Volledige versie bekijken : Nederlanders slaan massaal goedkoop Duits vuurwerk in...
Willem2
30 december 2015, 10:03
Eén op de tien vuurpijlen komt donderdagavond uit Duitsland. Nederlanders kopen massaal vuurwerk bij de oosterburen, waar het de helft goedkoper is. Maar illegaal is het wel. 'Tussen 07.00 en 09.00 uur is de pakkans minimaal.' ............ http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4216093/2015/12/30/Nederlanders-slaan-massaal-goedkoop-Duits-vuurwerk-in.dhtml
Pas op je handjes ...
Piet Plezier
30 december 2015, 12:03
13669
ook ik heb het bij Kaufland gehaald
Het ligt gewoon tussen het vlees en de kaas
Strijker
30 december 2015, 21:37
Of het wel of niet illegaal is hangt af van de volgende regels.
1. Je mag geen vuurwerk invoeren dat niet voldoet aan de door Nederlandse wet gestelde eisen.
2. Je mag niet meer dan 25 kg. vuurwerk invoeren.
3. Je mag alleen consumentenvuurwerk invoeren.
4. Het vuurwerk moet voorzien zijn van een Nederlandse Handleiding.
5. Het vuurwerk moet het opschrift hebben “geschikt voor particulier gebruik”.
6. Je mag vuurwerk ook niet invoeren buiten de periode van de 3 verkoopdagen. (29-12 t/m 31-12)
Haal al jaren samen met een paar vrienden vuurwerk in Duitsland en ben nog nooit aangehouden.
De meeste regels voldoen we ook wel aan maar m.n. regel 4 gaat doorgaans niet op.
Het vuurwerk in Duitsland is niet alleen een stuk goedkoper, de kwaliteit is ook een stuk beter.
Als ik alleen maar vuurwerk in Nederland zou mogen kopen dan kocht ik nooit geen vuurwerk weer.
uurtje
30 december 2015, 21:43
Heel Emmerich stond vandaag vast vanwege vuurwerk kopende Nederlanders. Overal echt enorme files. Bijzonder hoog 'tokkie' gehalte trouwens. Volgens ingelichte bron zou een van de Aldi's in Kleve eens per 3 uur extra ladingen vuurwerk krijgen omdat het steeds uitverkocht zou zijn.
Brandstof, sigaretten, aantal boodschappen, vuurwerk, drogisterij producten (vooral haarverzorging) zijn een stuk goedkoper in Duitsland. Het geld dat de Nederlandse schatkist mis loopt gaat gecompenseerd worden met.....belastingverhoging. Uiteraard. Snapt nou echt helemaal niemand in dit land dat met een enorm achterland zoals Duitsland er een enorm potentieel is? Als de prijzen van eerder vernoemde artikelen lager zouden zijn dan zouden miljoenen Duitsers die zaken in Nederland kopen. Maar ja.....dan matst de Nederlandse overheid de Nederlandse bevolking ook... En dat kan nooit de bedoeling zijn. De belastingzweep erover....hup....pak aan......
Big30
31 december 2015, 00:51
Gewoon kappen met die vreemde traditie van vuurwerk kopen en afsteken. Nergens goed voor!
Oja voor de liefhebbers ik heb nog een partij lawinepijlen te koop en wat matjes en strijkers. Mooi spul, originele illegale import. Ik verkoop ook carbid. Prijs n.o.t.k.
Bestellingen boven de 2000€ worden thuis afgeleverd. Nu met eindejaarskorting.