PDA

Volledige versie bekijken : Waar lekker eten in een club ?



SAS
10 januari 2016, 10:20
Afgelopen zondag was ik weer eens GT.
Moet zeggen dat het menu er weer lekker uit zag en dat het water mij in de mond liep.
Dus na het eerste bordje toch nog maat een tweede keer gegaan.;)
Maar een ding is zeker niet nog een keer gaan voor een extra rond.
Het eten was super.

pret
10 januari 2016, 10:22
SAS wellicht weet je het al, maar als je echt voor lekker eten gaat moet je naar Magnum. Daar hebben ze pas zeer goed eten.

SAS
10 januari 2016, 10:30
Moet eigenlijk zijn dat ik daar nog niet ben geweest!

pret
10 januari 2016, 10:35
Moet eigenlijk zijn dat ik daar nog niet ben geweest!

Dan kan ik je zeker garanderen dat je daar culinair zult genieten. Je kan voor 18 euro a la carte kiezen wat in de entreeprijs is inbegrepen. Daarnaast heb je ook de hele dag door warme en koude buffet welke je onbeperkt kan benutten. Zelfs het buffet alleen al is van top kwaliteit.

Ricardo Banana
10 januari 2016, 10:36
Residenz is nog beter jongens

pret
10 januari 2016, 10:54
Residenz is nog beter jongens

Deze club staat op mijn to-do-list.

BefBeer
10 januari 2016, 13:13
PSR is inderdaad de BEST!

BefBeer

Piet Plezier
10 januari 2016, 13:20
het beste eten is bij ons moeder:biggrin:

forgetskinnyletsgetfatty
10 januari 2016, 17:09
Saunaclub Harem in Bad-Lippspringe.

Planet Eden in Merzenich.

geert5
10 januari 2016, 22:27
in Magnum de garnalen gehad: 1 bord en niet leeg geeten.
Op maandag in GT meestal 4 borden.
Dat is het verschil

Eddy_V
10 januari 2016, 23:20
in Magnum de garnalen gehad: 1 bord en niet leeg geeten.
Op maandag in GT meestal 4 borden.
Dat is het verschil

Dat ene bord was dus groter dan die 4 bij elkaar??

pret
11 januari 2016, 06:47
Het zou mooi zijn als deze topic verplaatst kan worden naar Algemeen geijsbeer.

SAS
11 januari 2016, 11:42
Jammer dat het werd verplaatst.
En ook jammer dat mijn titel werd veranderd.

Willem2
11 januari 2016, 11:50
Jammer dat het werd verplaatst.
En ook jammer dat mijn titel werd veranderd.

Is toch eigenlijk logisch.
Sorry, ik voel dat ik het nog een keer moet uitleggen aan jou want anders denk je dat je wordt achtergesteld of dat zulke discussies alleen mogelijk zijn bij GT.
Of was je nu van plan bij iedere club een apart topic te starten over het eten ?
Nee, dus ....

:wink2:

pret
11 januari 2016, 12:26
Jammer dat het werd verplaatst.
En ook jammer dat mijn titel werd veranderd.

Hopelijk vind je het niet al te erg. Wel een nuttige topic overigens. :thefinger:

Big30
11 januari 2016, 12:56
NB zie ook reeds bestaand topic al zal de kwaliteit vh eten in clubs wel wat variatie kennen, soms vrij constant en soms maakt een club een sprong vooruit!
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?5902-In-welke-Sauna-FKK-wordt-het-beste-en-waar-het-slechtste-eten-geserveerd/page6&highlight=Eten

SAS
11 januari 2016, 14:57
zulke discussies alleen mogelijk zijn bij GT.
Of was je nu van plan bij iedere club een apart topic te starten over het eten ?


Dit was helemaal geen discussie!
Dat andere ijsberen een mening hebben dat het eten nog beter is in diverse andere clubs valt misschien niet goed.
Dit was een feit over wat ik heb beleefd tijdens mijn bezoek van vorige week zondag.
Mijn bericht was positief over het eten.
En ik had geen plannen om bij elke club een topic te starten als het om eten gaat.
Had wel het idee om bij elk club een topic te maken Wat kan er beter in....
De vraag is dan of die topic wel mag blijven staan.
Het antwoord hebben we gezien bij LR

Wentelt Eefje
11 januari 2016, 14:59
Afgelopen zaterdag in Magnum lekker gegeten, maar het a la carte eten in Oceans vond ik (eerste halfjaar 2015, sindsdien niet geweest) toch een stuk beter en verzorgder. OK €3 minder vrij te besteden, dat klopt (en NIET met een vrijkaart) maar het was echt een ruime klasse beter. Wat ontbreekt in Oceans is het buffet daarnaast, dat is bij langdurig verblijf een absoluut voordeel van Magnum, maar ik denk dat nergens in Duitsland de Frikadellen zo matig zijn als afgelopen zaterdagavond/nacht in Magnum. En in het weekend was er in Oceans het ontbijtbuffet in de vroege uurtjes, dat staat er dan wel weer tegenover.

Uit de tweede hand hoorde ik dat in Harem in Bad-Lippspringe de verminderde bezoekersaantallen een gelijke trend lijken te hebben het afgelopen jaar als de kwaliteit van het eten, maar als niet-bezoeker laat ik me graag corrigeren als blijkt dat de weg naar boven daar weer ingezet is.

pret
11 januari 2016, 16:10
NB zie ook reeds bestaand topic al zal de kwaliteit vh eten in clubs wel wat variatie kennen, soms vrij constant en soms maakt een club een sprong vooruit!
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?5902-In-welke-Sauna-FKK-wordt-het-beste-en-waar-het-slechtste-eten-geserveerd/page6&highlight=Eten

Deze link is over gedateerd en niet actueel. Bovendien hebben we nu deze topic dankzij SAS. Ik stel voor om de topic in bijgevoegde link te verplaatsen naar oude doos.

Goedemorgenallemaal
11 januari 2016, 16:22
het beste eten is bij ons moeder:biggrin:
Ik, maar ja, wie ben ik, vind mijzelf een goede tweede.
Ik vind het op een volle pens maar matig neuken, dus het mag ook niet te goed zijn natuurlijk.

Helaas heb ik op mijn reizen door Duitsland wel eens geopteert voor de wat goedkopere (ook qua uitstraling) hotels en daar is het eten meestal bij lange na niet het gemiddelde door mij bezochte clubs niveau.

pret
11 januari 2016, 16:24
Ik, maar ja, wie ben ik, vind mijzelf een goede tweede.
Ik vind het op een volle pens maar matig neuken, dus het mag ook niet te goed zijn natuurlijk.

Helaas heb ik op mijn reizen door Duitsland wel eens geopteert voor de wat goedkopere (ook qua uitstraling) hotels en daar is het eten meestal bij lange na niet het gemiddelde door mij bezochte clubs niveau.

Neuken moet je meer beschouwen als nagerecht. Ook nog eens harstikke gezond.

Theodor Adorno
11 januari 2016, 18:04
Het eten in magnum dat was heel goed ,vind ik. Een restaurant ook nog. Mooi buffet en je kunt er bestellen tot geloof ik 20 euro.

Maar vaak vraag ik me af hoe laat het diner in een club is. Bij magnum kun je de hele avond eten. Hoe zit dat in andere clubs, hoe laat eten en wanneer niet meer eten? Waar vind ik dat.

pret
11 januari 2016, 18:07
Het eten in magnum dat was heel goed ,vind ik. Een restaurant ook nog. Mooi buffet en je kunt er bestellen tot geloof ik 20 euro.

Maar vaak vraag ik me af hoe laat het diner in een club is. Bij magnum kun je de hele avond eten. Hoe zit dat in andere clubs, hoe laat eten en wanneer niet meer eten? Waar vind ik dat.

In YY en SS sluiten ze het restaurant na 22.00 uur.

boo
11 januari 2016, 22:19
Afgelopen zondag was ik weer eens GT.
Moet zeggen dat het menu er weer lekker uit zag en dat het water mij in de mond liep.
.

Geen idee waar je het best kunt eten, ik kom in een club voor de meiden, daar loopt bij mij het water van in de broe ... eh mond.

Wentelt Eefje
31 januari 2016, 20:49
Afgelopen vrijdag in Lekker Ding 2 ex-Oceans dames gesproken die klip en klaar lieten weten dat het eten volgens hen nergens zo goed is als het daar is. Ook een paar weken geleden in Magnum werd me dat al verteld door een ex-Oceans dame. Alle drie hebben in de tussentijd een aantal clubs aangedaan, maar waren ondanks dat het eten voor hen ook niet goedkoop is in Oceans van mening dat de prijs-kwaliteit verhouding met afstand het best is. Ik sta dus niet alleen in mijn mening, ook, sterker nog juist, diegenen die er maanden dag in, dag uit aten zijn er lovend over.

Brad Clitt
31 januari 2016, 20:55
Ik zal er binnenkort (als Limburger natuurlijk een kolfje naar mijn hand) de proef op de som nemen, mits het natuurlijk gratis is voor ons Hollanders, wat ik overigens nog steeds niet weet. Krijgen we dan oranje arm-/polsbandjes. :biggrin:

Johan35
1 februari 2016, 20:55
Het eten is toch een belangrijk onderdeel van het totale wellness concept van een club. Ik merk dat als het eten ergens goed is, het een wezenlijk onderdeel is van de fun van zo'n dag die je er doorbrengt.
En als je het bovendien kunt genieten in een goed gesprek met andere ijsberen, wat me laatste tijd een paar maal is gebeurd, is dat dubbel leuk.
We betalen behoorlijk toegang in de meeste gevallen. Gewoon goed eten hoort daar dan m.i. bij.

Enkel kale soep met een homp brood, zoals ik laatst over een club hoorde... dan mag je zeker je eigen cup-a-soup nie meenemen...

Wentelt Eefje
1 februari 2016, 22:22
@Brad, ik neem aan dat Oceans haar oorspronkelijke plannen voor een Hollandse week die nog uit de zomer stammen dan niet dient te verwezenlijken. Toen was er sprake van Pommes Krieg & Holländische Frikandel Spezial...

WA
1 februari 2016, 22:57
Mij kan het eten gestolen worden en draagt totaal niet bij aan mijn beleving. Voor lekker eten ga ik net als Piet Plezier naar ons moeders of een goed restaurant. Ga in Dld eens uit eten bij een upperclass franchiser, daar loop je ook niet onder €25 pp naar buiten. En dan ontstijg je maar net het niveau van de Maredo's en Vapiano's.

Als het al zo is dat het m'n avondje in de club beïnvloed is dat omdat ik dan de maaltijd in goed gezelschap van dames geniet de ik reeds beter leerde kennen op de kamer of nog wil leren kennen.

Ga eens een dagje naar Sanadome (even googlie voor wie het niet kent) met een kortingskaart moet je voor ca €25 wel binnen zijn denk ik. Natuurlijk verpletterd zo'n wellness centrum elke vorm van wellness in welke SC dan ook. Maar dan krijg je dorst, en waarschijnlijk ook nog honger ook. Zomaar een tientje er bij en dan doe je helemaal niet gek en eet je alleen een voorafje met een vingerhoedje koffie. En dan nog maar afwachten wat er gebeurt als je een jonge (20-25) bevallige dame vraagt om even gezellig bij op schoot te komen zitten. oh nee, dat gaat dus niet gebeuren. En ook het onbeperkt fris, koffie of thee drinken en in sommige clubs ook nog het bier voor nop kun je ook wel vergeten.

Vergeet het perspectief niet hè.... in Arcen word je er na 2,5 of 4 uit gegooid. Ca €13 tot €25. Geen eten, geen drinken en ook hier moet de masseur afgerekend worden. Same shit voor Sandome dus. Als je een beetje je best doet kun je voor € 25 tot €35 een paar uur bubbelen en wat eten en drinken. Maar is het eten ook de kwaliteit die hier van SC's geëist word in zeur topics als deze? De dames kun je sowieso vergeten....

Wentelt Eefje
1 februari 2016, 23:08
Als je Living Room saunaclubs alleen 's avonds bezoekt, kan ik me voorstellen dat het volkomen oninteressant is hoe het eten in een club is. Wanneer je er echter ook regelmatig van 1 tot 1 verblijft, gaan de kwaliteit van koffie(varianten), fris (voor een ander spiritualia) en eten wel degelijk ook een factor vormen. Als het alleen om de dames gaat, kun je net zo goed de Vulkaan een privéclub, privédame of ramenbuurt bezoeken.

geert5
1 februari 2016, 23:08
Wat een gezeur vulkaan ridder.
Als jouw het eten niet boeit oke dan hoef je hier ook niet te reageren.
Anderen vinden dit wel bijdragen tot een fijn sauna dagje waaronder ik dus ook.

Ik vind bijvoorbeeld dukknoppen bij veel douches irritant, zul jij je ook wel weer niks bij voor kunnen stellen, daar kun je toch dan gewoon niet op reageren. voor anderen is dit misschien wel van(klein) belang.
Mvg

Eddy_V
1 februari 2016, 23:26
Waar lekker eten in een club?
Mijn voorkeur gaat dan uit naar het terras.

Bijvoorbeeld bij Sixsens of Babylon en al helemaal als ze in Babylon een mossel pannetje doen.
(dat laatste klinkt waarschijnlijk raar in combinatie met een bordeel...!)

WA
2 februari 2016, 00:16
Ooohhh, we gaan meteen op de man.... Ik had niet verwacht gelijk 2 ego's te krenken. Quote even waar ik schrijf dat anderen het eten niet belangrijk mogen vinden? Het enige wat ik doe is een kanttekening plaatsen. Eten in SC's vs andere horeca en me daarbij afvragen of sommigen wellicht te veel verwachten op dat gebied.

Toch dank voor de reacties, hier kan ik iets mee in mijn keuzes met wie ik wel en met wie ik niet het contact blijf onderhouden.

Wentelt Eefje
2 februari 2016, 05:16
Mijn ego is niet zo snel gekrenkt, als ik er al een zou bezitten en als dat vervolgens hier al te krenken zou zijn, maar c'est le ton qui fait la musique en mijn bericht was ook stilistisch verwant aan je eigen reactie...
Toch heb ik nog wel een vraag over die upperclass franchisers is Duitsland als je je nog kunt en wilt verwaardigen.

Mijn ervaring is dat je in Berlijn bij de upperclass franchisers (bijvoorbeeld als je van de Oosterse keuken houdt de Transit-restaurants) inderdaad €25 p.p. kwijt bent voor een geslaagde eetervaring, maar... dat is wel inclusief 2 of 3 glazen fris p.p. Daarnaast is Vapiano een klasse beter dan het gemiddelde pasta-gerecht dat in saunaclubs geserveerd wordt.

Dat in Nederlandse wellness-sauna's exorbitante bedragen voor een glaasje verse jus de fruits en een salade du chef van 2 blaadjes raketsla met een paar verdwaalde croutons en een paar kruimels biologische geitenkaas worden gevraagd is m.i. geheel losstaand van de discussie waar je in een saunaclub in Duitsland het beste eten tegenkomt.

Wentelt Eefje
2 februari 2016, 05:32
het beste eten is bij ons moeder:biggrin:


Ik had verwacht dat jij toch een poging zou doen hier de opwarmbakken van "Sternekoch" Claus onder de aandacht te brengen...

Hemaworst
2 februari 2016, 08:00
Mijn ego is niet zo snel gekrenkt, als ik er al een zou bezitten en als dat vervolgens hier al te krenken zou zijn, maar c'est le ton qui fait la musique en mijn bericht was ook stilistisch verwant aan je eigen reactie...

Ik denk dat ik Vulkaanridder wel snap. Ergens een fatsoenlijk bord eten kunnen scoren is fijn, maar meer moet dat wellicht ook niet zijn voor max. 60 euro entree waarvan slechts een beperkt deel gereserveerd staat voor (inkoop van) eten en drinken.

Brad Clitt
2 februari 2016, 10:28
@Brad, ik neem aan dat Oceans haar oorspronkelijke plannen voor een Hollandse week die nog uit de zomer stammen dan niet dient te verwezenlijken. Toen was er sprake van Pommes Krieg & Holländische Frikandel Spezial...

Ik heb al een mailtje gestuurd dat ze ook aan de Limburgse beer moeten denken (die wonen tenslotte het dichtste bij Düsseldorf), dus ik verwacht zoervleisj, kow sjottel, een lekkere kroezjele vlaai mit sjoem en unne Wieckse Witte.

Johan35
3 februari 2016, 22:59
Ik denk dat ik Vulkaanridder wel snap. Ergens een fatsoenlijk bord eten kunnen scoren is fijn, maar meer moet dat wellicht ook niet zijn voor max. 60 euro entree waarvan slechts een beperkt deel gereserveerd staat voor (inkoop van) eten en drinken.

Hoi HW,
ik snap dat het per club kan verschillen hoe ze van die € 60,- allerlei kosten betalen.
Blijkbaar slaagt de ene club er wel in er een fatsoenlijk restaurant van op na te houden, en een ander minder.

Zelf accepteer ik een hoop qua eten in een club, het is een onderdeel van de totale beleving van een dag clubben.
Is het eten niet zo goed, dan houd ik er rekening mee in de afweging om te gaan.
Die club van die soep en homp brood trekt me minder in de afweging.... alhoewel ik er nog niet ben geweest en ik niet weet wat ik mis?

Hemaworst
4 februari 2016, 06:26
ik snap dat het per club kan verschillen hoe ze van die € 60,- allerlei kosten betalen.
Blijkbaar slaagt de ene club er wel in er een fatsoenlijk restaurant van op na te houden, en een ander minder.

En de hamvraag is: Wat is de definitie van een fatsoenlijk restaurant (of: wat is een fatsoenlijk bord eten)?

Wentelt Eefje
4 februari 2016, 06:39
Over smaak en kleur valt niet te twisten!

(Behalve met mijn moeder, maar die is echt kleurenblind - meer dan 1 kleurspectrum ontbreekt... )

Hemaworst
4 februari 2016, 10:10
Over smaak en kleur valt niet te twisten!

Klopt! Maar ik ben wel oordeelloos geïnteresseerd in wat anderen nu verwachten voor 60, 40 of soms zelfs 20 euro. Ik lees hierboven kreten als 'total wellness-concept' en 'culinair genieten', maar kan daar voor mezelf geen match mee maken als het gaat om saunaclubs. Of had je het over de dames in een club? :-)

Brad Clitt
4 februari 2016, 10:18
In de clubs waar ik tot nu toe ben geweest, werd ik nooit vom Hocker gehauen wat betreft de kwaliteit, ook niet in PSR.
Het was te eten, maar daar heb je ook alles mee gezegd.
In menige Raststätte langs de Autobahn kun je lekkerder eten voor weinig geld.

Dalton
4 februari 2016, 10:26
ACAGOLD is wat eten betreft toch top-klasse voor die 20 euro met alles erop en eraan en die hokken langs de snelweg in duitsland is het eten echt niet te vreten maar ieder zijn smaak,kan zijn dat mijn smaak nog perfekt is,na al die jaren,daarom ben ik nu aanhanger van BURGERKING geworden met zijn heerlijke hamburgers en frietjes.

Brad Clitt
4 februari 2016, 10:32
Aca Gold (en Oceans, Magnum) ben ik dus nog niet geweest en over mijn smaak valt niet te twisten, ben tenslotte Limburger en die weten echt wel wat lekker is. Ik zeg ook niet dat alle wegrestaurants in Duitsland goed zijn (ik weet echter de goede te liggen), maar in ieder geval beter dan die tenten van Toekan en consorten (what a waste of taste and money).

Nedlovefkk
4 februari 2016, 11:15
Voor 50-60 EUR verwacht ik een goede maaltijd. Niet hoogstaand maar wel wat een redelijke huisvrouw moet kunnen maken. Los van de kwantiteit die je er voor krijgt.

Voor 35-50 verwacht ook iets wat te verteren is doch stel ik mijn eisen bij. Soms valt het mee, soms valt het tegen.

Alles wat daaronder valt beschouw ik het eten als mooi meegenomen indien het ook echt te pruimen is. (misschien dan toch een keer naar aca gold gaan haha).

Brad Clitt
4 februari 2016, 11:39
... (misschien dan toch een keer naar aca gold gaan haha)...

Ik zal er precies over een week de p(r)oef op de som nemen.

Wentelt Eefje
4 februari 2016, 15:39
Stel ik blijf vanaf openingstijd tot sluitingstijd in zowel Magnum als Oceans en eet bij beiden 2x iets van de kaart. De tweede keer betaal ik dus €15 voor het mij te serveren gerecht. Dan ben ik daar in Magnum maar matig tevreden over. Het is goed, maar absoluut niet meer dan dat. In Oceans is het uitstekend en minstens dubbel zo lekker (en ook minstens dubbel zo mooi gepresenteerd) als ik in Duitsland elders ook voor €7,50 gepresenteerd krijg, sterker nog, het is minimaal van het niveau dat ik ook in Duitse horeca voor €15 voorgezet krijg.

Het eten in AcaGold is in verhouding met de lage entreeprijs prima, maar als je een kritische blik op beide werpt is de prijs-kwaliteitverhouding in het duurdere PHG minstens zo hoog. Als je als member in Oceans de gratis maaltijd eet, is de prijs-kwaliteitverhouding nog weer beter.

Laatbloeier
4 februari 2016, 15:54
Magnum en PSR zijn bij mij qua eten favoriet omdat je daar over het algemeen prima en á la carte kunt eten.

Big30
4 februari 2016, 16:07
Over smaak valt te twisten!

In principe mag je zeker in clubs waar je 60€ of meer betaalt een redelijke lunch en diner verwachten. Een club zal voor het eten een bepaald bedrag budgetteren, hoeveel zal van club tot club verschillen maar dat zal iets van 5-10€ per bezoeker zijn, d.i. kostprijs voor de club. Voor zo'n bedrag moet je wat redelijks kunnen voorschotelen.

Hoe je het eten kwalitatief beoordeelt zal dan weer verschillend zijn. Zolang het te eten is vind ik het al OK desnoods met een flinke scheut ketchup, in een club stel ik mijn culinaire eisen dan ook niet te hoog.
Maar 1 keer meegemaakt in de Oase dat het echt niet te eten was, maar veel problemen had ik daar ook niet mee. Dat was zeker toen een bekend feit en eten was bijzaak.

Clubs met een restaurant hebben vind ik vooral een pre omdat je dan tot 22u of zelfs later wat kunt eten. Zeker door de week als je pas na zessen binnen komt en nog niets hebt gegeten vrij irritant als het eten dan op is.

Oja ik pleit wel voor meer oerhollandse appelmoes in de clubs, zeker als er frietjes geserveerd worden. Stukje vlees erbij en ik bevind me in de culinaire hemel, OK mits ook mayo en ketchup natuurlijk. Ik ben een echte fijnproever, dat mag duidelijk zijn!

Hemaworst
4 februari 2016, 16:59
Oja ik pleit wel voor meer oerhollandse appelmoes in de clubs

Inderdaad! Dan wordt in ieder geval van der Valk-kwaliteit geleverd (mits de kers niet ontbreekt!)

Brad Clitt
4 februari 2016, 17:10
van der Valk-kwaliteit

Hé, een tegenstelling in één woord.

Big30
4 februari 2016, 17:15
Ik zeg "kip, patat en appelmoes!!!", heerlijk! Weg met de eendenborst de Chateaubriand, wij willen kip, patat en appelmoes, maar begrijp me goed ik ben niet anti-schnitzel!

Hemaworst
4 februari 2016, 17:19
en appelmoes!!!", heerlijk!

Laat Romario het maar niet horen...

Brad Clitt
4 februari 2016, 17:22
Ik hoop dat het sarcasme is, anders is een bereklauw snel gevuld.
Bij een Imbiss krijg je meer waar voor je geld.

Goedemorgenallemaal
4 februari 2016, 17:35
Eer;jk gezegd is het mij een worst wat de clubs doen, gewoon thuis lasagna maken, klaar om op te warmen als je thuis komt

Brad Clitt
4 februari 2016, 17:40
Kant en klare lasagne (ik weet het een doodzonde, maar soms is het wel makkelijk) wel op 200 graden en minstens 30 minuten opwarmen (op de verpakking staat meestal 180 graden en 25 minuten). Dan lijkt het nog ergens op.

Big30
4 februari 2016, 17:45
Kant en klare lasagne (ik weet het een doodzonde, maar soms is het wel makkelijk) wel op 200 graden en minstens 30 minuten opwarmen (op de verpakking staat meestal 180 graden en 25 minuten). Dan lijkt het nog ergens op.
Dat kan korter en sneller! Binnen 4-5 minuten gereed.

http://www.geldenrecht.nl/images/2014-08/lasagne.jpg

Tip: serveer de maaltijd op met wat appelmoes en ketchup. Smakelijk eten.

NB kooktips en culinaire hoogstandjes zie de Berenkeuken:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?27088-De-Berenkeuken&highlight=Keuken

Brad Clitt
4 februari 2016, 17:49
Ik heb geen magnetron mocht je dat bedoelen, weet nog niet eens of magnetron-lasagne bestaat.

Misschien een idee om een culinair hoekje in te richten...

Willem2
4 februari 2016, 17:54
Ik heb geen magnetron mocht je dat bedoelen, weet nog niet eens of magnetron-lasagne bestaat.

Misschien een idee om een culinair hoekje in te richten...

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?27088-De-Berenkeuken&p=450598&highlight=recept#post450598

Dalton
5 februari 2016, 01:06
Laat Romario het maar niet horen...

Dan moet je heel goed uitkijken,want ziet hij die hemaworst wordt hij gelijk verliefd op je.

Goedemorgenallemaal
5 februari 2016, 08:09
Laatst was ik voor een vergadering bij een van der Valk...
Zoals altijd maken vergaderzalen me slaperig.
Voordeel, voldoende frisdranken in flesjes en een klein koffiemachinetje op iedere zaal
Nadeel, dranken zaten in een koelkastje dus niet onder handbereik (in ieder geval een fels water of zo op tafel is wel lekker) en het koffiezetmachientje was nogal langzaam, het lukt je niet om met 15 man binnen en kwartiertje pauze allemala een kop koffie te pakken.

En als kers op de nadelen taart. Er zat geen kers in de appelmoes.

Bluebear
5 februari 2016, 17:27
En als kers op de nadelen taart. Er zat geen kers in de appelmoes.

Een aantal jaren geleden herzien in het managementoverleg. Geen kers meer in de appelmoes. Jaarlijkse besparing: 47.000 euro. Hoezo eens een keer kritisch naar je organisatie kijken? :sleep: :smoke:

Brad Clitt
5 februari 2016, 18:01
Vorig jaar juni samen met mijn ouders terechtgekomen in Van der Valk Eindhoven (dagje uit voor ze aan de Zeeuwse kust, ik was de chauffeur), de honger sloeg toe bij hen op de terugweg (en ja, Zuid-Limburg is dan nog best ver). Een hele tijd niet meer geweest in zo'n tent en waar je destijds nog redelijke keus had tegen redelijke prijzen en acceptabele kwaliteit, moesten we het nu doen met een mini-kaart met dure namen en prijzen waar je U tegen zegt. Toen de gerechten op tafel stonden (we namen alleen maar een hoofdgerecht) vroeg mijn moeder of ik per ongeluk toch voorgerechten had besteld...
En als het nu nog lekker was, maar dit sloeg nergens op, het liefste had ik alle drie de borden terug de keuken in geflikkerd. Teleurgesteld de toko verlaten en snel doorgereden richting thuis om in de frieteboeet wat lekkers te halen. Mijn moeder zei toen ik bij haar thuis lekker mee zat te eten 'thoees sjmaakt 't ummer noch 't beatste'. En gelijk heeft ze.

popey01
5 februari 2016, 18:35
wat je mankeerdfe weet ik niet,misschien wist je niet wat je besteld had,er zijn twee verschillende restaurants in van der valk eindhoven a la carte en buffet waar alles vers gemaakt en ter plaatse gebakken wordt.
ik kan je verterllen dat je maar weinig restaurants zal vinden met deze goede kwaliteit.
als het bij jou niet goed was zal meer aan je zelf hebben gelegen denk ik
als het echt zo slecht is als je zegt komt er geen kip meer binnen,maar het zit altijd vol en zeker in de weekenden.
Vorig jaar juni samen met mijn ouders terechtgekomen in Van der Valk Eindhoven (dagje uit voor ze aan de Zeeuwse kust, ik was de chauffeur), de honger sloeg toe bij hen op de terugweg (en ja, Zuid-Limburg is dan nog best ver). Een hele tijd niet meer geweest in zo'n tent en waar je destijds nog redelijke keus had tegen redelijke prijzen en acceptabele kwaliteit, moesten we het nu doen met een mini-kaart met dure namen en prijzen waar je U tegen zegt. Toen de gerechten op tafel stonden (we namen alleen maar een hoofdgerecht) vroeg mijn moeder of ik per ongeluk toch voorgerechten had besteld...
En als het nu nog lekker was, maar dit sloeg nergens op, het liefste had ik alle drie de borden terug de keuken in geflikkerd. Teleurgesteld de toko verlaten en snel doorgereden richting thuis om in de frieteboeet wat lekkers te halen. Mijn moeder zei toen ik bij haar thuis lekker mee zat te eten 'thoees sjmaakt 't ummer noch 't beatste'. En gelijk heeft ze.

Brad Clitt
5 februari 2016, 19:03
Het was begin zaterdagavond en tamelijk leeg in het a la carte gedeelte en aangezien ik en mijn ouders niets mankeert op smaakgebied (werk zelf in de food-business) zullen we maar zeggen dat het een 'zeldzame' off-day was van hen. Sowieso vind ik de gangbare Nederlandse restaurants te duur voor de kwaliteit en kwantiteit wat ze bieden (ook in Limburg). In Duitsland bijvoorbeeld krijg je voor minder geld 2 keer zo veel op je bord en het belangrijkste, het smaakt ook nog.
En dat het zo druk is in die tenten, tja blijkbaar zijn er veel mensen die niet beter weten en die het wel makkelijk vinden zo dicht bij de snelweg, jammer genoeg ook hier in Limburg want daar staan de parkeerplaatsen ook altijd vol in de weekenden (of zullen het dagjesmensen zijn).
Vroeger kwam ik er vaker, dus toen was het inderdaad niet zo slecht (een enkele keer was het eerlijk gezegd best lekker), maar de laatste jaren is het niet veel soeps meer is mijn bevinding.

Wentelt Eefje
5 februari 2016, 21:04
Voor zover ik weet hanteren de meeste Van der Valk restaurants tegenwoordige ook een soort "nostalgische kaart" waarop de klassiekers van weleer staan inclusief de appelmoes met kersje erop (meerkosten vermoedelijk €25.000, een groot deel zal dit heuglijke feit ongevierd laten).

(Moet eerlijk bekennen dat de enige Van der Valk restaurants waar ik de afgelopen jaren at "slechts" onder het Toekan-management vallen, maar ofwel een hipster-bistro, ofwel een tapas-restaurant ofwel een in oude ere hersteld luxe restaurant betreffen. De eerste twee wiseelende kwaliteit en een ramp op drukke (feest)dagen, het luxe restaurant altijd TOP.)

Johan35
5 februari 2016, 23:13
Heb (gelukkig?) geen ervaring met V d V. Ga zal ik eerlijk zeggen op de verhalen af. Youp kraakt ze graag af.

Duitsland horeca is goedkoper dan Nederland momenteel hoor ik vaak. Ook betere prijs kwaliteitverhouding? In Venlo kreeg ik op bed and breakfast adres de tip om aan de Duitse kant van de grens te gaan eten, scheelde behoorlijk.

Wentelt Eefje
6 februari 2016, 06:27
Over het algemeen kun je stellen dat je in Duitsland van "gutbürgerliche Küche"- tot en met Michelinsterren-niveau (Osnabrück, Dorsten(!), München en Berlijn zijn daar mijn referenties ten opzichte van bekende Nederlandse toprestaurants) een behoorlijk minder grote aanslag op je portemonnee pleegt.

Big30
6 februari 2016, 07:45
In Nederland is uit eten gaan vergeleken met Duitsland inderdaad relatief duur, overigens ook in vergelijking met Belgie of Frankrijk. Heeft denk ik ook een beetje met onze eetcultuur te maken, of beter gezegd een eetcultuur die in het verleden niet zo aanwezig was.
In het buitenland is het niet ongebruikelijk dat je buiten het werk even gaat lunchen, wij houden het liever op een boterham met kaas en een glas melk. Wij doen liever normaal en uit eten gaan doen we ook minder vaak. Bedrijfskantines zijn een stuk verbeterd maar ook daar scoort Duitsland hoog, met vaak een goede goedkope warme maaltijd voor het personeel in de middagpauze, daar normaal bij ons minder.

Leuke en ook gemakkelijke van Duitsland is ook de typische Imbiss cultuur, een goed alternatief als je niet wilt koken, magnetronnen of uit eten wilt gaan. Een beter alternatief dan in NL de frietboer, pizzeria of de shoarma tent.
Ook een typisch verschil is wat een je bij een Duits bakker kunt kopen aan boordsoorten en andere lekkere dingen vergeleken met wat onze bakkers aanbieden.

Maar goed wij hebben appelmoes, onze stamppot cultuur, friet, de chinees, pindakaas en hagelslag, ook mooi!

pret
6 februari 2016, 08:41
I

Maar goed wij hebben appelmoes, onze stamppot cultuur, friet, de chinees, pindakaas en hagelslag, ook mooi! Wat is er NL aan de Chinees :biggrin: Je vergeet erwtensoep en boerenkool met wordt, of vallen deze ook onder stamppot. :tongue:

Big30
6 februari 2016, 09:17
Wat is er NL aan de Chinees :biggrin: Je vergeet erwtensoep en boerenkool met wordt, of vallen deze ook onder stamppot. :tongue:

"De Chinees" hoort bij het Nederlandse culturele erfgoed :tongue:, dat zelfde geldt voor de Unox rookworst en boerenkool is een echte stamppot liefst met een rookworst natuurlijk!
Erwtensoep is een vorm van een natte stamppot.

pret
6 februari 2016, 09:22
"De Chinees" hoort bij het Nederlandse culturele erfgoed :tongue:, dat zelfde geldt voor de Unox rookworst en boerenkool is een echte stamppot liefst met een rookworst natuurlijk!
Erwtensoep is een vorm van een natte stamppot.

Ik zou eerder zeggen dat Suriname meer bij NL erfgoed behoord. Surinaams eten is ook niet verkeerd overigens. :biggrin:

Johan35
6 februari 2016, 09:55
Kom op Pret, met de chinees op de hoek zijn we allemaal groot geworden. De nasi en bami: da's wel cultureel erfgoed. En dat hadden die chinezen gauw in de gaten en kun je dat, ook ons hele leven al, bij de chinees krijgen.
En zo weten we ook dat er hele boekenkasten vol zijn geschreven met vergelijking van nasi en bami: hoe maak je hem het lekkerst.

Wisten jullie dat de zakjes nasi- en bami-kruiden uit de supermarkt in Nederland ook een puur nederlandse uitvinding zijn?

De Surinaamse keuken is een toevoeging, wat eerder dan de Turkse en Marokkaanse van nu.

In Duitsland zie je dat veel minder: ik zie daar vaak Joegoslavische en in mindere mate Turkse eetgelegenheden. Alhoewel ik in de jaren 90 in Berlijn altijd veel Döner aan een Duits kraampje op straat, lees zo'n caravan, op heb. In zo'n kwart Turks brood.
De huidige Nederlandse variant is zoals ze bij die tenten op de stations verkopen.

Maar inderdaad: de Duitse eetgelegenheden hebben een gunstigere prijs dan hier.


Ik zou eerder zeggen dat Suriname meer bij NL erfgoed behoord. Surinaams eten is ook niet verkeerd overigens. :biggrin:

Piet Plezier
1 augustus 2016, 22:21
ik moet zeggen dat bij Samya het eten super is
Geen oude zooi
Allemaal lekker vers
Daar kunnen veel clubs nog wat van leren met al die warmhoud bakken

Taylor
1 augustus 2016, 23:31
Samya is inderdaad goed. Ook zusterclub Mondial heeft een goede (turkse) keuken, maar je moet er van houden. Daarnaast vind ik het eten in Babylon ook goed. Great Palace kan soms erg goed zijn, hangt van het menu van de dag af (of de kok ;) ) En ik was laatst in Planet Eden, waar het me ook niet tegen viel

Johan35
5 augustus 2016, 11:40
Was laatst voor de 1e x in Babylon. Het gewone eten was zeker niet slecht. Het a la carte wat ze daar hebben was idd goed, wat ik op heb.

Wat ik tot op heden aan clubs heb bezocht, staat YY nog steeds voor mij bovenaan.
Maar ik laat me graag verrassen.

Piet Plezier
5 augustus 2016, 11:45
voor mij staat YY ook boven aan is daar iedere keer super.
En morgen ook weer hoop ik