PDA

Volledige versie bekijken : 220 personen in Antwerps Schipperskwartier gecontroleerd

mechelen
14 februari 2016, 20:00
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2616753/2016/02/14/220-personen-in-Antwerps-Schipperskwartier-gecontroleerd.dhtml

Picasso 1
14 februari 2016, 22:35
Bijna één op de acht van de daar aanwezige mensen waren dus illegalen.

Big30
14 februari 2016, 22:42
De lokale politie van Antwerpen heeft afgelopen nacht 220 personen gecontroleerd tijdens een gecoördineerde actie in het Schipperskwartier. Er werden 25 illegalen en vier geseinde personen aangetroffen, alsook een verboden wapen.

Grappig die typische Vlaamse uitdrukking "geseinde personen". Nooit van gehoord, ook niet op VRT ofzo.

Eddy_V
14 februari 2016, 23:54
Grappig die typische Vlaamse uitdrukking "geseinde personen". Nooit van gehoord, ook niet op VRT ofzo.

Vlaamse versie van Opsporing Verzocht... Oftewel in het opsporingsregister opgenomen personen.

Big30
15 februari 2016, 00:05
Vlaamse versie van Opsporing Verzocht... Oftewel in het opsporingsregister opgenomen personen.
Dat werd uit de context wel duidelijk vond het alleen vreemd dat het begrip me nog nooit was opgevallen terwijl ik toch elke dag wel FF naar de VRT zap of Belgische kranten sites lees.
Vlamingen spelen geen uitwedstrijd maar op verplaatsing, ook zo'n mooie uitdrukking net als aanschuiven als ze in de file staan.

Goedemorgenallemaal
15 februari 2016, 08:21
Moet een rustig nachtje geweest zijn, maar 123 personen in 3 café's en 97 op straat, op een vrijdag..

Jan Verplancke
15 februari 2016, 18:04

Eerste keer dat ik er van hoorde was toen 'n agente na wat gerammel op haar computertje mede wist te delen dat ik geseind stond. Klinkt allemaal zwaarder dan het is. Half België staat wel geseind voor het een of ander. Het staat overigens wel geregeld in de krant.

deket
15 februari 2016, 20:49
Geseind staan is nochtans een vrij courante uitdrukking dat vaak in de dagbladen en en ook wel ooit bij het VRT en VTM nieuws gehanteerd wordt. Normaal bedoeld men hierbij gezochte criminelen, maar kan ook soms om een banale verkeersovertreding gaan
en om op het hoofditem hier terug te komen, ook hier gaat het voornamelijk over cafe t keteltje, al vaak razzia's daar en telkens om illegale Nigeriaanse met valse papieren.
het is een berucht cafe waar de klanten vaak zeer jonge negerinnetjes mogen betasten en bepotelen om een drankje. En indien je binnenkomt onmiddellijk bij het kruis gegrepen door een dvp. Alleen voor liefhebbers van donkere hoertjes.
let wel het is een vuil cafe. Voor mij al lang geleden dat ik die tent bezocht.

Goedemorgenallemaal
16 februari 2016, 08:43
Geseind staan is nochtans een vrij courante uitdrukking dat vaak in de dagbladen en en ook wel ooit bij het VRT en VTM nieuws gehanteerd wordt. Normaal bedoeld men hierbij gezochte criminelen, maar kan ook soms om een banale verkeersovertreding gaan
Na dergelijke acties wordt meestal de uitgebreidere definitie gebruikt om het succes van de actie aan te tonen. Ook in Nederland kom je al met een verkeersovertreding in het opsporingsregister, ik meen al nadat de eerste eerste "betalen voor.." datum gepasseerd is.

Jan Verplancke
2 maart 2016, 18:38
en om op het hoofditem hier terug te komen, ook hier gaat het voornamelijk over cafe t keteltje, al vaak razzia's daar en telkens om illegale Nigeriaanse met valse papieren.
het is een berucht cafe waar de klanten vaak zeer jonge negerinnetjes mogen betasten en bepotelen om een drankje. En indien je binnenkomt onmiddellijk bij het kruis gegrepen door een dvp. Alleen voor liefhebbers van donkere hoertjes.
let wel het is een vuil cafe. Voor mij al lang geleden dat ik die tent bezocht.

't Keteltje, waar is de tijd. Zaaltje stampvol met illegale zwarte hoertjes, vaste klanten aan de toog en mannen die denken goedkoop te kunnen scoren om daarna in een hotel of in hun auto te moeten horen dat ze de prijs, tijd en services verkeerd hebben verstaan, waarna de hoertjes proberen om minder service te leveren voor nog meer centen.