PDA

Volledige versie bekijken : Grenscontrole Duitsland

facial
14 september 2015, 15:23
Gaan wij ijsberen ook last krijgen van de Duitse grens controles? Lange wachttijden bij de grens, paspoortcontroles etc. etc.

rokkenjager
14 september 2015, 16:10
Gaan wij ijsberen ook last krijgen van de Duitse grens controles? Lange wachttijden bij de grens, paspoortcontroles etc. etc.

Zal erg meevallen, voorlopig zal het met name plaatsvinden aan de oost en zuiderse grenzen. Met name bij de voormalige oostblok landen en Oostenrijk.

Badslippers
14 september 2015, 16:11

Als je via Oostenrijk gaat lijkt me dat niet wijs. Ga je via Venlo, geen problemen. Daar komen dagelijks vele Duitse junks zonder controle en wachttijden feilloos de grens over.

rokkenjager
14 september 2015, 16:46
Alhoewel ik nu in de Telegraaf lees dat NL ook de douane gaat uitbreiden met mobiele teams voor extra controles.

Goedemorgenallemaal
14 september 2015, 16:48
Kan problemen opleveren als ze ook gaan controleren en handhaven p basis van het CITES verdrag.. Ijsberen mogen niet zomaar de grens over geloof ik...

rokkenjager
14 september 2015, 17:19
Als je maar alle inentingen hebt gehad heb je geen probleem!

Goedemorgenallemaal
14 september 2015, 17:55
Da's het vervelende, ik ben mijn gele inentingenboekje kwijt

der lickmeister
15 september 2015, 00:08
Wij pakken het handig aan ik weet wel een paar sluiproute's ik heb er dus geen last van, maar ze zouden ons moeten steunen hier de regering want als wij er niet meer naar toe gaan dan komen ze bij ons, en daar heeft dan de Duitse politie ook last van, dus Oostbloklanden dames zelf een goede beurt met injectie geven kost een paar centen maar dan is dat opgelost geef het even door aan de politie, en geef ze dan wat koffiegeld voor de goede regeling en bedank ze, zo voorkomen we een Oost Europese invasie

Eddy_V
15 september 2015, 00:08
Kan problemen opleveren als ze ook gaan controleren en handhaven p basis van het CITES verdrag.. Ijsberen mogen niet zomaar de grens over geloof ik...

Zolang de ijsbeer maar in auto met Nederlands kenteken wordt vervoerd, zal er niet veel loos zijn. Een Hongaars kenteken wordt er wellicht sneller tussenuit gepikt.
Overigens merkte ik tussen Vaals en Aachen en op de grensovergang A76 wel meer activiteiten aan Duitse zijde. Maar dat zal wellicht meer met het vervoer van spullen (zoals tuinplantjes) dan van mensen te maken hebben?

Big30
15 september 2015, 00:28
Vrijdag zag ik bij Venlo net voor de grens wel 2 marechaussee busjes staan. Bedoeld voor inkomend verkeer dus.

Sjeufke
15 september 2015, 00:59
Ruikt de marechaussee ook aan mijn handen als ik van Duitsland naar Nederland rijdt? :rolleyes:

Big30
15 september 2015, 01:05
Ruikt de marechaussee ook aan mijn handen als ik van Duitsland naar Nederland rijdt? :rolleyes:
Klopt daar hebben ze materiaal voor. Geen speurhonden maar wel Roemeense Speurdames die wat bijklussen :tongue:.

gignnl
15 september 2015, 02:30
Je hebt een groter risico als je op bv Eindhoven Airport je knuffel Roemeentje ophaalt

Goedemorgenallemaal
15 september 2015, 09:42
Maar dat zal wellicht meer met het vervoer van spullen (zoals tuinplantjes) dan van mensen te maken hebben?
Ongetwijfeld... En die controles gaan gewoon door. Douane gaat vooral over handel en plantjes en ijsberen en zo en de Marechaussee gaat over mensen. Dus meer Marechaussee zou voor ons als Cites soort waarschijnlijk geen gevolgen hebben , maar vel controles worden in gezamenlijkheid uitgevoerd dus vanaf nu een Marechausee meneer bij iedere Douane controle en omgekeerd.