PDA

Volledige versie bekijken : Windows 10



Badslippers
6 februari 2015, 23:31
http://betanews.com/wp-content/uploads/2015/01/windows_10_problems.jpg

Misschien dat andere ijsberen ook al "Windows 10" hebben draaien. Sinds 2 weken draai ik "Windows 10 Technical Preview Build 9926" en tot nu zonder problemen. Kale installatie vanaf "USB-stick" was een fluitje van een cent. Tijdens de "setup" kreeg ik alleen hoofdpijn van de grafische kaart. Nieuwste "driver" bood geen oplossing dus terug naar een iets oudere driver. Werkt nu als een zonnetje. Ik ben eerlijk gezegd verrast door de stabiliteit.

Voor de zekerheid wel een "Image" van de HD gemaakt en op een andere partitie gezet voor het geval dat. Maar dat deed ik anders ook altijd. Alle relevante bestanden heb ik sowieso in "The Cloud" hangen.

Wat me irriteert zijn echter de toeters en bellen. Ik gebruik dat allemaal niet en liefst had ik een kale en uitgeklede versie. Want wat doe ik? "Laptop" starten en dan tegelijk door naar een programma. Wat interesseert het mij nou dat ik een programma op tig manieren kan openen. Alle essentiële pictogrammen heb ik onderaan op de taakbalk. Eén klik en ik ben waar ik wezen moet. Die schuivende en kantelende tegels mogen wat mij betreft er ook uit.

Allemaal die "Apps" die je ook op de "smartphones" vindt, ervaar ik als overbodige meuk. "Eten en drinken", "Sport en fitness", "Beurskoersen", "het weer". "App" voor dropbox, "app" voor muziek, "app" voor dit en "app" voor dat. Gebruik ik op mijn mobieltje ook niet.

Toch ben ik wel aangenaam verrast door W10. Wat ik al zei, geen crashes, vastlopers of slecht functionerende programma's maar in mijn geval stabiel. Kan echter bij ieder anders zijn. Ik kon er eigenlijk tegelijk mee aan de slag. Geen leercurve van weken. Als je W7 kunt bedienen kun je W10 ook aan. Bovendien is het gratis dus je hebt tegelijk een legitieme versie die automatisch updated.

The Joker
7 februari 2015, 00:06
Kun je al die apps er ook af pleuren?
Ik wil gewoon een cleane desktop en geen ballenbak.

MichelJ
7 februari 2015, 08:28
Heb Windows 10 enkele maanden geleden ook geïnstalleerd op een testbak, eigenlijk vanaf de eerste week dat het uitkwam op een dual-boot (samen met Yosemite van Apple). Installatie verliep destijds zeer soepel, geen geneuzel met compatibiliteit van drivers (vroeger was dat bij MS een grote ellende). Erg stabiel, maar dat is W7 en W8 ook. "My Documents" en andere belangrijke files/folders staan standaard op de NAS, dus geen zorgen daarover. Bij de eerste build had ik het probleem dat er met geen enkele internetbrowser fatsoenlijk te werken was, bij een recente update is dat grotendeels opgelost (alleen Firefox werkt hier nog niet naar behoren).

Op al die apps in W10 zit ik ook helemaal niet te wachten, het stoort me. Of je ze er af kan pleuren? Geen idee eigenlijk.... Tijdens het booten kies ik in 95% van de gevallen voor Yosemite, wat een verademing is dat t.o.v. Windows....

Edit; blijkbaar kun je de apps verwijderen: http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-8&faq=60

Badslippers
7 februari 2015, 13:34
Suggestie die MJ aangeeft werkt.

Je kunt ook alle Apps in één keer verwijderen:
Command prompt:
C:\Windows\system32> powershell "Get-AppxPackage -AllUsers | Remove-AppxPackage"
(mét aanhalingstekens ! ! !)

Dan is tegelijk ook je hele start menu weg.

Kun je herstellen naar een startmenu zonder toeters en bellen door een registry hack:

Uitvoeren regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Advanced
Nieuwe sleutel aanmaken
DWORD (32 bits)-waarde
EnableXamlStartMenu waarde 0

DISCLAIMER: UITVOEREN OP EIGEN RISICO

Flipper
7 februari 2015, 14:42
De ballebak is gewoon wat gaat komen..

En op windows phone werkt het echt prima 8.1.x nu .. Ik zou niet weten waarom je een tel van 700 zou kopen terwijl er een van 144 het net zo goed allemaal kan. Mja das smaken verschillen.. Gisteren nog 2 iphone6 gebruikers horen klagen over hun fragile schermpje... met mn nokia gooi je gewoon een ruit kapot... is al diverse malen van de trap gevallen... Dat wil ik een iphone wel eens zien doen. :biggrin:

Joker Ik heb win8.1 pro met classic shell (freeware) draaien dan heb je gewoon een clean desktop zonder poespas en werkt prima..
ooit eens voor 40 euro geupgrade..

The Joker
7 februari 2015, 15:45
Mijn laptop heeft idd ook Windows 8, wat was dat een drama, tig registry hacks en een classicshell later is er een beetje mee te werken.
Maar nog past er veel minder op een scherm, doordat alle programma's 'mooier en ronder' worden weergegeven...
Vandaag nieuwe PC aan het installeren, gewoon weer met W7 erop...

Flipper
8 februari 2015, 15:08
Het heet vooruitgang geen achteruitgang maar w7 werkt prima

:biggrin: :biggrin:

bergm550
29 juli 2015, 21:50
Vandaag heb ik een upgrade gedaan van Windows 7 naar Windows 10. De upgrade is gratis voor de eerste paar maanden. Daarna moet je betalen geloof ik. Als je op Windows 7 draait, dan klik je op Start en in de zoekbalk toets je in "Windows Update". Dan wordt er een venster geopend en vanuit hier kun je Windows 10 downloaden. Althans, zo ging het bij mij.

Een tijdje geleden al verscheen er een Windows icoontje rechtsonder in het scherm met de vraag of ik Windows 10 wilde reserveren en dat had ik gedaan. Vandaag kwam de upgrade beschikbaar. Volgens het installatie-rapport moest mijn 6-jaar oude Dell laptop het aan kunnen. Ik heb Intel Core 2 Duo (2 Ghz) en 4 GB RAM. Ik twijfelde wel, want die compatibility-reports werken soms slecht.

In het verleden had ik al een keer een upgrade gedaan van Windows 7 naar 8. Zie mijn bericht (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?31805-Windows-8-Tablet-keuze&p=287795#post287795) daarover. Maar ik was zo ontevreden over Windows 8 dat ik weer terug gegaan ben naar Windows 7.

Maar vandaag probeerde ik de gok toch maar weer te wagen. Ik had al wat gelezen over Windows 10 en dat de start knop weer terug was. Dus Microsoft zal zijn lesje wel geleerd hebben. De upgrade naar Windows 10 duurde 2 uur. En het moet gezegd worden. Ik ben er zeer tevreden over.

Het werkt allemaal prima. De oude vertrouwde desktop is terug met de startknop. De apps zitten gewoon linksonder in het startmenu. Helaas mis ik wel de Start > Run knop, waarmee je snel een programma kon openen, zoals msconfig of taskmgr. Maar als je de File Explorer opent, dan kun je de programma-naam ook boven in de folder-navigatiebalk intoetsen.

De nieuwe browser van Microsoft heet Edge. Maar dit ziet er totaal niet uit. Je kunt geen bookmarks importeren van een bestand. Alleen vanuit een andere browser, zoals Chrome, maar niet vanuit Firefox. En je kunt de bookmarks niet alfabetisch sorteren. Echt een biete applicatie. Maar goed, ik gebruik altijd Firefox.

Desalniettemin ben ik zeer tevreden met de upgrade. Mijn computer kan het prima aan. En ik hoefde geen enkel programma opnieuw te installeren. Zelfs mijn email-setup in het programma Outlook was na de upgrade nog steeds aanwezig. Dus ik kan het iedereen aanraden.

bergm550
29 juli 2015, 21:55
Ik heb zojuist de Run knop gevonden. Je moet een rechtermuis-klik doen op de Startknop en dan zie je een lijst met shortcuts, waaronder de Run knop.

sofaking
29 juli 2015, 21:56
Het werkt allemaal prima. De oude vertrouwde desktop is terug met de startknop. De apps zitten gewoon linksonder in het startmenu. Helaas mis ik wel de Start > Run knop, waarmee je snel een programma kon openen, zoals msconfig of taskmgr. Maar als je de File Explorer opent, dan kun je de programma-naam ook boven in de folder-navigatiebalk intoetsen.

De combinatie <windows-knop> + R werkt die nog, om programma's te starten ? Die gebruik ik namelijk veel. (Veel gemakkelijker dan via startmenu te gaan)

Sjeufke
29 juli 2015, 21:57
De upgrade is gratis voor de eerste paar maanden. Daarna moet je betalen geloof ik.
Is het niet zo dat je W10 een jaar lang vanaf heden gratis kan downloaden. Als je W10 pas na een jaar download, dan moet je er voor betalen. Of heb ik het mis?

Big30
29 juli 2015, 22:13
In het verleden is er nogal wat verwarring geweest over wie nu precies aanspraak kon maken op de gratis upgrade naar Windows 10 en wie niet. In een interview met Reuters stelde Microsofts Terry Myerson in maart dat iedereen op Windows 7 en 8.1 de upgrade zou krijgen, ongeacht of de installatie genuine was. Later voegde Microsoft daar in een blogpost echter de kanttekening aan toe dat een gebruiker die een niet-legitieme Windows-installatie draait, wel kan upgraden naar Windows 10, maar dat die upgrade niets zal veranderen aan de toestand van de Windows-licentie. Met andere woorden, een illegale Windows 8.1-installatie met een watermerk op de desktop, kan upgraden naar een Windows 10-installatie met eveneens een watermerk op de desktop. Het kopen van een Windows 10-licentie kan het watermerk dan verwijderen.

Er was echter niets bekend over hoe het upgradeproces zou verlopen voor gebruikers met een illegale, maar succesvol gekraakte Windows-installatie. Nu lijkt het dus zo te zijn dat deze gebruikers de mogelijkheid hebben om zonder te betalen een legitiem exemplaar van Windows 10 in handen te krijgen. Microsoft gaat weinig inhoudelijk in op de zaak en stelt in een e-mail aan Tweakers: "De upgrade van een illegale Windows-versie naar Windows 10 verandert niets aan de illegale staat. We adviseren gebruikers om een officiële versie van Windows 10 te gebruiken om zeker te zijn van een optimaal en betrouwbaar systeem en het risico op malware en fraude zoals identiteitsfraude of creditcardfraude te voorkomen."
http://tweakers.net/nieuws/104477/windows-10-upgradeproces-maakt-bepaalde-gekraakte-installaties-legitiem.html

bergm550
29 juli 2015, 22:15
De combinatie <windows-knop> + R werkt die nog, om programma's te starten ? Die gebruik ik namelijk veel. (Veel gemakkelijker dan via startmenu te gaan)

Ja, die werkt nog.

bergm550
29 juli 2015, 22:16
Is het niet zo dat je W10 een jaar lang vanaf heden gratis kan downloaden. Als je W10 pas na een jaar download, dan moet je er voor betalen. Of heb ik het mis?

Nee, je hebt gelijk.

bergm550
29 juli 2015, 22:19
In het verleden is er nogal wat verwarring geweest over wie nu precies aanspraak kon maken op de gratis upgrade naar Windows 10 en wie niet. In een interview met Reuters stelde Microsofts Terry Myerson in maart dat iedereen op Windows 7 en 8.1 de upgrade zou krijgen, ongeacht of de installatie genuine was.


Ik heb een legale versie. Ik vind dat gewoon een stuk veiliger.

Badslippers
29 juli 2015, 23:43
Ik heb zojuist de Run knop gevonden. Je moet een rechtermuis-klik doen op de Startknop en dan zie je een lijst met shortcuts, waaronder de Run knop.
Je kunt gewoon in het zoek venster links onder je commando intikken en dat verschijnt vervolgens in de lijst. In dat venster kun je eigenlijk alles intikken.

Ik heb windows 10 eraf gegooid want de ventilator begon als een gek tekeer te gaan. Is een bekend euvel maar wordt niks aan gedaan. Vond het wel een prima besturingssysteem. Als ik een nieuwe laptop koop ga ik er wel mee verder.

uurtje
30 juli 2015, 07:23
Ik heb het nog niet erop. Reden is duidelijk.......laat anderen eerst maar de kinderziektes eruit halen. Er is, volgens de Duitse televisie, echter nog wat anders met W10. Er zou een locator op zitten die nogal bezig is gegevens te verzamelen en door te sturen. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit (ik het niet geïnstalleerd en sleep nooit een laptop mee) maar zoek het ff uit als je denkt dat het belangrijk is voor je...

MiniME
30 juli 2015, 09:46
Ik heb het nog niet erop. Reden is duidelijk.......laat anderen eerst maar de kinderziektes eruit halen. Er is, volgens de Duitse televisie, echter nog wat anders met W10. Er zou een locator op zitten die nogal bezig is gegevens te verzamelen en door te sturen. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit (ik het niet geïnstalleerd en sleep nooit een laptop mee) maar zoek het ff uit als je denkt dat het belangrijk is voor je...

Groot gelijk heb je, als je iedereen wilt laten weten waar je bent kun je ook de saunaclub FV app wel downloaden :cool:

Je kunt dit trouwens wel voorkomen door niet een standaard install maar een custom install te doen, zou ik iedereen aanraden:
http://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/extra/windows-10-privacy/

Goedemorgenallemaal
30 juli 2015, 10:06
Groot gelijk heb je, als je iedereen wilt laten weten waar je bent kun je ook de saunaclub FV app wel downloaden :cool:

Je kunt dit trouwens wel voorkomen door niet een standaard install maar een custom install te doen, zou ik iedereen aanraden:

Je kunt het ook na afloop doen volgens de consumentenbond, dat is vast de snelste optie

Goedemorgenallemaal
30 juli 2015, 10:50
Windows 10 zal alle getypte en ingesproken tekst doorsturen naar Microsoft, zodat de persoonlijke assistent Microsoft Cortana in Windows 10 jou 'beter leert kennen'. Ook de inhoud van je adresboek wordt geüpload naar deze internetdienst zonder dat je vrienden in jouw adresboek iets is gevraagd. Cortana zit op dit moment nog niet in de Nederlandstalige editie maar wordt naar verwachting later wel toegevoegd;
Oh, dat klinkt eng in verband met recensies... maar ja, weet je wel 100% zeker dat er nu niet een een of ander geheim keyloggertje geïnstalleerd is? Via een virusje of trojan dat nog niet bekend is?

Badslippers
30 juli 2015, 11:01
Topic kan eventueel samengevoegd worden met deze:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?40629-Windows-10-Technical-Preview-Build

Big30
30 juli 2015, 17:27
Maar spring nog geen gat in de lucht. Ik denk niet dat Windows 10 de pc op een betekenisvolle manier gaat helpen, ook niet na de eerste maanden van upgrades. Feit is dat Windows 10 weinig meehelpt aan het interessanter maken van de pc en maar marginaal meer biedt dan Windows 7 doet.

In het geval van Windows 10, biedt Microsoft een nieuw OS met geen enkele echt aansprekende functionaliteit. Als je vanaf Windows 7 naar 10 overstapt, doet dit je geen kwaad, maar zijn er geen echte voordelen. Voor Windows 8-gebruikers is Windows 10 in feite een teruggang naar Windows 7 - omdat Windows 10 eigenlijk Windows 7 is minus de hechte integratie van de Windows 8 Metro UI.
http://cio.nl/software/86090-windows-10-gaat-pc-niet-redden

Ik zie eigenlijk geen enkele reden om te overstappen van Windows 7 naar Windows 10.

MiniME
30 juli 2015, 17:56
Ik zie eigenlijk geen enkele reden om te overstappen van Windows 7 naar Windows 10.

Inderdaad maakt het allemaal weinig uit. En als je fervent gebruiker bent van Windows Media Center en door het hele huis MCE Extenders hebt om ook op de meest oude, domme schermen TV, etc te kunnen kijken, moet je sowieso NIET upgraden, aangezien MCE niet meer in W10 zit (nog wel in ongewijzigde vorm in W8.1).

Big30
30 juli 2015, 18:57
Ik heb windows 10 eraf gegooid want de ventilator begon als een gek tekeer te gaan. Is een bekend euvel maar wordt niks aan gedaan. Vond het wel een prima besturingssysteem. Als ik een nieuwe laptop koop ga ik er wel mee verder.
Fan issue heb ik ook met mijn Asus laptop onder Windows7. Af en toe zie ik het CPU usage de hoogte in schieten en slaat de fan aan. Lijkt een SW issue en geen HW bv verontreinigde fan. Soms is ie dagen stil en dan opeens slaat ie weer op hol. In de taskmgr kan ik geen proces vinden wat hier voor verantwoordelijk kan zijn.
Ben je aan het bellen vraagt men of de stofzuiger aanstaat :tongue:.

Bekend probleen volgens Meneer Google maar nog geen oplossing gevonden.

Nibor76
30 juli 2015, 20:00
Windows 10.

Ik moest opeens hieraan denken so true.
Windows XP was goed zeker na Windows ME al hadden ervaren pc'ers al windows 2000.
Toen na vele vele jaren XP kwam Vista een en al bagger.
Windows 7 kwam eigenlijk een verbeterde en volwassen windows XP.

De pc markt dropte als een baksteen men kocht amper meer een pc zowel privé als zeker zakelijk.
Privé kocht met tablets en grote telefoons waar je ook bijna alles op kan en zakelijk kent meerdere kanten, door de crisis minder werkstations of langzame bakkies waar veel vanuit de cloud wordt gewerkt waarbij je de traagheid niet opmerkt.
MS moest iets doen dus kwam Windows 8 ook voor tablets en transform pc's/laptops met aanraakscherm.
Alleen de meeste willen gewoon muizen en dan is Win 8 een ramp zeker als je productief bezig wilt zijn.

Nu is het beste van 7 en slechtste van 8 met een vleugje Snowdan spionage (Cortana) samen gevoegd en zie daar Windows 10.
Over 10 jaar komt MS met Windows Retro :frown:

Spoel door naar 2:35 als het niet vanzelf gaat.


https://www.youtube.com/watch?v=yqJExfEuiOs&feature=youtu.be&t=2m35s

Sjeufke
30 juli 2015, 21:43
Is er onder de nerds iemand die mij antwoord kan geven op de volgende vraag.
Op mijn Macbook heb ik een partitie BOOTCAMP aangemaakt waarop Windows 7 draait. Ik heb nog maar slechts 3 GB ruimte over. Hoeveel schijfruimte heeft de upgrade naar Windows 10 nodig?

dbd67
30 juli 2015, 22:05
Ben wel geen nerd maar w10 neemt ongeveer 3GB ruimte in beslag.

sofaking
30 juli 2015, 22:10
tov windows 7 weet ik niet, maar ik lees links en rechts toch dat de benodigde schijfruimte voor windows 10 kleiner is dan die voor windows 8. Vnl. voor de systemen met een relatief kleine SSD systeemdisk.

Badslippers
30 juli 2015, 23:32
Windows 10.

Over 10 jaar komt MS met Windows Retro

Zou niet slecht zijn als ze eerder genoemde toeters en bellen eens weglaten. Dat is veelal "Overkill" voor de standaard gebruiker. Ik heb liefst een snel besturingssysteem met minimale kans op "hangen". Momenteel gebruik ik een kleine Sony Vaio laptop en ik zie geen meerwaarde om een tablet te gaan gebruiken (als mijn software daarop al zou werken). Bovendien vind ik een tablet nog steeds niet gebruiksvriendelijk als je zaken zoals stukken tekst moet selecteren. Ook teveel gericht op allemaal van die shit entertainment apps waar je geen reet mee doet of kunt en die alleen door huisvrouwtjes worden gebruikt om ze geld uit de zak te kloppen. Android heeft al 300.000 apps ! ! ! Nou fijn. Ik gebruik ze niet. Op een laptop werkt het toch net effe wat fijner. Iets programmeren op een tablet en vervolgens "compilen" en uitvoeren, "forget it". Te CPU intensief. Een fors Excel bestand laden op een tablet? Gegarandeerd een vastloper.
Ik heb er verder geen verstand van maar kan me niet voorstellen dat een CAT designer op een tablet ligt te pielen.
Conclusie, geef mij maar een lekkere snelle laptop met een volledig uitgeklede windows 10 versie.

hallodaarbenikweer
31 juli 2015, 14:53
Windows 10 heeft ook weer de nodige problemen met netwerkdevices. Windows 7 werkte goed. In windows 10 zou mijn netwerkkaart defect zijn, terug naar 7: geen probleem!

VAZKOR
16 augustus 2015, 16:40
Eergisteren kreeg ik de upgrade te zien van Windows 10 na weken wachten net na erover te hebben gechat op FB. Ik deed de upgrade en het OS is ronduit lelijk. Er zit geen kleur meer in het is dat flat ui-gedoe to the max. :angst:

Ik zag ook net het nieuws die dag en het ging over de privacy of het totale gebrek eraan. Het eerste dat ik dus deed is zaken uitzetten in de privacy-settings en herstarten. Blijkt dat de OS toch nog blijft 'afluisteren' al zet je bepaalde dingen uit? Na het opnieuw opstarten kon ik plots niet meer inloggen met m'n paswoord! :mad: Erg vreemd. Offline inloggen ging ook niet, dat stond hij niet toe, ik moest online zijn.

Gelukkig heb ik eerst een data-backup gemaakt. Die heb ik weer opgezet en heb ik weer ouwe 8.1 staan. Mss hadden ze toch voor Windows 9 gekozen. Dan konden ze een 10 uitbrengen die de flop (weer eens) kan rechtzetten. Heb ik al gezegd dat Windows 10 lelijk is???

Picasso 1
16 augustus 2015, 19:40
Met Classic Shell kun je overigens de OS van 8.1 combineren met de weergave van Windows 7 of zelfs Windows XP.Volgens mij heb je dan via een andere weg de voordelen van windows 10 te pakken maar niet de nadelen). Voor een hoop mensen oud nieuws maar soms blijkt dit 'nieuw info' te zijn voor sommigen.
Zie de volgende website: http://www.classicshell.net/

Curva Metea
17 augustus 2015, 17:03
Iets `gratis` van Microsoft? Dat is al een dikke FAIL.

VAZKOR
17 augustus 2015, 18:27
Windows ME: slecht
Windows XP: Goed
Windows Vista: slecht
Windows 7: goed
Windows 8: slecht
Windows 9 euh 8.1: beter (en gratis)
Windows 10: slecht

Ze moeten toch die trend bevestigen

Henk74
17 augustus 2015, 19:58
WINDOES 10 : VEEL BETER DAN 8 , dat is mijn mening

Goedemorgenallemaal
18 augustus 2015, 10:22
WINDOES 10 : VEEL BETER DAN 8 , dat is mijn mening

Ik hoor eigenlijk ook alleen maar juichverhalen in mijn omgeving, ook bij mensen die "wat te verbergen menen te hebben".

Hemaworst
24 augustus 2015, 08:33
Om Settings en Controls samen te voegen in één plaats: activeer GodMode

http://www.cnet.com/how-to/activate-godmode-in-windows-10/

sofaking
24 augustus 2015, 15:35
Na enkele weken afwachten en de kat uit de boom kijken heb ik de upgrade dit weekend toch in gang gezet....

"Er is iets fout gegaan."
"Probeer later opnieuw."

sofaking
27 augustus 2015, 18:01
Ziezo, de tweede poging is "gelukt :confused:"
Ik heb mijn laptop upgegreid van 8.1 naar 10. Een nieuwe machine van een maar maanden oud, dus een model dat op de markt gekomen is met al een zekere kennis van win10. Dat zou redelijk goed moeten gaan. Bovendien staan er nog geen kritieke data of programma's op. Vooruit met de geit dus.

Resultaat :

Na de upgrade was het Belgisch keyboard veranderd in een Nederlands. Dat valt niet op als je op het logon scherm zit, maar het paswoord wordt wel geweigerd. En natuurlijk zie je niet waarom. Ik dacht die kl**tzak heeft mijn paswoordfile om zeep geholpen. Maar na een lange tijd sakkeren en een trappistje om af te koelen zag ik "NED" staan in de rechterbenedenhoek. Dat zal het keyboard toch niet zijn zeker ? Ja dat was het. Nederldanse humor van microsoft.

Na het inloggen was er geen muisresponse. Eigenlijk was heel bluetooth weg. Gaan kijken of er driver updates waren, die waren er niet. Op een forum gelezen dat er veelvuldig bluetooth problemen zijn, en bij sommigen volstond het om de driver te deleten en terug te laden. En dat heeft ook bij mij gewerkt, een paar trappistjes later.

Mijn netwerk printer was ook weg na de upgrade.

Verder heb ik er nog niet veel mee gedaan, applicatiegewijs, maar de ervaring op zich was slecht genoeg dat ik mijn desktop de komende tijd zeker niet ga upgraden.

W10 zou sneller moeten zijn, maar ik zie geen verschil in startup en login .

Hun nieuwe browser, edge, is een grap. Op zoek naar raad en software kwam ik op websites waarvan ik dacht, wat is dat voor een kl*teforum. Een vraag gevolgd door het statement "Deze vraag is opgelost" maar geen oplossing te zien.
Oops ik zat in Edge. Met Firefox waren de antwoorden gelukkig zichtbaar.

Zelfde met download van sofware voor mijn scanner. Ging niet met Edge, wel met FF.

Ijsberenforum lijkt wel normaal zichtbaar, maar ik ga het toch bij Chrome of Firefox houden denk ik.