PDA

Volledige versie bekijken : Een dolfijn komt zelf ook wel aan z’n trekken

bergm550
4 maart 2016, 09:13
Bron: NRC

Artikel: http://www.nrc.nl/next/2016/03/04/een-dolfijn-komt-zelf-ook-wel-aan-zn-trekken-1597937

Ophef: in het Dolfinarium in Harderwijk worden dolfijnen bevredigd door verzorgers, toonde Rambam op tv. Maar zo gek is dat niet.

"Oh my god. Deze guy zit gewoon een dolfijn af te trekken. Oh my god." Het was het opmerkelijkste beeld uit een reportage van tv-programma Rambam die woensdagavond werd uitgezonden. Een tuimelaar ligt op zijn rug in het water terwijl een verzorger de stijve penis van het dier aftrekt. Nadat de dolfijn lijkt klaargekomen, krijgt hij een visje.

De Europese Vereniging voor Dierentuinen en Aquaria (EAZA), de organisatie die Europese fokprogramma’s coördineert, bevestigt dat het normaal is dat een zoogdier ‘handmatig gestimuleerd wordt’ om sperma te verzamelen. „Het is niet altijd mogelijk om dieren bij elkaar te brengen om mee te fokken”, zegt een woordvoerder. „Zeker voor zeezoogdieren is transport stressvol. Dan is het logisch dat er sperma met de hand verzameld wordt.” Er zijn geen richtlijnen voor het verkrijgen van sperma, zolang het dier er maar niet onder lijdt.

Bovendien: dolfijnen komen zelf wel aan hun trekken. Tuimelaars staan bekend om hun actieve seksleven. Ze masturberen, met alles en iedereen, ook in het wild. Ze wrijven hun genitaliën tegen speeltjes, het glas of over de bodem van de tank. Al in de jaren veertig beschreven zeebiologen een tuimelaar die zijn erecte piemel graag in waterstromen hield. En op internet circuleert een filmpje van een dolfijn die masturbeert met een onthoofde vis.

Tuimelaars in het wild hebben ‘sociale seks’, ook mannetjes onderling. Ze strelen met hun vinnen over elkaars penis, duwen en wrijven met hun snavel tegen piemels aan en bestijgen elkaar.

Dolfijnen krijgen zelfs natte dromen. In 2013 filmden biologen hoe een Indische tuimelaar een stijve piemel kreeg en spontaan ejaculeerde. De dolfijn had één oog dicht toen hij klaarkwam: een teken dat hij doezelde.

Als puber heb ik een keer mijn piemel in een toiletrol gestopt. Waarschijnlijk ben ik verwand aan de dolfijnen. ;)

Goedemorgenallemaal
4 maart 2016, 09:46
http://www.radio1.nl/item/346633-'Ophef%20over%20Dolfinarium%20bewijst%20dubbele%20 dierenmoraal'.html