PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7

Boy69
18 juli 2014, 10:24
De hoge heren van de UEFA en FIFA spreken wel van financial FairPlay, maar dit zal altijd een utopie blijven.

ik ben het met B30 eens dat het van de zotte is dat zulke clubs met miljoenen smijten terwijl ze zoveel schuld hebben.

RAUL7
18 juli 2014, 11:49
Het wordt nu hoog tijd...

- Dat gij stopt met schrijven over zaken waar gij niks van weet! :rofl: Ik denk dat gij al ongeveer een 8000 berichten hebt besteedt aan de schulden van Real Madrid. :rolleyes:
- Dat ze Benzema verkopen en een topspits kopen, en nog een goede verdedigende middenvelder kopen, want Xabi Alonso is versleten. Ik zou voor Pogba gaan! :biggrin:

Picasso 1
18 juli 2014, 12:05
Net zoals in de markt geldt ook in topsport de wet van de sterksten. Zorg gewoon dat je tot de sterksten behoort ipv huilen dat het allemaal oneerlijk is.

RAUL7
18 juli 2014, 12:15
De Colombiaanse topspits Radamel Falcao lijkt op weg naar Real Madrid. Volgens het Franse L'Equipe voert de spits van AS Monaco verkennende gesprekken met Los Galacticos...:freu:

Bericht van dinsdag 1 juli 2014. Ongelooflijk dat ik dit heb gemist! :biggrin:

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140701_01162971

Boy69
18 juli 2014, 12:18
Net zoals in de markt geldt ook in topsport de wet van de sterksten. Zorg gewoon dat je tot de sterksten behoort ipv huilen dat het allemaal oneerlijk is.

Door het oneerlijke worden ze juist de sterkste

RAUL7
18 juli 2014, 12:25
Door het oneerlijke worden ze juist de sterkste

Is het oneerlijk dat er mensen zijn die iedere dag naar een club kunnen, en ik blij moet zijn met max. 1 keer in de week?
Is het oneerlijk dat er mensen zijn die zich een Lamborghini kunnen veroorloven, terwijl ik met een oude Ford rij?
Is het oneerlijk dat er mensen zijn die een kasteel hebben, en ik blij moet zijn met een klein huisje?
Is het oneerlijk dat er mensen zijn die een pak meer verdienen dan mij, terwijl ik ook elke dag mijn kloten afdraai?
Is het oneerlijk dat er clubs zijn die meer geld hebben dan andere clubs?

Als ze schulden hebben zijn het schulden die ze kunnen afbetalen, net zoals gewone mensen lenen om een huis te kopen, of zoals een multinational leent om investeringen te doen in een bedrijf!

Boy69
18 juli 2014, 12:35
nee
nee
nee
nee
nee

het is alleen jammer dat bijvoorbeeld de clubs in Nederland moeten voldoen aan strenge eisen

neem het verder niet te persoonlijk op

Picasso 1
18 juli 2014, 15:37
Door het oneerlijke worden ze juist de sterkste

De vrije markt is debet aan de huidige situatie. Ben er zelf ook niet blij mee dat clubs een belangrijke gedeelte van hun identiteit verliezen door een laag gehalte aan spelers van het land waar een club toe behoort. 'Spaanse' clubs zijn hierdoor niet echt meer Spaans en hetzelfde geldt, hoewel in mindere mate, ook voor Nederlandse clubs. Een situatie van maximaal drie buitenlandse spelers, zoals in het verleden, zou ik toejuichen. Het zijn in dit opzicht helaas andere tijden.

uurtje
18 juli 2014, 16:42
Het gaat mij er nog niet eens om dar deze clubs met miljoenen smijten (in landen die deels met Europese steun overeind geholpen worden). Waar het mij om gaat is dat ze dan wel de hoofdprijzen wegkapen. En dat zijn veelal ook financiële hoofdprijzen. Zo kan ik het dus ook. Ik koop het 3e team van FC Hoensbroek op, investeer 200 miljoen en win daardoor de beker. En paf....ik sta in de CL. Nou nou nou nou...wat een succes. Als negatieve bijvangst staat dan ook nog eens de jeugdontwikkeling op de tocht.

Dan heb ik respect voor Bayern Muenchen. Kopen ook van alles, zijn wel financieel gezond en hebben ook nog regelmatig eigen aanwinst....

Picasso 1
18 juli 2014, 17:14
Waar het mij om gaat is dat ze dan wel de hoofdprijzen wegkapen. En dat zijn veelal ook financiële hoofdprijzen. Zo kan ik het dus ook. Ik koop het 3e team van FC Hoensbroek op, investeer 200 miljoen en win daardoor de beker.
Zo werkt het in de Nederlandse competitie ook. Ajax en PSV kunnen in Europa niet concurreren omdat clubs uit andere landen dezelfde middelen inzetten waarmee Ajax en PSV zich ten koste van andere eredivisie clubs in de Champions League manoeuvreren. :wink:




Dan heb ik respect voor Bayern Muenchen. Kopen ook van alles, zijn wel financieel gezond en hebben ook nog regelmatig eigen aanwinst....

Bayern Munchen koopt de twee beste spelers van directe concurrent Borussia Dortmund op, namelijk Lewandowsky en Götze en wint zo de competitie van Borussia en daar heb jij wel respect voor? :confused:

Topclubs zijn overigens in het merendeel financieel gezond (kan er weinig aan doen dat velen dat niet kunnen of willen begrijpen), het is de subtop waar de financiële klappen vallen (PSV bijvoorbeeld :rofl:). Regelmatige eigen aanwinst hebben ze ook bijna allemaal (is goedkoper dan kopen :wink:).

Big30
18 juli 2014, 17:40
Eerlijk of oneerlijk kun je lang over discussiëren. In Nederland en Duitsland krijg je alleen een licentie wanneer je financieel gezond bent dan wel wordt je onder curatele gesteld en moet je met een verbeter plan komen.

Concreet in Duitsland hadden zowel Real als Barca met deze schulden positie nooit een licentie gekregen laat staan hadden ze deze aankopen kunnen en mogen doen.

De CL wordt en is zo vervallen tot een farce waar regel ongelijkheid geldt en geen enkele voetbal liefhebber de prestatie van Spaanse clubs nog serieus kan nemen of hier van genieten. Het is een bewuste vorm van competitie vervalsing waar streng tegen op moet worden getreden en die een bedreiging is voor het voort bestaan vd CL.

Uiteindelijk zullen de Spaanse clubs ook alle sympathie verliezen en als spel bedriegers worden gezien.

Picasso 1
18 juli 2014, 17:50
Concreet in Duitsland hadden zowel Real als Barca met deze schulden positie nooit een licentie gekregen laat staan hadden ze deze aankopen kunnen en mogen doen.
Ik denk dat het financieel ongezonde PSV in Duitsland de licentie zou hebben kwijt geraakt, niet financieel krachtige clubs zoals Real of Barcelona.

Tjonge jonge wat een afgunst in de rest van je betoog. Als je het over sympathie verliezen wil hebben dan zou je eens moeten vergelijken hoe het buitenland vroeger tegen het Nederlands elftal aankeek en wat er daarvan tegenwoordig is overgebleven.

Bluebear
18 juli 2014, 18:10
Stick this were the sun doesn't shine, Picasso1 !! Er worden geen onwaarheden getolereerd over mijn cluppie. Niks aan het handje. Op de laatste jaarvergadering heb ik er zelf kennis van genomen. :eek: :cool: :biggrin:


http://www.youtube.com/watch?v=AbXhB31uzhc

Picasso 1
18 juli 2014, 18:25
Stick this were the sun doesn't shine, Picasso1 !! Er worden geen onwaarheden getolereerd over mijn cluppie. Niks aan het handje. Op de laatste jaarvergadering heb ik er zelf kennis van genomen. :eek: :cool: :biggrin:


Hahaha, omdat jij het bent trek ik ze weer deels terug.

Maar ik hetinner Big30 er met plezier aan dat het nooit zover was gekomen zonder hulp van de gemeente en als dit Duitsland was, zonder licentie. :rofl:

Big30
18 juli 2014, 18:31
PSV heeft voldoende punten verzameld om op korte termijn door de licentiecommissie van de KNVB weer te worden geplaatst in de zogeheten categorie 3, die van de financieel meest gezonde clubs in Nederland.

De Eindhovenaren bivakkeerden de afgelopen periode in categorie 2. Dit zijn clubs die op financieel gebied een voldoende scoren. De probleemgevallen worden in categorie 1 gezet.

“De huidige financiële balans, liquiditeiten en de vooruitzichten op structureel herstel van de verlies- en winstrekening vormen weer een solide basis voor toekomstig sportief succes”, aldus algemeen directeur Tiny Sanders van PSV.

PSV is financieel kerngezond :biggrin: en zit al weer jaren in categorie 3, clubs die hun zaakjes goed op orde hebben. Hoewel ik alles behalve een PSV fan moet men hiervoor PSV toch een groot compliment geven. Vanuit Duitsland ontvangt men veel bijval hierover en PSV is ook een voorbeeld voor veel Duitse ploegen. Nogmaals hulde aan PSV!
Ik zeg dit als FC Twente fan en heb volkomen begrip ervoor dat de Tukkers nu in categorie 1 zitten wat dit betekent:

De vijf clubs in categorie 1 dienen op basis van een goedgekeurd plan van aanpak binnen 3 jaar orde op zaken te hebben gesteld. Gedurende het traject houdt de licentiecommissie de clubs strikt aan de gemaakte afspraken. Als de club daar zonder toestemming van afwijkt, kunnen sancties volgen variërend van een waarschuwing tot punten in mindering.
Dat is hard maar terecht en rechtvaardig en zou als voorbeeld moeten dienen voor de Spaanse ploegen.

Picasso 1
18 juli 2014, 22:46
PSV is financieel kerngezond :biggrin: en zit al weer jaren in categorie 3, clubs die hun zaakjes goed op orde hebben. Hoewel ik alles behalve een PSV fan moet men hiervoor PSV toch een groot compliment geven. Vanuit Duitsland ontvangt men veel bijval hierover en PSV is ook een voorbeeld voor veel Duitse ploegen. Nogmaals hulde aan PSV!
Ik zeg dit als FC Twente fan en heb volkomen begrip ervoor dat de Tukkers nu in categorie 1 zitten wat dit betekent:

Dat is hard maar terecht en rechtvaardig en zou als voorbeeld moeten dienen voor de Spaanse ploegen.


Ik denk dat dwerg PSV zich eerst op het grote Ajax moet richten in eigen land en pas als het weer eens een keertje lukt om daar de competitie van te winnen, heel misschien lichtjes vergelijkingen gaan maken met clubs uit de echte grote voetbalcompetities zoals Spanje, Engeland, Duitsland en Italië. Kortom, minder Calimero gedrag (en projecteer dat eigen gedrag niet op de Belgen :rofl:) en aan de bak met als eerste focus proberen eens een keertje de competitie te winnen van Ajax.

RAUL7
19 juli 2014, 13:51
Uiteindelijk zullen de Spaanse clubs ook alle sympathie verliezen en als spel bedriegers worden gezien.

Bedriegers? :confused:
De jaren dat Barça iedereen naar huis tikte speelden ze met 8 jeugspelers, Xavi, Iniesta, Puyol, Pedro, Messi, Busquets, Piqué, en Valdés!
Het kan zijn dat ik er nog vergeet. Spijtig dat bij Real Madrid de jeugd geen kans krijgt! :redface:
Dit is de ploeg die 3 keer de CL won, en Spanje won dankzij hen 2 EK's en 1 WK!
Geen sympathie voor zo'n ploeg? Gij zij zo een beetje een anti-Spanjaard, maar dat is mijn zorg niet!
Atlético Madrid speelde dit jaar de finale van de CL, terwijl het al jaren zijn beste spelers verkoopt, De Gea, Torres, Falcao, Agüero, Forlan...
Dit jaar hebben ze (Atlético Madrid) ook al Diego Costa en Filipe Luis verkocht aan Chelsea. Valencia en Sevilla verkopen ook al jaren hun beste spelers.
Juan Bernat (Valencia) is enkele dagen geleden overgenomen door Bayern München.
Athletic Bilbao verkocht 2 jaar geleden de enige topspeler die ze hadden aan Bayern München voor 40 miljoen €!
Maar goed dat al de Spaanse clubs bedriegers zijn! :rolleyes:

Zoals Picasso al eerder aangaf, het was beter dat er terug maar maximaal 3 buitenlandse spelers werden toegelaten.
Meer Spanjaarden dan buitenlanders in een ploeg zou top zijn, maar het is wat het is!

Zoals Picasso ook al eerder aangaf, veel afgunst in uw reactie!

Als gij toch iedere keer afkomt met een heel pleidooi, bewijs het dan ipv uit uw nek te lullen!

Big30
19 juli 2014, 23:51
Zoals Picasso ook al eerder aangaf, veel afgunst in uw reactie!
Heeft weinig of eigenlijk niets met afgunst te maken en verder betreft de kritiek zeker niet alleen Real en Barca maar feitelijk alle clubs die zich niet aan financial fairplay houden. Hetzelfde verhaal geldt ook voor Man United die ook een schuld hebben in de orde van grootte van die van Real en Barca, hoewel wel opgemerkt ManUn wel veel eraan doet de schuldenlast te reduceren.

Waar het omgaat is dat op deze manier bepaalde ploegen een onterecht voordeel halen tov ploegen uit meer beschaafde landen als het gaat om hoe streng je bent met verstrekken van licenties.

Ik noem dat unfair en vals spelen. Verder waarschuw ik er ook voor dat het voetbal publiek zich steeds minder herkent in deze clubs die spelers aanschaffen voor idiote bedragen waar nu helaas 100ME geen uitzondering meer is. Dat staat helemaal los van de vele suc6en van zowel Spaanse Clubteams als het nationale team, die zijn vooral het gevolg van een goede jeugdopleiding en doorvoeren van een bepaalde spelstijl.

Ik zou wensen dat Barca door ging op de weg die hen veel suc6 bracht maar daarin past niet de aankoop van een bijterd voor 100ME!

Maar R7, jij weet toch ook wel dat ik graag een beetje mag stangen en uitdagen in het voetbaltopic ;)? Laten we het zo zeggen dat ik vaak in de kern wel een heel legitiem en terecht punt maak, maar het vervolgens zeer uitvergroot en zonder enige nuances met wat wollig taalgebruik dan zodanig verkondig alsof het een absolute waarheid wordt :rolleyes:.

bocariver
20 juli 2014, 00:12
Net zoals in de markt geldt ook in topsport de wet van de sterksten. Zorg gewoon dat je tot de sterksten behoort ipv huilen dat het allemaal oneerlijk is.

In this case,PSG will be the strongest club ever seen.Just before Manchester Dubai city.

There is just one communist like Michel Platini who do not understand the difference between investment and debt.

The most dangerous thing is clubs who spent money they do not have like spanish clubs.

bocariver
20 juli 2014, 00:16
For W69, Moenchengladbach- Rennes 1-0.

Big30
20 juli 2014, 10:29
In this case,PSG will be the strongest club ever seen.Just before Manchester Dubai city.

RB Leipzig - PSG 4-2

RB Leipzig will play this year in division 2 (zweite Bundesliga), 2013-2014 they played division 3.


Zweitliga-Aufsteiger RB Leipzig hat vor der neuen Saison ein Ausrufezeichen gesetzt.

Die Sachsen gewannen ein Testspiel gegen Champions-League-Teilnehmer Paris St. Germain mit 4:2 (1:2).

Vor 35.796 Zuschauern trafen im Leipziger WM-Stadion Neuzugang Terrence Boyd (25.), Yussuf Poulsen (51.), Denis Thomalla (65.) und Stefan Hierländer (76.).
http://www.sport1.de/de/fussball/fussball_bundesliga2/newspage_923695.html

Picasso 1
20 juli 2014, 14:54
Heeft weinig of eigenlijk niets met afgunst te maken en verder betreft de kritiek zeker niet alleen Real en Barca maar feitelijk alle clubs die zich niet aan financial fairplay houden.

Doelbewust liegen vergroot wel de verdenking van afgunst. Clubs die zich niet aan financial play houden worden voor jouw info uitgesloten van deelname bij de Uefa competities, denk bijvoorbeeld aan Malaga (subtopper net zoals PSV :wink:) die vorig jaar uitgesloten werd. Barcelona en Real Madrid worden niet uitgesloten, niet omdat ze door de Uefa met fluwelen handschoentjes worden behandeld, maar domweg omdat ze zich uitstekend aan de financial fair play regels houden en ze dus totaal geen blaam treft
Dat Big30 niet blij is met de bestedingscapaciteit van deze clubs in vergelijking met die van bijvoorbeeld PSV kan ik me vanuit afgunstgevoelens een beetje voorstellen, maar een grote bestedingscapaciteit benutten is echter iets anders dan je niet aan financial fair play regels houden. Tenzij Big natuurlijk zijn eigen criteria wil laten prevaleren boven die van de regels van financial fair play.

Trouwens, PSV mag wat mij betreft risicoloos handelen net zoals de stichting bij mij om de hoek die geen cent schuld heeft. Maar verwacht dan ook niet dat de titels komen aanwaaien, maar ga je dan niet ook nog eens als een grote Calimero opstellen.

Of PSV moet net zoals in het verleden miljoenen uitgeven aan buitenlandse spelers zoals Romario, Ronaldo of Luc Nillis. Want alleen toen was PSV in staat titels te winnen, oftewel in jouw termen "toen PSV de financiële middelen had om de boel te bedriegen en alleen met bedrog in staat was de competitie van Ajax te winnen".

Jansen
20 juli 2014, 15:33
Of PSV moet net zoals in het verleden miljoenen uitgeven aan buitenlandse spelers zoals Romario, Ronaldo of Luc Nillis. Want alleen toen was PSV in staat titels te winnen, oftewel in jouw termen "toen PSV de financiële middelen had om de boel te bedriegen en alleen met bedrog in staat was de competitie van Ajax te winnen".

PSV heeft ook met Ruud van Nistelrooy en Arjan Robben het zeer goed gedaan,maar een type Nillis die in eigen land niet gewaardeerd werd of een Kezman kwam PSV ook ver en/ kampioen.

Van Ajax winnen in de competitie is niet zo,'n groot probleem dat deden ze afgelopen jaar ook nog,maar een solide verdediging die ontbreekt al enkele jaren wat ook te maken heeft met gefrustreerde Marrokaantjes die Huub Stevens te hard vonden en speelde met de Softie Rutten.
PSV heeft nu ook weer een trainer die niet hard genoeg is om dadelijk Locadia op de bank te zetten en dan geen commentaar te krijgen.
Als hij kiest voor Luuk de Jong.
Ook moet hij Narsing en Depai opstellen met Jozef zoon als directe vervanger en Maher.
Deze laatste 2 hoeven wat mij betreft niet volledig 90 minuten te spelen maar kunnen vaak wel gebruikt worden voor een halve wedstrijd of geef ze 30 minuten.
De achterhoede zal minimaal met een sterke verdediger uitgebreid moeten worden zeker als Rekik niet terug komt dan moet er een tweede bij die kan concurreren met Bruma.
De rest van de spelersgroep moet voldoende zijn.

Willi69
20 juli 2014, 15:35
RB Leipzig will play this year in division 2 (zweite Bundesliga), 2013-2014 they played division 3.
Next year first division (Bundesliga), similar to Hoffenheim. :eek:

http://www.karmakonsum.de/wp-content/uploads/2011/04/Bildschirmfoto-2011-04-07-um-10.48.46.png

KleineKutjes
20 juli 2014, 21:50
PSV heeft ook met Ruud van Nistelrooy en Arjan Robben het zeer goed gedaan,maar een type Nillis die in eigen land niet gewaardeerd werd of een Kezman kwam PSV ook ver en/ kampioen.

Van Ajax winnen in de competitie is niet zo,'n groot probleem dat deden ze afgelopen jaar ook nog,maar een solide verdediging die ontbreekt al enkele jaren wat ook te maken heeft met gefrustreerde Marrokaantjes die Huub Stevens te hard vonden en speelde met de Softie Rutten.
PSV heeft nu ook weer een trainer die niet hard genoeg is om dadelijk Locadia op de bank te zetten en dan geen commentaar te krijgen.
Als hij kiest voor Luuk de Jong.
Ook moet hij Narsing en Depai opstellen met Jozef zoon als directe vervanger en Maher.
Deze laatste 2 hoeven wat mij betreft niet volledig 90 minuten te spelen maar kunnen vaak wel gebruikt worden voor een halve wedstrijd of geef ze 30 minuten.
De achterhoede zal minimaal met een sterke verdediger uitgebreid moeten worden zeker als Rekik niet terug komt dan moet er een tweede bij die kan concurreren met Bruma.
De rest van de spelersgroep moet voldoende zijn.

Nou poe hé psv had voor het eerst sinds 2009 (!) weer eens gewonnen van ajax in de Eredivisie en dat lopen de eindhoofdjes al bijna een jaar te verkondigen.

Ik ben niet voor ajax en ook niet voor psv dus onpartijdig in deze maar als je op dit soort dingen moet teren als psv-er dan wordt het wel erg zielig....

Big30
20 juli 2014, 22:17
Ik ben niet voor ajax en ook niet voor psv dus onpartijdig in deze maar als je op dit soort dingen moet teren als psv-er dan wordt het wel erg zielig....
Klinkt en komt over als een typische uitspraak van een die-hard lucky Ajax fan :tongue:, geeft niets hoor! Jammer he dat die trainer van Ajax geen nieuwe club kon vinden. De meesten Ajax fans hebben het wel gehad met deze man die Ajax het afgelopen seizoen zo teleurstellend liet spelen.

Ben zelf zoals bekend al jarenlang Ajax fan maar begin toch steeds meer sympathie te ontwikkelen voor die club uit Eindhoven. Zoals P1 al opmerkte hebben daar ook zeer veel wereld toppers gespeeld en dat moet toch genieten geweest zijn. Geweldige scouting daar ook zodat ze die toppers in spe met eigen geld inkochten en nadat ze bij PSV suc6vol waren dan met een vette winst werden verkocht.
Momenteel barst het daar ook weer vh talent en om eerlijk te zijn kijk ik daar als Ajax fan toch wel met enige afgunst naar.

Picasso 1
21 juli 2014, 13:58
Ben zelf zoals bekend al jarenlang Ajax fan maar begin toch steeds meer sympathie te ontwikkelen voor die club uit Eindhoven. Zoals P1 al opmerkte hebben daar ook zeer veel wereld toppers gespeeld en dat moet toch genieten geweest zijn. Geweldige scouting daar ook zodat ze die toppers in spe met eigen geld inkochten en nadat ze bij PSV suc6vol waren dan met een vette winst werden verkocht.

Knappe prestatie om spelers met eigen geld te kopen, dezen met een vette winst doorverkopen en desondanks het handje ophouden bij de gemeente. Ach, ik beschouw het maar als Calimero30 logica. :rofl:

RAUL7
21 juli 2014, 14:43
Knappe prestatie om spelers met eigen geld te kopen, dezen met een vette winst doorverkopen en desondanks het handje ophouden bij de gemeente.

Dat gebeurt alleen bij de Spaanse clubs. Hij zet er ook een Engelse club bij om aan te tonen dat hij geen anti-Spanjaard is.
Bij Nederlandse clubs gebeurt dit niet, want alles wat Big30 schrijft is waar, en hij kan het ook bewijzen.
Hij heeft namelijk de boeken van de Spaanse Liga, en van de FIFA mogen inzien! :rofl:

Big30
21 juli 2014, 16:13
Dat gebeurt alleen bij de Spaanse clubs. Hij zet er ook een Engelse club bij om aan te tonen dat hij geen anti-Spanjaard is.
Bij Nederlandse clubs gebeurt dit niet, want alles wat Big30 schrijft is waar, en hij kan het ook bewijzen.
Hij heeft namelijk de boeken van de Spaanse Liga, en van de FIFA mogen inzien! :rofl:
Ik dank je hartelijk voor het in mij gestelde vertrouwen. Misstanden zie je zeker niet alleen bij Spaanse clubs maar wel significant veel. Bij Nederlandse clubs heb ik deze na uitvoerige analyse niet kunnen constateren, aantal Belgische clubs zijn wel licht verdacht. Behalve boeken en rapporten van de Spaanse liga, FIFA heb ik ook nog toegang tot vertrouwelijke rapporten van zowel de KNVB als de UEFA, dat klopt inderdaad. Blatter en Platini zijn 2 zeer goede vrienden van me maar loop daar liever niet mee te koop. Wacht de telefoon gaat, van Praag wil even met me bijpraten.

Later kom ik terug op de omstreden verkoop vh trainings complex van Real aan de gemeente en dus de steun aan Real voor maar liefst 500M€ en de niet legale steun vd Spaanse banken en belastingdienst aan vele Spaanse clubs.

Ben ook nog een zwart geld affaire bij Anderlecht tegen gekomen maar dat stelt in verhouding weinig voor.

Wordt vervolgd!

RAUL7
21 juli 2014, 16:37
Blatter en Platini zijn 2 zeer goede vrienden van me maar loop daar liever niet mee te koop. Wacht de telefoon gaat, van Praag wil even met me bijpraten.


Kunt gij misschien eens bellen naar één van uw invloedrijke vrienden, want ik lees hier juist dat de transfer van James Rodriguez in kannen en kruiken is. Real Madrid zou hem voor 75 miljoen € overnemen van AS Monaco, en morgen zou de presentatie volgen?????

Ik reken erop dat jij het bevestigd, want ik kan niet meer wachten!

Big30
21 juli 2014, 16:45
Kunt gij misschien eens bellen naar één van uw invloedrijke vrienden, want ik lees hier juist dat de transfer van James Rodriguez in kannen en kruiken is. Real Madrid zou hem voor 75 miljoen € overnemen van AS Monaco, en morgen zou de presentatie volgen?????

Ik reken erop dat jij het bevestigd, want ik kan niet meer wachten!
Zojuist persoonlijk door de voorzitter aan mij bevestigd. Tis rond, ook Torres keert weer terug, gesprekken met Reus lopen nog (Bayern durft hem niet over te nemen, ligt gevoelig dus nu komt Real weer in beeld ), ook zullen er een nieuwe keeper en 2 verdedigers bij komen. De helft vh elftal staat er inmiddels.

RAUL7
21 juli 2014, 17:05
Real Madrid mag zich dit jaar de meest waardevolle sportclub ter wereld noemen, zo berekende het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes. De Madrilenen lossen bovenaan Manchester United af, dat vorig jaar de lijst topte.

Het Amerikaanse magazine Forbes schat de waarde van Real Madrid op 3,44 miljard dollar (2,55 miljard euro). Daarmee doen de Madrilenen het beter dan twee andere voetbalteams. Eeuwige rivaal Barcelona staat op twee (2,4 miljard euro) en Manchester United zakt tegenover vorig jaar naar plaats drie met 2,1 miljard euro.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140716_01181890

Picasso 1
21 juli 2014, 17:09
Later kom ik terug op de omstreden verkoop vh trainings complex van Real aan de gemeente en dus de steun aan Real voor maar liefst 500M€ en de niet legale steun vd Spaanse banken en belastingdienst aan vele Spaanse clubs.


Verschillende Spaanse clubs in de subtop en daaronder zijn in financiële problemen gekomen, net zoals PSV een paar jaar geleden. Feit is dat die clubs nu aan het verkopen zijn en niet aan het inkopen. Zie Atletico, Valencia en Malaga die al hun topspelers verkopen aan het buitenland om hun financiële positie te saneren en om aan hun betalingsverplichtingen te kunnen voldoen (en dan nog wint Atletico de Spaanse competitie en is finalist in de Champions League!). Kortom, er is niks illegaals, deze clubs moeten domweg aan hun verplichtingen voldoen en daartoe zijn ze genoodzaakt spelers te verkopen. Jij richt echter je pijlen op Real Madrid en Barcelona, en laat dat net clubs zijn die tot de rijksten ter wereld behoren. Onterecht verwar je daarbij schulden (niet aan je betalingsverplichtingen kunnen voldoen) met investeringen (bij dit laatste staan hogere verwachte inkomsten tegenover).
Je gedachte over financial fair play is bovendien zoals Bocariver stelde die van een communist en komt niet overeen met de regels van de UEFA. Een aankoop met een hoge return on investment gefinancierd met een lening zie jij als oneerlijk omdat kleine clubs dat niet kunnen. Benadruk dan ook dat dat hetgene is wat je dwars zit, dat de ene club meer bestedingscapaciteit heeft dan de andere. Maar strooi mensen geen zand in de ogen door alles op een hoop te gooien en dan met termen strooien als "illegaal" of "financial fair play".
Je zou in elk geval een uitstekende columnist (communist :smile2:) zijn voor de Telegraaf, dat moet ik je wel nageven. Daar is immers, naar de reacties oordelend, een hoop dom volk onder de lezers.

Big30
21 juli 2014, 17:36
Onterecht verwar je daarbij schulden (niet aan je betalingsverplichtingen kunnen voldoen) met investeringen (bij dit laatste staan hogere verwachte inkomsten tegenover).
Ben geen boekhouder maar ken wel het verschil tussen een schuld hebben en je betalingsverplichtingen kunnen nakomen d.i.voldoende liquide zijn en een positieve cashflow hebben. Verder investeert Real niets, dat is dat er rendement op wordt gemaakt, na de schenking van 500ME waren ze even schuldenvrij en nu is de schuld door het geld over de balk gooien weer 500ME!!!
Onthutsende conclusie in een paar jaar tijd is dus een miljard Euro verdampt als je ook de belasting kwijtschelding door de overheid meeneemt en weet dat banken er geen problemen mee hebben schulden kwijt te schelden, je mag dat desinvesteren noemen ...

Let wel spelers aankopen worden dan ook nog eens gefinancierd met geld van de Spaanse banken tegen een extreem laag rente tarief, juist die banken die door de EU met ons geld overeind worden gehouden.

Picasso 1
21 juli 2014, 18:25
Pffff, die Calimero30 logica weer. Leest 20 pagina's hiervoor, wat Calimero opnieuw aansnijdt is reeds besproken en van de juiste info voorzien. Calimero begint domweg weer van voren af aan. :smile:
Waarde Real Madrid (zie een paar berichten terug): 3,44 miljard! I rest my case :wink:

Hoeveel titels heeft PSV overigens het afgelopen decenium gewonnen? Gaan ze het dit jaar weer tegen Ludogorets afleggen? Hoeveel sterpelers heeft Ludogorets gekocht? Wordt Ludogorets door banken en overheid overeind gehouden? Hoe hoog is de rente daar in Bulgarije? :biggrin:

En last but not least, wanneer wordt Dupai door een Spaanse club gekocht gefinancierd met Nederlands belastinggeld tegen extreem superlage rente? :biggrin:

RAUL7
21 juli 2014, 18:34
Laat die zeveraar toch, die man schrijft al 5 jaar hetzelfde.
Blijkbaar heeft die niks te doen, en heeft hij ook geen hobby's, tenzij uit je nek lullen een hobby is! :rofl:

Picasso 1
21 juli 2014, 18:47
Laat die zeveraar toch, die man schrijft al 5 jaar hetzelfde.
Blijkbaar heeft die niks te doen, en heeft hij ook geen hobby's, tenzij uit je nek lullen een hobby is! :rofl:

Ach, ik ben hem terug aan het stangen, maar wat ik meld over PSV klopt in essentie wel! :biggrin:

Big30
21 juli 2014, 18:53
Ach, ik ben hem terug aan het stangen, maar wat ik meld over PSV klopt in essentie wel! :biggrin:
Ach, ik ben P1 en R7 terug aan het stangen, maar wat ik meld over Real en Barca klopt in essentie wel! :biggrin:

Voetbal beschouwingen das per definitie geleuter, gezever en kroegpraat, maar zo er erg als bij VI op de maandag en vrijdag is het hier echt nog niet! Kunnen Johan en vd Gijp nog een puntje aanzuigen :tongue:.

Badslippers
21 juli 2014, 19:41
Heb weinig kaas gegeten van boekhouden en voetballen. Toch eens gaan lezen omdat het me interesseerde. Stootte op een aardig artikel over deze materie. Is wel van April 2012. Geeft een mooi inzicht in de begrippen schulden, verplichtingen, bezittingen, (markt)waarde e.d.:

The Truth About Debt At Barcelona And Real Madrid (http://swissramble.blogspot.nl/2012/04/truth-about-debt-at-barcelona-and-real.html)

Picasso 1
21 juli 2014, 20:55
Heb weinig kaas gegeten van boekhouden en voetballen. Toch eens gaan lezen omdat het me interesseerde. Stootte op een aardig artikel over deze materie. Is wel van April 2012. Geeft een mooi inzicht in de begrippen schulden, verplichtingen, bezittingen, (markt)waarde e.d.:

The Truth About Debt At Barcelona And Real Madrid (http://swissramble.blogspot.nl/2012/04/truth-about-debt-at-barcelona-and-real.html)

"Very insightfull", zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen, dit artikel dat als basis de door registeraccountants goedgekeurde jaarrekeningen naast elkaar legde van alle clubs die in de analyse zijn betrokken.
Heel erg treffend overigens het volgende stuk uit dit artikel: "Of course, if you wanted to make a club’s debt look as bad as possible, then you would absolutely use the total liabilities definition. However, it is very conservative to say the least. Indeed, in response to their critics, Madrid and Barcelona might feel like misquoting Mark Twain: “The reports of my debt have been greatly exaggerated.”

Maar even los van alle cijfertjes en analyses, zelfs mensen met een beperkt inzicht zouden moeten begrijpen dat het niet houdbaar is om jaar in jaar uit miljoenen uit te blijven geven wanneer een club een ongeoorloofde hoge schuld zou hebben.

Big30
21 juli 2014, 21:28
Heb weinig kaas gegeten van boekhouden en voetballen. Toch eens gaan lezen omdat het me interesseerde. Stootte op een aardig artikel over deze materie. Is wel van April 2012. Geeft een mooi inzicht in de begrippen schulden, verplichtingen, bezittingen, (markt)waarde e.d.
Beste verhaal wat ik tot nu toe heb gelezen over de schulden situatie, waar de relevante indicatoren goed worden benoemd, verschillende clubs en liga's met elkaar worden vergeleken en de cijfermatige onderbouwing zeer goed is een ook mooi wordt gepresenteerd.

Badslippers
21 juli 2014, 21:45
Maar even los van alle cijfertjes en analyses, zelfs mensen met een beperkt inzicht zouden moeten begrijpen dat het niet houdbaar is om jaar in jaar uit miljoenen uit te blijven geven wanneer een club een ongeoorloofde hoge schuld zou hebben.

Interessant is bijvoorbeeld dat verkochte seizoenskaarten voor het komend seizoen als "Liability" (verplichting) worden opgevoerd en dat bedrag pas gedebiteerd wordt als de wedstrijden daadwerkelijk zijn gespeeld. Nou weet ik niet wat een seizoenskaart bij Real of Barca kost of hoeveel tickets er beschikbaar zijn maar dat kan dus in eerste instantie aanzienlijk in de papieren lopen.

Ook opvallend dat clubs als Arsenal en Manchester United dieper in de schulden zitten maar daar staat tegenover dat ze meer bezittingen hebben omdat ze bijvoorbeeld het eigen stadion bezitten.
"United’s net assets (assets less liabilities) are a mighty €973 million [ . . . ] while Arsenal have a highly respectable €322 million. Madrid are far from shabby with net assets of €251 million, but Barcelona fall down on this measure with net liabilities (also described as negative equity) of €69 million. In other words, their reported liabilities are larger than their reported assets."

Alles wordt geïllustreerd met leuke grafieken dus een "must" voor B30 om dat eens kwijlend op zijn gemak te bekijken. Hier alvast een voorbeeld.
Let wel op het betreft verouderde cijfers:

http://4.bp.blogspot.com/-nTCMiNJxHa4/T544P88qTjI/AAAAAAAAFn0/yc6On90myHM/s1600/18+Debt+La+Liga+by+Club.jpg

Picasso 1
21 juli 2014, 22:10
Vooral dit grafiekje en bijhorende cijfers is interessant waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen echte schulden (groen gemarkeerd) en normale bedrijfskosten in de loop van het jaar. Veel jounalisten rapporteren de complete passiva kant van de balans (geel) (waar allerlei componenten in zitten die geen schulden zijn) om schulden veel hoger (uit sensatie?) te laten lijken. Bij bedrijven waar veel geld in omgaat is het echter gebruikelijk dat dit soort operationele posten een hoge waarde hebben.

http://2.bp.blogspot.com/-u5lMty5cLZY/T5416NtNxcI/AAAAAAAAFl8/68aswAtuJXo/s1600/4+Debt+Total+Liabilities.jpg

Wentelt Eefje
21 juli 2014, 22:18
"Very insightfull", zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen,

Echt niet! Engelsen zeggen succesful insightful ;)

Picasso 1
21 juli 2014, 22:20
Interessant is bijvoorbeeld dat verkochte seizoenskaarten voor het komend seizoen als "Liability" (verplichting) worden opgevoerd en dat bedrag pas gedebiteerd wordt als de wedstrijden daadwerkelijk zijn gespeeld. Nou weet ik niet wat een seizoenskaart bij Real of Barca kost of hoeveel tickets er beschikbaar zijn maar dat kan dus in eerste instantie aanzienlijk in de papieren lopen.

Naar mijn weten zijn dat de "accruals".

RAUL7
22 juli 2014, 13:42
Kunt gij misschien eens bellen naar één van uw invloedrijke vrienden, want ik lees hier juist dat de transfer van James Rodriguez in kannen en kruiken is. Real Madrid zou hem voor 75 miljoen € overnemen van AS Monaco, en morgen zou de presentatie volgen?????



Zojuist persoonlijk door de voorzitter aan mij bevestigd. Tis rond...

De Colombiaan James Rodriguez verlaat de Franse vicekampioen AS Monaco en trekt naar Real Madrid, vorig seizoen de nummer drie in de Primera Division en winnaar van de Champions League. De 23-jarige aanvallende middenvelder onderging er met succes de medische testen en ondertekende een contract voor zes seizoenen. De transfersom zou rond de 80 miljoen euro schommelen...

http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/1953240/2014/07/22/Transfer-James-naar-Real-Madrid-officieel.dhtml


Real Madrid => Big30 :thefinger::thefinger::thefinger:

RAUL7
22 juli 2014, 22:39
https://www.youtube.com/watch?v=UQiXoX9POSQ


https://www.youtube.com/watch?v=00r4ZaSxYMw

Davedv
24 juli 2014, 14:29
Ben geen boekhouder maar ken wel het verschil tussen een schuld hebben en je betalingsverplichtingen kunnen nakomen d.i.voldoende liquide zijn en een positieve cashflow hebben. Verder investeert Real niets, dat is dat er rendement op wordt gemaakt, na de schenking van 500ME waren ze even schuldenvrij en nu is de schuld door het geld over de balk gooien weer 500ME!!!
Onthutsende conclusie in een paar jaar tijd is dus een miljard Euro verdampt als je ook de belasting kwijtschelding door de overheid meeneemt en weet dat banken er geen problemen mee hebben schulden kwijt te schelden, je mag dat desinvesteren noemen ...

Let wel spelers aankopen worden dan ook nog eens gefinancierd met geld van de Spaanse banken tegen een extreem laag rente tarief, juist die banken die door de EU met ons geld overeind worden gehouden.

Lees voor de grap dit stuk eens

http://www.catenaccio.nl/2014/spanje/real-madrid-is-een-voorbeeld-voor-elke-club/

Picasso 1
24 juli 2014, 15:57
Lees voor de grap dit stuk eens

http://www.catenaccio.nl/2014/spanje/real-madrid-is-een-voorbeeld-voor-elke-club/

Inderdaad een interessant stuk waarin e.e.a. in het juiste perspectief wordt geplaatst.

Verontrustend is dat er kennelijk veel journalisten zijn die de lezers vanuit scoringsdrang bewust blijken te misleiden door op erg goedkope wijze in te spelen op de afgunstgevoelens van een deel van hun lezers.

Als journalisten bij zoiets simpels als de financiële cijfers van een voetbalclub al zo misleidend schrijven dan geeft dat te denken over wat we moeten geloven bij de journalistieke stukken over meer serieuze onderwerpen.

Big30
24 juli 2014, 16:06
Lees voor de grap dit stuk eens

http://www.catenaccio.nl/2014/spanje/real-madrid-is-een-voorbeeld-voor-elke-club/
Stukje gelezen. Illustreert zeer goed mijn betoog mbt Real en de niet tolerabele schulden positie van deze club. Wel opgemerkt dat het stukje enigszins gekleurd is en evident door een Real fan is geschreven. Daar moet je doorheen lezen, ik kan dat zeer goed :tongue:.

Davedv
24 juli 2014, 16:17
Stukje gelezen. Illustreert zeer goed mijn betoog mbt Real en de niet tolerabele schulden positie van deze club. Wel opgemerkt dat het stukje enigszins gekleurd is en evident door een Real fan is geschreven. Daar moet je doorheen lezen, ik kan dat zeer goed :tongue:.

Catenaccio is nou juist een site die stukken publiceert die niet zo gekleurd zijn, feiten en zinnige betogen, geen fanstukken.
De schrijver geeft ook aan, Real staat er relatief goed voor, maar wel met risico.

Ik denk dat jouw betoog veel meer op Barca slaat dan op Real. En echte zorgen moet je je maken om clubs als Chelsea, Man City, PSG en Monaco, dat zijn speeltjes geworden. Real is nog steeds een club, ook al wordt die als bedrijf gerund.

Willem2
24 juli 2014, 16:24
Ja, Barcelona koopt een verdediger van 30jr voor 20miljoen euro. Dat is redelijk absurd.

Costana
24 juli 2014, 17:14
Voor zover mijn beperkte boekhoudkundige basiskennis mij niet in de steek laat, kan ik Real Madrid inderdaad als tamelijk gezond beschouwen... (ben zeker geen realfan, eerder anti)

Wat mij meer stoort zijn de absurde bedragen die men neertelt voor spelers die enkele keren schitteren maar eigenlijk nog niet écht bevestigd hebben...
Cashen dan hun loon (wat terecht is) en dan via een stille achterpoort de club verlaten.

Big30
26 juli 2014, 10:57
https://pbs.twimg.com/media/BtY9HLKIYAA5p2n.jpg


Bayern komt met 'Nederlands shirt'

Bayern München heeft vandaag haar nieuwe uitshirt gelanceerd en die is enigszins verrassend te noemen. Op het shirt zitten een aantal horizontale banen in de kleuren rood, blauw en grijs. Wat zien we daar? De Nederlandse vlag!

Fans zijn er overigens niet blij mee. ''Dit lijkt op een Nederlandse pyjam'', laat een fan in een reactie weten. ''Wie verzint een shirt met een Hollandse vlag erop?'', schrijft een ander. Supporters vragen zich ook af of Arjen Robben hierin wellicht een rol heeft gespeeld. ''Willen ze Robben zo te vriend houden?'', vraagt een fan zich af.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/sport/2014/07/bayern-komt-met-nederlands-shirt

Dat is moet ik zeggen bijzonder fraai shirt van Bayern!

Het nieuwe home shirt van Standard als een hommage aan Ajax kan me ook wel bekoren.

http://www.voetbal24.be/wp-content/uploads/2014/07/Standard.jpg

Standard de grote titelfavoriet in Belgie had trouwens op de openingsdag vd competitie weinig moeite met Charleroi en won verdiend met 3-0.

Willi69
26 juli 2014, 13:55
Bayern München hatte schon immer Mitleid mit den Schwächeren und bestreitet daher auch viele Benefiz-Spiele. :biggrin:

Big30
27 juli 2014, 19:33
Schweini' in opspraak door grof liedje

MÜNCHEN -
Middenvelder Bastian Schweinsteiger van Bayern München is in Duitsland in opspraak geraakt. Sinds enkele dagen circuleert op het internet een kort filmpje waarop de 29-jarige international staand op een bar een nogal grof liedje zingt over concurrent Borussia Dortmund. „BVB Hurensöhne!”, klinkt het onder meer uit de mond van 'Schweini', die mogelijk onder de invloed van alcohol was.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/22902014/___Schweini__in_opspraak__.html

Voetbal humor made in Bavaria :eek:!

bocariver
27 juli 2014, 20:06
For those who are interested in:

Marseille - Willem II 5-0

Willem2
27 juli 2014, 22:23
For those who are interested in:

Marseille - Willem II 5-0

Bocariver krijgt geen vrijkaart ;)

Willi69
28 juli 2014, 15:04
Schweini' in opspraak door grof liedje
Schweini hat sich inzwischen entschuldigt:

=> http://www.focus.de/sport/fussball/ich-hoffe-alles-wird-wieder-gut-schweinsteiger-entschuldigt-sich-fuer-bvb-schmaehlied_id_4020276.html

Willi69
28 juli 2014, 19:47
U-19-Junioren stehen im EM-Finale: 4:0 gegen Österreich (http://www.gmx.net/themen/sport/fussball/nationalelf/72berv4-u-19-junioren-em-finale-4-0-oesterreich#.focus.DFB-Bubis%20stehen%20im%20EM-Finale.178.684) :tongue:


http://i0.gmx.net/images/074/19165074,pd=2,mxw=720,mxh=528.jpg

MichelJ
28 juli 2014, 20:12
Oranje -19 (meisjes) heeft voor het eerst in de historie de Europese titel veroverd. De ploeg van bondscoach Andre Koolhof versloeg in de finale in het Ullevaal-stadion in Oslo Spanje: 1-0. (http://nos.nl/artikel/680036-meisjes-19-europees-kampioen.html)

http://content.nos.nl/data/image/xxl/2014/07/27/680090.jpg

:freu::freu::freu::freu::freu::freu:

Big30
28 juli 2014, 20:31
http://www.omropfryslan.nl/nijs/miedema-nei-fc-bayern-muenchen

SC Hearrenfean fuotbalster Vivianne Miedema giet nei FC Bayern München. Se tekenet dêr in kontrakt foar twa jier. De 17-jierrige Miedema hat foar Hearrenfean it ôfrûne seizoen 37 doelpunten makke yn 25 wedstriden. Se is ek topskoarder fan it Nederlânsk frouljusalvetal.

'Na drie jaar in de Belgisch/Nederlandse competitie was ik toe aan een nieuwe uitdaging', sa seit Miedema op de webside fan de Dútske klup.

Miedema koe kieze út ferskate Europeeske klups. Se hat foar Bayern keazen fanwege it gefoel yn in grutte famylje telâne te kommen, sa seit se.

Wentelt Eefje
28 juli 2014, 21:40
sproakgebrèk?

Wentelt Eefje
28 juli 2014, 21:41
FC Twente te sterk voor Sporting Portugal in oefenduel

FC Twente heeft maandagavond in Vriezenveen een oefenwedstrijd tegen Sporting Portugal met 2-0 gewonnen.

Na vier minuten opende Luc Castaignos met een kopbal de score voor de Tukkers.

Na de rust moest de Portugese ploeg met tien man verder na de tweede gele kaart voor een speler die hands maakte. In de slotfase bepaalde Quincy Promes de eindstand op 2-0.

Twente sluit de voorbereiding zaterdag af met een wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach in de Grolsch Veste. Nog een makkelijke zege te verwachten in de voorbereiding om het zelfvertrouwen op te vijzelen... :freu:

Een week later wacht de ploeg van coach Alfred Schreuder het eerste competitieduel bij SC Cambuur.

Door: ANP/Novum

Willi69
30 juli 2014, 13:43
KRC Genk entlässt Trainer nach nur einem Spiel: :angst:

=> http://www.krcgenk.be/nl/nieuws/show/krc-genk-neemt-afscheid-van-emilio-ferrera/1919

Gut, dass man in Holland http://www.taucher.net/flags/mini/holland.gif mehr Geduld hat - sonst müsste nach jedem Spiel der Bondscoach gewechselt werden... :baeh:

Willi69
30 juli 2014, 13:51
Twente Enschede verbietet Gladbach-Fans

=> http://www.goal.com/de/news/2536/testspiele/2014/07/29/4991865/enschede-verbietet-gladbach-fans-bei-testspiel

http://static.goal.com/439700/439762_heroa.jpg

Die spinnen, die Holländer http://www.taucher.net/flags/mini/holland.gif... :nee:

Wentelt Eefje
30 juli 2014, 15:14
Sogar Holländische Fans müssen registriert als Dauerkartenbesitzer oder Clubkartenbesitzer sein. Nur 1 Ticket für dieses Testspiel pro Saison- oder Clubkarte. Kann leider nur bestätigen, die spinnen!!!

Big30
30 juli 2014, 15:29
Ist ja wohl klar weshalb!

1. 7 Mai 1975 :eek:
2. De fans van Gladbach zijn hooligans van een soort zo erg dat na hun bezoek gevreesd moet worden voor de toekomst vd Grolsch Veste en directe omgeving. Het vredige, rustige lommerrijke stadion op de grens tussen Hengelo en Enschede kan deze invasie niet aan.
3. Schalke fans zijn en blijven welkom! Nb dacht trouwens dat S04 en BM fans redelijk met elkaar over een kwamen, vreemd besluit eigenlijk. Misschien ivm angst voor andere supporters?

bocariver
30 juli 2014, 20:49
For W2.

Saint-Etienne - Willem 2 5-2

For others

Feyenoord -Besiktas 0-2

deket
30 juli 2014, 20:55
tja nederlandse clubs in CL? voor Feyenoord lijkt het over en out en neen geen leedvermaak,
nu maar hopen dat we Ajax zullen loten maar hangt van de nummers in de trommel af,anders in volgende ronde,hoewel;Ajax.
en al het geschrijf betreffende Real Madrid ; zoals ik in deze item van dit forum onlangs voorspeld had,heeft Real die enorme transfersom reeds voor meer dan de helft terugverdiend aan ded verkoop van truitjes van die James.

bocariver
30 juli 2014, 20:56
Final score

Feyenoord- Besiktas 1-2

Willi69
30 juli 2014, 20:58
For W2.

Saint-Etienne - Willem 2 5-2
Schon wieder keine Freikarte! :rolleyes:

bocariver
30 juli 2014, 21:17
For belgians

Standard-Panathinaikos 0-0

deket
30 juli 2014, 21:26
heb niets met Standard,maar ze houden hun kansen gaaf. indien ze ginds scoren,moeten de Grieken er al minstens twee in het mandje leggen.

Willem2
31 juli 2014, 00:10
For W2.

Saint-Etienne - Willem 2 5-2

Lekker bezig die bocariver....



For others

Feyenoord -Besiktas 0-2

1-2
Ja, verloren. Feyenoord is deze zomer ook wel danig leeggekocht en dat duurt weer even voordat ze weer ingespeeld zijn, deze wedstrijd kwam te vroeg.

Willem2
31 juli 2014, 00:11
Schon wieder keine Freikarte! :rolleyes:

Goed gezien :)
En W69 gaat naar Villa Vertigo :lostit:

deket
31 juli 2014, 22:31
hoor ik dat nu goed? heeft PSV liggen knoeien tegen een Oostenrijkse tweedeklasser.
misschien moeten ze zoals NAC de hulp van een sexpostorderbedrijf vragen (PABO)?

bocariver
1 augustus 2014, 14:35
For netherland:
PSV- St Polten 1-0
For Deket:
Zulte Waregem -Shaktyor Solygorsk 2-5
Club Bruges - Brondby 3-0

Groningen was eliminated the round before by Aberdeen, the legendary winner of europacup of cup winner in 1983 with Alex Ferguson as trainer and players like Mc Leisch, Strachan, Leighton and Eric Black , beating Real madrid ( Di Stefano, Metgod, Stielike) and Bayern Munich.

deket
1 augustus 2014, 19:08
Zulte-Waregem kan me niets schelen hoor,ik heb niets met die club

Sphinx
3 augustus 2014, 19:04
Oeps, Ajax heeft zojuist de generale laten glippen tegen PEC Zwolle : 0-1. Minder erg dan die 1-5 (er zit een stijgende lijn in) maar nog steeds houdt de ploeg er niet van als ze flink onder druk worden gezet. Geweldig ook die poortactie van Boer tegen Milik, maar dat had echt helemaal fout kunnen gaan :biggrin:

Big30
3 augustus 2014, 19:05
PEC verslaat Ajax ook in strijd om Johan Cruijff Schaal

PEC Zwolle heeft na de KNVB-beker ook de Johan Cruijff Schaal veroverd. De ploeg van trainer Ron Jans won de openingswedstrijd van het seizoen tegen de erg zwak spelende landskampioen Ajax met 1-0. Stef Nijland maakte in de Amsterdam Arena kort na rust het enige doelpunt.

PEC Zwolle had Ajax op 20 april ook al verslagen in de finale van het bekertoernooi (5-1). De club uit de hoofdstad van Overijssel pakte zondag voor het eerst de Johan Cruijff Schaal, die vorig jaar door Ajax was gewonnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands-voetbal/article/detail/3710151/2014/08/03/PEC-verslaat-Ajax-ook-in-strijd-om-Johan-Cruijff-Schaal.dhtml

Piet Plezier
3 augustus 2014, 19:16
zo Ajax weet het ook weer.

RAUL7
3 augustus 2014, 22:46
Real Madrid heeft doelman Keylor Navas overgenomen van Levante. De Spaanse recordkampioen betaalt naar verluidt 10 miljoen euro voor de doelman die op het afgelopen WK indruk maakte met zijn land Costa Rica. Navas ondertekent in Madrid een contract voor 6 jaar. Hij wordt dinsdag medisch gekeurd en dan ook gepresenteerd...

http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/1979369/2014/08/03/Real-Madrid-haalt-WK-sensatie-Keylor-Navas.dhtml

deket
4 augustus 2014, 12:50
@peter,ik zie dat je one-line bent? we kregen al een hele tijd niet meer je gebruikelijke reaktie te lezen en ik dacht dat je je verdriet wegens de wanprestatie van je club aan het wegzuipen was aan de walletjes te Amsterdam ofzo

Admin
6 augustus 2014, 10:42
'Tottenham Hotspur wil twintig miljoen betalen voor PSV'er Memphis Depay'

EINDHOVEN - Tottenham Hotspur zou een bedrag van bijna twintig miljoen over hebben voor PSV-aanvaller Memphis Depay. Dat meldt De Telegraaf. Depay gaf eerder al aan een vertrek uit Eindhoven niet uit te sluiten.

De talentvolle aanvaller is na het zo succesvol verlopen WK sinds een week weer in training bij PSV. De Eindhovenaren spelen donderdag in de vierde voorronde van de Europa League tegen Sankt Pölten. PSV won het eerste duel in Eindhoven met 1-0 en kan het donderdag dus afmaken.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/215029832/Tottenham+Hotspur+wil+twintig+miljoen+betalen+voor +PSVer+Memphis+Depay.aspx

Als men zo'n bedrag wil betalen zal een transfer een kwestie van tijd zijn.

Dan schijnt er bij jong PSV nog ene Bakkali rond te lopen, begint wel een heel treurig geval te worden. Een speelbal van voetbal makelaars die snel geld willen verdienen.
http://www.hln.be/hln/nl/1300/Eredivisie/article/detail/1980783/2014/08/05/Geval-Bakkali-begint-heel-treurig-te-worden.dhtml

Piet Plezier
6 augustus 2014, 10:49
'Van Gaal komt er nog wel achter'

Van onze Telesportredactie
Liverpool-manager Brendan Rodgers waarschuwt Louis van Gaal over het duizelingwekkende niveau van de Premier League. "De concurrentie in Engeland is vele malen sterker dan in de competities waar Van Gaal tot nu toe heeft gewerkt. Daar komt hij nog wel achter", aldus Rodgers.




http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/22935643/___Van_Gaal_komt_er_wel_achter___.html

bocariver
6 augustus 2014, 19:04
Live

Incredible individual mistake from Van Beek and 1-0 for Besiktas against Feyenoord.

bocariver
6 augustus 2014, 20:03
Goal from Manu for Feyenoord.

1-1 suspense for the last quarter.

Jansen
6 augustus 2014, 20:06
Wat een rommeltje bij Feyenoord er zit totaal nog geen lijn in zowel de spelers die al 3 jaar op de bank zitten mogen nu opdraven.
Rutten moet bij van Geel maar eens vragen om enkele toppers aan te mogen trekken omdat de leegverkoop nu diepe wonden achterlaat.
Nee Feyenoord bestuur je gooit alles weg wat Koeman gemaakt heeft en Van Gaal verbeterd heeft in transfer opbrengsten.
Championleage weg gooien omdat je als kakkerlak geen geld wil uitgeven.
Weer 2-1 jammer

felrops
6 augustus 2014, 20:10
Feyenoord redt het niet. Maar als ik het op Soccerway goed zag spelen ze met 11 (elf!) Nederlanders. Respect dat een club - misschien uit noodzaak - een dergelijke politiek voert. Liever lokale jongens een kans geven, dan derde rangs Oostblokkers of Afrikanen aan te trekken. Van zo een ploeg wil ik graag supporter zijn; herkenning en identificatie... Mogen onze Belgische ploegen een lesje van nemen. Ik hoop dat ze in Nederland een mooi seizoen draaien en zich plaatsen voor de EuroLeague. Zou ze graag zien spelen tegen Standard of Brugge.

bocariver
6 augustus 2014, 20:11
Goal from Demba Ba.

2-1 for besiktas.

Feyenoord sold too many players to reach the next round.

Final score 3-1

Piet Plezier
8 augustus 2014, 11:15
Minnaressen Wayne Rooney in de ban
Voetbalvrouwen zetten escorts buitenspel

van onze redactie
Topvoetballers in Manchester mogen zich van hun vrouwen niet vergrijpen aan gewillige dames. Ze hebben ervoor gezorgd dat twee escorts verbannen zijn uit alle nachtclubs.





http://www.telegraaf.nl/prive/22944663/__Voetbalvrouwen_zetten_escorts_buitenspel__.html

Admin
8 augustus 2014, 11:33
Celtic mag toch deelnemen aan de vierde voorronde van de Champions League, omdat Legia Warschau een niet-speelgerechtigde speler had laten meedoen in de return van het onderlinge duel in de derde voorronde.

De UEFA besloot een onderzoek in te stellen en kwam vlak voor de loting met een oordeel. De uitslag van het tweede duel werd van een 0-2 nederlaag omgezet in een 3-0 thuiszege voor de Schotten. Daarmee gaat Celtic verder in de Champions League en Legia in de vierde voorronde van de Europa League.

De kampioen van Polen had het heenduel met 4-1 gewonnen en leidde in Glasgow met 2-0, toen vier minuten voor tijd Bartosz Bereszynski zijn opwachting mocht maken. De verdediger was echter niet-speelgerechtigd, omdat hij vorig jaar na een rode kaart voor drie duels geschorst werd.
http://nos.nl/artikel/684104-celtic-toch-in-cl-na-fout-legia.html

Piet Plezier
8 augustus 2014, 13:29
Bizar gerucht! Overmars wil Eto'o naar Ajax halen!



http://voetbalflitsen.nl/wtf/23235/bizar-gerucht-overmars-wil-eto-o-naar-ajax-halen-/

Teiresas
8 augustus 2014, 13:36
Bizar gerucht! Overmars wil Eto'o naar Ajax halen!



http://voetbalflitsen.nl/wtf/23235/bizar-gerucht-overmars-wil-eto-o-naar-ajax-halen-/

Eto'o is een geldwolf eerste klas, of een zeer professionele voetballer zo u wilt.
De kans dat hij in een competitie als de eredivisie gaat spelen (met diens internationaal gezien beperkte salarissen), schat ik in op nul,nul.

Daarnaast zie ik ook niet in hoe een dergelijke speler op leeftijd past in het beleid.

Lijkt me dus inderdaad niet meer dan een bizar gerucht.

Teiresas
8 augustus 2014, 13:45
Wat is dat trouwens voor een achterlijke site dat voetbalflitsen.nl ??
Lijkt wel de Privé of de Story van de voetballerij....

Piet Plezier
8 augustus 2014, 13:46
Wat is dat trouwens voor een achterlijke site dat voetbalflitsen.nl ??
Lijkt wel de Privé of de Story van de voetballerij....

dat weet ik zo ook niet ik kwam er via een link van FB.

Piet Plezier
8 augustus 2014, 13:47
Feyenoord moet naar Oekraïne

Van onze Telesportredactie
NYON -
Er staat Feyenoord een pikante Europese trip te wachten. De Rotterdammers moeten in de strijd om een ticket voor het hoofdtoernooi van de Europa League afrekenen met Zorja Loehansk uit Oekraïne, het land dat geteisterd wordt door een burgeroorlog en overhoop ligt met Nederland vanwege de vliegtuigramp met toestel MH17.







http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/feyenoord/22945128/__Feyenoord_moet_naar_Oekraine__.html

Piet Plezier
8 augustus 2014, 14:31
ik zag net dat Feyenoord ook een feestje heeft te vieren dit jaar.




15 jaar geen landskampioen :biggrin::biggrin:

Teiresas
8 augustus 2014, 14:33
ik zag net dat Feyenoord ook een feestje heeft te vieren dit jaar.




15 jaar geen landskampioen :biggrin::biggrin:

Ik ga dit rapporteren als een kwalijk bericht :mad:

Piet Plezier
9 augustus 2014, 12:28
759583d23eb5fd704fe7f296b4fe8636.jpg (20,0 KB)

Big30
9 augustus 2014, 12:50
Zou toch wel te denken geven mocht Ajax deze waarschijnlijk duurbetaalde spits van 33 jaar gaan overnemen. Je gaat toch sterk twijfelen aan de scouting bij Ajax en de jeugdopleiding.

Piet Plezier
9 augustus 2014, 15:18
Zou toch wel te denken geven mocht Ajax deze waarschijnlijk duurbetaalde spits van 33 jaar gaan overnemen. Je gaat toch sterk twijfelen aan de scouting bij Ajax en de jeugdopleiding.

Nee nee die is super.
Ze willen kost wat kost 5 keer op rij die schaal vast houden.

hp001
9 augustus 2014, 16:10
8243

Piet Plezier
9 augustus 2014, 16:24
wij zijn Ajax en wij zijn al vier jaar de beste van Nederland

Sphinx
10 augustus 2014, 10:29
Even tussen alle verbale oorlogen door, deze racebeer vindt de competitie er steeds leuker op worden. Tuurlijk, Europees gezien is het een ramp dat we er zo vroeg uitvliegen omdat we geen topsalarissen aan buitenlanders betalen en goede opgeleide speler haasje-repje het land uit willen voor een paar roebels (Ja ik bedoel jou Quincy Geldwolf Promes), maar daardoor wordt de boel steeds onvoorspelbaarder.

Zwolle raakt zijn beste speler kwijt, maar daar waar dat vorig jaar genoeg was om de stuntploeg tot middenmoter te degraderen (al winnen ze dan nog de beker met 5-1 van Ajax), nu verliezen ze na de 1-0 bij Ajax Mokotjo (en opnieuw aan dezelfde club, grote buur Twente). En toch wint Zwolle van Utrecht. Dordrecht levert echter de grootste schok: 1-2 winnen bij Heerenveen! Ouch, wat zullen ze in Leeuwarden gelachen hebben. Dat lachen was bijna hysterisch geworden als Twente niet nog 1-1 maakte. Enige die tot nu aan mn verwachtingen voldoet is AZ, 3-0 winnen bij Heracles. Vanmiddag maar eens kijken of de lege huls Feyenoord de Belchinezen van ADO weerwoord kan bieden, of PSV nog steeds een lekke verdediging met een prima voorhoede moet compenseren en of Ajax weer durft te voetballen als Vitesse de druk erop zet. De meesten schaffen zich hier voor dure tv's en abonnementen aan, ik hou het wel op Langs de Lijn.:wink2:

Big30
10 augustus 2014, 10:49
De eredivisie begint in ieder geval zoals ze vorig jaar ook begon namelijk met een aantal verrassingen. Vaak wordt gezegd dat om op een bepaald nivo te kunnen presteren dat een kwestie van geld (zeer veel geld) is. Kijk je naar de CL dan is dat evident ook zo, daar kom je alleen ver als je een budget van vele honderden miljoenen € hebt, inclusief helaas ook een grote schuldenberg.
Gisteren maakte Iwan van Duuren in een voorbeschouwing op radio de vergelijking met het wielrennen, het cyclisme a deux vitesses dus.
De EPO renners oftewel de clubs met grote schulden die alles winnen, de vals spelers dus vs. de cleane renners oftewel de Nederlandse clubs die gebonden zijn aan zeer strenge KNVB regels.

Toch doet het dan goed om te zien hoe in de eredivisie clubs met een relatief bescheiden begroting zoals vorig jaar PEC en Cambuur toch goed konden presteren. Dit jaar is Dordrecht wel een extreem geval, kwa uitstraling een club die nog zo'n heerlijk oud jaren vijftig stadion heeft, een budget van ik meen amper 4 miljoen €, toch niet veel aansprekende spelers maar ze winnen verrassend wel uit van Heerenveen.
Niets tegen Dordrecht maar voor het voetbal was het beter geweest dat clubs met een grotere traditie en meer mogelijkheden zoals Roda nu eredivisie gespeeld zouden hebben.

Sphinx
10 augustus 2014, 11:27
Niets tegen Dordrecht maar voor het voetbal was het beter geweest dat clubs met een grotere traditie en meer mogelijkheden zoals Roda nu eredivisie gespeeld zouden hebben.

ex Dordrecht trainer Harry vd Ham, nota bene assistent bij FC Utrecht nu, zei nog: "Als we promoveren is het één dag feest, daarna komt de misere". Want idd, "Dordt" was totaal niet voorbereid op promotie. Bekendste namen op dit moment, Funso Ojo, gehuurd van PSV, en Filip Kurto, die iig geleerd heeft hoe het niet moet bij Roda, het voorbeeld hoe 11 goede voetballers geen team werden.

Piet Plezier
10 augustus 2014, 18:00
nog 33 wedstrijden tegaan voor het record der records : 5 OP EEN RIJ ! ! !
A J A X
derest die doet ons NIKS




10574351_743754675670428_2060585109075356295_n.jpg (9,0 KB)

Big30
10 augustus 2014, 23:18
PSV liet Samuel Eto'o lopen, stervoetballer wilde 2 miljoen verdienen

EINDHOVEN - PSV heeft Samuel Eto'o aangeboden gekregen, maar heeft de spits afgewezen. Dat vertelde technisch manager Marcel Brands zondag bij FOX Sports. Volgens Brands was het salaris dat Eto'o wil verdienen te hoog. De Kameroenees zou twee miljoen hebben gevraagd.

De Eindhovense club hanteert een salarisplafond van één miljoen euro.

Al twee spitsen
Brands zei in het programma De tafel van Kees ook dat PSV met Jürgen Locadia en Luuk de Jong al genoeg aanvallers in huis heeft. "Ik ben benaderd, maar ik heb netjes aangegeven dat wij voorzien zijn voor de spitspositie."

Ajax is wel geïnteresseerd in de geroutineerde aanvaller. Directeur voetbalzaken Marc Overmars en algemeen directeur Michael van Kinsbergen hebben afgelopen week in Parijs met Eto'o gesproken. De viervoudig Afrikaans voetballer van het jaar is op dit moment transfervrij.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/215220372/PSV+liet+Samuel+Etoo+lopen,+stervoetballer+wilde+2 +miljoen+verdienen.aspx

RAUL7
12 augustus 2014, 21:57
Straffe primeur vanavond in de Europese Supercup. Real Madrid, nu al betiteld als de 'Galacticos II', doet het in Cardiff tegen Sevilla met het duurste elftal dat ooit tussen de lijnen gestaan heeft.
466 miljoen euro is het totaalbedrag, alsjeblieft... :cool:

http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/1987549/2014/08/12/Real-stelt-vanavond-duurste-elftal-uit-de-geschiedenis-op.dhtml

RAUL7
12 augustus 2014, 21:58
Real Madrid heeft zijn eerste prijs van het seizoen beet. In Cardiff versloeg de Champions League-winnaar Europa League-winnaar Sevilla met 2-0 en zo pakt de 'Koninklijke' de Europese Supercup mee naar de Spaanse hoofdstad. Grote man bij Real was Ronaldo, die de wedstrijd met twee doelpunten besliste en zo meteen aantoonde volledig fit te zijn. Real pakt zo zijn eerste van zes mogelijke prijzen dit seizoen...

http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/1987571/2014/08/12/Ronaldo-schenkt-Real-Europese-Supercup-2-0.dhtml

Picasso 1
12 augustus 2014, 22:11
Real Madrid heeft zijn eerste prijs van het seizoen beet. In Cardiff versloeg de Champions League-winnaar Europa League-winnaar Sevilla met 2-0 en zo pakt de 'Koninklijke' de Europese Supercup mee naar de Spaanse hoofdstad. Grote man bij Real was Ronaldo, die de wedstrijd met twee doelpunten besliste en zo meteen aantoonde volledig fit te zijn. Real pakt zo zijn eerste van zes mogelijke prijzen dit seizoen...

http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/1987571/2014/08/12/Ronaldo-schenkt-Real-Europese-Supercup-2-0.dhtml

Vooral met Kroos viel op wat een klassespeler Real heeft binnengehaald. Teamspeler, lijdt nooit balverlies, weet altijd de juiste medespeler te vinden en veel individuele klasse. Ongelooflijk dat Bayern Munchen deze speler tussen de vingers liet weg glippen.

Verder bijzonder die perfecte pass van Bale op de eerste goal van Ronaldo, en Ronaldo die minder egocentrisch dan gebruikelijk bij hem, Bale zowaar bedankt bij het vieren van de goal.

Picasso 1
18 augustus 2014, 09:22
Werd Louis van Gaal nog tijdens het wk Genie van Gaal genoemd, inmiddels krijgt hij nu in de Daily Star een nieuwe koosnaampje na de eerste wedstrijd in de Premier League: Lou-ser.

http://www.telegraaf.nl/s/22977415

Admin
18 augustus 2014, 11:21
"Man Utd is een stapel brandhout"
http://nos.nl/video/687737-man-utd-is-een-stapel-brandhout.html


Van Zweden: 'Manchester United is maar matig ploegje'

John van Zweden, de Nederlandse mede-eigenaar van Swansea City dat het debuut van zijn landgenoot Louis van Gaal bij Manchester United in de Premier League verpeste (1-2 zege), kon vandaag zijn lol niet op.

'Ik heb een hartstikke leuke dag gehad. En die heb ik nog steeds', zo zei hij tegen de NOS. 'Manchester was natuurlijk de grote favoriet. Overal in de stad zag je vlaggen en sjaals met Louis van Gaal erop, tot grote billboards aan toe. Ze hebben een gigant binnengehaald, vinden ze. Wij hadden maar één doel: die gigant even met zijn beide beentjes op de grond zetten. Wij hebben gewoon een heel goede wedstrijd gespeeld en terecht drie punten mee naar Wales genomen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/3720060/2014/08/16/Van-Zweden-Manchester-United-is-maar-matig-ploegje.dhtml

Admin
18 augustus 2014, 11:24
Fans RSCA duidelijk: "Defour once a zero always a zero"


Volgens Roger Vanden Stock was de komst van Steven Defour de "transfer van de eeuw". Sommige Anderlechtsupporters denken daar duidelijk anders over. Vlak voor de aftrap van hun uitwedstrijd in Westerlo ontrolden ze in het uitvak een spandoek. "Defour once a zero always a zero. No to Defour", was de boodschap duidelijk.

De fans doelen daarmee op enkele uitspraken die de miljoenenaankoop in zijn tijd bij Standard deed tegenover Anderlecht. En die waren meestal niet zo vredelievend. Dat Defour voor het rugnummer 16, het stamnummer van Standard, kiest bij zijn nieuwe club doet bij sommigen ook de wenkbrauwen fronsen.
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/1994937/2014/08/17/Fans-RSCA-duidelijk-Defour-once-a-zero-always-a-zero.dhtml

Admin
18 augustus 2014, 15:35
PSV-fans protesteren tegen WiFi-netwerk in stadion


De supportersschare van PSV werd zaterdag getrakteerd op gallery play in eigen stadion tegen NAC (6-1), maar toch was er reden voor protest voor een groep fans. De introductie van een WiFi-verbinding in het stadion viel niet overal in goede aard. 'F*ck WiFi, support your team', zo luidde de tekst op een spandoek.

Naast het spandoek hielden veel supporters bordjes met daarop het WiFi-signaal met een grote streep er doorheen vast.

De beweegreden van de supporters is dat een beter bereik in het stadion funest is voor de sfeer in het stadion; niet de telefoon verdient aandacht, maar de ploeg.

Het WiFi-project, genaamd 'Connected Stadium', werd zaterdagavond gelanceerd door PSV in samenwerking met UPC en Infostrada Sports. Het project kostte naar verluidt zo'n 2 miljoen euro en bevindt zich momenteel in een testfase. PSV vraagt haar fans om respons, maar kan dus mogelijk ook wat kritiek verwachten. Overigens gaat ook Ajax in samenwerking met de Chinese telecomgigant en businesspartner Huawei zorgen voor een WiFi-netwerk in de Amsterdam ArenA, dat in 2015 klaar moet zijn.
http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/article/detail/3720695/2014/08/18/PSV-fans-protesteren-tegen-WiFi-netwerk-in-stadion.dhtml

Bluebear
18 augustus 2014, 19:16
PSV-fans protesteren tegen WiFi-netwerk in stadion


http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/article/detail/3720695/2014/08/18/PSV-fans-protesteren-tegen-WiFi-netwerk-in-stadion.dhtml

De fans zien liever dat het geld op het veld staat. Op zich een logische gedachte, die mijn held Harry van Raaij ook altijd al opperde. Je zit in het stadion om op het veld te kijken naar voetbal en niet op je telefoon. :smoke:

felrops
20 augustus 2014, 12:53
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/1999762/2014/08/20/Verkiezen-mannen-voetbal-echt-boven-seks.dhtml

Voetbal of seks: het zou ook onderwerp kunnen zijn van een enquête onder de ijsberen....

deket
20 augustus 2014, 15:26
Admin ik heb voorheen altijd tegen anderen met een paarswithart gezegd dat ze Defour moeten nemen en goedkoop sentiment moet plaatsmaken voor ratio, Steven is de ideale transfer na de verkoop van Kouyate naar west ham en hij heeft wel de perceptie van relatief dom maar hij koos wel voor Anderlecht waar hij zeker is van CL dan het matige, wel niet bescheiden PSV waar er nog geen uitsluitsel is voor de minderwaardige europabeker van de Aldi
by the wah, Standard mag zich plaatsen dan zit Anderlecht in een betere pot, maar de kans is klein met dank aan de gierige voorzitter van de Luikse ploeg

Jansen
20 augustus 2014, 15:49
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/1999762/2014/08/20/Verkiezen-mannen-voetbal-echt-boven-seks.dhtml

Voetbal of seks: het zou ook onderwerp kunnen zijn van een enquête onder de ijsberen....

Ik kies zeker voor sex !!

Heb in het verleden vaak mijn seizoenskaart meegenomen en dan toch naar PHG of LR gereden omdat daar dan een dame zat waarbij ik nog meer zin in had dan een wedstrijd die soms hopeloos eindigde.

Ook als ze bovenaan stonden dan nog reed ik naar PHG moest alleen de uitslag weten en wie er gescoord hadden met tenue als ze ook uit speelde voor thuis.
Dus op de terugweg vaak Big30 gebeld of een andere beer.

Admin
20 augustus 2014, 15:58
De komst van Steven Defour naar Anderlecht verdeelt het paars-witte publiek in twee delen. Tegen Westerlo ontrolden enkele fans een spandoek met tekst 'Defour once a zero always a zero'. De supportersfederatie ASA distantieert zich van de actie. Ook Silvio Proto toonde al zijn onvrede.

Voor de aftrap van het duel tegen Westerlo toonden enkele fans een spandoek om duidelijk te maken dat Defour niet welkom is in Brussel. Toch stond niet iedereen achter die boodschap. Volgens supportersfederatie ASA ging het om een kleine minderheid.

Een bestuurslid van ASA stuurde na de wedstrijd tegen Westerlo meteen een mail naar het bestuur om zich te distantiëren van het spandoek.
"We gaan niet ontkennen dat hij zijn reputatie tegen zich heeft, maar een speler van zijn kaliber is een meerwaarde voor Anderlecht. Het is dan ook aan ons om hem in de armen te sluiten", klinkt het op Voetbal24.
http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=697987

deket
22 augustus 2014, 09:43
Gisteren hier gekeken naar kwalificatie wedstrijden voor de europabeker van den Aldi en dzt vele ploegrn hun B.team opstellen omdat de kompitie in hun oden prioriteit krijgt zegt zl veel, dus laat Brugge maar euforisch zijn, een kinderhand id vlug gevuld, en ik zag Groningen nergens, juist zoals vorig jaar Utrecht die zl tegen Luxemburg ers of zo werden uitgeschakeld

Admin
22 augustus 2014, 13:55
Anderlecht dreigt volgende week in pot 4 terecht te komen bij de loting van de Champions League, dat schrijft Het Laatste Nieuws. De landskampioen had gehoopt op pot 3 en dat leek lang een mogelijkheid, maar de uitslagen in de laatste ronde van de Champions League draaien voorlopig ongunstig uit voor paars-wit.
Voor de groepsfase zijn 22 van de 32 teams rechtstreeks geplaatst. De 10 andere teams komen uit de laatste voorronde, 5 uit het kampioenenspoor en nog eens 5 uit het niet-kampioenenspoor. Om in pot 3 te komen, moeten er 8 teams zijn met een lagere coëfficiënt dan Anderlecht. Paars-wit is 43ste op de Europese ranking met een coëfficiënt van 50.260.


http://www.hln.be/hln/nl/1307/Champions-League/article/detail/2004654/2014/08/22/Anderlecht-wellicht-in-pot-4.dhtml

Peter020
22 augustus 2014, 14:08
Kapitale blunder kost Belgische voetbalbond 300.000 euro

BRUSSEL - De Belgische voetbalbond heeft zich tijdens het WK in Brazilië flink op kosten gejaagd door onnodig een hotel voor de spelersvrouwen te boeken. Dat meldden Belgische media vrijdag. Het zoveelste staaltje van amateurisme bij de bond.

Toen bondscoach Marc Wilmost bekendmaakte geen vrouwen te verwelkomen tijdens het WK, had de KBVB al een hotel geboekt voor de echtgenotes en vriendinnen van de spelers. De bond vergat de reservering te annuleren, waardoor de verblijfskosten van in totaal 300.000 euro nu alsnog dienen te worden betaald.

Het totale plaatje van onnodig gemaakte kosten liep verder op doordat de Rode Duivels meerdere kamers ongebruikt lieten in het luxueuze Paradise Resort in Mogi das Cruzes en minder gebruik maakten van gereserveerd vervoer dan voorzien.

Binnen de voetbalbond heeft de kwestie tot onrust en spanningen geleid. De directeuren menen ondanks de kostbare fout recht te hebben op een bonus van ongeveer 300.000 euro voor het verlopen WK. Verder werd het één van de medewerkers zelfs zodanig te veel dat hij in zwaar overspannen toestand moest worden opgenomen in een kliniek in Brasschaat. Nadat hij daar met behulp van medicatie weer enigszins tot rust was gekomen begon hij zijn verpleegsters met onzedige verzoeken lastig te vallen. Ten einde raad en om hem 'zoet te houden' mocht hij vastgebonden op zijn bed gebruik maken van een tablet met defect toetsenbord. Dat laatste bleek nadat de goede man vanuit zijn ziekenhuiskamer volop berichten naar buiten ging versturen met een ongekend aantal spel- en taalfouten, waardoor zijn teksten min of meer onleesbaar en uiterst verwarrend waren.

Naar verluidt maakt de betreffende medewerker, in het dagelijkse leven tevens een aanhanger van de Europese laagvlieger RSC Anderlecht, het momenteel alweer wat beter, maar desondanks wordt hij door het personeel van de kliniek bovenmatig op zijn afwijkend gedrag in de gaten gehouden.

In Brazilië kwam het Belgische elftal met teleurstellend voetbal overigens niet verder dan de kwartfinale en haalde daarmee 1 miljoen euro binnen.

Bron: ANP

Peter020
22 augustus 2014, 14:24
Nammenz ale Ajax-suportterzs wenz uk De Ket vam harrte bettersxhap!

deket
22 augustus 2014, 14:42
Die blunder van 300 ooo euro lijkt indeed een trieste Belgenmop.
desalniettemin zullen we wanneer de CL, dus de enige Europacup van belang effectief van start gaat elkaar opnieuw spreken, dit zogezegd minderwaardig ploegje eventueel tegen die Amsterdamse ploeg mag spelen die in de Nederlandse supercup werd weggespeeld door PEC Zwolle.
Pec Zwolle, vind dzt wrl een leuke naam

Don Rudo
22 augustus 2014, 21:19
Jaja het seizoen is weer van start en de Souza staat stijf bovenaan in de poule met 38 punten voorsprong op nr2 krukar en 45 punten op nr3 jansen.

En dat zonder bloedpunten. Zondag aanstaande wel punten voor zijn 020-prognose wegens dikke winst voor psv!

Morgen seizoenstart 1.fc koln tegen HSV. Moeten we gezien de voorbereiding kunnen winnen. We zullen de punten hard genoeg nodig gaan hebben.... ik ben er bij morgen!

Big30
23 augustus 2014, 00:11
Bayern won vanavond in die Liga der Weltmeister met 2-1 van Wolfsburg, tot de 2-0 leek het een vrij simpele zege te worden maar het werd op het laatst toch nog spannend. Robben deed wat ie al zo vaak deed, de 2-1 scoren. Wedstrijd werd trouwens live op de ARD uitgezonden.

Picasso 1
23 augustus 2014, 20:57
Di Maria praktisch rond met Manchester United volgens Sky Sports. Het bedrag dat Real voor Di Maria ontvangt van Manchester United is 70 miljoen en daarnaast krijgt Di Maria bij Manchester een jaarsalaris van 8 miljoen.

http://www1.skysports.com/football/news/12040/9437202/manchester-united-close-on-real-madrid-and-argentina-winger-angel-di-maria
http://futbol.as.com/futbol/2014/08/23/primera/1408816776_587203.html

@Big, vindt je het niet schandalig dat de ene club met een schuld van 850 miljoen in deze huidige crisisjaren waarbij iedereen de riem moet aantrekken, 70 miljoen betaalt aan een andere club met een schuld van bijna 600 miljoen en dat dat bedrag verder niet wordt aangewend voor terugbetaling aan banken die met Europees staatssteun overeind worden gehouden. :biggrin:

Big30
23 augustus 2014, 22:09
Ik doe er liever maar het zwijgen toe als het gaat om de inderdaad volstrekt niet tolerabele staatssteun van zowel de Spaanse banken als overheid aan Karl Madrid. Nog maar te zwijgen dat de EU dit ook nog eens vet subsidieert. Het zijn allemaal keiharde feiten maar ik herhaal ze liever niet want heb begrip voor de vele ijsberen die deze club genegen zijn!

MU is zeker een schoolvoorbeeld van een perfect geleide club die zo goed als schuldenvrij is. Wat een parel en sieraad voor het voetbal. Zou de transfer doorgaan verdient MU een dikke pluim dat ze meewerken aan de o zo benodigde schuldensanering bij Lenin Madrid :biggrin:.
Maar het laatste wat ik wil is hier olie op het vuur gooien! Hoe speelde Madrid trouwens gisteren :tongue:?

Elke transfer bij MU is per definitie een goede, ze hebben immers de beste trainer van de hele wereld, laten we dat niet vergeten!

Denk dat de Don met de 0-0 thuis wel kan leven, opvallend de thuisnederlaag van Dortmund tegen Leverkusen.

Picasso 1
24 augustus 2014, 08:08
Maar het laatste wat ik wil is hier olie op het vuur gooien! Hoe speelde Madrid trouwens gisteren :tongue:?
De Supercup van Spanje werd gewonnen door de club met het hoogst Spaans gehalte in het elftal, zoals dat ook hoort.
Real Madrid gaat de Champions League opnieuw pakken en dat wordt een makkie voor ze want de club van Van Gaal doet dit jaar immers niet mee.

krukar
24 augustus 2014, 09:04
De Supercup van Spanje werd gewonnen door de club met het hoogst Spaans gehalte in het elftal, zoals dat ook hoort.
Real Madrid gaat de Champions League opnieuw pakken en dat wordt een makkie voor ze want de club van Van Gaal doet dit jaar immers niet mee.

MU doet al jaren niet mee. RM pakt de cl dit jaar niet, die zijn het veel te hoog naar hun bol gestegen met hun duurste elftal ooit e.d. Dat gaat ze nog wel opbreken.
Denk dat het dit jaar tussen Chelsea en Bayern wordt beslist.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

RAUL7
24 augustus 2014, 09:11
MU doet al jaren niet mee. RM pakt de cl dit jaar niet, die zijn het veel te hoog naar hun bol gestegen met hun duurste elftal ooit e.d. Dat gaat ze nog wel opbreken.
Denk dat het dit jaar tussen Chelsea en Bayern wordt beslist.


Chelsea? Is het al 1 april? :biggrin:

Big30
24 augustus 2014, 10:49
Chelsea? Is het al 1 april? :biggrin:
De CL finale wordt pas op 15 Juni gespeeld in het Olympia Stadion te Parijs. Zeker moet je Bayern en Chelsea tot de grote favorieten rekenen, maar Atletico en PSG als het daar goed gaat draaien horen daar zeker ook bij.

Dan heb je ook nog de outsiders waar ik zeker Man City (zeer onsympathieke ploeg trouwens) en Leverkussen (ijzersterk gisteren tegen Dortmund, maar moeten zich formeel nog wel plaatsen) ook toe reken. Barca blijft een beetje de vraag hoe men zich met de bijterd eenmaal spelend gaat ontwikkelen maar dat team mag je natuurlijk nooit afschrijven. Denk dat we dan de grote favorieten en outsiders wel gehad hebben.

Eerst de PO ronde en de loting maar eens afwachten, zekerheden heb je in het voetbal nooit, nou ja Anderlecht weer op de laatste plaats in de poel fase en Ajax op maximaal plaats 3 kun je op voorhand zonder enig probleem wel voorspellen :tongue:.

Picasso 1
24 augustus 2014, 12:09
MU doet al jaren niet mee. RM pakt de cl dit jaar niet, die zijn het veel te hoog naar hun bol gestegen met hun duurste elftal ooit e.d. Dat gaat ze nog wel opbreken.


Te hoog naar hun bol gestegen? Waarvan? Van twee opeenvolgende jaren in de CL in de halve finale uitgeschakeld worden door Duitse ploegen? Of van de derde plaats vorig jaar in de Primera Division?
Zou eerder denken dat dat realiteitsbesef ze vorig jaar de CL winst heeft opgeleverd.

Onder de grote kanshebbers zie ik behalve Real verder alleen Bayern Munchen. De rest van de door Big genoemde kanshebbers zijn in mijn optiek allemaal outsiders voor de titel.

RAUL7
24 augustus 2014, 12:41
Van twee opeenvolgende jaren in de CL in de halve finale uitgeschakeld worden door Duitse ploegen? Of van de derde plaats vorig jaar in de Primera Division?


Het waren drie opeenvolgende halve finales! :cool:
2011 tegen FC Barcelona
2012 tegen Bayern München verlies na strafschoppen
2013 tegen Borussia Dortmund
2014 "La Décima" :freu:

Big30
24 augustus 2014, 17:37
Een gala-voorstelling van een oppermachtig PSV dat in alle linies veruit de betere was en AJAX als een weerloze speelbal gebruikte. Wat een ontstellend verschil in kwaliteit was te zien op het veld in de Arena. AJAX kwam er nog genadig vanaf met de 1-3 thuisnederlaag.

Dit was voor de echte en onafhankelijke voetbal liefhebber sinds lange tijd weer eens genieten, dat was smikkelen en smullen.

Willem2
24 augustus 2014, 17:48
Willem2 heeft met 3-0 gewonnen waarom wordt dat niet gemeld :rolleyes:
(wel tegen AZ en dat is dan weer wat minder)

Piet Plezier
24 augustus 2014, 17:50
Een gala-voorstelling van een oppermachtig PSV dat in alle linies veruit de betere was en AJAX als een weerloze speelbal gebruikte. Wat een ontstellend verschil in kwaliteit was te zien op het veld in de Arena. AJAX kwam er nog genadig vanaf met de 1-3 thuisnederlaag.

Dit was voor de echte en onafhankelijke voetbal liefhebber sinds lange tijd weer eens genieten, dat was smikkelen en smullen.

jullie hebben geen verstand van voetbal,Ajax was duidelijk beter.

Bluebear
24 augustus 2014, 17:53
jullie hebben geen verstand van voetbal,Ajax was duidelijk beter.

Dat hebben we kunnen zien, ja. Volgende keer beter, zullen we maar zeggen. :rolleyes: :biggrin:

Piet Plezier
24 augustus 2014, 17:56
Dat hebben we kunnen zien, ja. Volgende keer beter, zullen we maar zeggen. :rolleyes: :biggrin:

wij zijn Ajax en wij zijn de beste ook vandaag.040 had een beetje meer geluk

Jansen
24 augustus 2014, 17:57
jullie hebben geen verstand van voetbal,Ajax was duidelijk beter.

Ik heb helemaal niets gezien of gehoord maar lees van Big30 dat PSV op alle linies beter was en een grotere uitslag ook had gekunnen.

Piet Plezier het gaat om de punten tegenwoordig dus ook om de knikkers.

Dus nu hebben andere eens plezier en ik ga daar een op drinken als ik dadelijk aanleg in een haven waar ook dames van plezier werken dus pak ik er daar ook maar meteen 2 van in Palermo.

Big30
24 augustus 2014, 18:01
jullie hebben geen verstand van voetbal,Ajax was duidelijk beter.
De ijzersterke PSV verdediging hield het achterin goed gesloten en er was voor de vertwijfeld spartelen de en onmachtige Amsterdammers geen doorkomen aan. Aanvallend was de overmacht van PSV indrukwekkend, de linies sloten goed op elkaar aan, het positie spel was goed verzorgd en bij balverlies werd meteen Ajax onder druk gezet die de vrije man niet konden bereiken. Er stond namelijk niemand vrij.

Wat een wereldtopper die Depay, wat een weelde dat hij voor PSV speelt. Het doet me als Ajax supporter pijn in het hart maar ik moet gewoon toegeven dat dit PSV klassen beter was en volstrekt oppermachtig. Een meer dan verdiende overwinning en de felicitaties gaan naar de Lichtstad.

Piet Plezier
24 augustus 2014, 18:01
Ik heb helemaal niets gezien of gehoord maar lees van Big30 dat PSV op alle linies beter was en een grotere uitslag ook had gekunnen.

Piet Plezier het gaat om de punten tegenwoordig dus ook om de knikkers.

Dus nu hebben andere eens plezier en ik ga daar een op drinken als ik dadelijk aanleg in een haven waar ook dames van plezier werken dus pak ik er daar ook maar meteen 2 van in Palermo.

Big30 is 100% anti Ajax

Willi69
24 augustus 2014, 19:32
Willem2 heeft met 3-0 gewonnen waarom wordt dat niet gemeld :rolleyes:
:sleep: :sleep: :sleep:

Willem2
24 augustus 2014, 20:19
:sleep: :sleep: :sleep:

Ja, ik vind ook dat Big30 een PSV-brilletje op heeft en Mönchengladbach 1-1 gespeeld heeft tegen Stuttgart

Sphinx
24 augustus 2014, 20:48
jullie hebben geen verstand van voetbal, Ajax was duidelijk beter.

Helaas doet dat er niet toe, Vitesse was ook beter dan Zwolle, maar beide ploegen hadden het zelfde euvel, de kansen gaan er niet in, en de tegenstander scoort wel in de tweede helft. Al kwam PSV wel heel erg goed weg in de eerste helft toen Brenet bijna de bal in eigen doel werkte.

Big30
27 augustus 2014, 22:54
Leverkussen ging met overtuiging door naar de poel fase in de CL, na de 2-3 vorige week werd nu thuis Kopenhagen met zeer duidelijke cijfers verslagen, de 4-0 was hoog verdiend. Een elftal dat mooi voetbalt, aanvallend, forechecking, effectief, maar vooral een team. De bij HSV bepaald niet geliefde Hakan Calhanoglu liet zien zijn transfer maar Bayer waard te zijn.

Een team als Leverkussen bevalt me veel beter dan een bijeen gekocht stelletje volgevreten vedettes zoals je dat tegenwoordig te veel ziet bij vooral Engelse en Spaanse "topclubs", PSG natuurlijk niet vergeten, ook zo'n fout team.

Arsenal met moeite door, Bilbao en Malmö ook door. Gisteren verrassend dat Celtic het niet tegen Maribor redde.

RAUL7
27 augustus 2014, 23:11
Athletic Bilbao haalde het in San Mamés met 3-1 van Napoli, nadat het vorige week 1-1 gelijkspeelde in Italië.

Goedemorgenallemaal
28 augustus 2014, 08:44
Big30 is 100% anti Ajax
Hebben we nog iets gemeen... Naast het fietsen, als laat hij daar de plank wel eens mis met zijn hoding ten opzichte van het veldrijden.
Maar goed, 100% anti ajax, dan kan ik daar wel mee leven, kan ik accepteren dat hij af en toe onzin uitkraamt, zelfs ik ben niet perfect dus ik kan en mag dat dan ook niet van anderen verwachten.

RAUL7
28 augustus 2014, 11:57
Xabi Alonso verhuist naar Bayern München.
De Duitse kampioen huurt de 32-jarige middenvelder de komende twee seizoenen van Real Madrid. Met de tijdelijke overeenkomst van de Spanjaard zou een bedrag van tien miljoen euro zijn gemoeid...

http://nos.nl/artikel/691817-xabi-alonso-naar-bayern-munchen.html

deket
28 augustus 2014, 13:47
Nu hoop ik straks bij de loting op een aantrekkelijke klepper zoals Barcz of Rezl en twee hzalbare kaartrn zoals Ajax.
doet mij eraan denkrn, zondag zzg ik op studio sport de zogenaamde Nederlandse topper tussen twee matige teams. Nu in zovdrre een samenvatting representatief is leek het mij wel dat Ajax, de meeste kansen en balbeeit had, zeker in eerdte helft maar dat PSV efficiënter speelde en dat is nog altijf prioriteit in voetbal.
Moisz, der zijn blunderd kan ik wel begrijprn, die gast wilde enkele jaren geleden heel grzag komen bij de mooiste club ter wereld in paarswit en dud niet Real Madrid of den Beerdchot, maar wij hadd3n hem niet nodig en hij kon niet anderd dan zich trvreden te stellen met Ajax. Nu een mens eou vzn minder gedemoraliseerd geraken, het lijkt zoals hopen het bed te delen met Jennifer Lopes en tevred3n moeten zijn met Magriet Hermans

Big30
28 augustus 2014, 13:52
Hier de indeling van de potten voor de loting:

Pot 1 Real Madrid, Barcelona, Bayern München, Chelsea, Benfica, Atlético Madrid, Arsenal, FC Porto.

Pot 2: Schalke 04, Borussia Dortmund, Juventus, Paris Saint Germain, Shakhtar Donetsk, FC Basel, Zenit Sint-Petersburg, Manchester City.

Pot 3: Bayer Leverkusen, Olympiakos Piraeus, CSKA Moskou, Ajax, Liverpool, Sporting, Galatasaray, Athletic de Bilbao.

Pot 4: Anderlecht, AS Roma, Ludogorets, APOEL Nicosia, BATE Borisov, NK Maribor, AS Monaco, Malmö.

De indeling wordt bepaald door de UEFA club ranking, zoals we zien komt dan Anderlecht in pot 4 van de calimero clubjes terecht. Ajax staat in die ranking op plaats 26, Anderlecht op 43 (1 plaats achter Twente), PSV staat op plaats 29.
http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/

Uiteraard verwacht ik een reactie van grote vriend deket!

deket
28 augustus 2014, 14:06
Bedte Big . Heb je zelf niet ooit geschreven dat Rankings relatief zijn?
wel raar hoe S Boekarest eruit ging. Nu dir verplaatsing zou ik toch niet maken, bij het uitgaan zie je alleen mannen, de mooie dames werken bijna allemaal in Belgie, Nederland en vooral Duitsland zodat ik veronderstel dat er geen interessanten meer te vinden zijn

felrops
28 augustus 2014, 16:18
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2014-08-28/officieel-armenteros-naar-willem-ii-sterk-aanspeelpunt-dat-past-in-ons-systeem

Deket komt Willem II ter hulp - hopelijk krijgt hij hiervoor een vrijkaartje!

Piet Plezier
28 augustus 2014, 17:53
Amsterdammers treffen Zlatan en Suarez in Champions League
LOODZWARE LOTING AJAX

Van onze Telesportredactie
Ajax heeft het weer niet getroffen bij de loting voor de Champions League. De Amsterdammers werden bij de loting in Monaco gekoppeld aan Barcelona en Paris Saint Germain.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/23017519/__LOODZWARE_LOTING_AJAX__.html

Picasso 1
28 augustus 2014, 18:21
Dus Ajax wordt verrasend winnaar van de poule ten koste van Barcelona die op nummer 3 eindigt. Vervolgens loot Ajax Ludogorets waartegen met afbraakvoetbal en een onterecht toegekende penalty nipt wordt gewonnen. Een Bulgaars meisje uit haar frustratie over het anti voetbal van Ajax met een liedje op internet. Ajax stoot echter boven alle verwachting door tot de halve finale waar ze uitgeschakeld worden door Bayern Munchen. Vervolgens verliest Bayern Munchen nipt met een goal verschil de finale van Real Madrid en kan Real Madrid voor de 11de keer de Cup met de grote oren in zijn grote prijzenkast toevoegen. :freu:

Big30
28 augustus 2014, 18:30
Ajax zal het ben ik bang nog lastig krijgen om op plaats 3 te eindigen. Nicosia is geen zwak team, 2012 nog kwart finalist. Barca en PSG zijn een maatje te groot voor dit Ajax.

Anderlecht is een simpel verhaal, die gaan net als de voorgaande jaren weer op plaats 4 in de poule eindigen, in het voetbal zijn niet veel zekerheden maar Anderlecht laatste in de CL poule fase is wel een ABCtje.

Costana
28 augustus 2014, 18:30
...
wel raar hoe S Boekarest eruit ging. Nu dir verplaatsing zou ik toch niet maken, bij het uitgaan zie je alleen mannen, de mooie dames werken bijna allemaal in Belgie, Nederland en vooral Duitsland zodat ik veronderstel dat er geen interessanten meer te vinden zijn

Nooit ter plaatse geweest zeker ?
De meeste van uw mooie dames (in B-NED-DUI) zonder make-up, kijk je niet eens na mocht je ze tegenkomen in Roemenie.

Arsenal - Dortmund - Galatasaray - RSCA
onhaalbaar als het niveau niet dringend omhoog gaat
zeer moeilijk als we niveau halen

Piet Plezier
28 augustus 2014, 18:34
Ajax zal het ben ik bang nog lastig krijgen om op plaats 3 te eindigen. Nicosia is geen zwak team, 2012 nog kwart finalist. Barca en PSG zijn een maatje te groot voor dit Ajax.

Anderlecht is een simpel verhaal, die gaan net als de voorgaande jaren weer op plaats 4 in de poule eindigen, in het voetbal zijn niet veel zekerheden maar Anderlecht laatste in de CL poule fase is wel een ABCtje.

Big jij altijd anti ajax.
dat clubje van jou moet de CL nog maar is zien te halen.

Big30
28 augustus 2014, 18:39
Big jij altijd anti ajax.
dat clubje van jou moet de CL nog maar is zien te halen.
Ik ben een groot Ajax fan! Altijd al geweest, maar ben wel realist. Het huidige Nicosia schat ik net iets hoger in dan Ajax.

deket
28 augustus 2014, 18:40
Dortmund lijkt me te sterk, maar ik zag gisteren op Nederlandse tv Arsenal aan het werk en was niet onder de indruk.

Ajax zzl ervaren hoe sterk PSG is, vorig jaar bonden ze dit op het forum en gemakkelije tegenstander
de kans is reeel dat zowel de Amsterdammers als wij het derde eindigen maar je moet voor CL gaan en niet voot de Europese Aldi.
je opmerking over de Roemeensen houdt geen steek, ik kan je verzekeren dat sommige zelfs zonder hun overdadig makeup in de ochtend ook mooi zijn hoor

Piet Plezier
28 augustus 2014, 18:44
Ik ben een groot Ajax fan! Altijd al geweest, maar ben wel realist. Het huidige Nicosia schat ik net iets hoger in dan Ajax.

jonghu lul niet die kunnen helemaal niets

RAUL7
29 augustus 2014, 08:46
8362

Goedemorgenallemaal
29 augustus 2014, 09:11
Ik ben een groot Ajax fan! Altijd al geweest,.
Soms krijgt je vertrouwen in de mensheid wel een enorme dreun.

Geen wonder dat je het ook met sommige fietszaken gewoon mis hebt.

deket
29 augustus 2014, 09:12
De groepen met Chelsea en Porto zijn het gemakkelijkst, daar moeten we niet flauw over doen, en voor ons hzd ik graag een klepper geloot zoals Barca of Real en twee haalbare teams zoals Ajax maar zoals Willem Elschots al schreef, tudsen droom en daad, dus werkelijkheid bestaat er een rnorm verschil.
veronderstel dat Condt nooit een schoonheid in dr morgen zag, anders zou hij weten dat ze ook zonder de overdaad aan makeup de moeite waard zijn, heb de bewijzen, maar alleen voor ingewijden
terug naar voetbal, we dwalen immers af. Anderlecht en Ajax zullen wazrschijnlijk derfe eindigen, maar ik hoop echt dat ze beiden eerste twee zullen zijn, dud ook de Amsterdammers, dan kunnen we elkaar nog treffen

RAUL7
29 augustus 2014, 11:40
Het werd gisteren door veel pers gemist, maar Marc Overmars deed na de loting van de Champions League een opmerkelijk uitspraak. "Misschien kunnen we weer een akkoordje maken met ze", zei de directeur voetbalzaken van Ajax. In het afgelopen seizoen wonnen de Amsterdammers in eigen huis met 2-1 van FC Barcelona...

http://www.hln.be/hln/nl/1307/Champions-League/article/detail/2018851/2014/08/29/Sloten-Ajax-en-Barcelona-vorig-jaar-een-akkoordje.dhtml

Big30
29 augustus 2014, 12:15
Het werd gisteren door veel pers gemist, maar Marc Overmars deed na de loting van de Champions League een opmerkelijk uitspraak. "Misschien kunnen we weer een akkoordje maken met ze", zei de directeur voetbalzaken van Ajax.
Veel ophef om niets, dit was gewoon een keurige gentlemen's agreement. Barca was al door of zo goed als door en men gunde het Ajax meer dan Milan om ook door te gaan ook al omdat van Milan meer te vrezen viel dan van Ajax. Dus liet men Ajax winnen, vrij normaal en logisch. Barca loste het ook mooi op door met een veredeld B-team te spelen.

Overmars zegt wat elke voetbalkenner al lang wist of met zijn eigen ogen kon aanschouwen. De uitspraak van speedy is wel een beetje onhandig en niet zo slim maar vooral overbodig.

felrops
29 augustus 2014, 12:51
De loting voor de EuropaLeague levert toch één België - Nederland op. Feyenoord zou normaal geen moeite mogen hebben met Standard. Zelden zo een moeilijk te begrijpen voorzitter aan het werk gezien. Hij bekijkt alleen de zakelijke kant van het voetbal: het moet renderen voor zijn portefeuille. Nog onbegrijpelijker dan Don Eddy bij mijn geliefd Antwerp. Nee, Feyenoord zet Standard wel op zij.

Costana
30 augustus 2014, 11:32
blabla
je opmerking over de Roemeensen houdt geen steek, ik kan je verzekeren dat sommige zelfs zonder hun overdadig makeup in de ochtend ook mooi zijn hoor

Je zegt het zelf: sommigen, merendeel dus niet. Ik zei de meeste leer toch een beetje lezen.
Ga zelf eens kijken in het land van uw 'schatjes' en ge zult zien. Vooral Constanta aandoen en je zult zelf wel uw conclusie trekken.
en het is niet nodig om alles 2x te herhalen, er is nog geen Alzheimer vastgesteld.

Wat betreft het voetbal gaan we netjes voor de vierde plaats, met een overwinning in brxl tegen de Turken.
We mogen blij zijn dat we tussen deze teams staan.

Ajax wordt derdes

Big30
30 augustus 2014, 12:22
Ajax verkoopt aanvoerder voor 18 miljoen euro
BLIND NAAR UNITED

Zo’n 48 uur voor het sluiten van de transfermarkt is Ajax zijn onbetwiste leider en de Nederlandse voetballer van het jaar 2014 Daley Blind (24) kwijtgeraakt. De 19-voudig international rondde gisteravond laat met zijn zaakwaarnemer Rob Jansen de mooiste Nederlandse transfer van deze zomer af. Blind speelt morgen al niet meer mee tegen FC Groningen.

Ajax en de club van Louis van Gaal werden het volgens goed ingelichte bronnen in Engeland laat op de vrijdagavond eens over de afkoopsom voor het tot medio 2016 lopende contract van Blind: 18 miljoen euro is de prijs die Manchester United op tafel legt.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/23023308/__BLIND_NAAR_UNITED__.html

deket
30 augustus 2014, 13:29
Met minder dan tweede ben ik teleurgesteld, a drezm, zoals Luther King zou spechen. Nu ik eag Arsenal tegen Besikstas en was alles onder de infruk, dus indien zij in een mindere dag 3n wij op een topdag?
en Const, nu noem je juist dat kustplaatsje op waar vele dvps op vakantie gaan

deket
30 augustus 2014, 13:39
En was niet onder de indruk dus van dit Arsenal

Big30
30 augustus 2014, 14:03
En was niet onder de indruk dus van dit Arsenal
Jij mag net als vorig seizoen en het seizoen 2012-2013 dromen maar de realiteit zal zijn dat Anderlecht weer op de laatste plaats zal belanden, geen schande voor een club met een internationaal gezien zeer beperkt budget, iets meer dan 40 Miljoen Euro, dan tel je internationaal gewoon niet mee. Zou Anderlecht nu een team hebben met spelers die wat extra kunnen brengen zou het anders zijn maar daar is totaal geen sprake van dat zagen we afgelopen weekend.

Arsenal heeft zich dit jaar behoorlijk versterkt en was de afgelopen 2 jaar 1/8 finalist en werd beide keren door Bayern München uitgeschakeld. Arsenal is niet 1 maar 2 maatjes te groot voor Anderlecht en dat is geen schande maar gewoon heel logisch. Men had een transfer budget van 100 Miljoen Pond, dat zegt veel en verklaart veel. Een mooie stabiele club met een goede trainer, Arsene Wenger.

http://i.imgur.com/qCzLFib.png

Het budget van Kaiserslautern, de top van de tweede Bundesliga in Duitsland is groter dan dat van Anderlecht ... .
Anderlecht speelt in een klein pittoresk stadionnetje waar amper 20.000 bezoekers plaats kunnen vinden. Voor zo'n club is het leuk dat ze mee mogen doen aan de CL maar daar zijn ze niet meer dan een speelbal voor de echt grote ploegen. De tijd dat Anderlecht iets voorstelde is voor goed verleden tijd. Dat is de harde waarheid deket.

deket
30 augustus 2014, 14:38
Kan zijn, maar dromen mag en bovendien beschikken xe ook over een bekwzme coach die vlot 6 talen spreekt bovendirn.
maar ook dat is relatief, enkelr maanden geleden kreeg Louis VanGaal nog het etiket van toptrziner, volgens oa Aad De Mos, zou hij Belgie wereldkampioen gemaakt hebben, aangezien de Belgen over meer talent beschikken dan Nederland.
ook over Wilmots ontsaan er twijfels en vorheen kreeg hij het imago van persoonlijkheid die zlle neuzen in de zelfde richting kon wijzen.
maar ik dwaal af, over die Budgetten heb je helaas gelijk Big maar cruciaal zijn ook de tvinkomsten en die blijven in Belgie te beperkt wegens te kleine markt.
ook de tvzenders beleven moeilijke tijden, de koek moet steeds in meer stukken verdeeld worden, en de afzetmarkt id te klein.
zucht, waar is de tijd vzn Ric Coppens en Jef Mermans,, die ook hun heel loopbaan bij dezelfde club bleven, nu zijn het vaak hiurlingen zonder affiniteit voor hun club.
tja je bent ouder zan het worden pzpa naar Peter Koelewijn. En ja dat gevorl heb ik ook met zl dat mooi, jong geweld op de kamer

Big30
30 augustus 2014, 14:45
Pff je bent voor geen rede vatbaar deket. Het WK hebben we zojuist gehad, jij droomde daar van een finale plaats, de realiteit was dat de kwalitatief zeer ondermaatse Belgen er helemaal niets van bakten en werden uitgefloten voor hun wanprestatie.
Nederland werd in geval je het vergeten bent derdes, geen kunst want wij hebben de beste voetballer ter wereld en de beste trainer ter wereld :tongue:.

deket
30 augustus 2014, 14:52
Maar de UB40 bij ons C4 zou al klzarliggen bij Manchester United voor je toptrainer

Costana
30 augustus 2014, 19:59
en Const, nu noem je juist dat kustplaatsje op waar vele dvps op vakantie gaan

je zegt het zelf: "op vakantie gaan".
Meeste Belgen gaan ook op vakantie naar de kust, maar komen ze daar vandaan ? Neen, net zoals slechts eens minimaal percentage van dvp's daar vandaan komen.
Als je echt denkt dat ze daar vandaan komen moet je nog veel leren inzake ballonnetjes doorprikken.

mits een topdag van RSCA kunnen we iets halen tegen Galatasaray.
mits een topdag van RSCA en een ongeloofelijke offday van Arsenal, kunnen we misschien ook iets halen.
Maar de kans dat er 2 topdagen in de CL gaan inzitten voor RSCA is zeer miniem.
We moeten realistisch blijven hé.

deket
30 augustus 2014, 20:26
Leren lezen dud, ik schreef wel degelijk op vakantie gaan en niet wonen.
en betreffende de mooiste club van de wereld, we mogen toch dromen he.
Van teveel realisme kan een mens depressief worden

Piet Plezier
31 augustus 2014, 18:21
Voetballer ziekenhuis in geslagen

REUVER -
Een 30-jarige voetballer uit het Limburgse Reuver is zondagmiddag tijdens een wedstrijd mishandeld door voetballers van de tegenstander. De man werd geschopt en geslagen en moest per ambulance naar het ziekenhuis, meldde de politie.



http://www.telegraaf.nl/binnenland/23026404/__Voetballer_gemolesteerd__.html

Admin
31 augustus 2014, 18:59
http://nos.nl/data/teletekst/gif/P819_01.gif?v=1409507875

Admin
31 augustus 2014, 19:09
"Kenneth Vermeer maakt zo goed als zeker de overstap van Ajax naar Feyenoord. Voor de doelman ligt een 4-jarig contract klaar in de Rotterdamse Kuip. Vermeer heeft zelf wel oren naar een overgang.

'Dat heb ik ook begrepen', antwoordde trainer Frank de Boer vandaag na de nederlaag van zijn ploeg bij FC Groningen (2-0). 'Het is zo goed als rond geloof ik. Hij is op weg naar een club. Ergens in Rotterdam.'

Vermeer stelde De Boer zaterdagavond op de hoogte. 'Hij vroeg of ik even wilde gaan zitten', zei De Boer. 'Dat heb ik maar even gedaan. Of ik in shock was? Nou, ja even wel. Zo'n overgang ligt wel gevoelig. Bovendien is Vermeer een van de beste keepers van Nederland. We willen de concurrentie natuurlijk niet sterker maken."
http://www.ad.nl/ad/nl/1001/Sportwereld/article/detail/3732757/2014/08/31/Ajax-keeper-Vermeer-wil-naar-Feyenoord.dhtml

Piet Plezier
31 augustus 2014, 19:15
"Kenneth Vermeer maakt zo goed als zeker de overstap van Ajax naar Feyenoord.


ik zal het sterker vertellen het is zeker.

deket
31 augustus 2014, 19:50
Hoe doet Ajax het eigenlijk zo tegenwoordig?

MichelJ
31 augustus 2014, 19:54
Hoe doet Ajax het eigenlijk zo tegenwoordig?

Een stuk minder goed dan NEC :)

Big30
31 augustus 2014, 20:02
Hoe doet Ajax het eigenlijk zo tegenwoordig?
Een stuk beter dan Anderlecht deket, Ajax heeft nu al meer dan 100 Miljoen op de bank rekening staan :tongue:. Wat speelde Anderlecht trouwens slecht he, het vorige weekend, hebben ze dit weekend nog gespeeld?
Die roze uit shirts van Anderlecht past op de een of andere manier erg goed bij deze club :biggrin:.

deket
31 augustus 2014, 20:06
NEC en Roda zijn bijna verplicht terug te stijgen, maar Volendam lijkt ook sterk, teminste toch naar Nederlandse normen.
Bij ons probeert de laatste Belgische finalist in Europa al 11jaar tevergeefs naar de hoogste klasse terug te keren, ondanks dat ze meer toeschouwers ontvangen dan veel clubs in die hoogste klasse,
onmiddellijk terug stijgen is niet altijd zo evident vraag dat maar aan STVV en Lommel

deket
31 augustus 2014, 20:17
Weet jij dan hoeveel over hoeveel reserves de club beschikt.
bij Ajax was topspits Mitrovic al verkocht.
met dat roos ben ik eerlijk gezegd ook niet gelukkig, maar de eerste helft vandaag op Brugge moet van topniveau geweest zijn. Maar dat men zon matige ploe

g met een hyperkinetische trainer, zeg maar extreem nervositeit, laat terug komen maakt me minder vrolijk.

MichelJ
31 augustus 2014, 20:21
NEC en Roda zijn bijna verplicht terug te stijgen, maar Volendam lijkt ook sterk, tenminste toch naar Nederlandse normen.

Naar Nederlandse normen zijn NEC en Roda maar matige teams hoor, je heb wel gelijk als je ze met de Belgische jupiler league subtop vergelijkt, maar de hoogste Belgische competitie stelt dan ook totaal niks voor, een mierencompetitie zeg maar...


onmiddellijk terug stijgen is niet altijd zo evident vraag dat maar aan STVV en Lommel

STVV??? Lommel??? Zijn de hengelsportverenigingen??

deket
31 augustus 2014, 21:17
Zowat het niveau van PSV, dat maar blijft winnen zonder goed te spelen, dus Big laat de champagne mar uitrukken, zo kan je immrrs kampien spelen, maar wees niet te voortvarend aangezien ooit het geluk zal opgebruikt zijn.
en wat hoor ik allemaal over de financiele problemen van je Twente. Die boekhouder daar moet een hartinfarct nabij zijn

KanariePiet
31 augustus 2014, 21:30
STVV??? Lommel??? Zijn de hengelsportverenigingen??

How how MichelJ. STVV (mijn ploegje) is wel een traditionsverein in België hé. De Hel van Stayen is een begrip in Belgenland en jarenlang zijn Anderlecht, Brugge en Standard met knikkende knieën naar ons kleine pleintje afgezakt om bijna even vaak met blozende wangen en een pak doelpunten in hun mandje terug af te druipen.

Maar, zoals Deket al aangaf: ondertussen zijn we jammer genoeg in 2de klasse beland en het ziet er niet naar uit dat we daar snel terug uit zullen wegraken. Dus, tja: echt veel recht van spreken heb ik momenteel jammer genoeg niet...:frown:

But. We'll be back!:cool:

Big30
31 augustus 2014, 21:46
Fc Twente staat er financieel zeer goed voor deket, ze hebben fors geïnvesteerd in een eigen stadion en betalen daar minder rente voor dan veel andere clubs aan huur aan de gemeente moeten betalen. Een fraai stadion met een capaciteit van 30.000 toeschouwers!

Wat een verschil he met dat kleine stadionnetje van Anderlecht ;).

Picasso 1
31 augustus 2014, 22:01
Xabi Alonso verhuist naar Bayern München.
De Duitse kampioen huurt de 32-jarige middenvelder de komende twee seizoenen van Real Madrid. Met de tijdelijke overeenkomst van de Spanjaard zou een bedrag van tien miljoen euro zijn gemoeid...

http://nos.nl/artikel/691817-xabi-alonso-naar-bayern-munchen.html

Wat een verzwakking betekent voor de ploeg van Real Madrid. Helaas is deze mooie speler ze tussen de vingers geglipt (Alonso wilde zelf gaan en verraste Real recentelijk ermee, tenminste als we de berichtgeving hierover mogen geloven). Vandaag vanuit een 0-2 voorsprong op Real Sociedad uiteindelijk verloren met 4-2. Ronaldo deed niet mee (wegens lichtelijk opspelende blessure), maar met Kroos, James, Isco, Carvajal, Benzema, Bale, etc. mogen we best wel meer verwachten van dit Real Madrid.

RAUL7
1 september 2014, 17:26
Vandaag vanuit een 0-2 voorsprong op Real Sociedad uiteindelijk verloren met 4-2. Ronaldo deed niet mee (wegens lichtelijk opspelende blessure), maar met Kroos, James, Isco, Carvajal, Benzema, Bale, etc. mogen we best wel meer verwachten van dit Real Madrid.

Met alleen luxepaardjes win je niet veel, je hebt ook werkpaarden nodig.

Sphinx
1 september 2014, 19:07
Kenneth Vermeer maakt zo goed als zeker de overstap van Ajax naar Feyenoord..

En bedankt Erwin Mulder, het waren een paar leuke jaren, daar staat een mooie Recaro stoel voor je, die mag je de komende jaren warm houden :cool: Deze racebeer kan zich ineens goed voorstellen waarom Mulder gisteren zoals het diplomatiek werd verwoord "geen interviews mocht geven", hij had waarschijnlijk zijn club in de hitte van het moment met tot op de grond afgebrand. Enige wat ik me voor kan stellen is dat ze hem die drie tegentreffers van FC De Separatisten kwalijk hebben genomen, want voor de rest heeft Mulder minder strapatsen op zijn naam staan dan Kenneth "Ik mis veel hoge ballen maar heb goede reflexen" Vermeer. Enige voor wie ik het echt sneu vond was Warner Hahn, hebben de Rotterdammers die extra losgeweekt van Dordt, kan ie van de Krommedijk via de Kuip naar Woudestein.... dacht ik. Gelukkig zat PEC op te letten nadat Boer ging cashen in Amsterdam en ze hebben Hahn nu gehuurd voor de rest van het seizoen.

Sphinx
1 september 2014, 19:09
Met alleen luxepaardjes win je niet veel, je hebt ook werkpaarden nodig.

Dit probleem heeft Real toch in de Galacticos periode ook gehad? Veel sterren kopen die allemaal de wedstrijd in hun eentje kunnen winnen, maar als je er geen team van kan brouwen....

Big30
1 september 2014, 19:15
Met alleen luxepaardjes win je niet veel, je hebt ook werkpaarden nodig.
Door dit soort spelers en gedrag heb ik weinig sympathie voor een club als Real:


Benzema pronkt met wagen van 2(!) miljoen euro

Stervoetballer zijn heeft zo zijn voordelen. Kijk maar naar Karim Benzema, spits bij Real Madrid. De Fransman heeft sinds kort een nieuwe wagen. Op zich geen groot nieuws want voetballers kopen wel vaker een nieuwe bolide, maar het kostprijsje swingt toch serieus de pan uit. Zijn Bugatti Veyron kost meer dan twee miljoen euro... Gelukkig hagelt het niet vaak in Madrid.
http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/article/detail/2015987/2014/08/28/Benzema-pronkt-met-wagen-van-2-miljoen-euro.dhtml

Hier zakt mijn broek ook heeeeeeeeeeel ver van af, van die Bakkali dus:

PSV heeft het helemaal gehad met Zakaria Bakkali. De club heeft het voorstel voor contractverlenging van de 18-jarige Belg ingetrokken.

Het huidige contract van Bakkali loopt aan het einde van dit seizoen af en dat blijft nu gewoon geldig, zo meldt PSV. Bakkali blijft voorlopig spelen bij Jong PSV.

Breuk met zaakwaarnemer
De aanvaller breekt verder met zaakwaarnemer Kees Ploegsma jr., die hem pas drie weken vertegenwoordigde. Het doel was toen om de vastgelopen contractonderhandelingen met PSV nieuw leven in te blazen. Maar dat is nu dus mislukt.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/216182782/PSV+is+klaar+met+Zakaria+Bakkali+aanbod+contractve rlenging+ingetrokken.aspx

Die jongen wordt denk ik helemaal gek gemaakt door zijn omgeving met euro tekens in de ogen, jammer van en voor zo'n talent want dat is ie wel degelijk.

Picasso 1
1 september 2014, 19:33
Door dit soort spelers en gedrag heb ik weinig sympathie voor een club als Real
Waar moeten ze hun miljoenen dan aan besteden, aan een Fiat Panda?

Big30
1 september 2014, 19:40
Waar moeten ze hun miljoenen dan aan besteden, aan een Fiat Panda?
Niets mee mis en dit soort toch wat vrij simpele jongens willen graag pronken, ook niets mee mis met een Porsche/Ferrari/Bentley soit, maar dit is wel erg minachting hebben voor het Spaanse publiek. Bij andere spelers zou ik zeggen soit, bij deze proleet niet:


In 2011 werd Karim Benzema door zijn grootmoeder voor de rechter gedaagd toen hij weigerde om maandelijks een bedrag van € 1.500 over te maken. Zijn grootmoeder stelde dat zij moet rondkomen van een pensioen van € 800 per maand, niet genoeg om de huur en het voedsel van te betalen, en dat ze een beroep op haar kleinzoon deed omdat ze in het verleden een belangrijk aandeel had in zijn opvoeding. De grootmoeder werd in het gelijk gesteld door de rechter. Karim Benzema draagt regelmatig wat van zijn salaris van € 708.000 per maand over aan de moskee en de voedselbank, maar weigerde dat ook te doen voor zijn grootmoeder[6].
Dit pleit ook niet voor hem:

Op 28 april 2010, werd door de Franse zender M6 gemeld dat vier Franse internationals verdachte waren in een onderzoek naar seks met een minderjarige in een nachtclub te Parijs. De volgende Franse internationals waren verdachte in deze zaak: Karim Benzema, Franck Ribery, Hatem Ben Arfa en Sidney Govou. Karim Benzema werd ervan verdacht seks te hebben gehad met een 16-jarige prostituee, iets wat door Benzema werd ontkend via zijn advocaat. Op 20 juli 2010, werd Benzema ondervraagd door de Franse politie en aangeklaagd op beschuldiging van het aansporen van een minderjarige prostituee tot het hebben van seks. In november 2011 werd de officieren van justitie verzocht om de zaak te laten varen, omdat Benzema en Ribery ten tijde van de gebeurtenissen niet op de hoogte waren van de leeftijd van de 16-jarige prostituee Zahia Dehar. De eerste hoorzitting in deze zaak werd gehouden in juni 2013.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karim_Benzema

Wat een verademing is het dan naar de zo heerlijk Gronings nuchtere Robben te kijken, die rijdt gewoon in een beschaafde Audi A4, wel een beschaafd vette natuurlijk. Heeft ook een Q7 zal die wel op de A4 hebben ingeruild, denk dat het hem bijna geen cent kost met Audi als sponsor van Bayern.
Ribbery heeft er nog een Lamborghini bij voor de boodschappen en de jonge meisjes :tongue:.

Willem2
1 september 2014, 19:42
Waar moeten ze hun miljoenen dan aan besteden, aan een Fiat Panda?

Nee aan een Picasso. Aan ware kunst dus :) ;)
Misschien eens schulden terug betalen .....

Picasso 1
1 september 2014, 19:54
Nee aan een Picasso. Aan ware kunst dus :) ;)
Misschien eens schulden terug betalen .....

Dat doet Real, salarissen aan spelers staan daar immers als schulden begroot op de balans. ;) Kosten en schulden worden immers op een hoop gegooid door de amateurjournalistiek dus laten wij dat hier ook maar doen, sterker nog we vragen aan Benzema om renderend vreemd vermogen van Real te verlagen met zijn eigen salaris. :smile:

@Big, Robben kan maar beter zijn salaris weer inleveren als hij er toch geen moer mee doet.

Sphinx
1 september 2014, 20:15
Wat een verademing is het dan naar de zo heerlijk Gronings nuchtere Robben te kijken, die rijdt gewoon in een beschaafde Audi A4, wel een beschaafd vette natuurlijk.

Ruud Hesp dreef het nog iets verder door. Die nam de Mitsubishi Carisma die Roda JC hem beschikbaar had gesteld gewoon mee naar Spanje toen Barcelona hem aantrok. Hij trok er zowat meer bekijks mee dan alle supercars waar de rest van het spul mee naar de training kwam ;)

Picasso 1
1 september 2014, 20:22
Ruud Hesp dreef het nog iets verder door. Die nam de Mitsubishi Carisma die Roda JC hem beschikbaar had gesteld gewoon mee naar Spanje toen Barcelona hem aantrok. Hij trok er zowat meer bekijks mee dan alle supercars waar de rest van het spul mee naar de training kwam ;)

Moet een heerlijk gevoel zijn wanneer je nageslacht het geld opmaakt waar je zelf zuinig op bent geweest.

Big30
1 september 2014, 22:31
Niki Zimling als op opvolger van Blind naar Ajax. Pfff. Wat een grap zeg, kon men nu echt geen betere speler halen dan deze zeer modale Deen??

http://mobiel.nu.nl/sport/3866631/ajax-haalt-niki-zimling-binnen-als-opvolger-van-blind.html

Admin
2 september 2014, 15:49
Na een even hectische als lucratieve transferperiode heeft Feyenoord vanmiddag de 'officiële' doelstelling voor het huidige seizoen in de Eredivisie kenbaar gemaakt.

'Meestrijden om het kampioenschap', liet technisch directeur Martin van Geel op de website van de Rotterdamse club weten. 'Dankzij de prestaties van de afgelopen jaren is Feyenoord terug in de top van Nederland. Onze intentie is om daar te blijven, vandaar deze in onze ogen zeer ambitieuze doelstelling.'

Volgens Van Geel beschikt trainer Fred Rutten na alle aan- en verkopen over een 'heel behoorlijke' spelersgroep. 'Bij de samenstelling van de selectie is onder meer rekening gehouden met het feit dat we ons voor het eerst in 6 jaar hebben geplaatst voor de groepsfase van de Europa League. Het was misschien wel de drukste transferperiode die ik in 20 jaar heb meegemaakt. Daarin kregen we te maken met het verlies van een aantal bepalende spelers. Als we nu de balans opmaken zijn we als club van mening dat we erin zijn geslaagd om waardige vervangers terug te halen.

http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/3734374/2014/09/02/Ambitieus-doel-Feyenoord-meedoen-om-de-landstitel.dhtml

Wentelt Eefje
2 september 2014, 20:53
Martin van Geel blijkt wel een optimist maar geen realist te zijn!

Admin
3 september 2014, 14:21
Af en toe een topper kopen is in zekere zin een morele verplichting naar het publiek, dat telkens de beste spelers ziet vertrekken, meestal op het moment dat het abonnement alweer is verlengd, schrijft voetbalverslaggever Willem Vissers in zijn wekelijkse column. 'Het is alsof je op een feestje verschijnt en de zanger van de band al is vertrokken.'

Over de zuinigheid van Marc Overmars bestaat een schitterende anekdote. In de tweede glorieperiode van Ajax, halverwege de jaren negentig, ging een aantal spelers weleens samen eten. Omdat ze nu eenmaal dol waren op spelletjes, stopten ze alle creditcards in een zakje. Ze husselden de inhoud van dat zakje en trokken één kaart. De eigenaar moest alles betalen.

De collega's hadden de grootste lol als Overmars de klos was, want die was volgens de overlevering op dergelijke momenten behoorlijk chagrijnig, zuinig als hij is.

Overmars is tegenwoordig directeur voetbalzaken van Ajax. Als hij op de geldberg van Ajax zou zitten, komt hij allang niet meer met de voeten aan de grond. Miljoenen heeft Ajax in kas, wie weet om te zijner tijd de beurs te verlaten of het stadion te kopen.

Als je dan niet kunt kopen, omdat je het kunstje niet beheerst, wordt het tijd dat je het leert, dat je scouts aantrekt die spelers aanbrengen, dat je slagkracht toont, dat je niet wacht tot het te laat is. Zondag was daar nog een toevallige ontmoeting met een scout die was gestopt met werken voor Ajax: daar wilden ze toch niets, daar was alles al snel te duur.

Morele verplichting
Af en toe een topper kopen is in zekere zin zelfs een morele verplichting naar het publiek, dat telkens de beste spelers ziet vertrekken, meestal op het moment dat het abonnement alweer is verlengd. Het is alsof je op een feestje verschijnt en de zanger van de band al is vertrokken.

De spits Milik huren, over wie vrijwel iedere scout zegt dat hij het niveau van Ajax mist, en dan verdediger Van der Hoorn als stormram laten invallen tegen Groningen. Nee, met één of twee dure aankopen eindigt Ajax ook niet boven Paris Saint-Germain en Barcelona, in de groep van de Champions League, maar een beetje sprankeling is toch niet te veel gevraagd?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6325/Ballenjongens/article/detail/3734414/2014/09/02/Wat-doet-de-scouting-van-Ajax-eigenlijk.dhtml

Peter020
3 september 2014, 15:23
Anderlecht-manager: "Toen ik Blind bezig zag in Brazilië heb ik wel eens luid gevloekt. Nondedju"

De Engelse grootmacht Manchester United wist zich enkele dagen geleden te versterken met Oranje-international Daley Blind door liefst achttien miljoen euro neer te leggen bij Ajax. Die transfer liet een vloekwoord ontsnappen bij Herman Van Holsbeeck, manager van Anderlecht.

"Toen Urbain Haesaert in 2010 hoofd van onze jeugdscouting werd, was de eerste naam die hij op tafel gooide die van Daley Blind. Hij speelde in Jong Ajax en er waren twijfels over die jongen", liet de bestuurder van de Belgische topclub optekenen in Het Laatste Nieuws.

Blind zorgde zowel in Amsterdam als in Brussel voor gemengde gevoelens. "Ook bij ons was de scouting niet eensgezind. Ik dacht: ''Wat moet ik doen?'', en uiteindelijk hebben we hem laten lopen. Toen ik Daley Blind bezig zag op het WK heb ik wel eens luid gevloekt. Nondedju, wat had ik die graag bij ons gehad", aldus Van Holsbeeck.

Bron: Voetbalmedia

deket
4 september 2014, 20:43
Hoe speelt Nederland op dit moment? Zijn ee back to earth?

vrije jongen
4 september 2014, 20:50
Toch mooi deze week, de landen spelen een beetje tegen tegenstanders van het eigen niveau: Duitsland en Argentinie, Nederland en Italie... en Belgie en Austalie; gezellig tweede garnituur.

deket
4 september 2014, 21:07
En wat Blind betreft, dat artikel is overgenomen van HLN, en geeft de manager zijn mening over een 20tal namen.
indertijd werd James, de ster van het wk bij ons aangeboden, maar we namen Biglia. James speelde bij het saaie Monaco voor een man en een paardenkop, ipv telkens voor een vol huis bij de mooiste club ter wereld, maar oke nu heeft die jongen eindelijk een transfer beet bij een gelijkwaardigr club.
destijds vonden we Fellani , nu Man. U, te stijf en slungelachtig, en Mertens, nu Napels te klein. Vele jaren eerder vonf men Ruud Van Nistelrooi, die bij ons kwam testen, niet snel genoeg en werd doorgestuurd.
Dat zijn allemaal blunders waar enorm veel geld is bij misgelopen.
Het heegt weinig zin dat we hierover blijven zeuren, lives goes on, en men leert uit de fouten.
By the way, als vervanger voor Blind koopt men Zimling, volgens mij vaak op de bank bij Mains, vermits hij bij het zeer matige Club Brugge zelfs niet meekon.
Zijn ze bij Ajax nu gierig of wat? Kiezen voor de jeugd lijkt me goed, doen wij ook, maar haal dan om het plaatje compleet te maken versterking die een meerwaardr bieden

KanariePiet
4 september 2014, 21:11
Toch mooi deze week, de landen spelen een beetje tegen tegenstanders van het eigen niveau: Duitsland en Argentinie, Nederland en Italie... en Belgie en Austalie; gezellig tweede garnituur.

Australië. 2de garnituur waar Nederland het op het WK zo makkelijk tegen heeft gehad hé;):hammer:

deket
5 september 2014, 20:14
Nu speelden we met onze reserveploeg tegen Dordrecht, geen probleem, vier doelpunten die gemakkelijk vielen.
zal fus wel een derdeklasser zijn, dat bescheiden ploe, Dordrecht speelt ingje uit een onooglijk dorp tussen Rotterdam en Den Haag, alleen bekend door de DordDortse Poorten. Neen hoor, dit bescheiden ploegje speelt warempel in de eredivisie. Sterker nog daar behalen ze slec twee punten minder dan Ajax

RAUL7
6 september 2014, 08:17
Real Madrid heeft in het seizoen 2013-2014 bijna 604 miljoen euro aan inkomsten geboekt.

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Spanje/140905_Real-Madrid-omzet


Niet alleen sportief, maar ook financieel gaat het Real Madrid voor de wind.
Voorzitter Florentino Pérez maakte vandaag met gepaste trots bekend dat de 'Koninklijke' afgelopen seizoen een omzet van bijna 604 miljoen euro heeft gedraaid, ruim 10 procent meer dan een jaar eerder.

http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/2037625/2014/09/05/Omzet-Real-Madrid-boven-600-miljoen-euro.dhtml

Picasso 1
6 september 2014, 11:18
Real Madrid heeft in het seizoen 2013-2014 bijna 604 miljoen euro aan inkomsten geboekt.

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Spanje/140905_Real-Madrid-omzet


Niet alleen sportief, maar ook financieel gaat het Real Madrid voor de wind.
Voorzitter Florentino Pérez maakte vandaag met gepaste trots bekend dat de 'Koninklijke' afgelopen seizoen een omzet van bijna 604 miljoen euro heeft gedraaid, ruim 10 procent meer dan een jaar eerder.

http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/2037625/2014/09/05/Omzet-Real-Madrid-boven-600-miljoen-euro.dhtml

Nota bene: "'Real Madrid blijft zo de rijkste voetbalclub ter wereld." En volgens Big30 zou die geen licentie krijgen in Duitsland!.:muahaha:

Willi69
6 september 2014, 12:23
En volgens Big30 zou die geen licentie krijgen in Duitsland!.:muahaha:
Weil in der Weltmeister-Liga nur deutsche Clubs http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif spielen dürfen. :tongue:

Picasso 1
6 september 2014, 13:30
Weil in der Weltmeister-Liga nur deutsche Clubs http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif spielen dürfen. :tongue:

Hahahaha, dan hat PSV auch keine chance was positiv ist für PSV sonst wurden sie da zum zweiten division degradieren. :biggrin:

Bluebear
6 september 2014, 13:47
Hahahaha, dan hat PSV auch keine chance was positiv ist für PSV sonst wurden sie da zum zweiten division degradieren. :biggrin:

Dit is PSV op het voetbalveld, Picasso1. Ongeveer van die klasse, die jij niet in de clubs kunt vinden. :baeh: ;) :biggrin:


https://www.youtube.com/watch?v=czSzgOLL_gg&list=RDczSzgOLL_gg

Big30
6 september 2014, 19:35
Nota bene: "'Real Madrid blijft zo de rijkste voetbalclub ter wereld." En volgens Big30 zou die geen licentie krijgen in Duitsland!.:muahaha:
Dit zijn uiteraard zwaar gemanipuleerde cijfers slechts bedoeld ter afleiding van het ware probleem dat is de extreme schuldenlast en de illegale steun van de overheid en de banken. Wachten is op een EU onderzoek dat binnenkort gaat starten. Zie het als een charme offensief, de echte voetbal kenner weet uiteraard wel beter!

Er staat nu bij Real ook een vrij modaal elftal op het veld dat afgelopen weekend kansloos was tegen nog niet eens een middenmoter.

Verder wil nog opmerken dat ik Spanje een heel mooi land vind, aardige mensen wonen daar, goed eten en mooie natuur. Als kind was ik al fan van Real en dat ben ik nog steeds, echt de leukste club ter wereld! Kan er alleen maar positiefs over melden!
Dit is mijn pyjama:

http://4.bp.blogspot.com/-D4EwjQ5h5pc/T4pMbPH_EcI/AAAAAAAABQ0/IDzgvIGnai8/s1600/Real+Madrid.jpg

RAUL7
7 september 2014, 09:51
Hier een paar sites om je collectie te vergroten! :)

http://www.realmadridshop.com/stores/realmadrid/products/product_browse.aspx?category%7ccategory_root%7c164 01=Fashion#&&/wEXAQUIUXVlcnlVUkwF7QJmaF9yZWZwYXRoPWU1ZmU5YjU1LTU 3Y2MtNDAyMS05ZjdmLTVjOTJkM2I2MmMxMSZmaF9yZWZ2aWV3P Wxpc3RlciZmaF92aWV3X3NpemU9MjQmcGFnZV90ZW1wbGF0ZT1 Ccm93c2UrUGFnZSZmaF9yZWZmYWNldD1jYXRlZ29yaWVzJmNoY W5uZWw9RGVza3RvcCZmaF9sb2NhdGlvbj0lMmYlMmZyZWFsbWF kcmlkJTJmZXNfRVMlMmZjY3lfcmVnaW9uX2F2YWlsYWJpbGl0e V9yZWFsbWFkcmlkJTNlJTdiZXVyX3JlZ2lvbl9iZV9yZWFsbWF kcmlkJTdkJTJmY2F0ZWdvcmllcyUzYyU3YnJlYWxtYWRyaWRfc mVhbG1hZHJpZDE2NDAxJTdkJTJmY2F0ZWdvcmllcyUzYyU3YnJ lYWxtYWRyaWRfcmVhbG1hZHJpZDE2NDAxX3JlYWxtYWRyaWQxN jQ4OCU3ZMz5AY/K91QLlDiw87tO8LJ/WGMBm+7lrO4ugGq7wJzs

http://www.voetbalfanwinkel.nl/buitenlandseclubs/primera-division-clubs/real-madrid.html?gclid=CMrk873czsACFRHLtAodUl0AeA

http://www.soccerfanshop.nl/fanshop-clubs/spaanse-clubs/real-madrid.html

http://www.eurofussball.net/top-clubs-international/real-madrid/index.html

http://www.serieastore.nl/clubs/primera-division/real-madrid.html

Jansen
7 september 2014, 10:41
Van mij mag Real Madrid kampioen worden daar staan een aantal wereldvedetten is en als die samen goed met elkaar overweg kunnen dan is dat toch prachtig voetbal daar.
Barcelona hoeft van mij niet alleen al vanwege de aankoop van de Luis de Bijter onbegrijpelijk dat Barca zich zo laat afglijden met dit soort voetballers.

Dat PSV het in Nederland dit jaar moet laten zien wordt ook al 4 jaar geroepen indertijd met Ductzak Mertens, Strootman,Lens,Schaars,retour van van Bommel,Rekik,Maher,Narsingh,Bakali en Matavz en nu
dit jaar met Depay,Wijnaldum,Rekik,De Jong,Maher,Narsingh en in mijn ogen Jozefzoon die dit jaar heel belangrijk kan worden.

De verdediging is nu al 4 jaar belabberd omdat Willems en Bruma steeds fouten maken nee ik hoop dat de nieuwelingen die net zijn aangekocht zich snel bewijzen voor achterin met Isimat Mirin,Guardado en Arias

We snakken om kampioen te worden.

Big30
7 september 2014, 10:44
De hint is duidelijk R7, inmiddels een dekbed overtrek (slaapt toch wat lekkerder), een Real Boxer short en een bidon besteld :tongue:.

Tis mooi weer en denk dat ik zo mijn favoriete shirt weer eens aandoe en wel deze:

http://img.fruugo.com/product/9/34/4574349_0280_0260.jpg


'Zakaria Bakkali kon 400.000 euro gaan verdienen bij PSV, maar weigerde het aanbod'

EINDHOVEN - Aanvaller Zakaria Bakkali heeft 'nee' gezegd tegen een aanbieding van PSV om 400.000 euro te gaan verdienen. Dit onthulde journalist Thijs Slegers vrijdag in het voetbalpraatprogramma FC Onder Ons van Omroep Brabant.

"Ik heb het contract zelf gezien", aldus Slegers. "Er stond echt 400.000 euro. En hij kon meer verdienen als hij een bepaald aantal wedstrijden zou hebben gespeeld. Ik meen dat hij al meer geld zou krijgen bij vijf of tien optredens in het eerste van PSV."

'Een compleet raadsel'
Waarom de 18-jarige Belg niet instemde met dit voorstel van de Eindhovense voetbalclub is voor Slegers een raadsel. "Zeg het maar. Ik heb geen idee. Het lijkt mij een prachtig voorstel."
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2163941033/Zakaria+Bakkali+kon+400.000+euro+gaan+verdienen+bi j+PSV,+maar+weigerde+het+aanbod.aspx

Als PSV het dit jaar weer niet zou halen kampioen te worden moet men maar eens fors in gaan grijpen. Waar Ajax en Feijenoord vooral verkochten en er niet veel sterker op geworden lijken te zijn wist PSV de selectie redelijk in stand te houden en ook nog wat extra versterkingen aan te trekken.

Big30
7 september 2014, 20:14
De kwalificatie voor de EK 2016 is van start gegaan, veel spektakel om niets. Er doen 53 landen mee voor maar liefst 24 plekken, Frankrijk als organisator doet aan de kwalificatie voor spek en bonen mee.
Zelfs als de EK eenmaal begint komen er eerst weer poule wedstrijden waarna 16 landen doorgaan. Eigenlijk begint het EK dan pas.

Leuke is natuurlijk wel dat nu ook wat landen van tweede of derde garnituur nu een kans hebben zich voor de EK te kwalificeren, dus deket zelfs de Belgen hebben kansje zich te kwalificeren!

deket
7 september 2014, 22:54
De Belgen zullen zich nu altijd met gemak kwalificeren voor hrt WK en of course ook voor het idd sterk gedevalueerde EK.
maar keek onlangs naar beelden van Italie tegrn Nederland en ben nog steeds aan het bijkomen van het lachen.
en wij dpeelden met een Bploeg Dordrecht weg, een team dat slechts twee punten minder heeft behaald dan Ajax.
zegt veel over het niveau van de Nederlanders kompitie. Maar wat wil je, indien jullie kampioen Zimling koopt, een speler die zelfs bij het zeer matigr Club Brugge niet meekan.
haha, zie je Big, ben weer de oude, de enorme het fuck en sex dit weekend hebben mij goed gedaan

Big30
7 september 2014, 23:07
Wat had Anderlecht nog veel moeite he deket met degradatie kandidaat Dordrecht :). Maar voor paars-wit wel slim te oefenen tegen een team van vergelijkbaar nivo, dat dan weer wel he.
Goed te horen dat je weer helemaal op volle sterkte terug bent. Denk je ook dat Club dit jaar in belgie de grote titel favoriet is wat als ik de Belgische pers mag geloven een mening is die toch wel unaniem wordt gedeeld?

deket
7 september 2014, 23:20
Belgen zullen zich immer plaatsen voor het wk en idd sterk gedevalueerde EK, ze beschikkenimmers over meer individueel talent dan Nederland.
Zag onlangs beeld en van Oranje tegen Italië en ben nog niet uitgelachen. Wij speelden met een Bploeg Dordrecht weg, een ereklasser met amper twee punten minder dan Ajax.
Zegt veel over het niveau van de Nederlands kompitie, maar wat wil je, de kampioen daar koopt Zimling, een speler die zelfs bij het zeer matige Club Brugge niet meekon.
je ziet beste Big, ben weer de oude, dit weekend vol fuck en sex deden mij goed

Admin
8 september 2014, 12:15
De stormachtige ontwikkeling van Anwar El Ghazi is niet alleen binnen Nederland opgevallen. In de Spaanse krant El Mundo Deportivo steekt Francesc Aguilar de loftrompet over de 19-jarige aanvaller van Ajax. 'El Ghazi is de grote hoop van de onuitputtelijke fabriek Ajax.'
De Spaanse journalist denkt de 19-jarige El Ghazi een speler is waar de komende jaren over gesproken gaat worden in Europa. 'Hij dribbelt met een elektrische snelheid, is goed in de kleine ruimte en scoort makkelijk. Hij moet alleen proberen minder haast in zijn actie te leggen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3743302/2014/09/08/Spaanse-krant-onder-de-indruk-van-Ajax-hoop-El-Ghazi.dhtml

Peter020
8 september 2014, 12:48
Zag onlangs beeld en van Oranje tegen Italië en ben nog niet uitgelachen. Wij speelden met een Bploeg Dordrecht weg, een ereklasser met amper twee punten minder dan Ajax.
Zegt veel over het niveau van de Nederlands kompitie, maar wat wil je...

Deze ziekelijke praatjesmaker is de afgelopen maanden in dit voetbaltopic al afgegaan als een gieter en blijft maar babbels houden. Kennelijk schaamt hij zich nergens voor. Hoezo een gigantische plaat voor zijn hoofd hebben? Glimlachwekkend!

De waarheid is dat FC Dordrecht vorige week in Brussel hoofdzakelijk met de reserves aangevuld met tweede-elftalspelers en junioren speelde tegen een Anderlecht met onder meer Suárez, Nuytinck, Colin, Kljestan, Cyriac en Acheampong (wie kent ze niet?) in de startopstelling. Ach ja, dan is een 4-1 ook niet zo opmerkelijk in een nietszeggend oefenpartijtje.

Dat Ajax in hun laatste twee onderlinge ontmoetingen Anderlecht zowel uit (0-3!) als thuis vernederde (de Belgen wisten toen zelfs niet te scoren en, nog erger, geen kans te creëren), toenmalig koploper Zulte Waregem vorig jaar tweemaal werd weggespeeld door de juniorenploeg van middenmoter PSV, AZ en NAC Breda vorige week respectievelijk KV Mechelen en Lierse SK wegvaagden, en tot slot de roemloze uitschakeling van de Rode Duivels op het WK zullen we verder maar niet meer al te zeer benadrukken.

deket
8 september 2014, 20:38
Dat van waregem tegen PSV heb je ondertussen al 69 keer benadrukt,
over de wanprestaties van je Amsterdams clublje zwijg je in alle talen, het lijkt het niveau van Club Brugge wel.
en dan heb ik het nog niet over een gebrek aan transferbeleid.
dacht dat de beruchte hollandse gierigheid het gevolg was van het sobere Calvinistische noorden.
bij Feyenoord zullen ze opperen dat de knip op de geldbeugel normaal lijkt voor een jodenploeg maar zover wil ik nog niet gaan om een proces te vermijden.
Wel zitten ze bij Ajax nu op een berg geld maar zullen ze voor volgend seizoen wel geen CL halen en troosten met de Europese Aldi

deket
8 september 2014, 21:10
Daarbovenop wil ik je wel eens een aantal lessen in elementaire beleefdheid meegeven.
eens goed van de grond gaan zeggen we in Vlaanderen, maw, ga eens degelijk neuken, denk dat je het dringend nodig hebt

Jansen
8 september 2014, 21:58
Belgen zullen zich immer plaatsen voor het wk en idd sterk gedevalueerde EK, ze beschikkenimmers over meer individueel talent dan Nederland.
Zag onlangs beeld en van Oranje tegen Italië en ben nog niet uitgelachen. Wij speelden met een Bploeg Dordrecht weg, een ereklasser met amper twee punten minder dan Ajax.
Zegt veel over het niveau van de Nederlands kompitie, maar wat wil je, de kampioen daar koopt Zimling, een speler die zelfs bij het zeer matige Club Brugge niet meekon.
je ziet beste Big, ben weer de oude, dit weekend vol fuck en sex deden mij goed

Beste vriend je schrijft zoals je denkt dus er is geen touw aan vast te knopen.
- wat hebben wij met B ploeg Dordrecht te maken ?
- meer talenten in België ?
- Tegen Italië stonden geen talenten in en door de rode kaart is er alleen nog maar gewisseld met routine

Talenten als Mephis Depay Wijnaldum,Jozefzoon,Narsing komen binnenkort als vaste waarde en Depay alleen al daar kan geen enkele vaste waarde in België tegen op.

Laten jullie nu eerst maar eens kijken of Lierse SK weer met een trainer komt waar ze iets mee kunnen winnen omdat wat ze nu hebben echt niet een winnaar is.
Daarbij vind ik de huidige trainer van België nu ook niet echt een succes als ik terug kijk naar de WK deze man zat nou ook niet direct goed met zijn wissels.
Ik snap niet dat Luc Nillis of vandekerkhoven niet bij de technische staf is gevraagd dan hebben ze meteen voor de aanvallers en verdediging de juiste mensen binnen.

p.s. ik ben nog niet uitgelachen over je schrijfstijl met meer talenten dan Nederland.

Badslippers
8 september 2014, 22:24
Opvallend dat hier geen berichten zijn gepost na het demasqué van Nederland tegen Italië. Nou was het WK al een bijzonder trieste aangelegenheid qua kijkplezier waarbij het resultaatvoetbal boven alles verheven was. Met veel mazzel en af en toe wat glansrijke momenten werd toch nog een derde plaats afgedwongen.

Maar deze deceptie zag iedereen natuurlijk al van verre aankomen. Er waren wel wat verzachtende omstandigheden doch kansen in de eerste helft heb ik niet gezien. Het was wederom armoe troef. Het "Tikkie breed" ten tijde van Jantje Peters werd weer tot in den treure uitgevoerd. Ben benieuwd wat ze de tegen de Tjechen gaan maken maar ik verwacht er bitter weinig van en maak me klaar voor de eindeloze breipatronen die ongetwijfeld op de mat gelegd worden. Ik zal eens gaan turven hoe vaak Daly "tikkie terug" Blind de bal weer op Cilessen zal gaan spelen.

En dan dat eeuwige getwijfel, nu ook weer bij Hiddink. "Moet ik nu 5-3-2 spelen of toch maar 4-3-3? Moet ik Depay opstellen of hem toch maar laten rijpen totdat de schimmel op zijn kloten zit en hij over de datum is?". Man, man, man, ga met pensioen en lekker in de Achterhoek op je Harley rijden samen met Bennie Jolink.

Jansen
8 september 2014, 22:45
Klopt Vriend Badslippers :

Dat ik niet gereageerd heb heeft te maken omdat ik ook het eindeloos gezeur over systemen en tikje terug meer dan moe ben en bij de grove fouten van een zeer matige verdediger als M.Indy en het zoekende naar de juiste woorden van de oude Hiddink die echt beter in het Amstel Hotel tegenover zijn huis een kopje koffie kan pakken.
Nee Kuit in plaats van Memphis ik snap Hiddink niet laat Nederland nu gewoon starten met

Voor : ------- Depay - Huntelaar - Narsingh

--------------------------- Persie ------------------------

midden : ------ Sneyder - De Jong - Affellay

achter : ------ Blind - Vlaar - vd Wiel

Keeper : ---------- Cillissen -----------------

lekker aanvallend maar tegen Tjechie wat totaal niet in goede doen is moet je gewoon druk zetten en veel scoren

Blind - Vlaar - De Jong en vd Wiel is genoeg om ze te stoppen en Narsingh kan een linie terug komen en ook Sneijder altijd wat terug komen.

Maar dit zal wel nooit gebeuren dat durven deze trainers niet daar hem je saunaclub mensen voor nodig om lef te tonen

Picasso 1
8 september 2014, 22:51
Opvallend dat hier geen berichten zijn gepost na het demasqué van Nederland tegen Italië.

In tegenstelling tot sommigen, winsten van eigen land interesseren me nou eenmaal meer dan nederlagen van een ander land.

deket
8 september 2014, 22:56
Jansens dat van meer individueel talent bij ons komt niet van mij maar van tal van journalisten, opiniemakers, trainers vaak al die tzken bij dezelfden maar steeds van uw land
de essentie lijkt me wat je met die talenten doet,
Ben zelf ook teleurgesteld in bv Hazard op het wk, maar vergeet niet dat die jongen nog altijd maar 22,23 jaar is, en al spelmaker bij Chelsea.
Vergeet niet dat jullie tot halfgod verheven vallende Hollander , Robben op die leeftijd mislukte bij Chelsea zoals hij ook faalde bij Real.
Pas op latere leeftijd brak hij volledig door, bij Bayern dus.
men vergeet vaak dat de beste Belgen nog steeds jong zijn, zodat ik ook niet kan ontkennen dat ikzelf oud aan het worden ben en na vbv vijf uur sex niet veel kan, blijkbaar tot frustratie van sommige meiden.
En met dat hele Lierse heb ik geen fuck te maken,.

Jansen
8 september 2014, 23:09
Jansens dat van meer individueel talent bij ons komt niet van mij maar van tal van journalisten, opiniemakers, trainers vaak al die tzken bij dezelfden maar steeds van uw land
de essentie lijkt me wat je met die talenten doet,
Ben zelf ook teleurgesteld in bv Hazard op het wk, maar vergeet niet dat die jongen nog altijd maar 22,23 jaar is, en al spelmaker bij Chelsea.
Vergeet niet dat jullie tot halfgod verheven vallende Hollander , Robben op die leeftijd mislukte bij Chelsea zoals hij ook faalde bij Real.
Pas op latere leeftijd brak hij volledig door, bij Bayern dus.
men vergeet vaak dat de beste Belgen nog steeds jong zijn, zodat ik ook niet kan ontkennen dat ikzelf oud aan het worden ben en na vbv vijf uur sex niet veel kan, blijkbaar tot frustratie van sommige meiden.
En met dat hele Lierse heb ik geen fuck te maken,.

Wat opiniemakers ,journalisten schrijven en trainers vertellen boeit me niet omdat hier juist vaak mensen zitten die zelf of niet gevoetbald hebben of als trainer de top niet echt heeft gehaald.

Nee we hebben in Nederland 15 miljoen mensen die verstand van voetbal hebben zoals bij jullie ook 6 miljoen.
Ik heb een eigen visie maar die zal niet snel op het veld staan zie boven.
Dat Robben het niet gemaakt heeft in Engeland is gewoon omdat hij te ligt was en te blessure gevoelig in die tijd ook bij Real was hij nog steeds niet de vent die hij na wk 2010 is geworden
daarom is hij nu fysiek sterk en kan mee tussen de grote.
Depay is met zijn jonge leeftijd nu al klaar hem ken ik ook persoonlijk en hij is vanaf zijn 16 jaar andere zeker twee jaar voor fysiek.
Ook Robben ken ik nog persoonlijk bij PSV maar hij was voor de Nederlandse top wel groot maar fysiek niet sterk genoeg.
Dit ligt dus ook aan de trainers die hem zelf gehaald hebben die hadden net als Bayern hem fysiek eerst sterker moeten maken maar dat waren niet de trainers die dit zien ook Mourinho niet.

Picasso 1
8 september 2014, 23:21
Robben had op jongere leeftijd de pech veel blessureleed te kennen en was hij denk ik mentaal nog niet voldoende klaar voor de top. Behalve het wegvallen van de blessures is hij dus bovendien mentaal bij Bayern enorm gegroeid en dat maakt hem de topvoetballer die hij hedendaags is. Jammer alleen voor Nederland dat ze maar een beperkt aantal jaren deze topvoetballer in deze topvorm zullen hebben.

felrops
9 september 2014, 08:37
@deket: heb je dat ook gelezen: Nederland U21 - Slovakije U21 (ik wist niet dat ze daar voetbal speelden) 0-1 ! Veel talent zit er niet aan te komen bij Oranje. De eindronde van de volgende WK's halen wordt een heikele opdracht. Of misschien ligt het aan de oelewapper die Nederland U21 traint. Heeft een blauw-zwart verleden, en nog bij ook een zeer foute ploeg in België.

deket
9 september 2014, 10:53
Je bedoelt met foute ploeg waarschijnlijk den Beerschot, die dragen wel de juiste kleuren.
En je moet eerlijk bekennen dat ze als vierdeklasser, enorm veel toeschouwers krijgen, waar verschillende eersteklassers jaloers op zijn.
Je kan ze in die context wat vergelijken met de Schotse Rangers, die ook door een faillissement verplicht waren om in een lagere klasse te starten

felrops
9 september 2014, 13:05
Het blijft wel een heel foute ploeg. Termieten zijn het. Germinal verpulverd, dan een gezellig ploegje als Wilrijk. Zover zijn de Rangers nooit gegaan. Maar ik neem aan dat er een soort kleurenverwantschap is. Het weze je vergeven...

Peter020
9 september 2014, 13:39
En ach die Belgische fabeltjes over absolute wereldtopper Arjen Robben... Hij was op jonge leeftijd ook bij Chelsea en Real Madrid met assists en doelpunten een belangrijke speler. Hoezo daar mislukt en gefaald? Trainer-coach Mourinho is nog altijd lyrisch over de jonge Robben van toen en uiteraard ook over de Robben van nu.

Wederom een bevestiging dat vanwege typetjes als De Ket de Belgenmoppen zijn uitgevonden. Ik hoop dat hij in eigen land wél ietsje serieuzer genomen wordt.

deket
9 september 2014, 14:52
Heb zo een vermoeden dat ik in eigen lznd meer succes kende dan u in uw land, niet alleen een vermoeden.
Betreffende serieus grnomen worden kan me worst schelen, indien de zaken maar goed gaan
dit item mag met satire en humor, zoals het forum globaal, maar ik hrb je al gezegd dat je dringend manieren moet leren of hebben de Ajax supporters nooit van elementaire vorm van beleefdheid gehoord,?
nogmaals een gratis advies, ga ipv lullen over voetbal eens goed neuken

Admin
9 september 2014, 15:00
Heren drijf het toch niet zo op de spits en daag elkaar niet voortdurend uit. We hebben het hier over een onbenullig en vrij onschuldig iets als een potje voetbal!


http://www.alexvankoten.nl/beliened.jpg

Peter020
9 september 2014, 15:16
Niet zo streng, Admin. Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Ik vind het buitengewoon humoristisch dat iemand die schrijft zoals hij denkt (een geniale opmerking van Jansen, haha), en waar inderdaad vaak geen touw aan vast te knopen is, van zichzelf min of meer beweert dat hij succesvol is. Dat kan waarschijnlijk alleen in Belgenland. Eigen lof stinkt. :wink:

Maar oké, ik zet nu een punt achter deze nutteloze (voetbal)discussie.

Big30
9 september 2014, 17:59
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/oranje/23060764/__Hiddink_kiest_voor_5-3-2__.html

5-3-2 met Martins Indi, Veltman en Depay en geen Kuyt.

Hiddink is zoals vd Gijp gisteren zei niet meer dan een acteur, hij is geen bondscoach maar speelt die rol, een slechte B-acteur ook nog die men nooit bondscoach had moeten maken. Het is allemaal zo fake, zo gemaakt.
Geef het volk van Gaal terug onze voorman en leider die als een rots in de branding voor zijn troepen en vaderland staat!!!

Bluebear
9 september 2014, 18:50
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/oranje/23060764/__Hiddink_kiest_voor_5-3-2__.html

5-3-2 met Martins Indi, Veltman en Depay en geen Kuyt.

Hiddink is zoals vd Gijp gisteren zei niet meer dan een acteur, hij is geen bondscoach maar speelt die rol, een slechte B-acteur ook nog die men nooit bondscoach had moeten maken. Het is allemaal zo fake, zo gemaakt.
Geef het volk van Gaal terug onze voorman en leider die als een rots in de branding voor zijn troepen en vaderland staat!!!

Och, och, Big30, Hiddink wordt al neergesabeld voordat hij zich heeft kunnen bewijzen. Laten we verder praten na de kwalificatiereeks en dan oordelen. Het PSV-talent wordt naar voren geschoven en terecht. Het is een wisselwerking Meneer Big30 en ik weet zeker dat hij het talent van andere clubs ook niet uit het oog verliest. Je hoort mij toch ook niet over jouw held en zijn fantastische start bij Manchester United.
Na het seizoen kunnen we ook daar pas oordelen hoe goed de coach wel niet was geholpen dikwijls, wie het ook is, door dom geluk. :smoke:

8458

Bluebear
9 september 2014, 20:39
Jonge, jonge, eerste helft voorbij van Tjechië - Nederland 1 - 0. Wat een ergernis! Ik hadt toch wel wat spirit verwacht na Italië. De bal wordt alleen maar breed gespeeld. Er moet diep worden gespeeld zodat de Tjechen achteruit gaan lopen. Mijn TV is nog heel gelukkig, want er lagen zware voorwerpen binnen handbereik, maar ik moet de tweede helft nog zien, he. :wand: :ranting2:

Bluebear
9 september 2014, 21:38
Geen commentaar, Tjechië - Nederland 2 -1. :angst:

Scrotum
9 september 2014, 21:42
Janmatenarij