PDA

Volledige versie bekijken : Tentoonstelling Zeeuws Museum 'Sign of he times'

Johan35
12 februari 2016, 21:12
Beste mede-ijsberen,

ik wil jullie wijzen op een interessant zo je wilt leuke tentoonstelling in het Zeeuws museum.
Ik wil hier geen reclame voor het museum maken, want geloof me dit doe ik uit enthousiasme. Maar het raakt het hoofdonderwerp van dit forum. En het is niet een grote maar wel een leuke tentoonstelling. Vandaar. Voor het cultureel gehalte, voor wie wil... Uiteraard mogen de moderatoren beslissen.

Welnu: de tentoonstelling 'Sign of the times' gaat over symbolen. tegenwoordig kennen we er heel veel van de social media. En hoe digitaal we verder allemaal zijn. Denk ook aan de smiley's hier, enz.
Maar, zo de tentoonstelling, de behoefte om te laten zien 'dat je ergens bij hoort' is al heel oud. Vroeger, in de middeleeuwen, deed men dat door het dragen van grote 'speldjes' noem ik ze maar: loodtinnen broches. Nu komt het: Een deel van deze broches was seksueel getint. En dat was om de een of andere reden in die tijd niet ongebruikelijk. Afbeeldingen van penissen, vagina's, al dan niet met vleugels en / of pootjes.
Lees maar: http://www.zeeuwsmuseum.nl/museum/programma/tentoonstellingen/sign-of-the-times

Ik heb de tentoonstelling, eigenlijk per toeval, een week of wat geleden gezien in het museum, en er enkele foto's gemaakt:

14092

14093

14094

14095

14096

14097

14098

14099

veel plezier. Als je geluk hebt kom je misschien de portier tegen waarvan je goed moet kijken om te zien dat het geen creatie is van Wim de Bie....vond ik.

Groet, Johan

boo
12 februari 2016, 22:19
Eigenlijk is een saunaclub ook een soort museum dan toch ? Ga ik gauw een museumjaarkaart halen haha !