Volledige versie bekijken : Babylon routebeschrijving
licky luke
7 januari 2015, 22:25
Voor de parkeerplaats rij je de Dieselstrasse in die links van Babylon ligt, daarna direct rechtsaf zodat je achter Babylon uitkomt.
Ofwel ga je aan het einde van de straat links (L276) en bij de rotonde linksaf.
9793
Everhard
10 augustus 2015, 20:10
Silly newbie question. Where on the backside is the discreet parking? I was driving around looking for a sign or similar but saw nothing, but it was dark so cannot be sure. 12387
Makles
10 augustus 2015, 20:23
Silly newbie question. Where on the backside is the discreet parking? I was driving around looking for a sign or similar but saw nothing, but it was dark so cannot be sure. 12387
Not on the picture. If you drive north on the photo with babylon on your right hand, you take the first road right and than again right (a desolate looking road) and you see some bushes where you can park.
Everhard
10 augustus 2015, 20:35
Thanks. Is the red line in this picture what you are proposing? I thought the sign at the club recommended driving via the Tankstelle.
12388
Makles
10 augustus 2015, 20:46
yes, but after the first corner a little bit further before going right again. I guess its the light brown stroke. That's how i rode, i don't know about the Tankstelle...
Big30
11 augustus 2015, 22:23
Voor de parkeerplaats rij je de Dieselstrasse in die links van Babylon ligt, daarna direct rechtsaf zodat je achter Babylon uitkomt.
Ofwel ga je aan het einde van de straat links (L276) en bij de rotonde linksaf.
9793
De route aanduiding naar de parkeerplaats waarvan de locatie nog steeds dezelfde is, is al vaker hier beschreven maar het blijft kennelijk lastig..
Het linksom of rechtsom van Licky Luke moet je iets breder zien en niet direct naast het pand zoeken!
Als je het tankstation kent vanaf de afslag vanaf de 61 dan ga je daar op de rotonde rechtsaf, vervolgens linksaf en met de bocht mee naar rechts, waarna je na circa 50 meter links de oprit met "P Babylon" ziet.
Kom je vanuit richting Heerlen/Aken dan rijd je op het laatst één straat verder dan dat je gewend bent en dan kom je op dezelfde straat op het industrie terrein van Elsdorf en dan heb je op het einde van die straat de parking "P Babylon" rechts..
Hopelijk geeft deze beschrijving jou en andere parkeerplaats zoekers genoeg aanwijzingen om het te vinden.
Ik zou bijna een bolletje/pijltje kaart gaan maken, maar daar ben ik te lui voor.
Misschien iets voor de racebeer? ��
Haha, Licky Luke was al een kaartje aan het plaatsen terwijl ik dit schreef..nu de bolletje/pijltje aanwijzingen nog ��
Badslippers
12 augustus 2015, 00:47
Volgens mij klopt er niet veel van die beschrijving. Als je de Diesselstrasse in rijdt en dan rechts kom je in het knollenveld terecht want daar is geen weg die achter Babylon loopt.
http://i776.photobucket.com/albums/yy50/strooman/2015-08-12_1-35-12_zpswadg0aco.jpg (http://s776.photobucket.com/user/strooman/media/2015-08-12_1-35-12_zpswadg0aco.jpg.html)
Ik dacht dat je gewoon direct links van Babylon dat steegje in kon en dan achter Babylon kon parkeren. Rode gedeelte. Of ben ik nou niet goed wakker ! ! !
http://i776.photobucket.com/albums/yy50/strooman/2015-08-12_1-36-50_zpsnz8mxaen.jpg (http://s776.photobucket.com/user/strooman/media/2015-08-12_1-36-50_zpsnz8mxaen.jpg.html)
Eddy_V
12 augustus 2015, 01:30
Volgens mij klopt er niet veel van die beschrijving. Als je de Diesselstrasse in rijdt en dan rechts kom je in het knollenveld terecht want daar is geen weg die achter Babylon loopt.
Ik dacht dat je gewoon direct links van Babylon dat steegje in kon en dan achter Babylon kon parkeren. Rode gedeelte. Of ben ik nou niet goed wakker ! ! !
Beschrijving klopt wel hoor. En het is al laat dus..misschien toch niet meer helemaal wakker?
Want wat is het geval: De foto's die je plaatst zijn nog van vóór de verbouwing.
Toen kon je inderdaad nog via de oprit links van Babylon naar achteren, maar daar is nu de nieuwbouw en achtertuin gekomen.
Het is geloof ik niet te zien hoe oud die foto's zijn, maar ik schat in ouder dan 2013 want aan de achterkant waar je nu het knollenveld ziet, daar is al een paar jaar een industrieterrein in ontwikkeling. En daar loopt de weg vanaf de Dieselstrasse nu parallel aan de Oststrasse richting het veelbesproken tankstation, waar de meeste Hollanders, die niet uit de grensstreek of Zuid-Limburg komen, even een pitstop maken.
Vanaf de oprit naast Babylon kan je wel nog steeds naar achteren lopen, langs de nieuwbouw en dan kom je op de parkeerplaats die rijkelijk voorzien is van grijs gravel..lekker lawaai maken bij vertrek en aankomst, om te laten horen dat je er zin in hebt (gehad) !
duivenmelker
12 augustus 2015, 11:07
Als trouwe bezoeker van Babylon zal ik eens de gemakkelijkste weg uitleggen naar de parkeerplaats van het Heiligdom "BABYLON " .
Kom je vanuit richting Heerlen/Aken dan rijd je best via de A44 afrit 8 Julich-Ost , volg je aan de afrit links de 55 tot aan de afrit Elsdorf industrie op je rechterkant .
Aan het rondepunt na de afrit ga je rechtdoor naar de Max-Planck-strasse (industrie terrein van Elsdorf) die rijd je tot het einde daar volg je rechts de Dieselstrasse vervolgens links de eerste straat (verharde weg niet rijden tot aan de Oststrasse dan ben je te ver gereden) deze verharde weg loopt langs de parking "P Babylon" rechts .
SeX++
12 augustus 2015, 12:07
Er is niemand die de zuidroute beschrijft:
12399
Als je Babylon links passeert:
rij tot het einde van de straat
sla linksaf
rij tot het rondpunt
neem twee afslag (tankstation aan rechterzijde)
neem eerste links (opgepast: hobbelige weg)
neem bocht naar rechts
na ongeveer 50m aankomst aan Parking aan Linkerzijde.
Een pad rechts van de nieuwe tuin leid je naar de ingang aan de Oststraße.
Goedemorgenallemaal
12 augustus 2015, 16:45
Nu we toch bezig zijn, hier mijn route:
12400
bron:
www.openstreetmaps.org beste kaartensite, ook als app via bv MAPS.ME. Zo kun je kaarten op je apparaat zetten die ook off line (bv geen wifi of 3G/4G) kun bekijken...
Sjeufke
12 augustus 2015, 18:19
Wellicht een aanrader om eerst even te kijken of er nog wat vrij is op de parking links naast het pand aan de Dieselstrasse. Daar kon ik de laatste keer om 15:30uur nog parkeren. 3 plaatsen vrij. Dat parkeert wat prettiger dan op gravel. Voor de ingang aan de straat was alles al bezet.
zoekmachine
3 september 2015, 11:17
Wellicht een aanrader om eerst even te kijken of er nog wat vrij is op de parking links naast het pand aan de Dieselstrasse. Daar kon ik de laatste keer om 15:30uur nog parkeren. 3 plaatsen vrij. Dat parkeert wat prettiger dan op gravel. Voor de ingang aan de straat was alles al bezet.
Ik heb met de navigatie gewoon het adres gezocht en toen "bestemming bereikt" klonk, stond ik voor de deur.
Toen ben ik rechtsaf de Gartenstrasse ingereden en kon ik parkeren op 100 meter lopen. Volgens mij stond ik zelfs in de schaduw.
Nietsche
4 september 2015, 09:04
Tis allemaal niet zo moeilijk als het wordt beschreven.. En daarnaast is er ook nog zoiets als gezond boerenverstand gebruiken :biggrin:
langlekker
24 november 2016, 10:52
Tis allemaal niet zo moeilijk als het wordt beschreven.. En daarnaast is er ook nog zoiets als gezond boerenverstand gebruiken :biggrin:
Ik heb alleen (ijs) berenverstand maar met wat hier staat kom ik er wel:biggrin:;)
Sjeufke
24 november 2016, 11:24
Ik heb met de navigatie gewoon het adres gezocht en toen "bestemming bereikt" klonk, stond ik voor de deur.
Toen ben ik rechtsaf de Gartenstrasse ingereden en kon ik parkeren op 100 meter lopen. Volgens mij stond ik zelfs in de schaduw.
Op 12 aug 2015 beschreef ik de mogelijkheid om naast het pand te parkeren. Dat is niet meer mogelijk. Tijdens bezoek in 2016 op 17 juni is mijn kamer met Sylvia bruut verstoord door de theke.........een boze buurman :frown:.
Gelukkig was de theke zeer bereidwillig mijn karretje te verplaatsen.
Partyanimal
2 april 2017, 16:03
Heb je iets van een vignet of iets dergelijks nodig om vanuit Nederland (Eindhoven) naar Babylon te rijden ?
mechelen
2 april 2017, 16:04
Heb je iets van een vignet of iets dergelijks nodig om vanuit Nederland (Eindhoven) naar Babylon te rijden ?
Voorlopig nog niet.
Piet Plezier
2 april 2017, 16:09
nee,maar wel je ID;)
mentholbear
4 december 2017, 17:15
Hier nog een routewijzer van Vendezz naar de parking achter Babylon.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171204/6d2e754d3b8e21499bcf5d21ead4cfb8.jpg
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?13599-Babylon-Algemeen&p=586930#post586930
luminous
18 augustus 2022, 16:36
Wij, de organisatie,
Morgen vrijdag 19 augustus ga ik met men vrouwtje shoppen in Köln, maar van te voren gaan we ontbijten in Elsdorf en daarna een kijkje nemen in de buurt van Babylon bij schiesser outlet.
Want het is al enkele jaren geleden dat ik nog daar geweest ben, toen was de autosnelweg van Köln naar Aachen nog anders. Toen was de afritt Elsdorf nog in een bos, nu is de autosnelweg om gelegd.
vraagje
Als je nu de straat van Babylon in rijd en Babylon ligt op de linkerkant.
Waar kan je dan parkeren?
Alvast bedankt,
Mvg Johnny
Willem2
18 augustus 2022, 17:03
Er is zelfs een heel topic over de parkeerplaats
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?42525-Babylon-routebeschrijving
Maar je kan ook bij de "outlet" van Elsdorf parkeren dat ligt schuin tegenover de club ;)
mentholbear
19 augustus 2022, 00:56
Morgen vrijdag 19 augustus ga ik met men vrouwtje shoppen in Köln, maar van te voren gaan we ontbijten in Elsdorf en daarna een kijkje nemen in de buurt van Babylon bij schiesser outlet.
Want het is al enkele jaren geleden dat ik nog daar geweest ben, toen was de autosnelweg van Köln naar Aachen nog anders. Toen was de afritt Elsdorf nog in een bos, nu is de autosnelweg om gelegd.
vraagje
Als je nu de straat van Babylon in rijd en Babylon ligt op de linkerkant.
Waar kan je dan parkeren?
Alvast bedankt,
Mvg Johnny
Als je op de link van Willem2 bij het laatste plaatje van mij (gejat bij Vendezz), links babylon hebt de straat uit rijd en dan bij de rotonde de rode lijnt volgt kom je uit op de prive parking van Babylon zelf (hun tuinkant). Je kunt vanaf de parking langs het gebouw lopen (voorbij hun keuken) naar de entree.
Baldmightymike
21 januari 2023, 21:11
Er zijn op dit moment werkzaamheden op het industrie terrein bij Babylon dus ff opletten, omleiding word duidelijk aangegeven!!
Wentelt Eefje
2 februari 2024, 09:52
Er staan hierboven heel erg veel plaatjes/plattegronden, maar tegenwoordig zullen er minder en minder ijsberen gewapend met kaarten(boeken) en foto’s onderweg zijn.
Daarom het adres van de parkeerplaats van Babylon voor de navigatie:
Bully-Les-Mines Straße 8, Elsdorf
LangeBeer
19 maart 2024, 16:53
Nog een andere tip (mocht je niet aan de parkeerplek aan de achterzijde kunnen parkeren) als je in de straat van Babylon parkeert, parkeer niet tegen de rijrichting in. In NL kan/mag dit in Duitsland is dit anders. Een aantal medeberen heeft al een mooi oranje briefje op de voorruit hiervoor ontvangen. Boete is overigens niet heel hoog ~€10 , maar dan nog…..
Tjeppah
19 maart 2024, 16:55
Nog een andere tip (mocht je niet aan de parkeerplek aan de achterzijde kunnen parkeren) als je in de straat van Babylon parkeert, parkeer niet tegen de rijrichting in. In NL kan/mag dit in Duitsland is dit anders. Een aantal medeberen heeft al een mooi oranje briefje op de voorruit hiervoor ontvangen. Boete is overigens niet heel hoog ~€10 ��, maar dan nog…..
Klopt jaren geleden al eens een briefje gekregen al meen ik toen nog iets van 30 euro heb te moeten betalen
LangeBeer
20 maart 2024, 21:04
Klopt jaren geleden al eens een briefje gekregen al meen ik toen nog iets van 30 euro heb te moeten betalen
€30 is inderdaad aan de hoge kant. In Duitsland zijn parkeerboetes normaliter niet heel duur… maar goed voor €30 ben je wel al met 1 ijsbeerbeen bij Babylon binnen
stimpy3
20 maart 2024, 21:56
Volgens mij heb je als nederlander automatisch een verhoging van 20 euro 'administratieve kosten' te pakken, omdat ze je adres moeten opvragen bij de RDW.
Eisschrank
18 januari 2025, 15:32
In Deutschland gehen die Bußgelder nie runter, sondern immer weiter hoch.
Parken ist fast immer nur in der Fahrtrichtung erlaubt. Es gibt aber zwei Ausnahmen:
- Einbahnstraßen
- Wenn auf der rechten Seite Schienen liegen.
Aktuell kostet das Parken entgegen der Fahrtrichtung: 15€.
Ich empfehle im Navi die Strasse „Bully-Les-Mines“ einzugeben. Wenn man nicht auf dem großen Clubparkplatz parken will, kann man es in der Strasse.
Google-Translate:
In Duitsland gaan de boetes nooit omlaag, maar blijven ze stijgen.
Parkeren is vrijwel altijd alleen toegestaan in de rijrichting. Maar er zijn twee uitzonderingen:
- Straten met eenrichtingsverkeer
- Als er rails aan de rechterkant zijn.
Parkeren in de tegenovergestelde richting kost momenteel €15.
Ik raad aan om in het navigatiesysteem de straat “Bully-Les-Mines” in te voeren. Als u niet op de grote clubparkeerplaats wilt parkeren, kunt u op straat parkeren.
mechelen
18 januari 2025, 18:22
Heus niet alleen in Duitsland hoor. :mad_6:
kempie
18 januari 2025, 19:13
In Deutschland gehen die Bußgelder nie runter, sondern immer weiter hoch.
Parken ist fast immer nur in der Fahrtrichtung erlaubt. Es gibt aber zwei Ausnahmen:
- Einbahnstraßen
- Wenn auf der rechten Seite Schienen liegen.
Aktuell kostet das Parken entgegen der Fahrtrichtung: 15€.
Ich empfehle im Navi die Strasse „Bully-Les-Mines“ einzugeben. Wenn man nicht auf dem großen Clubparkplatz parken will, kann man es in der Strasse.
Google-Translate:
Parkeren is vrijwel altijd alleen toegestaan in de rijrichting. Maar er zijn twee uitzonderingen:
- Straten met eenrichtingsverkeer
- Als er rails aan de rechterkant zijn.
Parkeren in de tegenovergestelde richting kost momenteel €15.
Ik raad aan om in het navigatiesysteem de straat “Bully-Les-Mines” in te voeren. Als u niet op de grote clubparkeerplaats wilt parkeren, kunt u op straat parkeren.
Ik vind het raar dat je in straten met 1 ricthingsverkeer tegen de rij richting in mag parkeren. Ze zijn in duitsland al net zo maf als die belgen. [emoji23]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kempie
18 januari 2025, 19:15
Ps. Je bedoelt zeker dat ze in straten met 1 rijrichting zowel aan de linker en rechterkant in jou rij richting moet parkeren want anders lijkt me dit toch een foutje in de wet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Brad Clitt
18 januari 2025, 19:30
In Einbahnstrassen mag je zowel links als rechts in de rijrichting parkeren.
Wat betreft Belgie, daar mag je inderdaad niet tegen de rijrichting in parkeren (straten met 1 rijrichting ook niet???). Ik wist het ook niet maar een vriendelijke mevrouw wees me hierop toen ik een beetje illegaal (creatief met de regels omgaan zou je het ook kunnen noemen) tijdens de lockdown in Belgie op bezoek ging en ik m'n auto net geparkeerd had.
Goedemorgenallemaal
20 januari 2025, 12:49
Nederland is geloof ik een van de weinig landen waar je wel tegen het verkeer in mag parkeren. Altijd een hoop gedoe bij de bakker in mijn dorp. rijden ze in de straat , gaan ze naar links (en vinden dat ze voorrang hebben) en parkeren veel onhandiger in. Dan gaan ze weg, zo mogelijk nog maffer, weer voorrang opeisen (krijgen ze niet van mij) en dan in plaats van vooruit rijden en een blokje om of keren bij een zijstraat gaan ze daar nog keren ook in de straat..
Als er één ding is waarop Nederland zich wat mij betreft moet aanpassen aan de landen om ons heen dan is het wel dat aan de andere kant parkeren verbieden. En niet met maar €15,00 beboeten maar gewoon artikel vijf, roekeloos rijden, je rijd immers zonder noodzaak op de verkeerde weghelf.... t
Edit, zie opeens dat dit het babylon draadje is, niet een verkeersdraadje. Zullen we het maar weer over neuken hebben