Volledige versie bekijken : Oudejaarsclubben wederom een absolute flop: some remarks...
satanic surfer
2 januari 2016, 12:45
ss blijft het een vreemd fenomeen vinden dat Oudejaarsclubben...Sinds enkele jaren neemt het aantal clubs hand over hand toe die zich aansluiten bij de rij om ook een feestje te organiseren...elk jaar met zowat dezelfde bevindingen overal...laten we met die bevindingen aanvatten:
* overal een nijpend damestekort in verhouding met het opgedaagde aantal ijsberen...De meest common ratio bevindt zich tussen 1 dame tov ongeveer 4 ijsberen gemiddeld...maar enkele feiten om dat te bestätigen:
*Sharks: een 90-tal dames tov +400 ijsberen, ratio 1/4,5 ongeveer
*Aca Gold: een 30-tal dames tov +120 ijsberen, ratio 1/4 ongeveer
*Samya: een 50-tal dames tov +250 ijsberen, ratio 1/5 ongeveer
*PHG: geen idee doch het geflopte 30 decembergebeuren geeft al een indicatie dat het ook bedroevend zal geweest zijn qua ratio
*VM: geen idee aangezien daar weinig concreets me bekend is.
* bijna overal een boel dames die hoogstwaarschijnlijk éénmalig of uitermate kortstondig hun opwachting maken, lees en interpreteer: komen cashen...te anticiperen daarbij in samenhang met de smachtende herenmassa op ook een nummertje te maken om 2015 af te sluiten en/of 2016 in te luiden: redelijk knudde service
*Sharks: een boel transfers uit alle clubs uit de regio...legio sofsessies bij het gros des bezoekers...scores van 1 sterretje of 3/10 de gangbare quotes
*Aca Gold: wat dames uit zusterclub Penelope en Diamond toegevoegd aan het restant des dames die interesse hadden om te werken op 31/12: naar men verneemt (ver) beneden de AG-standaarddienstverlening qua level
*Samya: wat dames uit zusterclub Mondial: same verdict as AG...
*PHG: geen idee aangezien er weinig over bekend is vooralsnog...
*VM: lijkt als 1 der enige clubs geen "last" te hebben gehad van overkomende dagtransfers dus daar lijkt het steady as ever qua serviceleistung gemiddeld.
* clubs verhogen hun entree beduidend, behoudens wat vuurwerk en drank/buffet géén meerwaarde:
*Sharks: 100E buffet naar verluidt prima verzorgd... alcoholische drankjes immer nog betalend lijkt het stellig.
*AcaGold: 40E in vvk, 50E dag zelf: buffet s´avonds vol ok naar verluidt, alcoholische drankjes beperkt beschikbaar volgens info elders...kritiek lijkt te billijken dataangaande
*Samya: 100E inclusief free entry voor Mondialfeesje op 1/1, als enige club ook sterke drank gratis voorhanden
*PHG: zal qua eten wel vol ok geweest zijn mag men veronderstellen..cocktails neem ´k aan ook für Lau beschikbaar in Nachtcafé...sterke drank te betalen...
*VM: sla me dood doch zal wel ok geweest zijn, geen idee wat de entreeprijs was eigenlijk
* De teneur in zowat alle verslagen is éénduidig: teleurstellende opkomst, té druk bottom line qua mannen té weinig (beschikbare) dames, GayBar-taferelen everywhere...afwerknummers galore everywhere...extra-geneuzel of onderperformende dames everywhere... De meerprijs op een zeldzame uitzondering na niet waard enzo...
En dan komt men bij de hamvraag terecht...Wat bezielt horden ijsberen om op 31/12 in een club te gaan rondhangen???
Het is toch van het gekke om zelfs zulke avond niet met je "normale" vrienden rondtehangen en een feestje te bouwen met rijkelijke spijzen en dranktoestanden desgewenst. Is het het gevolg van sociaal isolement tengevolge van erg vaak clubben doorheen het jaar dat men met Oudejaar geen beter alternatief weet te vinden dan zelfs die dag tussen wat halfnaakte moppies rond te hangen die eigenlijk ook beter somewhere else zouden mogen uithangen die avond...De helft van hen zal wegens inslapen in de club weinig betere opties hebben, doch ijsberen slapen toch niet in in clubs? Misschien hoog tijd voor een wake-up-call voor het gros van hen...Het zou an sich niet verkeerd zijn moest er een soort van verbod komen op het openen van saunaclubs met Oudejaar en Kerstavond enzo, dat is toch buiten alle perken aan het evolueren...Want ongeacht de elk jaar terugkerende ontgoochelde teneur en verhalen over algeheel ondermaats zijn van de parties bottom line is de treurige evolutie slechts in 1 zin evoluerend: namelijk die van stelselmatig toenemende herenopkomst everywhere die dag...Intriest eigenlijk! Op den duur gaan "we/ze" nog verwachten dat het allemaal 24/7 doorloopt en er niks ademruimte meer is...Sometimes worden grenzen aangeschurkt...Misschien een eye-opener als sommige clubs er ns over nadenken en simpelweg de toko ns een dagje of 2/3 dichtgooien..De toeloop op 2 of 3 januari zou er enkel maar groter door worden en misschien dat sommige ijsberen dan ook "normale" non-club"vrienden" op hun pad kruisen die dagen/avonden, het zou velen van hen géén slecht doen...ss voelt mee met de dames die non-stop-aangeklampt werden die dagen, ondanks de goed gevulde geldbuidel zullen zij toch redelijk intriest zijn ingeslapen, completely fucked up mentaal welteverstaan want al die hectiek en dat gedoe brengt hen buiten wat extra geld niks, noppes..Het lijkt me voor de geestelijke "gezondheid" van aanbieder- en aanvraagzijde hoog tijd om daar ns bij stil te staan...
Peace out!
Nedlovefkk
2 januari 2016, 12:59
Clubmoraliteit SS! It's all about the clubmoraliteit!
:)
Bluebear
2 januari 2016, 13:14
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat het zeer slap was met oudjaar in de PHG. Totaal niet te vergelijken met voorgaande jaargangen. Veel dames zijn met vakantie die anders altijd met oud en nieuw aanwezig waren. Raar, omdat deze dag de beste uit het hele jaar is voor de dames. Speurneus Bluebear zijn linkereksteroog begint te steken, wat over het algemeen betekent dat hier een diepgravendere reden voor zou zijn.
Verder onderzoek in deze blijft noodzakelijk. Ook zoals SS al aanduidde zullen de aantallen dames voorgaand vernoemd in eerdere verslagen ook niet echt geholpen hebben.
En dan komt men bij de hamvraag terecht...Wat bezielt horden ijsberen om op 31/12 in een club te gaan rondhangen???
Het is toch van het gekke om zelfs zulke avond niet met je "normale" vrienden rondtehangen en een feestje te bouwen met rijkelijke spijzen en dranktoestanden desgewenst. Is het het gevolg van sociaal isolement tengevolge van erg vaak clubben doorheen het jaar dat men met Oudejaar geen beter alternatief weet te vinden dan zelfs die dag tussen wat halfnaakte moppies rond te hangen die eigenlijk ook beter somewhere else zouden mogen uithangen die avond..
Peace out!
Het is toch van de gekke om maar aan te nemen dat mensen die met kerst of oudjaar clubben een soort van sociaal gehandicapt zijn? Het is dan misschien sociaal wenselijk om voor en na kerst en oud en nieuw allemaal het zelfde riedeltje af te kunnen steken tegen collega's / vrienden. ....Gezopen.... vuurwerk..... zat, zat!!! niet normaal, ja met Wim Piet Henk....
Ik ben in mijn jonge leven al op veel verschillende plekken geweest met veel verschillende mensen Familie, vrienden kenniesen. Soms ruim van te voren gepland soms twee uur van te voren besloten naar Rotter / Amsterdam te crossen. Vrijwel alle grote steden in NL op een plein of huiskamer. In de oostenrijkse en zwitserse alpen, Praag, Bratislava maar ook het mooie kleine boerengat waar ik al jaren woon. Allemaal voor herhaling vatbaar en dat is dan ook regelmatig gebeurt, zo ieder jaar ongeveer in net iets andere vorm of lokatie.
Maar mag een mens ook eens wat anders??? Mag je ook nee zeggen tegen uitnodigingen (zo niet dan ben ik erg fout geweest deze week) ? Moet men zich hier ook al verantwoorden over de bezigheden zo eind december?
Davedv
2 januari 2016, 13:58
Het is toch van de gekke om maar aan te nemen dat mensen die met kerst of oudjaar clubben een soort van sociaal gehandicapt zijn? Het is dan misschien sociaal wenselijk om voor en na kerst en oud en nieuw allemaal het zelfde riedeltje af te kunnen steken tegen collega's / vrienden. ....Gezopen.... vuurwerk..... zat, zat!!! niet normaal, ja met Wim Piet Henk....
Ik ben in mijn jonge leven al op veel verschillende plekken geweest met veel verschillende mensen Familie, vrienden kenniesen. Soms ruim van te voren gepland soms twee uur van te voren besloten naar Rotter / Amsterdam te crossen. Vrijwel alle grote steden in NL op een plein of huiskamer. In de oostenrijkse en zwitserse alpen, Praag, Bratislava maar ook het mooie kleine boerengat waar ik al jaren woon. Allemaal voor herhaling vatbaar en dat is dan ook regelmatig gebeurt, zo ieder jaar ongeveer in net iets andere vorm of lokatie.
Maar mag een mens ook eens wat anders??? Mag je ook nee zeggen tegen uitnodigingen (zo niet dan ben ik erg fout geweest deze week) ? Moet men zich hier ook al verantwoorden over de bezigheden zo eind december?
Ha, precies mijn gedachte. Mijn 'normale' vriendengroep viel dit jaar uit elkaar met O&N en daardoor spraken me de mogelijkheden me niet echt aan. Ik heb voor het eerst eens in een club oud & nieuw gevierd, niet zozeer om het neuken, maar meer omdat ik ook in het clubben mensen heb leren kennen die ik tot m'n vrienden reken. Als ik dan met hun een dergelijke avond doorbrengen met de nodige drank heb ik het prima naar m'n zin. Hangen er nog één of twee leuke kamers aan vast, prima, zo niet, ook prima. Die 50 euro entree in ACA vond ik redelijk, freibier (tot het op was) en later frei-wodka/redbull, en een prima buffet heel de avond.
Ik heb in ACA een prima avond gehad, simpelweg door m'n mindset en het gezelschap. Doe ik het volgend jaar weer? Geen idee, dat zie ik over 11,5 maand wel weer, maar wellicht zit ik dan wel superburgelijk op een bank triviant te spelen en kaas te eten.
Pistol Pete
2 januari 2016, 14:15
Bedankt voor jouw mening topicstarter SS maar besef dat het jouw mening is. In Sharks was het ondanks de drukte op zich prima vertoeven. Volgens mij is dat dan wel zo een beetje de enige club. (Samya misschien uitgezonderd daar heb ik nog niets over gelezen). In Sharks waren constant en stuk of 50 vrouwen te bewonderen, de overige 40 waren op de kamer of net klaar op de kamer. De meeste dames waren goed te boeken op een handjevol dames na die uren bij de bekende tafel met een fles Moet champagne rondhingen. Voor sommige dames moest je snel zijn, dat wil zeggen ze in de buurt van hun kleedkamerdeur opvangen maar dat is in andere clubs op normale weekenddagen ook het geval.
Voor mij was oud en nieuw ook jaren lang eerst met familie aftellen tot het nieuwe jaar en daarna met vrienden een party in de stad opzoeken of een kroeg induiken. Na vele keren zat de sleur er behoorlijk in, de vrienden hadden zich gesetteld met vrouwtjes en kids en veranderden in brave huisvaders, de oudjaarscabaret is ook niet meer wat het geweest was en besloot ik ooit oud en nieuw door te brengen in destijds nog Fun Garden. Onder andere met de illustere gebroeders Schluter en Stiffmaster was dat reuzegezellig. Dat heb ik enkele malen herhaald in diverse clubs en in 2014 samen met een supergezellige belgische ijsbeer in Sharks geweest. Dat was en belevenis die zeer goed beviel. Dit jaar overtrof Sharks niet oud en nieuw 2014 maar was toch zeer geslaagd. Weer terug naar de sleur? Ik niet meer, dat laat ik voor SS :) :)
noglangnietuitgewandeld
2 januari 2016, 14:24
Als ik had gewild, dan had ik ook wel met kennissen buiten de clubwereld kunnen zijn, maar ik had meer zin om in een club te zijn. Het was ongeveer wel wat ik verwacht had, in Acagold. Veel wit, weinig dames. Van een van mijn vaste waardes wist ik dat ze aanwezig zou zijn, dus de kamergangen waren geregeld. Anders zou ik het nog wel hebben heroverwogen, want met dames die uit clubs als Penelope worden ingevlogen ga ik toch niet. Leuk als decoratie, niet serieus te nemen voor een bevredigende date. Het was aardig om wat te socializen met andere forummers en wat nieuwe mensen te leren kennen. Verder vond ik het buffet niet om over naar huis te schrijven. De muziek veel te luid, maar dat is een onhebbelijkheid van disckjockeys in het algemeen, niet van deze in het bijzonder. Bier was op hoorde ik, nou ja, dat drink ik toch niet. Vuurwerk, ach dat kun je overal zien, daarvoor hoef je niet naar een club. En dat tientje extra, ik lig er niet wakker van. Al met al een redelijke avond gehad. Je moet toch wat op de laatste dag van het jaar, en deze keer werd het Acagold.
Ricardo Banana
2 januari 2016, 14:31
Ik heb me in Samya prima vermaakt. Er waren 65 vrouwen en minder kerels als vorig jaar.
Nieuwjaarsdag nog wezen lunchen in Mondial, aangezien elke bezoeker hier een vrijkaart voor kreeg.
KanariePiet
2 januari 2016, 14:42
Oudejaarsclubben wederom een absolute flop: some remarks...
Mmm. Ik kan me eigenlijk absoluut niet vinden in deze stelling. Het is uiteraard ook maar allemaal wat je er op voorhand van verwacht en er uiteindelijk zelf van maakt.
Om te beginnen. Waarom heb ik dit jaar voor de eerste keer oudjaar in een saunaclub doorgebracht?
Enerzijds omdat zowel mijn vrienden als familie plannen hadden die ik prijs-kwalitatief niet interessant vond.
Anderzijds omdat ik het gewoon eens wou meegemaakt hebben. Ik heb oudjaar al gevierd op grote pleinen in Brussel, Gent en Londen, in parochiezaaltjes in Geel, Sint-Truiden en Velm, in grote discotheken, op mijn studentenkamer... maar nog niet in een saunaclub, en dat moest er maar eens van komen.
Mijn verwachtingen:
Qua mannelijk gezelschap hooggespannen. Met oa Neverenough, Davedv, Vazkor, rmjhexe, NLNU, Licky Luke... wist ik dat er voldoende toffe kerels in AG aanwezig zouden zijn, om bij ontbreken van voldoende vrouwelijk schoon toch veel leut te kunnen maken. Je ook amuseren zonder te neuken heet dat dan. Ja ja, dat kan je ook in een saunaclub;).
Qua vrouwelijk gezelschap waren mijn verwachtingen laaggespannen en dat bleek deels ook terecht, want de witte massa was steeds zwaar in de meerderheid.
Maar... dit bleek doorheen de dag geen enkel probleem te zijn. Veel werd er eigenlijk niet gekamerd, dus er waren steeds voldoende kameropties. Davedv en ikzelf hebben elk tot onze tevredenheid 2 sessies gemaakt (en het was dat kleine Piet stuk zat na 4 kamers in PHG een dag eerder, of ik had ongetwijfeld nog meer kamers gemaakt), Vazkor heeft zelfs 4 keer gekamerd, ook steeds tot zijn tevredenheid.
Ik kan mijn dag eigenlijk als volgt samenvatten: ik heb veel gechilled, veel gesocialized, veel gegeten, veel gedronken (1 van de weinige minpunten btw: 's avonds was het bier op en moest er overgeschakeld worden op vodka red bull) en 2 keer tot mijn tevredenheid gekamerd (met Diana en Maya). En dat alles voor de totaalsom van 130€. 1 van mijn opties in België kostte 140€ en daarvoor had ik geen seks en ongetwijfeld overall minder plezier gehad.
Vind ik het een must om nog eens oudjaar te vieren in een club? Nee
Is het een goed alternatief voor vieringen op 'normale' locaties in België? Absoluut!
Mijn conclusie dus: Oudejaarsclubben geen absolute top (er zijn wel degelijk verbeterpunten), maar zeker ook geen flop!
Cat
2 januari 2016, 14:44
ss voelt mee met de dames die non-stop-aangeklampt werden die dagen, ondanks de goed gevulde geldbuidel zullen zij toch redelijk intriest zijn ingeslapen, completely fucked up mentaal welteverstaan
Mentaal completely fucked up inslapen doen de dames altijd op een dag na een kamergang met mij. Maakt voor ze weinig uit of dit op een "normale" werkdag of met Oud en Nieuw is...
Badslippers
2 januari 2016, 15:44
Iedereen moet doen waar-ie zin in heeft. Zo stond ik ooit op eerste kerstdag op de ladder de dakgoot te schilderen. Het interesseert me geen biet wat mensen daarvan denken. Zoals Vulkaanridder het in mijn ogen correct verwoordt, het is vaak het verwachtingspatroon en de sociaal wenselijkheid die mensen doen besluiten om treurig op de bank tussen de oliebollen en de champagne te zitten en te moeten kletsen met familieleden of vrienden terwijl ze diep in hun hart iets anders wilden doen.
Misschien dat ik ook ooit een feestdag in de club vier maar momenteel is dat niet mijn ding. Daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. Wat me echter verbaast is dat enkele getrouwde ijsberen of ijsberen met een stevige partnerrelatie een avond als oud/nieiuw doorbrengen in een seksclub. Ik zou niet gauw weten welke smoes ik tegen mijn vrouw (als ik die al zou hebben) zou moeten ophangen om thuis onder de verplichtingen uit te komen.
Van een aantal dames in de clubs weet ik dat ze juist niet gaan werken ook al zijn ze hier. Ze willen samen gezellig gaan vieren in de stad of met een clubje dames. De centen die ze mis lopen kunnen hun gestolen worden. Wat me ook niks lijkt is de drukte in de clubs met kerels en dan vooral dat je de dames moet afvangen bij de theke. Dan ben je de nummer 9 die eroverheen mag. Zeg maar een beetje het lopende band werk.
Dat mannen die tijdens de feestdagen naar de saunaclubs gaan sociaal gedepriveerde wezens zijn lijkt me sterk. En dan nog, wat is daarop tegen? Mensen die sociaal wat onhandiger zijn of meer teruggetrokken, worden vaker als karikatuur neergezet en als zodanig betiteld door lieden die van zichzelf vinden dat ze sociaal zeer wenselijk zijn en in de waan zijn overeenstemmend gedrag te vertonen zich niet realiserend dat ze daarmee hun uiterst belegen en calvinistisch imago in stand houden.
Dalton
2 januari 2016, 15:45
Het was voor mij een top avond maar dat kan ook niet anders wanneer je verkracht wordt door je schatje op oudjaar en begin nieuwjaar.
Ook nog eens gezellig zitten babbelen met een paar ijsberen en dat voor de 1ste keer dat ik de jaarwisseling in een club doorbracht.
Marisol nog bedankt het was voor mij af en tot straks.
The Joker
2 januari 2016, 18:18
Wat mij wel verbaasd is dat de MV verhouding nog altijd zo fucked up is op 31-12.
Toen een jaar of 5 de eerste clubs op 31-12 openden was dat logisch, binnen 100km was e rmisschien maar 1 SC open, dit jaar waren er tig open en nog altijd blijft de MV verhouding helemaal zoek.
Misschien trekt dit pas bij wanneer alle SCs open zijn op 31-12 :)
VAZKOR
2 januari 2016, 18:40
Onze satanische surfer heeft er talent in om reactie-uitlokkende postings te schrijven waar dan al dan niet stevig tegenaan wordt gegaan. Ik kan me volledig vinden in wat Kanariepiet schrijft en inderdaad kon ik er 4 kamers uit krijgen die dag, wat meer is dan ik verwachtte.
Dit is trouwens de 2e maal geweest dat ik het jaarovergang vierde onder de DVP's: 2013 werd ingegaan in PSC McSexII en dat was ook een leuke bende geweest.
Zolang je je verwachtingen wat bijstelt en maakt dat je zeker omringd bent door andere ijsberen waar je mee kan rondhangen, is oud & nieuw best te doen. Met een negatieve ingesteldheid of te hoge line-up verwachtingen zal je kans op teleurstelling echter groter zijn en dat ware jammer.
Fazit: fijne silvesterdag gehad, recensie volgt nog.
vrije jongen
2 januari 2016, 18:48
Zoals enkelen al hebben aangehaald: die normale feestjes zijn ook niet alles. Zelf op 29 december besloten eens een club te doen voor oud en nieuw... en dat had er (zoals anderen ook hebben aangegeven) toch wel mee te maken dat een groot deel van de "vaste vrienden" op verschillende plekken verspreid zat (bij de schoonfamilie). Sowieso hebben die feestjes de laatste jaren steeds meer focus op de batterij babyfoons die op de eettafel staan... ik kan me werkelijk waar niet heugen wanneer ik voor het laatst een oudejaarsavond tot in de ochtend in de weer ben geweest. Voelde weer een beetje als vroeger toen ik om 7 uur in mijn bed kroop.
Overigens volmondig mee eens dat het wat seks betreft niets is, maar het kan best leuk zijn als je wat beren en meiden kent. Of ik het nog eens doe zal met dit soort aanwezigheidslijstjes te maken hebben.
Wentelt Eefje
3 januari 2016, 12:06
Vorig jaar een bijzonder geslaagde oudejaarsavond in Villa Marisol, daarvoor private party in Köln laten lopen. Vriendenkring in Nederland inmiddels te ver opgesplitst, in Berlijn en Keulen (nog) niet omdat men aldaar nog kinderloos. Ook daarom de parties bij vrienden/familie in NL te gezapig.
Dit jaar onderweg naar Keulen indachtig het geslaagde experiment vorig jaar achtereenvolgens toch kriebels de Autobahn te verlaten (club-utensiliën ook in tas gepakt "voor het geval dat") bij Emmerich, Hünxe (richting Dorsten), Hamminkeln, Duisburg, Düsseldorf en Ratingen en Erkrath en last but not least rond Keulen zelf... Niet gedaan en geen seconde spijt van. Zo'n geweldige avond en nacht zou ik in geen van de clubs gehad hebben, wel even verwarrend als 10 1/2 maand geleden een private party in Keulen gevolgd door mijn eerste Oceans bezoek en eerste kennismaking met Mickey en even verwarrend als oudejaarsavond 2014 in Villa Marisol een jaar eerder. Denk dat ik in mijn voorsteltopic toch deze oudejaarsnacht 2015 nog maar even ga vastleggen...
Volgend jaar zien we wel weer. Kan me voorstellen toch weer in een saunaclub te zijn, bij mijn dan ex-ex-vriendin op de bank te zitten als ontwikkelingen zich doorzetten en ook toch met vrienden in Keulen of Berlijn te vieren. Ieder zijn meug!
pret
3 januari 2016, 12:25
Met oudejaars feesten moet je zo wie zo geen hoge verwachtingen hebben. Dan kan het alleen maar meevallen.
Picasso 1
3 januari 2016, 13:15
Veel mensen krijgen een ultieme orgasme gevoel wanneer ze samenklonteren. Daarom duikt men zo massaal op bij allerlei evenementen (koningsdag, concerten, sportevenementen, opening van whatever, alleerste voorstelling nieuwe film of theater, premières, etc). Als er ergens een lange rij staat voor een of ander flutproduct of voorstelling waarin men doorgaans niet in geïnteresseerd is dan krijgt men wat voorvocht aan de leuter en sluit desondanks aan bij zo'n rij. Er is dan kennelijke iets groots en massaals gaande waar men de kans heeft om deelnemer van te worden. Op het forum zie je hetzelfde effect bij verjaardagsfeestjes (hoe meer inschrijvingen des te meer inschrijvingen volgen), club themafeesten, en dus ook bij oudejaarsfeesten in een saunaclub. Hoe meer zielen hoe meer vreugd als men maar warmpjes tegen elkaar aan kan leunen of het liefst met zijn allen de polonaise dansen.
De rationale beoordelingen van SS moet je dus niet loslaten op verjaardagsfeestjes, club themafeestjes en al helemaal niet op Sylvester party's in saunaclubs. SS zegt eigenlijk dat schijt stinkt (heeft hij gelijk in) en wordt vervolgens door anderen van repliek bediend dat schijten een lekker gevoel geeft (hebben ze ook gelijk in).
Nog de beste wensen allemaal.
Jan_Wandelaar
3 januari 2016, 15:55
Als ik had gewild, dan had ik ook wel met kennissen buiten de clubwereld kunnen zijn, maar ik had meer zin om in een club te zijn.
Een seksverslaving zoals alle beren in meer of mindere mate hebben begint problematisch te worden wanneer je andere belangrijke zaken aan de kant schuift ten faveure van je verslaving. Het afwimpelen van je sociale omgeving om naar de hoeren te kunnen gaan is zoiets.
Immers: wanneer er iets met je gebeurt is het je sociale omgeving die voor je klaar staat, en niet de hoeren of mede-hoerenlopers uit je favoriete bordelen.
Je zal niet de eerste hoerenloper zijn die z'n seksverslaving de overhand laat nemen, en zich op een slechte dag realiseert dat z'n sociale omgeving verdwenen is omdat hij deze ten faveure van z'n seksverslaving verwaarloost heeft.
Gewoon een waarschuwing waarvan ik zelf blij ben dat iemand mij deze gaf toen ik een beetje teveel op begon te gaan in mijn eigen seksverslaving.
J.W.
vrije jongen
3 januari 2016, 16:37
Geen onterechte opmerking van Jan Wandelaar... al staat de ontwikkeling van een ijsbeer/seksverslaafde/individu niet op zichzelf, maar gaat samen met de ontwikkeling van de sociale omgeving zelf.
In mijn pre-hoerenloper leven heb ik meerdere mensen uit mijn sociale omgeving "verloren" doordat de levens verschillende paden namen. Vrienden die gingen werken, trouwen en kinderen krijgen, terwijl de rest van de sociale omgeving met de studie begon zijn een voorbeeld. Het gaat niet van de ene dag op de andere, maar feestjes worden niet meer bezocht, naar de kroeg kan alleen als je een maand van te voren afspreekt... op een gegeven moment dachten "we" er gewoon niet meer aan deze vrienden uit te nodigen. Betekent niet dat de vriendschap afgelopen is... alleen niet meer een prominent onderdeel van je leven, de inmiddels alweer gescheiden vrienden (in enkele gevallen) kwamen uiteindelijk toch weer bij de oude sociale omgeving terecht toen de problemen in paradijs zich opstapelden.
Inmiddels ben ik degene die een "alternatief" pad heeft in vergelijking met de meerderheid van mijn sociale omgeving. De laatste jaren zijn vrienden veelvuldig de huisje, boompje beestje weg op gegaan... de bbq's in de zomer gaan niet meer gepaard met zuipen en plannen maken over festivals en andere feesten; maar over Gamma vs Praxis, goede aannemers voor kleine verbouwingen en vergoeding van kinderopvang. Veelvuldig een bron van lol als ze me na een tijdje opmerken met een afwezige of ironische blik om mijn smoel. Ik zie dat enkele andere singles (die meer indirect tot mijn vrienden gerekend kunnen worden) depressies hebben, in een soort paniek aan het serial daten zijn (zonder succes) of zich in een andere hobby "verliezen" (plotseling in 5 bandjes spelen bijvoorbeeld). Daarnaast wonen enkele vrienden in het buitenland nu en is het directe sociale contact teruggebracht tot enkele weken per jaar zeer intensief de verschillend kroegen in de verschillende steden testen.
Waarom dit relevant is: ik heb even zitten nadenken en ik kan me niet echt herinneren dat ik me vrienden aan de kant heb geschoven voor het clubben. Af en toe krijg ik een appje met last minute plannen terwijl ik 500 km verderop zit, maar dat is het wel zo een beetje. Zo ook deze keer, waarbij mijn in Nederland wonende (echt) goede vrienden bij gezelschappen zaten die aan de "aanhang" is gerelateerd... min of meer door een stelletje uitgenodigd om mee te gaan naar het huidje op de hei, maar voor de rest ken ik niemand van die groep. De mensen die wel in de buurt bleven hadden me ook vriendelijk uitgenodigd, maar dat was dan weer een groep waarvan ik de helft half ken (zie ze misschien 4/5 keer per jaar) en de andere helft niet... veel babyfoons ook. Vandaar dat een clubje bezoeken helemaal geen slecht idee was (beter dan thuis zitten in ieder geval).
De waarschuwing op het eind lijkt me overigens terecht... die sociale omgeving weer wat aanwakkeren is misschien wel een mooi goed voornemen voor het nieuwe jaar;).
phoenix
3 januari 2016, 17:09
Wat wel zo vaak het geval is dat, de meeste uit de sociale omgeving zie je ene paar keer per jaar, gelukkig heb ik een paar vrienden die iedere week wel bij mij zijn...en die weten van mijn uitstapjes
Picasso 1
3 januari 2016, 17:20
In bovenstaande betoog gaat het over 'vrienden'. Maar we hebben toch ook allemaal directe familie? Mijn inziens is het niet mogelijk om vriendschappen op te bouwen wanneer je je familie verwaarloost omdat het getuigt van egoïsme op sociaal vlak. Vrienden die uit beeld verdwijnen omdat ze trouwen etc. zijn overigens nooit je vrienden geweest maar was jij voor hun niets meer dan een tijdelijke invulling van hun egoïstische behoefte (investeren in dat soort vrienden kun je inderdaad ongestoord vervangen met hoerenbezoek). Datzelfde zijn zij het overigens voor jou ook wanneer je tijdens de weinige feestdagen die het jaar kent het niet op kan brengen om je familie meer aandacht te geven (sociaal zijn gaat immers om geven en niet om nemen).
Big30
3 januari 2016, 17:33
Het zijn vaak gescheiden werelden, die van je "normale" vrienden en kennissen (met daaraan gerelateerde gespreks onderwerpen :biggrin:) en die van je "ijsberen vrienden".
Soms gaan ze samen en dat kan als voordeel hebben dat je op weg naar de wintersport in Frankfurt een tussenstop maakt of dat een excuus om samen een club te bezoeken makkelijk is gevonden.
Dat kan complicaties opleveren wat een maat van mij ondervond toen er behoorlijk wat sneeuw resten op zijn auto zaten terwijl het in NL niet maar achter Venlo wel had gesneeuwd. Dat begreep zijn vrouw niet zo.
Verder is het natuurlijk onverstandig je sociale leven te veel door de clubs te laten bepalen. De kunst is daar een goede balans te vinden en juiste keuzes te maken.
Dat dan zo af en toe de keuze kan uitvallen op bv een Silvester party in een club niets mis mee al zal dat ook afhangen vd wat je eventueel laat schieten.
Opvallend is wel hoe populair opeens de oudjaar feesten zijn geworden. Pas 4-5 jaar geleden begonnen clubs daarmee. Voorziet klaarblijkelijk in een behoefte ook al gelet op de drukte waar weinig dames er dan wel bijhoort.
bergm550
3 januari 2016, 18:52
Het zijn vaak gescheiden werelden, die van je "normale" vrienden en kennissen (met daaraan gerelateerde gespreks onderwerpen :biggrin:) en die van je "ijsberen vrienden".
Het zijn niet altijd gescheiden werelden. Mijn vriendenkring bestaat uit een paar vrienden, die ik al voor de clubs kende en waarmee ik later samen de clubs ben gaan bezoeken. In de clubs heb ik weer een paar andere vrienden leren kennen, met wie ik nu ook in het "normale" leven omga.
Dus voor mij is het bezoeken van een club tijdens de Kerst en Oudjaar volstrekt normaal, omdat ik dan altijd samen met een vriend er naar toe ga, die ik ook van het "normale" leven ken. En bij Sharks zag je heel veel groepjes vrienden, die allemaal samen binnenkwamen en die elkaar ook uit het "normale" leven kenden.
Je kunt met Oudjaar ook naar een "normale" club gaan of je kunt ook naar een "bordeel" club gaan. Ik heb op 31 december in Sharks de tijd van mijn leven gehad. Ik heb er van genoten. Zie mijn bericht er over:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?20365-FKK-Sharks-Darmstadt&p=461314#post461314
En hier is het bericht van Pistol Pete, met wie ik een gezellige avond heb gehad, en die genoot er ook van:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?20365-FKK-Sharks-Darmstadt&p=461235#post461235
Opvallend is wel hoe populair opeens de oudjaar feesten zijn geworden. Pas 4-5 jaar geleden begonnen clubs daarmee. Voorziet klaarblijkelijk in een behoefte ook al gelet op de drukte waar weinig dames er dan wel bijhoort.
Nou precies, omdat er een behoefte aan is. En wat is daar mis mee? Het is beter dan dat tuig dat tijdens Oudjaar hulpverleners met vuurwerk zit te bekogelen. Het publiek dat met Oudjaar een bordeel bezoekt, wil een leuke tijd hebben en genieten met elkaar. En je weet van te voren dat het druk zal zijn tijdens Oudjaar.
Je weet dat er kamerwachttijden zullen zijn en je weet dat sommige meiden door de drukte gestresst zijn. Dat hoort er nu eenmaal bij en daar moet je niet over zeuren, want wie zeurt, is geen cent waard. Je accepteert het en anders moet je gewoon thuisblijven.
In Sharks waren 90 vrouwen en rond 400 mannen, maar het oogde op geen enkel moment druk, want de club is erg groot en je kon zonder enige problemen aan de dames komen. Er stonden altijd zo'n 50 meiden in de bar. En ik ben drie keer op de kamer geweest en de kamerwachttijden waren rond de 10 minuten. De eerste twee sessies waren goed en de laatste was minder.
En op 2 januari heb ik iets cultuurlijks gedaan. Ik heb in Frankfurt het Städel Museum (www.staedelmuseum.de) bezocht. Een prachtig museum met oude meesters en moderne kunst. En daar kan ik dan ook van genieten. En daarna ben ik naar huis gegaan naar mijn geliefde woonplaats Haarlem, waar 40% van de huishoudens een-persoons is.
Dus de single markt groeit behoorlijk en misschien verklaart dit ook waarom de saunaclubs een geliefde plek zijn geworden. Ze voorzien in een behoefte bij sommige mannen. Misschien wordt het ook maar eens tijd voor een saunaclub waar de vrouwen van mannen kunnen genieten.
Nedlovefkk
3 januari 2016, 19:02
Ik waak er voor dat ik niet teveel op ga in het saunaclubwereldje. Door het op max 2 bezoeken per maand te houden. Wat ik nog met veel moeite gerealiseerd krijg.
Ik herken wel veel punten uit de post van vrije jongen. Ook een jonge wandelaar als ik het zo mag typeren. Momenteel denk ik echt veel na of ik het single zijn ga continueren. Al dan niet middels bezoek aan dvp's of een combi met friends with benefits. Niet dat ik in need of a relationship ben maar puur omdat ik er wel over na wil blijven denken. Alleen door mezelf die vraag zo nu en dan voor te leggen reflecteer ik op mijn huidige levensstijl. Gezond lijkt me,
Kinderen? Uhm nee, niet direct behoefte aan. Relatie zonder kids sluit ik op middellange termijn niet uit. Maar waarom zou ik me nu al vast ketenen aan 1 dame. Vooralsnog lekker genieten in de clubs en zo nu en dan wat "daten".
Natuurlijk loop je in de stad soms liever met een dame in de hand dan alleen.. Maar ik stort mezelf niet zomaar in 1 relatie. Merk wel dat het optisch flink terugschakelen is in mijn kweekvijver tov p6. Wil ik dat wel?
Laatste jaren zo ontzettend veel scheidingen gezien dat ik er 1 boek over kan schrijven. Geloof er echt wel in dat je een relatie voor het leven kan hebben, maar mijn voorselectie is streng ;)
vrije jongen
3 januari 2016, 19:33
In bovenstaande betoog gaat het over 'vrienden'. Maar we hebben toch ook allemaal directe familie? Mijn inziens is het niet mogelijk om vriendschappen op te bouwen wanneer je je familie verwaarloost omdat het getuigt van egoïsme op sociaal vlak. Vrienden die uit beeld verdwijnen omdat ze trouwen etc. zijn overigens nooit je vrienden geweest maar was jij voor hun niets meer dan een tijdelijke invulling van hun egoïstische behoefte (investeren in dat soort vrienden kun je inderdaad ongestoord vervangen met hoerenbezoek). Datzelfde zijn zij het overigens voor jou ook wanneer je tijdens de weinige feestdagen die het jaar kent het niet op kan brengen om je familie meer aandacht te geven (sociaal zijn gaat immers om geven en niet om nemen).
Ik ben met de kerstdagen een dag of 5 zoet geweest om in allerlei verschillende familiesamenstellingen de feestdagen te vieren. Voor oud en nieuw is het al jaren de norm dat "we" deze niet in familiekring vieren. Dit jaar zelfs onmogelijk doordat enkelen in het buitenland op vakantie waren en anderen al zeer lang van te voren tickets voor een of ander all in iets hadden gekocht (als ik al mee had willen gaan). Zo groot is mijn familie in Nederland overigens niet...
Ik waak er voor dat ik niet teveel op ga in het saunaclubwereldje. Door het op max 2 bezoeken per maand te houden. Wat ik nog met veel moeite gerealiseerd krijg.
Ik herken wel veel punten uit de post van vrije jongen. Ook een jonge wandelaar als ik het zo mag typeren. Momenteel denk ik echt veel na of ik het single zijn ga continueren. Al dan niet middels bezoek aan dvp's of een combi met friends with benefits. Niet dat ik in need of a relationship ben maar puur omdat ik er wel over na wil blijven denken. Alleen door mezelf die vraag zo nu en dan voor te leggen reflecteer ik op mijn huidige levensstijl. Gezond lijkt me,
Kinderen? Uhm nee, niet direct behoefte aan. Relatie zonder kids sluit ik op middellange termijn niet uit. Maar waarom zou ik me nu al vast ketenen aan 1 dame. Vooralsnog lekker genieten in de clubs en zo nu en dan wat "daten".
Natuurlijk loop je in de stad soms liever met een dame in de hand dan alleen.. Maar ik stort mezelf niet zomaar in 1 relatie. Merk wel dat het optisch flink terugschakelen is in mijn kweekvijver tov p6. Wil ik dat wel?
Laatste jaren zo ontzettend veel scheidingen gezien dat ik er 1 boek over kan schrijven. Geloof er echt wel in dat je een relatie voor het leven kan hebben, maar mijn voorselectie is streng ;)
Ik moet toegeven dat ik de laatste jaren merk dat ik steeds minder bezig ben met mogelijke potentiële longterm partners. Iets wat ik niet speciaal als positieve ontwikkeling zie, maar het is wel zo. Clubroemeentjes beginnen er ook vaak over en dan geef ik een beetje hetzelfde antwoord als jij: "nu wil ik lol hebben", "nog geen zin om me vast te leggen", "dat doe ik misschien later en dan ga ik niet meer naar clubs". Inmiddels besef ik me wel dat ik al een paar jaar datzelfde antwoord geeft. Het is gewoon ook makkelijk om in het normale leven in NL het gezellig te hebben, terwijl je weet dat je zo naar Duitsland kunt als je vrouwelijke aandacht wilt...
Misschien niet populair om het te zeggen... maar ik zou nog steeds niet willen ruilen. Zowel met de vrienden die huisje boompje beestje doen, als met de singles die driftig op zoek zijn of zich hebben neergelegd bij een seksarm "bestaan" (voorlopig dan). Sterker nog, ik denk dat ik de laatste jaren een stuk tevredener en relaxter door het leven ga dan vroeger.
icebare
3 januari 2016, 22:24
ik geef satan ook gelijk.
1x geprobeerd en nooit meer.
Veel te veel mannen, lekkere wijven waren met urlaub of bezet.
Ff blijven hangen, maar uiteindelijk huiswaarts en gewoon lekker gaan naar huis zuipen in de kroeg.
Meer lol en meer lekkere wijven dan in de club.
En om 6 uur flink in de olie en top avond gehad.
Pak voortaan lekker een winterstop rondom de feestdagen net als het voetbal.
geen club de bezetting valt toch tegen.
Maar zoek op kinky een lekkere chick in de buurt.
Ga met kerst en sylvester lekker vreten en zuipen met familie en vrienden.
Tijd om ook deze contacten te onderhouden.
trouwens de clubs zijn genoeg dagen open.