Volledige versie bekijken : Enquête vluchtelingen
Picasso 1
22 oktober 2015, 14:48
Bij het vluchtelingentopic ging het o.a. ook over de bereidwilligheid van de bevolking om vluchtelingen op te vangen. Hierbij een enquête met een aantal (niet wetenschappelijk opgebouwde) aspecten voor het inzicht op het bereidwilligheidsniveau door ijsberen.
Ik heb bij deze enquête ingesteld dat je meer dan één keus kan maken.
Goedemorgenallemaal
22 oktober 2015, 14:51
Helpen!
sofaking
22 oktober 2015, 16:57
Gaat het hem hier over vluchtelingen waarvan aangetoond is dat ze in gevaar zijn in eigen land, of omvat het ieder die een beter leven zoekt.
Picasso 1
22 oktober 2015, 17:21
Gaat het hem hier over vluchtelingen waarvan aangetoond is dat ze in gevaar zijn in eigen land, of omvat het ieder die een beter leven zoekt.
Het eerste. Maar als je vindt dat door meerdere landen reizen ze in het tweede verandert dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor "alleen uit eigen continent".
"Alleen uit directe buurlanden" zou voor Nederland en België in de praktijk betekenen "geen vluchtelingen opvangen".
Je kan trouwens meerdere antwoorden aanvinken.
sofaking
22 oktober 2015, 17:38
Ik vind wel dat vluchtelingen die aan de grens van Europa geregistreerd zijn in andere EU landen kunnen gehuisvest worden, op die manier kunnen andere continenten ook in België toevlucht nemen.
Mijn voornaamste eis zou zijn dat er een correcte administratie is aan de grens van Europa en dat daarna de rest van Europa, binnen de mogelijkheden, meehelpt met de opvang. Vluchtelingen die weigeren mee te werken verliezen direct hun asielaanvraag. Verder mag men vluchtelingen zelfde rechten geven als localen maar dan ook met zelfde plichten, en zelfde straffen voor criminele zaken. Geen uitvluchten van, jamaar de locale cultuur blabla.... en bij hen is dat anders blabla....
En oorlogsmisdadigers die op de vlucht zijn worden ofwel uitgeleverd aan de regering waarvoor ze vluchten, of, indien dat werkelijk té beestachtig zou zijn, hier berecht en bestraft als de Nazi beulen indertijd.
OOk dat is te kort door de bocht en ongenuanceerd, maar op een forum zal het nooit lukken om alles uit de doeken te doen zoals men het eigenlijk voorheeft.
Piet Plezier
22 oktober 2015, 19:02
gewoon niets meer binnen laten.
En wat al hier zit nu meteen terug sturen.
Piet Plezier
22 oktober 2015, 19:07
Helpen!
een vriendin van mij met 2 kinderen.
Moet noodgedwongen in schaijk bij haar ouders wonen.
Omdat ze geen huis krijgt.
Dus je moet die gelukzoekers zeker niet helpen.
En zo zijn er nog veel meer gevallen die ik ken. .
En het ergste is nog ze zijn nog ondank baar ook.
Enkele reis terug klaar.
Jansen
22 oktober 2015, 20:15
Vluchtelingen die echt de oorlog ontvluchten in hun land moeten op de grens van Europa worden opgevangen,daarna als ze geregistreerd zijn kunnen ze tijdelijk onderverdeeld worden in de rest van Europa tot zij weer veilig terug kunnen.
Maar dit geldt alleen voor de mensen die met vrouw en kinderen deze barre tocht hebben moeten maken.
Het is heel erg als je dat gesleep ziet met de kleine kinderen en baby,s.
Ook hier op de beelden zie je dat er in deze cultuur totaal geen respect is tussen de mannen en de vrouwen, nee de mannen lopen met lege handen voorop en helpen elkaar niet eens.
De gelukzoekers tussen de 18 - 35 jaar met dure kleding aan met hun Iphone 6 moeten meteen terug gestuurd worden en laat die vechten om hun land weer terug te krijgen tegen de corrupte staat en terroristen die het land verdelen.
Hier hebben we in de eerste en tweede wereldoorlog ook laten zien dat we open stonden voor vluchtelingen zoals duizenden Belgen in 1914 - 1918.
Laat Europa nu maar eens zorgen dat de mensen in hun eigen grensgebieden geholpen worden in bewaakte tenten kampen waar het leefbaar kan zijn met ook de winter voor de deur en niet alleen maar praten wat ze al een half jaar doen.
Hier worden zij en ook wij ongelukkig vanwege de grote cultuur verschillen en de criminelen en verkrachters flink straffen.
Sjeufke
22 oktober 2015, 20:21
12959
Piet Plezier
22 oktober 2015, 20:32
12959
neeeeeeeee dan ook niet.
Ook die meiden met het eerste het beste vliegtuig terug.
deket
22 oktober 2015, 22:30
je weet niet wat je zegt,
heb je die strakke lichamen al eens goed bekeken?
Badslippers
22 oktober 2015, 23:15
Mensen in nood moeten altijd en onder elke omstandigheid geholpen en/of opgevangen worden. Helaas worden zij de dupe van een belabberd bestuurd Europa. Dat mag nooit gebeuren. Onderling gekissebis, stroperigheid, corruptie, machtspolitiek en een volstrekt gebrek aan visie voeren de boventoon. Als dit Europa niet eens in staat is om een paar miljoen vluchtelingen (ja, ik neem het ruim) te herbergen dan vrees ik voor de toekomst het ergste als we met echte problemen te maken krijgen. Want laten we eerlijk zijn, vluchtelingen opvangen in een van de rijkste continenten ter wereld is in financieel, geopolitiek en ruimtelijk opzicht peanuts.
Jan_Wandelaar
23 oktober 2015, 02:12
Mensen in nood moeten altijd en onder elke omstandigheid geholpen en/of opgevangen worden.
Ben je nog in nood wanneer je je in Turkije of Tunesië bevindt? Dacht het niet!!!
En nee, natuurlijk kun je de veilige landen rondom een oorlogsgebied niet alleen opzadelen met de vluchtelingen. Daar moeten dan ook internationale afspraken over worden gemaakt met betrekking tot financiële bijdragen van andere landen voor opvang in de regio, en het op gecontroleerde wijze verspreiden van de ontheemden over landen buiten de regio. Dat houdt echter wel in dat de vluchteling in kwestie geen zeggenschap meer heeft over waar hij opgevangen word. Dat kan een tentenkamp in de woestijn zijn, maar ook een eengezinswoning in Almere.
Om die reden melden vluchtelingen zich niet bij de autoriteiten van het eerste de beste veilige land waar ze aankomen (en dus NIET langer in nood zijn!!!). Een eengezinswoning, zelfs in Almere, klinkt namelijk een stuk aantrekkelijker dan een tent in de woestijn. Dus kun je beter de zeggenschap over waar je opgevangen word niet in handen leggen van de (internationale) autoriteiten.
De vluchteling wil zelf bepalen waar hij opgevangen word, dus gaat hij in zee (letterlijk) met een mensensmokkelaar die hem afzet op het strand van een Grieks/Italiaans eiland. En dan sta je in Europa, beschermd door een internationaal erkende vluchtelingen-status, en kan je in ieder geval niet meer klakkeloos terug gestuurd worden naar de woestijn.
Vluchtelingen die er alles aan doen, inclusief het inschakelen van mensensmokkelaars, om te voorkomen dat (internationale) autoriteiten hen op een gecontroleerde manier elders op de wereld kunnen opvangen houden op vluchtelingen te zijn. Door zich door een mensenhandelaar op het strand van een Grieks eiland af te laten dumpen zetten ze Europa voor het blok.
Ik, en met mij velen, kunnen het maar matig waarderen om op een dergelijke manier voor het blok gezet te worden. Laat staan dat het onze hulpvaardigheid op positieve wijze beïnvloed.
J.W.
Picasso 1
23 oktober 2015, 10:33
En nee, natuurlijk kun je de veilige landen rondom een oorlogsgebied niet alleen opzadelen met de vluchtelingen. Daar moeten dan ook internationale afspraken over worden gemaakt met betrekking tot financiële bijdragen van andere landen voor opvang in de regio, en het op gecontroleerde wijze verspreiden van de ontheemden over landen buiten de regio. Dat houdt echter wel in dat de vluchteling in kwestie geen zeggenschap meer heeft over waar hij opgevangen word. Dat kan een tentenkamp in de woestijn zijn, maar ook een eengezinswoning in Almere.
Ook Jan_Wandelaar is dus niet onwillig inzake opvang van vluchtelingen maar is het meer ergernis over de ongecontroleerde wijze waarop men het nu allemaal laat gebeuren.
Badslippers
23 oktober 2015, 12:41
Ben je nog in nood wanneer je je in Turkije of Tunesië bevindt? Dacht het niet!!!
Dat ben ik helemaal met je eens. Zoals hier boven aangegeven, door belabberd bestuur, halve afspraken en (politiek) gemanipuleer in Europa wordt met groepen mensen geschoven die daar nauwelijks tot geen invloed op hebben.
Om die reden melden vluchtelingen zich niet bij de autoriteiten van het eerste de beste veilige land waar ze aankomen (en dus NIET langer in nood zijn!!!).
Ik moet wat dit betreft mijn info ook maar van het internet afhalen en dan lees ik dat dit 2 kanten kent. Inderdaad, vluchtelingen melden zich niet bij de betreffende overheid. Daar tegenover staat dat diezelfde overheid bewust vluchtelingen NIET registreert want doorschuiven naar het volgende land is dan voordeliger.
Tevens ben ik het met je eens dat jij, ik en met ons velen voor het blok gezet worden. Is dat alleen die vluchtelingen aan te rekenen? Nee, daarvoor is het vluchtelingenprobleem te veelomvattend. Een Europa wat zijn zaken niet op orde heeft en een volstrekt gebrek aan lange termijn visie vertoont zet zijn bewoners voor het blok.
Je zou Nederland inderdaad kunnen isoleren van de rest van Europa. Hek er om heen, onze problemen zelf oplossen, onze eigen broek ophouden, ons distantiëren van de Europese eenwording en ons niet meer bemoeien met de problemen van de rest van de wereld. Mij lijkt dat in de hedendaagse politieke verhoudingen absoluut onhaalbaar. Dan kunnen we beter maar direct met 17 miljoen Nederlanders emigreren naar Noord Korea.
Piet Plezier
23 oktober 2015, 17:47
Vanwege een uitbraak van schurft zijn hulpdiensten vrijdagavond massaal uitgerukt naar de noodopvang voor asielzoekers, die is ingericht in sporthal De Schans in Reuver.
Zo'n 30 vluchtelingen zouden getroffen zijn door de besmettelijke huidziekte, meldt een voorlichter van de brandweer.
De GGD is ter plekke om te kijken hoe de uitbraak kan worden aangepakt.
Besmet
Eerder deze week werd de ziekte al bij twee vluchtelinen uit Eritrea vastgesteld. De vluchtelingen zaten toen nog in Swalmen. Vrijdagmiddag bleek dat de ziekte zich had verspreid onder de andere asielzoekers. Eerder op de dag zei de GGD Limburg-Noord nog dat er geen risico was op schurft bij de noodopvang.
Bron,
[url]www.1limburg.nl
too slow
23 oktober 2015, 23:09
een vriendin van mij met 2 kinderen.
Moet noodgedwongen in schaijk bij haar ouders wonen.
Omdat ze geen huis krijgt.
Dus je moet die gelukzoekers zeker niet helpen.
Wie denkt dat je hier (of waar dan ook ter wereld) een huis KRIJGT mag je denk ik wel onder de gelukzoekers scharen. Met die houding gaat ze bij haar ouders wonen totdat haar kleinkinderen meerderjarig zijn.
In plaats van onzin te typen op dit forum kun je beter een paar uurtjes besteden om haar uit te leggen dat huizen niet op zoek zijn naar haar maar dat zij op zoek moet naar een huis. En dat is eenvoudiger dan ooit: huisje selecteren op funda, hypotheek regelen, koopcontract tekenen en je spulletjes verhuizen. Woningen in overvloed en staan maanden, soms jaren te koop voordat iemand een bod doet. Een kindje werpen is een zwaardere opgave dan een huis kopen.
too slow
23 oktober 2015, 23:16
12959
De eerste dvp die haar oksel onherkenbaar laat maken voor publicatie van de foto:eek:
too slow
23 oktober 2015, 23:50
De gelukzoekers tussen de 18 - 35 jaar met dure kleding aan met hun Iphone 6 moeten meteen terug gestuurd worden en laat die vechten om hun land weer terug te krijgen tegen de corrupte staat en terroristen die het land verdelen.
Hier hebben we in de eerste en tweede wereldoorlog ook laten zien dat we open stonden voor vluchtelingen zoals duizenden Belgen in 1914 - 1918.
Met dezelfde redenering hadden we de Belgen in WO1 ook moeten terugsturen naar Belgie : ga maar vechten om je land weer terug te krijgen
Met dezelfde redenering hadden we de joden in de aanloop naar WO2 ook moeten terugsturen naar Duitsland : ga maar vechten om je land weer terug te krijgen
Ene meneer Karremans blijft ontkennen maar defacto heeft hij 20 jaar geleden precies gedaan wat je voorstelt met de vluchtelingen in Srebrenica : ga maar vechten om je land weer terug te krijgen
Buitengewoon weerzinwekkend dat hier lieden zijn die hun medemens een zekere dood in willen jagen. Soldaten kun je laten afslachten voor een hoger doel, sterven is hun vak en zij weten dat zij uit vrije wil voor zo'n rol hebben gekozen. Wat verwacht je nou van Syrische vluchtelingen? Dat ze met bakstenen de heli's van Assad uit de lucht gaan gooien? Dat ze met keukenmesjes de zwaar bewapende terroristen van IS te lijf gaan?