PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal



Picasso 1
4 februari 2013, 12:57
De mooiste sport blijft.....voetbal :wink:.



Groot gokschandaal in voetbal
Meer dan 380 voetbalwedstrijden in Europa zijn in het verleden 'verkocht'. Dat maakte Europol maandagochtend bekend in Den Haag.
De onderzoeksorganisatie meldt dat criminele organisaties vanuit Azië op grote schaal in Europa opereren. Ongeveer 425 personen (officials, club-officials, spelers en criminelen) en vijftien landen zijn betrokken bij het onderzoek. Tot nu toe zijn vijftig mensen gearresteerd. Onder de verdachten staan vijf Nederlanders op de lijst.
Champions League
Het gaat om duels van alle niveaus, met onder meer wedstrijden uit de Champions League en de WK- en EK-kwalificatiecyclus. Volgens Europol werd er voor 16 miljoen euro verhandeld, waaraan de goksyndicaten zo'n 8 miljoen euro verdienden.

Tussen de drie- en vierhonderd wedstrijden zijn nog in onderzoek, waaronder ook duels uit de eredivisie.


http://nos.nl/artikel/470178-groot-gokschandaal-in-voetbal.html

Big30
4 februari 2013, 17:08
De mooiste sport blijft.....voetbal :wink:.

http://nos.nl/artikel/470178-groot-gokschandaal-in-voetbal.html
Het gaat niet alleen om wedstrijden die verkocht zijn maar je kunt op zo'n beetje alles wedden. Wie neemt de eerste ingooi, valt er een penalty etc.

Ik denk dat het schandaal nog wel eens veel groter zou kunnen zijn dan alleen wedstrijden die verkocht zijn. Zie ook:

Samen met zijn collega bij Voetbal International, Tom Knipping (34), schreef hij een half jaar lang aan het boek Voetbal & Maffia – ‘We Schieten Je Kapot'.
http://www.nu.nl/boek/2823068/vi-journalisten-vermoeden-omkoping-voetbal-in-nederland.html

Zeker bij wedstrijden waar niets meer op het spel staat en waar de spelers niet al te veel verdienen ligt de veronderstelling voor de hand dat er wel eens een deal met de matchfixers wordt gesloten. Onze Jupiler League is dan ook per definitie verdacht dat is het terrein van de bel chinezen ;).

Competities in alle Zuidelijke landen zijn nog meer verdacht, want daar is omkoping a way of life and survival, dat zit gewoon in de genen daar :hah:.

Picasso 1
4 februari 2013, 17:32
Competities in alle Zuidelijke landen zijn nog meer verdacht, want daar is omkoping a way of life and survival, dat zit gewoon in de genen daar :hah:.
Daarom ben jij als Noorderling eigenlijk ongeschikt voor de functie van Admin :smile2:.

Maar na het recentelijk omkoopschandaal in de Italiaanse competitie en recentelijk bij de Franse handballers verbaast dit bericht eigenlijk totaal niet.
In Spanje was publiekelijk bekend in de drie jaren waarin Real Madrid op de laatste competitiedag de competitie verloor op Barcelona dat er flink wat geld door 'derden' betaald werd aan de spelers van de ploeg die van Real won. Justitie kon daar niks tegen doen want het is niet verboden om als 'sympathisant' iemand een bonus te geven om te winnen.
Verboden is wel geld betalen om te verliezen maar lijkt me logisch dat dat dan ook wel eens gebeurt.

Big30
4 februari 2013, 17:40
Niet alleen de Spaanse competitie heeft in het verleden op de laatste dag wel eens een vreemde ontknoping gehad. In Belgie had je ook een schandaal om Standard dacht ik, in de jaren 70 het bekenden Bundesliga schandaal en het zou me niet verbazen dat er in NL ook wel eens wat is geregeld. Waar niet is eigenlijk de vraag.

In China en Japan is geen enkele uitslag meer serieus te nemen. Als je geen belang hebt bij verlies of winst maar een andere ploeg wel dan ligt het voor de hand dat zo'n suikeroom van die andere ploeg wel eens met een koffertje geld toevallig in de kleedkamer komt.

SFL
20 februari 2013, 21:59
AC Milano... 2 - 0
Het is dik tegen die smerige barca catalanen hun kloten met hun tik-tak-voetbal, nu ze eens een echte verdediging voor zich staan hadden.
Goalkeeper van Milano heeft zelf geen werk gehad!

Maar goed... Dit is niet relevant, want SFL heeft 600€ op Dortmund gewed om Champion League te winnen... Zo'n stevige moffenploeg met een paar Polen erin, dat is vechten en ploeteren voor de overwinning!

wayne r
21 februari 2013, 07:12
Het rijk van de Spaanse en Engelse ploegen lijkt me over in de CL. Ik zie enkel Man U misschien nog doorstoten naar de QF's.
De Duitse en Italiaanse ploegen hebben dan weer wel een goede beurt gemaakt. Ik zet mijn geld op Bayern (na winst in de finale tegen Juve, maar alles hangt natuurlijk van de loting af)

Big30
21 februari 2013, 21:26
Steaua Boekarest - Ajax tussenstand 1-0, maar wat me opvalt is dat de meest reclame borden in het stadion afkomstig zijn van ...

WESTERN UNION, kan geen toeval zijn :biggrin:!

Jansen
21 februari 2013, 22:19
Steaua Boekarest - Ajax tussenstand 1-0, maar wat me opvalt is dat de meest reclame borden in het stadion afkomstig zijn van ...

WESTERN UNION, kan geen toeval zijn :biggrin:!

HaHa dat was mij ook opgevallen WU ook het publiek zijn mannetjes die ik wel eens met een auto in Duitsland zie .

Big30
21 februari 2013, 22:51
Wat een ongelooflijke prutsers zeg! Een 2-0 voorsprong weggegeven en na strafschoppen liggen ze er nu uit, de Ajacieden hebben er een potje van gemaakt en als je zo speelt lig je er als in principe beter voetballende ploeg gewoon terecht uit! Stelletje domme koekenbakkers en dat tegen een Roemeense erg foute ploeg :angryfire:.

Jansen
21 februari 2013, 23:03
Goed dat de Roemenen door zijn dan kan er weer flink geld overgemaakt worden via W.U. vanuit Eindhoven.

HaHa Psv sponsert W.U. waardoor 020 simpel verliest. :gruebel:

laplagne
24 februari 2013, 16:01
Even een update van een fantastische voetbalzondag: genoten van de topper Feyenoord-PSV, het gestuntel van Ajax tegen Den Haag en zo begint de League Cup final. De youngsters uit 010 waren oppermachtig tegen de goed betaalde profs/routiniers uit Eindhoven. Ben bang dat het voor PSV weer niet zal lukken. De club is nog altijd voor mij de grote kampioenskandidaat, maar PSV is pas actief in de spelerstunnel na afloop met vechtpartijen.... Dat levert geen titel, maar schorsingen op. Volgende week kan alles weer anders zijn als Feyenoord naar het in vorm zijnde NEC moet en ook de topper Twente-Ajax op het programma staat. Vitess is een goede outsider. Wel een geweldige apotheose van de voetbalcompetitie, die vermoedelijk pas de laatste speeldag (Twente-PSV, Groningen-Ajax, Vitesse-VVV uit Bruggen en Feyenoord-NAC) wordt beslist!

Big30
24 februari 2013, 17:48
Het is lastig een ploeg bij deze stand maar vooral als je kijkt hoe men voetbalt als de grote titel favoriet aan te wijzen. Twente in deze vorm em met deze achterstand lijkt niet meer mee te doen, Vitesse zeker niet afgeschreven maar geeft te makkelijk kansen weg.

Feijenoord heeft de wind mee en zou voor een verrassing kunnen zorgen maar toch blijven voor mij PSV en AjAX de grote favorieten als ze spelen naar de kwaliteit die aanwezig is in hun elftal. PSV is in ieder geval nog koploper.

http://nos.nl/data/teletekst/gif/P819_01.gif?v=1361727620

Het zou inderdaad wel eens pas op de laatste dag beslist kunnen worden.

Badslippers
24 februari 2013, 18:10
maar PSV is pas actief in de spelerstunnel na afloop met vechtpartijen....

Dat was gewoon wat mannelijk duw- en trekwerk. Door de hoeveelheid aanwezigen die zich er mee bemoeien op een kleine ruimte lijkt het heel wat. Zal wel weer lekker uitvergroot worden. We zitten wel naar voetbal te kijken en niet naar ballet.

Ik heb trouwens weinig op met voetballen. Als VVV maar niet degradeert en het bier in de kantine blijft stromen ("Bij VVV ontstaat pas paniek, als het bier op is”, volgens wijlen J Sprengers) vind ik het best.

Admin
4 maart 2013, 14:36
Blik op het programma : http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/article/detail/3403513/2013/03/04/Blik-op-t-programma-ultiem-eerbetoon-aan-Theo-lonkt-nog-altijd-voor-Vitesse.dhtml

Admin
5 maart 2013, 23:25
De legendarische Belgische voetbalcommentator Rik De Saedeleer is op 89-jarige leeftijd overleden. De ex-voetballer werd wereldberoemd met uitspraken als 'Daar is em, daar is em!' en 'Dag moeder!', die hij tijdens de hoogdagen van de Rode Duivels gretig door de microfoon riep. In 2008 werd hij bekroond voor zijn hele tv-carrière.......................................
http://www.ad.nl/ad/nl/1532/Belgisch-voetbal/article/detail/3404284/2013/03/05/Belgische-commentator-Rik-De-Saedeleer-overleden.dhtml

Admin
5 maart 2013, 23:28
Real Madrid rekent met United af ...
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/229702/real-madrid-rekent-na-rode-kaart-af-met-united/

Dortmund wint met 3-0 en is verder ...

http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/189822/champions-league-borussia-dortmund-shaktar-donetsk/

LittleJoe
6 maart 2013, 09:15
De legendarische Belgische voetbalcommentator Rik De Saedeleer is op 89-jarige leeftijd overleden. De ex-voetballer werd wereldberoemd met uitspraken als 'Daar is em, daar is em!' en 'Dag moeder!', die hij tijdens de hoogdagen van de Rode Duivels gretig door de microfoon riep. In 2008 werd hij bekroond voor zijn hele tv-carrière.......................................
http://www.ad.nl/ad/nl/1532/Belgisch-voetbal/article/detail/3404284/2013/03/05/Belgische-commentator-Rik-De-Saedeleer-overleden.dhtml

Mot er nog zand zijn...
Een hele grote meneer den Rik

Johnny Bravo
10 maart 2013, 19:54
Het is lastig een ploeg bij deze stand maar vooral als je kijkt hoe men voetbalt als de grote titel favoriet aan te wijzen. Twente in deze vorm em met deze achterstand lijkt niet meer mee te doen, Vitesse zeker niet afgeschreven maar geeft te makkelijk kansen weg.

Feijenoord heeft de wind mee en zou voor een verrassing kunnen zorgen maar toch blijven voor mij PSV en AjAX de grote favorieten als ze spelen naar de kwaliteit die aanwezig is in hun elftal. PSV is in ieder geval nog koploper.

http://nos.nl/data/teletekst/gif/P819_01.gif?v=1361727620

Het zou inderdaad wel eens pas op de laatste dag beslist kunnen worden.

Beste Big30,

Lees je tekst nogmaals en dan zie je dat die fout is!!!

WZAWZDB

Big30
10 maart 2013, 20:03
Beste Big30,

Lees je tekst nogmaals en dan zie je dat die fout is!!!

WZAWZDB
Beste JB,

Ik heb mijn tekst nogmaals herlezen en die klopt nog steeds 100%. Probleem is dat sommige clubs de Voetbal Logica niet respecteren maar dat doet niets af aan het waarheidsgehalte van mijn tekst! Als het gaat om voetbal heb ik namelijk altijd gelijk want ik ben een echte kenner van het spelletje, dat weet jij beter dan ik :tongue:.
Waarom staat Twente trouwens zo laag, die moesten vorig weekend tegen Ajax en kan me echt niet voorstellen dat de Tukkers thuis van Ajax verliezen.

Nou groetjes he en tot binnenkort dan maar weer,

WZPWZDB/WZFCTWZDB

Johnny Bravo
10 maart 2013, 20:24
http://www.thwaitesbeers.co.uk/brands/images/GLASSWARE/WARSTEINER_GLASS_hires.jpg

Ik neem er nog eentje als afsluiting van het weekend!

WZAWZDB

Big30
11 maart 2013, 20:43
Wilfred Genee en Johan Derksen nu met elkaar in de clash op RTL7, mooie TV!

RAUL7
12 maart 2013, 22:42
Barça maakt gehakt van AC Milan in de achtste finale van de CL! Uitslag: 4-0!

Jansen
12 maart 2013, 22:44
Barça maakt gehakt van AC Milan in de achtste finale van de CL! Uitslag: 4-0!

Ja super dus de dip die ze hadden was maar een klein dipje.

Big30
12 maart 2013, 22:47
Barça maakt gehakt van AC Milan in de achtste finale van de CL! Uitslag: 4-0!
Is me helemaal ontgaan dat er vanavond CL voetbal was! Jammer wel dat een mooi voetballende ploeg als Milan niet kon winnen van die langdradige geitenbreiers uit Barcelona met hun tikkie breed afbraak voetbal.

LittleJoe
12 maart 2013, 22:50
Is me helemaal ontgaan dat er vanavond CL voetbal was! Jammer wel dat een mooi voetballende ploeg als Milan niet kon winnen van die langdradige geitenbreiers uit Barcelona met hun tikkie breed afbraak voetbal.

Mooi voetballende ploeg als Milan? niet veel moois van gezien. Wel een wonderbaarlijke Messi :tongue:

Sphinx
16 maart 2013, 23:21
Hmm, PSV wint vandaag, maar daar is alles mee gezegd. Ben benieuwd of Drieske nog iets te horen krijgt uit Zeist over die vlieg die hij bij Rodney Sneijder wegsloeg. Erwin Koeman deed me met zijn norse commentaar veel aan Maikel Aerts denken die ook zo lekker boos kon zijn na zo'n wedstrijd: "Ja zie je mij lachen dan?" bijt ie de man van Langs de Lijn toe.
En of Heerenveen nu organisatorisch een ramp is of niet, of Genee en Derksen er nu oorlog om voeren of niet; de Friezen winnen wel vier keer achter elkaar (met dank aan "Finbo" en Djuricic) en van "degradatievoetbal" vlak voor de winterstop gaat het nu over "play-off-voetbal". Heeft deze racebeer zich vroeger wel eens zitten ergeren aan Pannekoek van Basten als coach, hij lijkt als springveer/motivator/geniepig-de-bal-weg-trapper (zie PSV) langs de lijn langzaam zijn draai te vinden in Friesland.

Willi69
24 maart 2013, 14:54
Schläft RAUL7 noch oder warum vermeldet er nicht das Ergebnis des Länderspiels Spanien - Finnland (Tabellenletzter)? :rolleyes:

RAUL7
24 maart 2013, 15:02
Schläft RAUL7 noch oder warum vermeldet er nicht das Ergebnis des Länderspiels Spanien - Finnland
(Tabellenletzter)? :rolleyes:

Kunt gij toch schrijven, dan hebt gij toch nog wat leedvermaak! :rolleyes:
Kan mij niet herinneren wanneer ik nog een resultaat van Spanje of Real Madrid heb vermeld, dat is al zeer lang geleden...
Dus waarom moet ik het nu doen, doe het toch ook niet als ze winnen!
Die Duitsers toch, en alweer gaan ze geen wereldkampioen worden, lach nu nog maar!
De kans is zelfs groot dat Spanje het WK niet haalt :eek:. Als ze dinsdag in Frankrijk verliezen is de kans zeer groot.
De slechtste tweede valt eruit en omdat Spanje in een poule met 5 ploegen staat en al die andere landen in een poule met 6 landen, spelen die 2 wedstrijden meer en kunnen ze ook 6 punten meer behalen dan Spanje.
Enigste resultaat die ik de laatste tijd heb neergepent was dat van Barça, en zoals iedereen weet is dat niet meteen mijn favoriete ploeg!

Ik hoop dat ik nu voldoe aan het leedvermaak van Willi69, ik lach wel als ze Duitsland er volgende zomer uitkegelen!

MichelJ
24 maart 2013, 15:37
De slechtste tweede valt eruit en omdat Spanje in een poule met 5 ploegen staat en al die andere landen in een poule met 6 landen, spelen die 2 wedstrijden meer en kunnen ze ook 6 punten meer behalen dan Spanje.


De resultaten tegen de laatste uit de poule vervallen, waardoor het aantal wedstrijden gelijk wordt getrokken met de poule van Spanje. Spanje heeft geen noemenswaardig nadeel dus dat ze in een poule van 5 zitten. Overigens zal een mogelijke barrage-match tegen bv. Engeland of Portugal wel zeer moeilijk worden om het WK te halen.

MichelJ
24 maart 2013, 21:25
Oliver Bierhoff sluit een vierde wereldtitel van Duitsland uit. De teammanager van Die Mannschaft zei in het weekblad Der Kicker: "Ik heb groot respect voor een WK in Brazilië. Voor Europeanen is het onmogelijk om daar te winnen."


http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/21417167/___Duitsland_kan_WK_niet_winnen___.html

Picasso 1
25 maart 2013, 01:50
De kans is zelfs groot dat Spanje het WK niet haalt :eek:. Als ze dinsdag in Frankrijk verliezen is de kans zeer groot.

De winnaar van elke groep plaatst zich rechtstreeks voor het WK. De acht beste nummers twee spelen in de play-off om de resterende vier plaatsen. De beste nummers twee worden bepaald aan de hand van de prestaties tegen de nummers 1, 3, 4 en 5 zodat de nummer 2 van groep 9, de groep met 5 teams, niet benadeeld wordt. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldk...icatie_UEFA%29)

Acht van de negen nummers 2 moeten dus tegen elkaar spelen voor kwalificatie.
Dit zijn de huidige nummers 2:
1. Kroatië
2. Griekenland
3. Spanje
4. Hongarije
5. Bulgarije
6. Engeland
7. Zweden
8. Noorwegen
9. Israël

Maar dezen zullen veranderen verwacht ik. Bijvoorbeeld de plek van Israel zal denk ik overgenomen worden door Portugal die nu op 3 staat :eek:. Als Spanje dus niet wint van Frankrijk is ze afhankelijk van of Frankrijk ook punten morst met een gelijkspel tegen een zwakker land. Als dat niet gebeurt dan is het voor Spanje belangrijk dat ze niet het laagst aantal punten hebben van de negen nummers 2; en als ze het minst punten hebben van alle nummers 2 dan verdient Spanje terecht geen plek op dit wk. Mochten ze eindigen bij de beste acht nummers 2 dan is het vervolgens te hopen dat ze niet tegen Engeland of Portugal geloot worden; dezelfde pech kan die twee landen treffen als ze tegen Spanje geloot worden :smile2:. Tja, zo staat het dus ongeveer voor....

Maar Spanje dient zich eigenlijk gewoon te bewijzen tegen Frankrijk aanstaande dinsdag in Parijs en het lot weer in eigen handen nemen. We zullen het wel zien.

Bluebear
26 maart 2013, 22:02
Bluebear is erg begaan op het moment met onze Roemeense dames die nu een verlies moeten gaan slikken i.p.v. iets anders. We zijn in de 70-ste minuut en Nederland staat met 3-0 voor. Ik ben mijn schatje al via de SMS aan het plagen. :roll3:
Ik zal dit nog wel moeten bekopen, denk ik zo. Ik heb toch wel een beetje medelijden. (Not) :freu:

Picasso 1
26 maart 2013, 22:58
Maar Spanje dient zich eigenlijk gewoon te bewijzen tegen Frankrijk aanstaande dinsdag in Parijs en het lot weer in eigen handen nemen.

En dat is precies wat er gebeurde, in Parijs werd van Frankrijk gewonnen met 0-1. Ze hebben het lot weer in eigen handen.

Erg veel balbezit van Spanje en Frankrijk teruggetrokken in eigen helft. Na de goal van Spanje aan het begin van de tweede helft kwamen de Fransen pas uit maar moesten continu erg hard werken om in balbezit te komen vanwege het uitstekende combinatiespel van Spanje. Maar de spaarzame momenten die ze bij het Spaanse doel kwamen was het ook meteen ontzettend gevaarlijk met een uitblinkende Ribery aan Franse kant. Ook Spanje kreeg meer ruimte en kreeg daardoor steeds meer kansen die maar ternauwernood niet in goal eindigden. Aan Spaanse kant was Iniesta de uitblinker, een echte luxe voor Spanje een speler van dit kaliber in zijn gelederen te hebben.

Big30
27 maart 2013, 00:06
De overwinning van Spanje komt niet als een big surprise hoewel de Fransen inderdaad ook de nodige kansen hadden.

Nederland had weinig problemen met de Roemenen, zondag met een Roemeense hierover nog een weddenschap over af gesloten al weet ik niet meer wat de inzet was maar dat zien we binnenkort dan wel weer. Mooie goal van Van Persie.

RAUL7
27 maart 2013, 11:12
Qatar en het WK voetbal in 2022, het blijft een turbulente story. Na de verhalen over corruptie bij de toewijzing van het WK door de FIFA en de heikele kwestie of het tornooi in de bloedhete zomer dan wel milde winter moet doorgaan, is er nu commotie ontstaan over de omstandigheden waarin arbeiders moeten werken aan de te bouwen WK-stadions.

Slavenstaat
Sharan Burrow, algemeen secretaris van het Internationaal Vakverbond (ITUC), windt er geen doekjes om. "Qatar is een slavenstaat", fulmineert Burrow. "Waarschijnlijk zullen er bij de bouw van de WK-infrastructuur meer arbeiders sterven dan de 736 voetballers die op het veld zullen komen."

Hongerloon
Volgens ITUC werken de arbeiders, die veelal afkomstig zijn uit Nepal of de Filippijnen, aan een hongerloon van 78 eurocent per uur. Ze zouden gehuisvest zijn in veel te kleine kamers, waarin er vaak geen airconditioning is bij temperaturen die kunnen oplopen tot 50 graden. Qatar ontvluchten is geen optie omdat hun werkgever hun paspoort meestal heeft afgenomen. ITUC wil de komende weken een wereldwijde campagne lanceren om de FIFA ertoe te bewegen het WK van Qatar af te nemen. "Het gaat hier om leven en dood voor vele mensen", luidt het.

Voor het WK 2022 moeten in Qatar negen nieuwe stadions gebouwd worden. Drie andere stadions worden gerenoveerd.


http://www.hln.be/hln/nl/9176/WK-voetbal-2018/article/detail/1604134/2013/03/27/Qatar-behandelt-arbeiders-die-WK-stadions-bouwen-als-slaven.dhtml

Picasso 1
27 maart 2013, 14:11
Een schone taak voor Hilkens om de FIFA en Qatar op het Zweeds model te wijzen.

MichelJ
2 april 2013, 18:19
Met nog zes Eredivisieduels te gaan zijn er nog vier clubs in de race om het landskampioenschap. PSV heeft een bonuspunt in de vorm van het doelsaldo. De Eindhovenaren moeten echter nog wel Ajax inhalen.

1. Ajax (60 punten, doelsaldo +38)
Heracles Almelo (t)
PSV (u)
sc Heerenveen (t)
NAC Breda (u)
Willem II (t)
FC Groningen (u)

2. PSV (57 punten, doelsaldo +54)
Willem II (u)
Ajax (t)
AZ (u)
FC Groningen (t)
NEC (t)
FC Twente (u)

3. Vitesse (57 punten, doelsaldo +25)
NAC Breda (t)
Roda JC Kerkrade (u)
Feyenoord (u)
Willem II (t)
RKC Waalwijk (u)
VVV-Venlo (t)

4. Feyenoord (56 punten, doelsaldo +18)
VVV-Venlo (t)
RKC Waalwijk (u)
Vitesse (t)
Heracles Almelo (t)
ADO Den Haag (u)
NAC Breda (t)

t = thuis, u = uit

http://www.soccernews.nl/news/191877/Resterend_programma_titelkandidaten_Eredivisie

Big30
2 april 2013, 20:44
Met nog zes Eredivisieduels te gaan zijn er nog vier clubs in de race om het landskampioenschap. PSV heeft een bonuspunt in de vorm van het doelsaldo. De Eindhovenaren moeten echter nog wel Ajax inhalen.
PSV moet gewoon thuis van AJAX winnen en heeft alles nog in eigen hand. Ik durf geen voorspelling te doen wie kampioen wordt. Vitesse en Feijenoord zijn nog niet uitgeschakeld maar het zal denk ik toch op de laatste competitie dag beslist worden tussen PSV en AJAX.
Mijn gevoel zegt dat Twente liever PSV dan AJAX kampioen ziet worden en dat Groningen er wel voor de volle 100% tegen aan zal gaan. PSV lijkt me dus licht favoriet.

hp001
2 april 2013, 21:35
Ik durf geen voorspelling te doen wie kampioen wordt.Zal wel weer dezelfde worden als de laatste 2 jaar.

HP020

Big30
2 april 2013, 21:42
Zal wel weer dezelfde worden als de laatste 2 jaar.

HP020
Als je puur kijkt naar de kwaliteit van de selectie, de trainer, het spel wat ze laten zien dan zou het PSV moeten worden.

Laat je andere factoren als bv. puur geluk ook een rol spelen dan wordt het weer wat lastig en dan zal Ajax ook nog een kans maken. Ik zeg dat als door de VI erkende Voetbal Analyticus (onbezoldigd, maar wel in bezit van een diploma door Johan zelf uitgereikt) dat rationeel gezien PSV kampioen behoort te worden. Maar vaak regeert in het voetbal niet de ratio en rechtvaardigheid dat realiseer ik me terdege. Het voorbeeld van de kampioen van de afgelopen 2 jaren spreekt boekdelen.

hp001
2 april 2013, 21:50
Als je puur kijkt naar de kwaliteit van de selectie, de trainer, het spel wat ze laten zien dan zou het PSV moeten worden.

Een citaat vd TRAINER van PSV (die zijn selectie dagelijks ziet trainen). "Een tekort aan kwaliteit."

HP020

Big30
2 april 2013, 21:54
Een citaat vd TRAINER van PSV (die zijn selectie dagelijks ziet trainen). "Een tekort aan kwaliteit."

HP020
Je kunt inderdaad zeggen van Frank de Boer wat je wilt, maar hij heeft wel een realistische kijk op zijn inderdaad kwalitatief redelijk arme selectie. Maar met veel inzet en wat geluk zo blijkt wel weer kom je ook een heel end. Terechte aanvulling HP020.

hp001
2 april 2013, 22:06
Terechte aanvulling HP020.

Dank je.

Altijd fijn als je gewaardeerd word.

Big30
2 april 2013, 22:12
Dank je.

Altijd fijn als je gewaardeerd word.
Geen dank, voetballer kenners onder elkaar he, we hebben aan een half woord genoeg om het op onze geheel eigen wijze er een interpretatie aan te geven :tongue:.

RAUL7
7 april 2013, 17:59
In Madrid en op internet is ophef ontstaan om een spandoek dat zaterdagmiddag werd opgehangen buiten het Bernabeu-stadion van Real Madrid, vlak voor het competitieduel met Levante (5-1).

Op het doek staat Real-trainer José Mourinho afgebeeld met een portret van Adolf Hitler en de slogan 'Heil Mou'. Het is onduidelijk wie het spandoek heeft opgehangen. De foto, van het Franse persbureau AFP, is inmiddels op tientallen websites terug te vinden.

3953

http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/1610205/2013/04/07/Mourinho-met-Hitler-op-controversieel-spandoek.dhtml

Big30
10 april 2013, 20:15
Gisteren keek ik naar Dortmund Malaga, stond 1-2 vlak voor tijd en dacht jammer maar dan had Dortmund de vele kansen in Malaga maar moeten maken. Die hadden ze toen in overvloed. Enfin zapte toen wat weg en verder er van uit gegaan dat Malaga door was, tot ik net naar de Tussenstand van Bayern uit tegen Inter keek en toen pas zag dat Dortmund voor een mirakel had gezorgd door in blessure tijd toch nog op 3-2 te komen!!!!
Moet toch het nieuws wat beter volgen want denk dat de voetbalfans dit al lang bekend is.

Barca wordt vanavond uitgeschakeld en de grote favoriet, ons aller Bayern München gaat uiteraard fluitend door naar de 1/2 finale en zal ook de CL winnen. Zonder Messi is Barca maar een zeer middelmatig ploegie.

Big30
10 april 2013, 20:53
0-1 voor PSG en eigenlijk dik verdiend, nu eens kijken of die tuinkabouter nog wat kan rechtzetten.

RAUL7
10 april 2013, 21:50
Barca wordt vanavond uitgeschakeld en de grote favoriet, ons aller Bayern München gaat uiteraard fluitend door naar de 1/2 finale en zal ook de CL winnen. Zonder Messi is Barca maar een zeer middelmatig ploegie.

Hollanders die voor Duitsers gaan supporteren, het moet niet gekker worden! :rolleyes:

Big30
10 april 2013, 22:05
Hollanders die voor Duitsers gaan supporteren, het moet niet gekker worden! :rolleyes:
O het kan nog gekker hoor, Belgen die voor Spanje gaan supporteren :rolleyes:.

Ben trouwens al jaren fan van Bayern, Schalke, Dortmund, FCK, RW Esssen, KFC Uerdingen, TSV 1860 München en uiteraard SV Meppen. Voor Vfl Bochum en MSV Duisburg heb ik ook een zwak maar vind dat je als supporter wel selectief moet zijn, om nu van alle clubs supporter te zijn das wel erg opportunistisch :wink:.

Barca heeft gewonnen, maar het was zonder glans en vond ze gewoon niet goed spelen. Bayern overtuigde wel als CL winnaar van dit jaar door uit verdiend met 0-2 tegen Juventus te winnen.

Maar goed CL is toch de Micky Mouse competitie, van groter belang is PSV -Ajax komende zondag. Ik voorspel een wedstrijd verdeeld over 2 helften met een pauze ertussen in.

Picasso 1
11 april 2013, 00:04
O het kan nog gekker hoor, Belgen die voor Spanje gaan supporteren :rolleyes:.

Of Roemenen zou Willem2 zeggen.

Maar Barcelona inderdaad met weinig glans gespeeld vandaag; veel balverlies, combinaties die niet liepen, weinig druk op de tegenstander.... De eerste wedstrijd tegen AC Milan zagen we ook al een matig spelend Barcelona en hadden ze daarna een tijdelijke opleving in de return. Nu twee wedstrijden achter elkaar tegen PSG met een bedenkelijk niveau; ze zijn lang niet zo dominant meer als 1 a 2 jaar terug. Denk niet dat het alleen door het niet meespelen van Messi komt, er is meer aan de hand, wel is het zo dat een mooie goal of actie van Messi hun zwakker geworden spel kan verbloemen. Hadden ze vandaag tegen Bayern Munchen gespeeld ipv tegen PSG dan denk ik dat vandaag Barcelona uitgeschakeld zou zijn.

Gisteren de uitschakeling van Malaga was een pijnlijke, had ze graag een halve finale in de CL gegund, temeer daar het voor deze ploeg denk ik erg lang zal duren voordat ze ooit weer zo ver komen. Wat de scheidsrechtersniveau betreft, nota bene op de hoogste competitie waar de besten behoren te fluiten, is het droefheid troef; ongelooflijk dat ondanks 5 scheidsrechters op het veld die een wedstrijd in rechtvaardige banen moeten leiden het resultaat zo amateuristisch is. Hoe kun je toch zulke duidelijke buitenspelposities missen als lijnrechters? Hoog tijd dat nieuwe technologie wordt toegelaten in het voetbal, zoals bijv. de haw-eye bij tennis, want bij evenementen waar zo ongelooflijk veel geld in omgaat maakt een organisatie zich compleet ongeloofwaardig wanneer ze de inzet van middelen die helpen tot een rechtvaardiger verloop van een wedstrijd, alsmaar tegen houden.

Verder, ook Real Madrid's spel verre van overtuigend; ze spelen vaak wel erg effectief maar tegen Galatasaray zagen we weer eens een zwak spelend Real. Net zoals bij het Barcelona van de laatste paar maanden, lijkt het hier alsof één speler, in dit geval Ronaldo, nodig is om slecht spel te verbloemen.

Gisteren achtte ik de kansen om de CL te winnen als volgt: 1. Barcelona 2. Bayern 3. Real
Na de wedstrijden van vandaag denk ik zijn de kansen: 1. Bayern 2. Barcelona 3. Real , waarbij ik natuurlijk nog altijd hoop dat Real eindelijk "La Décima" pakt.
Ook Borussia Dortmund zou hem natuurlijk kunnen winnen maar ik denk dat het om de bovenste drie teams zal gaan.

RAUL7
11 april 2013, 08:51
O het kan nog gekker hoor, Belgen die voor Spanje gaan supporteren :rolleyes:.


Ik ben een Spanjaard die in België geboren is! Ik wist niet dat jij een Duitser was die in Nederland geboren is? :rolleyes:

Badslippers
11 april 2013, 12:00
Hoe kun je toch zulke duidelijke buitenspelposities missen als lijnrechters?

Als leek heb ik me eens laten vertellen dat dit fysiek onmogelijk is. De grensrechter moet zijn blik immers richten op het exacte moment van afspelen en tegelijkertijd op de aanvaller (die op een lijn staat met de verdedigers). Vooral in situaties waar de aanvaller in volle sprint de lijn verdedigers kruist, schijnt het onmogelijk te zijn om dat correct met het blote oog waar te nemen. Dus . . . technische hulpmiddelen toestaan.

Willem2
11 april 2013, 12:20
Dus . . . technische hulpmiddelen toestaan.
En daarmee was duidelijk te zien op de duitse tv dat zowel bij een spaans als een duits doelpunt de spelers buitenspel stonden.
En waarom in zo'n geval niet overgaan op het stilleggen en kijken naar de beelden ? Tja de Fifa is een wat ouderwetse organisatie die stelt dat niet ieder lid van de Fifa dit kan invoeren.

:wink2:

seqoya
11 april 2013, 12:43
Buitenspel is idd heel moeilijk waar te nemen omdat je op veel verschillende dingen moet letten. Als het heel erg snel gaat met lopende mensen terugvallende ballen momenten van spelen etc etc.. is bijna onmogelijk te doen... Idd zou voor buitenspel een hulpmiddel moeten komen maar dat kan nog heel lang duren... Doellijn bewaking is het enige waar de fifa nu iets aan wil doen.

wat ik kwalijker vind is dat er een kerel achter de goal staat en een grensrechter en net als gister bij barca werd er een van psg van achter in zijn rug de lijn over geduwd.. met volle hand... Er staat een assistent 2 meter er vanaf naast de goal en een grensrechter op een meter of 5 en ze laten het gewoon doorgaan... Dat is kwalijk ...

Dat er een keer wat fout gaat bij buitenspel is jammer maar kan gebeuren maar als je ziet wat er aan overtredingen gemist wordt vind ik kwalijker..

Picasso 1
11 april 2013, 12:55
En daarmee was duidelijk te zien op de duitse tv dat zowel bij een spaans als een duits doelpunt de spelers buitenspel stonden.
En waarom in zo'n geval niet overgaan op het stilleggen en kijken naar de beelden ? Tja de Fifa is een wat ouderwetse organisatie die stelt dat niet ieder lid van de Fifa dit kan invoeren.

:wink2:

Ja, dat klopt, aan beide kanten gingen de lijnrechters in de fout en zou bij correctie hiervan Dortmund ook door zijn gegaan. Wat de fysieke onmogelijkheid betreft waar Badslippers het over heeft, leek me echter bij de buitenspel goal van Dortmund fysiek onmogelijk dat ze dat tot twee keer achter elkaar niet hebben kunnen zien.

Hoewel de meeste problemen bij voetbalwedstrijden te maken hebben met buitenspel goals en wel of niet terecht geven van een penalty, worden we ondertussen door die zeer ouderwetse organisatie 'blij' gemaakt met een dooie muts zoals een doellijnrechter die alleen moet beoordelen of een bal over het lijntje is, en zelfs zo'n simpele beperkte taak ging een paar keer volledig mis tijdens afgelopen EK. Met zoveel onwil om te moderniseren maakt die ouderwetse organisatie zich compleet ongeloofwaardig.
Temeer na allerlei recente gepubliceerde omkopingsschandalen en uitgekomen belangenverstrengelingen met het wedden op eigen wedstrijden, kan men het zich eigenlijk niet permitteren om geen beschikbare middelen in te zetten die een eerlijker wedstrijdverloop kunnen bevorderen.

seqoya
11 april 2013, 13:02
@picasso doellijnbewaking wordt ingezet in Brazilie tijdens het WK! Dus dat hoeft niet meer door dat mannetje met zijn stokkie zonder vlaggie..

Picasso 1
11 april 2013, 13:10
@picasso doellijnbewaking wordt ingezet in Brazilie tijdens het WK! Dus dat hoeft niet meer door dat mannetje met zijn stokkie zonder vlaggie..

Een dooie muts dus, er zijn belangrijker problemen dan het balletje dat wel of niet over de doellijn gaat. De echte discussie wordt met deze dooie muts weer 20 jaar uitgesteld.

seqoya
11 april 2013, 13:18
Nou vraag maar niet aan engeland of ze dat een dooie mus vinden... die hebben er door verloren... Als het aan mij ligt ook overal bewaking voor maar dat zal er echt nooit komen.

Misschien dat er ooit iets komt dat je 2x per wedstrijd terug mag kijken per team ...maar volledige bewaking van buitenspel lijkt me niet... ze kunnen beter buitenspel laten vallen en zonder buitenspel spelen zal het spel ook ten goede komen..

Picasso 1
11 april 2013, 13:31
Nou vraag maar niet aan engeland of ze dat een dooie mus vinden... die hebben er door verloren... Als het aan mij ligt ook overal bewaking voor maar dat zal er echt nooit komen.

Misschien dat er ooit iets komt dat je 2x per wedstrijd terug mag kijken per team ...maar volledige bewaking van buitenspel lijkt me niet... ze kunnen beter buitenspel laten vallen en zonder buitenspel spelen zal het spel ook ten goede komen..

Volledige bewaking is weer het andere uiterste en hoeft van mij niet. Ik zie er echter niets op tegen om bij cruciale momenten (buitenspelgoals en wel/niet penalties) de teams twee of drie "hawk-eye" momenten te geven zoals bij tennis ter verificatie van een beslissing. Wat is er op tegen om een verkeerde scheidrechterbeslissing a la minute te corrigeren?

Een paar blunders begaan door goede scheidsrechters lijkt mij menselijk en kunnen op deze manier recht getrokken worden. Bij veel meer blunders denk ik dat de scheidsrechter niet het gewenste niveau heeft.

seqoya
11 april 2013, 13:35
helemaal mee eens over de hawkeye maar ik ben zelf scheidsrechter en wij zien alles mooi van een punt op tv maar als je tussen die gasten loopt gebeurt er heel veel om je heen.

soms sta je in perfecte lijn met een situatie en komt er ineens een speler voor je langs...en dan hoor je knal en heb je het niet gezien... dat soort dingen gebeuren. Ik had vroeger ook altijd commentaar maar ik fluit nu een jaar of 7 en je kunt simpelweg niet alles zien... Wat wij via de tv als blunders zien kan soms ook wel eens door een scheids vanuit zijn hoek niet waar te nemen zijn...

maar nog iets veel belangrijkers kom je vanavond GT ?

Picasso 1
11 april 2013, 13:57
maar nog iets veel belangrijkers kom je vanavond GT ?

Mijn hawk-eye kijkt vanavond in de richting van Frankfurt. GT zal een andere keer worden :smile:.

Badslippers
11 april 2013, 14:48
Een paar blunders begaan door goede scheidsrechters lijkt mij menselijk en kunnen op deze manier recht getrokken worden. Bij veel meer blunders denk ik dat de scheidsrechter niet het gewenste niveau heeft.


Ik had vroeger ook altijd commentaar maar ik fluit nu een jaar of 7 en je kunt simpelweg niet alles zien... Wat wij via de tv als blunders zien kan soms ook wel eens door een scheids vanuit zijn hoek niet waar te nemen zijn...

Dikke 20 jaar lang basketbal gefloten. Gaat ook heel snel. Zoals Seqoya zegt, het ene moment heb je een perfect standpunt, je staat er met je neus bovenop, speler loopt door je beeld, weg ideale positie. Blunders van scheidsrechters behoren bij de sport. Het is onmogelijk dat een scheidsrechter alles ziet, alles correct beoordeelt en geen blunders maakt. Inderdaad, het blijven mensen. Tja, wat is teveel? Ligt ook aan de context. "Champions League" is immers geen cafévoetbal (hoewel je leven ook niet altijd zeker is bij een verkeerde beslissing!). De belangen zijn zo groot. Er gaan miljoenen in om. Ik geloof zelfs dat de sponsors alleen al over het miljard sponsoren. Bij winst toucheert een club dermate hoge bedragen dat het niet meer rechtvaardig is als wedstrijden beïnvloed worden door verkeerde beslissingen. In dat miljoenenspel doen spelers gretig mee om de scheidsrechter te beïnvloeden en om de tuin te leiden. Ze hoeven maar een tikje op hun schouders te voelen en ze storten als een dronkaard die over zijn eigen voeten struikelt ter aarde. Fysiek onmogelijk om dat allemaal correct in te schatten.

seqoya
11 april 2013, 15:18
helemaal mee eens BS !!

Big30
11 april 2013, 22:08
In geval van wel of niet een doelpunt of buitenspel laat gewoon de techniek beslissen. Ik zou niet weten waarom dat een probleem kan zijn. Zelfs met de bestaande camera's bij CL wedstrijden is dat geen enkel probleem, met een camera/sensor in het doel al helemaal niet. Voor buitenspel heb je wel meer dan 1 camera nodig maar dat zou ook vrij eenvoudig moeten kunnen.

Je kunt uiteraard niet amateurwedstrijden zo volgen maar doe het dan bij cL wedstrijden, EK/WK en de kwalificatie daarvoor en op het hoogste profnivo dus bij ons de eredivisie.


Ik ben een Spanjaard die in België geboren is! Ik wist niet dat jij een Duitser was die in Nederland geboren is? :rolleyes:
Ik ben geboren uit zonnegloren en een zucht van de ziedende zee ;).
Ben geen Duitser die in Nederland geboren is, ben gewoon in een kribbetje geboren en mijn moeder heette Maria en mijn vader Jozef. Heb wel een Duits paspoort maar heb wel meer paspoorten erg handig is dat :tongue:.

RAUL7
12 april 2013, 11:48
Bayern München - FC Barcelona
Borussia Dortmund - Real Madrid

Willi69
12 april 2013, 18:53
In der Vorrunde (Gruppenphase) der diesjährigen CL sind Dortmund und Madrid schon 2x aufeinander getroffen, die Ergebnisse:

Borussia Dortmund - Real Madrid 2 : 1
Real Madrid - Borussia Dortmund 2 : 2

=> Dortmund kommt ins Finale, die Bayern sowieso... :tongue:

hp001
14 april 2013, 17:32
De 3e op rij.

HP020

Big30
14 april 2013, 17:54
De 3e op rij.

HP020
Vorig jaar was Dortmund toch kampioen?
Maar je hebt volkomen gelijk, de welgemeende felicitaties naar onze nieuwe landskampioen Bayern München, gewoon verdiend dit kampioenschap en zeer overtuigend :biggrin:.

Picasso 1
14 april 2013, 17:54
De 3e op rij.

HP020

Gefeliciteerd :smile2:. Maar ze zijn er toch nog niet? (hoewel bijna niet meer weg te geven)

Johnny Bravo
14 april 2013, 18:09
3982

Ik kan er nog maar een ding aan toevoegen,PROOST

:freu:

Big30
14 april 2013, 18:16
@JB,

Bovenstaand bericht ben ik verplicht vanwege zijn uitermate provocatieve aard en intentie weg te moeten halen. Het is niet conform de forumregels en je strooit ook onnodig zout in de wonden. Dit is er echt te veel aan, ook al na het verlies van de Haien tegen de Eisbären.

Noroc :biggrin:!

m.vr.gr.,
Big30

Big30
16 april 2013, 20:50
http://www.nu.nl/binnenland/3399698/raad-verdedigt-wethouder-rond-psv-deal.html


De Eindhovense PvdA-wethouder Staf Depla lijkt in de gemeenteraad op steun te kunnen rekenen voor zijn optreden in het conflict met de Europese Commissie over de aankoop van grond van PSV.

In een debat in de gemeenteraad legde de wethouder dinsdagavond nog eens uit welke stappen tot dusver zijn gezet en waarom hij nu naar de rechter stapt.

De wethouder vertelde dat hij een rechtszaak begint vanwege zijn vrees dat het onderzoek naar mogelijk verboden staatssteun op verkeerde uitgangspunten wordt uitgevoerd omdat Brussel meent dat de gemeente winst moet maken op de grond. De stelligheid van de Europese Commissie noemde hij dinsdag voorbarig. Hij erkende dat de rechtszaak veel geld gaat kosten.

Eindhoven kocht in 2011 voor ruim 48 miljoen euro de grond onder het stadion en het trainingscomplex van PSV. De club betaalt nu jaarlijks huur (pacht) aan de gemeente.

Belachelijk dat Brussel zich hiermee bemoeit. Laat de raad dit beslissen zonder verdere inmenging!

Big30
16 april 2013, 22:43
http://bilder.bild.de/fotos-skaliert/abc-dfb-pokal-bayern-wolfsburg_31875420-1366135445-v19-30032110/22,w=993,c=0.bild.jpeg
http://www.bild.de/

Wat een Gala voorstelling van München zeg! Sinds tijden weer eens genoten van een voetbal wedstrijd en het vertoonde spel, zo heel af en toe kun je plezier beleven aan het kijken naar een voetbal match.

Cupido
17 april 2013, 00:30
Ik ben tegen die hawkeye. Want wat wordt er gedaan als er gefloten wordt voor buitenspel bij een doorgebroken speler en het blijkt het niet te zijn. Krijgt dan degene die het aanvraagt een goal toegewezen? Voor hetzelfde geld stopt de keeper de doorgebroken speler nog of verprutst de speker de val nog. En daarnaast is het een gunstige regel voor verdedigende partijen. Want je kunt als aanvallende ploeg met 30 aanvallen net zo veel in beroep gaan als een club die net 3 keer voor de goal komt. Lijkt mij onterecht

Big30
18 april 2013, 17:24
Real Madrid versloeg Manchester United niet alleen in de achtste finale van de Champions League, maar gaat nu ook de Engelse club voorbij als meest waardevolle voetbalclub van de wereld. Met een waarde van $3.3 miljard is Real Madrid ook direct 's werelds meest waardevolle sportmerk. Dat berekende tijdschrift Forbes.
Het is natuurlijk een fictieve waarde waar nog maar de vraag is hoe schuldenlast van Real is meegenomen.
De meest gezonde en tevens schuldenvrije Topclub is de winnaar van de CL 2013 namelijk Bayern München ;).
Denk dat in NL voor PSV een soortgelijk verhaal kent d.i. schuldenvrij, economisch gezond en althans in NL de meest waardevolle club, op een afstand denk ik gevolgd door Ajax.

Picasso 1
18 april 2013, 17:39
Het is natuurlijk een fictieve waarde waar nog maar de vraag is hoe schuldenlast van Real is meegenomen.
De meest gezonde en tevens schuldenvrije Topclub is de winnaar van de CL 2013 namelijk Bayern München ;).

Ik wist dat je daar mee ging aankomen. Real Madrid heeft geen geldproblemen, clubs zoals Malaga of Betis wel.
Wat de debt/value % betreft staat Real op gelijke hoogte met Bayern, allebei op 5% (Bayern is dus niet schuldenvrij!). Real kan zich dus hogere leningen permitteren dan Bayern omdat de onderliggende waarde hoger is. Misschien in voor jou begrijpelijkere bewoordingen: Willem2 kan zich een hogere hypotheek permitteren dan Big30 (niet vegen hè! :biggrin:) en staat dan financieel er beter voor ondanks zijn hogere schuld ;).
Een veel slechtere positie hebben voornamelijk de Engelse topclubs (Manchester, Arsenal, Liverpool). Spaanse voetbalcubs staan er slecht voor maar dat geldt voornamelijk voor de sub top en daaronder die teveel investeren en desondanks prijzen weggekaapt zien worden door clubs zoals Barcelona of Real.

Hoe gaat het met PSV?

Big30
18 april 2013, 17:54
Hoe gaat het met PSV?
Super en dat is nog maar zwak uitgedrukt. Kerngezond, schulden vrij en dit jaar al weer bijna kampioen, dus ja wat wil je nog meer als topclub en als uithangbord internationaal gezien voor het Nederlandse Voetbal :biggrin:.

hp001
18 april 2013, 18:06
Super en dat is nog maar zwak uitgedrukt. Kerngezond, schulden vrij en dit jaar al weer bijna kampioen, dus ja wat wil je nog meer als topclub en als uithangbord internationaal gezien voor het Nederlandse Voetbal :biggrin:.Kampioenschap?

Big30
18 april 2013, 18:11
Kampioenschap?
Ik zeg bijna kampioen he, ook mooi maar das stretegisch want de kampioens premie kon niet worden uitgekeerd, de kantine op de Herdgang loopt wat minder dus de eer maar aan een provincie clubje aan de Amstel gelaten.
Hebben ze daar ook eens wat te vieren, komt bij de boerenkar voor de huldiging is zoek, reden genoeg weer geen Meister te worden dunkt me.

Bluebear
18 april 2013, 18:44
We likken onze wonden en gaan bouwen aan de toekomst. De grote schoonmaak kan beginnen!!!3995

Badslippers
22 april 2013, 16:29
Moraalprediker Uli Hoeneß zelf in het nauw.

http://www.mdr.de/brisant/promi-klatsch/bild263726_v-teaserTop_zc-11a84362.jpg?version=31595
Uli Hoeneß ist reich. Als Fußballer, Manager und Wurst-Fabrikant hat er Millionen verdient
und einen Teil davon offenbar in die Schweiz geschafft.

Uli Hoeneß
Vom Saubermann zum Steuersünder?
Brisant | 22.04.2013 | 17:15 Uhr

Die Nachricht des Wochenendes sorgt in ganz Deutschland für Diskussionen: Die Staatsanwaltschaft ermittelt gegen Bayern-Präsident Uli Hoeneß. Es geht um mögliche Steuerhinterziehung. Der 61-jährige "Weiße Ritter des Kapitalismus" hatte sich laut "Focus" selbst angezeigt. (http://www.mdr.de/brisant/promi-klatsch/hoeness114.html)

Im vergangenen Herbst saß Uli Hoeneß bei Günther Jauch im ARD-Studio. Gerechtigkeit, Moral, Arm gegen Reich - es ging um die ganz großen Fragen. Hoeneß gerierte sich als der Weiße Ritter des Kapitalismus. Linken-Politiker Oskar Lafontaine, stänkerte er, habe "ein Schlösschen im Saarland, dagegen wohne ich im Sozialbau". Die von Lafontaines Partei geforderte Reichensteuer lehnte Hoeneß in einer Brandrede ab. "Dann gehen die Reichen nach Österreich oder in die Schweiz und dann haben wir gar nix davon", schimpfte er. Nun, sieben Monate später steht der Verdacht im Raum: Hoeneß wusste, wovon er sprach.

Picasso 1
22 april 2013, 17:31
Moraalprediker Uli Hoeneß zelf in het nauw.


Ook in Spanje is een namenlijst opgedoken met rekeninghouders in Zwitserland. Een opvallende naam op die lijst is Emiliano Fuentes.
Ach, zelf heb ik totaal geen moeite mee dat mensen die keurig belasting over hun inkomsten hebben betaald, hun netto geld verder uit zicht van een overheid willen houden. De overheid wil ons graag laten geloven dat dat 'crimineel' gedrag is (het verstoppen van je geld), maar dat is net zoiets als een inbreker die huiseigenaren aanklaagt die hun spullen niet zichtbaar voor de grijp neerzetten.

Big30
22 april 2013, 17:43
Je moet het gedrag van der Uli natuurlijk wel in het juiste perspectief zien:

Nachdem sich Hoeneß selbst angezeigt hatte, untersucht die Staatsanwaltschaft München II nun vor allem die Jahre von 2001 bis 2010 und führte deshalb im März auch eine Razzia in den Privat-Räumen des Bayern-Präsidenten durch. Es sollen rund 20 Millionen Euro auf dem geheimen Konto in der Schweiz verbucht gewesen sein.
http://www.bild.de/sport/fussball/bayern-muenchen/bayern-praesident-gegen-barcelona-im-stadion-30101738.bild.html

Het gaat dus maar om 20 Miljoen Euro die Hoeneß illegaal heeft weggesluisd naar Zwitserland dus waar hebben we het feitelijk over, ja toch :tongue:. Een kruimeldiefje onze Uli.

De worst wordt duur betaald!

Big30
23 april 2013, 19:20
Ondanks dat Uli dan een grote oplichter is en streng gestraft moet worden hoop ik uiteraard wel dat Bayern doorgaat als gewoon beter voetballende ploeg, maar vooral omdat ze niet van dan slaapvoetbal spelen als Barca.

Ik tip en hoop op een Duitse Finale en vanavond maar eens kijken hoe de eerste stap richting de Finale van Bayern München in de praktijk er uitziet.

Wel een timing om vandaag bekend te maken dat de grote lieveling van Dortmund Mario Götze volgend seizoen voor Bayern gaat spelen. Transfer bedrag 37 miljoen!

Jansen
23 april 2013, 19:30
De kans dat Bayern vanavond wint is toch wel 70%
Het maakt mij niet zoveel uit barca of München als de winnaar maar het beste voetbal speelt vanavond vind ik het best.

Big30
23 april 2013, 19:46
Zag net Ribbery in de line-up en viel me op hoe klein die is. Even opgezocht maar als Messi met zijn 1m69cm een kabouter is dan is Ribbery met zijn 1m70cm dat ook ;).

Jansen
23 april 2013, 19:53
Ja klopt

Big30
23 april 2013, 20:12
Scheelt toch wel dat Messi niet meedoet. Vraag is überhaupt of Barcelona wel aan de wedstrijd deelneemt! Laten we maar niet overmoedig worden na de meer dan verdiende 1-0.

Had al 3-0 moeten staan, 2 100% penalty's niet gegeven ... .

Costana
23 april 2013, 20:23
Inderdaad 3-0 zou terecht geweest zijn.... en Robben heeft ook al zijn kutkarakter getoond...

Big30
23 april 2013, 21:25
"O wat word Barcelona afgedroogd, 4-0", inderdaad ze worden volkomen van de mat gespeeld door een oppermachtig Bayern. Het begint bijna gênante vormen aan te nemen deze gala voorstelling van Bayern München.

Jansen
23 april 2013, 21:36
Ja dit is precies waar de Duitsers zo sterk in zijn Barca laten komen en dan met 5 man naar voren gaan.
Zelfs de complete aanval van München verdedigde dan mee zo houd je Messie van de bal af zie Müller in eigen strafschopgebied.
Maar Robben blijft wel een ettertje !

Sphinx
23 april 2013, 21:39
Zal best, deze racebeer maalt er niet om. 4-0! :freu:

Picasso 1
23 april 2013, 21:50
4-0 weerspiegelt gewoon de krachtsverhoudingen in deze wedstrijd. Bayern Munchen met anderhalve voet in de finale en bevestigt nogmaals met sterk spel in deze wedstrijd de belangrijkste titelkandidaat te zijn.
Kwalijk bij Barcelona was niet eens zo zeer het slechte spel maar de enorme passiviteit van de trainer; wanneer je team overwalst wordt door de tegenstander kan een trainer zich niet permitteren geen wissels toe te passen. Een Fabregas en Villa inbrengen was geen overbodige luxe geweest, evenmin het van het veld halen van een wandelende Messi op 30% van zijn kunnen.

Big30
23 april 2013, 21:55
Het was de kracht van Bayern maar inderdaad ook het onvermogen van Barca hun tactiek/strategie aan te passen, alsof ze zich de ernst helemaal niet realiseerden en dachten dat komt wel goed. Das war einmal ... .
Maar ik denk dat al hadden ze gewisseld na de rust en waren ze anders gaan spelen, Bayern ook nog ruim had gewonnen.

Jansen
23 april 2013, 21:59
In de finale zitten ze en dan en dan voetbal spelen tegen Ozil
Als ze nu volgend seizoen Ozil en Gutze erbij zouden hebben dan halen ze volgend jaar weer de finale.
Gutze komt al.

Costana
23 april 2013, 22:00
Bayern = organisatie, klasseflitsen, uithouding, rendement uitgevoerd door topspelers en tegen zo'n ploeg kan Barca het niet maken.
Al blijft Barca toch ook nog een superteam.

En Bayern blijft zich maar versterken, Götze die erbij komt.

Picasso 1
24 april 2013, 21:49
Pffff, de Bundesliga heerst in Europa. Wordt een lastige opgave voor Real om in de return dit weer recht te zetten.

sofaking
24 april 2013, 21:55
Heeft Merkel een paar honderd miljoen extra aan Rajoy beloofd in ruil voor een Duitse finale of zo ?

Big30
24 april 2013, 21:57
Waar gisteren eigenlijk de overwinning van Bayern toch wel verwacht kon worden was het vanavond zo dat de ruime overwinning van Dortmund iets mee als een verrassing kwam. Maar het was weer genieten van het mooie, dynamische, atletische Duitse voetbal.

Weer kijkende naar de wedstrijd en kansen volkomen verdiend en ook op de uitslag van 4-1 valt niets af te dingen. Real werd zeker in de tweede helft volkomen weggespeeld. Met dank aan Bayern en Dortmund die het voetbal weer een nieuwe impuls hebben gegeven.

Real heeft simpel niet de klasse meer dit tegen Dortmund recht te zetten. Kortom een Duitse Finale op 25 Mei en dat wordt genieten!

Een favoriet kan ik niet aanwijzen ondanks het feit dat Bayern misschien iets meer individuele klasse heeft en met een straatlengte voorsprong Kampioen is geworden. Jammer dat ik die dag al wat heb staan en niet in een mooie tuin ergens in Hessen de wedstrijd kan volgen ;).

Picasso 1
24 april 2013, 22:12
Aan klasse ontbreekt het niet, de uitslag is echter fors, maar je weet het maar nooit. Er zijn in het verleden verschillende keren ruime achterstanden in Bernabeu weggewerkt. Aan die strohalm hou ik nog even vast :wink:.

Big30
24 april 2013, 22:21
Denk dat als je de finale kunt halen je scherp genoeg bent in de 1/2 finale. Je kunt je tegen beter weten in gaan vasthouden aan een paar wonderbaarlijke ontsnappingen in het verleden maar in dit geval bij 2 Duitse ploegen is dat een ijdele hoop.

Real heeft nog wel een marginaal kansje, maar 3-0 thuis tegen Dortmund geloof ik niet in.

Stief
24 april 2013, 22:34
We kunnen blijven kappen op die vuile moffen, maar 1 ding is zeker, niet alleen in economisch opzicht en in saunaclubopzicht zijn die jongens top, ook in het voetbal en de daarbijhorende financiële performanties van de Bundesligaclubs zijn ze op dit ogenblik top en volgens mij zal dit het komend decennium niet veranderen! Ik zeg het niet graag, maar complimenten aan de moffen!

Big30
28 april 2013, 15:44
Duidelijk toch!!!

:freu:
Ja duidelijk en dus maar meteen een welgemeend compliment aan AJAX de verdiende kampioen dit jaar, dat komend weekend echt wel lukken.

Dat gezegd hebbende als je het nivo van de Nederlandse competitie vergelijkt met de Internationale top (Bayern en Dortmund) dan realiseer je je hoe lichtjaren ver deze nivo's van elkaar afliggen. Het nivo van de competitie hier is simpel vrij bedroevend en als kijkspel heeft het vooral impact op je lachspieren. Vraag me af of we ooit deze gap kunnen dichten. AJAX mag weer aan de CL meedoen maar dat zal wel voor zoals de afgelopen jaren voor spek en bonen zijn en na de eerste ronde liggen ze er weer kansloos uit. Treurig maar wel de harde realiteit in het hedendaagse voetbal. Dat zelfde verhaal zou gelden in geval Feijenoord of PSV mee zouden doen aan de CL, misschien maken we met AJAX nog wel de meeste kansen om een ronde door te komen, relatief gezien dan.

Ben wel blij dat door de Duitse Clubs het kijkgenot nu weer is toegenomen, het is gewoon weer leuk naar Voetbal te kijken. Dat de rol van vals spelende clubs als Real en Barca met hun extreme schuldenlast nu even lijkt uitgespeeld is niet meer dan terecht en verdiend.
Het beste een meest faire zou zijn dat deze clubs van elke vorm van competitie worden uitgesloten zolang niet alle schulden volledig gesaneerd zijn althans heldere afspraken zijn gemaakt hoe en wanneer de schulden worden terugbetaald.

Verder uiteraard de felicitaties aan KFC Uerdingen 05 die volgend jaar weer Regional Liga gaan spelen, nu nog hopen dat Köln gaat promoveren naar de Bundesliga maar die kans is gering

Picasso 1
28 april 2013, 19:06
Goed gesproken, Big. :smile2:
En raad eens welke club én schulden maakt én die niet zelf kan terugbetalen én maar niks wint :biggrin:.

Big30
28 april 2013, 19:10
Goed gesproken, Big. :smile2:
En raad eens welke club én schulden maakt én die niet zelf kan terugbetalen én maar niks wint :biggrin:.
Goed punt dat is inderdaad Herta BSC met bijna 50 miljoen schuld en dat voor een zweitligist. Maar er is hoop ze zijn gepromoveerd en zullen dit jaar weer in de Bundesliga uitkomen zeker niet schuldenvrij maar omdat het een Duitse clubs is en de BD sponsor daar is verwacht ik dat het daar wel allemaal weer goed zal komen. Wat wil je ook met een gemiddeld aantal toeschouwers in de tweede Bundesliga van zo'n 45.000.

Terecht punt overigens, niet dat we de Bundesliga nu teveel gaan ophemelen :biggrin:! Bedankt voor de correctie.

Picasso 1
28 april 2013, 19:26
Goed punt dat is inderdaad Herta BSC met bijna 50 miljoen schuld en dat voor een zweitligist. Maar er is hoop ze zijn gepromoveerd en zullen dit jaar weer in de Bundesliga uitkomen zeker niet schuldenvrij maar omdat het een Duitse clubs is en de BD sponsor daar is verwacht ik dat het daar wel allemaal weer goed zal komen. Wat wil je ook met een gemiddeld aantal toeschouwers in de tweede Bundesliga van zo'n 45.000.

Terecht punt overigens, niet dat we de Bundesliga nu teveel gaan ophemelen :biggrin:! Bedankt voor de correctie.

Daarom zal bijvoorbeeld ook een club zoals Borussia Dortmund zich niet aan de top kunnen handhaven, noch in Duitsland noch in de Champions League. Daar zijn ze domweg niet kapitaalkrachtig genoeg voor met als gevolgd dat Götze nu door Bayern weggekaapt is en Lewandowski inmiddels ook op de agenda van vele clubs is gekomen. Je bij de top handhaven kan alleen als je investeert (dus schulden aangaat) en vervolgens prijzen pakt (en daarmee inkomsten verhoogt waarmee aan betalingsverplichtingen voldaan kan worden). Zonder het eerste kan een club het bijna vergeten om zich bij de top aan te sluiten, en zonder het tweede wordt het een kort avontuur aan de top (en ligt faillisement op de loer).

Big30
28 april 2013, 19:36
Zonder het eerste kan een club het bijna vergeten om zich aan de top aan te sluiten, en zonder het tweede wordt het een kort avontuur aan de top.
Bayern München bewijst het tegendeel en Dortmund is een goed voorbeeld van een club die door schulden diep in de problemen kwam maar inmiddels weer volkomen schuldenvrij is en zelfs nu de CL finale speelt. Dat heet het Duitse model.

Heb je ook nog het Spaanse model waar feitelijk de overheid en banken (die banken worden weer door met name de Duitse belasting betaler overeind gehouden) de clubs steunen maar eigenlijk in de schulden laten komen. De totale schulden last van het Spaanse profvoetbal bedraagt 2 Miljard Euro en die kan men helemaal niet terug betalen, het Spaanse voetbal is feitelijk failliet, simpeler kan ik het niet zeggen!

Kortom zonder Duitsland zouden we niet van al dat mooie voetbal kunnen genieten en indirect is het aan de Duitsers te danken dat de Spaanse "topclubs" nog bestaan. Geen speld tussen te krijgen deze redenering ;).

Picasso 1
28 april 2013, 19:45
Nu nog het Eindhovense model toelichten en het plaatje is helemaal rond. :biggrin:

Ik zal het eenvoudig toelichten, Big:
1. Er zijn clubs die schulden aangaan resp. investeren en netjes aan hun betalingsverplichtingen voldoen vanwege winnen van prijzen en daarmee gepaarde ruime inkomsten. Deze clubs zijn financieel gezond ===> Real Madrid
2. Er zijn clubs die schulden aangaan resp. investeren en niet in staat zijn aan hun betalingsverplichtingen te voldoen wegens tegenvallende sportprestaties en daardoor wegvallende inkomsten. Deze clubs zijn financieel ongezond ===> PSV

PSV zit dus in dezelfde hoek als financieel ongezonde Spaanse middenmoot clubs of lager zoals Malaga bijvoorbeeld.

Geen speld tussen te krijgen in deze redenering :wink:.

Big30
28 april 2013, 19:53
Nu nog het Eindhovense model toelichten en het plaatje is helemaal rond :biggrin:
OK das waar die club in EHV heeft tot 2009 nog nooit 1 euro overheidssteun ontvangen dat siert ze zeker, vergelijk dat eens met andere clubs die door de gemeente overeind worden.werden gehouden. Daar waar vele clubs hun stadion huren en lenigen of leningen van de gemeente krijgen bezit PSV het zeer mooie stadion en heeft het ook zelf gefinancierd. Knap hoor maar wil je ook zon van Raay regelde dat wel die kon met centjes omgaan een echte boekhouder was dat :biggrin:! Heeft ie zelfs om in stijl te blijven een lintje voor gekregen, mooi toch? Die Harry zat echt op de centen zeg!

Recent hebben ze zo vernam ik de grond aan de gemeente verkocht, logisch vind ik en op die manier kan de gemeente eindelijk ook eens iets terug doen voor PSV, werd ook wel eens tijd zeggen velen en dat klopt.

Picasso 1
28 april 2013, 20:02
Recent hebben ze zo vernam ik de grond aan de gemeente verkocht, logisch vind ik en op die manier kan de gemeente eindelijk ook eens iets terug doen voor PSV, werd ook wel eens tijd zeggen velen en dat klopt.

Een aanzienlijk deel van de gemeentelijke begrotingen wordt gefinancierd door de landelijke overheid. Het is dus oneerlijk dat de belastingbetalende AJAX fans hebben moeten bijdragen in het van een faillisement redden van PSV.

Big30
28 april 2013, 20:12
Het is dus oneerlijk dat de belastingbetalende AJAX fans hebben moeten bijdragen in het van een faillisement redden van PSV.
AJAX fans die belasting betalen das pas humor :biggrin:! Heel Amsterdam leeft van belastingen en subsidies die door de rest van NL worden verdiend. De Arena is gewoon met mijn belasting centen betaald :biggrin:.

PSV is verder kerngezond, zowel sportief als financieel!

Picasso 1
28 april 2013, 20:14
Hahaha ik ga maar weer wat anders doen. :biggrin:

Picasso 1
28 april 2013, 20:26
Ja ik ook, zal maar wat gaan verplaatsen want ja we misbruiken het topic eigenlijk als chatbox :wink:!

Misschien dat MJ streng kan optreden ;).

Tot en met bericht 2847 is gewoon prima voetbalgerelateerd info hoor, dat kan gewoon blijven staan. Tenzij je vindt dat het info betreft dat de zonlicht niet kan verdragen :biggrin:.

LittleJoe
29 april 2013, 14:27
Kunnen 22 amateurs winnen van 11 profspelers? 27.04.2013 | Erik Duchateau




Kan een amateurteam winnen van een profteam? Met 11 tegen 11 wordt dat moeilijk. Maar wat als de amateurs met 22 op het veld mogen komen? Bekijk dit grappige Noors experiment op Sport.be TV!

http://sport.be.msn.com/nl/voetbal/nieuws/article.html?Article_ID=641068#


Het expirement kaderde in het populaire Noorse tv-programma Golden Goal, een comedy/talkshow over sport. De profploeg die de uitdaging tegen de 22 amateurs aanging was Valeranga, een ploeg die getraind wordt door ex-Lierse-speler en -trainer Kjetil Rekdal.


Het experiment leverde hilarische beelden op, of wat dacht je van een dubbel muurtje of een strafschop met twee doelmannen in de goal? Voor niet-polyglotten kan ook het onverstaanbare Noorse commentaar op de lachspieren werken.

Big30
1 mei 2013, 20:52
Gisteren werd het nog even spannend op het end maar uiteraard plaatste Dortmund zich zonder echt grote problemen voor de Duitse CL finale 25-5 in Londen.

Barcelona is mocht men noch enige hoop hebben nu definitief uitgeschakeld na een geniale goal van natuurlijk onze Arjen Robben. Meer dan verdiend want Barca bakt er weer helemaal niets van. Treurig maar waar.

Jansen
1 mei 2013, 21:41
Ja treurig is het deze keer niet,het is juist mooi dat de Spaanse clubs en ook de Engelse er eens uit liggen in een halve finale.
Dat het nu Duitse zijn is dan ook echt verdient door de werkkracht van het gehele elftal.
Nee winnen met een of twee sterren kan niet meer wanneer je tegenstander met 11 werkpaarden het veld in komen en elkaar ook iets gunnen in de wedstrijd.
ja twee toptrainers die hun elftal mooi de finale hebben ingestuurd.

Jürgen Klopp heeft zich nu wel bewezen een Toptrainer te zijn na zijn wilde jaren en met Maintz te promoveren naar de hoogste Duitse liga en daarna in Dortmund zich verder ontwikkeld te hebben met Reuz staat hij nu lekker en een beetje arrogant wel in de finale.
Er zijn al 100.000 aanvragen voor een kaart terwijl er maar 80.270 plaatsen zijn in het stadion van Dortmund.

hp001
1 mei 2013, 23:49
Er zijn al 100.000 aanvragen voor een kaart terwijl er maar 80.270 plaatsen zijn in het stadion van Dortmund.Dat zijn nog eens die hard fans, aangezien de finale word gespeeld in London.

Picasso 1
5 mei 2013, 17:19
De 3e op rij.

HP020

En dan nu echt. Gefeliciteerd :freu:.

Big30
5 mei 2013, 17:42
Compliment vooral aan Frank de Boer. De kenners dachten bijna allemaal dat PSV met hun aankopen en Dicky Dick wel even kampioen zou worden. Dat werkte dus anders zo bleek wel.

Jansen
5 mei 2013, 22:42
Dat zijn nog eens die hard fans, aangezien de finale word gespeeld in London.

Heeft niets te maken met de finale, maar met de aanvragen voor het volgend seizoen voor een vaste kaart !!

In London mag Dortmund 20.000 eigen fans meenemen.

Jansen
5 mei 2013, 22:47
Compliment vooral aan Frank de Boer. De kenners dachten bijna allemaal dat PSV met hun aankopen en Dicky Dick wel even kampioen zou worden. Dat werkte dus anders zo bleek wel.

Nee hoor iedere echte kenner wist dat je met deze huidige achterhoede nooit kampioen kon worden al drie jaar wordt er niet geluisterd.

Manolef, Derijck, Marcelo,Zanka en Bouma horen niet in PSV 1 thuis verkeerd aankoop beleid van Zanka en 3 jaar terug al van Engelaar door Rutte die ook nu weer geen prijzen haalt.

Johnny Bravo
6 mei 2013, 23:49
Bij deze wil ik alle PSV aanhangers feliciteren met het behalen van het schitterende resultaat namelijk de 2e plaats.
Deze 2e plaats geeft eventueel recht op CL, nu maar hopen dat ze zich inderdaad kwalificeren voor de CL want dat komt natuurlijk alleen maar het Nederlandse voetbal ten goeden.

Maar WZAWZDB :freu:

Hier een leuk liedje, ik zeg kan zo naar het songfestival toe ;)http://www.youtube.com/watch?v=UiUuVFUbMQM

Ik hoop dat volgend seizoen inderdaad een andere club landskampioen wordt want elk jaar dat feesten is best eentonig aan het worden.

4121

Nogmaals Eindhoven gefeliciteerd en pak die KNVB Beker, is toch ook een mooie prijs.

:wink2:

Big30
7 mei 2013, 19:10
Ik wil AJAX nog eens namens het IJBF feliciteren met het behaalde kampioenschap!
"IJBF feleciteerd AJAX"

http://www.deondernemer.nl/beeld/w640/2013/201305/20130505/oger.ajax.spelvout.jpg


Verder spreek ik de hoop uit dat AJAX nu eindelijk eens verder komt dan de eerste ronde CL en tweede ronde EL.

hp001
8 mei 2013, 08:05
[QUOTE=hp001;277954]Laatst gewijzigd door hp001; 11 augustus 2012 om 20:56Reden: Na 4 jaar, nog steeds niets in Eindhovuh...QUOTE]

Laatst gewijzigd door hp020; 8 mei 2013 om 9:03 Reden: Na 5 jaar, nog steeds niets in Eindhovuh...



http://www.youtube.com/watch?v=UiUuVFUbMQM


De 32e.
De 3e op rij.

Stief
11 mei 2013, 21:01
Kristof Snelders heeft zijn zondag zijn laatste match gespeeld. De 30-jarige ex-aanvaller van onder meer Germinal Beerschot, Brussels, Lierse, Cercle en Waasland-Beveren speelde afgelopen seizoen in derde klasse bij Cappellen. 'De combinatie werk-voetbal was niet haalbaar voor mij. De motivatie en het plezier waren er onvoldoende. Wie weet begint het ooit wel weer te kriebelen, maar nu wil ik eerst tijd vrijmaken voor mijn gezin. Een toekomst in het voetbal? Zeg nooit nooit; in het voetbal kan je niets uitsluiten', aldus de spits op de site van Cappellen. Snelders genoot zijn opleiding bij Germinal Ekeren, Feyenoord en AA Gent, maar brak in 2000 door bij Germinal Beerschot, maar werd er na enkele seizoen weggehoond bij de fans. Daarna ging het naar Brussels (2004-2006), Lierse (2006-2007), Cercle (2007-2009), Beveren (2009-2010), en opvolger Waasland (2010-2012). Hij scoorde 39 goals in eerste klasse.

Big30
11 mei 2013, 21:18
http://www.voetbalblog.nl/files/Ajax-uitshirt-2013-2014-1.jpg

mooi shirt by the way, design en kleur helemaal TOP!
Beter gezegd, wat een gezeik om een kleurtje zeg ... . Pffffffffffffff.

Jansen
11 mei 2013, 23:32
Hulde aan Ajax.

Ajax is nu helemaal uit de kast gekomen :

Het rose keurtje hebben ze gedaan omdat ze allemaal toegegeven hebben dat het mietjes zijn de geaardheid is nu toegegeven.

Ook is Gerard Joling aan de trainerstaf toegevoegd als trainer mandekker.

Bij de uitwedstrijden zal in de bus de liedjes van Village People worden meegezongen door de spelers.

De F site wordt omgedoopt in YMCA side.

Andrelon ( perfecte krullen ) en Vaseline worden medesponser van Ajax.

Ook de Gaykrant zal een sportbijlage speciaal voor de ajax spelers toevoegen.

Men probeert nu Christiano Ronaldo binnen te krijgen en laten tekenen en in ruil daarvoor een eigen parkeerplaats met schermen daar om heen.

Wesley Snijder wil ook terug en heeft toegegeven dat hij toch meer zag in Jantje Smit in plaats van Jolante en Volendam binnen een kwartiertje is te doen.

Ook kan hij hier weer zijn broek laten zakken waarop gejuigt zal worden maar in Istanbul krijgt hij gevangenis straf daarvoor.


De Gaypride kan nu op P1 van de Arena worden gehouden.

nieuw clublied:

Dit is mijn club
Mijn Ideaal
Hier gaan we voor ,weer anaal.
Soms doet het zeer soms ook weer niet.
je kunt winnen en verliezen met een eikel achter je kiezen
Maar zo lekker samen douchen, vergeet je niet.

Nu weet je ook waarom iedereen zo graag houd van de 3 sterren gebleekt of ongebleekt ze krijgen er snel een sterretje bij.

Sorry maar ik blijf Brabander en PSV fan.
En nu zal ik wel een lading strond over me heen krijgen van de mietjes die hen steunen maar ja daar zijn ze goed in wie durft

T&A Addict
11 mei 2013, 23:35
Nee hoor iedere echte kenner wist dat je met deze huidige achterhoede nooit kampioen kon worden al drie jaar wordt er niet geluisterd.

Manolef, Derijck, Marcelo,Zanka en Bouma horen niet in PSV 1 thuis verkeerd aankoop beleid van Zanka en 3 jaar terug al van Engelaar door Rutte die ook nu weer geen prijzen haalt.

Dit soort geneuzel hoor ik nou de hele tijd: als we een wat betere achterhoede hadden gehad waren wij kampioen geweest, als wei iets minder fouten hadden gemaakt waren wij kampioen geweest. Een paar weken geleden werd de nummer 2 finaal ondersteboven gespeeld door de kampioen en kwamen ze er met een 2-3 nederlaag nog genadig af. En dan noemen ze Ajax arrogant. En dan hebben we het nog niet eens over dat podium wat al klaarstond en meneer Strootman die zich te groot voelde voor de bekerfinale. De Engelse bekerfinale van vanmiddag met dat lamlendige Manchester City was wat dat betreft een leuk déjà-vu.

Jansen
11 mei 2013, 23:40
Dit soort geneuzel hoor ik nou de hele tijd: als we een wat betere achterhoede hadden gehad waren wij kampioen geweest, als wei iets minder fouten hadden gemaakt waren wij kampioen geweest. Een paar weken geleden werd de nummer 2 finaal ondersteboven gespeeld door de kampioen en kwamen ze er met een 2-3 nederlaag nog genadig af. En dan noemen ze Ajax arrogant. En dan hebben we het nog niet eens over dat podium wat al klaarstond en meneer Strootman die zich te groot voelde voor de bekerfinale. De Engelse bekerfinale van vanmiddag met dat lamlendige Manchester City was wat dat betreft een leuk déjà-vu.

Is geen geneuzel maar feitelijk bewezen kijk naar de aantal goals boven de 100 en kij hoe er is verloren met blunders van de achterhoede wat door heel Nederland is opgemerkt en ook door Frank de boer die daar wel blij mee was.

Dit is uiteraard de schuld van PSV zelf waaronder de staf en de directie en dus is Ajax de echte kampioen dit jaar wat ook geschreven is door mij.

Big30
11 mei 2013, 23:51
Hulde aan Ajax.
En nu zal ik wel een lading strond over me heen krijgen van de mietjes die hen steunen maar ja daar zijn ze goed in wie durft
Hoe zo? De Amsterdamse Politici zijn het volmondig met je eens hoor :biggrin:.

'Ajax moet dé homoclub van Nederland worden'


Ajax moet het taboe op homoseksualiteit in het voetbal gaan doorbreken. Dat wil de Amsterdamse politiek, zo meldt De Telegraaf.

De politiek vindt dat de club te veel afwacht wat andere topclubs doen aan initiatieven om homofobie in de voetbalwereld terug te dringen. Dat leidt tot ergernis in het stadhuis. Het idee is niet bedoeld als bijdrage aan het imago van Amsterdam als homohoofdstad van de wereld.

'Vergeet niet hoeveel belastinggeld er jaarlijks aan de politieinzet bij de Amsterdam Arena wordt uitgegeven', zegt D66-raadslid Gerolf Bouwmeester. Hij wil dat Ajax gaat samenwerken met de John Blankenstein Foundation.
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3153600/2012/02/03/Ajax-moet-de-homoclub-van-Nederland-worden.dhtml

Amsterdam is the Gay Capital van de wereld. In dat Roze licht bezien mag de keuze van AJAX als boegbeeld voor de homo cultuur en emancipatie dan ook bepaald niet zo vreemd zijn, maar moet als een logische stap worden gezien richting de Toekomst.
Ajax is onder homo's gewoon een hele populaire club en daar is niets mis mee dunkt me. Iedere club heeft zo zijn specifieke kenmerken en kleuren. Voor AJAX is dat de Roze kleur. Dat moet kunnen vind ik en OK de een zal nu bij AJAX snel een bepaalde associatie maken maar zo iets zal ik dus nooit doen. Ik zie het allemaal als een zeer positieve ontwikkeling dat AJAX nu eindelijk uit de kast is gekomen.

Ik wens de AJAX fans veel sterkte toe de komende jaren :biggrin:.

hp001
12 mei 2013, 00:10
Hahaha het zijn, zo te lezen, zware tijden voor de PSV aanhangers.

Big30
12 mei 2013, 00:19
Hahaha het zijn zware tijden voor de PSV aanhangers.
Ja dat gevoel heb ik ook. Toch twas een heeeeeeeeeeel mooi podium wat in EHV donderdag werd opgebouwd, een echt High-Tech podium, dus de levensduur was vrij beperkt ;).

Ik zal toch eens in de forum reglementen kijken of er iets is opgenomen over aanstootgevende avatars en onderschriften :tongue:.

hp001
12 mei 2013, 00:26
Ja dat gevoel heb ik ook. Toch twas een heeeeeeeeeeel mooi podium wat in EHV donderdag werd opgebouwd, een echt High-Tech podium, dus de levensduur was vrij beperkt ;).Ik zal toch eens in de forum reglementen kijken of er iets is opgenomen over aanstootgevende avatars en onderschriften :tongue:.Zat eigenlijk al te wachten op een post waarin je de foutjes van de door jou hierboven genoemde podium/banner zou uitlichten.
Gelukkig voor Kevin is zijn verzoek ingewilligd.

Jansen
12 mei 2013, 07:16
Hulde aan Ajax.

Ajax is nu helemaal uit de kast gekomen :

Het rose keurtje hebben ze gedaan omdat ze allemaal toegegeven hebben dat het mietjes zijn de geaardheid is nu toegegeven.

Ook is Gerard Joling aan de trainerstaf toegevoegd als trainer mandekker.

Bij de uitwedstrijden zal in de bus de liedjes van Village People worden meegezongen door de spelers.

De F site wordt omgedoopt in YMCA side.

Andrelon ( perfecte krullen ) en Vaseline worden medesponser van Ajax.

Ook de Gaykrant zal een sportbijlage speciaal voor de ajax spelers toevoegen.

Men probeert nu Christiano Ronaldo binnen te krijgen en laten tekenen en in ruil daarvoor een eigen parkeerplaats met schermen daar om heen.

Wesley Snijder wil ook terug en heeft toegegeven dat hij toch meer zag in Jantje Smit in plaats van Jolante en Volendam binnen een kwartiertje is te doen.

Ook kan hij hier weer zijn broek laten zakken waarop gejuigt zal worden maar in Istanbul krijgt hij gevangenis straf daarvoor.


De Gaypride kan nu op P1 van de Arena worden gehouden.

nieuw clublied:

Dit is mijn club
Mijn Ideaal
Hier gaan we voor ,weer anaal.
Soms doet het zeer soms ook weer niet.
je kunt winnen en verliezen met een eikel achter je kiezen
Maar zo lekker samen douchen, vergeet je niet.

Nu weet je ook waarom iedereen zo graag houd van de 3 sterren gebleekt of ongebleekt ze krijgen er snel een sterretje bij.

Sorry maar ik blijf Brabander en PSV fan.
En nu zal ik wel een lading strond over me heen krijgen van de mietjes die hen steunen maar ja daar zijn ze goed in wie durft

De directie van PSV heeft besloten dat er nooit meer een podium zal geplaatst worden voor de prijs binnen is, maar liever een platte kar dan deze kosten die niet verhaalt kunnen worden.


Klopt het zijn boeren dit had nooit mogen gebeuren. dit podium gaan nu naar 020 voor optredens in de arena van YMCA,Joling en Ronny Tober huis optredens.

Het AD schreef precies wat 2013 voor PSV en Ajax was. Ze hadden niet de verkeerde spelers maar Ajax had een betere trainer en dat maakt het verschil nu tussen 1 en 2
Wanneer je al maanden roept dat je geen goede verdedigers hebt stel ze dan ook niet op maar haal wat uit het tweede of de A1,nu is het voor iedere tegenstander duidelijk waar het zwakke punt in de defensie zit.
Menno koch en Pieters hadden ook in de defensie kunnen spelen dit is voor Pieters nooit iets nieuws geweest. maar onze Napoleon werkt alleen met poppetjes die hij vast lijmt op zijn bord op zijn zolder.

krukar
12 mei 2013, 08:14
Hmm, er zijn weer wat onzekere mannetjes die iets homo moeten noemen omdat het roze is, wat schattig :cool:

Big30
12 mei 2013, 09:44
Het AJAX uitshirt is en blijft gewoon een mooi shirt door de vind ik geslaagde kleuren combinatie. Barca had een lelijk uitshirt en het recente shirt van Oranje was ook niet mooi.

Verder had PSV met deze selectie vind ik gewoon kampioen moeten worden dat dat niet is gelukt mag je Dicky best aanrekenen die inderdaad achterin had moeten ingrijpen. Doelpunten zijn er voldoende gemaakt.

Bluebear
15 mei 2013, 21:56
Chelsea wint de Europa league in de laatste minuut. Strak! Op de boot bij Abramovich zal het vannacht ook onrustig zijn. Die geile partyboot. Wat zou ik die volstouwen met lookers!!!

Picasso 1
21 mei 2013, 20:22
Door één van Raul's vandaag geplaatste nieuwsberichtjes viel deze me op:

België is het elfde meest aantrekkelijke Europese land om als profvoetballer in te spelen. Dat blijkt uit het rapport van Accountancybureau Ernst & Young dat vandaag voor de derde keer haar rapport over fiscale en carrièrefaciliteiten voor profspelers in 30 Europese landen heeft voorgesteld. Nederland kwam eruit als winnaar.

Ernst & Young, in opdracht van de FIFPro en de Europese Commissie, vergeleek voor de studie het belastingtarief, de pensioenregelingen en de carrièremogelijkheden na de voetballoopbaan. Nederland scoort het beste, op de voet gevolgd door Spanje. Andere landen die aantrekkelijk zijn voor voetballers zijn Frankrijk, Zweden, Finland en Denemarken.


http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voetbal/article/detail/1637047/2013/05/21/Nederland-meest-aantrekkelijke-land-voor-profvoetballers-Belgie-11e.dhtml

Big30
21 mei 2013, 20:27
http://nos.nl/artikel/509265-ajax-verloor-van-gedrogeerd-juve.html


Ajax heeft in 1996 de finale van de Champions League verloren van een ploeg, Juventus, die gebruik maakte van doping.

Dat is de stellige overtuiging van Giuseppe d'Onofrio en Allessandro Donati, twee erkende Italiaanse wetenschappers op het terrein van dopinggebruik.

Willi69
22 mei 2013, 19:34
België is het elfde meest aantrekkelijke Europese land om als profvoetballer in te spelen.
Ja, vor allem für Neger, äh Farbige... :rolleyes:

schmusebaerchen2001
23 mei 2013, 05:02
ja was super ik was in het stadion en heb het live gezien

MichelJ
23 mei 2013, 18:03
Cor Pot heeft vrijdagmiddag de definitieve selectie van Jong Oranje voor het EK Onder-21 in Israël bekendgemaakt. In de 23-koppige selectie van Pot zitten volwaardige A-internationals als bijvoorbeeld Bruno Martins Indi, Ricardo van Rhijn, Stefan de Vrij, Jordy Clasie (http://www.voetbalzone.nl/speler.asp?uid=134078), Adam Maher en Kevin Strootman. Achter de deelname van Tonny Vilhena staat op dit moment nog een vraagteken...............................

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=187981


Vooral die groepswedstrijden tegen Duitsland en Spanje zijn een makkie. Tegen Rusland kan het nog even spannen wordend, maar in principe zijn we al Europees kampioen ;).

woensdag 5 juni 2013



18:00
Groep A
Israël U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29041/israel-u21-tel-aviv/)
Noorwegen U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29051/noorwegen-u21-oslo/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186525/ek-onder-21-israel-u21-noorwegen-u21/)



20:30
Groep A
Jong Engeland (http://www.fcupdate.nl/voetbalclubs/30628/engeland-onder-21-london/)
Italië U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29042/italie-u21-roma/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186526/ek-onder-21-engeland-onder-21-italie-u21/)




donderdag 6 juni 2013



18:00

Groep B
Spanje U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29060/spanje-u21-las-rozas/)
Rusland U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29055/rusland-u21-moskva/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186531/ek-onder-21-spanje-u21-rusland-u21/)



20:30

Groep B
Nederland U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29050/nederland-u21-zeist/)

Duitsland U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29036/duitsland-u21-frankfurt-am-main/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186532/ek-onder-21-nederland-u21-duitsland-u21/)




zaterdag 8 juni 2013



18:00
Groep A
Jong Engeland (http://www.fcupdate.nl/voetbalclubs/30628/engeland-onder-21-london/)
Noorwegen U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29051/noorwegen-u21-oslo/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186528/ek-onder-21-engeland-onder-21-noorwegen-u21/)



20:30

Groep A
Italië U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29042/italie-u21-roma/)
Israël U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29041/israel-u21-tel-aviv/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186527/ek-onder-21-italie-u21-israel-u21/)




zondag 9 juni 2013



18:00

Groep B
Nederland U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29050/nederland-u21-zeist/)
Rusland U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29055/rusland-u21-moskva/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186534/ek-onder-21-nederland-u21-rusland-u21/)



20:30

Groep B
Duitsland U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29036/duitsland-u21-frankfurt-am-main/)
Spanje U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29060/spanje-u21-las-rozas/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186533/ek-onder-21-duitsland-u21-spanje-u21/)




dinsdag 11 juni 2013



18:00

Groep A
Israël U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29041/israel-u21-tel-aviv/)
Jong Engeland (http://www.fcupdate.nl/voetbalclubs/30628/engeland-onder-21-london/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186529/ek-onder-21-israel-u21-engeland-onder-21/)



18:00

Groep A
Noorwegen U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29051/noorwegen-u21-oslo/)
Italië U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29042/italie-u21-roma/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186530/ek-onder-21-noorwegen-u21-italie-u21/)




woensdag 12 juni 2013



18:00

Groep B
Spanje U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29060/spanje-u21-las-rozas/)
Nederland U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29050/nederland-u21-zeist/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186535/ek-onder-21-spanje-u21-nederland-u21/)



18:00

Groep B
Rusland U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29055/rusland-u21-moskva/)
Duitsland U21 (http://www.fcupdate.nl/nationale-teams/29036/duitsland-u21-frankfurt-am-main/)
info (http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/186536/ek-onder-21-rusland-u21-duitsland-u21/)

Picasso 1
23 mei 2013, 18:40
Op welke zenders wordt dit uitgezonden? Vooral 12 juni vind ik interessant :wink:.
Geen idee hoe de krachtsverhoudingen liggen overigens.

MichelJ
23 mei 2013, 19:23
Op welke zenders wordt dit uitgezonden?

Eredivisie Live en SBS6 gaan samenwerken. De twee zenders verslaan in juni het Europees Kampioenschap voetbal onder 21 jaar.

SBS6 doet rechtstreeks verslag van de wedstrijden van Jong Oranje zolang ze in het toernooi zitten. Eredivisie Live zendt alle 15 wedstrijden gedurende het hele toernooi uit.

http://www.nu.nl/media/3380201/sbs6-en-eredivisie-live-verslaan-ek-21-.html

Picasso 1
25 mei 2013, 09:14
Voor wie vroeger alles beter was. ;)

http://estaticos04.marca.com/blogs/zapping/imagenes_posts/2013/05/24/51636_570x433.jpg

Willi69
25 mei 2013, 12:58
In diesem Jahr gehen alle Champions League-Titel nach Deutschland! :freu:

Finale der Frauen in London:

VfL Wolfsburg - Olympique Lyon 1 : 0

http://cdn1.spiegel.de/images/image-499420-breitwandaufmacher-tikv.jpg

Der VfL Wolfsburg hat das Triple perfekt gemacht: Gegen den Titelverteidiger Olympique Lyon feierte der Deutsche Meister und Pokalsieger einen Überraschungserfolg im Finale. Die Französinnen hatten zuvor 95 Spiele in Folge nicht verloren.

sofaking
25 mei 2013, 22:21
Twente wint de Beneliga cup van Standard Luik. Gefeliciteerd meisjes. !
http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voetbal/article/detail/1639818/2013/05/25/Voetbalsters-Standard-grijpen-naast-winst-BeNe-League.dhtml

42424243

Wijze grijze
26 mei 2013, 15:44
4247

Toulouse-Lautrec
26 mei 2013, 16:10
Twente wint de Beneliga cup van Standard Luik. Gefeliciteerd meisjes. !
http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voetbal/article/detail/1639818/2013/05/25/Voetbalsters-Standard-grijpen-naast-winst-BeNe-League.dhtml

Leuk hoor dat ze gewonnen hebben maar die voetbaltenues, dat moet toch beter kunnen!

http://x360.9lives.be/files/images/screenshots/1024x768/227/227706.jpg

Big30
26 mei 2013, 21:55
https://si0.twimg.com/profile_images/3712809887/0f638c13dda92d001193591b1596d8c6.jpeg

Picasso 1
26 mei 2013, 22:28
Ben wel blij dat door de Duitse Clubs het kijkgenot nu weer is toegenomen, het is gewoon weer leuk naar Voetbal te kijken.
Het is alleen een opvallend contrast dat na de halve finales vervolgens bij een mooie CL finale het zo stil is hier. Je zou bijna verwachten dat het smullende reacties zou regenen op een mooie CL finale.
Vind het persoonlijk jammer dat Dortmund gisteren verloren heeft. Hoewel Bayern de topfavoriet was ging mijn sympathie uit naar het mooie voetbal spelende team van Dortmund. Had ze graag ondanks hun outsidersrol de CL gegund en in de wedstrijd vond ik ze beslist niet de mindere van Bayern. Een aantrekkelijke open wedstrijd met kansen aan beide zijden en een Bayern waarbij het bij de derde maal scheeprecht was en eindelijk na drie opeenvolgende jaren de finale van de CL wint.

Was zelf in Magnum tijdens de finale en vond het opvallend dat totaal niet gejuicht werd bij de beslissende goal van Robben in de laatste paar minuten. Waarschijnlijk voornamelijk Dortmund/Schalke supporters hier in de regio....

Big30
26 mei 2013, 22:39
Men zit nog na te genieten denk ik. Was dit keer eens een mooie finale niet super maar een wedstrijd een finale waardig wat vaak niet het geval was. Dortmund begon heel sterk maar na zo'n 25min kwam Bayern wat beter in het spel zonder echt te overheersen of het spel te domineren, wel de iets betere ploeg. Robben miste in stijl een paar kansen maar bereidde wel mooi de 1-0 voor. Na de 1-1 kon het dubbeltje 2 kanten op vallen en dat het uitgerekend Robben was die de 2-1 scoorde gunde ik hem wel.

Hoewel ik meer met de Ruhrpott heb ben ik niet zoals zovelen anti Bayern en/of anti München en kan ik goed leven met de winst van Bayern.

Zou Dortmund gewonnen hebben dan was ik vandaag denk ik weer eens de A40 afgereden met op de terugweg een tussenstop ook vlak aan de A40 :tongue:.

MichelJ
5 juni 2013, 06:50
http://images0.tcdn.nl/telesport/article21617832.ece/BINARY/q/speelschema.JPG

Alle wedstrijden live op Eredivisie Live en wedstrijden van Oranje u21 ook live op SBS6 (van andere wedstrijden samenvatting op SBS6).

deket
6 juni 2013, 13:33
CL en bundesliga zijn van hoog niveau omdat de Duitse ploegen het begrepen hebben,eigen jeugd,laten doorbreken,uit eigen streek waar de supporters zich mee met kunnen identificeren,zoals heden bij ons Anderlecht,terwijl Brugge een yuppie-en parvenuclub vol buitenlandse huurlingen is geworden zonder affiniteit met hun club,een tendens die we wereldwijd zien,en in deze optiek preferee ik Ajax veel meer dan PSV. Ik krijg walging van ploegen die door een Arabische of Russisische mijardair uit de olie of andere energiebronnen als speeltje beschouwd worden zonder ziel zoals Chelsea,Manch city(Manch.Unit heeft wel geschiedenis en traditie)en nu ook PSG en Monaco in Frankrijk.
als speler kan je toch geen vreugde krijgen als je in Monaco speelt voor amper 1000man zonder ambiance,waar men beleefd handjesklap doet zoals in het tennis,dan liver wat km verderop in het sfeerrijke Marseille,altijd vol huis.

Picasso 1
6 juni 2013, 21:10
En tussen al het onveilig vingeren door is Nederland 2-1 van Duitsland aan het winnen.

Big30
6 juni 2013, 21:14
En tussen al het onveilig vingeren door is Nederland 2-1 van Duitsland aan het winnen.
Echt?? Ze hadden met 2-1 minimaal moeten winnen maar ja het blijven Duitsers he ;).
2-2 terwijl voor de rust NL verdiend met 2-0 leidde.

Ma doare in pula
6 juni 2013, 21:16
2 - 2 inmiddels.

Big30
6 juni 2013, 21:18
nee 3-2 voor Oranje!!!!!!!!!!!!

https://www.google.com/search?q=op+zijn+duits+winnen&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a#safe=off&client=firefox-a&hs=87h&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&sclient=psy-ab&q=%22op+zijn+duits+winnen%22&oq=%22op+zijn+duits+winnen%22&gs_l=serp.12...16982.20963.0.23258.6.4.2.0.0.1.200 .425.0j2j1.3.0...0.0...1c.1.16.psy-ab.Pmv-gk-eKwo&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47534661,d.bGE&fp=2f544bf548d34794&biw=1178&bih=598

Mdip was denk ik een Roemeentje aan het vingeren :tongue:.

Picasso 1
6 juni 2013, 21:19
Commentator zegt net bij een kans van Nederland: "je kan ook gluiperig op zijn Duits winnen." :biggrin:

En 3-2 inderdaad!

Ma doare in pula
6 juni 2013, 21:20
Het is niet niet afgelopen :)

MichelJ
6 juni 2013, 21:24
Jawel :)

Ma doare in pula
6 juni 2013, 21:26
Mdip was denk ik een Roemeentje aan het vingeren :tongue:.

:)

Dat is lekkerder dan naar voetbal kijken en na het vingeren even de pula er blanco in. :D

Big30
9 juni 2013, 18:55
Na de winst op de Duitsers nu een overtuigende 5-1 winst behaald op Rusland. Goed gedaan!

Picasso 1
18 juni 2013, 19:17
Jong Spanje is Europees kampioen

Nadat het Spaanse hoofdelftal tweemaal achter elkaar Europees kampioen is geworden en de Sub-19 ook tweemaal achter elkaar kampioen werd, heeft nu ook de Sub-21 de Europese titel geprolongeerd. In de finale tegen Italië werd het 2-4 voor Spanje. Ook bij dit elftal mooi combinatiespel dat soms lijkt op dat van het A-elftal. Met spelers zoals Thiago, Isco, Morata en Tello is er in elk geval voldoende aankomend talent voor de toekomst van het Spaanse elftal. :freu:

http://futbol.as.com/futbol/imagenes/2013/06/18/seleccion/1371560626_084552_1371576150_noticia_grande.jpg

Big30
18 juni 2013, 20:34
Spanje was zonder meer de verdiende winnaar en Nederland na de misschien wat ongelukkige nederlaag tegen Italie was een zeer slechte verliezer zeker als je luisterde naar het wat zielige commentaar van de trainer ene Cor Pot.

Picasso 1
18 juni 2013, 20:40
Spanje was zonder meer de verdiende winnaar en Nederland na de misschien wat ongelukkige nederlaag tegen Italie was een zeer slechte verliezer zeker als je luisterde naar het wat zielige commentaar van de trainer ene Cor Pot.

Cor Pot had ook bij de keuze van de opstelling van een B-elftal tegen Spanje behoorlijk rare argumenten. In de wedstrijd tegen Italië overigens bleken de Italianen al op jonge leeftijd de tijdverlies streken te hebben van de prof volwassenen; volgens mij hebben ze de laatste 10 minuten liggend op de grond doorgebracht. Zolang scheidsrechters niet op de seconde nauwkeurig tijd bijtellen (10-15 minuten verlenging bijvoorbeeld) zullen ploegen dit nooit afleren.

Willi69
18 juni 2013, 20:44
Eine Europameisterschaft außerhalb Europas interessiert doch niemanden... :sleep:

Big30
18 juni 2013, 20:45
Cor Pot had ook bij de keuze van de opstelling van een B-elftal tegen Spanje behoorlijk rare argumenten.
Fysiologische namelijk dat de Italianen 1 dag meer rust zouden hebben en die dag rust minder zou het prestatie vermogen met 10-15% doen afnemen. Maar in eerste instantie zou hij wel de eerste elf opstellen, soit.
Had je tegen de Spanjaarden gewonnen en de 1/2 finale tegen de Noren dan ... . Maar als en dan geldt niet, Spanje is Europees kampioen en pas in de Tour zal Nederland weer toeslaan zo verdelen we het een beetje!

Picasso 1
18 juni 2013, 20:51
Eine Europameisterschaft außerhalb Europas interessiert doch niemanden... :sleep:
Erklärt dass das schlechte spiel von Deutschland? :biggrin:

Willi69
18 juni 2013, 20:58
Erklärt dass das schlechte spiel von Deutschland? :biggrin:
Deutschland hat unglücklich gespielt... :rolleyes:

Jansen
18 juni 2013, 21:02
In Nederland wordt er teveel gelult over tactisch plan en sterkte van de tegenstanders wat te overwinnen is.

In het buitenland zeggen ze over Holland : mooi voetbal en een aantal goede voetballers maar een eindronde winnen dat nooit omdat er teveel eigenzinnige voetballers in staan die alleen voor zich zelf spelen !!!

Ik ben het daar mee eens zie Bayern een jaar gelden nog met een eigenwijze Robben en ook Ribery die zich zelf belangrijk vonden daar werden ze toen ook geen kampioen mee.

Nee Duitsland nu zijn met Spanje de toonaangevende landen van Europa en in het clubvoetbal heeft Bayern bewezen dat iedere voetballer in dat team en op de bank even belangrijk zijn.

Nee die kut ventjes als van Persie, Huntelaar en Robben daar wordt je geen kampioen mee.

Picasso 1
20 juni 2013, 20:05
Dit wordt een doelpuntenfestijn...

Big30
20 juni 2013, 20:07
Dit wordt een doelpuntenfestijn...
10-0 of nog meer :). na 30min nog 1-0 dus die 10-0 wordt het zeker niet ... .

bad pritt
20 juni 2013, 20:11
In Nederland wordt er teveel gelult over tactisch plan en sterkte van de tegenstanders wat te overwinnen is.

In het buitenland zeggen ze over Holland : mooi voetbal en een aantal goede voetballers maar een eindronde winnen dat nooit omdat er teveel eigenzinnige voetballers in staan die alleen voor zich zelf spelen !!!

Ik ben het daar mee eens zie Bayern een jaar gelden nog met een eigenwijze Robben en ook Ribery die zich zelf belangrijk vonden daar werden ze toen ook geen kampioen mee.

Nee Duitsland nu zijn met Spanje de toonaangevende landen van Europa en in het clubvoetbal heeft Bayern bewezen dat iedere voetballer in dat team en op de bank even belangrijk zijn.

Nee die kut ventjes als van Persie, Huntelaar en Robben daar wordt je geen kampioen mee.

En dat Ek van 1988 was dat geen eindronde dan ?

Wat is sterker de individuele kracht van een paar sterspelers of het collectief ?..het goede antwoord is dat je beiden nodig hebt.
Met die kutventjes kun je ook kampioen worden.

Picasso 1
20 juni 2013, 20:49
10-0 of nog meer :). na 30min nog 1-0 dus die 10-0 wordt het zeker niet ... .
Zucht wat een slecht spel. De doelpunten vallen wel, maar daar is alles mee gezegd.

Big30
20 juni 2013, 21:27
Zucht wat een slecht spel. De doelpunten vallen wel, maar daar is alles mee gezegd.
Yep maar 10-0 wordt het dus wel! Pfffffff zelfs een penel word gemist!!!

Picasso 1
20 juni 2013, 22:00
Yep maar 10-0 wordt het dus wel! Pfffffff zelfs een penel word gemist!!!
Je raadde het precies!
Als Spanje goed had gespeeld dan had het zelfs een historische recordscore kunnen worden. Nu met slechte combinaties, onzuivere passes, egoistisch voor het doel en zelfs het missen van een penalty is het 'slechts' 10-0 geworden tegen amateurploeg Tahiti.

Willem2
20 juni 2013, 23:15
...historische recordscore ......

John Bonello :rolleyes: :cool:

Picasso 1
21 juni 2013, 07:28
John Bonello :rolleyes: :cool:
Heeft die ook vrijkaartjes gekregen? :rofl:

Het record is trouwens 13-0 tegen Bulgarije.

Big30
24 juni 2013, 22:00
Nog even na genieten tis al weer 25 jaar geleden, de halve finale van het EK 1988, Nederland Duitsland volkomen terecht door oranje gewonnen met 2-1. Het Volkspark stadion is van oranje, legendarische woorden van Evert ten napel.

http://nos.nl/video/520975-serie-ek-1988-de-halve-finale.html

Big30
25 juni 2013, 18:20
Nog 1 keer dan omdat het vandaag exact 25 jaar geleden is, de mooiste goal uit gescoord:


http://www.youtube.com/watch?v=yMIFWM2yJW8

Picasso 1
25 juni 2013, 18:34
Nog 1 keer dan omdat het vandaag exact 25 jaar geleden is, de mooiste goal uit gescoord:

Voetbal is voor de Nederlanders hetzelfde als wat wielrennen is voor de Belgen. :biggrin:

Big30
25 juni 2013, 20:02
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/21676922/__Zoon_Mart_Smeets_bij_Ajax__.html

David Endt is niet langer de teammanager van Ajax. De Amsterdamse club streeft een nog professionelere invulling van die functie na en vervangt de voormalige perschef door oud-honkballer Tjerk Smeets of voormalig hockeyer Mark Teeuwisse.

Goedemorgenallemaal
25 juni 2013, 22:03
Nog 1 keer dan omdat het vandaag exact 25 jaar geleden is, de mooiste goal uit gescoord:


Is het geen collectief minderwaardigheidscomplex dat "we" momenteel worden doodgegooid met herinneringen? Hoe mooi het ook was.
En het is niet eens nodig, er zijn zat dingen die "Nederland" beter kan dan voetballen, maar ja, voor bv een Nobelprijs wordt geen boottocht dor de grachten georganiseerd. Misschien vinden we dat, met 20 Nobelprijswinnaars, al "gewoon".

wayne r
28 juni 2013, 11:48
De Spanjaarden met verdomd veel mazzel door naar de finale van de CC.
Anders dan bij het EK vond ik Italië nu wel minder bedeeld want ze speelden in de eerste helft Spanje op een hoopje. Maar als je zelfs je mindere partijen winnend afsluit ben je een groot kampioen.
Toch hoop ik dat de hegemonie van deze ploeg eens doorbroken wordt (heb het wat gehad met spelers als Xavi, Torres en andere Iniesta's). Aan Brazilië om het nu waar te maken en als dat niet lukt zulle onze :teuflisch: het volgend jaar maar doen :roll3: