PDA

Volledige versie bekijken : Engine blow up

der lickmeister
29 februari 2016, 23:38
Het is mij zondag overkomen
Ik was op de terugweg van essen en had het gas vol onderin getrapt ik ging vele voorbij tot dat geratel in een keer ik wist voldoende er ligt een drijfstanglager uit, maar hoe verder, als een slak dan maak je de meeste kans, dus lm de thuishaven bereikt, en zelfs nog heen en terug naar het werk vandaag, koude motor dikke olie
Deze nog even in orde maken, dan maar een slk 350 denk ik

Goedemorgenallemaal
1 maart 2016, 08:38
Oh, ik heb eens gehad dat de behuizing van de versnellingsbak open scheurde... Gelukkig niet op de Autobahn maar evengoed lastig.

Nibor76
1 maart 2016, 08:45
Ik ken het.

Regelmatig heb ik te maken met kapotte zuigerveren en meestal under full load waarbij ik niet meer kan stoppen en door moet gaan met alle gevolgen vaak van dien.

Waaronder ook nog eens een weggeblazen koppakking en een vroegtijdige olielozing.

Oorzaak is vaak dezelfde.
Hete omstandigheden en de verkeerde olie, minerale of synthetische dan wel op silicone basis.

uurtje
1 maart 2016, 08:47
schade aan de auto is altijd vervelend. Het komt op een tijdstip dat het niet uitkomt, een locatie die ongunstig is en je geeft geld uit dat je ook aan andere dingen had kunnen besteden. Al met al.......heel veel succes en veel rijplezier zodra hij weer gemaakt is.

Wentelt Eefje
1 maart 2016, 09:01
Succes lickmeister! Hoop niet dat dit naweeën voor je heeft dit seizoen in de F1-poule... ... ;)

Flurkman
21 maart 2016, 19:59
... en een vroegtijdige olielozing...

En wat vond je partner daarvan??