo een zeer aangenaam leven hebben geleid. Uiteindelijk worden ze een beetje slordig of is de portemonnee van het slachtoffer leeg en moeten ze met slechts een weekend tas aan spullen (en een goed gevulde bankrekening) vertrekken en begint het hele circus weer opnieuw.

deket
31 juli 2015, 15:41
Voor bij WU geld af te halen heb je wel een geldig paspoort nodig lijkt me. WU is gebonden aan strenge regels

rokkenjager
31 juli 2015, 16:19
In Roemenie is het vrij eenvoudig een nieuw paspoort te krijgen, zie ook de uitkeringsfraude met Roemenen met valse paspoorten. Echter is er natuurlijk wel wat veranderd doordat Roemenie bij de EU zit momenteel. Ook Roemenie zal en moet in het Europese straatje meelopen. Mede hierdoor voelt de beer zich gesterkt. Hij zal de zaak in Nederland voor laten komen. De kans is nihil dat de dame of een jurist zullen opdagen. In dat geval zal er vonnis gewezen worden in voordeel van de beer. Met dat vonnis in de hand zullen de roemse autoriteiten dit moeten uitvoeren.

deket
31 juli 2015, 17:22
Dit moet je niet alleen met Roemenië associëren hoor, corruptie en valse ID circuleren ook volop in landen zoals Albanië, Belarus, Bulgarije en Oekraïne , kortom zowat elk excommunistisch land. Roemenië heeft de perceptie tegen, maar indien je ooit een van bovenstaande landen hebt bezocht en d1n bedoel ik niet in een all inclusief hotel verblijft zoals er talrijke bestaan aan de Bulgaarse goudkust, dan weet je genoeg

Eddy_V
31 juli 2015, 18:10
Dit moet je niet alleen met Roemenië associëren hoor, corruptie en valse ID circuleren ook volop in landen zoals Albanië, Belarus, Bulgarije en Oekraïne , kortom zowat elk excommunistisch land. Roemenië heeft de perceptie tegen, maar indien je ooit een van bovenstaande landen hebt bezocht en d1n bedoel ik niet in een all inclusief hotel verblijft zoals er talrijke bestaan aan de Bulgaarse goudkust, dan weet je genoeg

Zo is het maar net deket.
Om over de vele valse Nederlandse paspoorten en ID-kaarten, die in omloop zijn, nog maar te zwijgen. En wij leven niet eens in een ex-communistisch land (hoewel de rampjaren van Den Uyl er niet ver van af zaten).
Oftewel van alle tijden en alle nationaliteiten.

Bij het overschrijven van bani noteer ik overigens altijd "schenking" bij de omschrijving.
Rekenen op het terugkrijgen van een lening is toch maar een illusie!
En zo zijn we weer on-topic, want illusies behoren toch tot de core-business van de dvp's? :biggrin:

vakantieganger24
31 juli 2015, 18:13
Ik moet altijd wel een beetje lachen als ik die berichtjes voorbij zie komen. Het is over het algemeen natuurlijk gewoon zo dat de heren die zich laten foppen door de dvp niet bepaalt geweldig liggen bij de laat ik zeggen normale vrouw. En dan krijg je dat er grote risico‘s gemomen worden om toch maar aan een liefje te komen. Je moet bovendien niet tegen de regels van de natuur in willen gaan. Veel club kneuzen kunnen gewoon maar beter niet voor nageslacht zorgen

deket
31 juli 2015, 19:04
Niet veralgemenen, je hebt gasten die geen vrouw kunnen versieren, tevens te gierig zijn om een vrouw te verwennen, of ze nu Roemeens, Chinees of Australisch is speelt hier geen rol. Bovendien is liefde geen exacte, mathematische wetenschap

Badslippers
31 juli 2015, 20:05
In Roemenie is het vrij eenvoudig een nieuw paspoort te krijgen, zie ook de uitkeringsfraude met Roemenen met valse paspoorten.

Die Oost-Europeaanse paspoortfraude van afgelopen jaar toont alleen maar aan hoe slim die Oost-Europeanen zijn en hoe lek het mandje is van de Nederlandse uitvoerende instanties die over allerlei uitkeringen, toeslagen en subsidieregelingen gaan.

Ik probeer me altijd voor te stellen hoe zoiets in de praktijk gaat:
Gheorghe Pôpoviçe uit București komt aan het plaatselijke gemeenteloket van Winschoten om zich in te laten schrijven in de GBA om zodoende een uitkering aan te vragen. Heet hij dan ineens Piet van Puffelen én spreekt hij vlekkeloos ABN én heeft hij een niet van vals te onderscheiden paspoort?

Jan Verplancke
31 juli 2015, 21:49
Voor bij WU geld af te halen heb je wel een geldig paspoort nodig lijkt me. WU is gebonden aan strenge regels

Nee. Kan eventueel ook zonder legitimatie en met bv. een soort van wachtwoord, toch? Of met een ID-kaart, kan ook.

Jan Verplancke
31 juli 2015, 21:50
Die Oost-Europeaanse paspoortfraude van afgelopen jaar toont alleen maar aan hoe slim die Oost-Europeanen zijn en hoe lek het mandje is van de Nederlandse uitvoerende instanties die over allerlei uitkeringen, toeslagen en subsidieregelingen gaan.

Ik probeer me altijd voor te stellen hoe zoiets in de praktijk gaat:
Gheorghe Pôpoviçe uit București komt aan het plaatselijke gemeenteloket van Winschoten om zich in te laten schrijven in de GBA om zodoende een uitkering aan te vragen. Heet hij dan ineens Piet van Puffelen én spreekt hij vlekkeloos ABN én heeft hij een niet van vals te onderscheiden paspoort?

Waarom zou hij Piet van Puffelen moeten heten en vlekkeloos ABN moeten spreken? Dat zijn geen voorwaarden om in aanmerking te komen voor uitkeringen, toeslagen en subsidieregelingen.


https://www.youtube.com/watch?v=-oA05vcD5p8

Badslippers
31 juli 2015, 22:40
Waarom zou hij Piet van Puffelen moeten heten en vlekkeloos ABN moeten spreken? Dat zijn geen voorwaarden om in aanmerking te komen voor uitkeringen, toeslagen en subsidieregelingen.

Ik schrijf dat (licht cynisch) omdat bij de ambtenaar van dienst toch een belletje moet gaan rinkelen als Gheorghe Pôpoviçe uit București (0:48, "Ik ben de pinautomaat") voor zijn neus staat en in hoogstwaarschijnlijk uiterst gebrekkig Nederlands, met muts op zijn kop, dikke snor, tokkie uiterlijk en met een Roemeens paspoort zijn aanvraag komt indienen. Dan lijkt me een extra controle wel op zijn plaats. Maar ja, ambtenaren; zetten de wekker om 15:00 en als die afgaat betekent dat wakker worden en bureau opruimen.

CCR5d32
1 augustus 2015, 01:16
Ik schrijf dat (licht cynisch) omdat bij de ambtenaar van dienst toch een belletje moet gaan rinkelen als Gheorghe Pôpoviçe uit București (0:48, "Ik ben de pinautomaat") voor zijn neus staat en in hoogstwaarschijnlijk uiterst gebrekkig Nederlands, met muts op zijn kop, dikke snor, tokkie uiterlijk en met een Roemeens paspoort zijn aanvraag komt indienen. Dan lijkt me een extra controle wel op zijn plaats. Maar ja, ambtenaren; zetten de wekker om 15:00 en als die afgaat betekent dat wakker worden en bureau opruimen.

Een bv Roemeen gaat op een Nederlands adres wonen en geeft dat door aan de GBA.
Vervolgens geldt voor bv huurtoeslag dat het voldoende is om in een huurwoning te wonen en beneden een bepaalde inkomensgrens te zitten. Die vraagt hij dan desnoods digitaal aan. Eventueel opent hij nog een Nederlandse bankrekening.

Wat zou je hier aan willen doen? Er komen legio mensen van binnen de EU hier wonen. Polen, Roemenen, Bulgaren.
Schrijven zich allemaal in in de GBA en komen allemaal voor die toeslagen in aanmerking.


Probleem is dat er dus veel mensen zijn die uit deze landen komen en gewoon recht op deze toeslagen hebben. Dan is het lastig om de nep gba inschrijvingen eruit te filteren...
Mensen zoals jij in je post omschrijft staan er namelijk ook gewoon "aan het loket" als ze van plan zijn bv in NL in de tuinbouw te komen werken...
En al zouden ze dat niet meteen doen, dan nog hebben ze recht op deze toeslag als ze in NL een woning huren, dus hoe controleer je dat?

mogelijke optie:

-toeslag al verdisconteren in bv huur of zorgpremie (zodat er geen geld netto uitbetaald wordt)
-toeslag beperken tot een ieder die een aantal jaren permanent in NL woont, al straf je dan weer de mensen die wel van goede wil zijn (gebeurt ook bij uitkeringen (zie link hierna) dus zal de toets der (directe of indirecte) discriminatie blijkbaar doorstaan
-Domme gevallen kun je natuurlijk eruit filteren (als er op een adres /klein huurhuis al 35 man staan ingeschreven bv)



een (bijstands) uitkering krijg je overigens niet snel als je vanuit RO hier komt ...broodje aap, duurt een jaar of 5:

http://www.antwoordopbijstand.nl/inhoud?pid=2612

Edit : kijk nu pas het filmpje van JV, had me een hoop getyp kunnen besparen, mooie samenvatting


Vond deze ook wel aardig bedacht, en iets meer op YBF van toepassing:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/220813612/Fraude+met+neptweelingen+Johan+V.+uit+Tilburg+moet +4,5+jaar+de+cel+in.aspx

Badslippers
1 augustus 2015, 11:53
Een bv Roemeen gaat op een Nederlands adres wonen en geeft dat door aan de GBA. [ . . . ] Wat zou je hier aan willen doen?

Je geeft het antwoord even verder op min of meer al. Uit het filmpje blijkt dat meneer snorremans a.k.a. de pinautomaat en consorten zich op één adres laten inschrijven. Tijd voor de ambtenaar om wakker te worden.


-Domme gevallen kun je natuurlijk eruit filteren (als er op een adres /klein huurhuis al 35 man staan ingeschreven bv)



Er komen legio mensen van binnen de EU hier wonen. Polen, Roemenen, Bulgaren.
Schrijven zich allemaal in in de GBA en komen allemaal voor die toeslagen in aanmerking.

Even wat "Ge-Google-d". In Duitsland heeft het Hof van Justitie beslist dat een uitkering niet zonder meer een vanzelfsprekendheid is. (http://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/11/hof-van-justitie-duitsland-mag-roemenen-uitkering-weigeren/)



Probleem is dat er dus veel mensen zijn die uit deze landen komen en gewoon recht op deze toeslagen hebben. Dan is het lastig om de nep gba inschrijvingen eruit te filteren...
Mensen zoals jij in je post omschrijft staan er namelijk ook gewoon "aan het loket" als ze van plan zijn bv in NL in de tuinbouw te komen werken...
En al zouden ze dat niet meteen doen, dan nog hebben ze recht op deze toeslag als ze in NL een woning huren, dus hoe controleer je dat?


Laat ik het eens heel concreet maken. Die rooie van mij werkt al dik een jaar achter de bar in Duitsland (met arbeidsovereenkomst). Nu heb ik nog een mooie zolderverdieping en ik zeg: "Ga daar maar wonen" (In Nederland dus). We stellen een huurovereenkomst op en laat haar €750 dokken per maand.
Dan gaan we naar de gemeente. Zij overlegt haar (legale) paspoort en huurovereenkomst en in ruil daarvoor wordt ze ingeschreven in de GBA en krijgt een BSN. Volstrekt legaal als ik de site van het ministerie van veiligheid en justitie raadpleeg.

"Een persoon met de nationaliteit van een EU- of EER-lidstaat of Zwitserland die in Nederland wil verblijven, heeft geen verblijfsvergunning nodig om in Nederland te wonen. Een geldig paspoort (of de ID-kaart) van het land waarvan u de nationaliteit hebt, is een bewijs dat u rechtmatig in Nederland verblijft en hier mag werken. U hoeft zich niet te melden bij de IND."
(https://kdw.ind.nl/KnowledgeSessie.aspx?restart=true&knowledge_id=MWOEU_Burgers&jse=1)

En nu kan ze dus van ALLE voorzieningen gebruik maken. Begrijp ik goed dat het zo werkt?
Zo ja, dan laat ik binnenkort 35 dames uit de diverse clubs bij me intrekken (ambtenaar slaapt immers). Zo wordt het saunaclubben nog goedkoper. En mijn huis zal blinken als een koperen deurknop ! ! !

P.s., en als ik ze na een paar maanden terugstuur naar Roemenië laten ze allemaal (legaal) hun naam veranderen en beginnen we van voren af aan. Ik denk dat ik mijn baan gaan opzeggen.

rokkenjager
1 augustus 2015, 12:11
In principe werkt het zo, al moet ze dan ook in Nederland belasting afdragen. Volgens mij als ze in Duitsland werkt gaat die vlieger niet op met de NL toeslagen.


Kortom: Als ze in Nederland woont, dus een officieel adres heeft en een arbeidsovereenkomst heeft in NL dan kan ze recht hebben op : huursubsidie, zorgtoeslag en zelfs kinderbijslag voor haar kinderen die nog in Roemenie verblijven. e.e.a. is natuurlijk afhankelijk van haar inkomen.

rokkenjager
1 augustus 2015, 12:12
Dit wordt onderhand het toeslagen topic!!

Picasso 1
1 augustus 2015, 12:31
zo gek geweest 10 duizenden euro's te sturen naar z'n draga in Roemenie.

Sommigen begrijpen nou eenmaal niet dat je een mens niet kan kopen. Eigenlijk gaat het in dit topic niet om een dame die mannen oplicht, in kern gaat het om mannen die de consequenties ondervinden van hun eigen fout gedrag.

Bluebear
1 augustus 2015, 12:32
En nu kan ze dus van ALLE voorzieningen gebruik maken. Begrijp ik goed dat het zo werkt?
Zo ja, dan laat ik binnenkort 35 dames uit de diverse clubs bij me intrekken (ambtenaar slaapt immers). Zo wordt het saunaclubben nog goedkoper. En mijn huis zal blinken als een koperen deurknop ! ! !


Of je hele hebben en houwen staat op een een-assertje richting Roemenië. Altijd leuk om thuis te komen met enkel een peertje aan het plafond. Less is more !!! :rolleyes: :biggrin: :wink2:

12358

deket
1 augustus 2015, 12:36
Je hebt indeed naieve blues, maar je hebt ook venten die graag iemand uit de miserie helpen omdat ze dit verdient en waarvan de liefde zo groot is, dat ee intensief Nederlands leren en vergezellen naar de mooiste voetbalclub ter wereld. Het hoeft niet altijd negatief te zijn

Badslippers
1 augustus 2015, 12:51
In principe werkt het zo, al moet ze dan ook in Nederland belasting afdragen. Volgens mij als ze in Duitsland werkt gaat die vlieger niet op met de NL toeslagen.

Het schijnt dat arbeidsverleden in het buitenland meetelt als het gaat om het aanvragen van een ww uitkering. Maar dat moet ik nog even uitzoeken.

Wat betreft de verandering van de inhoud van het topic, dat komt omdat er met een vrij vaag verhaal gestart werd waar niemand wat aan had. De verandering van topicinhoud zorgt ervoor dat we nu geld kunnen gaan verdienen met dank aan de slapende ambtenaren, de gebrekkige controle aan het loket en de mazen in het net.

Snor
1 augustus 2015, 13:12
Of je hele hebben en houwen staat op een een-assertje richting Roemenië. Altijd leuk om thuis te komen met enkel een peertje aan het plafond. Less is more !!! :rolleyes: :biggrin: :wink2:
12358

Ik zou wel zo'n optrekje willen hebben. Desnoods leeg. ;-)

deket
1 augustus 2015, 13:29
Nogmaals, je mag nooit veralgemenen. Zelfs bij Brugge supporters zullen er toffe bijzitten, hoewel?

Badslippers
1 augustus 2015, 22:26
iemand uit de miserie helpen omdat ze dit verdient en waarvan de liefde zo groot is, dat ee intensief Nederlands leren en vergezellen naar de mooiste voetbalclub ter wereld.


Nogmaals, je mag nooit veralgemenen.

Mee eens met dat veralgemeniseren. Maar een Roemeense die uit liefde Nederlands gaat leren en je naar de mooiste voetbalclub ter wereld begeleidt is toch een stap te ver. Hier moeten we de veralgemenisering toch nog eens herijken want volgens mij doen ze die dingen maar uit één overweging . . . en die dingen heten euro's ! ! !
(Ik kon het niet laten).

Goedemorgenallemaal
2 augustus 2015, 10:21
Volgens mij gaat het om dames die ook al wat anders geprobeerd hebben:
12360

Goedemorgenallemaal
2 augustus 2015, 10:23
Of je hele hebben en houwen staat op een een-assertje richting Roemenië. Altijd leuk om thuis te komen met enkel een peertje aan het plafond. Less is more !!! :rolleyes: :biggrin: :wink2:
je merkt wel een bepaald gebrek aan cultuur hier, BB schijnt niet te beseffen dat dit een peperduur design interieur is... ook vrij populair in het Gooi en Aerdenhout/Bloemendaal

deket
2 augustus 2015, 11:42
Dan heeft die ezel zich 4 keer aan dezelfde steen gestoten of is hij ook een fantast? En klanten van den Aldi hebben niet onmiddellijk de perceptie veel geld op zak te hebben en dan nog in Nijmegen of all places? Lijkt me eerder een broodje aap verhaal

NeverEnough
2 augustus 2015, 12:49
WANDELEN LES 1. LEEN NOOIT GELD UIT AAN HOEREN, JE ZIET HET NOOIT MEER TERUG

Bluebear
2 augustus 2015, 13:13
WANDELEN LES 1. LEEN NOOIT GELD UIT AAN HOEREN, JE ZIET HET NOOIT MEER TERUG

Zit heus wel wat in natuurlijk. Ik heb ook wel eens geld gestuurd naar bekende DVP's, waarvan ik hun terugkomst wel zeker wist voor 99%. Ik laat ze dit weer netjes terugbetalen d.m.v. kamergangen. Lood om oud ijzer dus. Ze zijn niet allemaal hetzelfde, onze schatjes. De ene hand wast de andere. ( De ene tong likt de andere) :tongue: :biggrin:

Costana
2 augustus 2015, 13:28
Nogmaals, je mag nooit veralgemenen. Zelfs bij Brugge supporters zullen er toffe bijzitten, hoewel?

Domste wat je ooit zei.... Die boeren al eena goed bekeken of aangesproken? Neanderthalers zijn aangenamer. Foute uitspraak!!!

deket
2 augustus 2015, 13:48
Indeed, mea culpa. Helaas hebben ze gisteren gewonnen en veronderstel dat ze dit woensdag ook gaan doen

rmjhexe
2 augustus 2015, 14:12
Een klant naait de dvp voor geld maar een dvp naait ook de klant voor geld

Eddy_V
2 augustus 2015, 14:38
WANDELEN LES 1. LEEN NOOIT GELD UIT AAN HOEREN, JE ZIET HET NOOIT MEER TERUG

De liefhebbende echtgenotes van diverse beren incluis neem ik aan?

Les 2: Als je het al ooit overweegt, weet dan waarom: gaat het linea recta naar een vriendje of zijn er werkelijk uitgaven die op dat moment noodzakelijk zijn.
Ben zelf 3 keer zo goed/gek geweest.
1e keer toen een Dominicaans meisje in het ziekenhuis lag en de huur van haar Duitse flatje betaald moest worden. En dat dit geen leugens waren heb ik in dat ziekenhuis zelf kunnen constateren. Ik heb dit keurig terug gekregen nadat zij na 3 jaar hard werken in de horeca en als schoonmaakster haar leven weer op de rit had. Dat het zolang duurde lag aan mij en niet aan haar.
2e keer toen een Roemeense met een probleempje zat. Dat geld heb ik toen enkele maanden later tijdens 2 kamergangen dubbel en dwars terug gekregen ��
En de 3e keer toen een meisje met wat kopzorgen en aantoonbaar medisch noodzakelijke ingrepen deze zelf niet allemaal uit eigen middelen kon betalen. Ook met haar op wederzijds aanvaardbare condities prima afspraken over gemaakt.

Kunnen alle hulpbehoevende jongedames nu zonder meer op mijn pecunia rekenen? Dat dacht ik niet..
(uitsluitend slanke meiden met een lekker kontje komen voor ondersteuning in aanmerking)

Maar kern van mijn bijdrage komt er op neer: Het hoeft dus niet altijd fout te lopen.
Mits je zelf geen verdere intenties of verborgen agenda hebt, want dan is de kans op een teleurstelling erg groot lijkt mij.

deket
2 augustus 2015, 14:53
Zie je wel? Dit onderschrijft mijn stellling nooit te veralgemenen. Niet alle Roemeentjes zijn slecht en ja Constana, Brugge supporters wel

WA
2 augustus 2015, 14:54
Maar kern van mijn bijdrage komt er op neer: Het hoeft dus niet altijd fout te lopen.
Mits je zelf geen verdere intenties of verborgen agenda hebt, want dan is de kans op een teleurstelling erg groot lijkt mij. Zo is dat. Zelf ook een keer of drie geld geleend aan verschillende dvps en elke cent is netjes terug betaald. In harde pecunia of in natura.

Strijker
2 augustus 2015, 15:21
Ben nog niet zo lang actief op dit forum en heb (nog) geen ervaring met sauna clubs.
Misschien een domme vraag, maar zou iemand mij uit willen leggen wat een blonde roemse DVP is? :confused:

rokkenjager
2 augustus 2015, 15:31
Ben nog niet zo lang actief op dit forum en heb (nog) geen ervaring met sauna clubs.
Misschien een domme vraag, maar zou iemand mij uit willen leggen wat een blonde roemse DVP is? :confused:

Blonde = Blond
Roemse = verbastering van Roemeense
DVP = Dame Van Plezier , laten we zeggen een respectvol woord voor H**R

Jan Verplancke
2 augustus 2015, 19:28
Ik schrijf dat (licht cynisch) omdat bij de ambtenaar van dienst toch een belletje moet gaan rinkelen als Gheorghe Pôpoviçe uit București (0:48, "Ik ben de pinautomaat") voor zijn neus staat en in hoogstwaarschijnlijk uiterst gebrekkig Nederlands, met muts op zijn kop, dikke snor, tokkie uiterlijk en met een Roemeens paspoort zijn aanvraag komt indienen. Dan lijkt me een extra controle wel op zijn plaats. Maar ja, ambtenaren; zetten de wekker om 15:00 en als die afgaat betekent dat wakker worden en bureau opruimen.

Mja, een ambtenaar zou inderdaad in zo'n geval op zijn hoede moeten zijn. Het punt is wel dat ook deze meneer (als hij eerlijk is) er recht op heeft als hij in Nederland een woning huurt en verder aan de voorwaarden voldoet. Mijn idee zou zijn om die hele rondpompkermis af te schaffen. Pompen dient in de clubs te gebeuren, niet met belastingcenten. Want dat is de kern van het verhaal: je hebt overal wel een toeslag o.i.d. voor. Dan kun je of heel zwaar gaan controleren of het vrijuit verstrekken, maar dat kost in beide gevallen klauwen met geld. Beter afschaffen m.i.

NeverEnough
2 augustus 2015, 19:33
Uitzonderingen zullen er best zijn. Denk dat er toch meer zijn die ermee het schip in zijn gegaan dan niet. Feit dat je het via kamergangen terug krijgt is toch anders dan harde euros en als het duizend(en) euros zijn moeten er nogal wat kamers gemaakt worden.

Feit is een gewaarschuwd mens telt voor twee. En mocht je toch willen doen houdt dan in je achterhoofd dat je het geld misschien nooit meer terug ziet. Het blijft een risico.

Jan Verplancke
2 augustus 2015, 21:39
De liefhebbende echtgenotes van diverse beren incluis neem ik aan?

Les 2: Als je het al ooit overweegt, weet dan waarom: gaat het linea recta naar een vriendje of zijn er werkelijk uitgaven die op dat moment noodzakelijk zijn.
Ben zelf 3 keer zo goed/gek geweest.
1e keer toen een Dominicaans meisje in het ziekenhuis lag en de huur van haar Duitse flatje betaald moest worden. En dat dit geen leugens waren heb ik in dat ziekenhuis zelf kunnen constateren. Ik heb dit keurig terug gekregen nadat zij na 3 jaar hard werken in de horeca en als schoonmaakster haar leven weer op de rit had. Dat het zolang duurde lag aan mij en niet aan haar.
2e keer toen een Roemeense met een probleempje zat. Dat geld heb ik toen enkele maanden later tijdens 2 kamergangen dubbel en dwars terug gekregen ��
En de 3e keer toen een meisje met wat kopzorgen en aantoonbaar medisch noodzakelijke ingrepen deze zelf niet allemaal uit eigen middelen kon betalen. Ook met haar op wederzijds aanvaardbare condities prima afspraken over gemaakt.

Kunnen alle hulpbehoevende jongedames nu zonder meer op mijn pecunia rekenen? Dat dacht ik niet..
(uitsluitend slanke meiden met een lekker kontje komen voor ondersteuning in aanmerking)

Maar kern van mijn bijdrage komt er op neer: Het hoeft dus niet altijd fout te lopen.
Mits je zelf geen verdere intenties of verborgen agenda hebt, want dan is de kans op een teleurstelling erg groot lijkt mij.

Dat eerste hoor je vaak. Volgens mij vooral vaak van mensen die heel weinig ervaring hebben met normale relaties die niet direct zijn gebaseerd op geld. Het zal semi-lollig bedoeld zijn, maar je hebt er bij die echt zo denken. Kennelijk nooit een relatie gehad dan met 'n dame die het huishouden doet, op de kinderen past, de boodschappen doet (huur maar eens 'n goede schoonmaakster in en breng de kinderen maar eens naar 'n kinderdagverblijf) en/of nog een salaris binnenbrengt in het huishouden.

Als je weet waarom en je bent zelf helder, dan kun je een hele bewuste keuze maken. Dat is al anders dan met het hoofd in de wolken betalen op basis van een of ander kletsverhaaltje. Die verborgen agenda van de beer dus. Dat is vragen om problemen. Verder ben ik inmiddels toch wel van mening dat iedereen fijn z'n eigen problemen op moet lossen. De dames verdienen als ze 'n beetje doorwerken en het geld niet uitgeven aan onzinnige dingen en vriendjes best een aardige boterham. Je moet jezelf met dit soort dingen ook altijd afvragen of in een omgekeerde situatie die persoon je ook zou helpen. Bij de meeste blonde Roemse dames van plezier is het antwoord dan simpelweg nee.

@iemand anders: In het geval van die kamergangen ben je min of meer "verplicht" (tenminste als je je centen terug wil zien) om een product af te nemen, terwijl je dat product na een tijdje wel beu bent. Als de shoarmaboer z'n huur niet kan betalen, dan geef je 'm ook niet het bedrag voor de huur in ruil voor het komende jaar elke zondag een shoarmaschotel.

Goedemorgenallemaal
2 augustus 2015, 23:17
Mits je zelf geen verdere intenties of verborgen agenda hebt, want dan is de kans op een teleurstelling erg groot lijkt mij.

Juist

rokkenjager
28 oktober 2015, 10:50
Aangezien er weer een slachtoffer is gevallen en om te voorkomen dat er meer slachtoffers vallen wordt het toch tijd om de naam prijs te geven. Het betreft hier XXX. Deze troggelt op slinkse wijze met de bij haar verblijvende YYY beren geld af. Hiervoor zet ze alle middelen in zelfs haar kinderen worden bij het spel betrokken. Ze heeft al meerdere beren ontvangen in haar woonplaats Braila en doet dan leuke dingen met haar kinderen erbij, ook bij de dagelijkse skype gesprekken zet ze haar kinderen in, terwijl ZZZ zich schuil houdt.
Inmiddels staat de teller al op zo'n 80.000 euro. Justitie is er volop mee bezig. Mochten er nog meer slachtoffers zijn. Meld u dan via de interne mail. Dit mag anoniem. Hoe meer lotgenoten hoe sneller deze mensen gepakt worden.
Inmiddels is de kinderbescherming en fiscale recherche in Roemenie op de hoogte van deze praktijken.
Mocht u tips of ander informatie hebben, schroom niet en meldt dit. Met uw informatie zal zorgvuldig worden omgegaan.
Dit moet stoppen!!!! Een gewaarschuwd beer telt voor 2!

Big30
28 oktober 2015, 17:55
Beste rokkenjager. Ik wil je verhaal niet in twijfel trekken, maar zoals ook al in IM uitgelegd we kunnen dit niet checken en denk dat het dan niet fair is te veel details te noemen. Een algemene waarschuwing is wel op zijn plaats. Die hoeft niet specifiek 1 dame te betreffen.

Tegelijk ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk of je een dame gelooft en of je geld als een "lening" wilt overmaken. Als het om dit soort bedragen gaat ben je gewoon oliedom en zeer naïef bezig.
Je kunt dan wel waarschuwen maar dat heeft vaak weinig zin zo leert de praktijk helaas.

de duisburg spesjalist
3 november 2015, 16:48
Michael Jackson - heeft ons er al voor Gewaarschuwd in 1999 ma sommigen willen nu eenmaal niet luisteren en huilen op een forum hier nog een keer de waarschuwing van MJ in de link in tekst zet dan wel even het geluid uit :biggrin:

https://www.youtube.com/watch?v=a64vBWX9gyc

en hier in muziek
https://www.youtube.com/watch?v=qaiNBQsTu5I

en geloof me de meeste zijn gevaarlijk als je zelf je hoofd er niet bij hou ;)

Big30
3 november 2015, 17:31
Nb de naam vd dame gaan we hier niet noemen al zullen velen wel een vermoeden hebben. Of het nu Annabelle of Maria was gewoon je verstand gebruiken en niet dom doen.