PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal



Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7

deket
9 september 2014, 22:02
mooi stadje praag,wel een matige nationale voetbalploeg,maar ik ga zwijgen of ik ben weer de slechte volgens de lange teentjes van enkele voetballiefhebbers hier

Badslippers
9 september 2014, 22:21
mooi stadje praag,wel een matige nationale voetbalploeg,maar ik ga zwijgen of ik ben weer de slechte volgens de lange teentjes van enkele voetballiefhebbers hier

Zwijgen zal voor jou net zo moeilijk zijn als een week geen saunaclub bezoeken en foutloos typen op je iPad ! ! ! Dus Deket gewoon netjes mee blijven doen in dit draadje en op de lange tenen gaan staan.

Janmaat zal de Zwarte Piet wel toegespeeld krijgen. Als eerste natuurlijk door Hiddink. Oké, Janmaat maakt een kostbare fout in de laatste seconden doch de fout werd al eerder gemaakt door niet door te drukken en weer te vervallen in oeverloos tik-tak voetbal. En Hiddink kan beter met pensioen gaan of zijn zakken vullen in Verweggistan.
Ik zag wederom een ongeïnspireerd Nederlands elftal dat toch vrij flegmatiek speelde. Uitzonderingen waren Depay, de Jong en Cilissen vond ik ook niet slecht. van Persie is een arrogante flapdrol die buiten één magistrale goal op het wk, wedstrijden lang niks presteerde en nu ook niet. Die man moet er echt uit want die verpest de sfeer (Remember EK2012, van Persie/Affelay). Kortom, wederom een draak van een wedstrijd waarin de lijn van het wk wordt doorgetrokken met wijfelachtig voetbal. Op het wk ging dat lang goed. Nu werd het keihard afgestraft door de eveneens pover spelende Tjechen.

Cupido
10 september 2014, 09:23
Probleem is dat we met dit redelijk middelmatig elftal (op een uitzondering van robben na, tenminste als die speelt) denken dat we tot de top van de wereld behoren. En dat kan als ze allemaal 110 % geven en precies kunnen doen wat een goede trainer ze opgeeft. Want tactisch kunnen ze allemaal best wat als het maar goed wordt aangegeven. Kijk naar ajax met de boer die al 4 jaar kampioen wordt met voor ajax middelmatihe spelers. En dat is nou net het probleem van alle Nederlandse clubs op dit moment. Na de 1-0 gingen ze even op 100 % procent spelen en speelden ze de tjechen al weg. Maar na de 1-1 zakten ze weer terug naar 80 % en dan krijg je wat er gisteren geschiedde. En dan een trainer die alleen maar verstand heeft van teambuilding en lachclubs maar voor de rest de ene tactische fout na de andere maakt. Tegen dit soort landen moet je het spel maken. Doe dat dan ook een ga niet met 5-3-2 spelen maar met 3-4-3 met creatieve spelers in de verdediging en het middenveld die voor aanvoer kunnen zorgen naar de spitsen.

Picasso 1
10 september 2014, 09:35
Tijdens het WK maakte Robben het verschil en voor de rest hield de 'vangeniale' tactiek niets meer in dan de boel achterin volledig dicht zetten en je beperken tot lange ballen op Robben of Van Persie. Kortom, catenaccio prima forma. Op zo'n toernooi kan je met zo'n tactiek ver komen zoals de Grieken eerder bewezen hebben met het EK in Portugal of de Italianen meerdere malen maar vroeg of laat wreekt dat zich en zakt een land terug tot de middelmaat wat dus gisteren met Nederland gebleken is. Alleen met Robben erbij zullen resultaten geboekt kunnen worden en zodra hij afwezig is ziet het er naar de toekomst toe somber uit.

Willi69
10 september 2014, 11:41
maar ik ga zwijgen...
Ich sag dann mal auch nichts. :cool:

Big30
10 september 2014, 11:58
De hele kwalificatie van deze EK kan mij eerlijk gezegd gestolen worden. Zoals opgemerkt van de 53 landen die meedoen plaatsen zich er 24. De eerste 2 in de negen poules en de beste nummer 3 en dan spelen de overige 8 nummer drie landen nog een PO om 4 plaatsen. De hele kwalificatie is een farce en tijdvulling en dient om de kas van de UEFA te spekken en is leuk voor borrelpraat beschouwingen.

Pas als het EK echt begint en dan nog maar als de 1/8 finales beginnen, want ook in Frankrijk gaat men eerst onnodige voorronden spelen waarna van de 24 landen er weer 16 doorgaan, pas dan is er sprake van een EK en moet je er woorden aan vuil maken.

Natuurlijk gaat de nummer 3 vd wereld zich met groot gemak kwalificeren en zal de ploeg en Hiddink tot op het bot worden geanalyseerd en kritisch worden bekeken.
Op het EK van 2016 zal Nederland weer met gemak de halve finale halen wat wil je met op dat moment een Depay die de beste speler van de wereld is, Veltman die achterin bij City de sterke en betrouwbare man in de defensie is en Robben die voor de hoofdprijs gaat.
Op het EK wordt dan in de halve finale Frankrijk met 4-0 verslagen (2 maal Depay, en Blind en kopbal Veltman) en dan is de vraag gaan we het in de Finale redden tegen de Duitsers die tot dan toen weinig indruk maakten maar wel weer in de Finale staan. Dat zien we dan wel weer :tongue:,



@deket: heb je dat ook gelezen: Nederland U21 - Slovakije U21 (ik wist niet dat ze daar voetbal speelden) 0-1 ! Veel talent zit er niet aan te komen bij Oranje.
Het bijzonder talentvolle Jong Oranje heeft zich met opvallend groot gemak, ondanks twee zeperds in de laatste 2 wedstrijden, geplaatst voor de KO fase voor het EK 2015 in Tsjechie. Oranje wordt door kenners gezien als de grote favoriet voor de EK titel.
De Belgen wisten zich zoals te verwachten viel niet te plaatsen, sinds 1978 wist Jong Belgie zich slechts 2 maal te plaatsen voor een eindronde van een EK.
Jong Oranje werd in 2006 en 2007 Europees Kampioen en in 2013 bereikte men de laatste 4.

Willi69
10 september 2014, 12:14
...tegen de Duitsers die tot dan toen weinig indruk maakten maar wel weer in de Finale staan
Und natürlich wieder gewinnen http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif! :freu:

W2 freut sich schon jetzt... http://www.testudo-forum.de/wcf/images/smilies/smiley5.gif

Picasso 1
10 september 2014, 12:16
In de analyse van Big zie ik paralellen tussen het Nederlands elftal en Happy Garden. :tongue:

MichelJ
12 september 2014, 06:30
Marco van Basten stopt als trainer van AZ. De voormalige topspits zou oorspronkelijk zijn werkzaamheden na het komende weekeinde hervatten. Mogelijk blijft hij aan als adviseur van de club. De beoogde opvolger (http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/az/23071978/__Pastoor_volgt_Van_Basten_op__.html) is Alex Pastoor, die momenteel al als interim-trainer werkt en tot nu toe assistent van Van Basten was.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/az/23071950/__Van_Basten_stopt_bij_AZ__.html

Admin
12 september 2014, 11:42
Ajax raakt opnieuw een talent aan een Europese topclub kwijt. De 16-jarige Mink Peeters vertrekt naar Real Madrid.

"Officieel speler van Real Madrid", meldde Peeters op Twitter. "Superblij met deze kans en ga mijn droom waarmaken." Overigens maakte de talentvolle speler in 2012 de overstap van PSV naar Ajax.

Eerder vertrokken Javairo Dilrosun en Timothy Fosu-Mensah al naar respectievelijk Manchester City en Manchester United.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/23072568/__Ajax-talent__16__naar_Real_Madrid__.html

Admin
12 september 2014, 11:49
Marco van Basten ontkent dat hij vertrekt bij AZ. Dat laat hij per sms weten aan het AD. De Telegraaf suggereerde vanmorgen dat de voormalig topvoetballer vanwege gezondheidsredenen zou stoppen bij de Alkmaarders. Nadat Earnest Stewart dat al tegenover het AD ontkende, geeft nu ook Van Basten te kennen dat dat niet klopt.
http://www.ad.nl/ad/nl/1442/AZ/article/detail/3746730/2014/09/12/Van-Basten-Berichtgeving-over-stoppen-bij-AZ-onjuist.dhtml

Bluebear
12 september 2014, 12:05
Ach ja, de Televaag. Zoals gewoonlijk. Splijtzwammen. :rolleyes:

Peter020
12 september 2014, 13:52
@deket: heb je dat ook gelezen: Nederland U21 - Slovakije U21 (ik wist niet dat ze daar voetbal speelden) 0-1 ! Veel talent zit er niet aan te komen bij Oranje. De eindronde van de volgende WK's halen wordt een heikele opdracht.

Wederom een EK zonder Belgenland

Jong Oranje is bij de loting voor de play-offs in oktober voor het EK 2015 gekoppeld aan Portugal. Nederland speelt de eerste wedstrijd thuis en enkele dagen later is de return in Portugal.

Portugal was bij het EK in 2013, dat plaatsvond in Israël, in tegenstelling tot Nederland niet van de partij. In de kwalificatiereeks voor deze editie waren de Zuid-Europeanen echter oppermachtig. In een poule met Israël, Noorwegen, Azerbeidzjan en Macedonië werden alle acht wedstrijden gewonnen.

Het EK voor spelers tot 21 jaar vindt volgend jaar juni plaats in Tsjechië, dat als gastheer automatisch geplaatst is. Spelers die na 1 januari 1992 zijn geboren zijn speelgerechtigd voor dit toernooi.

Dit EK is overigens de laatste editie in een oneven jaar, vanaf 2016 wordt het toernooi weer in even jaren georganiseerd. In 2013 won Spanje in de finale van Italië. Jong Oranje, dat vorig jaar de halve finales haalde, was zowel in 2006 als in 2007 Europees kampioen.

De volledige loting:
Nederland - Portugal
Italië - Slowakije
Frankrijk - Zweden
Denemarken - IJsland
Engeland - Kroatië
Duitsland - Oekraïne
Spanje - Servië

Bron: Voetbalmedia

Sphinx
13 september 2014, 21:53
Weer een heerlijke Eredivisie avond: Ajax dat maar nipt kan winnen van een zwalkend Heracles. AZ dat met mister Inspiratieloos op de bank niet kan winnen van Heerenveen (grappig om te zien hoe Pastoor langs de camera probeert te kijken tijdens die respect-betuiging aan Marco). En PSV dat zonder Depay er nog een hele kluif aan gaat hebben om de koppositie vast te houden, Zwolle is dankzij die overwinning vandaag iig gelijk gekomen. Over Feyenoord ga ik het niet hebben, met zo'n verdediging maakt het niet uit of Iker Casillas in het doel staat, die zal dan ook een paar keer vissen :mad:

Big30
13 september 2014, 22:01
Opmerkelijke uitslagen, gelukkig wint Twente eindelijk de eerste wedstrijd van Go Ahead. Dat Real thuis van Atletico verliest is toch ook wel opmerkelijk, gun het Atletico wel! Tweede nederlaag al voor Real.

In de Bundesliga hebben zowel Köln als Paderborn een goede start, dat kan van S04 niet gezegd worden, W69 zal het niet erg vinden, zijn cluppie won met 4-1.

Speciaal voor deket nog aandacht voor de prestatie van Lierse SK :tongue:.

KanariePiet
13 september 2014, 22:13
In Belgie heeft Standard al voor de vijfde competitiewedstrijd op een rij niet kunnen winnen:eek:. In eigen huis deelde Oostende een nieuwe stevige tik uit aan de Luikenaars. Na een spektakelrijke wedstrijd flikkerde de 3-5 op het scorebord.

Duchâtelet kan beginnen vrezen voor een nieuwe supporters opstand...:cool:

RAUL7
14 september 2014, 10:06
Dat Real thuis van Atletico verliest is toch ook wel opmerkelijk, gun het Atletico wel! Tweede nederlaag al voor Real.


Dat krijgt men met een voorzitter die t-shirts verkopen in Columbia boven het sportieve stelt! :mad:

Picasso 1
14 september 2014, 10:19
Dat krijgt men met een voorzitter die t-shirts verkopen in Columbia boven het sportieve stelt! :mad:

Zodra een Chinees redelijk voetbalt en populair wordt in eigen land dan ruilt deze voorzitter Ronaldo zo in voor die Chinees.

Potentieel 2 miljard t-shirts kunnen verkopen is vast Florentino's ultieme orgasme.

Willem2
14 september 2014, 23:27
Dat krijgt men met een voorzitter die t-shirts verkopen in Columbia boven het sportieve stelt! :mad:


Zodra een Chinees redelijk voetbalt en populair wordt in eigen land dan ruilt deze voorzitter Ronaldo zo in voor die Chinees.

Potentieel 2 miljard t-shirts kunnen verkopen is vast Florentino's ultieme orgasme.

Ronaldo , de voetballende etalagepop, verkoopt meer shirtjes met zijn naam er op dan de hele ploeg van Bayern bij elkaar......

Willem2
14 september 2014, 23:32
@ bocariver
Feyenoord-WillemII : 1-2

Ace2 en W69 hadden een goed weekeinde NAC en Borussia wonnen. MJ denkt er serieus over om de N in te ruilen voor de P want het is zo lekker dollen in Zwolle.....

Picasso 1
14 september 2014, 23:56
Ronaldo , de voetballende etalagepop, verkoopt meer shirtjes met zijn naam er op dan de hele ploeg van Bayern bij elkaar......
Dat deed Beckham ook maar sportief waren het voor de fans, tijdens zijn periode bij Real, erg magere jaren.
Nou is Ronaldo sportief ook van grote waarde voor Real maar het probleem is meer dat ze regelmatig goede spelers laten gaan resp opofferen voor nieuwe marketingtechnisch interessantere nieuwe spelers met alle sportieve risico's van dien.

deket
14 september 2014, 23:56
Trainer van Pec Zwolle werd nog niet zo gek lang geleden ontslagen bij Standard wegens te licht bevn onden, en hoorde nu net op studio dport uitroepen dzt het een toptrainer zou zijn, zo relatief allemaal die evaluaties.
Bij Real verdenk ik ze ervan spelers te kopen met de bedoeling om zoveel mogelijk truitjes op de markt te brengen en niet om een evenwicht elftal na te streven. Voorzitters pakken daar graag met grote namen uit om herverkozen te geraken.
maar, ga me daar niet dik overr maken, ik erg me al genoeg aan de onbekwaamheid van de scheidsrechters in de Belgische kompetitie
Big, je insinuatie ivm dat Lierse, die onbekwame Delferiere keurde twee geldige doelpunten van Anderlecht af en had de gelijkmaker van Lierse nooit mogen goedkeuren.
Was op dat moment gelukkig voor de tweede maal een nieuwe schone afkomstig ergens vanuit de Sahara, in een kamer van de LR aan het neuken, anders was dit gebeuren nefast voor mijn bloeddruk geweest

Sphinx
15 september 2014, 04:58
Trainer van Pec Zwolle werd nog niet zo gek lang geleden ontslagen bij Standard wegens te licht bevn onden, en hoorde nu net op studio dport uitroepen dzt het een toptrainer zou zijn, zo relatief allemaal die evaluaties.

Dat was weer aan die voorzitter duchatelet te danken. Die kreeg na vijf wedstrijd koude voeten en ontsloeg Jans liever dan dat ie toegaf slechts spelersmateriaal te hebben gekocht. Uiteindelijk zijn opvolger (naam ontschiet me even) de zwalkende ploeg nét in de play-offs en toen was Standard wél wakker. Zoals je al zei, alles is relatief.

deket
15 september 2014, 07:39
Die opvolger werd de Roemeen Rednic, die dan ook weer ontslagen werd voor Luzon

RAUL7
15 september 2014, 17:28
‘Cristiano Ronaldo heeft zijn buik vol van Real Madrid.’ Dat zei voormalig Real-voorzitter Ramon Calderon vanmorgen aan Talksport.
De Gouden Bal zou volgens de vroegere sterke man van Real ontevreden zijn met de transferpolitiek van Los Blancos. ‘Een terugkeer naar Manchester United behoort tot de mogelijkheden.’

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20140915_01268801/ex-real-voorzitter-ronaldo-kan-terugkeren-naar-manchester-united

Big30
15 september 2014, 17:44
http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/article/detail/3748400/2014/09/15/Nieuwe-investeerder-wil-ADO-overnemen.dhtml

Een nieuwe investeerder heeft zich bij ADO-eigenaar Mark van der Kallen gemeld om de club over te nemen. De interesse komt op het moment dat er hevige twijfels bestaan of het Chinese bedrijf United Vansen, de beoogde nieuwe eigenaar van de club, wel de ruim acht miljoen euro gaat overmaken om de aandelen van Van der Kallen over te nemen.

© anp.
Het gaat weer om een internationaal bedrijf dat de kans nu schoon lijkt te zien omdat de Chinese deal al vertraging heeft opgelopen. Hui Wang, de baas van het Chinese sport- en voetbalbedrijf, zou eigenlijk eind augustus het bedrag hebben moeten betalen.

Benieuwd hoe lang deze Soap nog zal doorgaan.

Willem2
16 september 2014, 08:16
‘Cristiano Ronaldo heeft zijn buik vol van Real Madrid.’ Dat zei voormalig Real-voorzitter Ramon Calderon vanmorgen aan Talksport.
De Gouden Bal zou volgens de vroegere sterke man van Real ontevreden zijn met de transferpolitiek van Los Blancos. ‘Een terugkeer naar Manchester United behoort tot de mogelijkheden.’

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20140915_01268801/ex-real-voorzitter-ronaldo-kan-terugkeren-naar-manchester-united

Heb jij zijn eisen gezien met betrekking tot zijn weeksalaris ? Die blijft echt nog wel bij Real Madrid. Hoe lang moet iemand met een modaal jaarsalaris daarvoor werken .....

RAUL7
16 september 2014, 09:25
Heb jij zijn eisen gezien met betrekking tot zijn weeksalaris ? Die blijft echt nog wel bij Real Madrid. Hoe lang moet iemand met een modaal jaarsalaris daarvoor werken .....

Ja, die heb ik gezien. Dat is toch gewoon een leefloon. Wie gaat er nu nog voor minder werken? :biggrin:

"Ronaldo wil weeksalaris van 630.000 euro bij United"
http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/2050060/2014/09/14/Ronaldo-wil-weeksalaris-van-630-000-euro-bij-United.dhtml

Big30
16 september 2014, 13:27
Ja, die heb ik gezien. Dat is toch gewoon een leefloon. Wie gaat er nu nog voor minder werken? :biggrin:

"Ronaldo wil weeksalaris van 630.000 euro bij United"
http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/2050060/2014/09/14/Ronaldo-wil-weeksalaris-van-630-000-euro-bij-United.dhtml
Er wordt vaak nogal wat gegoocheld met wat topvoetballers nu feitelijk verdienen (voor/na belasting, wel/geen reclame inkomsten). Maar denk dat onderstaand wel ongeveer zal kloppen.


Cristiano Ronaldo mag zich sinds zondag de best betaalde speler van Real Madrid, de Primera División en heel de wereld noemen. De aanvaller gaf zijn fiat aan een nieuwe contractuele overeenkomst tot medio 2018, drie jaar langer dan de oorspronkelijke verbintenis. De Portugees international gaat jaarlijks zeventien miljoen euro netto per jaar toucheren, maar zijn Spaanse werkgever is vele malen meer kwijt.

Volgens Spaanse media is Real Madrid de komende vijf jaar 124,3 miljoen euro kwijt aan salaris en belastingen. Vooral de Spaanse belastingdienst heeft de mededeling over het nieuwe contract van Ronaldo hartelijk ontvangen. Tot medio 2015 blijft 24 procent van het brutosalaris van Ronaldo naar de belastingdienst gaan, maar door de nieuwe regelgeving in Spanje gaat vanaf 1 juli 2015 liefst 52 procent naar de schatkist.

Van de 35,3 miljoen euro die Real Madrid jaarlijks vanaf 1 juli 2015 aan Ronaldo zal uitkeren gaat 18,3 miljoen euro naar de fiscus. De nieuwe contractvoorwaarden worden ook toegepast op het restant van 2013/14 en het seizoen 2014/15. Naast zijn oorspronkelijke salaris van 10,7 miljoen euro netto (14 miljoen euro bruto) krijgt hij in totaal nog eens 14 miljoen euro netto (18,4 miljoen euro bruto) extra tot en met 30 juni 2015.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=196539

Snel sommetje leert dus dat arme Ronaldo bruto bij ManU wat in zou leveren, hoe dat netto uitwerkt geen idee. Messi zou sinds kort bij Barca op 20ME netto zitten.
Salaris plafond bij de Nederlandse topclubs ligt op zo'n 1 miljoen Euro, zo'n 3-4% van wat deze jongens verdienen. Echte toppers als nu Depay kun je dus onmogelijk vasthouden, die kan nu al zeker 3-5 Miljoen verdienen bij de topclubs als het al niet meer is.

deket
16 september 2014, 20:42
In Istanbul krijgen teams meestal boel, maar wij spelen Galatasaray in hun eigen huis gewoon weg en geven deze topclub fie vorig jaar nog Juventus uitschakelde gewoon voetballes. Ieder die deze wedstrijd ziet zal dit beamen.
Anderlecht kreeg drie reuzekansen maar scoort nog niet. De Turken kregen nog gern kanden en minder balbezit.
Aloe sceptici krijgen dus lik op stuk.
Maar, bij de rust nog 0-0. Zoals voetbal metafoor voor het leven lijkt, vrees ik voor onrechtvaardigheid en dzt we in de tweede helft het dekdel op de neus ktijgen

phoenix
16 september 2014, 21:16
hmmm de wedstrijd is nog niet ten einde deket...

KanariePiet
16 september 2014, 21:56
hmmm de wedstrijd is nog niet ten einde deket...

Anderlecht heeft een verdiende overwinning in de laatste minuut nog uit handen gegeven. Eindstand 1-1:heul:
Het wil in die CL maar niet lukken voor de Brusselaars:frown:

Bluebear
16 september 2014, 22:07
Zoals voetbal metafoor voor het leven lijkt, vrees ik voor onrechtvaardigheid en dzt we in de tweede helft het dekdel op de neus ktijgen

@Deket, die heb ik in mijn leven al wat gezien. Die dekdellen van jou. Tjonge, jonge!! Dat waren er veel. :rolleyes: :cool:

Big30
16 september 2014, 22:49
http://nos.nl/data/teletekst/gif/P811_01.gif?v=1410904125

Big30
16 september 2014, 22:53
Mede dankzij een doelpunt en een assist van Ibrahim Afellay heeft Olympiakos dinsdag de eerste Champions League-wedstrijd gewonnen. In Piraeus werd het tegen Atlético Madrid 3-2. Afellay maakte na een half uur de 2-0. Hij schoot de bal in vanaf een meter of 15 na een overstapje van Kostantinos Mitroglou. Na een kwartier had Fuka Arthur Masuaku de Grieken met een afstandsschot op voorsprong gezet, op aangeven van de Nederlandse aanvaller.
http://www.ad.nl/ad/nl/1037/Champions-League-Europa-League/article/detail/3749164/2014/09/16/Goal-en-assist-Afellay-bij-winnend-Olympiakos.dhtml

http://static0.ad.nl/static/photo/2014/11/16/4/20140916224135/media_xll_2491519.jpg

deket
16 september 2014, 23:51
Ben nog wat te ontgoocheld om hier sereen wat te schrijven omdat een verdiende overwinning ons in blessuretijd ontglipte. Onze ingevallen Amerikaans verdedigde zoals een mietje, maar het heeft weinig zin hier iemand met de vinger te wijzen. Vooraf hadden we voor dit resultaat getekend, maar nu lijkt het me een bittere pil om te slikken en ik laat liever dat laatste werkwoord door een mooie meid doen.
Tijdens de herhalingslus van Ter Zake heeft men het over prostitutie in Duitsland maar kan me amper concentreren.
Anderlecht heeft hier wel alle criticasters op dit forum lik op stuk gegeven. Terecht.
En last but not least, dit met een jonge ploeg, die na de vorige jaren ovrr meer ervaring beschikt en, wat voor mij essentieel lijkt, dit met jongens uit de eigen jeugdwerking en niet met huurlingen, passanten zonder affiniteit voor hun club.
kortom, uitstekend gespeeld

Big30
17 september 2014, 00:19
Dit maal moet ik je gelijk geven deket. De statistieken er nog even op na gekeken en hoewel Galatasary meer balbezit had (55% tegen 45%) en meer hoekschoppen nam, ontliepen de 2 ploegen als het ging om schoten op doel elkaar bijna niet, dus was het gelijke spel terecht tegen een overigens zeer zwak spelend Turks team in een wedstrijd die voor de onpartijdige toeschouwer vrij slaapverwekkend was. Je kon wel zien dat Galatasary veel meer kwaliteit in huis heeft en het betere voetbal had maar men liet daar maar weinig van zien en winst voor de Turken zou ook niet verdiend zijn geweest.

Wat een verschil trouwens met het nivo en spektakel van Dortmund tegen Arsenal, dat was wel genieten. Over Real zwijgen we maar.

felrops
17 september 2014, 06:47
Dit was de beste Europese wedstrijd van Anderlecht in jaren. Een beetje jammer om het nog zo weg te geven. Maar ze gaan nog punten pakken, ook tegen Arsenal.

Wat dat issue in Terzake betreft: een opeenstapeling van gemeenplaatsen over prostitutie in Duitsland. Niets bijgeleerd.

deket
17 september 2014, 12:05
Big, uw analyse komt precies vanuit een Galatasarayman, heb jij iets met Turken?
De pers, zowel binnen-als buitenland is unaniem, Anderlecht was veruit de sterkste en gaf voetbales. Ze verdienen vlot te winnen. Spijtig dat de nochtans ervaren Kletsjman, (ex-internationaal)zich in blessuretijd liet aftroeven als een mietje, nasat hij pas invoel, al lang geen vadrr keus meer, en terecht.
Mitrovic, onze goalgetter die vijf miljoen euro koste, miste een reuzekand op 0 2, kortom we speelden op hoog C NIVEAU. Dortmund lijkt me te sterk, maar indien we tegen Arsenal spelen zoals gisteren, valt er zeker wat te rapen.
waarschijnlijk moeten we voor onze thuiswedstrijden toeschouwers weer weigeren en indien je dan die lege tribunes ziet in Monaco
wat een sfeerloze boel dzar zeg, en er bestaan vierdeklassers bij ons die over meer supporters beschikken

Peter020
17 september 2014, 12:24
Zijn onze 'Brusselse' vrienden nu alweer in de war? Van een puntje in Turkije...

Zouden ze helemaal niet beseffen dat het Galatasaray van gisteravond van een erbarmerlijk niveau was. Zelden een ploeg in de CL zo abominabel zien spelen. Desondanks was na 65 minuten de pijp leeg bij Anderlecht. Zelfs Zulte Waregem of Lierse SK zou gisteren waarschijnlijk een resultaat hebben geboekt op het Ali Sami Yen Spor Kompleksi oftewel de Türk Telekom Arena. Ik had medelijden met Sneijder met zoveel onbenul en gebrek aan kwaliteit om hem heen.

Maar goed, aangezien het in de CL al jaren een zekerheid is dat Anderlecht met nauwelijks punten laatste in de groep wordt, kan ik mij de euforie ergens wel een heel klein beetje voorstellen. En met deze Turken in hun poule zouden ze voor de verandering ook zomaar één-na-laatste kunnen worden.

Big30
17 september 2014, 12:33
Big, uw analyse komt precies vanuit een Galatasarayman, heb jij iets met Turken?
Nogmaals het nivo van de Turken was zeer bedroevend. Eigenlijk niet om aan te zien maar ondanks dat lage nivo van de Turken en dat gold voor de wedstrijd als geheel had Galatasary meer balbezit en als het ging om kansen afdwingen cq schoten op goal waren beide (zwakke) ploegen aan elkaar gelijkwaardig, zo iets valt af te leiden uit de statistieken.
Pas in de KO fase als er nog 16 teams over zijn begint de CL feitelijk, zou ook beter zijn na 1-2 voorronden in 4 poules van 4 te gaan spelen. Hoeven we ook niet te kijken naar voetbal wat feitelijk CL onwaardig is.

Anderlecht mag blij zijn met een zo zwakke tegenstander in de poule als Galatasary, na de afgelopen jaren steeds kansloos als laatste in de poule geëindigd te zijn lijkt nu voor het eerst plaats 3 mogelijk.
Galatasary is Europees gezien bepaald geen topploeg, zelfs middenmoter is nog te hoog gegrepen voor dit team dat op de huidige Uefa Club ranking lijst (geeft een grove indicatie als het gaat om sterkte) op plaats 34 staat.

Boy69
17 september 2014, 13:18
Big............. heb jij iets met Turken?

Tja, PHG is zijn favoriete club, dus het lijkt me van wel 😄

Picasso 1
17 september 2014, 13:38
Tja, PHG is zijn favoriete club, dus het lijkt me van wel ��

Haha, aan de andere kant zien vele Turkse dames oogverblindend uit (zoals bijvoorbeeld Shayenne in GT) en ben ik daarom geneigd eerder voor Galatasaray te zijn dan voor Steau Boekarest.

deket
17 september 2014, 14:57
Peter vergeet al dan niet bewust dat Galatasaray vorig seizoen Juventus, al seizoenen lang nr 1 in Italie uitschakelde in de CL, en dat het de rijkste Turkse vlub is waar Nederlandse internationals, graag hun vele geld verdienen. Dat wesley Sneyijder daar gaat blijven zal afhangen van zijn dominante vrouw.
Volgrns zijn royaal kontrakt mag zij niet autorijden in Turkije. Valt nog mee, volgens de Turkse premier mogen vrouwen niet in het openbaar lachen

Peter020
17 september 2014, 15:20
De Ket, je weet toch dat ik in België supporter in hart en nieren van Anderlecht ben. Ik hoopte echt dat ze gisteravond zouden winnen. Dat had ik Paars-wit en zeker jou echt gegund. Ik had het niet meer op de bank voor de tv (Sport1). Maar op een gegeven moment leek het erop dat ze niet meer konden omgaan met de druk van de voorsprong en lieten ze het gisteren zeer beperkte en armoedige Galatasaray ontsnappen aan een nederlaag. Dat is wat ik heb gezien, maar ik heb geen enkel verstand van voetbal, hoor. Met klasbakken als Rensenbrink, Haan en Bosman in de ploeg was het puntenverlies nooit gebeurd, denk ik. Zulke persoonlijkheden ontberen ze momenteel. Misschien hadden ze de driepunter wel over de streep gehaald als Brammetje 'pikante sms'jes met sportjournaliste Hilde' Nuytinck de volle 90 minuten had kunnen doorspelen.

deket
17 september 2014, 15:49
Bram kreeg een gebroken teen.
maar vorig jaar vonden Big en jij dat we in een gemakkelijke groep zaten.
Benfica kampioen van Portugal, Olympiakos, idem in Griekenland en won gisteren tegen de Spaanse kampioen en PSG?
Nu die tegen Ajax spelen zal dat wel ineens een goede ploeg voor jullie zijn zeker?
Dit is een soort logica die me volledig ontgaat.
Desalniettemin wens ik ook jullie deze avond succes, ikzelf kan door een vergadering helaas niet kijken, maar we weten beiden welke ploeg over het meeste talent beschikt

deket
17 september 2014, 16:33
Maar ik neem betreffende evaluaties ivm voetbal Big, Jansens, Peter, etc, niets kwalijk.
Heb al geruime tijd de illusie verloren over het brgrip, objectiviteit, .
Net zoals "de perfecte vrouw*bestaat dit niet

bocariver
17 september 2014, 18:39
Tonight , Ajax -PSG.
Ijsberen seems to be optimistic for Ajax.
In France, PSG missed his beginning in ligue 1 and the real start is now.
I saw F. De Boer saying Ajax will play in traditionnal 4-3-3 with offensive intentions.
"French Specialists" think that it is a kind of suicide because PSG will keep the ball with his midfield and Ibrahimovic will show the distance between a youngster and an adult player. Ajax will have to run a lot but they are not used to.
Is it a lesson like against Anderlecht or Leverkusen ?
Ajax will park a bus in front of their goal, betraying the spirit of the club to save 0-0 ?
Other surprise ?
PSG will play without Thiago Silva but with Matuidi (very important player).
Answer in one hour...

Admin
18 september 2014, 10:59
Alex Pastoor en AZ per direct uit elkaar

Alex Pastoor vertrekt per direct bij AZ. De Alkmaarse club meldt dat de onderhandeling over het hoofdtrainerschap zijn stukgelopen.

AZ moet op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. Daarmee kan het volgde hoofdstuk aan de soap bij AZ worden toegevoegd. Sinds Telesport vorige week bekendmaakte dat Marco van Basten al een stap terug moest doen, rommelt het behoorlijk in Alkmaar.

Pastoor begon het seizoen als assistent van Van Basten. Het was de bedoeling dat hij per direct het stokje zou overnemen van Van Basten, die vanwege spanningsklachten moest stoppen als hoofdcoach. Laatstgenoemde gaat dus wel als assistent verder.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/az/23096516/__PASTOOR_DIRECT_WEG_BIJ_AZ__.html

Sphinx
18 september 2014, 14:19
Deze racebeer weet even niet wie hier nou het domst is geweest. Mister Inspiratieloos zelf of zijn zaakwaarnemer. Pastoor was idd de beoogde coach om het seizoen af te maken, maar wat de krant van Wakker Nederland niet vermeld, is dat Pastoor's zaakwaarnemer Arnold Oosterveer tegen de krant uit de school klapte over Van Bastens opstappen. Dát is ook de reden dat Pastoor eruit is gegooid, omdat ie zijn kop niet kan houden (ineens begrijp ik die gejaagde blik voor de camera tijdens de wedstrijd tegen Heerenveen nog beter). Eerste opvolger heeft al gesolliciteerd: John vd Brom. Ook Verbeek en Van Marwijk worden genoemd

Teiresas
18 september 2014, 14:40
Verbeek ?? Die is daar nota bene nog niet zo heel lang geleden door Stewart ontslagen :confused:

Big30
18 september 2014, 16:02
Vreemd verhaal. Als het lekken van zijn zaakwaarnemer de reden van zijn vertrek is ga je hem niet een contract tot einde vh seizoen aanbieden waar sprake van was. Daar spreekt natuurlijk niet al te veel vertrouwen uit en zou je daar niet uitkomen blijft zijn huidig contract geldig. Er is sprake van ontslag dan zal het wel met een vertrouwensbreuk ivm lekken te maken hebben. Wat een soap is dit zeg! Vd Brom heeft al een open sollicitatie liggen.

Big30
20 september 2014, 10:33
AZ kan vooralsnog geen nieuwe hoofdtrainer aanstellen. Louis Everard heeft namelijk bij de CBV aan de bel getrokken in de zaak Pastoor, die na rijp beraad als afgezet hoofdtrainer wordt beschouwd door de coaches betaald voetbal. "En daarom is de positie met terugwerkende kracht alsnog besmet verklaard”, zegt de directeur van de VVCS.

Pastoor werd donderdag op non-actief gezet door de Alkmaarse club. Toen vond de CBV het geen probleem als AZ een nieuwe man zou aanstellen. John van den Brom is de beoogde man om de job op zich te nemen.De beslissing is voor Alex Pastoor slechts een kleine pleister op een grote wonde.

De vervanger van Marco van Basten begrijpt er helemaal niets van, dat hij zomaar aan de kant is gezet, en dat zijn lopende contract van twee jaar als assistent zonder opgaaf van redenen niet lijkt te worden nagekomen. Pastoor wordt bijgestaan door Everard en Wil van Megen van de VVCS, die denken juridisch sterk te staan. De partij Pastoor heeft in een brief het gebeurde scherp veroordeeld. Onderhand lijkt het er op dat de Alkmaarse club een rookgordijn optrekt om het eigen falen verdoezelen.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/az/23104650/__AZ_mag_geen_trainer_aanstellen__.html

De volgende stap in de Soap :tongue:!

Johnny Bravo
20 september 2014, 12:42
Lees -->Totale schuld Real Madrid stijgt met 11 procent naar dik 600 miljoen euro (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=225034)

Tja........ best wel gek dat Nederlandse ploegen in de Champions League geen potten kunnen breken.
Er zit ook een klein gat van 700 miljoen euro tussen de bankrekeningen van Real Madrid en Ajax.
Ajax 100+ miljoen euro op hun rekening en Real Madrid een schuld van 600 miljoen euro.

Competitie vervalsing????? Welnee:cool:

Wanneer komt er een bank die de nek omdraait van Real Madrid??
Wat ik vroeger oh zo mooie club vond heb ik nu een groot antipathie tegen.

Deepreamer
20 september 2014, 18:49
Äußerst sympathisches Tier... :tongue:

http://abload.de/img/danke-papa-bockvfrwo.jpg

Big30
20 september 2014, 19:21
Competitie vervalsing????? Welnee:cool:

Wanneer komt er een bank die de nek omdraait van Real Madrid??
Wat ik vroeger oh zo mooie club vond heb ik nu een groot antipathie tegen.
De Spaanse banken zullen dat wel laten, die doen gewoon mee met de steun aan Madrid, ze kunnen ook niet anders want Real staat boven de wet in Spanje. Feitelijk faciliteren de banken de extreme schuldenlast van Real, leningen blijft men gewoon verstrekken.
Tegen City en PSG heeft de Uefa al opgetreden, dat zal weldra ook tegen Real gebeuren, een EU onderzoek is al gestart naar illegale staatssteun. Er moet schoonschip gemaakt worden en de valsspelers moeten hard worden aangepakt!

Tijd voor actie voor het behoud van de voetbalsport die nu door een aantal clubs structureel kapot wordt gemaakt. Nog is het niet te laat, maar de klok tikt en de boel staat op ontploffen. Fans keren zich massaal af van deze club, er is geen sympathie en gunfactor meer, prestaties worden niet meer serieus genomen maar als competitie vervalsing gezien.
Zelfs mijn Real pyjama is aan het verbleken en het lijkt net alsof de kleuren zo vervagen dat ik daar de contouren van een Griekse halfgod zie verschijnen, dat kan geen toeval zijn!!!

Costana
20 september 2014, 20:53
Als elk bedrijf die (zware) schulden heeft zou moeten maatregelen treffen dan zouden er veel beren (en mensen in het algemeen) werkloos staan toekijken... Bekijkt de balans maar eens van vele bedrijven... Het wordt pas een probleem als die schulden niet meer afbetaald kunnen worden en/of er wanbeheer in de clubs gebeurd.

En voor zover ik kan inschatten lijkt dit niet het geval bij Barca noch Real. Deze clubs hebben voldoende inkomsten om hun schulden af te lossen.
Het zijn zelf 'goede' schuldenaars want op elke lening verdient de bank in de vorm van intrest waardoor er geld vrijkomt voor banen/bonussen voor aandeelhouders en/of werknemers waardoor de economie draait. (agree, das nou zeer optimistisch bekeken - maar het brengt toch iets op)

Het verschil met onze (Belgie - Nederland) clubs is dat deze behalve in Europa (en dan nog) niet eens bekend zijn. --> minder omzet en minder publiek --> minder ruimte om schulden te maken....

De beste/meest renderende/grootste bedrijven zijn écht niet diegene die schuldenvrij zijn hoor...

voor de goede orde: ik geen fan van real noch van barca. In spanje gaat mijn sympathie uit naar Sevilla.

Big30
20 september 2014, 21:17
De totale schuld van Real Madrid is opgelopen tot circa 602 miljoen euro, zo maakt AS bekend. Dat betekent een stijging van elf procent ten opzichte van vorig jaar. De Champions League-winnaar heeft momenteel een negatief eigen vermogen van 94 miljoen euro.
Daarbij heeft Real Madrid een schuld van 75 miljoen bij Spaanse banken en staan de overige schulden uit bij andere clubs, investeerders en de publieke sector. Het inkomen van de Koninklijke over het boekjaar 2013-2014 bedroeg zo'n 550 miljoen, maar de kostenpost was beduidend hoger: zo'n 610 miljoen.
De verkoop van Gonzalo Higuaín en Mesut Özil leverde Real Madrid een smak geld op, maar dat werd vervolgens weer flink gespendeerd. Voor de komst van Gareth Bale werd een immens bedrag uitgetrokken, de betaling van zijn transfersom wordt over zes contractjaren verspreid en dat is jaarlijks 16,5 miljoen euro. Zijn salaris is daar nog niet bij inbegrepen. De verkoop van Ángel Di María (75 miljoen) aan Manchester United en het winnen van de Champions League brachten opnieuw geld in het laatje, maar nieuwkomers Toni Kroos, Keylor Navas en James Rodríguez kostten een flinke duit. Zodoende blijven de schulden van de club stijgen en lijkt een ommekeer nog niet in zicht.
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/111032/real-madrid-openbaart-jaarcijfers-ruim-600-miljoen-schuld

Met deze schrikbarende cijfers zou de club failliet verklaard kunnen worden in Nederland of Duitsland. Dit is competitie vervalsing.

Laten we wel zijn Madrid heeft al 2 clubs die op het hoogste nivo spelen dus ik stel een fusie voor, met zijn tweeën ben je nu eenmaal sterker dan alleen en dan daar maar opnieuw beginnen. Denk zelf aan de naam FC Madrid, lekker simpel! Compromis zou kunnen zijn Real Atletico maar dat ligt toch wat gevoelig lijkt me.
Nieuwe club moet dan wel alle spelers verkopen om althans een klein gedeelte vd schuld af te lossen en kan dan volgend seizoen een nivo lager in de tweede divisie een nieuwe frisse start maken met een budget van zeg 20-30 M Euro. Heb van Praag al gebeld en die denkt dat Platini ook accoord zal gaan. Sorry voor de Real fans maar dit kon echt zo niet langer en denk dat het met een paar jaar wel helemaal goed komt met FC Madrid. Men gaat spelen in een rood geel gestreept shirt met gele broek en paarse sokken. Gaat er zo uitzien:


http://www.sport-aktive.de/img/jako-trikot-inter---rot-gelb%7Cxxs%7Ckurzarm.jpg

Shirt FC Madrid seizoen 2015-2016

Willi69
21 september 2014, 13:27
http://www.derbysieg.com/wp-content/uploads/2012/03/bus-angriff-wilde-horde.jpg

Don Rudo
21 september 2014, 18:26
Willi, gratuliere mit 1 punkt aus Koln!

Willi69
21 september 2014, 18:29
Willi, gratuliere mit 1 punkt aus Koln!
Bedankt, Borussia Mönchengladbach ist damit weiterhin die einzige deutsche http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif Spitzenmannschaft, die in Pflichtspielen in dieser Saison ungeschlagen ist. :freu:

felrops
26 september 2014, 09:09
http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/article/detail/2064484/2014/09/26/Ex-topspits-Asprilla-komt-met-eigen-condoomlijn.dhtml

Moest toch even mijn geheugen opfrissen: wie was Asprilla alweer.

Big30
26 september 2014, 22:11
FC Eindhoven heeft vrijdagavond met 1-0 gewonnen van VVV-Venlo. De wedstrijd werd gespeeld in het Jan Louwers stadion. De Eindhovenaren hadden sinds 2005 niet meer gewonnen van de club uit Venlo, maar brak vrijdag dan toch de vloek.

In de 28e minuut scoorde Anthony van den Hurk het ene doelpunt in het duel. Hij kreeg daarbij hulp van Maxime Gunst, die de voorzet gaf. Chiro N'Toko kreeg als enige een gele kaart na een forse tackle.

FC Eindhoven staat na deze wedstrijd in de Jupiler League gelijk met koplopers NEC en Roda JC.

Afgelopen dinsdag 23 september speelde FC Eindhoven al tegen VVV-Venlo. De Eindhovenaren verloren toen met 4-2.
http://www.dichtbij.nl/eindhoven/sport/artikel/3713491/fc-eindhoven-verslaat-vvvvenlo-voor-het-eerst-sinds-2005.aspx?utm_source=Telegraaf&utm_medium=Crosspromotion&utm_term=Lijstartikel&utm_campaign=Telegraaf

Volgend seizoen wordt de lichtstad derby weer gespeeld in de eredivisie!

deket
26 september 2014, 22:41
Veel licht zie ik in beiden teams niet onmiddellijk. Al komen ze uit de lichtstad.
Tegen wie moet PSV deze week in de CL?

Big30
26 september 2014, 23:14
Als je het licht eindelijk eens wilt zien deket moet je eens een wedstrijd van Eindhovuh aan de Aalsterweg gaan bezoeken. Wil je een stralende galavoorstelling zien bezoek dan eens het Philips Stadion, al zal dat wel even wennen voor je zijn als je eindelijk eens een mooi en groot stadion zult bezoeken en ook nog eens topvoetbal zult mogen aanschouwen :tongue:!

deket
27 september 2014, 10:06
Ben daar al gaan kijken hoor beste Big,
Een goede 10jaar geleden speelden PSV nog Europacup 1, waarschijnlijk omdat toen ook Belgen daar het mooie weer maakten. Wel we speelden er 0-0 maar in het Astridpark konden de voetballers van je club hun minder talent niet verhullen en won Anderlecht nog relatief gemakkelijk.
Indeed een fraai stadion daar gefinancierd door de multinational die een aantal filialen in Belgie sloot ondanks de hoge productie en naar derde wereldlanden uitweek waar ze amper hongerlonen betaalden.
maar ik neem jullie sponsor niets kwalijk hooir, ze zijn niet de eerste en zullen ook niet de laatsten zijn in een kapitalistische wereld waar globalisering, troef is

Big30
1 oktober 2014, 21:44
Beste deket, ik heb echt met je te doen kerel! Je favoriete cluppie thuis kansloos zien verliezen van Dortmund dat door blessures behoorlijk verzwakt was en waar de topvorm zeker in de Bundesliga nog ontbrak.
Anderlecht was kansloos tegen een oppermachtig Dortmund en kreeg alle hoeken van het veld te zien. Het klasseverschil was eenvoudig te groot. Voor de wedstrijd gloorde er nog even hoop op een stuntje maar Dortmund was goed bij de les en sloeg meteen toe en drukte door naar de dik verdiende 0-3 overwinning.
Anderlecht mag nu samen met de andere zwakke broeder in de groep Galatasaray, uit gaan maken wie op plaats 3 eindigt.

Ajax haalde gisteren een punt uit tegen Nicosia waar ze goede kansen hadden met de winst naar huis te gaan.

deket
1 oktober 2014, 23:10
Had al mijn bedenkingen ivm de euforie vooraf in de media en door de voorzitter.
Kreeg opnieuw een deja vu, vorig seizoen vond Suarez het al niet nodig mee te verdedigen tegen Paris, hij begrijpt nog steeds niet dat je op dit niveau niet alleen kan teren op klasseflitsen. Zonder hem gaat het beter, dat is al genoeg bewezen en in die optiek hadden we die 10miljoen van Qatar moeten cashen voor hem en met dat bedrag Toby Alderweired kunnen aanwerven.
Maar de Bundesliga blijft het hoogste niveau en betreffende Ajax. Grieks, half Tutks obscuur eiland dat zijn twee punten wegsmijten he

deket
1 oktober 2014, 23:19
Vond laatst onze schkeidsrechters op nationaal gebied beneden niveau maar desalniettemin lijkt het op CL niveau niet veell beter.
gisteren die geschenlpenalty tegen onze Amsterdamse vrienden.
vanavond kreeg Real in Bulgarije blijkbaar wzt cadeaus, moet het nog zien en bij ons werd ren geldig doelpunt afgekeurd en een penalty geweigrrd.
oke, geef tor dat Dortmund sterk was en dat onze spits tegen de binnenkant van de paal schiet daar kan de arbitrage niets aan doen

Willem2
1 oktober 2014, 23:52
Beste deket,
Net nog het meetingpoint en je berichten over voetbal bekeken , ik zou zeggen neem eens een weekje rust, jehbt het nodig ;)

Big30
1 oktober 2014, 23:54
Ik had eerlijk gezegd iets meer vd wedstrijd verwacht, ook al omdat Dortmund nog al wat blessures had en tot nu toe op de wedstrijd tegen Arsenal na niet veel liet zien en Anderlecht redelijk in vorm leek.
Feit is dan toch heel nuchter dat het nivo verschil tussen een Duitse en Europese topploeg en Anderlecht tegenwoordig dan wel erg groot is. De clubs met budgetten van minimaal 200 miljoen Euro maken de dienst uit internationaal. Anderlecht en ook Ajax spelen een nivootje lager. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je altijd bij voorbaat kansloos bent. Een groot budget is geen garantie op suc6 maar wel een noodzakelijke rvw.

deket
2 oktober 2014, 09:58
Dortmund beschikt over de luxe om internationals op de bank te zetten en is de tweede rijkste club van Duitsland
zij waren 10jaar geleden nog bijna failliet na de uitschakeling door Club Brugge, slik, in de voorronde voor de CL.
toen braken ze met hun wanbeleid van te dure transfers gericht op namen en ging de prioriteit naar jeugd en een omvangrijke scouting om doelgerichte aankopen te realiseren. Last but not least werden ze terug een volksclub met democratische prijzen. Tenslotte lijkt het Ruhrgebied symbolisch voor de verouderde industrie op rand van een nieuw tijdperk.
Wanneer ik op zaterdag tussen de meiden door wat opvang van deze club op de Duitse tv werd ik overrompeld door de sfeer en die volledig geelzwarte tribune en idd, ze trekken de meeste toeschouwers gemiddeld.
desalniettemin, moet er inderdaad ook een nieuwe wind door de FIfa waaien en komaf maken met de oneerlijke concurrentie zoals Big indiceerde.
Real Madrid bv, wij hebben sinds de transfer van Juan Lozano destijds, een uitstekende relatie met de Koninklijke ondanks hun dubieuze verleden, onder de tijd van generaal Franco.
maar eigenlijk kan dit niet, die transfers voor astronomische cijfers en die buitenaardse lonen terwijl dat land in crisis zit.
wij zijn relatief klein maar wel schuldenvrij en zetten in op de jeugd

Big30
2 oktober 2014, 16:12
Dortmund is een sympathieke club, een echte Ruhrpott club, goed geleid, fanatieke supporters, mooi stadion en een een no-nonsense coach die het elftal aantrekkelijk laat voetballen. De gunfactor is hoog bij deze club dit in tegenstelling tot clubs als City, PSG en zeker Real Madrid.

Vergeet ook niet hoeveel clubs met de nodige historie daar vlak in de buurt zitten, S04 natuurlijk de traditionele aartsrivaal maar ook Bochum (nu tweede Bundesliga), MSV Duisburg eens Bundesliga nu Derde Bundesliga en niet te vergeten RW Essen eens een grootmacht (Kampioen en jaren 70 top met Ente Lippens) maar zelfs in de Regionalliga trekken ze vaak nog meer dan 10.000 toeschouwers. Zo zijn in de Ruhrpott nog wel meer clubs die nu op een laag nivo spelen maar eens groot waren en nog vele fans hebben, zie vooral RWO en in mindere mate Wattenscheid. Ook clubs die eens op het hoogste nivo acteerden.

De bekende Südkurve van Dortmund is heel bijzonder, zo ongeveer 25.000 staanplaatsen achter het doel althans bij Bundesliga wedstrijden, in de CL mag dat niet, unieke sfeer.

http://static1.johanniter.de/pics/Gelbe_Wand_940933fe2b.jpg

deket
2 oktober 2014, 17:26
Indeed, indrukwekkend en een bekwame, empathische trainer nog ook.
ooit als speler door een Belgische coach, Rene Vandereyken, om hem niet met naam te noemen op de bank gezet
maar ook als speler leek Klopp mij een kleurrijke figuur die voor zijn men7ng opkwam.
Indien je nu interviews met voetballers moet aanhoren, man, man, man, al die eenheidsworst en opgewarmde kost ingefluisterd door de communicatieadvisseur van de club. Allemaal clichés zoals, het ploegbelang is belangrijer dan mijn prestate, het is goed voor ons vertrouwen en,,, we bekijken het wedstrijd tot wedstrijd, pffff. Geef mij maar de grote persoonlijkheden terug
by the way, Klopp vond Anderlecht sterk

Big30
2 oktober 2014, 17:34
http://www.youtube.com/watch?v=gaIQNfkllrc

Jürgen Klopp en Arnd Zeigler, een paar apart.

Het leukste programma over voetbal wordt trouwens gemaakt door Arnd Zeigler, bijna on Duitse Humor elke zondag avond laat op de WDR.
http://de.wikipedia.org/wiki/Zeiglers_wunderbare_Welt_des_Fu%C3%9Fballs

MichelJ
2 oktober 2014, 17:50
N.E.C. kan vrijdag de eerste prijs van het seizoen in de wacht slepen. In Almere kan de ploeg van Ruud Brood zich met een zege verzekeren van de eerste periodetitel. De oefenmeester blikte tijdens het gebruikelijke persmoment vooruit op de wedstrijd.

"We moeten niet laatdunkend doen over de periodetitel, want het is een echte prijs", aldus Brood. "Het winnen van de prijs verzekert je van deelname aan de play-offs en dat kan aan het einde ook een promotiemiddel zijn. Kijk maar naar Sparta vorig seizoen dat de eerste periode won maar laag eindigde , maar desondanks bijna promoveerde. Het is ook een bewijs dat we in het proces naar ons einddoel op de goede weg zijn. We spelen morgen dus echt ergens om. Ik begreep dat het uitvak volledig uitverkocht is, dus ik hoop dat we alle meereizende supporters een mooi feestje kunnen geven."

http://www.nec-nijmegen.nl/bibliotheek/interviews/10205_ruud-brood-de-periodetitel-is-een-echte-prijs

Costana
2 oktober 2014, 18:58
Maar de Bundesliga blijft het hoogste niveau en betreffende Ajax. Grieks, half Tutks obscuur eiland dat zijn twee punten wegsmijten he


Dit ploegje (Apoel) is in de CL 11/12 tot in de kwartfinale geraakt....
Kunnen wij enkel nog maar van dromen.

deket
2 oktober 2014, 18:59
Nu hadden Big en ikzelf het over topclubs zoals Dortmund, Anderlecht en Real Madrid en kom jij beste J met NEC aandraven.
dat is zoals van de Bahamas, Hawai, Phuket enzo naar Blankenberghe of Zandvoort gaan. Haha

phoenix
2 oktober 2014, 19:11
hoho deket NEC daar wordt niet mee gespot, daar zal ook anderlecht nog moeite meehebben...

Sphinx
2 oktober 2014, 19:45
Nu hadden Big en ikzelf het over topclubs zoals Dortmund, Anderlecht en Real Madrid en kom jij beste J met NEC aandraven.
dat is zoals van de Bahamas, Hawai, Phuket enzo naar Blankenberghe of Zandvoort gaan. Haha

Grappig genoeg denkt Ajax er anders over. Lasse Schöne werd er eigenlijk van NEC weggeplukt om de bank op te vullen, maar is inmiddels bepalende speler. Jasper Cillessen werd van NEC als tweede doelman weggeplukt, maar hij passeerde Vermeer in de rangorde. En hoewel iedereen lacherig stond te doen over ex_NEC'er Niki Zimling, was ie toch een heel nuttige speler in de pot tegen PSG. Over Anderlecht gesproken, die hebben Bram Nuytinck bij NEC weggehaald. Enige reden dat NEC is onder gegaan is mismanagement, nu is het zaak er weer uit te komen.

MichelJ
2 oktober 2014, 19:48
Haha

Anderlecht in één adem noemen met Real en Dortmund...
De reden dat RSCA op het kampioensbal mee mag doen is enkel reglementair, niet omdat ze zo goed kunnen ballen :rolleyes:

Peter020
5 oktober 2014, 19:52
Vandaag was het weer zover: het penaltytrauma van Paars-wit.

In de 73ste minuut van de match RSC Anderlecht - KRC Genk (0-0) ging deze keer Nathan Kabasele, die vorig seizoen nog het truitje van De Graafschap in de Nederlandse Eerste divisie droeg (wie weet dat niet...? :wink:), in het Astridpark op 11 meter afstand van het doel achter de bal staan. En ja hoor, na zijn trap was de 47ste (!) achtereenvolgende misser op rij vanaf de strafschopstip een feit.

Het wil kennelijk maar niet stoppen. Doldwaas en bizar.

Big30
5 oktober 2014, 20:06
Laten we vooral niet vergeten NEC te feliciteren met het winnen van wat toch als een prijs moet worden gezien nl. de winst in de eerste periode. Op het kampioenschap in de eerste divisie na het grootste succes in de geschiedenis van deze mooie vereniging!
Verder veel opvallende grote uitslagen zoals de winst van Heracles en in mindere mate Vitesse en Cambuur. De topper tussen PEC en Ajax eindigde in een terechte bloedeloze en saaie 0-0.
Ook opvallend het zeer goede spelen van Robben bij Bayern en de nederlaag thuis van Dortmund tegen HSV, jammer dat Köln toch onnodig uit van Eintracht verloor.

Wat mij betreft zijn er 2 clubs in de eerste divisie die in de eredivisie thuishoren en dat zijn Roda en NEC. Die zullen het kampioenschap onderling wel uitmaken. Via de nacompetitie promoveren zal lastig worden, Dordt gaat er rechtstreeks uit en welke clubs ook plaats 16 en 17 eindigen, die zijn dan toch te sterk voor de eerste divisie clubs misschien op Excelsior na, die club hoort ook niet in de eredivisie thuis. Daar kun je beter Sparta voor in de plaats hebben. Dus volgend seizoen NEC en Roda terug en Dordt en de oude kranten club eruit!

KanariePiet
5 oktober 2014, 20:30
Vandaag was het weer zover: het penaltytrauma van Paars-wit.

In de 73ste minuut van de match RSC Anderlecht - KRC Genk (0-0) ging deze keer Nathan Kabasele, die vorig seizoen nog het truitje van De Graafschap in de Nederlandse Eerste divisie droeg (wie weet dat niet...? :wink:), in het Astridpark op 11 meter afstand van het doel achter de bal staan. En ja hoor, na zijn trap was de 47ste (!) achtereenvolgende misser op rij vanaf de strafschopstip een feit.

Het wil kennelijk maar niet stoppen. Doldwaas en bizar.

Was er vandaag live aanwezig. Wat een aanfluiting van een match... En die gemiste penalty. Tja. Als je eerst 3 minuten moet discussiëren over wie hem moet trappen, dan weet je het wel: die zit er niet in.

Enfin. Deze 'topper' typeerde het huidige niveau van de Belgische competitie: zwak, zwak, zwak:frown:

deket
5 oktober 2014, 20:51
Had je verwittigd dat dit een slappe match zou worden.
dit is een globale tendens bij ploegen die in de week CL gespeeld hebben,
en die penaltyschutter, is iemand die normaal zelfs niet op de bank zit.
en dan te bedenken dat Mitrovic voor Servië nog nooit een penalty gemist heeft

KanariePiet
5 oktober 2014, 21:39
Had je verwittigd dat dit een slappe match zou worden.
dit is een globale tendens bij ploegen die in de week CL gespeeld hebben,
en die penaltyschutter, is iemand die normaal zelfs niet op de bank zit.
en dan te bedenken dat Mitrovic voor Servië nog nooit een penalty gemist heeft

Mitrovic zat vandaag nooit in de match. Hij durfde de penalty niet opeisen, en maar goed ook. Als hij hem zou gemist hebben, was het tussen hem en het Anderlecht publiek nooit meer goed gekomen. Dat dieje maar snel ziet dat hij eindelijk die overtollige kilo's kwijt raakt...

De discussie over het nemen van de penalty ging tussen Kabasele en Tielemans. Als ik Hasi was geweest, had ik geen van beiden hem laten trappen. Je hebt godverdomme oa ne Defour en ne Depraet op dat plein staan...

Enfin. De kutmatch is terecht op 0-0 geëindigd. Ik heb gelukkig niet moeten betalen om de match te zien. Enkel jammer dat ik de herinnering aan dat slechte spel vannacht niet kan wegneuken in een saunaclub;).

Big30
5 oktober 2014, 21:46
Zag een interview met de trainer van Standard, Luzon, na het verlies tegen Club maar die man is echt de weg kwijt, na de nederlaag tegen Feijenoord dacht ik al die spoort niet maar dit kan geen toeval zijn. Is daar ook op een vreemde manier terecht gekomen begreep ik.
Lijkt me de eerste trainer die in Belgie het seizoen niet zal afmaken.

KanariePiet
5 oktober 2014, 22:03
Zag een interview met de trainer van Standard, Luzon, na het verlies tegen Club maar die man is echt de weg kwijt, na de nederlaag tegen Feijenoord dacht ik al die spoort niet maar dit kan geen toeval zijn. Is daar ook op een vreemde manier terecht gekomen begreep ik.
Lijkt me de eerste trainer die in Belgie het seizoen niet zal afmaken.

Luzon spoort inderdaad niet. Daar wordt al vanaf dag 1 dat hij trainer van Standard is geworden mee gelachen... En hij zou btw al de derde trainer zijn die dit seizoen in de Belgische 1ste klasse wordt ontslagen.

deket
5 oktober 2014, 23:15
Zojuist die clubdokter(es) van Chelsea gezien, teminste veronderstel toch dat dit haar functie zal zijn, ze was Courtois aan het verzorgen.
Man, man wat een schoonheid, verdenk spelers van die club ervan dat ze zichh misschien expres licht laten blesseren

Big30
5 oktober 2014, 23:28
Zojuist die clubdokter(es) van Chelsea gezien, teminste veronderstel toch dat dit haar functie zal zijn, ze was Courtois aan het verzorgen.
Man, man wat een schoonheid, verdenk spelers van die club ervan dat ze zichh misschien expres licht laten blesseren
Dat is inderdaad een lelijkerd!


http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2012/02/24/C20_CARNEIRO2_RR.jpg.h380.jpghttp://www.footballgeeza.com/wp-content/uploads/2012/06/Eva-Carneiro-drogba.pnghttp://www.elsalvador.com/mwedh/aspnet/imagen.aspx?idArt=6670515&idImag=15938417&res=0&idcat=47864&w=450&maxh=400



http://www.voetbalblog.nl/nieuws/mooie-vrouwelijke-teamdokter-bij-chelsea

Johnny Bravo
6 oktober 2014, 12:33
Anderlecht in één adem noemen met Real en Dortmund...
De reden dat RSCA op het kampioensbal mee mag doen is enkel reglementair, niet omdat ze zo goed kunnen ballen :rolleyes:

Geldt ook voor Ajax ;), maar ditzelfde geldt ook volgend jaar voor PSV!

Belgische en Nederlandse voetbalclubs hebben niks te zoeken in de CL.

Als Ajax en PSV meespelen in de Premier League of Bundesliga moeten ze vechten tegen degradatie, zo slecht is het Nederlandse voetbal geworden.
We kunnen niet meer op boksen tegen het grote geld en we moeten ons daar maar bij neerleggen als Nederlandse voetballiefhebber.
Gewoon de jeugd hun kans geven en niet proberen te gaan aanhaken met door middelmatige buitenlandse spelers aan te trekken.

Willi69
7 oktober 2014, 13:16
Jetzt ist es passiert :eek:: Jens Keller als Trainer von Schalke 04 entlassen (http://www.faz.net/aktuell/sport/fussball/bundesliga/schalke-04-keller-entlassen-di-matteo-kommt-13193557.html)

Big30
7 oktober 2014, 18:01
Dortmund doet het zelfs nog slechter dan S04 maar ik denk dat Klop bij Dortmund veel meer krediet heeft. Die zal niet snel ontslagen worden. Stuttgart, Bremen en HSV verwacht je in de Bundesliga ook niet op de laagste plaatsen.

Willi69
7 oktober 2014, 18:18
Stuttgart, Bremen en HSV verwacht je in de Bundesliga ook niet op de laagste plaatsen.
Nee, da gehört ja auch Köln hin...:asshole:

deket
7 oktober 2014, 19:58
Had daar op de laatste plaats Paderborn verwacht eerlijk gezegd, maar ik zieeie die soms zaterdag bezig, tussen de sex en de bab:sleep:es door, en die ploeg speelt uitstekend hoor. Die zouden in Nederland aan de kop staan,
en Hamburg, die hebben zich vorig jaar maar net gered.
onbegrijpelijk voor een ploeg eens een grootheid, maar nog dteeds met kapitaalkrachtige sponsor en ruime achtrrban in een grote stad.
wij zwijgen hierover echter beter, want de grootste Vlaamse stad beschikt over geen enkele ploeg meer in eerste klasse

Don Rudo
8 oktober 2014, 10:46
Met 6 punten uit 7 wedstrijden vind ik dat de FC niet eens zo'n slechte seizoenstart gemaakt heeft.
Ze staan nu wel redelijk ver onderaan maar het kon veel erger.

Eerstvolgende wedstrijd thuis tegen Dortmund kans op punten, wie had dat voor dit seizoen gedacht?

We hebben een levensgroot spitsenprobleem want Ujah was voor de 2e bundesliga al matig.
Wel krijgen we weinig doelpunten om de oren.
Met Timo Horn hebben we een jonge en prima keeper in de goal, die zal nog wel een mooie carrière gaan maken denk ik.
Gelukkig is de ambiance altijd top en dat is voor mij het belangrijkst. Op 2 november tegen Freiburg wieder dabei!

deket
10 oktober 2014, 22:11
Belgie wint met 6 0 met oa Anderlechtspeler Defour niets speciaals, maar ik hoor hie vanuit Amsterdam een zucht van opluchting.
Nederland met de bibber, geholpen door buitenspelgoal, rode kaart en penalty.
Wat kan zo een Guus nu bezielen. In zijn plaats ging ik zl lang rentenieren met winters in het zonnige Phuket, maar hij ging nog coachen in het koude Rusland, the middle of no where, een nietig ploegje en nu Oranje.
Een hypothese lijkt me dat Guus, zich graag laat vernederen, zal wel vaak SMclubs frequenteren, ieder zijn ding.
dit is een grap, maar geen mop helaas, Van Persie bevestigd de vooroordelen door zijn bijdrage niet te willen leveren voor een speciale fonds, om bv de spelrrsvrouwen te vervoeren, dus niets met mismanagement te mzken.
nu ktijgt deze spits zo een astronomisch bedrag, dat hij van zijn leven niet opkrijgt,
dus wat bezielt deze mzn. Nochtans heeft Vangaal de crèche gesloten. Blijkbaar te vroeg voor die kleutertuin doms daar

MichelJ
11 oktober 2014, 09:17
AMSTERDAM - Het Nederlands elftal heeft zoals verwacht haar eerste overwinning in de kwalificatiereeks vrij eenvoudig binnengesleept met een 3-1 overwinning op Kazachstan. Hoewel de Kazakken op een wonderlijke wijze op een 0-1 voorsprong kwamen bleek al snel dat er voor hun niks te halen viel. Oranje had 80% balbezit en speelde de voormalige Russen professioneel kapot. Met 2 afgekeurde doelpunten en een schitterende vrije trap van Robben op de kruising had de uitslag zomaar een paar doelpunten hoger kunnen zijn.

De Rode Duivels hadden in Brussel aanmerkelijk meer moeite met dwergstaat Andorra, nummer 204 van de FIFA-rankinglist. Slechts 3 van de 27 doelpogingen troffen in de eerste helft het net. Zoals op het laatste WK al duidelijk was heeft het Belgische team de grootste moeite met het afronden. In de tweede helft zorgde Dries Mertens, opgebloeid in de Nederlandse competitie, voor een wat meer dragelijke score: 6-0. Duidelijk is dat België nog steeds bij de B-ploegen van Europa hoort.

Ook Spanje, voormalige Wereld- en huidig Europees kampioen, heeft het lekt niet boven. Voormalig FC-Twente speler Miroslav Stoch kopte Slowakije in de 87e minuut naar een sensationele 2-1 overwinning.

deket
11 oktober 2014, 10:19
Bij de Bploegen van Europa? Ook een grap zeker? Btw, Dries Mertens werd opgeleid bij Anderlecht maar we vonden hem te klein

MichelJ
11 oktober 2014, 10:28
Bij de Bploegen van Europa? Ook een grap zeker?

Nee, geen grap. We wachten nog steeds op een 'succes' van de Rode Duivels. Wellicht op het EK in Frankrijk, daar worden ook een 8-tal B-teams toegelaten.


Btw, Dries Mertens werd opgeleid bij Anderlecht maar we vonden hem te klein

Mertens: Leuven -> Anderlecht -> Gent -> AGOVV -> Utrecht -> PSV -> Napoli
Bij iedere transfer een stapje omhoog. Blijkbaar zat er bij RSCA iemand goed te slapen.

deket
11 oktober 2014, 10:48
En nu ernstig. Denk in alle bescheidenheid dat alleen Duitsland van Belgie kan winnen, in Spanje blijft blijkbaar niet alleen de economische crisis duren
bij Nederland vond ik gisteren vanderWiel, Affelay en de ingevallen Huntelaar wel op niveau, en Robben wat.
maar hoe die Kazachstanen ooit verdedigde, man, man.
iendin ik indertijd bij de kadetten, en junioren zo zonder overleg een bal wegtrap riep de coach, ket je komt al amper trainen met al je strafstudies, indien je zo verder doet ga je maar op de bank zitten.
Kortom Kazachstan lijkt me een zeer matige ploeg

MichelJ
11 oktober 2014, 10:52
En nu ernstig. Denk in alle bescheidenheid dat alleen Duitsland van Belgie kan winnen

:roll3:

Nu wordt het inderdaad ernstig :eek:

Big30
11 oktober 2014, 11:22
En nu ernstig. Denk in alle bescheidenheid dat alleen Duitsland van Belgie kan winnen
In alle ernst deket, je denkt zo begreep ik ook nog steeds dat Sinterklaas bestaat en ik hoorde dat je braaf elke avond je schoen zet (die vaak wordt gestolen) maar je blijft erin geloven.

Ik hou niet van full kwoots maar deze ijzersterke analyse van MJ een erkend voetbal analyticus herhaal ik graag nog eens! MJ is een voetbalkenner pur sang die zo begreep ik een belangrijke rol achter de schermen vervult bij NEC als adviseur.

AMSTERDAM - Het Nederlands elftal heeft zoals verwacht haar eerste overwinning in de kwalificatiereeks vrij eenvoudig binnengesleept met een 3-1 overwinning op Kazachstan. Hoewel de Kazakken op een wonderlijke wijze op een 0-1 voorsprong kwamen bleek al snel dat er voor hun niks te halen viel. Oranje had 80% balbezit en speelde de voormalige Russen professioneel kapot. Met 2 afgekeurde doelpunten en een schitterende vrije trap van Robben op de kruising had de uitslag zomaar een paar doelpunten hoger kunnen zijn.

De Rode Duivels hadden in Brussel aanmerkelijk meer moeite met dwergstaat Andorra, nummer 204 van de FIFA-rankinglist. Slechts 3 van de 27 doelpogingen troffen in de eerste helft het net. Zoals op het laatste WK al duidelijk was heeft het Belgische team de grootste moeite met het afronden. In de tweede helft zorgde Dries Mertens, opgebloeid in de Nederlandse competitie, voor een wat meer dragelijke score: 6-0. Duidelijk is dat België nog steeds bij de B-ploegen van Europa hoort.

Ook Spanje, voormalige Wereld- en huidig Europees kampioen, heeft het lekt niet boven. Voormalig FC-Twente speler Miroslav Stoch kopte Slowakije in de 87e minuut naar een sensationele 2-1 overwinning.
De vraag in de EK kwalificatie zal zijn, kunnen de Belgen hun nieuw verworven status van B-land (jarenlang kon men spreken van een C-status) bevestigen en zal men zich kwalificeren voor de EK? Er gebeuren wel gekkere dingen in de wereld dus waarom zou dat niet mogelijk zijn???
EK kwalificatie is lastig natuurlijk want zo'n beetje de helft vd landen kwalificeert zich, maar wie weet lukt het en dat zou het grootste suc6 in de historie van het Belgische voetbal zijn en ik denk ook de redding van Belgie als land zijn.

Picasso 1
11 oktober 2014, 12:40
Lijkt me dat niet alleen Duitsland, maar ook Frankrijk en Nederland normaal gesproken van Belgie zouden winnen.
Wat Spanje betreft wordt het een grote vraagteken hoe de overgang nasr een deels nieuwe generatie zal verlopen. Hetzelfde geldt voor Italie en Portugal. Maar goed, momenteel schat ik Duitsland, Frankrijk en Nederland binnen Europa als wat sterkere wat meer overtuigende landen en daarna pas ergens in een tweede groep komt Belgie. En verder zijn de zuiderlijke landen zoals eerder gesteld een grote vraagteken.

Stief
11 oktober 2014, 18:47
Huntelaar en Van Persie maken ruzie over gemiste kans

© AD.nl.
Geen blik gunden de Nederlandse spitsen Robin van Persie en Klaas-Jan Huntelaar elkaar meer waardig na een incident in de tweede helft van het duel met Kazachstan (3-1). Van Persie ging bij een 0-1 achterstand vanuit een moeilijke hoek voor eigen succes, terwijl Huntelaar er veel beter voor stond. Die maakte zich daar zichtbaar kwaad over.
De invaller, even later goed voor de gelijkmaker, liet de 'captain' van Oranje weten dat hij beter om zich heen moet kijken. Van Persie reageerde op zijn beurt met een wijzend vingertje en een gebaar dat weinig te wensen over liet; wat moet jij nou, Huntelaar.

Na afloop deden de hoofdrolspelers het akkefietje af als "iets dat erbij hoort". Van Persie noemde de reactie van Huntelaar "overtrokken". "Hij wil graag scoren, maar dat willen we allemaal. Dit gebeurt dan in de 'heat of the moment'", zei de captain. Huntelaar reageerde luchtig: "Ik ben altijd boos als ik de bal niet krijg, maar dat hoort bij voetbal. Na de wedstrijd is het over en drinken we watertje."

Bij het zien van de beelden raakte Arjen Robben zichtbaar geïrriteerd. "We hoeven hier toch geen rel van te maken?", vroeg de vice-aanvoerder zich af.

Bondscoach Guus Hiddink wilde verder niet uitwijden over het incident. "Al had Van Persie de bal wel breed moeten leggen."

Costana
11 oktober 2014, 19:03
En nu ernstig. Denk in alle bescheidenheid dat alleen Duitsland van Belgie kan winnen, in Spanje blijft blijkbaar niet alleen de economische crisis duren


Ik verzoek u, als medebelg, om dergelijke bullshit aub niet publiekelijk te verkondigen...
Corrigeer mij gerust, maar het eerste topteam, in een wedstrijd met belang, dient deze generatie nog te verslaan... en dan ga je bovenstaande verkondigen... shame on you !!!!

We hebben met 6-0 gewonnen, maar of ik het spel zo denderend vond....
Zelf de 11 meest fitte beren van het forum hadden nog gewonnen tegen Andorra.

Big30
12 oktober 2014, 00:58
Ik verzoek u, als medebelg, om dergelijke bullshit aub niet publiekelijk te verkondigen...
Corrigeer mij gerust, maar het eerste topteam, in een wedstrijd met belang, dient deze generatie nog te verslaan... en dan ga je bovenstaande verkondigen... shame on you !!!!
Klopt natuurlijk helemaal wat je zegt maar heb geen illusies! Deket zal tot in lengte der jaren hier blijven verkondigen hoe goed zowel Anderlecht en de Rode Duivels wel niet zijn, dat heeft ie de afgelopen 2 jaren ook reeds gedaan. Het tegendeel werd bewezen :biggrin:.

Maar een groot compliment aan de Belgen hoor het was de op 2 na grootste overwinning in de historie van de Rode Duivels en niet vergeten het was ook nog eens thuis tegen Andorra en zoals we allemaal weten is Andorra een Angstgegner voor de Belgen. Zeker thuis met een elftal met zo weinig spelers die internationaal bekend zijn of wat bewezen hebben. Het loopt je dan echt dun door de broek, deket kan in deze hier bewijzen voorleggen.
Andorra laat de laatste jaren een fraaie opwaartse trend zien in hun prestatie curve, inmiddels staan ze al op plaat #202 op de FiFa ranking, op plaats #201 staat Eritrea en op plek #203 Somalie. Ik bedoel probeer daar thuis maar eens tegen te scoren, valt echt tegen hoor.

Om de prestaties van de Belgen nog iets meer te benadrukken, waar de Belgen in de historie liefst 3 maal met een uitslag met meer dan 6 doelpunten verschil in interland voetbal hebben gewonnen heeft Oranje dat tot nu toe nog maar 29 maal gedaan. Een klein detail maar natuurlijk.

Monster scores behaal je niet zeer veel, vaak tegen B of C-landen. De grootste overwinning ooit van Oranje was tegen San Marino dat werd 11-0. De op 3 na grootste overwinning van Oranje werd behaald trouwens tegen Belgie dat was een 9-1 (de Koning werd toen bijna gedwongen af te treden en een periode van nationale rouw werd afgekondigd), de op 4 na grootste overwinning daarentegen werd behaald op ... Belgie dat was een magere 8-0 (uit schaamte is toen het Voetbal in Belgie 4 jaar lang verboden en toen, dat moet gezegd worden heeft men in Belgie zowel het tafelvoetbal als het blaasvoetbal uitgevonden, je moet toch wat he!).

Peter020
12 oktober 2014, 06:20
Na Di Maria in september was het gisteravond de vaste bankzitter van Ajax, Milik, die het land van de Weltmeister en met name Torhüter Neuer er alt uit deden zien.

Het kan verkeren in de voetballerij. Ik zie Polen ook probleemloos winnen van de Belgen.

phoenix
12 oktober 2014, 08:58
en ik zie ijsland winnen van nederland...met dat centrale verdedigingsduo...heb ik zo mijn twijfels, het zijn nu gewoon ene stelletje ouwe vrienden aan het worden....vooruit mijn voorspelling ijsland 1-nederland 1

deket
12 oktober 2014, 13:32
Constana, ik ga me niet door een snotneus laten bepalen wat ik al dan niet schrijf.
Andorra speelt idd zwak, maar indien ze zo slecht zijn zoals jij verkondigen blijft verloren ze toch elke match met zulke cijfers wat niet het geval is. En infien Servie en Kroatië geen grote voetballanden zijn.
Big heeft een punt dat ik soms overdrijf, maar 7k wil me afzetten tegen die Belgische bescheidenheid. Gevolg van eeuwenlange onderdrukking door andere volkeren. We bezitten de lekkerste frieten en bier, beste chocolade en restaurants, modeontwerpers en striptekenaars maar bv in de VS denken ze dat friet frans en chocolade zwitsers zou zijn.
En ivm nationale elftzl, de beste keeper, centrale verdediger en een jonge middenvelder die smaakmaker is bij Chelsea.
Overdeven euforie hoeft niet maar geklaag en gezaag evrmin

Costana
12 oktober 2014, 15:39
1. Ik zeg nergens wat je al dan niet moet schrijven. Ik zeg enkel dat je geen dingen moet verkondigen die onwaar zijn.
Tot op heden heeft onze nationale ploeg nog geen topteam verslagen !! Draai en keer het hoe je wilt, de feiten zijn de feiten.

2. Servie topland ? palmares op EK's en WK's: WK 2010 eerste ronde eruit. Voor de rest geen kwalificaties.
Kroatie topland ? Sinds 2002, geen kwalifcatie voor het WK van 2010, er telkens uit in de eerste ronde.

Oh ja hoor, we hebben al wereldteams verslagen !! :baby2:

Heeft niets met bescheidenheid te maken, maar gewoon over realisme en feiten.

Ze bezitten zeker en vast het potentieel om een superteam te zijn, enkel komt het er (nog) niet uit.
Ik zie geen reden om euforisch te zijn of ons het tweede land in Europa, na Duitsland, toe te eigenen...
Beide voetjes op de grond houden en zodra ze als een komeet omhoog schieten, zal ik de eerste zijn om hen intergalactische krachten toe te eigenen.

ps: bedankt om mij een 'snotneus' te noemen, moet zijn dat ik er nog jong uitzie. :tongue:

deket
12 oktober 2014, 15:57
Rusland lijkt me toch ook niet onmiddellijk zwak.maar hier associeert voetbzlliefhebbers top spontaan met Engeland en Italië die er tijdens het wk onmiddellijk uit lagen.
en ik blijf erbij dat met de nodige lef van onze noorderburen, dus minddr bescheidenheid, Belgie op elk gebied vooruit ging.
waarom denk je dzt je in de gehele wereld reclame kan opmerken van pisbier Heineken?

phoenix
12 oktober 2014, 16:08
beste meneer Deket

ik krijg de indruk dat jij er een sport van maakt iedereen in het harnas te jagen, daarnaast zijn je voetbalanalyses geweldig doordat ze zo opvallen! graag uit ik mijn sympathie voor belgisch rode duivels...ware het niet dat de pisheineke hollanders en de nederlanders( geen ollanders he) de afgelopen 50 jaar regelmatig hele hordes mensen op de been brengen en dat is meestal goed nieuws...

Willem2
12 oktober 2014, 16:15
beste deket,

Duitsland heeft verloren met 2-0 van Polen. Polen was er niet bij op het WK dus Belgie is nu wereldkampioen......
Onnavolgbare redenatie. Nee, hoor het is deketiaanse gedachtegangen.
Heel de wereld is gek.....

Peter020
12 oktober 2014, 16:24
Loopt De Ket eigenlijk vrij rond in Vlaanderen of (mis)typt hij al zijn voetbalberichten vanuit een gesloten inrichting? :wink:

Peter020
12 oktober 2014, 16:29
beste deket,

Duitsland heeft verloren met 2-0 van Polen. Polen was er niet bij op het WK dus Belgie is nu wereldkampioen......
Onnavolgbare redenatie. Nee, hoor het is deketiaanse gedachtegangen.
Heel de wereld is gek.....

En Anderlecht wint dit seizoen de Champions League. :cool:

Costana
12 oktober 2014, 17:22
Rusland lijkt me toch ook niet onmiddellijk zwak.maar hier associeert voetbzlliefhebbers top spontaan met Engeland en Italië die er tijdens het wk onmiddellijk uit lagen.
en ik blijf erbij dat met de nodige lef van onze noorderburen, dus minddr bescheidenheid, Belgie op elk gebied vooruit ging.
waarom denk je dzt je in de gehele wereld reclame kan opmerken van pisbier Heineken?

Rusland, op 20 jaar tijd, 3x erbij op een WK, waarbij telkens in de eerste ronde eruit. Zelf België doet beter...

Mbt. uw laatste 2 zinnen, dien ik je wel 100% gelijk te geven.
Het handelen en verkopen zit nu éénmaal meer in de Nederlandse genen dan in de Vlaamse/Waalse.
Den Belg is inderdaad meer behoudend en voorzichtiger dan de Nederlander.

Jansen
12 oktober 2014, 17:38
Rusland lijkt me toch ook niet onmiddellijk zwak.maar hier associeert voetbzlliefhebbers top spontaan met Engeland en Italië die er tijdens het wk onmiddellijk uit lagen.
en ik blijf erbij dat met de nodige lef van onze noorderburen, dus minddr bescheidenheid, Belgie op elk gebied vooruit ging.
waarom denk je dzt je in de gehele wereld reclame kan opmerken van pisbier Heineken?

België is er zeker op vooruit gegaan enkele jaren terug liepen ze met 8 man achter de bal aan en nu Niet meer.

Nederland is wel achteruit gegaan daarom is het verschil kleiner geworden :

Nederlanders lopen niet meer voor de bal omdat hun haren dan misschien verkeerd gaan zitten.
Nederlandse spitsen geven elkaar de bal niet meer af omdat ze bang zijn dat die andere scoort.( zie van Persie en Huntelaar )
Dezelfde Persie geeft zijn bonus niet af voor het goede doel omdat hij te gierig is voor het doel in het veld daarom andere doelen ook niets gunt.
De Nederlandse trainers niet meer op zitten te letten tijdens de wedstrijd maar constant zitten te tekenen in hun kleurboek.

Nee ik ben nog wel wat Nerderbelglux maar heb wel een mening en dat hebben Belgen niet als er Hollanders bij staan dus Belgen lekker op het forum je mening ventileren.

En IJsland - Nederland zou zo maar 2-0 kunnen worden met van Persie in de spits en Huntelaar op de bank denk eraan dat de IJslanders wel 90 minuten vol kunnen houden.
Hiddink als je verliest ga naar huis en tegenover je huis lekker koffie drinken bij het Amstel Hotel en geef daar wat wijze lessen op papier.

Big30
12 oktober 2014, 19:58
beste deket,

Duitsland heeft verloren met 2-0 van Polen. Polen was er niet bij op het WK dus Belgie is nu wereldkampioen......
Onnavolgbare redenatie. Nee, hoor het is deketiaanse gedachtegangen.
Heel de wereld is gek.....
Ik vind dit een hele sterke redenering en weet dat deket het hier ook mee eens is. In de EK kwalificatie 2008 verloor België weliswaar 2 maal vd Polen maar ze hadden moeten winnen. Er is momenteel maar 1 land in de hele wereld dat terecht aanspraak kan maken op de WK titel en dat is Belgie!

Big30
13 oktober 2014, 20:12
Het is nu genieten ... op Canvas bij Topgear! Helaas wel een herhaling. Blijft leuk.

Picasso 1
13 oktober 2014, 20:32
Ik kijk nu pas bij de NOS en moet in mijn ogen wrijven. 2-0 voor Ijsland :confused:
Vreemde voetbaluitslagen de laatste tijd. Of misschien blijkt Deket toch gelijk te hebben. :smile:

MichelJ
13 oktober 2014, 20:50
Vreemde voetbaluitslagen de laatste tijd. Of misschien blijkt Deket toch gelijk te hebben. :smile:

Bel maar eens met Bosnië....

Picasso 1
13 oktober 2014, 20:56
Bel maar eens met Bosnië....
Ah dat zie ik ook nu pas.

Ben nu de 2de helft van Nederland aan het zien. Het lijkt alsof Van Gaal de bondscoach van Ijsland is...

En bijna nummer 3.

MichelJ
13 oktober 2014, 20:58
België inmiddels weer op gelijke hoogte, dat zie ik bij NL niet meer gebeuren vanavond...

Jansen
13 oktober 2014, 21:24
België is er zeker op vooruit gegaan enkele jaren terug liepen ze met 8 man achter de bal aan en nu Niet meer.

Nederland is wel achteruit gegaan daarom is het verschil kleiner geworden :

Nederlanders lopen niet meer voor de bal omdat hun haren dan misschien verkeerd gaan zitten.
Nederlandse spitsen geven elkaar de bal niet meer af omdat ze bang zijn dat die andere scoort.( zie van Persie en Huntelaar )
Dezelfde Persie geeft zijn bonus niet af voor het goede doel omdat hij te gierig is voor het doel in het veld daarom andere doelen ook niets gunt.
De Nederlandse trainers niet meer op zitten te letten tijdens de wedstrijd maar constant zitten te tekenen in hun kleurboek.

Nee ik ben nog wel wat Nerderbelglux maar heb wel een mening en dat hebben Belgen niet als er Hollanders bij staan dus Belgen lekker op het forum je mening ventileren.

En IJsland - Nederland zou zo maar 2-0 kunnen worden met van Persie in de spits en Huntelaar op de bank denk eraan dat de IJslanders wel 90 minuten vol kunnen houden.
Hiddink als je verliest ga naar huis en tegenover je huis lekker koffie drinken bij het Amstel Hotel en geef daar wat wijze lessen op papier.


Kijk Jansen heeft weer gelijk zo is er weer gevoetbald en dit is de uitslag.

Badslippers
13 oktober 2014, 21:30
En alweer blijkt hoe slecht het Nederlands elftal speelde op het wk 2014. Net als dat Pic1 maar blijft hameren op de Roemeense overheersing in de saunaclubs en de daarmee gepaard gaande glijdend schaal, blijf ik zeiken over het Nederlands elftal. Het is al een jaar kut met peren. Nu weer 2-0. Wat een afgang.

phoenix
13 oktober 2014, 21:32
neu geen afgang , ik schreef het ergens anders en voorspelde ook iets dergelijks, maar nederland is geen team momenteel, hier zie je pas hoe goed Louis van gaal was en is! en graag twee wissels, martin indi naar de tribune, gauw de voorstopper van ajax erin, sneijder eruit en van persie blijft, maar huntelaar mag best wat vaker erin

Bluebear
13 oktober 2014, 21:41
Het Nederlands elftal. Bluebear kan morgen weer gaan kijken voor een nieuwe TV. Dat kost me heel wat kamers zo. Ach ja, misschien ga ik wel voor de gekromde nieuwe Samsung. Blijf ik bij de tijd!! :mad_6:

Big30
13 oktober 2014, 21:47
Het was voor Nederland een zeer goede avond in de strijd om plaats 3 in de poule waarmee de weg naar Frankrijk wijd open staat. Plaats 3 kan Oranje al bijna niet meer ontgaan. Op het EK zal dit elftal vol met kwaliteit en wereld toppers weer van zich doen spreken. Onder bondscoach Koeman mag men er vanuit gaan dat Oranje zijn favorietenrol waar zal maken.

Tot zomer 2016 in Frankrijk!

Jansen
13 oktober 2014, 21:50
Het was voor Nederland een zeer goede avond in de strijd om plaats 3 in de poule waarmee de weg naar Frankrijk wijd open staat. Plaats 3 kan Oranje al bijna niet meer ontgaan. Op het EK zal dit elftal vol met kwaliteit en wereld toppers weer van zich doen spreken. Onder bondscoach Koeman mag men er vanuit gaan dat Oranje zijn favorietenrol waar zal maken.

Tot zomer 2016 in Frankrijk!

Nou ik ben bang dat Nederland 4e wordt en niet derde.

Big30
13 oktober 2014, 21:52
Nou ik ben bang dat Nederland 4e wordt en niet derde.

Tijdens de EK ga ik zelf van minimaal een finale plaats uit maar plaats 4 is ook mogelijk. Parijs is nog ver zoals Joop altijd zei.

deket
13 oktober 2014, 21:56
Ben niet thuis, voor zaken en wat problemen met internet. Bovendien geen teletekst op tv hier in het hotel.
Kan iemand mij meedelen hoe Nederland tegen dwerg IJsland gespeeld heeft en wat is nu eigenlijk de exacte uitslag?

Jansen
13 oktober 2014, 21:58
Ben niet thuis, voor zaken en wat problemen met internet. Bovendien geen teletekst op tv hier in het hotel.
Kan iemand mij meedelen hoe Nederland tegen dwerg IJsland gespeeld heeft en wat is nu eigenlijk de exacte uitslag?

Zie verhaal van Jansen dit was ook de uitslag,maar jij weet het best en speelt als een stiekumme kloten Belg als je op internet en het forum kan komen weet je ook de uitslag dus lekker dom blijven doen.

Big30
13 oktober 2014, 22:02
Weinig reden tot onrust dit in tegenstelling tot de Belgen, dat was een ramp. Wilmots zal worden ontslagen zo hoorde ik net.

Stief
13 oktober 2014, 22:03
REYKJAVIK - Het nationale team van IJsland heeft vandaag gedaan wat van haar verwacht werd. Het thuisteam ontweek haar verantwoordelijkheid als favoriet niet en nam meteen het heft in handen hetgeen resulteerde in een 2-0 voorsprong aan de rust. Het nietige Oranje werd in die eerste helft van het kastje naar de muur gespeeld en kon op geen enkel ogenblik aanspraak maken op een bijeengespeelde kans, laat staan een doelpunt. Na de rust vond de thuisploeg het welletjes en hief het haar voet van het gaspedaal, waardoor de tweede helft overbodig werd. De coach van IJsland vatte het als volgt samen: "we hebben gedaan wat we moesten doen in de eerste helft en tijdens de rust heb ik mijn jongens gevraagd om hun krachten te sparen met het oog op de topaffiche tegen Tsjechië. Het spreekt voor zich dat die wedstrijd onbewust al in ons achterhoofd speelde nog voor aanvang van de wedstrijd, maar toch moet je respect tonen tegenover je tegenstander, ook al speel je maar tegen Nederland." De coach van het Nederlandse elftal vatte de wedstrijd als volgt samen:" met het oog op het WK van 2034 in Kirgizië, heeft ons land opnieuw een mooie stap voorwaarts gezet. We zijn nog in volle ontwikkeling als team en maken ons sterk om tegen 2034 wereldkampioen te worden."

Peter020
13 oktober 2014, 22:18
Ik verheug me nu al op de volgende kwalificatiewedstrijd tegen Letland.
Ik hoop dat Lens, Martins Indi, De Vrij en Blind er dan ook weer in staan.

deket
13 oktober 2014, 22:22
Oke Jansen goed geredeneerd voor een Nederlander ivm internet en het forum.
Ivm voorspellen uitslag. : indien dit geen louter geluk en toeval was, gaat deze arme hardwerkende Belg bij jou informeren indien ik nog rens ga spelen bij Unibet.
en Big, of Wilmots nu een bekwame coach zou zijn of niet, in die polemiek ga ik geen tijd meer steken, maar een van je favoriete clubs Schalke 04, blijft aan zijn mouw trekken

Jansen
13 oktober 2014, 22:29
Koeman,en van Gaal hebben zeker zitten juichen bij deze uitslag en Pelle is de grote man vanavond.

phoenix
13 oktober 2014, 22:44
zijn het centrale duo van nec geen optie??

Peter020
13 oktober 2014, 22:49
Op 12 november gewoon Van Dijk en Douglas als centraal duo uitproberen tegen Mexico.
Twee fysiek sterke jongens met uitstraling, waarvan Van Dijk in opbouwend opzicht ook nog behoorlijk kan meevoetballen.

En als we helemaal niemand meer kunnen vinden, kunnen we in het alleruiterste geval nog altijd Nuytinck van de club van onze grote vriend oproepen. :wink:

deket
13 oktober 2014, 23:02
Wel Peter die laatste zin van je lijkt me het meest intelligente van wat je de laatste tijd schreef.
Indien Bram over minder talent zou beschikken dan bv Indi en De Vrij zou hij bij ons niet mee mogen doen.
heb inmiddels de beelden ook gezien hoor.
zouden Koeman en Van Gaal zulke slechte karakters hebben dat ze hiermee juichen?

Big30
13 oktober 2014, 23:36
Alexander Curly - Guus (1975): http://youtu.be/OUCbhznOGYk

Maar wie moet Guus op gaan volgen? Koeman was de ideale kandidaat geweest maar helaas koos men voor deze acteur die nu een slechte karikatuur van zichzelf is.

deket
13 oktober 2014, 23:51
Dat zongen ze al in een vroeger periode als bondscoach over hem.
maar ik weet ook nog op het wk van 2002 waar Nederland afwezig was, dat de Zuid Koreanen riepen, Guus for president, en dat hij vier jaar later ook succes boekte bij Australië.
Nogmaals, zo relatief is het allemaal
Alleen denk ik dat hij in schoonheid had moeten stoppen.
Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan en zijn tijd van gaan is gekomen

Picasso 1
14 oktober 2014, 06:44
Historisch: België wipt over Oranje naar nummer vier op de wereldranglijst

Na de 4 op 6 tegen Andorra en Bosnië klimmen de Rode Duivels nog een plaats op de FIFA-ranking, van vijf naar vier. Dat is een historisch hoogtepunt. België wipt over Nederland, dat de boot inging in IJsland. Bij winst gisteravond in Zenica, was een derde plaats overigens ons deel geweest. Dan had België ook over Colombia gesprongen. Op de nieuwe ranking, die officieel op 23 oktober wordt vrijgegeven, blijft wereldkampioen Duitsland op één gevolgd door Argentinië.

http://www.hln.be/hln/nl/8356/EK-Voetbal/article/detail/2089055/2014/10/14/Historisch-Belgie-wipt-over-Oranje-naar-het-nummer-vier.dhtml

Peter020
14 oktober 2014, 08:52
'Het is over voor Hiddink, tijd voor een jongere coach'

De KNVB zou er goed aan doen de samenwerking met bondscoach Guus Hiddink te beëindigen. Dat stelt analyticus Ronald de Boer na de 2-0 nederlaag tegen IJsland.

'Ik vind Guus een fantastische vent, maar het is over voor hem', aldus De Boer tegen Voetbal International. Volgens de ex-voetballer, die tijdens Hiddinks eerste ambtstermijn international van Oranje was, is het tijd voor een frisse wind bij het Nederlands elftal. 'Ik heb de keuze voor Hiddink nooit begrepen en snap die nu nog steeds niet. De KNVB zou een jongere trainer naar voren moeten schuiven. Ze zouden Danny Blind (nu assistent van Hiddink, red.) de kans kunnen geven.'

Volgens De Boer schiet Hiddink tactisch tekort: 'Nederland voetbalt zonder echt idee. Dat zagen we tegen Kazachstan en hebben we tegen IJsland weer gezien. Robin van Persie staat op een eiland en niemand helpt hem. Er zit ook totaal geen beweging of verrassing in het elftal. Op die manier maak je het je tegenstander niet moeilijk. Er is geen game-plan. Het is alle ballen op Van Persie en Robben en dan maar kijken wat er gebeurt.'

De Boer maakt zich zorgen over de centrumverdedigers Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi. 'Ik begin echt aan hun kwaliteiten te twijfelen', laat hij weten. 'Als je kijkt hoe knullig en onnodig De Vrij die strafschop veroorzaakte... Het is achterin zo ontzettend kwetsbaar.'

Met drie punten na drie wedstrijden staat Oranje er in Groep A van de EK-kwalificatiereeks beroerd voor. Volgens De Boer is er echter nog geen man overboord. 'We kunnen ons nog best plaatsen. Er zijn nog genoeg duels te spelen, maar dan moet het wel snel beter. We moeten bijvoorbeeld nog uit naar Turkije. Dat is gewoon een heel zware wedstrijd.'

Ook voetbalkenner Aad de Mos zag het spel van de nummer drie van het afgelopen WK vol ongeloof aan.

'Het was voetbaltechnisch heel matig, gewoon ver ondermaats', aldus de voormalige trainer van onder meer Ajax en PSV. 'Tegen een 4-4-2-opstelling lijken we het maar niet te weten. De verkeerde spelers komen aan de bal, we winnen geen tweede bal. In de rust gooide Hiddink Sneijder eruit. Dan weet je dat het daar flink gestormd heeft in de kleedkamer.'

'Hiddink heeft een kans voor open doel gemist', vervolgt De Mos. 'Na Italië en Tsjechië had hij moeten doorpakken. Als je de vis schoon wil maken, moet je bij de kop beginnen. Kijk alvast richting 2016, en combineer dat met wie op dit moment in vorm is. Begin met Nigel de Jong aanvoerder te maken en behandel spelers als Sneijder en Van Persie niet langer met een fluwelen handschoen. Nu is het te laat, zo werkt het mechanisme van een trainer. Het is niet alleen de trainer, maar de hele staf. Als ik ze daar zie zitten langs de kant, dan heb ik al gegeten en gedronken.'

Over de toekomst van Hiddink is de Hagenaar uitgesproken. 'Er is geen perspectief. Hiddink moet zelf de handdoek werpen, er is voor hem geen eer meer aan te behalen. Zijn tot voor kort prachtige carrière komt zo steeds verder in het slop. De spelers van Oranje roepen van alles, maar laten de trainer gewoon in de steek. Tegenhouden blijken we nog wel te kunnen met een 3-5-2-systeem, maar aan de bal weten we niet wat we moeten doen. Er zit geen enkele lijn meer in, en dat moeten die lichtgewichten in Zeist zichzelf maar eens aantrekken.'

Bron: Voetbal International

Peter020
14 oktober 2014, 09:13
'Wat een treurnis, wat een afstotelijk, machteloos spel'

De Nederlandse kranten zijn geschrokken van de 2-0 nederlaag van Oranje in en tegen IJsland in de EK-kwalificatie. Bondscoach Guus Hiddink komt steeds meer onder vuur te liggen.

'Crisis bij Oranje', kopt het AD op de voorpagina. 'Het EK van 2016 staat niet alleen serieus op de tocht, in de vrieskou van Reykjavik verloor het Nederlands elftal gisteren op schrijnende wijze zijn glans. Zelden in de recente geschiedenis maakte Oranje zo'n ergelijke, reddeloze indruk. Wat zich in het onooglijke Laugardalsvöllur voltrok, had alles weg van een totaal demasqué.'

De tactische keuzes van Hiddink worden bekritiseerd in De Telegraaf. Klaas-Jan Huntelaar werd in het veld gebracht voor 'nota bene de wél vooruit spelende Wesley Sneijder', maar de linksbenige vleugelaanvaller Arjen Robben, die voortdurend door drie of vier IJslandse tegenstanders werd afgedekt, werd op rechts gehouden, terwijl rechtspoot Jeremain Lens (en later zijn vervanger Quincy Promes) aan de linkerkant bleef. Onbegrijpelijk. De vraag van de ochtendkrant is dan ook simpel: 'Wat nu met Oranje, Guus?'

De derde nederlaag van Oranje in vier interlands wordt 'een afgang' genoemd door de Volkskrant. 'De tweede episode met Hiddink als bondscoach dreigt uit te draaien op een faliekante mislukking. Wat een treurnis, wat een afstotelijk, machteloos spel.'

Bron: Voetbalmedia

Admin
14 oktober 2014, 12:35
"Bert van Oostveen gaat zo spoedig mogelijk om de tafel zitten met bondscoach Guus Hiddink en diens staf. De directeur betaald voetbal van de KNVB is geschrokken van het optreden van het Nederlands elftal, gisteren in Reykjavik tegen IJsland (2-0). Door de tweede nederlaag in drie kwalificatiewedstrijden is het EK van 2016 ineens ver weg voor de nummer 3 van de wereld."
http://www.ad.nl/ad/nl/1049/Oranje/article/detail/3768709/2014/10/14/KNVB-is-geschrokken-en-roept-Hiddink-op-het-matje.dhtml

MichelJ
14 oktober 2014, 17:39
Net Aad de Mos even gebeld en hij had een zeer heldere wiskundige analyse:
IJsland en Tsjechië hebben van Nederland gewonnen dus dat is 6 en beide landen spelen nog 2x tegen elkaar, waarbij de een de ander opvreet of wellicht elkaar dus dat is 3, 4 of 6 en Nederland krijgt beide landen nog thuis dus 6 en 2x2 of 2x3 of 1x6 is 2 of 0 plus 6 dus Nederland is zeker van minimaal een 2e plaats.

Voor België had is ook een analyse, maar die kon in iet volgen, maar kwam er op neer dat België mogelijk toch nog de 3e plaats kan halen.


Tom Egberts zouden ze direct de laan uit moeten sturen, volgens hem was het verlies tegen IJsland net zo beschamend als het 2-1 verlies tegen Luxemburg ergens net na de 2e Wereldoorlog. Iedereen met wat hersencellen kan zien dat IJsland op het moment een vrij aardig team heeft en met de wilskracht en mentaliteit kunnen ze het veel landen in Europa lastig maken, vooral daar in die woestijn van vulkanen. Overigens zeer terechte overwinning van IJsland, ondanks dat ze (vooral het eerste uur) nauwelijks kansen gecreëerd hebben. Nederland heeft de uitwedstrijden van de 2 sterkste opponenten nu gehad en alles geheel in eigen hand. Als ik zag hoe Tsjechië kansen weggaf aan Kazachstan hoeven we van dat team ook niks te vrezen.

Guus mot blievuh!

Big30
14 oktober 2014, 19:06
IJzersterke analyse MJ en geen speld tussen te krijgen, de sterkste 2 tegenstanders uit hebben we gehad, kun je van verliezen. Vervolgens een kwestie van scenario's doorrekenen van positief tot negatief. Conclusie: in elk mogelijk scenario komen we minimaal op plaats 2 maar het meest waarschijnlijke is plaats 1.
Jammer zitten we in 2016 weer met de tripple EK, Tour en OS. Het is niet anders had me nog zo verheugd op een jaar zonder EK, zit er gewoon niet in.

Voor de Belgen zoals je al aangaf goed nieuws, daar ook een scenario berekening gedaan en plaats 3 in de poule lijkt wel degelijk mogelijk. Dus ook voor de Belgen is nog niet alles verloren.

Leve Guus! Vive Gustave!

deket
14 oktober 2014, 20:17
Fabeltjeskrant werd dat niet door Nederlanders gepresenteerd?
Tenzij ze zoals hier al geadviseerd, Bram Nuytink oproepen, maar anders zie ik het met Oranje niet goedkomen.
vroeger hadden ze A VanTiggelen van bij ons ook nodig achterin

Picasso 1
14 oktober 2014, 20:48
"Bert van Oostveen gaat zo spoedig mogelijk om de tafel zitten met bondscoach Guus Hiddink en diens staf. De directeur betaald voetbal van de KNVB is geschrokken van het optreden van het Nederlands elftal, gisteren in Reykjavik tegen IJsland (2-0).

Jong Oranje mist het EK -21 van 2015 waar ook olympische startbewijzen voor de Spelen in Rio (2016) te verdienen zijn. De ploeg van trainer Adrie Koster verloor dinsdagavond ook de return van het beslissende play-offduel tegen Portugal. Na de 2-0 nederlaag in Alkmaar ging ook de uitwedstrijd - met grote cijfers - verloren: 5-4. Dat slechte nieuws kon er in Zeist nog wel bij na de afgang maandag op IJsland.

Adrie Koster, de bondsooach van Jong Oranje. Adrie Koster, de bondsooach van Jong Oranje. Foto: ANP

Voor bondscoach Koster was het de vierde nederlaag op rij met Jong Oranje. Hij trad na de zomer aan bij het Nederlands beloftenteam als opvolger van Albert Stuivenberg, die met ex-bondscoach Louis van Gaal naar Manchester United vertrok.

De uitschakeling van Jong Oranje komt minder dan 24 uur na de blamage van 'het grote Oranje' op IJsland. Door de 2-0 nederlaag van Guus Hiddink & co lijkt EURO 2016 plotseling ver weg voor het Nederlands elftal.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/oranje/23200344/__Jong_Oranje_niet_op_EK__15__.html

Is vast ook de schuld van de trainer....

Spanje is overigens ook uitgeschakeld lees ik net door 1-2 te verliezen tegen Servië.

Zowel in 2013 als 2011 werd het EK voor onder 21 jaar gewonnen door Spanje.
Nederland was kampioen van dit toernooi in de jaren 2006 en 2007.

Dit is de stand van aantal gewonnen EK's onder 21
Rang Land Aantal keer kampioen
1 Italië 5
2 Spanje 4
3 Engeland 2
4 Nederland 2
5 Frankrijk 1
5 Tsjechië 1
5 Duitsland 1

MichelJ
14 oktober 2014, 20:57
Servië - Albanië is gestaakt, nadat een drone met de Albanese vlag het stadion binnen kwam vliegen en er een massale vechtpartij ontstond.


http://www.youtube.com/watch?v=7iUBsSlDXc0

Picasso 1
14 oktober 2014, 21:29
Island macht Holland platt. :biggrin:

http://img.kalooga.com/thumb?url=http%3A%2F%2Fimages0.tcdn.nl%2Ftelesport %2Farticle23199026.ece%2FBINARY%2Foriginal%2FOranj e.jpg&md5val=889be876eaea5a23936ae9d8732e51d3&key=9052119caf8f676ac8bcb30b8331f17d4371d934&method=fit&size=1440x720

MichelJ
14 oktober 2014, 21:37
En ook Duitsland heeft het lastig....

Big30
14 oktober 2014, 21:50
Spanje is overigens ook uitgeschakeld lees ik net door 1-2 te verliezen tegen Servië.

Zowel in 2013 als 2011 werd het EK voor onder 21 jaar gewonnen door Spanje.
Nederland was kampioen van dit toernooi in de jaren 2006 en 2007.

Dit is de stand van aantal gewonnen EK's onder 21
Rang Land Aantal keer kampioen
1 Italië 5
2 Spanje 4
3 Engeland 2
4 Nederland 2
5 Frankrijk 1
5 Tsjechië 1
5 Duitsland 1
Niet zo vreemd dat lijstje, je ziet de bekende traditionele voetballanden terug. Speciaal voor deket, het EK onder 21 is sinds 1978 20 maal georganiseerd en de Belgen wisten zich exact 2 maal te plaatsen.
De Belgen waren trouwens al in de groepsfase uitgeschakeld en wisten zich dus niet voor de KO fase te plaatsen.

too slow
14 oktober 2014, 22:18
Wat een gezeur allemaal. We mogen Guus Hiddink erg dankbaar zijn dat hij zijn nek uit heeft willen steken want sinds 1988 was alleen de generatie Kluivert (die helemaal niets kon raken, nou ja op het veld dan...) nog slechter. Eens te meer blijkt dat Louis van Gaal met hulp van de corrupte FIFA-scheidsrechters een ongelofelijk knappe prestatie heeft neergezet.

En het goede nieuws is dat over 4 jaar de imbiciele minderheid die met oranje vlaggen en andere oranje rotzooi het straatbeeld verpest zich koest houdt...

rob45
14 oktober 2014, 22:23
En het goede nieuws is dat over 4 jaar de imbiciele minderheid die met oranje vlaggen en andere oranje rotzooi het straatbeeld verpest zich koest houdt...

Over 2 jaar........2016 dus in La France.

Picasso 1
14 oktober 2014, 22:25
Over 2 jaar........2016 dus in La France.

Neen, dat gaat nog wel lukken. Maar over 4 jaar is het over.

too slow
14 oktober 2014, 22:43
Over 2 jaar........2016 dus in La France.

Neen, dat gaat nog wel lukken. Maar over 4 jaar is het over.

Over 2 jaar en over 4 jaar geen oranje ellende, ik ben voor.

too slow
14 oktober 2014, 22:45
Island macht Holland platt. :biggrin:

http://img.kalooga.com/thumb?url=http%3A%2F%2Fimages0.tcdn.nl%2Ftelesport %2Farticle23199026.ece%2FBINARY%2Foriginal%2FOranj e.jpg&md5val=889be876eaea5a23936ae9d8732e51d3&key=9052119caf8f676ac8bcb30b8331f17d4371d934&method=fit&size=1440x720

Wie is die babe? Toch hopelijk niet zo'n golddigger die vol bewondering naar haar wandelende credit card met iq onder de 30 zit te kijken?

Willi69
15 oktober 2014, 14:28
En ook Duitsland heeft het lastig....
Wenn das so weiter geht, können Deutschland http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif und Holland http://www.taucher.net/flags/mini/holland.gif während der EM 2016 ein Freundschaftsturnier bestreiten... :angst:

http://www.dfb.de/uploads/tx_news/em_2016.jpg

Willem2
15 oktober 2014, 14:45
Het is de WK-dip. Het spel van Duitsland was heel slecht, onwaardig voor een kampioen. Tegen Polen speelden ze nog redelijk goed, maar tegen Ierland was het niet best en wonnen ze. (Deketsiaans= Duitsland wordt weer kampioen ;))
De UEFA moet eens nadenken over de voorronden en de zware competities. Dit zag je namelijk terug bij de grote landen op het laatste WK met als gevolg veel vroege uitschakelingen.

:wink2:

PS1 Dat een nederlands elftal zo'n laag niveau kan halen is verbazingwekkend. Is de invloed van een coach dan toch zo groot ?
PS2 Dirk is gestopt maar oh,oh wat is dat een gemis ...

MichelJ
15 oktober 2014, 17:35
...maar tegen Ierland was het niet best en wonnen ze.

Was je in slaap gevallen? :eek:

Peter020
15 oktober 2014, 18:04
Het is de WK-dip. Het spel van Duitsland was heel slecht, onwaardig voor een kampioen.
...maar tegen Ierland was het niet best en wonnen ze.

Hoe laat werd je wakker?
90+4' op z'n Deutsch: John Francis O'Shea eins zu eins.



PS1 Dat een nederlands elftal zo'n laag niveau kan halen is verbazingwekkend. Is de invloed van een coach dan toch zo groot ?


Straks met Ben Rienstra en Wout Weghorst in de ploeg gaat het allemaal nog goed komen. Die gaan Oranje samen met de nieuwe bondscoach Ron Jans redden.

Willem2
15 oktober 2014, 20:13
Was je in slaap gevallen? :eek:


Hoe laat werd je wakker?
90+4' op z'n Deutsch: John Francis O'Shea eins zu eins.



Straks met Ben Rienstra en Wout Weghorst in de ploeg gaat het allemaal nog goed komen. Die gaan Oranje samen met de nieuwe bondscoach Ron Jans redden.

In de 85 minuut vond ik het wel genoeg en wilde ik met mijn drone spelen :rolleyes:

MichelJ
15 oktober 2014, 20:14
In de 85 minuut vond ik het wel genoeg en wilde ik met mijn drone spelen :rolleyes:

Als er aan jouw drone maar geen Albanese vlag hangt... :redface:

Peter020
16 oktober 2014, 08:59
Hazard: 'Ronaldo, Messi en Robben zijn veel beter dan ik'

Eden Hazard rekent zichzelf niet tot de beste spelers ter wereld. Hazard is het seizoen in de Premier League behoorlijk begonnen, maar dat maakt nog niet dat hij bij de groten der aarde hoort, zo stelt hij zelf. 'Dat is nog een lange weg, ik moet nog heel hard werken om daarbij te horen. Ik denk dat dat pas het geval is als je ook beslissend bent in de grote wedstrijden.'

Gevraagd naar wie er zoal beter zijn dan hij, noemt Hazard Cristiano Ronaldo, Lionel Messi en Arjen Robben in een interview met het Belgische Sport/Voetbal Magazine.' En Zlatan Ibrahimovic en Franck Ribéry', vervolgt hij. 'Die vijf sowieso. Zij maken elke wedstrijd met acties en doelpunten het verschil, ik niet.'

In België klinkt de kritiek dat de fans tijdens duels van de nationale ploeg vrijwel nooit een uitblinkende Hazard zien. 'Ik ook niet', is het lijdend voorwerp zelfkritisch. 'Dat stoort me. Waarom speel ik soms goede wedstrijden voor Chelsea, maar niet voor de Rode Duivels?', baalt hij.

Bron: Voetbalmedia

RAUL7
16 oktober 2014, 14:09
Onder Pep Guardiola werd tiki-taka bij FC Barcelona een kunstvorm, maar nu noemt de Spaanse coach het 'zinloos'. "Ik haat tiki-taka. Het heeft geen zin, heeft geen doel. Je moet de bal met een duidelijk doel passen, om in de buurt van het vijandelijke doel te komen. Het gaat niet om het passen an sich", aldus de trainer van Bayern München in het boek Pep Confidential van journalist en vriend Marti Perarnau.

Guardiola zegt nu dat FC Barcelona onder hem helemaal geen tiki-taka, het veelvuldig rondspelen van de bal in een hoog tempo met vooral korte passes, speelde.
"Je moet niet geloven wat mensen zeggen. Het is gewoon verzonnen. Barça speelde helemaal geen tiki-taka! Ons geheim was om de tegenstander aan de ene kant van het veld zwaar onder druk te zetten, om ruimte te creëren voor de andere kant van de grasmat zodat je daar kunt toeslaan. En daarom moet je op een gegeven moment het spel verplaatsen, zodat je kunt scoren, dus niet zinloos passen. Dat heeft niets met tiki-taka te maken"...

http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/2091583/2014/10/16/Guardiola-Ik-haat-tiki-taka-het-is-zinloos.dhtml

Big30
21 oktober 2014, 18:08
Belangrijker dan de winst van Köln, PSV in topvorm op weg naar het kampioenschap, plaats 3 van Cambuur, het moeizame spel van Ajax en Anderlecht, de klucht en treurspel bij Standard, de 6-0 van Bayern in een competitie zonder spanning bovenin, kabouter Wesley die Keizer werd, de soap bij ADO, het grote nieuws:
GUUS MAG BLIJVEN VAN BERTJE O., DE HEMEL ZIJ GEPREZEN!!! ALLES SAL REG KOM!

Bert bedankt, Koeman blijkt ook niet meer dan een koekenbakker te zijn.

deket
21 oktober 2014, 18:47
Heb nooit begrepen waarom Guusje tijdens zijn oude dag niet ergens op een Thais of ander Tropisch strand doorbrengt en zich nog in zo een wespennest wilde begeven. Is hij zo bezeten van het spelletje? Of zijn vaderlandsliefde zo enorm is kan ik niet inschatten maar wat moet hij nog bewijzen? Hij trainde zelfs Real Madrid. En rentenieren kon hij al lang. Van de Koreanen kreeg hij een eiland en onlangs nog fortuinen in Rusland.
Btw beste Big, er staat een cruciale inhoudelijk fout in uw relaas

Willi69
22 oktober 2014, 16:35
Hat gestern niemand CL http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif gesehen? :rolleyes:

Big30
22 oktober 2014, 16:44
Hat gestern niemand CL http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif gesehen? :rolleyes:
Ik zag een oppermachtig Bayern met weer Robben in topvorm die niets heel lieten van Roma. München is net als de afgelopen 2 jaar weer de grote favoriet voor de CL. S04 had Sporting niet terug moeten laten komen, de 4-3 viel door een onterechte penalty maar de winst was wel verdiend. Huntelaar scoorde weer en verdient nu een basisplaats in Oranje.

Ajax had weinig in te brengen tegen Barca (overigens niet sterk en overtuigend spelend), gelukkig dit weekend El Classico dus bleef het eerst nog bij 2-0, kon Ajax nog even hopen na de 2-1 maar werd het zoals te verwachten viel een 3-1 nederlaag met acceptabele cijfers. Het klasseverschil gaf de doorslag, spel van Barca als altijd niet al te opwindend met nog veel punnik en brei stijlelementen
Jammer dat PSG nog uit won van Nicosia, nu lijkt plaats 3 maximaal haalbaar. Misschien toch goed dat PSG won want anders was plaats 3 ook nog lastig geworden.

Vanavond de grote vraag of de nummer 14 uit de Bundesliga al uit de crisis is.

Peter020
22 oktober 2014, 17:05
Hat gestern niemand CL http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif gesehen? :rolleyes:

Ik kijk vanavond. Dan speelt mijn favoriete club RSC Anderlecht. De laatste keer verloren we kansloos van de B-ploeg van BVB Dortmund en deze keer treden we aan tegen Arsenal, dat gelukkig ook een karrevracht aan afwezige spelers heeft. Ben benieuwd.

Ik hoorde wel dat Ajax gisteravond Barcelona in de tweede helft nog aan het wankelen bracht en dat het op grond van een aantal grote kansen zomaar nog 3-5 had kunnen worden.

En ja, wat zou het Duitse clubvoetbal en in het bijzonder Bayern München zonder Robben zijn? Wat een geweldenaar!

En 'Torjäger' Huntelaar doet het inderdaad ook niet slecht. Zijn kopdoelpunt van zaterdag was oogstrelend.

Willi69
22 oktober 2014, 17:11
Vanavond de grote vraag of de nummer 14 uit de Bundesliga al uit de crisis is.
Für Europa reicht es... :biggrin:

MichelJ
22 oktober 2014, 17:14
Vanavond de grote vraag of de nummer 14 uit de Bundesliga al uit de crisis is.

Woensdag gehaktdag. Anderlecht.

Willi69
22 oktober 2014, 20:43
Vanavond de grote vraag of de nummer 14 uit de Bundesliga al uit de crisis is.


Für Europa reicht es... :biggrin:
Live aus Istanbul:

Halbzeitstand Galatasaray Istanbul - Borussia Dortmund 0 : 3 :tongue:

Big30
22 oktober 2014, 20:53
Live aus Istanbul:

Halbzeitstand Galatasaray Istanbul - Borussia Dortmund 0 : 3 :tongue:

Trotzdem noch immer Platz 14 in der Welmeister Liga :tongue:. Niet slecht natuurlijk 0-3 uit, Liverpool met zijn ik dacht 145M€ aan aankopen leek goed te beginnen maar staat bij rust ook al met 0-3 achter, eerste doelpunt van etter en iri Ronaldo moet gezegd worden was erg fraai.

Willi69
22 oktober 2014, 20:55
Trotzdem noch immer Platz 14 in der Welmeister Liga :tongue:.
Ja, gegen Gladbach hat man natürlich keine Chance. :biggrin:

Big30
22 oktober 2014, 20:59
Ja, gegen Gladbach hat man natürlich keine Chance. :biggrin:

Sonntag wird Gladbach keine Chance haben :baeh:!

Willi69
22 oktober 2014, 21:03
Sonntag wird Gladbach keine Chance haben :baeh:!
Zum Glück hast Du ja keine Ahnung von Fußball! :asshole:

Big30
22 oktober 2014, 21:08
Zum Glück hast Du ja keine Ahnung von Fußball! :asshole:
Sonntag: Gladbach - FC Robben aka Bayern München 0-3 :annieengel:.

Willi69
22 oktober 2014, 21:27
Sonntag: Gladbach - FC Robben aka Bayern München 0-3 :annieengel:.
Wie viele der Tore fallen nach Robben-Schwalben? :rolleyes:

Aktuell: Istanbul - Dortmund 0 : 4 :tongue:

Willi69
22 oktober 2014, 22:19
Die Bilanz dieser CL-Runde aus deutscher http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif Sicht: :tongue:

4 Spiele - 4 Siege :freu:

RAUL7
22 oktober 2014, 22:39
Die Bilanz dieser CL-Runde aus deutscher http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif Sicht: :tongue:

4 Spiele - 4 Siege :freu:

4 ploegen waar gij geen supporter van zijt! :rolleyes:
Hoeveel wedstrijden heeft Borussia Mönchengladbach al gewonnen? :biggrin:

Willi69
22 oktober 2014, 22:43
Hoeveel wedstrijden heeft Borussia Mönchengladbach al gewonnen? :biggrin:
Das kann ich Dir morgen Abend sagen... http://partyscout.beepworld.de/files/mg.gif

RAUL7
22 oktober 2014, 22:45
Das kann ich Dir morgen Abend sagen... http://partyscout.beepworld.de/files/mg.gif

Ik kan dat vandaag al zeggen. Tot nu toe 0 op 2, en morgen 0 op 3! :biggrin:

Willi69
22 oktober 2014, 22:48
Ik kan dat vandaag al zeggen. Tot nu toe 0 op 2, en morgen 0 op 3! :biggrin:
Und wie viele der bisher 12 Pflichtspiele in dieser Saison hat Gladbach verloren? :gruebel:

Morgen 0 on 13! :freu:

RAUL7
22 oktober 2014, 22:51
Und wie viele der bisher 12 Pflichtspiele in dieser Saison hat Gladbach verloren? :gruebel:

Morgen 0 on 13! :freu:



4 Spiele - 4 Siege :freu:

Niet belangrijk. Het gaat toch om de gewonnen wedstrijden in Europa?
Wat heeft de Bundesliga ermee te maken? :rolleyes:
In Gladbach zijn ze precies sneller tevreden, gelijkspel is genoeg! :rofl:

Big30
22 oktober 2014, 23:05
Wat heeft de Bundesliga ermee te maken? :rolleyes:
In Gladbach zijn ze precies sneller tevreden, gelijkspel is genoeg! :rofl:
De Bundesliga is de veruit sterkste liga ter wereld dat moet gezegd worden. Daar spelen de 2 beste clubteams Bayern en Dortmund. Altijd een verademing naar het dynamische en flitsende spel van deze teams te kijken.

Over winnen gesproken over beter verliezen in Europees verband, o arm en onmachtig Anderlecht, ik heb echt meelij met deket. Ik vind het zo zielig voor hem.

KanariePiet
23 oktober 2014, 07:30
Over winnen gesproken over beter verliezen in Europees verband, o arm en onmachtig Anderlecht

Onmachtig zou ik het Anderlecht van gisteren niet noemen, arm des te meer (want deze nederlaag kost uiteraard veel centjes:tongue:).

De match kon gisteren lange tijd alle kanten uit, maar na de 1-0, had Anderlecht de zaakjes volledig onder controle en met een beetje meer kunde of geluk, was het 2-0 geworden. Wat zeg ik: het had gewoon 2-0 moeten worden. Anderlecht had de overwinning nooit meer uit handen mogen geven. Maar ja. Dan waren daar plots die vervloekte laatste minuten... Het mag in de CL duidelijk niet zijn:frown:.

Enfin. Goede prestatie van Anderlecht, maar we kopen er (weer) niks mee. De 2de plaats is weg. Dan maar vol gaan voor die 3de plaats!:cool:

deket
23 oktober 2014, 08:50
Eindelijk een oprechte analyse.
Zoals ik al eerder schreef, voetbal metafoor voor het leven, vaak onrechtvaardig.
Was ter plaatse en we hadden drietal reuzegrote kansen op 2-0
speelden uitstekend, maar ik val weer in herhaling, men had de overroepen Suarez moeten verkopen en met dat geld Toby Alderweired aanwerven.
Bezaten we nu 5 punten meer en zouden met Dortmund naar de volgende ronde gaan.
Terecht voor dit jeugdige talent in een stadion vol ambiance.
bovendien scoorde Arsenal de onverdiende winning goal na duidelijke fout op Defour.
Op BBCworld spraken ze terecht over de pech van Anderlecht, oa schot tegen lat, en het very Lucky Arsenal.
Wanneer ik echter de commentaren op het Nederlandse Studio sport hoorven lees op teletext lijkt het wel of ik tijdens de match in dlaap ben gevallen, of teveel met de bloedmooie hostessen heb geflirt of een heel andere wedstrijd zag

Peter020
23 oktober 2014, 09:39
Ik zat gisteravond ook weer met mijn paars-witte sjaal op de bank. Uiteindelijk ben ik vanzelfsprekend met een uitermate teleurstellend gevoel naar bed gegaan. Bijzonder sneu als je het in de slotfase zo kinderlijk nog weggeeft. Maar goed, als je thuis nog niet eens van het zwakste Arsenal ooit kunt winnen en eerder ook niet van het op een bedenkelijk niveau acterende Galatasaray, moet je beseffen dat je zelf ook kwaliteitsarm bent en kun je beter verder gewoon zwijgen. Daar doe ik dan ook niet moeilijk over en incasseer mijn verlies. Een zwakkere CL-groep als deze is echt vrijwel onmogelijk. Zo reëel moet je zijn. Punt.

Nu gewoon hopen dat we zaterdag tegen Standard Luik wel de drie punten in huis houden.

deket
23 oktober 2014, 11:10
Toen ik bij de trekking schreef dat alleen Dortmund sterker is maar Arsenal te pakken valt werd dit hier op het forum op hoongelach onthaald.
Maar volgens Peter zitten wij elk jaar in de zwakste groep.
vorig jaar Benfica, kampioen Portugal en de laatste twee maal finalist Europa league, Olympiakos, kampioen Griekenland en versloeg nu de Spaanse en Italiaanse kampioen en PSG, die ondertussen bewezen hebben veel sterker te zijn dan Peter zijn Ajax.
veel van die Griekse mythologische krijger tijdens de Trojaanse oorlog zag ik dinsdagavond niet hoor.
sterker nog, het klasseverschil was zo groot dat na een 25 minuten Barcelona medelijden kreeg en met hun hoofd al in de komende wedstrijd tegen Madrid zat.
Hopelijk voor hun dan opnieuw met de andere keeper want deze doet mij aan die van Sunderland denken
Dit terzijde maar heb nooit begrepen waarom Barcelona zo vaak matige keepers wil opstellen.
Ik herinner mij ooit Ruud Hesp, nu ja, dan kan men evengoed Xavier Waterslager opstellen.
En ivm de groepen, uiteraard lijkt me die met Porto de meest gemakkelijke maar ook Real krijgt blijkbaar weinig concurrentie in hun poule

Peter020
23 oktober 2014, 14:44
Dit terzijde maar heb nooit begrepen waarom Barcelona zo vaak matige keepers wil opstellen.
Ik herinner mij ooit Ruud Hesp, nu ja, dan kan men evengoed Xavier Waterslager opstellen.


Ruud Hesp (doelman FC Barcelona 1997-2000)

Doelman Ruud Hesp tekent in de zomer van 1997 verrassend een contract bij FC Barcelona. De 31-jarige keeper wordt door de nieuwe trainer Louis van Gaal naar Catalonië gehaald, nadat hij 12 seizoenen onder de lat heeft gestaan bij modale clubs als Haarlem, Fortuna Sittard en Roda JC. Hesp vertrekt in eerste instantie naar Spanje in de veronderstelling de reservebank warm te houden, maar een jaar later wordt hij door de kritische socio’s uitgeroepen tot beste speler van het seizoen. Drie seizoenen lang is hij tegen alle verwachtingen in vanwege uitstekend keeperswerk de onbetwiste nummer 1 onder de lat bij FC Barcelona. Hesp, die in Nederland nooit de aandacht van een topclub trok, waant zich drie jaar lang in het paradijs.

Hesp maakt zich bij binnenkomst in de zomer van 1997 weinig illusies. De Noord-Hollander moet onder andere de strijd aan met de Portugese doelman Victor Baia, op dat moment één van de beste keepers ter wereld. Met de Portugees hebben de Catalanen net de EuropaCup II gewonnen (1-0 zege tegen Paris Saint-Germain in Rotterdam). Louis van Gaal laat Hesp weten dat hij mogelijk de eerste keeper kan worden, maar misschien ook vierde. Tijdens de voorbereiding wordt de eerste schifting al snel gemaakt: Busquets, onder Cruijff nog eerste doelman, en Lopetequi worden derde en vierde keus. Baia en Hesp krijgen tijdens de oefenwedstrijden ongeveer evenveel speeltijd. Tot bij de Portugees het noodlot toeslaat: hij loopt een knieblessure op en moet zich laten opereren.

Hesp mag onder de lat plaatsnemen en is voorlopig de eerste keus van Van Gaal. Hoewel de critici vooraf scpetisch zijn, neemt hij al snel alle twijfels weg. Hij ontpopt zich als een betrouwbare steunpilaar. Definitief verovert de Noord-Hollander de harten van de socio’s als hij in de uitwedstrijd tegen Mallorca op 14 oktober 1997, in de laatste minuut bij een 1-0 voorsprong, een strafschop stopt en zijn ploeg de overwinning bezorgt. De blessure van Baia laat langer op zich wachten, waardoor Hesp tot de winterstop alle wedstrijden keept in de hoofdmacht. Zijn constante prestaties in het veld en zijn aimabele karakter daarbuiten maken Hesp één van Barcelona’s meest populaire spelers. Hij is altijd bereid handtekeningen uit te delen, de pers te woord te staan of met fans op de foto te gaan. Dit levert hem de status op van een grote vedette: Hesp, in Nederland altijd anoniem, kan in Barcelona niet meer rustig over straat. Zijn gezicht prijkt ineens op reclameborden. Als één van de weinige spelers wordt hij gespaard door pers en publiek, bij een mindere wedstrijd. Barca wordt dat seizoen voor het eerst sinds 1993/1994 weer kampioen van Spanje. Hesps eerste jaar is meteen het beste van zijn drie seizoenen in Spanje. Hij keept, op het duel met Racing Santander na, alle competitiewedstrijden. De grootse waardering krijgt hij van de socio’s: hij wordt uitgeroepen tot speler van het jaar voor spelers als Luis Figo en Rivaldo. Als klap op de vuurpijl vertolkt Hesp tijdens de bekerfinale tegen Real Mallorca opnieuw een heldenrol: in de allesbeslissende penaltyreeks keert hij in de zevende beurt de beslissende inzet en de dubbel is een feit. Hesp wordt dankzij dit droomseizoen door bondscoach Guus Hiddink als derde doelman geselecteerd voor het WK in Frankrijk.

Aan het begin van zijn tweede seizoen laat Louis van Gaal weten dat Ruud Hesp de onomstreden nummer 1 van Barcelona is. Victor Baia, op dat moment tweede keus, wordt aan FC Porto verhuurd. Opnieuw wordt Barca, met Hesp onder de lat, kampioen van Spanje. Hesp draait een goed seizoen waarin hij wederom een constant en hoog niveau haalt.

In zijn derde seizoen met Hesp reikt Barca tot de halve finales van de Champions League, waarin het wordt uitgeschakeld door Valencia. Een Champions League finale Barcelona-Real Madrid, waarvan heel Spanje droomde, gaat niet door. Op 19 mei 2000 keept Hesp thuis tegen Celta de Vigo zijn laatste wedstrijd voor Barca. De Barcelona-jaren van Hesp betekenen de kroon op zijn carrière. De doelman keert terug naar één van zijn oude clubs, Fortuna Sittard, maar de drie mooie seizoenen bij FC Barcelona pakt niemand hem ooit nog af.

Bron: BarcaNieuws

deket
23 oktober 2014, 15:46
Zeer bizar CV, maar het is hem gegund.

tot slot nog Wenger, de Arsenal coach , ben onder de indruk van een zeer goed Anderlecht, intelligent en sterk in de duels. Dat het geen 2-0 werd was hett scharniermoment. Wr kropen door het oog van de naald

Big30
23 oktober 2014, 18:13
Een gelijkspel tegen Arsenal was mogelijk geweest. Als je kijkt naar de statistieken vd wedstrijd blijkt dat beide teams redelijk aan elkaar gewaagd waren, met een licht voordeel voor Arsenal, maar dat zegt ook niet alles, gaat niet om schoten op doel, balbezit etc. je moet doelpunten maken zo simpel is voetbal.
Arsenal heeft in de competitie 2 maal gewonnen, 5 maal gelijk en 1 maal verloren. Bepaald geen indrukwekkende cijfers. De conclusie is dat Anderlecht weer waarschijnlijk niet zal overwinteren al zou eigenlijk het bepaald ook niet sterke Galatasaray geen probleem mogen zijn. Toch ben ik bang dat ze het daar niet tegen zullen redden.

Peter020
23 oktober 2014, 19:07
'Wanprestatie in Brussel. In geen miljoen jaar is dat goed genoeg voor Arsenal'

De maat is vol voor Paul Merson. De oud-speler van Arsenal zag zijn voormalige werkgever woensdag in een wanvertoning met hangen en wurgen ontsnappen op bezoek bij Anderlecht. De Engelse club won uiteindelijk met 1-2 door twee late treffers van Keiran Gibbs en Lukas Podolski.

"Ik heb in mijn tijd teams meegemaakt die geluk hadden, maar Arsenal in Brussel was de meeste gelukkige ploeg die ik in hele lange tijd gezien heb", zegt Merson, nu voetbalanalist, in gesprek met Sky Sports. "Slechter dan dit kun je het bijna niet krijgen. Ik dacht dat het verlies tegen Borussia Dortmund slecht was, maar dit was pas écht slecht. Dit is Arsenal Football Club. Je kunt niet naar Anderlecht gaan en dan zo’n wanprestatie leveren. Wanneer deze ploeg in de volgende ronde van de Champions League komt, wordt Arsenal door elke tegenstander weggeblazen. Zo zwak zijn ze momenteel."

''Arsenal gaat niet goed genoeg zijn om in welke competitie dan ook hoge ogen te gooien. Anderlecht kreeg vier honderd procent kansen en – laten we eerlijk zijn – een goede ploeg had die kansen afgemaakt. We hadden geluk dat het Anderlecht was. Als dat Real Madrid of Barcelona was geweest, dan was het minimaal 8-0 geworden. Ik denk soms dat Arsène Wenger de fans met de mantel der liefde bedekt. Er komt een moment waarop ze zeggen: 'Wacht even, waar zit ik naar te kijken.' Wenger vertelt nu dat we het goed gedaan hebben door met 1-2 van Anderlecht te winnen? Ik kijk naar het hele plaatje over het hele seizoen. In geen miljoen jaar dat dat goed genoeg is voor Arsenal."

"Arsenal moet over het hele seizoen verbeteren. Manchester City-thuis (2-2, red.) was het enige goede wat ze hebben laten zien. Ik heb onder Arsène gewerkt en ik denk dat hij van de bovenste plank is. Als hij morgen bij Arsenal vertrekt, wil elke club ter wereld hem als trainer aanstellen. Ik denk niet dat de manager het probleem is, ik denk dat ze geld moeten gaan uitgeven. Het lijkt alsof het Arsène’s eigen geld is en zijn verantwoordelijkheid om op de club te passen. Nee, geef het geld uit, haal die controlerende middenvelder en centrale verdediger van wereldklasse binnen. Dan is Arsenal driekwart op weg naar wat het hoort te zijn: een hele goede voetbalclub."

Bron: Voetbalmedia

deket
23 oktober 2014, 20:14
Over topclubs en hun financiering zal de VPRO zondagavond in het programma Tegenlicht een en ander uit de doeken doen, Ned 2 om 21h05.
zoals ieder weet kunnen wij, maar ook Ajax niet meer met de echte top financieel wedijveren.
Maar, en ik vind dit essentieel : we houden onze eigenheid en hangen niet van een of andere kapitaalkrachtige bedenkelijke despoot zonder echte affiniteit met de club

Willi69
23 oktober 2014, 22:14
Ik kan dat vandaag al zeggen. Tot nu toe 0 op 2, en morgen 0 op 3! :biggrin:
In Deutschland http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif sagt man: knapp daneben ist auch vorbei! :baeh:

Inklusive der beiden EL-Qualifikationsspiele lautet die Bilanz:
5 Spiele - 3 Siege, 2 Unentschieden, Null Niederlagen bei einer Tordifferenz von 17 : 4 :freu:

Willi69
23 oktober 2014, 22:18
Die Bilanz dieser CL-Runde aus deutscher http://www.kneller-gifs.de/bilder/f/flaggen-deutsch27.gif Sicht: :tongue:

4 Spiele - 4 Siege :freu:
Inklusive EuropaLeague lautet die Bilanz: :tongue:
6 Spiele - 6 Siege bei einer Tordifferenz von 26 : 6 :freu:

Stief
24 oktober 2014, 11:43
De Hollandse Trainersschool loopt (alweer) een deuk op

Adrie Koster (ex-Club Brugge en -Beerschot) is opgestapt als bondscoach van Jong Oranje. De coach heeft zijn conclusies getrokken uit de mislukte EK-kwalificatiecampagne van de nationale beloftenploeg.

De jonge formatie greep naast een ticket voor het EK 2015 na een verloren play-off met Jong Portugal. "De resultaten zijn natuurlijk heel teleurstellend geweest", meldde Koster in een persbericht van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond KNVB. "We wilden met z'n allen heel graag naar het EK en dan is het doodzonde als dat niet lukt. En uiteindelijk ben ik daar verantwoordelijk voor, daar loop ik niet voor weg."

De dramatische ontwikkelingen van de eens zo geroemde Nederlandse coaches zetten zich verder. Denken we aan de nieuwe leermeester van Manchester United LvG die - ondanks toptransfers in de honderden miljoenen - zijn club de slechtste seizoenstart in jaren heeft bezorgd, en waar topspeler Fellaini afgelopen weekend nog het vel redde van de Nederlandse coach (but this is different cook). Denken we ook aan het debacle bij AZ rond Van Basten en Pastoor. Denken we aan arme Guus, die het ook niet meer weet. Denken we aan al die Hollandse derderangscoaches, die de afgelopen jaren niet succesvol zijn geweest in de Belgische competitie (R. Jans, J. VandenBrom, A. Koster, etc...) mijn god wat zijn we blij dat die omhooggevallen zeikerds plaats hebben geruimd voor veel intelligentere, veelal jongere coaches.

Het eens zo geroemde Nederlandse model kan helaas niet meer mee met de snelle evolutie die het hedendaagse voetbal heeft doorgemaakt. Het probleem is echter dat men dit niet ziet in Nederland en dat men nog steeds denkt aan de top mee te kunnen draaien.

Peter020
24 oktober 2014, 12:11
Ik moet altijd wel glimlachen om die Belgjes die tientallen jaren lang hun frustraties met betrekking tot de successen van het Nederlandse voetbal enorm hebben opgekropt en nu héél voorzichtig uit hun pikdonkere hol kruipen. Deze keer de gratis bijdrage van Calimero Stief.

Respect en dankbaarheid voor de bijdrage van de vele Nederlandse toptrainers en -spelers aan het wereldvoetbal lijkt mij veel meer op zijn plaats dan een toch wel bijzonder afgunstige en wraakzuchtige reactie.

Misschien dat in de toekomst ook nog wel een keer een Belgische trainer-coach wordt gevraagd door Barcelona, Real Madrid, Bayern München, Manchester United, Chelsea of Southampton. :wink:

Big30
24 oktober 2014, 12:41
Goed punt Stief! Waarom zijn Nederlandse top coaches al sinds jaar en dag zo gevraagd en geliefd, wereldwijd maar vooral in België? Al sinds de jaren zeventig zie je dat het de Nederlanders zijn die ervoor hebben gezorgd dat de Belgen begrepen hoe het voetbal gespeeld moet worden en dan heb ik het niet alleen over trainers maar ook over spelers.
Behalen de Belgen dan eens met het clubvoetbal een klein succesje (het laatst heel lang geleden KV Mechelen) dan gebeurt dat onder leiding van een Nederlandse coach en een elftal gedomineerd door Nederlandse spelers.

Het gaat trouwens nog verder, tijdens de voor de Belgen zo dramatisch verlopen WK was Jan Mulder degene die de Belgen weer moed moest inpraten en hij was de man waar heel België van hield, men hing aan zijn lippen. Een andere Nederlander die de Belgen nu als analist onderwijst hoe voetbal gespeeld moet worden is Jan Boskamp, bij gebrek aan Belgische ex-voetballers die zinnig over voetbal kunnen praten is het weer een Ollander die die rol invult.

Blijft de vraag waarom de Belgen nog nooit een internationale topcoach hebben voortgebracht? Zeer opvallend inderdaad, die Brusselse clown reken ik daar niet toe.

Het wordt hoog tijd dat er in Belgie een standbeeld wordt opgericht om al die Nederlandse coaches en voetballers te eren die ervoor hebben gezorgd dat de Belgen ook weten hoe ze moeten voetballen!

Ik kan me een zekere vorm van frustratie en afgunst bij de Belgen wel voorstellen. Maar uiteindelijk zal Belgie zich moeten bevrijden van haar Calimero complex. Zo neemt niemand de Belgen serieus!

deket
24 oktober 2014, 13:07
Raymond Goethals won met Marseille de Europacup 1 en ook Eric Gerets kende succes in de Bundesliga en daarvoor bij PSV als coach
maar ik heb dit thema al eerder aangehaald. De culturele en psychologische achtergrond verschilt enorm omdat de Belgen globaal, veralgemenen mag je nooit,het lef en de bluf ontbreken die jullie wel tentoonspreiden. Voetbal lijkt me in deze geen eiland.
Kortom we kunnen ons niet zo verkopen dan de Nederlanders met hun handelsgeest, met expertise heeft dit volgens mijn bescheiden mening veel minder te maken.
waarom bezat Nederland kolonies in alle werelddelen en wij alleen Congo, wat dan nog eerder toevallig een geschenk bleek voor koning Leopold 1?
iets anders nu, PSV , weer zeer bleekjes Europees, hoorde ik net.
Ze gaan zich toch plaatsen in die Europacup van den Aldi.
nadelig wel dat wij door pech daar na de winterstop ook aan zullen moeten meedoen, voordeel dan wel dat we eindelijk daar PSV en Ajax kunnen afmaken.

Don Rudo
24 oktober 2014, 13:10
Blijft de vraag waarom de Belgen nog nooit een internationale topcoach hebben voortgebracht? Zeer opvallend inderdaad, die Brusselse clown reken ik daar niet toe.

Komt Erik Gerets van Brussel?

Big30
24 oktober 2014, 13:23
Komt Erik Gerets van Brussel?
De naam vd clown uit Brussel was Raymond Goethals, Gerets is ook een leuke clown maar heet nu Mohammed na zijn bekering tot de Islam.

Peter020
24 oktober 2014, 13:38
Het is veelzeggend dat de calimerootjes onder ons met de namen Goethals en Mohammed Gerets komen. Om zulke grapkes kan ik smakelijk lachen.

Dat er verder in de Belgische Eerste Klasse wekelijks langs de lijn een paar gestoorde gekken (o.a. Luzon, Preud'homme en Vanderbiest) worden losgelaten, is bijzonder vermakelijk en ronduit dolkomisch. Dat is voer voor psychologen. Jammer dat Guy afgelopen week van zijn taken is ontheven, waardoor de volgende match tussen Club Brugge en Standard Luik sowieso een stuk minder leuk zal zijn.

Don Rudo
24 oktober 2014, 13:46
We lachen er hier in Eindhoven ook smakelijk om dat je het tegenwoordig in dit topic niet meer hebt over je eigen club beste Peter.
Het wil zowel in de eredivisie als internationaal allemaal niet zo goed lukken dit seizoen?

Big30
24 oktober 2014, 13:53
We lachen er hier in Eindhoven ook smakelijk om dat je het tegenwoordig in dit topic niet meer hebt over je eigen club beste Peter.
Het wil zowel in de eredivisie als internationaal allemaal niet zo goed lukken dit seizoen?
Ik zeg niets maar als Barca haar sterspelers gaat wisselen om ze te sparen voor El Classico is dat een vernedering. Een vernedering in harde cijfers werd Ajax bespaard omdat Barca het wel goed vond en na de 2-0 gas terug nam. Had Barca doorgedrukt was het een uitslag gelijk Bayern tegen Roma geworden, 7-1 8-1 zo iets. Geen schande want Barca is wel een topploeg en normaal heeft zeker dit Ajax zonder een voetballer die het verschil maakt totaal geen kans tegen de Europese top. Jammer dat Speedy geen goede spits of verdediger met aanvallende kwaliteiten wou aankopen, dit Ajax is helaas kwalitatief zeer zwak.

Peter020
24 oktober 2014, 13:59
We lachen er hier in Eindhoven ook smakelijk om dat je het tegenwoordig in dit topic niet meer hebt over je eigen club beste Peter.
Het wil zowel in de eredivisie als internationaal allemaal niet zo goed lukken dit seizoen?

Ach, in mei mag je nog een keer terugkomen, hoor. Ajax verliest elk jaar de sterkhouders en moet dan weer een nieuw team opbouwen. Zo gaat dat met een opleidingsclub en dat kost meestal even tijd. Aan het einde van de rit worden we dan weer kampioen. Daar maak ik mij geen zorgen over, zeker niet met de aankomende hoeveelheid toptalenten tussen de 16 en 18 jaar, die deze week Barcelona onder 19 en eerder Paris St. Germain onder 19 op een indrukwekkende manier hebben weggespeeld. Onthou bijvoorbeeld de namen van Muric, Cerny, Van de Beek en Nouri maar. Dat is/wordt een heel ander niveau dan Jozefzoon, Bruma, Brenet en Rekik.

Hoezo internationaal niet goed lukken? We hebben één keer verloren, van en in Barcelona. Had jij, ondanks de kansen op de gelijkmaker in de slotfase, wel verwacht dat we die zouden winnen?

Ik heb trouwens gisteravond naar de in Eindhoven gespeelde EL-wedstrijd gekeken... Wat een wanvertoning, en dat op dat niveau. Onthutsend slecht.

Ben jij ook stiekem een calimerootje, Don Rudo? :cool:

Big30
24 oktober 2014, 14:11
Het spel wat Ajax dit jaar laat zien is zeer bedroevend, fans klagen terecht. Het is werkelijk niet om aan te zien, geen opbouw van achteruit, laffe breedtepaasjes, balletjes terug want dat hebben ze zo geleerd, een spits die een persiflage van een spits is.
Als Ajax supporter ben ik zeer jaloers op PSV daar lopen wel vele talenten rond met als boegbeeld Depay het grootste talent op de Nederlandse velden, de klasse druipt er vanaf. PSV investeert in de toekomst, compliment, Ajax stelt zijn fans teleur en wordt gelukkig met een paar miljoen op de bankrekening. Dat zal de fans een worst zijn, die gaan naar het stadion om mooi voetbal te zien en voetballers die het verschil maken. Niet die spelers die nu bij Ajax spelen en op een paar na Ajax onwaardig zijn.

Peter020
24 oktober 2014, 14:21
Ik zeg niets maar als Barca haar sterspelers gaat wisselen om ze te sparen voor El Classico is dat een vernedering. Een vernedering in harde cijfers werd Ajax bespaard omdat Barca het wel goed vond en na de 2-0 gas terug nam.

Probleem was dat Ajax in de eerste helft al te veel bezig was met de competitiewedstrijd tegen Go Ahead Eagles van dit weekend. Daarom stond mede vanwege enkele blessures bijvoorbeeld ook Zimling een keer in de startopstelling. Toen Frank in en kort na de pauze ingreep zag je de Amsterdammers steeds nadrukkelijker in de wedstrijd komen en wankelde Barça in de eindfase zelfs. Je zag hun trainer en Messi op een gegeven moment ongerust toekijken.

Dat weet jij als oernuchtere oosterling en Ajax-supporter in hart en nieren ook wel, Big.

Peter020
24 oktober 2014, 15:45
Column van Kees

De grote uitslagen in de Champions League vlogen ons afgelopen week om de oren. De reacties daarop waren sterk wisselend. Er werd genoten van de schoonheid van het spel van de absolute topclubs én er werd met afschuw gereageerd op het almaar toenemende krachtsverschil, zelfs tussen de besten.

De reacties hebben ook te maken met het land van herkomst van de voetbalfans: in Spanje was iedereen euforisch, elders, ook in Nederland en zelfs in Engeland, waren er tallozen gefrustreerd en angstig. Daar klinkt de schreeuw om Financial Fair Play steeds luider en bovenal wanhopiger. De regels zijn er inmiddels, de wil om ze na te leven wellicht ook. Toch vrees ik met grote vreze. De verschillen aan de top zullen absurd groot blijven. De besten laten zich hun huidige positie niet afpikken, wat er ook wordt geprobeerd en geforceerd.

Real Madrid, FC Barcelona, Chelsea en Bayern München blijven de baas en laten zich nooit meer inhalen − wie hoopt op Financial Fair Play is naïef. Ik heb overigens wel genoten van de absolute top. Het was ware kunst wat James Rodríguez en Cristiano Ronaldo lieten zien. Ze werden, zo voelde ik het, uitgedaagd door Anfield en niet door FC Liverpool. Bayern München, met wederom een uitblinkende Arjen Robben, speelde met het opkomende AS Roma, Chelsea kan veel meer dan zakelijk voetbal spelen en wie Andrés Iniesta, Lionel Messi en Neymar in de gelederen heeft, wint van bijna ieder team met gemak.

Voor de echte fijnproever is dat allemaal leuk, maar het simpele begrip 'strijd' ontbreekt volledig. En daarom zal uiteindelijk het grote geld zich (nog verder) isoleren. Sport is strijd. Vriendschappelijke evenementen trekken uiteindelijk minder toeschouwers en als de uitkomst van bijvoorbeeld toernooien bij voorbaat vast staat, zullen ook enorme tv-gelden in de zakken van de omroepbazen blijven.

De aantrekkingskracht van de Harlem Globe Trotters neemt ook steeds meer af, stel ik gechargeerd, omdat de Europese voetbaltop nog wel serieus bezig is. Maar de huidige overmacht van een paar grootmachten kan de valkuil zijn van de Champions League. Met een voordeel: we, ook hier in Nederland, schudden ons internationale complex af en concentreren ons op de eigen landelijke competitie. Die stelt vast niks voor, maar is wel leuk en vaak onvoorspelbaar. En er is strijd!

Kees Jansma is presentator bij FOX Sports

Bron: FOX Sports

Big30
24 oktober 2014, 16:29
Probleem is met de CL zo te zeggen tweeërlei. Men begint nu met 8 poules van 4 waarvan uiteindelijk 16 teams doorgaan, het kan dus niet anders zijn dat in de poule fase veel wedstrijden plaats vinden waar de krachtverschillen te groot zijn. In elke poule is na 3 wedstrijden al redelijk duidelijk wie doorgaan en wie niet, dat zijn de grote kapitaal krachtige clubs die zoals al vaak opgemerkt aan financial fairplay een broertje dood hebben. Niet allemaal natuurlijk maar dat zijn maar een paar uitzonderingen.
Toen de CL begon was dat een goed idee beter dan de bestaande EC1 waar alleen de kampioenen meededen en welke volgens KO werd gespeeld, weinig wedstrijden en 1 misser was fataal. Beter is met de echte topclubs te beginnen en daar hoort vaak de nummer 2 of 3 in een groot voetballand ook bij en door in poules te spelen wordt een misstap niet meteen fataal.

Toen de CL startte was dat met 4 poules van 4 na wat kwalificatie rondes. Had je 4 leuke poules en de beste 8 gingen door na de KO fase, later werden het 6 poules van 4 en nu zelfs 8 poules van 4.
Leuk voor de commercie en de kleine clubs kunnen ook op het grote toneel meedoen maar funest voor de spanning. Eigenlijk begint de CL pas na de poule fase. Met zoveel landen momenteel en de grote sponsor belangen kun je ook niet meer terug maar het gevolg is wel wedstrijden die we nu zien met weinig spanning, soms zelfs met relatief onbekende clubs dat je goed na moet denken waar komen die vandaan.

Commercieel is de CL een groot suc6 er is geen weg terug, spannend wordt het pas in de kwart finale, je kunt nu al bijna zeggen welke clubs daarin terecht komen. De tweedeling in het voetbal wordt steeds groter en de clubs die financieel vals spelen worden steeds meer en meer bevoordeeld. Het wordt zo voor de fans van de normale clubs steeds minder leuk. De overmacht van een aantal grote clubs zou wel eens de valkuil kunnen zijn die het einde van de CL gaat betekenen in deze vorm.

Don Rudo
25 oktober 2014, 20:41
Nu al een mooie speelronde in de bundesliga en morgen nog de uitsmijter Gladbach-Bayern op het programma.

Viel Erfolg Willi69!

Willi69
25 oktober 2014, 20:55
Nu al een mooie speelronde in de bundesliga...
Sehr mooi: Dortmund und Schalke haben verloren! :tongue:

Willi69
26 oktober 2014, 13:56
Sonntag: Gladbach - FC Robben aka Bayern München 0-3 :annieengel:.
Robben traut sich nicht, nach Gladbach zu fahren, und täuscht eine Verletzung vor (nichts Neues). :baeh:

Neuer hat sich noch schnell von seiner Freundin getrennt, um den Kopf frei zu bekommen. :rolleyes:

=> http://www.sueddeutsche.de/sport/fc-bayern-gegen-gladbach-schlager-ohne-robben-1.2190312

Noch 3 1/2 Stunden... http://partyscout.beepworld.de/files/mg.gif

Willi69
26 oktober 2014, 19:32
Sonntag: Gladbach - FC Robben aka Bayern München 0-3 :annieengel:.
Erschreckend, wie wenig Ahung die Admins von Fußball haben! :eek:

Die Bayern nur mit einer Torchance im ganzen Spiel! :asshole:

Peter020
26 oktober 2014, 20:56
Die Bayern nur mit einer Torchance im ganzen Spiel! :asshole:

Ja, mit oder ohne Robben is een wereld van verschil. Dat bleek vandaag weer eens.

Balbezitstatistieken:
BMG 34% und nur 6 schoten op doel
BM 66% en 15 schoten op doel

Met Robben erbij was het dus zeker minimaal 0-3 geworden (ohne Schwalbe). :wink:


P.S. Thuis tegen Standard Luik is ook altijd lastig.

Big30
27 oktober 2014, 13:12
Sonntag: Gladbach - FC Robben aka Bayern München 0-3 :annieengel:.

Erschreckend, wie wenig Ahung die Admins von Fußball haben! :eek:

Die Bayern nur mit einer Torchance im ganzen Spiel! :asshole:

Ja, mit oder ohne Robben is een wereld van verschil. Dat bleek vandaag weer eens.

Balbezitstatistieken:
BMG 34% und nur 6 schoten op doel
BM 66% en 15 schoten op doel

Met Robben erbij was het dus zeker minimaal 0-3 geworden (ohne Schwalbe). :wink:

Also meine Vorhersage stimmte genau! Robben macht der Unterschied bij Bayern, das war am Sonntag wieder klar.

Ook zonder Robben was Bayern de betere ploeg met veel meer balbezit en meer kansen, maar als je de kansen niet maakt is een gelijkspel een terechte uitslag. Gladbach mag verder dromen van een hoge klassering op het end zodat wie weet ze CL gaan spelen. Gladbach was tot voor een paar jaar geleden behoorlijk weggezakt maar dat ze sinds 96/97 maar 1 maal voorronden CL hadden gespeeld (en verloren) en dit jaar voor het eerst sinds lang EL realiseerde ik me niet, geeft wel aan dat ze smachten naar internationaal suc6!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Europese_wedstrijden_van_Borussia_M%C3%B 6nchengladbach

Van Dortmund en S04 zullen ze dit jaar niet veel last hebben in de de strijd om plaats 2,3 en 4. Dortmund nb op plaats 15 met 7 punten, maar al zijn het dan 10 punten achter Gladbach na 34 wedstrijden zou dat wel eens anders kunnen zijn.

Waar blijft deket met zijn Anderlecht verslag??? Thuis kansloos van Standard verliezen dat moet als een mokerslag aanvoelen lijkt me als Anderlecht fan.

Willi69
27 oktober 2014, 13:29
maar 1 maal voorronden CL hadden gespeeld (en verloren)
Das ist natürlich mal wieder falsch! :wand: Gladbach hat zuhause gegen Kiew 1 : 3 verloren und in Kiew 2 : 1 gewonnen und ist dadurch ausgeschieden. :rolleyes:

Willem2
27 oktober 2014, 13:32
Das ist natürlich mal wieder falsch! :wand: Gladbach hat zuhause gegen Kiew 1 : 3 verloren und in Kiew 2 : 1 gewonnen und ist dadurch ausgeschieden. :rolleyes:

Ja, volkomen terecht uitgeschakeld.

Big30
27 oktober 2014, 13:52
Das ist natürlich mal wieder falsch! :wand: Gladbach hat zuhause gegen Kiew 1 : 3 verloren und in Kiew 2 : 1 gewonnen und ist dadurch ausgeschieden. :rolleyes:
Stimmt! Ze verloren over 2 wedstrijden gezien van Kiev nadat de thuis nederlaag van 1-3 eigenlijk al het einde was, liet Kiev het thuis wel toe dat de vernedering voor Gladbach niet al te groot werd en dus won Gladbach uit met 1-2.

Dat was voor het eerst sinds 96/97 dat Gladbach weer eens internationaal speelde, de oefenwedstrijden tegen VVV, Roda JC reken ik dan maar niet mee, van 1997 tot zo'n 2-3 jaar geleden waren dat ploegen die op hetzelfde nivo als Gladbach acteerden.

Ik kan me de euforie bij Willi69 dan ook heel goed voorstellen! Duitsland heeft gewoon te veel Traditionsvereine, dan kan het gebeuren dat sommige clubs even wegzakken. Kijk wat er voor clubs in de tweede (Bochum, Kaiserslautern, Düsseldorf, Nürnberg etc) of derde Bundesliga (Duisburg, Dresden) spelen of zelfs Regionalliga.

De Regionalliga West is een mooi voorbeeld, inderdaad met KFC Uerdingen maar ook Rot Weiss Essen, eens in de jaren 50 kampioen van Duitsland (nog voor de Bundesliga) en in de jaren 70 met der Ente uitkomend in de Bundesliga, nu Regionalliga, plaats 2 inmiddels na de 6-0 op Wattenscheid! Essen is een stad met bijna 600.000 inwoners en men speelt in een mooi nieuw stadion met een capaciteit van meer dan 20.000 (vergelijkbaar met het Astridpark van Anderlecht). Regelmatig meer dan 10.000 toeschouwers afgelopen weekend weliswaar een familie fandag zelfs meer dan 14.000.

Willi69
27 oktober 2014, 14:02
...of zelfs Regionalliga.
Der KFC Uerdingen hat am Wochenende zuhause gegen den Tabellenletzten Hennef sicher mit 2 : 1 gewonnen! :tongue:

=> http://www.fussballdaten.de/regionalliga/west

Viktoria Köln und der 1. FC Köln II haben leider verloren! :baeh:

Peter020
27 oktober 2014, 14:33
Waar blijft deket met zijn Anderlecht verslag??? Thuis kansloos van Standard verliezen dat moet als een mokerslag aanvoelen lijkt me als Anderlecht fan.

Sporza-commentator Peter Vandenbempt heeft de 12e speeldag aandachtig gevolgd en analyseert voor ons de zeer teleurstellende 'tobber' Anderlecht-Standard (0-2).


Slikken voor Anderlecht

Anderlecht verloor gisteren na een wanprestatie van Standard Luik. Tegen Standard zat er niets in het spel van Anderlecht, zoals trainer Besnik Hasi eerlijk toegaf: geen voetballend vermogen, geen tempo, geen ideeën, helemaal niets. De spelers leken mij ook frisheid te missen in hoofd en benen. De creatievelingen voorin geven vaak niet thuis. Er is bovendien een spitsenprobleem. Dat is al veelvuldig aangekaart.

Verder is er een defensief probleem, vooral sinds sterkmaker Nuytinck geblesseerd toekijkt. Flankaanvallers als Acheampong en Najar op de backs zetten oogt mooi, maar in bepaalde situaties heb je wel echte verdedigers nodig.

Anderlecht heeft - opvallend genoeg - ook geen gestalte meer, niet defensief, maar ook niet offensief. Als het voetballend niet lukt, kunnen ze ook niet meer overschakelen naar powerplay, omdat ze daar de spelers niet voor hebben.

De resultaten en ook het spelniveau zijn al enige tijd zeer matig. Het vormpeil van net iets te veel offensieve spelers gaat steeds verder naar beneden. De komende twee weken heeft Anderlecht een heel zwaar programma. Daarna kunnen we concluderen of het zich echt zorgen moet maken of niet.

Bron: Sporza

Peter020
27 oktober 2014, 15:00
Een zeer duidelijke analyse van de enige echte voetbalautoriteit die België kent. En best wel confronterend, denk ik, voor onze gewaardeerde voetbalvriend De Ket.

deket
27 oktober 2014, 17:46
Beste Big en Peter, in alle bescheidenheid, maar ik had dit tgo vrienden voorspeld hoor, de drie verdiende punten in extremis en onverdiend weggegooid tegen Arsenal, btw dat dit weekend gemakkelijk won heeft diepe wonden geslagen en er zal wel mentale oplading nodig zijn.
het zijn mensen en geen robots. Ook fysiek zijn er limieten. Wanneer ik op zaterdag een vijf uren en meer in de LR kamers,sex heb meestal beginnend met een trio voel ik mij rond middernacht uitgeput, en dat ik geen 20 meer ben en veronderstel dat dit bij jullie ook zo zal zijn.
Kortom, ook aan de fysiek zijn er limieten.
De match zelf was zeer gesloten zonder echte kansen.
hoe speelde PSV alweer donderdag in de Europese Aldi?
en dinsdag kreeg Barcelona warempel medelijden met Ajax, anders werd het zoals hierboven eerder terecht geschreven een Rome-Bayern score

MichelJ
27 oktober 2014, 18:27
het zijn mensen en geen robots. Ook fysiek zijn er limieten. Wanneer ik op zaterdag een vijf uren en meer in de LR kamers,sex heb meestal beginnend met een trio voel ik mij rond middernacht uitgeput, en dat ik geen 20 meer ben en veronderstel dat dit bij jullie ook zo zal zijn.
Kortom, ook aan de fysiek zijn er limieten.


Eigenlijk zeg je dus: "Onlangs noemde ik RSCA, in één adem met o.a. Real Madrid, een topclub, maar nu ben ik er achter gekomen dat het maar een team is met zeer beperkte capaciteit en kwaliteit die het geluk heeft dat ze in een zeer zwakke nationale liga spelen, zodat er af en toe nog iets te winnen valt".

Tsja....23 ptn uit 12 wedstrijden en dan nog op de 1e plaats staan... Misschien kunnen een stuk of 5 Luxemburgse teams de Jupiler League komen versterken?


NEC Nijmegen overigens wederom gewonnen, 30 uit 33 :freu:

deket
27 oktober 2014, 19:15
Hoe zwakke liga? Anderlecht speelt toch niet in de Nederlandse kompetitie?
En betreffende Peter Vandenbempt, die zijn capaciteiten zijn voor interpretatie vatbaar.
Wel herinner ik mij dat hij een veto stelde ivm het opnieuw uitnodigen van columnist Herman Brusselmans in extra time wegens zijn"vuile taal"
doet me denken aan die moraalridders die destijds de ban uitspraken over de VPRO, door die in hun ogen vieze Barend Servet, terwijl een kind tegenwoordig met een klik de meest extreme porno en geweld kunnen bekijken.
In deze context vind ik die Vandenbempt wel wat wereldvreemd

Big30
27 oktober 2014, 19:18
Is bij de Albanese Coach van Anderlecht Besnik Hasi misschien van sprake van gedwongen trainerschap??? Schijnt dat ie thuis graag met drones speelt :biggrin:.
Misschien een idee voor Anderlecht een Spaanse coach? Die zijn in Roemenie volop te vinden :).

Toch sneu voor deket dat Nederlandse coaches geen belangstelling meer hebben voor de Belgische competitie. Met weemoed zal deket denken aan de Nederlandse coaches die met Anderlecht nog wel wat suc6 wisten te behalen.
Trouwens niet vergeten hoe weer een Nederlandse trainer met zijn broer het geniaal doet, compliment voor wat de broertjes Koeman bij Southampton hebben gepresteerd.

deket
27 oktober 2014, 19:59
Zowel trainer Bert van Marwijk, ex coach Oranje als Maarten Jol als Co Adrianse wilden dolgraag komen.
Coach Hasi spreekt niet vijf maar zeven talen perfekt, heel wat meer dan ikzelf hoor.

talenkennis zegt niet alles, maar toch een indicatie dat hij geen domkop zal zijn

Big30
27 oktober 2014, 20:02
Coach Hasi spreekt niet vijf maar zeven talen perfekt, heel wat meer dan ikzelf hoor.

Is het dan toch een Roemeen? Zijn echte naam schijnt Hagi te zijn, tis wat.

Willi69
27 oktober 2014, 21:00
Ja, volkomen terecht uitgeschakeld.

Warum meldest Du Dich denn, W2? :confused: Du gehörst doch auch zu den...


Erschreckend, wie wenig Ahnung die Admins von Fußball haben! :eek:

MichelJ
27 oktober 2014, 21:57
Erschreckend, wie wenig Ahung die Admins von Fußball haben! :eek:

Willi overdrijft weer :eek:....nouja.... hij heeft wel gelijk dat Big30 iets minder goed in gokken is :biggrin:, maar Willem2 is gepromoveerd :freu:

En Willi durft dit seizoen niet mee te spelen? :frown:

Eredivisie:


Plaats
Gebruikersnaam
Wedstrijden voorspeld
0 punten
10 punten
16 punten
29 punten
Punten


1. https://www.ijsberenforum.com/forum/images/vbsoccer/arrow_n.png
Willem2 (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?u=2)
90
41
25
13
11
+113
777



Bundesliga:


Plaats
Gebruikersnaam
Wedstrijden voorspeld
0 punten
10 punten
16 punten
29 punten
Punten


7. https://www.ijsberenforum.com/forum/images/vbsoccer/arrow_n.png
MichelJ (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?u=2519)
81
44
17
13
7
+87
581



Jupiler League (mieren-competitie, nauwelijks te voorspellen):


Plaats
Gebruikersnaam
Wedstrijden voorspeld
0 punten
10 punten
16 punten
29 punten
Punten


13. https://www.ijsberenforum.com/forum/images/vbsoccer/empty.png
Willem2 (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?u=2)
72
42
15
12
3
-
429



Liga 1:


Plaats
Gebruikersnaam
Wedstrijden voorspeld
0 punten
10 punten
16 punten
29 punten
Punten


9. https://www.ijsberenforum.com/forum/images/vbsoccer/arrow_se.png
MichelJ (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?u=2519)
108
58
29
12
9
+20
743



Primera Division:


Plaats
Gebruikersnaam
Wedstrijden voorspeld
0 punten
10 punten
16 punten
29 punten
Punten


1. https://www.ijsberenforum.com/forum/images/vbsoccer/arrow_ne.png
Willem2 (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?u=2)
90
34
32
10
14
+134
886


5. https://www.ijsberenforum.com/forum/images/vbsoccer/arrow_n.png
Big30 (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?u=634)
88
38
27
10
13
+130
807



Champions League:


Plaats
Gebruikersnaam
Wedstrijden voorspeld
0 punten
10 punten
16 punten
29 punten
Punten


18. https://www.ijsberenforum.com/forum/images/vbsoccer/arrow_s.png
MichelJ (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?u=2519)
48
22
16
8
2
+40
346



Europa League:


Plaats
Gebruikersnaam
Wedstrijden voorspeld
0 punten
10 punten
16 punten
29 punten
Punten


2. https://www.ijsberenforum.com/forum/images/vbsoccer/arrow_se.png
MichelJ (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?u=2519)
72
34
17
9
12
+116
662


15. https://www.ijsberenforum.com/forum/images/vbsoccer/arrow_n.png
Willem2 (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?u=2)
72
35
21
9
7
+179
557

Picasso 1
27 oktober 2014, 22:20
In de Champions League bakken de Admins er weinig van. Zelfs in de Europa League wordt weinig door ze 'gescoord'; het is maar dat ze in deze competitie jou hebben MJ! :wink:
Maar de beste indicatie wordt eigenlijk weergeven bij het gemiddeld aantal punten van de gezamenlijke ranglijst...

Willi69
27 oktober 2014, 22:25
In de Champions League bakken de Admins er weinig van. Zelfs in de Europa League wordt weinig door ze 'gescoord'
Da spielen ja auch wenig holländische http://www.taucher.net/flags/mini/holland.gif Vereine. :rolleyes:

Picasso 1
27 oktober 2014, 22:31
Da spielen ja auch wenig holländische http://www.taucher.net/flags/mini/holland.gif Vereine. :rolleyes:

Ah, vandaar dat ze structureel de aandacht verleggen naar de Belgen. :)

Big30
28 oktober 2014, 20:35
PSV legde een bod van ruim 20 miljoen euro op Memphis Depay naast zich neer: '12 miljoen op bank'

EINDHOVEN - PSV legde deze zomer een bod van minimaal twintig miljoen euro op Memphis Depay naast zich neer. Dat heeft de club dinsdag laten weten tijdens de bekendmaking van de jaarcijfers. PSV kon zich dat permitteren omdat de club weer financieel gezond is.
Welke club dat bod heeft gedaan wilde PSV-directeur Toon Gerbrands niet zeggen. Vier jaar geleden kampte PSV met een tekort van twintig miljoen euro op de eigen begroting. Dat is inmiddels volledig weggewerkt.

Geld op bank
Op het afgelopen seizoen werd een winst geboekt van ruim 400.000 euro. Gerbands: "PSV is nu een financieel gezonde club met een sluitende begroting en met meer dan 12 miljoen euro op de bank."

De omzet van PSV steeg van 63,2 miljoen naar 63,3 miljoen euro en het positieve resultaat kwam uit op 400.000 euro.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2189811103/PSV+legde+een+bod+van+ruim+20+miljoen+euro+op+Memp his+Depay+naast+zich+neer+12+miljoen+op+bank.aspx

Kijk dat zijn nu financiële cijfers die een groot compliment verdienen. Helemaal als je bedenkt dat men er bewust voor heeft gekozen het grootste talent in het Nederlandse voetbal Depay te behouden. Een club met geld op de bank letterlijk en figuurlijk.
Een perfect voorbeeld voor al die valsspelende clubs die diep in de schulden zitten, petje af!

RAUL7
28 oktober 2014, 21:35
Kijk dat zijn nu financiële cijfers die een groot compliment verdienen. Helemaal als je bedenkt dat men er bewust voor heeft gekozen het grootste talent in het Nederlandse voetbal Depay te behouden. Een club met geld op de bank letterlijk en figuurlijk.
Een perfect voorbeeld voor al die valsspelende clubs die diep in de schulden zitten, petje af!

De eeuwenoude plaat van Big30 blijft al eeuwenlang hangen! Ik heb liever grote prijzen dan een groot compliment!
Maar goed dat ik Mister Big30 al jaren niet meer in een club ben tegengekomen, of ik moest al die handdoeken gebruiken om zijn zever van mijn gezicht te vegen!
Iedereen weet natuurlijk dat het om Real Madrid gaat na 360.987.852.658 herhalingen! :rolleyes:
Vandaar deze quote; :cool:


Iedere transferzomer zijn er twee zekerheden. Eén: Real Madrid gaat een exorbitant bedrag spenderen aan een nieuwe sterspeler. Twee: daar gaat de Nederlandse voetbalfan schande van spreken. Toen de transfer van James Rodríguez voor circa tachtig miljoen euro werd afgerond was het weer raak. Hoe is het mogelijk dat die Spanjaarden ondanks een torenhoge schuld maar blijven kopen? Nota bene indirect via banken die via ‘onze belastingcenten’ overeind worden gehouden. En hoe kan het dat de UEFA niet ingrijpt? Die hebben toch hun mond vol van Financial Fair Play? Het antwoord op deze vragen is simpel: de financiële situatie van Madrid is florissant en die schulden vallen bij nadere beschouwing reuze mee.

Dagobert Duck
Het is wonderlijk dat Real Madrid het imago heeft van een financieel wankele club, want in de praktijk zijn de Madrilenen de Dagobert Duck van de voetbalwereld. Ze zwemmen in het geld. Al negen jaar achtereen is Madrid koploper in de Deloitte Money League, die de omzet van alle clubs op een rij zet. Al een decennium lang kan niemand tippen aan de cijfers van Los Blancos. Eigenlijk komt alleen aartsrivaal Barcelona een beetje in de buurt. Madrid krijgt over 2012/13 zelfs 67 miljoen euro meer binnen dan de gehele Eredivisie bij elkaar.

De inkomsten van de Madrilenen zijn de afgelopen jaren de lucht ingeschoten. In 1999/2000 was de omzet nog 118 miljoen, wat in dertien jaar tijd bijna vervijfvoudigd is. De jaarlijkse groei van Madrid is twaalf procent. De inkomsten rusten op drie belangrijke pijlers: wedstrijdinkomsten (119 miljoen), televisierechten (188) en commerciële activiteiten (212). Typerend voor de marketingstrategie van Madrid is dat alleen al uit internationale tours en vriendschappelijke wedstrijden een kleine 47 miljoen per jaar wordt opgehaald. Dat is bijvoorbeeld al meer dan de volledige begroting van FC Twente.

Deze cijfers zijn alleen te behalen dankzij de jaarlijkse miljoenenaankopen, die een cruciaal onderdeel zijn van het beleid van Madrid, zoals ook beschreven in het jaarverslag. Real Madrid is een koninklijke club waarvan het imago draait om koninklijke spelers, wiens individuele beeldrechten eveneens door de club geëxploiteerd worden. Het is dan ook geen toeval dat de sterren afkomstig zijn uit bijna alle delen van de wereld met een grote voetbalmarkt: Frankrijk (Karim Benzema), Groot-Brittannië (Gareth Bale), Duitsland (Toni Kroos) en Zuid-Amerika (James Rodríguez). Superster Cristiano Ronaldo is over de gehele wereld te exploiteren, met name in de groeimarkten in de Verenigde Staten en Azië.

Winst
Veel inkomsten zeggen natuurlijk niet automatisch wat over de financiële situatie van een club. Tegenover de hoge omzet staan namelijk ook veel uitgaven, dus is het beter om naar de winstcijfers te kijken. Dit is ook het uitgangspunt van Financial Fair Play: een club mag niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Daar hoeft Madrid zich echter geen zorgen over te maken. De laatste keer dat er rode cijfers genoteerd werden, was in 2002. Sindsdien werd er ieder seizoen winst gemaakt.

Vooral de operationele winst (EBITDA, cijfers zonder rente, belastingen, afschrijvingen en transfers) van Madrid is indrukwekkend. Al vier jaar op rij houden Los Blancos meer dan honderd miljoen over, in 2012/13 ging het om 132 miljoen. Dat is bijvoorbeeld meer dan de 96 miljoen van Bayern München, dat bekend staat om de gezonde financiële huishouding. Door de goede operationele cijfers heeft Madrid dus financieel de ruimte om ieder jaar flink in de selectie te investeren. Het doel van een voetbalclub is immers niet om veel geld in kas te hebben, maar om een zo goed mogelijk team op het veld te hebben staan.

Ook inclusief transferuitgaven blijft Madrid uiterst winstgevend. De totale winst voor belasting over het seizoen 2012/13 bedroeg een kleine vijftig miljoen. Die winst is hoger dan die van alle andere clubs in de top acht qua hoogste omzet. De schamele drie miljoen die de Eredivisie overhield steekt er schril bij af. Ook de teams die het imago hebben van het braafste jongetje van de klas (Bayern, Ajax en Arsenal) komen niet in de buurt bij de cijfers van Madrid.

Schuld
Om de schuldenlast van Real Madrid te beschrijven wordt vaak de totale schuld (circa vijfhonderd miljoen) gebruikt, maar dit is een tamelijk onzinnige maatstaf die weinig zegt over de daadwerkelijke financiële situatie. In dat geval worden namelijk alle uitgaven die op basis van vreemd vermogen of afbetaling worden gedaan opgeteld, terwijl het geld dat de club in kas heeft en geld dat het nog tegoed heeft niet worden meegenomen. De totale schuld zou dus toenemen als Madrid deze zomer Cristiano Ronaldo op afbetaling voor tweehonderd miljoen euro verkoopt en een vervanger – eveneens op afbetaling – terughaalt voor vijftien miljoen, terwijl het evident is dat de financiële positie door deze deals niet slechter maar beter zou worden.

Het is daarom beter om naar de netto schuld te kijken, waarbij het geld in kas en equivalenten daarvan worden afgetrokken van de totale schuld. Doordat Madrid al jarenlang flinke winsten noteert, neemt de daadwerkelijke (netto) schuldenlast flink af. Door flinke investeringen in de spelersselectie liepen de schulden in 2010 weliswaar op tot 327 miljoen euro, maar die geldinjectie legde de club geen windeieren. De stagnerende omzet knalde weer
de lucht in, waarmee de inhaalslag van Barcelona op dat terrein gestuit werd, terwijl op het veld afgelopen zomer de ultieme bekroning van het in 2009 ingezette project volgde met het winnen van de Champions League. Het feit waar de gemiddelde Nederlandse voetbalfan continu aan voorbij gaat, mag inmiddels duidelijk zijn. Het maken van schulden is geen probleem – en soms zelfs aan te raden – als de investeringen die je met geleend geld doet meer geld opbrengen dan de leningen je kosten.

Ondertussen was de netto schuld in medio 2013 al teruggelopen tot 91 miljoen. Circa veertig miljoen minder dan voor de transferzomer van 2009. Deze schuld is lager dan die van de meeste Europese topclubs. Behalve het extreem gezonde Bayern München, dat een waanzinnig eigen vermogen heeft, hebben van de Europese topclubs alleen PSG en Manchester City, dankzij een eigenaar die netjes de boeken aanvult, minder schuld.

Relatief
Zelfs deze absolute cijfers zeggen echter nog behoorlijk weinig. Bijna ieder groot bedrijf heeft namelijk ook een grote (absolute) schuld. Simpelweg omdat het soms goedkoper is om iets uit vreemd vermogen dan uit eigen vermogen te financieren. Een schuld van een miljoen is voor een grote onderneming een schijntje, maar voor een kleine onderneming een reden om een faillissement aan te vragen. Daarom is het een betere indicatie om de schuld relatief te bekijken.

Als we de netto schuld corrigeren voor de omzet van de clubs, dan presteert alleen Bayern nog maar beter dan Real. De netto schuld van Madrid bedraagt namelijk slechts 17,9 procent van de omzet, oftewel: met ongeveer een vijfde van de totale jaarlijkse inkomsten kan de club de schuld in theorie aflossen. Voor Financial Fair Play is de regel dat de netto schuld niet hoger mag zijn dan de omzet: bij die kritieke grens komt Real niet eens in de buurt.

Ook qua solvabiliteit (eigen vermogen/totaal vermogen, indicator van gezondheid club) hoeven de Madrilenen zich nergens druk over te maken. Hun ratio ligt namelijk op 37 procent, waarbij een getal tussen de 25 en de 40 als gezond wordt beschouwd. Het eigen vermogen groeide sinds 2000 van 30 naar 312 miljoen.


Risico
Toch balanceert Madrid financieel gezien op een dun koord. De strategie om veel geld te investeren in sterren is tot nog toe namelijk succesvol, maar dat biedt geen garanties voor de toekomst. In het eerste tijdperk van de Galácticos bleek al dat veel vedettes niet automatisch een goed team vormen. Bovendien gaat Real ook het punt naderen waarbij een nieuwe held niet meer direct leidt tot meer inkomsten. Ook een eventueel sportief verval gaat impact hebben op de financiën. Op de dag dat nieuwe aankopen de geldmachine niet meer aan het rollen krijgen, moet Madrid zich zorgen gaan maken.

Een ander, meer acuut risico is de afname van televisiegelden. Real Madrid en Barcelona krijgen samen bijna de helft (ieder honderdveertig miljoen) van alle televisie-inkomsten in La Liga. Logischerwijs blijft er voor de andere achttien clubs dan weinig over. De Spaanse bond heeft al meerdere malen aangegeven dat het de verdeling van deze gelden graag eerlijker zou zien. Mocht dit doorgang krijgen, dan kunnen zowel Barcelona als Real Madrid rekenen op een inkomensafname van tientallen miljoenen.

Daarnaast kampt de club met liquiditeitsproblemen. Medio 2013 bedroegen de totale liquide middelen weliswaar 239 miljoen, maar de schuld die daarmee op korte termijn moest worden afgelost was 338 miljoen. Daarmee had de club een negatief werkkapitaal van ruim honderd miljoen euro, waarmee het risico bestaat dat het op een dag de rekeningen niet meer kan betalen en bij moet lenen om aan de verplichtingen te voldoen. Tegelijkertijd hoort dat bij ondernemen en sporten: zonder risico’s te nemen, is vooruitgang onmogelijk.

Deze liquiditeitsproblematiek is een direct gevolg van de strategie van Madrid: waar andere clubs (zoals Arsenal) vooral langlopende schulden hebben, bijvoorbeeld een hypotheek op het stadion, heeft Real door de forse investeringen in spelers vooral kortlopende schulden. Zolang Madrid winst blijft maken, kunnen deze schulden eenvoudig afgelost worden, maar een aantal financiële dompers kunnen leiden tot problemen. Het voortbestaan van de club komt daarbij niet in gevaar, maar de kop van voorzitter Florentino Pérez gaat dan wel rollen.

Conclusie
Madrid neemt met zijn transferstrategie weliswaar een financieel risico, maar dat betekent niet dat de club in financiële problemen verkeert. Sterker nog: geen topclub heeft zo’n hoge omzet of winst voor belasting. Ook de schuld van Madrid is lang niet zo hoog als vaak wordt beweerd. Van de acht voetbalclubs met de hoogste omzet is relatief gezien alleen de schuld van het kerngezonde Bayern München kleiner.

Bovendien wordt de schuld de afgelopen jaren in een razendsnel tempo afgelost. In het huidige tempo kan over drie seizoenen de netto schuld het nulpunt passeren, maar door de recente investeringen in de selectie duurt dat nu mogelijk wat langer.

Toch ontwikkelt Madrid zich tot een modelclub. Al meer dan tien jaar niet meer uitgeven dan er binnenkomt onder leiding van een democratisch gekozen voorzitter, in plaats van een exotische suikeroom. De winsten worden gebruikt om schulden af te lossen, het eigen vermogen aan te vullen en de selectie te versterken. Dit alles terwijl de club de nodige prijzen meepakt, met La Décima als ultieme bekroning! :freu:

Picasso 1
28 oktober 2014, 21:57
Als ik Real was zou ik de 10 Europacups zo ruilen voor de 12 miljoen van PSV op de bank. :biggrin:

Jansen
28 oktober 2014, 23:29
Wat heeft Urk gedaan vanavond tegen een clubje uit 020 ?
Ik zit ver weg en hier hebben ze nooit gehoord van Ajax haha dus vandaar

Big30
29 oktober 2014, 00:24
De eeuwenoude plaat van Big30 blijft al eeuwenlang hangen! Ik heb liever grote prijzen dan een groot compliment!

De financiële cijfers van PSV zijn nog maar 1 dag oud, ik meld ze hier voor het eerst! Het is een mooi voorbeeld van wat men Financial Fairplay noemt. De UEFA heeft als een eerste begin hiermee gemaakt maar we zijn er nog lang niet natuurlijk.


Update 16/05/2014
De regels worden streng gehandhaafd. Manchester City en Paris Saint-Germain hebben een boete van zestig miljoen euro gekregen van de UEFA voor het overtreden van de Financial Fair Play regels. Bovendien mogen ze slechts 21 spelers inschrijven (in plaats van de gebruikelijke 25) voor de volgende editie van de Champions League. Indien ze zich aan de afspraken met de UEFA houden kunnen ze veertig miljoen terugkrijgen. Ook andere clubs zijn gestraft: Zenit Sint-Petersburg (12 miljoen), Roebin Kazan (6 miljoen), Anzhi (2 miljoen) en de clubs Galatasaray, Bursaspor, Levski en Trabzonspor (allen 200.000 euro).

Update 06/06/2014
Servisch kampioen Rode Ster Belgrado is wegens het niet betalen van zijn schulden volgend jaar uitgesloten van deelname aan de Champions League. De club heeft tien dagen om in beroep te gaan.
http://www.voetbalboeken.net/nieuws/financial-fair-play-de-regels-en-stand-van-zaken/

Probleem is zeker dat men sommige clubs nog steeds niet aan durft te pakken, dat is een kwestie van tijd en ook lef en vooral rechtvaardigheid.

Hoewel het idee van Financial Fair Play breed wordt gedragen zijn er ook twijfels over de effectiviteit van de reglementen. Zullen Europese topclubs als Barcelona en Real Madrid echt verbannen worden uit de Champions League?

Dat is confronterend voor sommige fans nieuwe stijl, maar het wordt hoognodig tijd dat het voetbal weer terug wordt gegeven aan de echte fans die kunnen genieten van hun club en het spelletje. Nu is voetbal verworden tot een speelbal van de commercie en speeltje van enkele miljardairs uit het Midden Oosten en Rusland en sommige banken die het met de regels niet al te nauw nemen.
Uiteindelijk is dit de doodsteek voor het voetbal, daarom moet er nu snel schoon schip worden gemaakt, net als bij het wielrennen moet een tijdperk worden afgesloten en moet een nieuw begin worden gemaakt.
Er worden inmiddels vorderingen gemaakt maar net als bij het wielrennen is meer onderzoek nodig voordat we de waarheid kennen, misschien ook wel de waarheid willen accepteren, dat heeft bij het wielrennen ook lang geduurd en begon met ontkennen van de feiten.

Het voetbal is de fans afgenomen door het grootkapitaal, het voetbal moet weer terug naar de echte voetbalfans!

Picasso 1
29 oktober 2014, 00:28
Het zijn niet de clubs die vals spelen, het is Big30 die vals speelt door informatie te verdraaien en zo lezers bewust te misleiden. :wink:

Picasso 1
29 oktober 2014, 00:59
maar net als bij het wielrennen is meer onderzoek nodig voordat we de waarheid kennen, misschien ook wel de waarheid willen accepteren, dat heeft bij het wielrennen ook lang geduurd en begon met ontkennen van de feiten.

De waarheid die daarin bijvoorbeeld aan het licht kwam is dat na langdurig vingerwijzen richting het zuiden, het complete Nederlandse Raboteam meerdere jaren achter elkaar vals bleek te spelen door langdurig aan de doping te zijn. Het vingerwijzen begrijp ik echter wel wanneer je desondanks nauwelijks wat wint (omdat de kwaliteit domweg onvoldoende aanwezig is).

Cupido
29 oktober 2014, 01:18
Wat heeft Urk gedaan vanavond tegen een clubje uit 020 ?
Ik zit ver weg en hier hebben ze nooit gehoord van Ajax haha dus vandaar

Waar zit jij dan? Op de maan?

Big30
29 oktober 2014, 01:19
De waarheid die daarin bijvoorbeeld aan het licht kwam is dat na langdurig vingerwijzen richting het zuiden, het complete Nederlandse Raboteam meerdere jaren achter elkaar vals bleek te spelen door langdurig aan de doping te zijn. Het vingerwijzen begrijp ik echter wel wanneer je desondanks nauwelijks wat wint (omdat de kwaliteit domweg onvoldoende aanwezig is).

Ofschoon in het voetbaltopic niet relevant werd EPO inderdaad door de Zuidelijke renners geïntroduceerd en konden veel andere renners niets anders doen dan ook maar meedoen. Bijna geen renner en ploeg uitgezonderd. In het Nederlandse wielrennen is inmiddels schoon schip gemaakt dat kan van andere landen bepaald niet gezegd worden.

In het voetbal moet mbt Financial Fairplay een zelfde proces plaats vinden om de mooie voetbalsport te behouden en schoon te maken. Ontkenning van de feiten en verdraaien van feiten helpt niet in dit proces. Voetbal moet weer terug naar de basis, terug naar het volk!
Het aanpakken van misstanden is begonnen, nu door pakken en de grote vissen vangen en straffen. De zestig miljoen euro boete die city en PSG hebben gekregen is een begin, maar we zijn er nog lang niet.

Picasso 1
29 oktober 2014, 08:25
Hey BigMisleider, lees nog eens rustig het artikel hierboven van Raul of hang hem desnoods boven je bed. Ik richt mijn pijlen maar weer op de echte ongezonde en waardeloos geworden clubs want daar zitten een flink aantal van dichtbij hier over de grens.

RAUL7
29 oktober 2014, 11:23
De financiële cijfers van PSV zijn nog maar 1 dag oud, ik meld ze hier voor het eerst! Het is een mooi voorbeeld van wat men Financial Fairplay noemt. De UEFA heeft als een eerste begin hiermee gemaakt maar we zijn er nog lang niet natuurlijk.


Ik heb het ook niet over de cijfers van PSV. Wat PSV of andere clubs op de bank hebben staan interesseert mij geen bal!



Kijk dat zijn nu financiële cijfers die een groot compliment verdienen. Helemaal als je bedenkt dat men er bewust voor heeft gekozen het grootste talent in het Nederlandse voetbal Depay te behouden. Een club met geld op de bank letterlijk en figuurlijk.
Een perfect voorbeeld voor al die valsspelende clubs die diep in de schulden zitten, petje af!

De eeuwenoude plaat die blijft hangen! Ik zal het maar in het rood aanduiden, want anders begrijpt gij nog niet wat ik bedoel!

Picasso 1
29 oktober 2014, 11:47
De eeuwenoude plaat die blijft hangen!
Zolang PSV de grote verliezer blijft, zal die plaat nog wel een tijdje blijven doordraaien.

Als iemand slecht tegen zijn verlies kan dan zie je vaak twee bewegingen:
- clubs die slechter presteren proberen belachelijk te maken op sportieve criteria en zich zo daaraan op te tillen (zie discussie vergelijkingen met Belgische clubs)
- clubs die beter presteren proberen zwart te maken op niet-sportieve criteria (Real, Barcelona, Chelsea, etc.).

De bottleneck is dus simpelweg die van een slechte verliezer die briljant is in reacties uit te lokken. :biggrin:
En zijn onbedoelde voorzetten zijn voor mij vervolgens simpel in te koppen. :tongue:

RAUL7
29 oktober 2014, 12:10
Als iemand slecht tegen zijn verlies kan dan zie je vaak twee bewegingen:


Duidelijk een teken van lichte frustratie! :biggrin:


De Bundesliga is de veruit sterkste liga ter wereld dat moet gezegd worden. Daar spelen de 2 beste clubteams Bayern en Dortmund. Altijd een verademing naar het dynamische en flitsende spel van deze teams te kijken.


In de tijd dat Guardiola trainer was van Barça, en iedereen van het kastje naar de muur tikte was het een saai schouwspel.
Hij noemde het een breiwerk van eindeloze passing, of zoiets. Ik heb geen zin om het op te zoeken, maar het moet nog ergens staan
Tegenwoordig heet dit dynamisch en flitsend. :rolleyes:
De Spaanse ploegen hebben de laatste jaren alles gewonnen, Champions Legaue (2009, 2011, 2014) en Europa League (2010, 2012, 2014). Ik heb hem nog nooit horen zeggen dat de Spaanse competitie de sterkste van de wereld is.
Vergeet niet dat de nummer 3 van de Spaanse competitie (Real Madrid) eerder dit jaar Borussia Dortmund en Bayern München, de nummers 1 en 2 op dat moment van de Duitse en ook de beste competitie van de wereld, een flink pak rammel gaf. :cool:
Zeer duidelijk gefrustreerd, en weinig geloofwaardige berichtgeving van Big30 als het gaat over voetbal, wielrennen of PHG! :rofl: